Natuurlijk, een heel volwassen opmerking, ik ga niets weerleggen omdat jij mij zogenaamd dom noemt.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er valt niets te weerleggen. Je eerste zin is de basis van je verhaal. Die eerste zin val ik aan, de rest van het verhaal vervalt daarmee automatisch, vooral aangezien het voornamelijk verkapte ad-hominems zijn. (jij bent dom enz)
Klopt. Dus omdat ze toevallig een Torah hebben mogen ze daar een land hebben?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het jodendom heeft daar z'n roots en dat weet jij ook wel.
Niet echt goed gelukt dus, daar olie heel duur is.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
Ach.. Shell heeft na een jarenlange oorlog in ieder geval wat contracten in Irak kunnen sluitenquote:Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Niet echt goed gelukt dus, daar olie heel duur is.
Dat ligt slechts aan jou en je gekleurde bril.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef DeParo het volgende:
Dus als ik jou pest, dan ga jij mij verwijten dat ik niets heb geleerd van de Holocaust, want enige andere vergelijking zie ik hier niet, moet je nagaan dat Israel helemaal niet pest, wat blijft er dan nog voor je over.
Een vergelijking met de Holocaust heeft geen poot om op te staan.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd, tsja niet iedereen zal blij zijn dus een bepaalde vorm van haat over en weet lijkt me logisch, maar sinds wanneer worden ze vervolgd. Waar zijn de concentratiekampen, waar zijn de ravijnen vol met lichamen, waar zijn de uitgemoorde dorpen, waar is het bijna uitgestorven Palestijnse volk, ga niet zo maar dingen lopen vergelijken waar je niets van weet, Israel is juist het land van mensenrechten, niet voor niets zijn heel veel Joodse mensen, terwijl ze Israel steunen wel begaan met het lot van het Palestijne Volk. Niet voor niets heeft Israel gestreden tegen de Zuid-Afrikaanse Apartheid lange tijd, niet voor niets steunde het Joodse Volk, in grote aantallen de Zwarte Amerikaanse Bevolking.
De Palestijnen worden onderdrukt door hun eigen regering, door omringende landen, niet door Israel.
Gelukkig wel.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:05 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ach.. Shell heeft na een jarenlange oorlog in ieder geval wat contracten in Irak kunnen sluiten
Je kan het niet weerleggen, dat is wat anders, lees m'n vorige post maar. Een vergelijking heeft geen poot om op te staan, loze kreten hebben ook geen zin, je hebt geen gegronde argumenten dan blijft weinig over.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ligt slechts aan jou en je gekleurde bril.
Daarom is iedere discussie met jou op dit punt zinloos. Je bent een verblinde religieus die cirkelredeneert.
ga ik mijn tijd niet meer aan vuilmaken.
Het was nog veel duurder geweest als de regio stabiel was en iedereen in de Opec vrienden en niemand geld nodig had om oorlog te voeren waardoor verschillende landen regelmatig olie dumpen.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Niet echt goed gelukt dus, daar olie heel duur is.
Ten eerste vraag ik me af je de consequenties van duurdere olie door de geschiedenis heen helder hebt. Het zou ervoor gezorgd hebben dat we niet zo ontwikkelt zijn als nu. Ten 2de is olie nu al kunstmatig duur. Er wordt zat verdiend aan olie, alleen de opbrengsten gaan in de zakken van de elite. Niet dat het te goedkoop is.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het was nog veel duurder geweest als de regio stabiel was en iedereen in de Opec vrienden en niemand geld nodig had om oorlog te voeren waardoor verschillende landen regelmatig olie dumpen.
Dus we hebben er voordeel bij dat de Israëli's de Palestijnen terroriseren en de regio in continue oorlogstoestand houden. Je geeft dus toe dat de Joden zelf met een holocaust bezig zijn, maar omdat jij daardoor auto kan rijden is het ok?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ten eerste vraag ik me af je de consequenties van duurdere olie door de geschiedenis heen helder hebt. Het zou ervoor gezorgd hebben dat we niet zo ontwikkelt zijn als nu.
Je praat onzin. Olie komt sowieso niet exclusief uit het MO, Nigeria alleen al is verantwoordelijk voor de groot percentage van alles wat we omhoog halen, en in het MO zelf is Saudi Arabië de grootste leverancier, en dat land is redelijk stabiel.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus we hebben er voordeel bij dat de Israëli's de Palestijnen terroriseren en de regio in continue oorlogstoestand houden. Je geeft dus toe dat de Joden zelf met een holocaust bezig zijn, maar omdat jij daardoor auto kan rijden is het ok?
Hitler heeft autowegen aangelegd.
