abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 17:11:22 #176
296275 dromelijn
dromertje
pi_81494903
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef Disana het volgende:
http://www.tagesspiegel.d(...)getilgt/1813570.html

Dit is het hele kunstwerk. Niet meer, niet minder. Het woord Endlösung is hier van toepassing op de staat.
Ach, ik denk dat er misschien ook nog wel eens een kunstwerk komt waarin Libanon, Syrië en het Palestijnse autonome gebied als heel Israël afgebeeld zal worden. Of Turkije als Koerdistan.Vind ik hetzelfde effect. Een kunstenaar op dat soort gebied gewoon met een misprijzend gebaar negeren.

De kunstenaar vind dat het land gewoon geen Joods land had mogen zijn? Ach ja, zo denken ook heel veel mensen over de Islam in Indonesië.

Hoeveel Joden waren er trouwens boos?
  zondag 16 mei 2010 @ 17:19:58 #177
296275 dromelijn
dromertje
pi_81495281
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:10 schreef Martin73 het volgende:

[..]

In jouw ogen ja! Maar zo zien die moslims het niet. Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen. Ben je vergeten wie de grenzen van het Midden-Oosten heeft getekend? In ieder geval niet de volkeren aldaar! Het werd hen opgelegd! Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
Dat was toch ook de reden waarom de Ottomanen tot aan Spanje toe landen veroverden/bezetten? Niet om het Islamitische, maar wel om de macht. Het wegvagen van andere grenzen dan die van hun
pi_81496043
Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

Jan heb gelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81496134
Joden gaan tenminste niet rellen.
pi_81496142
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef El_Matador het volgende:
Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

Jan heb gelijk.
Waarom heeft hij gelijk?
Waarop baseer je dat?
pi_81496182
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom heeft hij gelijk?
Waarop baseer je dat?
Omdat het een historische vergissing is.

JUIST het volk dat geleerd moet hebben van de Holocaust en nu een land dan wel gebieden buiten dat land bezet houdt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_81496216
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef El_Matador het volgende:

Jan heb gelijk.
Christenen hebben tientallen landen, moslims hebben tientallen landen en dan mogen de joden niet eens 1 land hebben? Dit terwijl het jodendom ook nog eens 1 van de meest vervolgde godsdiensten (misschien wel dé meest vervolgde godsdienst) is?
pi_81496280
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat het een historische vergissing is.

JUIST het volk dat geleerd moet hebben van de Holocaust en nu een land dan wel gebieden buiten dat land bezet houdt.
Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte. En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust maar de rest van de wereld.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:46:47 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81496328
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte. En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust
Dus alleen de rest van de wereld mag geen andere volken vervolgen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_81496449
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus alleen de rest van de wereld mag geen andere volken vervolgen?
Onzin, dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat El_Matador een eigenaardige stelling inneemt door te stellen dat juist het Joodse volk geleerd zou moeten hebben van de Holocaust.
De Holocaust was een uitvloeisel van duizenden jaren vervolging en haat, het komt min of meer over in zijn stelling wat hij niet bedoelt volgens mij, dat het Joodse Volk het aan zichzelf te wijten heeft.
pi_81496486
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Christenen hebben tientallen landen, moslims hebben tientallen landen en dan mogen de joden niet eens 1 land hebben? Dit terwijl het jodendom ook nog eens 1 van de meest vervolgde godsdiensten (misschien wel dé meest vervolgde godsdienst) is?
Christenen "hebben" niet :"tientallen landen". Dat er gristenen wonen dan wel in een democratie aan de macht zijn is iets heel anders. Er heersen in ieder geval dezelfde wetten voor gristenen als niet-gristenen, iets wat in Israel niet het geval is.

En islamitische regimes als maat nemen is wel erg onvolwassen en dom.

En godsdiensten kunnen niet genoeg vervolgd worden. Leveren alleen maar kutzooi op.

pi_81496568
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte.
Wat ik zei; een land van anderen afpakken en vervolgens nog extra Lebensraum zoeken ook. Een smet op het Westerse blazoen en daarom zo snel mogelijk opheffen.
quote:
En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust maar de rest van de wereld.
Wij verschillen danig van mening dan. Eerst zelf gepest worden en dan anderen gaan lopen pesten is in ieder geval NIET de manier. Dat doen kleuters.

