abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81486912
* iehlaak wacht af tot TS een topic opent over de bezetting van de Westelijke Sahara, de bijpassende onderdrukking en vluchtelingenkampen of de seksuele voorkeuren van Gaylord Mohammed VI.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81486926
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:47 schreef iehlaak het volgende:
* iehlaak wacht af tot TS een topic open over de bezetting van de Westelijke Sahara, de bijpassende onderdrukking en vluchtelingenkampen of de seksuele voorkeuren van Gaylord Mohammed VI.
Daar is al een topic over. Leef je uit. Wil je nu oplazeren uit mijn topic, aangezien je tot nu toe niets aan de discussie hebt bijgedragen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486949
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De tering zoeken? Ik heet geen SeculasStatius.
Je kan hem proberen om te draaien, maar da's onzin. Ik open nooit topics.
quote:
Neen, ik vond dit een waardig bericht en vond het tevens vreemd dat er geen woord over werd gerept op FOK. Dus dan post je het, want het is nieuws. Maar jij hebt liever dat mensen niets zeggen, hun mond houden en vooral niet hun mening mogen geven.
De lage nieuwswaardigheid zit hem in dat de gang naar de rechter de norm is. Zo hoort het.
quote:
Er is niets relevants aan een dergelijke vergelijking.
Jahoor. Heel relevant. Wat ik eerder zeg: gelovigen vinden iets niet leuk, en doen iets. Hoe doen dan anderen het. Helemaal niet raar dat je dat erbij betrekt. Zeker als een nogal pregnant voorbeeld van hoe het niet moet nog aan het na sudderen is in de media.
Seculier-Fundamentalistisch
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 13:49:11 #104
137949 Disana
pi_81486967
Waarom gaat het hier over moslims? Is het zo moeilijk te accepteren dat kritiek op Israël mogelijk is en dat er van dat recht gebruik wordt gemaakt?
pi_81486989
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een vreemde uitleg. Aan de hand van een incident in een grensgebied je eigen claim ("veel terroristen") pogen te bekrachtigen.
Is het een voorbeeld van misplaatste vereenzelviging of niet. Daar gaat het om.
pi_81487005
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)ael-kunstproject.htm

Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover? De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Wat een achterlijke manier om zoiets te willen bespreken.
Dan ben je toch niet lekker in je bovenkamer.
pi_81487020
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:44 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

het zijn geen moslims hoor
Joden houden er van om de Israëlische vlag te verbranden

pi_81487074
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef Disana het volgende:
Waarom gaat het hier over moslims? Is het zo moeilijk te accepteren dat kritiek op Israël mogelijk is en dat er van dat recht gebruik wordt gemaakt?
Dit is geen kritiek Disana, dit is gewoon misplaatste wreedheid puur om te provoceren,
net zo goed als de AEL met hun spotprenten over de Holocaust, maar goed, blijkbaar vind jij dat kunnen.
pi_81487095
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef SeculasStatius het volgende:
Je kan hem proberen om te draaien, maar da's onzin. Ik open nooit topics.
En ik wel zeker. Ik open er 1 in de 100 jaar FYI.
quote:
De lage nieuwswaardigheid zit hem in dat de gang naar de rechter de norm is. Zo hoort het.
Volgens mij ging de OP daar dan ook niet over. Maar over het kunstwerk zelf en in hoeverre wij het hier toelaatbaar achten.
quote:
Jahoor. Heel relevant. Wat ik eerder zeg: gelovigen vinden iets niet leuk, en doen iets. Hoe doen dan anderen het. Helemaal niet raar dat je dat erbij betrekt. Zeker als een nogal pregnant voorbeeld van hoe het niet moet nog aan het na sudderen is in de media.
Het is vreemd dat je een voorbeeld van hoe het niet moet vergelijkt met een voorbeeld van hoe het wel moet. Men zou denken dat mijn gelijksoortige zaken (denk aan Fitna en de reactie van inheemse moslims in Nederland daarop bijvoorbeeld) met elkaar zou vergelijken. Aan de ene kant, dan zou dat betekenen dat je niets meer te zeggen hebt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487097
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar is al een topic over. Leef je uit. Wil je nu oplazeren uit mijn topic, aangezien je tot nu toe niets aan de discussie hebt bijgedragen.
Het is Kaalhei...
pi_81487112
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij maakt een boute statement, bewijs dat maar eens. En hoezo is dat "misplaatste vereenzelviging"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487138
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ach, wat is misplaatst... Zij zien zich als moslims, zij zijn van mening dat hun geloofsgenoten aangevallen worden, zij verdedigen hun stam. "We are all Georgians." In theorie is elke vereenzelviging misplaatst en daarom zou ik niet van misplaatste vereenzelviging spreken. Of je nou denkt dat je je mede-Nederlanders dient te verdedigen, wat overigens iets anders is, vanwege het economisch aspect, of je mede-moslims, het is jouw stam, jij denkt het te moeten verdedigen. Zo gezien zie ik de uitzonderlijke misplaatsing (?) niet zo.
pi_81487144
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit is geen kritiek Disana, dit is gewoon misplaatste wreedheid puur om te provoceren,

Ja, net als het afbeelden van Mohammed omdat moslims daar zo leuk op reageren. Maar kennelijk kan het 1 op veel steun rekenen en is het andere weerzinwekkend.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 13:54:28 #114
137949 Disana
pi_81487162
Ook ik vind het gebruik van de term Endlösung ver gaan, maar voor het overige vind ik dat kritiek op (het bestaan en handelen van) de staat Israël in velerlei vorm mogelijk moet zijn. De tijd dat iedereen in West Europa schuldbewust zweeg is wat mij betreft voorbij en volgens deze Joodse kunstenaar ook.
pi_81487186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
Maar SeculasStatius, durf je nog antwoord te geven op mijn vraag, mijn vragen? Dan kunnen we verder, en kan ik weer antwoord geven op jouw vragen, zie je, waar je ongetwijfeld reuzebenieuwd naar bent.
pi_81487248
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:54 schreef Disana het volgende:
Ook ik vind het gebruik van de term Endlösung ver gaan, maar voor het overige vind ik dat kritiek op (het bestaan en handelen van) de staat Israël in velerlei vorm mogelijk moet zijn. De tijd dat iedereen in West Europa schuldbewust zweeg is wat mij betreft voorbij en volgens deze Joodse kunstenaar ook.
Ah, die tijd is er nooit geweest Disana, het was gewoon een probleem proberen weg te flikkeren,
De enige die oprecht schuldgevoelens hadden waren de Duitsers en die zijn er correct mee omgegaan.