Dat land is slaaf van Amerika en de rest is in oorlog.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:31 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je praat onzin. Olie komt sowieso niet exclusief uit het MO, Nigeria alleen al is verantwoordelijk voor de groot percentage van alles wat we omhoog halen, en in het MO zelf is Saudi Arabië de grootste leverancier, en dat land is redelijk stabiel.
Irak, Iran, kurk-kurk-kurk-kurk droog.quote:Israël en omringende landen zit bitter weinig olie.
Nee. Ik weet wel dat we profiteren van de onrust in de regio, primair veroorzaakt en aangewakkerd door de Israeli'squote:En had je niks te melden over wat ik vertelde over in wiens zakken die olie opbrengsten nu verdwijnen? Nee hé? Inhoudelijkheid is niet je sterkste kant. Lekker recalcitrant wat roepen is veel leuker.
Volgens mij kiezen ze daarzelf voor.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat land is slaaf van Amerika
Voor Irak zou dat op kunnen gaan.quote:en de rest is in oorlog.
Pak eens een kaart, zie je dat die landen niet grenzen aan Israël, en er een behoorlijk end vandaan zitten.quote:Irak, Iran, kurk-kurk-kurk-kurk droog.![]()
quote:Nee.
Dus? Er is nog steeds oorlogsdreiging en ze kopen nog steeds massaal wapens, ondanks die enorme afstand van de regioquote:Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Volgens mij kiezen ze daarzelf voor.
[..]
Voor Irak zou dat op kunnen gaan.
[..]
Pak eens een kaart, zie je dat die landen niet grenzen aan Israël, en er een behoorlijk end vandaan zitten.
[..]
Dus jij bent het egoïstische soort: Alle manieren en argumenten zijn toegestaan zolang we er maar beter van worden.quote:
Simpele ziel.
En die wapens kopen ze waarom? Israël? Kan je je golfoorlog 1 nog herinneren?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus? Er is nog steeds oorlogsdreiging en ze kopen nog steeds massaal wapens, ondanks die enorme afstand van de regio
Jij bent van het ijdeltuiterige ongeïnformeerde soort. In een vlaag van zie mij eens ruimdenkend zijn de meest domme destructieve ideeën hebben. Niet weten waar je het over hebt. Opec is een fucking kartel. Openlijk! Kartel, prijsafspraken? Maar volgens onze wijsneus zou de prijs van olie nog meer omhoog gaan als het vrede isquote:Dus jij bent het egoïstische soort: Alle manieren en argumenten zijn toegestaan zolang we er maar beter van worden.
Kost wel wat terrorisme, sorry about that.
Ben je net terug uit de gevangenis omdat je op 4 mei op de Dam stond te schreeuwen?quote:Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Jason__ het volgende:
Huppa.. Dit bewijst dat de Joden ook misbaksels zijn.![]()
Net zo als de Moslims![]()
Vrijheids van Meningsuiting FTW![]()
Ik las net al die joden-aanhangers hun reacties, en dan maar klagen dat moslims boos worden![]()
![]()
Zonder de instabiliteit veroorzaakt door het oprichten van de staat Israël was er helemaal geen Golfoorlog geweest.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:48 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En die wapens kopen ze waarom? Israël? Kan je je golfoorlog 1 nog herinneren?
[..]
En alle middelen zijn geoorloofd om dat te bestrijden, inclusief een door Joden veroorzaakte Holocaust op de Palestijnen. Ja, het was mij allang duidelijk hoor!quote:Jij bent van het ijdeltuiterige ongeïnformeerde soort. In een vlaag van zie mij eens ruimdenkend zijn de meest domme destructieve ideeën hebben. Niet weten waar je het over hebt. Opec is een fucking kartel.
Nah, die reageren niet zo fel; te weinig effect.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:02 schreef Bellatrix het volgende:
Maar goed dat de Denen alles in balans houden. Hebben ze al een Gristenenproject gehad?
Madonna is het daar niet mee eens.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nah, die reageren niet zo fel; te weinig effect.
Heeft die eigenlijk wel eens last gehad van extremisme ?quote:
Ja, anders had ik het voorgaande niet gepost he.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heeft die eigenlijk wel eens last gehad van extremisme ?
Dominee meldde bom bij concert Madonnaquote:Op zondag 16 mei 2010 19:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heeft die eigenlijk wel eens last gehad van extremisme ?
Het was een onvervalste retorische, in de hoop dat je met voorbeelden kwam. ...quote:Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, anders had ik het voorgaande niet gepost he.
Yeah, right, op welke onzin baseer jij dat nu weer.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder de instabiliteit veroorzaakt door het oprichten van de staat Israël was er helemaal geen Golfoorlog geweest.