pi_81496634
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik zei; een land van anderen afpakken en vervolgens nog extra Lebensraum zoeken ook. Een smet op het Westerse blazoen en daarom zo snel mogelijk opheffen.
[..]
Nogmaals, voor de derde keer, waar baseer jij jouw stelling op dat Israel of het Joodse Volk land afgepakt heeft. Hoe kom jij daarbij.
quote:
Wij verschillen danig van mening dan. Eerst zelf gepest worden en dan anderen gaan lopen pesten is in ieder geval NIET de manier. Dat doen kleuters.
Aangezien het Palestijnse volk groeit als kool zijn ze daar dan toch niet zo effectief in.
Vergelijking klopt dus niet.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:54:11 #189
pi_81496636
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat El_Matador een eigenaardige stelling inneemt door te stellen dat juist het Joodse volk geleerd zou moeten hebben van de Holocaust.
De Holocaust was een uitvloeisel van duizenden jaren vervolging en haat,
Dus als er iemand is die weet hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_81496674
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Christenen "hebben" niet :"tientallen landen". Dat er gristenen wonen dan wel in een democratie aan de macht zijn is iets heel anders. Er heersen in ieder geval dezelfde wetten voor gristenen als niet-gristenen, iets wat in Israel niet het geval is.
Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom. En hoe komt het dat in al die tientallen landen christenen wonen? Iets met geweld, missionarisen en druk om te bekeren, zegt dat je iets?
quote:
En islamitische regimes als maat nemen is wel erg onvolwassen en dom.
Hoezo?
quote:
En godsdiensten kunnen niet genoeg vervolgd worden. Leveren alleen maar kutzooi op.
Nou nou zelfs Wilders gaat niet zo ver..

Verder:
Het jodendom heeft i.t.t. 2 zijn jongere broertjes niet bijster veel geweld en gedwongen bekering gekend. Daarom is het jodendom altijd klein gebleven en hebben ze nauwelijks 'joodse' landen kunnen maken. Dit terwijl hun 2 jongere broertjes hun godsdienst wél hebben verspreid, al dan niet met geweld.

Het lijkt erop dat de braafste van die 3 de dupe wordt. Waarom mag het jodendom geen 'eigen' land hebben?
pi_81496738
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, voor de derde keer, waar baseer jij jouw stelling op dat Israel of het Joodse Volk land afgepakt heeft. Hoe kom jij daarbij.
De Britten hebben al hun andere staten in de regio overgedragen aan de lokale bewoners. Alleen Israel is van de joden geworden.

Fout fout fout.
quote:
Aangezien het Palestijnse volk groeit als kool zijn ze daar dan toch niet zo effectief in.
Vergelijking klopt dus niet.
Dus een volk dat "groeit als kool" mag je pesten?

Kleuter.

pi_81496767
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als er iemand is hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
Mooi verwoord.

pi_81496780
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als er iemand is hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd, tsja niet iedereen zal blij zijn dus een bepaalde vorm van haat over en weet lijkt me logisch, maar sinds wanneer worden ze vervolgd. Waar zijn de concentratiekampen, waar zijn de ravijnen vol met lichamen, waar zijn de uitgemoorde dorpen, waar is het bijna uitgestorven Palestijnse volk, ga niet zo maar dingen lopen vergelijken waar je niets van weet, Israel is juist het land van mensenrechten, niet voor niets zijn heel veel Joodse mensen, terwijl ze Israel steunen wel begaan met het lot van het Palestijne Volk. Niet voor niets heeft Israel gestreden tegen de Zuid-Afrikaanse Apartheid lange tijd, niet voor niets steunde het Joodse Volk, in grote aantallen de Zwarte Amerikaanse Bevolking.
De Palestijnen worden onderdrukt door hun eigen regering, door omringende landen, niet door Israel.
pi_81496784
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Veel inwoners van Israel komen van Rusland..waarom mogen ze daar niet een stukje dan? Of Duitsland waar ze allemaal zonder genade vermoord zijn?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:58:22 #195
pi_81496804
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom.
Die hebben ze de laatste 50 jaar effectief om zeep geholpen.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:59:26 #196
pi_81496848
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd,
Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
pi_81496866
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Britten hebben al hun andere staten in de regio overgedragen aan de lokale bewoners. Alleen Israel is van de joden geworden.

Fout fout fout.
[..]
Waarom deden ze dat.
Trouwens is het niet helemaal waar omdat GB heel lang dwars heeft gelegen voor uberhaupt een staat.
quote:
Dus een volk dat "groeit als kool" mag je pesten?

Kleuter.
Dus als ik jou pest, dan ga jij mij verwijten dat ik niets heb geleerd van de Holocaust, want enige andere vergelijking zie ik hier niet, moet je nagaan dat Israel helemaal niet pest, wat blijft er dan nog voor je over.
pi_81496902
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
Leg dat eens uit.
En ga vervolgens eens in op de gehele quote en niet een klein stukje omdat je de rest niet kan weerleggen.
pi_81496932
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Veel inwoners van Israel komen van Rusland..waarom mogen ze daar niet een stukje dan? Of Duitsland waar ze allemaal zonder genade vermoord zijn?
Het jodendom heeft daar z'n roots en dat weet jij ook wel.
pi_81496956
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die hebben ze de laatste 50 jaar effectief om zeep geholpen.
Misschien bij jou, maar bij veel andere mensen niet. Ook de joden hebben namelijk recht op een stuk eigen land, na eeuwenlange vervolgingen.

Zou jij het leuk vinden als Hollanders geen 'eigen' land zouden hebben, na eeuwenlang vervolgd te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')