Nederland heeft nooit echt een schuldgevoel gehad, Nederlanders proberen hun eigen fouten en zwakheden, uit de oorlog te verdoezelen, daarom was iedereen na de oorlog ook een zogenaamde held, opeens.

Je vindt de term Enlosung ver gaan, nou nou, het klinkt heel afkeurend.

Maar je doet bijna of er al lang geen discussies zijn mbt Israel, ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar goed.
pi_81487279
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En ik wel zeker.
Volgens mij post ik in een topic wat jij geopend heb?
quote:
Volgens mij ging de OP daar dan ook niet over. Maar over het kunstwerk zelf en in hoeverre wij het hier toelaatbaar achten.
Dat is de vraag die jij erbij stelt, ja. Maar jij maakt hier de regels niet, hoor.

quote:
Het is vreemd dat je een voorbeeld van hoe het niet moet vergelijkt met een voorbeeld van hoe het wel moet.
Dat is niet vreemd. Zo maak je immers onderscheid tussen hoe het wel en niet moet.
quote:
Men zou denken dat mijn gelijksoortige zaken (denk aan Fitna en de reactie van inheemse moslims in Nederland daarop bijvoorbeeld) met elkaar zou vergelijken. Aan de ene kant, dan zou dat betekenen dat je niets meer te zeggen hebt.
Mwah, als de maker van fitna nu niet klokje rond beveiliging had, ging die vlieger op.
pi_81487301
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, net als het afbeelden van Mohammed omdat moslims daar zo leuk op reageren. Maar kennelijk kan het 1 op veel steun rekenen en is het andere weerzinwekkend.
Ten eerste mag jij voor mij herhalen waar ik gezegd heb dat dat wel kan.
Ten tweede is er nog wel altijd enig verschil ja met Holocaust termen en het bespotten van een persoon.
pi_81487379
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, wat is misplaatst... Zij zien zich als moslims, zij zijn van mening dat hun geloofsgenoten aangevallen worden, zij verdedigen hun stam. "We are all Georgians." In theorie is elke vereenzelviging misplaatst en daarom zou ik niet van misplaatste vereenzelviging spreken. Of je nou denkt dat je je mede-Nederlanders dient te verdedigen, wat overigens iets anders is, vanwege het economisch aspect, of je mede-moslims, het is jouw stam, jij denkt het te moeten verdedigen. Zo gezien zie ik de uitzonderlijke misplaatsing (?) niet zo.
Nu wordt het wat wollig. Maar: je hebt dus begrip voor terroristische christenen, omdat ergens op een plek hier ver vandaan christenen slecht behandeld worden?
pi_81487426
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste mag jij voor mij herhalen waar ik gezegd heb dat dat wel kan.
Ten tweede is er nog wel altijd enig verschil ja met Holocaust termen en het bespotten van een persoon.
Je snapt toch wel dat de principes, kunst om te provoceren, en de reacties daarop, het willen verbieden, gelijkwaardige situaties zijn ?

Wat dat betreft hebben bepaalde personen bijna een boterberg op hun hoofd.
pi_81487441
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij maakt een boute statement, bewijs dat maar eens. En hoezo is dat "misplaatste vereenzelviging"?
Het lijkt mij evident dat mensen die in nederland wonen en opgegroeid zijn persoonlijk niets te winnen/ verliezen hebben bij het conflict India Pakistan. Voor de rest geen "bewijs" nodig.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:01:17 #122
137949 Disana
pi_81487452
http://www.tagesspiegel.d(...)getilgt/1813570.html

Dit is het hele kunstwerk. Niet meer, niet minder. Het woord Endlösung is hier van toepassing op de staat.
pi_81487473
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nu wordt het wat wollig. Maar: je hebt dus begrip voor terroristische christenen, omdat ergens op een plek hier ver vandaan christenen slecht behandeld worden?
Een situatie begrijpen is wat anders dan er begrip voor hebben. Wat dat betreft zijn veel mensen selectief dom lijkt het.
pi_81487504
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:57 schreef SeculasStatius het volgende:
Volgens mij post ik in een topic wat jij geopend heb?
Ja en? Dus is het terecht om de messenger neer te schieten? Om valse claims de wereld in te helpen?
quote:
Dat is de vraag die jij erbij stelt, ja. Maar jij maakt hier de regels niet, hoor.
Waarom wil jij dan niet ontopic blijven. Omdat ik die vraag stel, wil jij daar expres niet over praten? Hoe werkt dat? Is dat een soort van bewuste poging om een topic gewoon om te buigen naar een "moslimtopic", waarvan we er duizenden hebben?
quote:
Dat is niet vreemd. Zo maak je immers onderscheid tussen hoe het wel en niet moet.
Dat is wel vreemd. Als men nu radicale joden met radicale moslims zou vergelijken, dan zat er nog enige logica in het aangehaalde voorbeeld.
quote:
Mwah, als de maker van fitna nu niet klokje rond beveiliging had, ging die vlieger op.
Die vlieger gaat nogsteeds op, aangezien het niet dezelfde lieden betreffen. Diegene die de rechtszaak aanspannen zijn niet diegene die hem bedreigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487532
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
Wellicht niet, maar dat is toch goed mogelijk met een oeuvre prijs?

Voor de rest zeur je een beetje. Doe je eens je best om je minder in je kuif gepikt te voelen en wat meer inhoudelijk te antwoorden.
pi_81487560
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat mensen die in nederland wonen en opgegroeid zijn persoonlijk niets te winnen/ verliezen hebben bij het conflict India Pakistan. Voor de rest geen "bewijs" nodig.
Het lijkt jou evident. Ja. En nu? Mij niet. Oftewel je claim is gewoon een losse flodder. Je hebt het namelijk nadrukkelijk over misplaatste vereenzelviging... dat blijkt vooralsnog nergens uit. Hoezo misplaatst, vanwaar die subjectieve toevoeging?
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487861
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en?
Dan moet jij niet komen met de suggestie dat ik internet afspeur naar bepaalde berichten. Dat lijk jij te doen.
quote:
Waarom wil jij dan niet ontopic blijven. Omdat ik die vraag stel, wil jij daar express niet over praten? Hoe werkt dat? Is dat een soort van bewuste poging om een topic gewoon om te buigen naar een "moslimtopic", waarvan we er duizenden hebben?
Nee, meer een open deur. Een 'vraag' stellen waar je het antwoord op zelf al kunt bedenken. Want hoe het westen tegenover religie kritiek staat is genoegzaam bekend.
quote:
Dat is wel vreemd. Als men nu radicale joden met radicale moslims zou vergelijken, dan zat er nog enige logica in het aangehaalde voorbeeld.
Dat kan. Kan het ook vergelijken met een andere manier van hoe gelovigen kritiek proberen af te wenden.
quote:
Die vlieger gaat nogsteeds op, aangezien het niet dezelfde lieden betreffen. Diegene die de rechtszaak aanspannen zijn niet diegene die hem bedreigen.
A weten we dat natuurlijk niet zeker. Het zal inderdaad wel ja. B kun je dus helaas niet met zekerheid zeggen dat de maker van fitna geen geweld te voortduren heeft gehad omdat moslims zo beschaafd zijn. Dan kan ook gewoon zijn omdat hij bewaking heeft.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:10:20 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81487878
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je alleen maar israel wilt bashen en och och wat zijn die joden gemeen wilt roepen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81487940
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je alleen maar israel wilt bashen en och och wat zijn die joden gemeen wilt roepen.
Ik snap jouw kritiek op de Telegraaf echt niet, je staat op precies dezelfde wijze in het leven lijkt het.
pi_81487953
quote:

[..]

Hij wil dat je ontopic blijft. Dat is teveel gevraagd voor de zionistenlovers die dit topic willen laten ontsporen.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:12:20 #131
137949 Disana
pi_81487965
quote:

[..]

En jij, jij komt hier even langs om Mutant te bashen? Wat vind je van het kunstwerk?

pi_81488013
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het lijkt jou evident. Ja. En nu? Mij niet. Oftewel je claim is gewoon een losse flodder. Je hebt het namelijk nadrukkelijk over misplaatste vereenzelviging... dat blijkt vooralsnog nergens uit. Hoezo misplaatst, vanwaar die subjectieve toevoeging?
Omdat het totaal niet duidelijk is wat die domkoppen te winnen/verliezen hadden in dat conflict?

Natuurlijk vind jij het terecht dat moslims snel hun voet onder van alles steken. Logisch. Maar dat noemen we dus misplaatste vereenzelviging. Vraag die ik aan monidique stelde kan ik ook aan jou stellen.

Als christenen ergens op de wereld zich gaan roeren in Indonesië, want daar worden christenen niet netjes behandeld, net zo terecht? Ook geen misplaatste vereenzelviging?
pi_81488026
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat de principes, kunst om te provoceren, en de reacties daarop, het willen verbieden, gelijkwaardige situaties zijn ?

Wat dat betreft hebben bepaalde personen bijna een boterberg op hun hoofd.
Er zit zeker een verschil in thema in reactie. Ik vind het onderuit halen, want het toont de zwakte van degene die provoceert, van in dit geval Mohammed een stuk minder erg dan de Holocaust onderuit te halen.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef Disana het volgende:

Dit is het hele kunstwerk. Niet meer, niet minder. Het woord Endlösung is hier van toepassing op de staat.
Wat een toevallige grap Disana, er zat vast geen bedoeling of verdere betekenis achter,
nou nou dit moet toch maar gewoon kunnen he. Wat een onzin, doe die roze bril eens af, je wordt blind.
pi_81488071
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Een situatie begrijpen is wat anders dan er begrip voor hebben. Wat dat betreft zijn veel mensen selectief dom lijkt het.
Dan antwoord hij toch simpelweg ja?

Zijn we klaar.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:15:32 #135
137949 Disana
pi_81488109
http://en.wikipedia.org/wiki/Surrend
quote:
Surrend mainly uses the street as its exhibition space and stickers with ironic texts as its main medium of expression. In December 2006 Surrend went beyond its usual medium by placing an advertisement in a small Tehran newspaper with an insulting but hidden message describing the Iranian president Mahmoud Ahmadinejad with the acronym "SWINE".
Surrend steekt de draak met machtige mensen.
pi_81488366
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:13 schreef SeculasStatius het volgende:
Omdat het totaal niet duidelijk is wat die domkoppen te winnen/verliezen hadden in dat conflict?
Als het onduidelijk is, dan zeg je dat het onduidelijk is. Kennelijk is het voor jou wel duidelijk, anders had je niet de term misplaatst gebruikt. Kennelijk vereenzelvigen zij zich met een bepaalde strijd, om een bepaalde reden.
quote:
Natuurlijk vind jij het terecht dat moslims snel hun voet onder van alles steken. Logisch. Maar dat noemen we dus misplaatste vereenzelviging. Vraag die ik aan monidique stelde kan ik ook aan jou stellen.
Nee, dat noem jij misplaatste vereenzelviging. Niet "we". Ik vind het niet zo vreemd dat bepaalde mensen zich meer vereenzelvigen met anderen, vanwege bijvoorbeeld cultuur, religie of in sommige gevallen zelfs etnische achtergrond. Een Nederlander zal zich sneller kunnen vereenzelvigen met een Amerikaan, dan met een Zimbabwaan. Dit hebben we na 9/11 overigens ook mee mogen maken, militair gezien werden we meegetrokken in een strijd van de Amerikanen. Was dat ook "misplaatste vereenzelviging"?
quote:
Als christenen ergens op de wereld zich gaan roeren in Indonesië, want daar worden christenen niet netjes behandeld, net zo terecht? Ook geen misplaatste vereenzelviging?
Ligt eraan in hoeverre en om wat voor reden er vereenzelvigd wordt. Een Indonesische immigrant die zich in Nederland roert over de behandeling van Christenen in Indonesie vind ik niet misplaatst.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81488763
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als het onduidelijk is, dan zeg je dat het onduidelijk is. Kennelijk is het voor jou wel duidelijk, anders had je niet de term misplaatst gebruikt. Kennelijk vereenzelvigen zij zich met een bepaalde strijd, om een bepaalde reden.
Precies, en omdat er geen link is tussen de welvaart van die domkoppen en het conflict, noemen we het misplaatst.
quote:
Nee, dat noem jij misplaatste vereenzelviging. Niet "we".
Nee, ik mag we zeggen. Het voorbeeld waar ik mee kwam geeft dat aan. Geen ranzige machinaties vanuit het westen in Indonesië omdat christenen slecht behandeld worden.
quote:
Ik vind het niet zo vreemd dat bepaalde mensen zich meer vereenzelvigen met anderen, vanwege bijvoorbeeld cultuur, religie of in sommige gevallen zelfs etnische achtergrond. Een Nederlander zal zich sneller kunnen vereenzelvigen met een Amerikaan, dan met een Zimbabwaan. Dit hebben we na 9/11 overigens ook mee mogen maken, militair gezien werden we meegetrokken in een strijd van de Amerikanen. Was dat ook "misplaatste vereenzelviging"?
Nee, want het misplaatste zit hem in het gevolg wat je er aan geeft. Geen nederlanders die zich spontaan aanmeldden bij het leger om eens lekker wraak te nemen op de terroristen.
quote:
Ligt eraan in hoeverre en om wat voor reden er vereenzelvigd wordt. Een Indonesische immigrant die zich in Nederland roert over de behandeling van Christenen in Indonesie vind ik niet misplaatst.
En een nederlander die slechts christen is, niet van Indonesische afkomst, die zich niet slechts roert, maar via terroristen opleidingskampen daar gaat strijden?