[..]
Een holocaust nog wel.quote:En alle middelen zijn geoorloofd om dat te bestrijden, inclusief een door Joden veroorzaakte Holocaust op de Palestijnen. Ja, het was mij allang duidelijk hoor!
Aangezien we ter herhaling allemaal weten dat jij dit niet kunt weerleggen.quote:Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd, tsja niet iedereen zal blij zijn dus een bepaalde vorm van haat over en weet lijkt me logisch, maar sinds wanneer worden ze vervolgd. Waar zijn de concentratiekampen, waar zijn de ravijnen vol met lichamen, waar zijn de uitgemoorde dorpen, waar is het bijna uitgestorven Palestijnse volk, ga niet zo maar dingen lopen vergelijken waar je niets van weet, Israel is juist het land van mensenrechten, niet voor niets zijn heel veel Joodse mensen, terwijl ze Israel steunen wel begaan met het lot van het Palestijne Volk. Niet voor niets heeft Israel gestreden tegen de Zuid-Afrikaanse Apartheid lange tijd, niet voor niets steunde het Joodse Volk, in grote aantallen de Zwarte Amerikaanse Bevolking.
De Palestijnen worden onderdrukt door hun eigen regering, door omringende landen, niet door Israel.
Elton John ?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, anders had ik het voorgaande niet gepost he.
John Lennon ook trouwens, die werd weggejaagd uit Zuid-Amerika omdat hij homo is.Ohnee, niet John lennon, wat zeg ik nou
, die andere met die bril.
Die ja.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Elton John ?
Fuck, dat ie em ook nog geloof ik ?
Wiki mag best hoor.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:13 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het was een onvervalste retorische, in de hoop dat je met voorbeelden kwam. ...
(en niet van Wiki want dan flipt DeParo weer)
Mijn god ...quote:
Nee, Irak lag pas dwars toen Amerika dat zo vond.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Yeah, right, op welke onzin baseer jij dat nu weer.
Irak lag al veel langer dwars
Jazeker wel, ik heb de link twee keer in dit topic gepost.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:55 schreef SpecialK het volgende:
236 posts en nog geen enkele foto van het kunstwerk in kwestie?
Ah... ik ben er snel door heen gebrowsed.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jazeker wel, ik heb de link twee keer in dit topic gepost.
Speciaal voor jou dan:quote:Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah... ik ben er snel door heen gebrowsed.
Wat was de eerste golfoorlog ook alweer en wat gebeurde daar?quote:Op zondag 16 mei 2010 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Irak lag pas dwars toen Amerika dat zo vond.
Je bent echt naïef of een propaganda spammende belanghebbende.
De zoveelste stunt van Amerika.quote:
Amerika vocht helemaal niet in de eerste golfoorlog.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De zoveelste stunt van Amerika.
Nee, ze hadden er helemaal niets mee te maken.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Amerika vocht helemaal niet in de eerste golfoorlog.
Er is geen Amerikaanse soldaat bij de Eerste Golfoorlog aan te pas gekomen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ze hadden er helemaal niets mee te maken.
Dat is maar net hoe je het bekijkt, Israel is slechts een land, een historisch figuur is niet voor niks historisch. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind deze prent net zo provocerend als die van Mohammed, ik zie de toegevoegde waarde ervan niet en snap de comotie net zo min, toch valt voor elke partij wat te zeggen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Gia het volgende:
Ik vind de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk. Toch is er een groot verschil tussen een kunstwerk dat een complete staat van de kaart laat verdwijnen en een kunstwerk dat een eeuwen geleden overleden historische figuur afbeeldt als hond. Met het eerste wil je mensen hun 'thuis' afnemen, het tweede is hooguit beledigend in 'the eye of the beholder'.
Wat een kul, het beledigen van de Islamitische Profeet is beledigend en provocerend,quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het bekijkt, Israel is slechts een land, een historisch figuur is niet voor niks historisch. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind deze prent net zo provocerend als die van Mohammed, ik zie de toegevoegde waarde ervan niet en snap de comotie net zo min, toch valt voor elke partij wat te zeggen.
Nou vertel eens hoe Amerika de Sjah verving door hun grote vriend en warlord Saddam.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er is geen Amerikaanse soldaat bij de Eerste Golfoorlog aan te pas gekomen.
En voor het conflict met Sadam Hoessein moet je toch echt naar deze oorlog kijken.
Tsja maja.
Eh.... niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou vertel eens hoe Amerika de Sjah verving door hun grote vriend en warlord Saddam.
Niet goed genoeg, anders hadden ze hem niet vervangen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Eh.... niet.
Ttv de eerste golfoorlog was er ook geen sjah overigens net zo hard een bondgenoot van de VS.
Wie was vervangen en door wie, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt, lool.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet goed genoeg, anders hadden ze hem niet vervangen.
Gezien jou samenhangende reacties: beter dan jij.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wie was vervangen en door wie, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt, lool.
Ga maar snel informatie zoeken Papierversnipperaar want hier werk je jezelf niet meer uit.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wie was vervangen en door wie, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt, lool.
Ah, dus jij denkt serieus, dat de sjah van Iran vervangen is door de VS omdat hij niet goed een bondgenoot was. En vervolgens valt Irak, onder invloed van de VS, Iran aan terwijl daar nog steeds die vervanger zou moeten zittenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gezien jou samenhangende reacties: beter dan jij.
Aaaaachhh guuut, Hebben ze de Irak in de steek gelaten?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ga maar snel informatie zoeken Papierversnipperaar want hier werk je jezelf niet meer uit.
Amerika was een bondgenoot van Irak, en Irak dacht terecht blijkbaar (aangezien ook de sjah was verdreven door opstandelingen in Iran), dat de VS hun wel zou steunen in deze strijd.
Wat ben jij bijzonder treurig, wanneer er stukken zijn die je totaal niet kan ontkrachten,quote:Op zondag 16 mei 2010 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aaaaachhh guuut, Hebben ze de Irak in de steek gelaten?
Ik heb helemaal nits opgezocht, ik zit op mn werk, ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat ben jij bijzonder treurig, wanneer er stukken zijn die je totaal niet kan ontkrachten,
besluit je maar op er niet meer op te reageren.
Eerst wist je niet eens wat de Eerste Golfoorlog was of kon je op z'n minst het verband niet vinden, die heb je overduidelijk zitten opzoeken, daarna wist je niet eens wat de politieke situatie was in beide landen.
Dit conflict is ontzettend belangrijk om de Amerikaanse Golfoorlog te snappen van de jaren 90.
Maar goed, blijkbaar is dat net iets te hoog gegrepen voor je, maar geef dat dan wel gewoon toe.
En als je weet dat ik gelijk heb komt er nog een laatste steek onder water (zie je laatste zin).quote:Op zondag 16 mei 2010 20:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nits opgezocht, ik zit op mn werk, ik heb wel wat beters te doen.
1 Jij bent ongelofelijk naïef
2. Jij interpreteert gebeurtenissen naar jouw mening.
Maar met de werkelijkheid hebben je post niets te maken.
De Joden doen gewoon de holocaust over onder leiding van Amerika want die doet alles voor goedkope olie.
Niks steek. Het is zo. En jij probeert je schuldgevoelens weg te lullen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
En als je weet dat ik gelijk heb komt er nog een laatste steek onder water (zie je laatste zin).
Nou m'n beste Papierversnipperaar, je weet wel, hoe je jezelf de das om moet doen zeg applaus.
Dit vind ik echt zo erg he!quote:Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Gia het volgende:
Ik vind de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk. Toch is er een groot verschil tussen een kunstwerk dat een complete staat van de kaart laat verdwijnen en een kunstwerk dat een eeuwen geleden overleden historische figuur afbeeldt als hond. Met het eerste wil je mensen hun 'thuis' afnemen, het tweede is hooguit beledigend in 'the eye of the beholder'.
volgens mij heeft deze actie weinig met geloof te maken. beetje bizarre actie.quote:
Haha, kom nog maar eens terug wanneer je wel in staat bent inhoudelijk en volledig antwoord te geven,quote:Op zondag 16 mei 2010 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niks steek. Het is zo. En jij probeert je schuldgevoelens weg te lullen.
Dan ga jij toch met zogenaamd grappige plaatjes de holocaust ontkennen.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo erg he!
Wanneer het op joden aankomt is vrijheid van meningsuiting wel provocerend en bij de islam niet.
Zeg gewoon: Ik heb een hekel aan de islam en ik prefereer het jodendom, dan ben je wat meer helder ja!
Het is beide vrijheid van meningsuiting dus hou je mondje maar.
quote:Op zondag 16 mei 2010 18:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ben je net terug uit de gevangenis omdat je op 4 mei op de Dam stond te schreeuwen?
Het misbruiken van de Holocaust heeft niets te maken met vrijheids van meningsuiting!
Een discussie over de situatie in Israel en Palestina ok.
Maar dit is gewoon ziekelijk gedrag van mensen die alleen maar willen provoceren tsja.
Misschien is amusant een beter woord?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij heeft deze actie weinig met geloof te maken. beetje bizarre actie.
amusant? geef jouw eigen kwalificatie maar aan deze 'kunst'. prima.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien is amusant een beter woord?