Dat is een veel betere vergelijking hé. Want de domkoppen in kwestie waren geen paki's en roerde zich niet, maar ze gingen strijden.
pi_81489216
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wellicht niet
Goed, nu we vastgesteld hebben dat deze begrippen niet slaan op iets wat ik in dit topic heb beschreven, maar op iets vaags en wazigs als "oeuvre", en kortom, dus loze woorden zijn, kan ik eindelijk jouw vragen beantwoorden:

• Zou je ook begrip hebben voor christelijke tribaliteit?
    Hierbij ten eerste de opmerking dat 'ook' wederom zo'n woordje zal zijn dat op mijn "oeuvre" slaat, want met mijn berichten in dit topic heeft het niets te maken. Antwoord: Ik heb net zoveel begrip voor christelijke tribaliteit als voor andere tribaliteit. Ik vind dit overigens een opmerkelijke vraag.

• En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië? Heb je daar dan ook begrip voor?
    Hier geldt hetzelfde.
  • pi_81489243
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:31 schreef SeculasStatius het volgende:
    Precies, en omdat er geen link is tussen de welvaart van die domkoppen en het conflict, noemen we het misplaatst.
    Wederom een in mijn ogen zeer zeer vreemde statement. Alsof mate van vereenzelviging alleen niet misplaatst is indien er welvaartsbelangen mee gemoeid zijn.
    quote:
    Nee, ik mag we zeggen. Het voorbeeld waar ik mee kwam geeft dat aan. Geen ranzige machinaties vanuit het westen in Indonesië omdat christenen slecht behandeld worden.
    Je mag best we zeggen als er sprake is van meerdere personen acher het account SeculasStatius, dat is waar. Verder vereenzelvigen weinig Christenen zich inderdaad met de mensen in Indonesie. Daar speelt een culturele factor een grote rol. Zo zien we ook dat er maar weinig moslims zijn die zich vereenzelvigen in de strijd tegen China - waar moslims op grote schaal onderdrukt worden.
    quote:
    Nee, want het misplaatste zit hem in het gevolg wat je er aan geeft. Geen nederlanders die zich spontaan aanmeldden bij het leger om eens lekker wraak te nemen op de terroristen.
    En het is niet misplaatst om een inval van de Amerikanen militair te steunen? Een dergelijk gevolg is gewoon logisch?
    quote:
    En een nederlander die slechts christen is, niet van Indonesische afkomst, die zich niet slechts roert, maar via terroristen opleidingskampen daar gaat strijden?

Dat is een veel betere vergelijking hé. Want de domkoppen in kwestie waren geen paki's en roerde zich niet, maar ze gingen strijden.
    Het maakt niet uit wat de afkomst is, ook al zou het een autochtoon zijn. Ze gingen strijden om een bepaalde reden, die reden bij voorbaat misplaatst noemen is in mijn ogen hetzelfde als je kop in het zand steken of gewoon je oren dicht doen en heel hard lalala schreeuwen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_81489665
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wederom een in mijn ogen zeer zeer vreemde statement. Alsof mate van vereenzelviging alleen niet misplaatst is indien er welvaartsbelangen mee gemoeid zijn.
    Klopt. Want bij gebrek aan wordt het een gevoelskwestie. De moslims die inderdaad snel hun voeten onder een conflict schuiven, en sec via tribale lijnen kant kiezen.
    quote:
    Je mag best we zeggen als er sprake is van meerdere personen acher het account SeculasStatius, dat is waar. Verder vereenzelvigen weinig Christenen zich inderdaad met de mensen in Indonesie. Daar speelt een culturele factor een grote rol. Zo zien we ook dat er maar weinig moslims zijn die zich vereenzelvigen in de strijd tegen China - waar moslims op grote schaal onderdrukt worden.
    Da's meer een media issue. We horen er bijna niks over.
    quote:
    En het is niet misplaatst om een inval van de Amerikanen militair te steunen? Een dergelijk gevolg is gewoon logisch?
    Moet ik je nu weer uitleggen dat er een verschil is tussen steunen in woord en in daad?
    quote:
    Het maakt niet uit wat de afkomst is, ook al zou het een autochtoon zijn. Ze gingen strijden om een bepaalde reden, die reden bij voorbaat misplaatst noemen is in mijn ogen hetzelfde als je kop in het zand steken of gewoon je oren dicht doen en heel hard lalala schreeuwen.
    Neehoor, ik kan geen andere aannemelijke motivatie bedenken. Maar dat een moslim betoogt "Dat ze heus wel eens een hele goeie reden kunnen hebben om de wannabee jihadi uit te hangen!" is zielig voorspelbaar.
    pi_81489998
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Goed, nu we vastgesteld hebben dat deze begrippen niet slaan op iets wat ik in dit topic heb beschreven, maar op iets vaags en wazigs als "oeuvre", en kortom, dus loze woorden zijn, kan ik eindelijk jouw vragen beantwoorden:

• Zou je ook begrip hebben voor christelijke tribaliteit?
    Hierbij ten eerste de opmerking dat 'ook' wederom zo'n woordje zal zijn dat op mijn "oeuvre" slaat, want met mijn berichten in dit topic heeft het niets te maken. Antwoord: Ik heb net zoveel begrip voor christelijke tribaliteit als voor andere tribaliteit. Ik vind dit overigens een opmerkelijke vraag.