Met jouw niveau kan in met 1 hand discussiëren en met de andere NL aan het draaien houden.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, kom nog maar eens terug wanneer je wel in staat bent inhoudelijk en volledig antwoord te geven,
dan wordt het misschien een heel stuk interessanter.
quote:Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, kom nog maar eens terug wanneer je wel in staat bent inhoudelijk en volledig antwoord te geven,
dan wordt het misschien een heel stuk interessanter.
[..]
Dan ga jij toch met zogenaamd grappige plaatjes de holocaust ontkennen.
Doe maar net alsof je daar niemand mee beledigt.
Het is gewoon grappig klaar. Ik vind het grappig.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
amusant? geef jouw eigen kwalificatie maar aan deze 'kunst'. prima.
ik vind het smakeloos en laf. maar ik ga er geen mensen om vermoorden.
Ten eerste, zeg ik dat Jason, volwassen jongen, waar zeg ik dat dat vrijheid is van meningsuiting, of dat het grappig is.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef Jason__ het volgende:
[..]
HHAHAHAHAHa maar het beledigen van een profeet heeft wel te maken met vrijheid van meningsuiting![]()
![]()
![]()
Jij bent écht grappig weet je dat?
Dat Joodse mensen nog bestaan Jason, daar zijn ze jou in ieder geval niet dankbaar voor,quote:Op zondag 16 mei 2010 21:06 schreef Jason__ het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wacht, het beledigen van een profeet is niet beledigend voor de moslims, neee totaal niet!
Maar zodra JODEN erin komen dan word het meteen gezien als een erg ding en moeten we allemaal maar weer gaan denken aan de holocaust blablabla...
Het is voorbij, get over it!
Wees blij dat jullie joden nog bestaan ipv alleen maar zitten te zeiken![]()
Precies zoals die afro-amerikanen die nog steeds zeiken over slavernij enz.
Dat laat je in de bovenstaande post echt blijken ja.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met jouw niveau kan in met 1 hand discussiëren en met de andere NL aan het draaien houden.
Het is weer onvoorstelbaar inderdaad. Ben zelf geen moslim of arabier, maar ook ik vind het erg irritant om het telkens weer te lezen. Altijd maar weer de aandacht verleggen naar andere mensen. Let maar op, ze kiezen voor Europese zijde wanneer het hen uitkomt, maar ook de Islamitische zijde wanneer ze daar weer van kunnen profiteren. Zolang zij er inderdaad profijt van hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is het wel typisch dat de usual suspects het over Moslims gaan hebben in een topic over Joden.
En Joodse Nederlanders, en wanneer het zich uitbreidt naar andere landen ook Joodse bewegingen daar,quote:Op zondag 16 mei 2010 21:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Stel dat we dit met een islamitisch land doen, laten we zeggen Iran ofzo. Gewoon Iran van de kaart vegen. En in de straten de bordjes 'eindoplossing' in het Arabisch. Eens zien hoe er dan wordt gereageerd. Je hebt niet alleen de half Islamitische wereld over je heen, maar ook heel links Nederland.
quote:Op zondag 16 mei 2010 21:11 schreef Regal het volgende:
[..]
Het is weer onvoorstelbaar inderdaad. Ben zelf geen moslim of arabier, maar ook ik vind het erg irritant om het telkens weer te lezen. Altijd maar weer de aandacht verleggen naar andere mensen. Let maar op, ze kiezen voor Europese zijde wanneer het hen uitkomt, maar ook de Islamitische zijde wanneer ze daar weer van kunnen profiteren. Zolang zij er inderdaad profijt van hebben.
En dan heel zielig doen dat ze niet alleen fout bezig zijn wanneer iemand een iets kritischer beeld heeft. Of zelfs zeggen dat ze helemaal onschuldig zijn. Lachwekkend! Sommigen gaan zelfs zo ver om te beweren dat ze al 2000 jaar onschuldig zijn en zelfs al die tijd vervolgd werden en worden. Dat vind ik knap, maar nooit de gedachte hebben dat ze ook maar ooit iets fout hebben gedaan. Nee, het is altijd de ander.
Het gaat sowieso niet erom wat erger is. Als een Jood het goed vindt dat Mohammed wordt beledigd, moet hij het ook goed vinden dat Israël wordt beledigd. Klaar. Vrijheid van Belediging zeg ik dan altijd.quote:Ten eerste, zeg ik dat Jason, volwassen jongen, waar zeg ik dat dat vrijheid is van meningsuiting, of dat het grappig is.
Ten tweede, ik vind het allebei beledigend en provocerend en het hoort niet, maar er is wel enig verschil met het misbruiken van bloedige en wrede zaken zoals de Holocaust in vergelijking met de Islamitische Profeet.
En dat zou niet alleen voor de Holocaust gelden. Maar net zo goed voor Sebrenica, of de Armeense Genocide, dat is allemaal een heel stuk erger dan een spotprent van Mohammed.
Door jouw soort mensen? Dus door Nederlandse niet-gelovigen onstond het? En idd heb ik er weinig aan gedaan, omdat ik toen der tijd niet geboren was noch mijn pa of ma.quote:jij hebt er weinig aan gedaan lijkt me. Door jouw soort mensen ontstond het hele probleem sowieso al.
quote:
Daarom moet en zal Israël als land moeten blijven voortbestaan. Joden & moslims kunnen best samen.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
En Joodse Nederlanders, en wanneer het zich uitbreidt naar andere landen ook Joodse bewegingen daar,
niet voor niets hebben Joodse mensen over het algemeen ook helemaal geen hekel aan de Islam.
Labelen, labelen, labelen. Anti-semiet dit, anti-semiet dat.quote:
Helaas niet, als je de Islam erbij gaat betrekken wel ja, maar niet als je alleen Iran kiest. Ik denk niet dat Indonesië zich druk gaat maken over Iran bijvoorbeeld..quote:Op zondag 16 mei 2010 21:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Stel dat we dit met een islamitisch land doen, laten we zeggen Iran ofzo. Gewoon Iran van de kaart vegen. En in de straten de bordjes 'eindoplossing' in het Arabisch. Eens zien hoe er dan wordt gereageerd. Je hebt niet alleen de half Islamitische wereld over je heen, maar ook heel links Nederland.
Dat is voor jou en mij misschien zo, maar ik ben dan ook grootgebracht met de gruwelijke verhalen over de holocaust. Voor een moslim kan dit anders liggen omdat Mohammed hem meer zegt dan een of ander volk wat is uitgemoord ergens. Zo voel ik ook minder als ik de verhalen van de Rode Khmer lees en weer meer als ik de verhalen lees over My Lai in Vietnam. Verder kan ik me de woede van een moslim beter voorstellen als Mohammed wordt beledigd dan wanneer Jezus onderuit wordt gehaald.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:30 schreef DeParo het volgende:
Wat een kul, het beledigen van de Islamitische Profeet is beledigend en provocerend,
maar de waarde ervan vervalt in het niets bij dergelijk misbruik over de Holocaust.
Ook het misbruiken van een Armeense Genocide, of Sebrenica zou hier net zo goed in passen,
allemaal stukken erger, we weten allemaal nog wat de schoften van de AEL deden toen iemand een schets maakte van Mohammed, ze maakten zonder enige reden (want Israel of welke Joodse groep dan ook hadden er niets mee te maken) spotprenten over de Holocaust.
Als je dat niet ziet dan snap je ook niets van historische en emotionele waarde.
Het kan allebei niet omdat het beledigend en provocerend is maar het een is wel degelijk erger dan het andere.
Inderdaad, zonder twijfel, zolang de omringende landen Palestina nu eens met rust zouden laten.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Daarom moet en zal Israël als land moeten blijven voortbestaan. Joden & moslims kunnen best samen.
Het gedeelte in jouw stukje dat ik zwart heb gedrukt spreekt boekdelenquote:Op zondag 16 mei 2010 21:20 schreef Regal het volgende:
[..]
Labelen, labelen, labelen. Anti-semiet dit, anti-semiet dat.
Je kunt niet anders op dat bericht reageren.
Daarom vind ik het ook belachelijk dat die spotprenten worden getoond, want het is provocerend, het is beledigend bedoeld. Voor veel mensen, die heilig overtuigd zijn van de waarde van hun religie, is Mohammed ontzettend belangrijker, soms, zelfs belangrijker dan hun eigen familie. Desalniettemin moeten we hierbinnen uiteraard nog wel het onderscheid kunnen maken tussen het misbruiken van de Holocaust en dat van Mohammed. Als je een belangrijke Joodse profeet wilt beledigen als vergelijking, ok, Jezus, ok, dan is de vergelijking en de manier van pijn misschien duidelijk voor beide groepen. Maar dit zijn geen vergelijkingen meer, Palestina-aanhanger die de Nazigroet brengen tijdens demonstraties, geschreeuw en gezeik over Hitler en gaskamers, en nu ook een of andere 'kunstenaar' die het op zijn manier misbruikt.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is voor jou en mij misschien zo, maar ik ben dan ook grootgebracht met de gruwelijke verhalen over de holocaust. Voor een moslim kan dit anders liggen omdat Mohammed hem meer zegt dan een of ander volk wat is uitgemoord ergens. Zo voel ik ook minder als ik de verhalen van de Rode Khmer lees en weer meer als ik de verhalen lees over My Lai in Vietnam. Verder kan ik me de woede van een moslim beter voorstellen als Mohammed wordt beledigd dan wanneer Jezus onderuit wordt gehaald.