• En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië? Heb je daar dan ook begrip voor?
    Hier geldt hetzelfde.
  • En in het verlengde daarvan mag er dus prima opgemerkt worden dat al die moslims die door Israël vermoord worden, tussen de regels door dat ook aan zichzelf te danken hebben want:

"Kans is natuurlijk groot dat als die Indonesische moslims niet decennialang christenen naar het leven staan, waartegen christenen niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele christen misschien ook zijn ongenoegens met het Indonesisch binnenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur."
    pi_81490087
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:02 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En in het verlengde daarvan mag er dus prima opgemerkt worden dat al die moslims die door Israël vermoord worden, tussen de regels door dat ook aan zichzelf te danken hebben want:

"Kans is natuurlijk groot dat als die Indonesische moslims niet decennialang christenen naar het leven staan, waartegen christenen niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele christen misschien ook zijn ongenoegens met het Indonesisch binnenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur."
    Het is mij niet geheel duidelijk wat je punt is. Zou je het een en ander kunnen uitleggen, want het is erg onduidelijk. Als je bedoelt dat je zoiets zou kunnen zeggen, dan ja, dan zou je het kunnen zeggen. Mág er opgemerkt worden dat het een en ander, ja, dat mág. Verder is het mij echter niet helemaal helder. Zou je het dus kunnen uitleggen, wat je je punt is?
    pi_81490284
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is mij niet geheel duidelijk wat je punt is. Zou je het een en ander kunnen uitleggen, want het is erg onduidelijk. Als je bedoelt dat je zoiets zou kunnen zeggen, dan ja, dan zou je het kunnen zeggen. Mág er opgemerkt worden dat het een en ander, ja, dat mág. Verder is het mij echter niet helemaal helder. Zou je het dus kunnen uitleggen, wat je je punt is?
    In de kern gaat het om de primitiefheid. Hou zou de wereld eruit zien als alle christenen ook constant hun voeten onder christenleed ver weg zou schuiven?

Dan bestond de islam niet meer, zo zou de wereld er dan uit zien. Dus constateren is 1 ding (al heeft dat vrij snel een zweem van goedpraten), het is de kern primitief, onwenselijk gedrag.
    pi_81491030
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:10 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

In de kern gaat het om de primitiefheid. Hou zou de wereld eruit zien als alle christenen ook constant hun voeten onder christenleed ver weg zou schuiven?
    Het is niet iets typisch moslim dat ze hun broeders gaan helpen.

Denk aan de vele internationale vrijwilligers die naar Spanje gingen om tegen Franco te strijden of om hem juist te steunen.
    pi_81491147
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:32 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Denk aan de vele internationale vrijwilligers die naar Spanje gingen om tegen Franco te strijden of om hem juist te steunen.
    Da's ook misplaatste vereenzelviging. Want die mensen die dat deden waren niet echt doorsnee mensen. Waren politieke extremisten.

En je kon zeker geen recenter voorbeeld vinden hé?
    pi_81491179
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:32 schreef Martin73 het volgende:

[..]

En owja, de 'broeders'. De broeders die elkaar de hersens inslaan. Fijne broeders hebben moslims toch altijd.
    pi_81491201
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:35 schreef SeculasStatius het volgende:

En je kon zeker geen recenter voorbeeld vinden hé?
    Natuurlijk wel: Joegoslavië. Een voorbeeld wat al langer bezig is, en nog steeds: Israël.
    pi_81491352
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Israël.
    Goed voorbeeld!

Mossad’s One Million Helpers World Wide
    http://www.daily.pk/mossa(...)rs-world-wide-16832/

http://en.wikipedia.org/wiki/Sayanim
    Sayanim (sing. Sayan; Hebrew: helpers, assistants) refers to Diaspora Jews who provide assistance to the Mossad.
    pi_81491419
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En owja, de 'broeders'. De broeders die elkaar de hersens inslaan. Fijne broeders hebben moslims toch altijd.
    Ze hebben nog een lange weg te gaan om ons record van WW I en II te evenaren.
    pi_81491560
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk wel: Joegoslavië. Een voorbeeld wat al langer bezig is, en nog steeds: Israël.
    Van het 2de kan ik me wat meer voorstellen, maar beiden ook misplaatst. Joden die in het Israëlische leger zitten vallen daar overigens niet onder. De link van Jood -> Israël is een stuk helderder dan de link Tuig-Marokkaan -> India/Pakistan. Weliswaar ook hoog gevoelsmatig, maar toch. En kan ook een bij effect zijn van de Israëlische nationaliteit aanvaarden (dienstplicht). Daar denk ik dan aan, want kan me er voor de rest niet gek veel bij voorstellen.

Ook leuk voorbeeld is mevrouw Niemijer, die Farc militairtje speelt. Al is daarvan bekend dat een component brainwashen meespeelt.

Waar dacht je aan inzake Joego?
    pi_81491629
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:43 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ze hebben nog een lange weg te gaan om ons record van WW I en II te evenaren.
    Je mag jullie zeggen hoor. Denk niet dat je iemand voor de gek houd.

En antwoord: wat is er met WO1&2?

Wat heeft dat te maken met die eigenaardige gewoonte van moslims om vaak elkaar de hersens in te slaan?
    pi_81491676
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:47 schreef SeculasStatius het volgende:
    Van het 2de kan ik me wat meer voorstellen, maar beiden ook misplaatst. Joden die in het Israëlische leger zitten vallen daar overigens niet onder. De link van Jood -> Israël is een stuk helderder dan de link Tuig-Marokkaan -> India/Pakistan. Weliswaar ook hoog gevoelsmatig, maar toch. En kan ook een bij effect zijn van de Israëlische nationaliteit aanvaarden (dienstplicht). Daar denk ik dan aan, want kan me er voor de rest niet gek veel bij voorstellen.
    Tsja, dat is allemaal heel leuk, maar toch is Israël er een perfect voorbeeld van, ondanks jouw gevoelens.
    quote:
    Ook leuk voorbeeld is mevrouw Niemijer, die Farc militairtje speelt. Al is daarvan bekend dat een component brainwashen meespeelt.
    Ja, Colombia ook.
    quote:
    Waar dacht je aan inzake Joego?

Aan in ieder geval Kroatische zijde waren een aantal honderd Europese vrijwilligers, velen ongetwijfeld ook voor het geld.
    pi_81491755
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En antwoord: wat is er met WO1&2?
    Ik ga niet alles voor je voorkauwen. Je weet dondersgoed waar ik op doel.
    quote:
    Wat heeft dat te maken met die eigenaardige gewoonte van moslims om vaak elkaar de hersens in te slaan?
    Zo komt het misschien over op jou, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
    pi_81491855
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:47 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

De link van Jood -> Israël is een stuk helderder dan de link Tuig-Marokkaan -> India/Pakistan.
    Hij gaat dan ook niet als Marokkaan daarheen maar als moslim.
    pi_81492012
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, dat is allemaal heel leuk, maar toch is Israël er een perfect voorbeeld van, ondanks jouw gevoelens.
    Dat zeg ik toch ook? Maar me dunkt dat jij dat sentiment begrijpelijk kan vinden dan een rel-marocje dat de islam gaat redden in India Pakistan? Ik in ieder geval wel. Daarbij ben ik er niet echt van overtuigd dat het speelt. Het zou kunnen spelen. Maar zijn er hordes Joden die wekelijks op het vliegtuig stappen om te gaan strijden voor Israël? Ik weet het niet.

En volgens mij leerde een topic een tijd terug ons ook dat Israël dat soort cowboytje spelen niet faciliteert. Vertaalt: als niet jood kun jij het vergeten om met hun te mogen vechten. Dan mag je hooguit in de keuken gaan staan. Dan blijven dus joden over. En linksom of rechtsom vechten die mensen dan hun eigen land, land waar de nationaliteit van bezitten. Terechte vereenzelviging in dat geval.
    quote:
    Ja, Colombia ook.
    De linkse reflex waar je het niet kan laten ook de Colombiaanse staat een veeg uit de pan te geven? Schattig.
    quote:
    Aan in ieder geval Kroatische zijde waren een aantal honderd Europese vrijwilligers, velen ongetwijfeld ook voor het geld.
    Daar kan ik me er inderdaad zelfs een geval van herinneren. Ook zo misplaatst als het maar kan wat mij betreft. En dat dreef meer op anti-Servische sentimenten. Want voor de rest hebben we 3 keer niks met Kroaten.
    pi_81492093
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:52 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ik ga niet alles voor je voorkauwen. Je weet dondersgoed waar ik op doel.
    Eh, nee? Ja, behalve dan snel naar een ander wijzen, de hullie doen het ook.
    quote:
    Zo komt het misschien over op jou, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
    Lachwekkend. Maar het is in deze topic al genoemd hoor. De meeste slachtoffers van moslim geweld zijn moslims. Van je 'broeders' moet je het hebben hé
    pi_81492112
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:56 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Hij gaat dan ook niet als Marokkaan daarheen maar als moslim.
    QED.
    pi_81492137
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:00 schreef SeculasStatius het volgende:

De linkse reflex waar je het niet kan laten ook de Colombiaanse staat een veeg uit de pan te geven? Schattig.
    Of je bent aan het fantaseren, nou ja, dat bén je, of het is meer een reflex aan jouw zijde: als ik zeg dat het ook, ja, op Colombia slaat, dan heb ik het uiteraard en inderdaad over de situatie in Colombia, waarin mensen voor de FARC gaan vechten, daarom geef ik je ook gelijk en zeg ik dat het ook in Colombia gebeurt. Ik zou even een pilletje minder slikken, of juist eentje extra.
    pi_81492236
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:02 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, behalve dan snel naar een ander wijzen, de hullie doen het ook.
    Precies, dat is wat jij doet. Telkens naar de moslims wijzen, daarna word je op je plek gezet met keiharde feiten en dan verzin je weer iets nieuws om naar de moslims te wijzen.
    quote:
    Lachwekkend. Maar het is in deze topic al genoemd hoor. De meeste slachtoffers van moslim geweld zijn moslims. Van je 'broeders' moet je het hebben hé
    De terroristen worden niet als de moslimbroeders van de slachtoffers beschouwd. Ze zijn vijanden van elkaar: de terroristen zien hun slachtoffers als ongelovigen.
    pi_81492238
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Christenen slaan elkaar niet de hersenen in ?
    pi_81492401
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En linksom of rechtsom vechten die mensen dan hun eigen land, land waar de nationaliteit van bezitten. Terechte vereenzelviging in dat geval.
    In jouw ogen ja! Maar zo zien die moslims het niet. Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen. Ben je vergeten wie de grenzen van het Midden-Oosten heeft getekend? In ieder geval niet de volkeren aldaar! Het werd hen opgelegd! Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
    pi_81492936
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Christenen slaan elkaar niet de hersenen in ?
    Kloppen christenen zich te pas en te onpas op de borst over hun vermeende 'broederschap'?

Daar gaat het om, niet of de een braver is dan de ander.
      zondag 16 mei 2010 @ 16:24:40 #163
    235357 TitusPullo
    Sehr feierlich, aber schlicht
    pi_81492973
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:10 schreef Martin73 het volgende:
    Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
    Ze kunnen kortom niet wachten tot de Turken weer binnenvallen.
    The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
    pi_81493055
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kloppen christenen zich te pas en te onpas op de borst over hun vermeende 'broederschap'?

Je bewering was dat het typisch voor moslims is om elkaar de hersenen in te slaan, en dat bleek flauwekul. Kun je wel ineens met iets anders aankomen, het nut ontgaat mij even.
    pi_81493091
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of je bent aan het fantaseren, nou ja, dat bén je, of het is meer een reflex aan jouw zijde: als ik zeg dat het ook, ja, op Colombia slaat, dan heb ik het uiteraard en inderdaad over de situatie in Colombia, waarin mensen voor de FARC gaan vechten, daarom geef ik je ook gelijk en zeg ik dat het ook in Colombia gebeurt. Ik zou even een pilletje minder slikken, of juist eentje extra.
    Ffs, en er nog op reageren ook

Ik bedoel; ik heb het niet over of die staat dat ook doet. Kan best. Maar ik had het over misplaatste vereenzelviging, waarvan mevrouw niemijer het vleesgeworden voorbeeld van is. Maar like clockwork kon je het niet laten hé. Er wordt wat slechts gezegd over die drugsdealers die legertje spelen, dan moet er toch wel opgemerkt worden dat Colombia ook niet pluis is.
    pi_81493171
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Je bewering was dat het typisch voor moslims is om elkaar de hersenen in te slaan, en dat bleek flauwekul. Kun je wel ineens met iets anders aankomen, het nut ontgaat mij even.
    Mwah, je het een punt Maar ik vind dus dat hersens inslaan niet zo bijzonder. Want zoals opgemerkt doet iedereen dat. Dat typische dient dus gezien te worden in het licht dat ze zichzelf wanneer het uitkomt wel op de borst kloppen over een vermeend broederschap.
    pi_81493201
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ffs, en er nog op reageren ook

Ik bedoel; ik heb het niet over of die staat dat ook doet. Kan best. Maar ik had het over misplaatste vereenzelviging, waarvan mevrouw niemijer het vleesgeworden voorbeeld van is. Maar like clockwork kon je het niet laten hé. Er wordt wat slechts gezegd over die drugsdealers die legertje spelen, dan moet er toch wel opgemerkt worden dat Colombia ook niet pluis is.
    Je bent nog steeds aan het fantaseren.
    pi_81493262
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:06 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Precies, dat is wat jij doet. Telkens naar de moslims wijzen, daarna word je op je plek gezet met keiharde feiten en dan verzin je weer iets nieuws om naar de moslims te wijzen.
    Ik heb blijkbaar wat gemist Doe eens een linkje, naar je 'keiharde feiten'?
    quote:
    De terroristen worden niet als de moslimbroeders van de slachtoffers beschouwd. Ze zijn vijanden van elkaar: de terroristen zien hun slachtoffers als ongelovigen.
    No shit sherlock.
    pi_81493680
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je bent nog steeds aan het fantaseren.

pi_81493760
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Daar gaat het om, niet of de een braver is dan de ander.
    Ironisch genoeg vinden de moslims Palestijnen minderwaardige moslims.
    Maar sinds Israel de zondebok is geworden voor de daden van Westerse landen nu en in het verleden,
    zijn ze opeens broeders,
    stel dat de oorlog ooit weer afloopt dan verandert dit weer.
    pi_81493762
    quote:

Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen.
    Met name de Israëlische, hé?
    pi_81494004
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ironisch genoeg vinden de moslims Palestijnen minderwaardige moslims.
    Maar sinds Israel de zondebok is geworden voor de daden van Westerse landen nu en in het verleden,
    zijn ze opeens broeders,
    stel dat de oorlog ooit weer afloopt dan verandert dit weer.
    Bliksem afleider. Mocht het conflict eindigen, kun je wachten tot er een nieuwe boeman gekozen wordt. Want het is altijd veel beter om naar een duivel die verantwoordelijk is te kunnen wijzen als het volk weer gaat morren vanwege de deplorabele leefomstandigheden dan dat de dictator hand in eigen boezem steekt.
    pi_81494390
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Bliksem afleider. Mocht het conflict eindigen, kun je wachten tot er een nieuwe boeman gekozen wordt. Want het is altijd veel beter om naar een duivel die verantwoordelijk is te kunnen wijzen als het volk weer gaat morren vanwege de deplorabele leefomstandigheden dan dat de dictator hand in eigen boezem steekt.
    Dan zijn de Palestijnen en moslims opeens geen broeders meer.
    Moet je overigens niet raar opkijken, dat de Palestijnse staat, opeens heel toevallig in Syrische handen komt.
    Of Iran aangezien het dan wel weer die minderwaardige moslims zijn in hun ogen.
    Ach, allemaal nog een erfenis van dekolonisatie, het begon toentertijd in Egypte.
    pi_81494588
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan zijn de Palestijnen en moslims opeens geen broeders meer.
    Moet je overigens niet raar opkijken, dat de Palestijnse staat, opeens heel toevallig in Syrische handen komt.
    Maar dat wordt openlijk al toegegeven, bij hamas of andersoortig terroristen clubje. En Palestijnen zijn helemaal geen broeders, het is gekoesterd rel potentieel.

Als het lot van de Palestijnen ze ook maar een gram interreseerde was dit conflict allang opgelost.
    pi_81494743
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar dat wordt openlijk al toegegeven, bij hamas of andersoortig terroristen clubje. En Palestijnen zijn helemaal geen broeders, het is gekoesterd rel potentieel.

Als het lot van de Palestijnen ze ook maar een gram interreseerde was dit conflict allang opgelost.
    Haha inderdaad, het is voor die landen handige politiek, om de oorlog of het conflict in stand te houden.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:11:22 #176
    296275 dromelijn
    dromertje
    pi_81494903
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef Disana het volgende:

Ach, ik denk dat er misschien ook nog wel eens een kunstwerk komt waarin Libanon, Syrië en het Palestijnse autonome gebied als heel Israël afgebeeld zal worden. Of Turkije als Koerdistan.Vind ik hetzelfde effect. Een kunstenaar op dat soort gebied gewoon met een misprijzend gebaar negeren.

De kunstenaar vind dat het land gewoon geen Joods land had mogen zijn? Ach ja, zo denken ook heel veel mensen over de Islam in Indonesië.

Hoeveel Joden waren er trouwens boos?
      zondag 16 mei 2010 @ 17:19:58 #177
    296275 dromelijn
    dromertje
    pi_81495281
    quote:

[..]

In jouw ogen ja! Maar zo zien die moslims het niet. Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen. Ben je vergeten wie de grenzen van het Midden-Oosten heeft getekend? In ieder geval niet de volkeren aldaar! Het werd hen opgelegd! Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
    Dat was toch ook de reden waarom de Ottomanen tot aan Spanje toe landen veroverden/bezetten? Niet om het Islamitische, maar wel om de macht. Het wegvagen van andere grenzen dan die van hun
    pi_81496043
    Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

Jan heb gelijk.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81496134
    Joden gaan tenminste niet rellen.
    pi_81496142
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef El_Matador het volgende:
    Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

Jan heb gelijk.
    Waarom heeft hij gelijk?
    Waarop baseer je dat?
    pi_81496182
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom heeft hij gelijk?
    Waarop baseer je dat?
    Omdat het een historische vergissing is.

JUIST het volk dat geleerd moet hebben van de Holocaust en nu een land dan wel gebieden buiten dat land bezet houdt.
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_81496216
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef El_Matador het volgende:

Jan heb gelijk.
    Christenen hebben tientallen landen, moslims hebben tientallen landen en dan mogen de joden niet eens 1 land hebben? Dit terwijl het jodendom ook nog eens 1 van de meest vervolgde godsdiensten (misschien wel dé meest vervolgde godsdienst) is?
    pi_81496280
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat het een historische vergissing is.

JUIST het volk dat geleerd moet hebben van de Holocaust en nu een land dan wel gebieden buiten dat land bezet houdt.
    Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte. En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust maar de rest van de wereld.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:46:47 #184
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_81496328
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte. En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust
    Dus alleen de rest van de wereld mag geen andere volken vervolgen?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
    pi_81496449
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus alleen de rest van de wereld mag geen andere volken vervolgen?
    Onzin, dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat El_Matador een eigenaardige stelling inneemt door te stellen dat juist het Joodse volk geleerd zou moeten hebben van de Holocaust.
    De Holocaust was een uitvloeisel van duizenden jaren vervolging en haat, het komt min of meer over in zijn stelling wat hij niet bedoelt volgens mij, dat het Joodse Volk het aan zichzelf te wijten heeft.
    pi_81496486
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Christenen hebben tientallen landen, moslims hebben tientallen landen en dan mogen de joden niet eens 1 land hebben? Dit terwijl het jodendom ook nog eens 1 van de meest vervolgde godsdiensten (misschien wel dé meest vervolgde godsdienst) is?
    Christenen "hebben" niet :"tientallen landen". Dat er gristenen wonen dan wel in een democratie aan de macht zijn is iets heel anders. Er heersen in ieder geval dezelfde wetten voor gristenen als niet-gristenen, iets wat in Israel niet het geval is.

En islamitische regimes als maat nemen is wel erg onvolwassen en dom.

En godsdiensten kunnen niet genoeg vervolgd worden. Leveren alleen maar kutzooi op.

pi_81496568
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte.
    Wat ik zei; een land van anderen afpakken en vervolgens nog extra Lebensraum zoeken ook. Een smet op het Westerse blazoen en daarom zo snel mogelijk opheffen.
    quote:
    En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust maar de rest van de wereld.
    Wij verschillen danig van mening dan. Eerst zelf gepest worden en dan anderen gaan lopen pesten is in ieder geval NIET de manier. Dat doen kleuters.

pi_81496634
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik zei; een land van anderen afpakken en vervolgens nog extra Lebensraum zoeken ook. Een smet op het Westerse blazoen en daarom zo snel mogelijk opheffen.
    [..]
    Nogmaals, voor de derde keer, waar baseer jij jouw stelling op dat Israel of het Joodse Volk land afgepakt heeft. Hoe kom jij daarbij.
    quote:
    Wij verschillen danig van mening dan. Eerst zelf gepest worden en dan anderen gaan lopen pesten is in ieder geval NIET de manier. Dat doen kleuters.
    Aangezien het Palestijnse volk groeit als kool zijn ze daar dan toch niet zo effectief in.
    Vergelijking klopt dus niet.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:54:11 #189
    pi_81496636
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat El_Matador een eigenaardige stelling inneemt door te stellen dat juist het Joodse volk geleerd zou moeten hebben van de Holocaust.
    De Holocaust was een uitvloeisel van duizenden jaren vervolging en haat,
    Dus als er iemand is die weet hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_81496674
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Christenen "hebben" niet :"tientallen landen". Dat er gristenen wonen dan wel in een democratie aan de macht zijn is iets heel anders. Er heersen in ieder geval dezelfde wetten voor gristenen als niet-gristenen, iets wat in Israel niet het geval is.
    Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom. En hoe komt het dat in al die tientallen landen christenen wonen? Iets met geweld, missionarisen en druk om te bekeren, zegt dat je iets?
    quote:
    En islamitische regimes als maat nemen is wel erg onvolwassen en dom.
    Hoezo?
    quote:
    En godsdiensten kunnen niet genoeg vervolgd worden. Leveren alleen maar kutzooi op.
    Nou nou zelfs Wilders gaat niet zo ver..

Verder:
    Het jodendom heeft i.t.t. 2 zijn jongere broertjes niet bijster veel geweld en gedwongen bekering gekend. Daarom is het jodendom altijd klein gebleven en hebben ze nauwelijks 'joodse' landen kunnen maken. Dit terwijl hun 2 jongere broertjes hun godsdienst wél hebben verspreid, al dan niet met geweld.

Het lijkt erop dat de braafste van die 3 de dupe wordt. Waarom mag het jodendom geen 'eigen' land hebben?
    pi_81496738
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, voor de derde keer, waar baseer jij jouw stelling op dat Israel of het Joodse Volk land afgepakt heeft. Hoe kom jij daarbij.
    De Britten hebben al hun andere staten in de regio overgedragen aan de lokale bewoners. Alleen Israel is van de joden geworden.

Fout fout fout.
    quote:
    Aangezien het Palestijnse volk groeit als kool zijn ze daar dan toch niet zo effectief in.
    Vergelijking klopt dus niet.
    Dus een volk dat "groeit als kool" mag je pesten?

Kleuter.

pi_81496767
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als er iemand is hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
    Mooi verwoord.

pi_81496780
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als er iemand is hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
    Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd, tsja niet iedereen zal blij zijn dus een bepaalde vorm van haat over en weet lijkt me logisch, maar sinds wanneer worden ze vervolgd. Waar zijn de concentratiekampen, waar zijn de ravijnen vol met lichamen, waar zijn de uitgemoorde dorpen, waar is het bijna uitgestorven Palestijnse volk, ga niet zo maar dingen lopen vergelijken waar je niets van weet, Israel is juist het land van mensenrechten, niet voor niets zijn heel veel Joodse mensen, terwijl ze Israel steunen wel begaan met het lot van het Palestijne Volk. Niet voor niets heeft Israel gestreden tegen de Zuid-Afrikaanse Apartheid lange tijd, niet voor niets steunde het Joodse Volk, in grote aantallen de Zwarte Amerikaanse Bevolking.
    De Palestijnen worden onderdrukt door hun eigen regering, door omringende landen, niet door Israel.
    pi_81496784
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Veel inwoners van Israel komen van Rusland..waarom mogen ze daar niet een stukje dan? Of Duitsland waar ze allemaal zonder genade vermoord zijn?
    Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:58:22 #195
    pi_81496804
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom.
    Die hebben ze de laatste 50 jaar effectief om zeep geholpen.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:59:26 #196
    pi_81496848
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd,
    Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
    pi_81496866
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Britten hebben al hun andere staten in de regio overgedragen aan de lokale bewoners. Alleen Israel is van de joden geworden.

Fout fout fout.
    [..]
    Waarom deden ze dat.
    Trouwens is het niet helemaal waar omdat GB heel lang dwars heeft gelegen voor uberhaupt een staat.
    quote:
    Dus een volk dat "groeit als kool" mag je pesten?

Kleuter.
    Dus als ik jou pest, dan ga jij mij verwijten dat ik niets heb geleerd van de Holocaust, want enige andere vergelijking zie ik hier niet, moet je nagaan dat Israel helemaal niet pest, wat blijft er dan nog voor je over.
    pi_81496902
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
    Leg dat eens uit.
    En ga vervolgens eens in op de gehele quote en niet een klein stukje omdat je de rest niet kan weerleggen.
    pi_81496932
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Veel inwoners van Israel komen van Rusland..waarom mogen ze daar niet een stukje dan? Of Duitsland waar ze allemaal zonder genade vermoord zijn?
    Het jodendom heeft daar z'n roots en dat weet jij ook wel.
    pi_81496956
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die hebben ze de laatste 50 jaar effectief om zeep geholpen.
    Misschien bij jou, maar bij veel andere mensen niet. Ook de joden hebben namelijk recht op een stuk eigen land, na eeuwenlange vervolgingen.

Zou jij het leuk vinden als Hollanders geen 'eigen' land zouden hebben, na eeuwenlang vervolgd te zijn?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')