Voor mij is de grens van onnodig provocerend de enige grens. Wat voor mij erger is, is voor een ander misschien verwaarloosbaar en andersom. Ik hou niet zo van termen als 'erger' in dit soort zaken.
Nee, die jongen is niet dom.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:19 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Jij moet een ban krijgen voor dom zijn, echt waar
Mwa. dus Indonesië maakt zich ook niet druk om Wilders zeg je hiermee. Ok weten we dat ook weer, idd: STFUquote:Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Helaas niet, als je de Islam erbij gaat betrekken wel ja, maar niet als je alleen Iran kiest. Ik denk niet dat Indonesië zich druk gaat maken over Iran bijvoorbeeld..
dus STFU
Adios trollquote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig klaar. Ik vind het grappig.
Ik vind het ook grappig dat de profeet van de Islam wordt beledigd.
Ik vind het ook grappig dat Jezus altijd beledigd wordt.
Heb je er iets tegen? Jouw probleem
adios amigos!
Haha het is dat jij het zegt hoor lool.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:19 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Jij moet een ban krijgen voor dom zijn, echt waar
Het beledigen van een gebeurtenis als de Holocaust en iemand als Mohammed dat is geen vergelijking.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef Jason__ het volgende:
[..]
![]()
[..]
Het gaat sowieso niet erom wat erger is. Als een Jood het goed vindt dat Mohammed wordt beledigd, moet hij het ook goed vinden dat Israël wordt beledigd. Klaar. Vrijheid van Belediging zeg ik dan altijd.
Zoals ik al zei, GET OVER IT! Wat heb je er aan om er nog over te zeiken? Wil je een schadevergoeding?
[..]
En die opa van jouw vader zou zich omdraaien in zijn graf als hij hoorde wat jij allemaal zat te zeggen.quote:Door jouw soort mensen? Dus door Nederlandse niet-gelovigen onstond het? En idd heb ik er weinig aan gedaan, omdat ik toen der tijd niet geboren was noch mijn pa of ma.
Maar de opa van mijn vader heeft wel meegedaan, en hij was Christen net zoals vele in die tijd waren.
Ipv dat jullie landen in Europa gaan bedanken voor de steun tegen het Duitse rijk, gaan jullie steeds erover zeiken.
Zo te horen hoeft niemand jou ook maar iets dankbaar te zijn.quote:Stank voor dank,
Het was niet zomaar een label, zeg ik niet bij iedereen, maar bij het dikgedrukte in dat stukje van jou toen zei ik het wel ja, op een dergelijke manier 2000 jaar of meer vervolging af te doen als niets en eigen schuldquote:Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Regal het volgende:
[..]
Nee, die jongen is niet dom.
Hij moet en zal alles verdedigen wanneer het op joden aankomt. Dat is een opdracht. Helaas faalt hij hopeloos bij de eerste poging, door mij weer ouderwets te labelen. Tsja, ze kunnen niet anders. Ben daar wel achter gekomen. Maar ja, dat vind hij niet leuk. Voor hem moet de domme gojim op z'n plaats gezet worden.
????quote:Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Mwa. dus Indonesië maakt zich ook niet druk om Wilders zeg je hiermee. Ok weten we dat ook weer, idd: STFU
Omdat?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gedeelte in jouw stukje dat ik zwart heb gedrukt spreekt boekdelen
Probeer je me weer schuldgevoelens aan te praten?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef DeParo het volgende:
dadelijk ga je nog zeggen dat de Joodse mensen zelf schuldig zijn aan de Holocaust.
Ik heb toch ergens het gevoel dat dit meer in het belang van Israel is dan tegen. Dat is het beeld wat Israel graag verkoopt: Palestijnen willen ons vernietigen en de joden in de zee gooien. Het woord RAMALLAH brengt mensen op het idee dat dit gerelateerd is aan islam. Dit is een manier om de boel te bekijken.quote:Op zondag 16 mei 2010 09:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)ael-kunstproject.htm
Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover? De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Nee, sorry dit gaat em niet worden, ik zie het verschil niet helaas.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef DeParo het volgende:
Daarom vind ik het ook belachelijk dat die spotprenten worden getoond, want het is provocerend, het is beledigend bedoeld. Voor veel mensen, die heilig overtuigd zijn van de waarde van hun religie, is Mohammed ontzettend belangrijker, soms, zelfs belangrijker dan hun eigen familie. Desalniettemin moeten we hierbinnen uiteraard nog wel het onderscheid kunnen maken tussen het misbruiken van de Holocaust en dat van Mohammed. Als je een belangrijke Joodse profeet wilt beledigen als vergelijking, ok, Jezus, ok, dan is de vergelijking en de manier van pijn misschien duidelijk voor beide groepen. Maar dit zijn geen vergelijkingen meer, Palestina-aanhanger die de Nazigroet brengen tijdens demonstraties, geschreeuw en gezeik over Hitler en gaskamers, en nu ook een of andere 'kunstenaar' die het op zijn manier misbruikt.
Waarom gaat dat te ver? Het gaat toch ook niet te ver als we [bijv.] grappen over het protestantisme maken? Waarom moeten de joden altijd een extra stukje slachtofferrol krijgen?quote:Beledig dan een belangrijke Joodse Profeet bijvoorbeeld, of een Christelijke profeet, ligt eraan wie de aanstichter is. Maar het misbruiken van dergelijke belangrijke gebeurtenissen gaat veel te ver.
Jij zegt dat de Joodse mensen in die 2000 jaar, of meer, schuld hebben aan hun vervolging.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:37 schreef Regal het volgende:
[..]
Omdat?
Zo'n rare zin was het niet.
[..]
Probeer je me weer schuldgevoelens aan te praten?
En sinds wanneer bestond het Nazi-regime 2000 jaar?
Je haalt nu steeds de holocaust aan, dat ik niet eens ontken, maar ik praat over 2000 jaar.
Maar volgens jou was het altijd de ander in die 2000 jaar? Dat bevestig jij nu meerdere malen?
Weet ik ook weer wat voor een persoon jij bent.
Omdat het geen kritiek is op het Jodendom, omdat het geen kritiek is op de staat, het is het beledigen en misbruiken van een wrede bloederige gebeurtenis, en dat doe je niet, als je enig fatsoen en besef hebt.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:38 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Waarom gaat dat te ver? Het gaat toch ook niet te ver als we [bijv.] grappen over het protestantisme maken? Waarom moeten de joden altijd een extra stukje slachtofferrol krijgen?
Jij ziet niet het verschil tussen het misbruiken van de profeet Mohammed mbt spotprenten en de Holocaust.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nee, sorry dit gaat em niet worden, ik zie het verschil niet helaas.
ik heb je nooit geestig zien reageren als de pedo-profeet bekritiseerd wordt.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Jason__ het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig klaar. Ik vind het grappig.
Ik vind het ook grappig dat de profeet van de Islam wordt beledigd.Ik vind het ook grappig dat Jezus altijd beledigd wordt.
Heb je er iets tegen? Jouw probleem
adios amigos!
Dat is toch meer iets voor gristenen?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
Deparo, wat ben je toch ook een druktemakertje. Toon gewoon je andere wang.
Ach, gristenen, joden, moslims; het is allemaal een pot nat.quote:
Dat ben ik in het geheel niet met je eens, in meerdere opzichten.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, gristenen, joden, moslims; het is allemaal een pot nat.
Dat hoeft ook niet. Maar ze geloven allen in een opperwezen en hebben allen verschrikkelijk lange tenen.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:47 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat ben ik in het geheel niet met je eens, in meerdere opzichten.
Godzijdank niet allemaal. Ligt er ook heel erg aan hoe erg je gelovig bent hoor. Ik als Christen kan heel goed tegen spot en ben het niet altijd met de kerk eens. Zal ook nooit boos worden als er cartoons komen of wat dan ookquote:Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Maar ze geloven allen in een opperwezen en hebben allen verschrikkelijk lange tenen.
Goedzo. Net zoals niet alle moslims en joden boos worden als de spot wordt gedreven met hun religiequote:Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Godzijdank niet allemaal. Ligt er ook heel erg aan hoe erg je gelovig bent hoor. Ik als Christen kan heel goed tegen spot en ben het niet altijd met de kerk eens. Zal ook nooit boos worden als er cartoons komen of wat dan ook
De drie grote Abrahamitische verschillen onderling genoeg om ze niet op één hoop te gooien, verder vind ik Joden nog verschillen van Moslims en christenen in het opzicht dat zij niet strikt als een zuiver religieuze groep aan te merken zijn maar ook als een etnische groep. Immers zijn er genoeg niet gelovige Joden die zich zelf wel degelijk Jood noemen (wanneer hun moeder maar Joods was).quote:Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Maar ze geloven allen in een opperwezen en hebben allen verschrikkelijk lange tenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |