Ik snap die arts ook niet.quote:De journaliste belde met een van de behandeld artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan de 9-jarige gaf.
En dat iddquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:13 schreef pullup het volgende:
Die arts mogen ze ook wel op het matje roepen.![]()
Hij zou toch op zijn minst horen te zorgen dat die jongen afgeschermd blijft van dit soort engerds.
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.quote:Ruben: Mijn benen doen erg pijn
door Jolande van der Graaf
AMSTERDAM/TRIPOLI - Ruben van Assouw (9), de Tilburgse jongen, die de vliegramp in Libië als enige overleefde, stond gisterochtend in een kortstondig en hartverscheurend telefoongesprek vanuit zijn ziekenhuisbed De Telegraaf te woord.
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11). Nadat Ruben rond negen uur in de ochtend op de intensive care van een kinderafdeling in een ziekenhuis in Tripoli was gewassen en wat slokjes water en vruchtensap te drinken had gekregen, gaf een van zijn behandelend artsen plotseling zijn mobiele telefoon door.
De arts liet de jongen enkele minuten met de verslaggeefster van deze krant praten. Bij het horen van zijn naam en de woorden 'Hallo Ruben, kun je me horen?' reageerde de jongen aanvankelijk emotioneel. Maar toen Ruben begreep dat hij geen familie aan de telefoon had, werd hij kalmer. Hij vond het overduidelijk prettig om weer zijn eigen taal te horen en vertelde dat het 'best wel goed' met hem ging. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", vervolgde het slachtoffertje, dat diverse gecompliceerde botbreuken opliep tijdens de ramp met de Airbus en woensdag een urenlange operatie onderging.
Ruben kon niet vertellen wat hem was overkomen en wist, hoogstwaarschijnlijk door de shock en bepaalde medicijnen, klaarblijkelijk niet dat zijn vliegtuig was neergestort. "Ik lig in een ziekenhuis. Er zijn hier mannen en vrouwen. Ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, ik weet verder niets", zei hij. "Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."
Nu je het zegt, zou dat heel goed zo gegaan kunnen zijn inderdaad. En helaas maakt dat de actie van de telegraaf alleen maar walgelijker.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.
Ja natuurlijk, die heeft zich minimaal voorgedaan als een vriendin van de familie.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.
Want dat knulletje is wereldnieuws, dus neem aan dat De Telegraaf niet de eerste media is die hem wil spreken. Dus waarom zou die arts dan nu ineens zo onzorgvuldig zijn en 'zomaar' de telefoon bij dat ventje in z'n handen douwenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nu je het zegt, zou dat heel goed zo gegaan kunnen zijn inderdaad. En helaas maakt dat de actie van de telegraaf alleen maar walgelijker.
Je weet ook niet wat die "journalist" (rat is een betere naam voor zulke figuren) tegen die arts heeft gezegd.quote:
Dat realiseerde ik me net ook. Maar toch, hij had wel wat voorzichtiger kunnen zijn. Bijvoorbeeld laten terugbellen als de oom en tante aanwezig waren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Je weet ook niet wat die "journalist" (rat is een betere naam voor zulke figuren) tegen die arts heeft gezegd.
Ook al is het een derde wereldland, ik ga er toch wel vanuit dat ook daar een arts gewoon een opleiding heeft genoten en genoeg verdiend om zich niet tot dit niveau te verlagen. En uiteraard gewoon het beste voor z'n patiënt wil, en dat lijkt me niet dat hij NOG groter nieuws is hier in NL.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:22 schreef pleeborstel het volgende:
Of de arts heeft wat geld toegeschoven gekregen....
quote:Bij de Telegraaf werken aasgieren
Zoals iedereen ondertussen wel weet was er één overlevende van de verschrikkelijke vliegramp in Tripoli: een 9-jarig jongetje uit Tilburg. Tijdens de ramp verloor hij zijn oudere broer en beide ouders. Zelf ligt hij met zware beenbreuken op de intensive care in Tripoli met om hem heen dokters en zusters die goed voor hem zorgen, maar die een taal spreken die hij niet begrijpt. Het is allemaal hartverscheurend en je hoopt dat iedereen zijn best doet om Ruben weer beter te krijgen en psychologisch te ondersteunen bij het omgaan met dit drama.
De Telegraaf denkt hier heel anders over: zij gaan gewoon even lekker bellen met een getraumatiseerd jongetje dat suf is van de medicatie. Vandaag in de krant en een nieuw dieptepunt in een lange geschiedenis van dieptepunten van de Telegraaf.
Ik zie de Telegraaf er voor aan om te vragen: "En hoe vind je het dat je ouders en broertje dood zijn"quote:"Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11)"
Dat stukje inderdaad. Echt ongelooflijkquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:35 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik zie de Telegraaf er voor aan om te vragen: "En hoe vind je het dat je ouders en broertje dood zijn"
Hebben ze meteen zijn eerste reactie op hoe hij op het nieuws reageert
Dat is het hem natuurlijk, iedereen spreekt er schande over maar wil het wél hebben gelezen. Dus verkoopt het, en dat dat het enige is wat telt voor de Telegraaf is wel al even duidelijk. Voor kwaliteit moet je iig daar niet zijnquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:42 schreef Morthill het volgende:
Agh, zolang de 1+ miljoen lezers het maar tof vinden om zo'n exclusive te kunnen lezen.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit tof vinden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:42 schreef Morthill het volgende:
Agh, zolang de 1+ miljoen lezers het maar tof vinden om zo'n exclusive te kunnen lezen.
Helaas, ik gok dat er juist veel mensen zijn die nu de Telegraaf zouden kopen om zoiets te kunnen lezen. Want zo zijn mensen, ramptoeristenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit tof vinden.
Ik denk dat ze een bonus krijgt nuquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:46 schreef KingOfMars het volgende:
Wat een hoer van een journalist ben je dan zeg. Een beetje krant zou d'r op staande voet op straat bonjouren maar bij de Telegraaf hoef je dit natuurlijk niet te verwachten..
Wie schrijft even een kort maar krachtig stukje wat iedereen vervolgens daar kan dumpen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef DABAMaster het volgende:
http://www.telegraaf.nl/contact/reageer/?redactie=25
Daar kunnen we klagen!
Nou ik zie alleen media die het zonder verder oordeel erover het klakkeloos overnemen of melding er van maken. Behalve een blogje op retecool tot nu toe.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:51 schreef Crazy-M het volgende:
Echt diep en diep ziek dit.
Onbegrijpelijk waar ze het vandaan halen om te bellen. Echt totaal respectloos.
En denk dat zo heel nederland denkt, aangaande van reacties die het losmaakt.
In een tijd waarin normen, waarden en respect gepredikt worden door onze overheid, waarin de hufterigheid en de asocialiteit van onze samenleving mikpunt zijn van campagnes van de Overheid, presteert de Telegraaf het om een nieuw dieptepunt in de Nederlandse journalistiek te bereiken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wie schrijft even een kort maar krachtig stukje wat iedereen vervolgens daar kan dumpen?
Prima beginnetje toch.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
In een tijd waarin normen, waarden en respect gepredikt worden door onze overheid, waarin de hufterigheid en de asocialiteit van onze samenleving mikpunt zijn van campagnes van de Overheid, presteert de Telegraaf het om een nieuw dieptepunt in de Nederlandse journalistiek te bereiken.
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat u als Telegraaf-redactie zonder blikken of blozen een interview durft uit te voeren en te plaatsen met een jongen wiens leven zojuist een dramatische wending heeft gekregen.
Zoiets? En dan nog wat erbij?
quote:Pers
Staatssecretaris Ank Bijleveld van Binnenlandse Zaken heeft een dringend beroep gedaan op de pers om zich terughoudend op te stellen jegens de nabestaanden van de slachtoffers.
Tijdens een bijeenkomst van nabestaanden kregen zij en minister Maxime Verhagen van nabestaanden te horen dat die zich aan sommige media en journalisten stoorden.
We zien dat foto's van sites als Hyves worden gekopieerd en gepubliceerd in kranten en op websites, aldus Bijleveld.
Emoties
Bijleveld vroeg de pers namens de nabestaanden hen met rust te laten. ''Bel niet aan, vraag niet om informatie. Respecteer dat wij heel veel emoties hebben die wij moeten verwerken.''
Ze zei dat de familie van de 9-jarige Ruben, de enige overlevende van de ramp, dat nadrukkelijk heeft aangegeven.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wie schrijft even een kort maar krachtig stukje wat iedereen vervolgens daar kan dumpen?
Zoiets sturen?quote:Geachte redactie,
In de journalistiek is het belangrijk om zo snel mogelijk nieuws te kunnen brengen. Als dagelijkse krantlezer heb ik daar alle begrip voor, ik wil namelijk op de hoogte zijn. Waar ik geen begrip voor heb is de manier waarop uw krant is omgegaan met de vliegramp in Libië. Waar haalt u het lef vandaan om een jongen wiens leven net in één moment compleet verwoest is te interviewen, voor hij ook maar enigszins de kans heeft gehad om het trauma te verwerken? Waarom gaat u voorbij aan het verzoek van de nabestaanden om hen de komende tijd met rust te laten? Dit soort riooljournalistiek hoort niet thuis in een ontwikkeld land als Nederland, waar we als samenleving hebben afgesproken dat we de zwakkeren helpen en ondersteunen. Het getuigt van totaal gebrek aan medeleven en respect dat u op deze manier omgaat met deze situatie. Z
Ik hoop dat u een uitgebreide excuusbrief plaatst op de voorpagina van uw volgende editie, gericht aan de familie en de jongen zelf.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ik hoop echt dat die familie die journalist tot aan het Europese Hof vervolgt om dat wijf uit functie te laten zetten en een schadevergoeding te vragen dat ze voor de rest van haar miserabele leventje op water en brood kan leven
Prima. Wellicht nog vermelden dat er dus duidelijk op die vorige persco werd verzocht de familie met rust te laten? Staat quote op de vorige pagina in dit topic geloof ik?quote:
Hoi Jolande.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Mag ik dan als enige in dit topic even positief reageren?
Dit is gewoon de harde realiteit. Dat jongetje sterft echt niet van dat ene telefoongesprek.![]()
Wat echt erg is, is dat ze hem nog niet verteld hebben dat zijn familie is overleden.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Dit is gewoon de harde realiteit. Dat jongetje sterft echt niet van dat ene telefoongesprek.![]()
Wat echt erg is, is dat ze hem nog niet verteld hebben dat zijn familie is overleden.
Toegevoegd en ga versturenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima. Wellicht nog vermelden dat er dus duidelijk op die vorige persco werd verzocht de familie met rust te laten? Staat quote op de vorige pagina in dit topic geloof ik?
Dat moet onder begeleiding gebeuren en als iemand zwaargewond is of geestelijk te zwak kan het grote gevolgen hebben het dan al te vertellen. Natuurlijk moet het verteld worden maar denk niet door verslaggeefsters en niet betrokkenen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Nee, je bied ze een weg uit.quote:
Verstuurdquote:Geachte redactie,
In de journalistiek is het belangrijk om zo snel mogelijk nieuws te kunnen brengen. Als dagelijkse krantlezer heb ik daar alle begrip voor, ik wil namelijk op de hoogte zijn. Waar ik geen begrip voor heb is de manier waarop uw krant is omgegaan met de vliegramp in Libië. Waar haalt u het lef vandaan om een jongen wiens leven net in één moment compleet verwoest is te interviewen, voor hij ook maar enigszins de kans heeft gehad om het trauma te verwerken? Waarom gaat u voorbij aan het verzoek van de nabestaanden om hen de komende tijd met rust te laten? Dit soort riooljournalistiek hoort niet thuis in een ontwikkeld land als Nederland, waar we als samenleving hebben afgesproken dat we de zwakkeren helpen en ondersteunen. Het getuigt van totaal gebrek aan medeleven en respect dat u op deze manier omgaat met deze situatie.
Ik hoop dat u een uitgebreide excuusbrief plaatst op de voorpagina van uw volgende editie, gericht aan de familie en de jongen zelf.
Anders doen ze niks. Ze gaan die journaliste hoe dan ook niet ontslaan, dus haal eruit wat er inzit. Ik zie ze ook echt geen schadevergoeding betalen oid.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je bied ze een weg uit.
Morgen zegt Telegraaf huichelend sorry, mea culpa, mea maxima culpa, mea maxima maxima culpa en het is weer goed en iedereen houd weer van de telegraaf
dit: ook dat levert ze weer een massa-oplage op...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Morgen zegt Telegraaf huichelend sorry, mea culpa, mea maxima culpa, mea maxima maxima culpa en het is weer goed en iedereen houd weer van de telegraaf
Hopelijke hebben tegen die tijd heel veel mensen hun abonnement dan al opgezegd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ik gok dat het soort mensen dat een abo heeft op de Telegraaf hier niet wakker om ligtquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Hopelijke hebben tegen die tijd heel veel mensen hun abonnement dan al opgezegd.
Die oplage komt er toch wel.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dit: ook dat levert ze weer een massa-oplage op...
boycotten die handel
Goede actie had het ook al gedaan. Plat leggen dat tuig!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:08 schreef Loveless85 het volgende:
Hier te dumpen, of via mail: tip4422@telegraaf.nl
Het boeit ze niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Klopt! Op internet begint de verontwaardiging langzaam aan massaal te worden. Dag is net begonnen dus ik verwacht vanavond in het nieuws wel een melding over deze walgelijke daad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:09 schreef Cobra4 het volgende:
Niet alleen op FOK! vinden de mensen het walgelijk:
http://www.nujij.nl/teleg(...)88.lynkx?pageStart=1
Goeie, ik ga dat gewoon gelijk op twitter gooien.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:08 schreef Loveless85 het volgende:
Hier te dumpen, of via mail: tip4422@telegraaf.nl
Volgens mij vindt bijna iedereen het een walgelijke actie:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:09 schreef Cobra4 het volgende:
Niet alleen op FOK! vinden de mensen het walgelijk:
http://www.nujij.nl/teleg(...)88.lynkx?pageStart=1
Ja ik kwak het ook ff op Twitter!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Volgens mij vindt bijna iedereen het een walgelijke actie:
http://twitter.com/search?q=telegraaf
Je hebt helemaal gelijk ben ik bang.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik gok dat het soort mensen dat een abo heeft op de Telegraaf hier niet wakker om ligten ja, dat is generaliserend
Dat is dan erg generaliserend. Ik heb niet al te lang geleden een abonnement op ze gehad maar het vanwege gebrek aan kwaliteit (als papieren krant, want online is het vaak nog wel vermakelijk te noemen, dat sensatienieuws, maar niet op deze manier...) maar ik vind het al schokkend zat dat er al 1 user is hier die het wel kan begrijpenquote:
Tot aan het Europese Hof? De zaak wordt daar niet eens ontvankelijk verklaard joh.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ik hoop echt dat die familie die journalist tot aan het Europese Hof vervolgt om dat wijf uit functie te laten zetten en een schadevergoeding te vragen dat ze voor de rest van haar miserabele leventje op water en brood kan leven
Die hebben het inmiddels ook opgepikt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:16 schreef KingOfMars het volgende:
Nu nog even GeenStijl inlichten. #hetze
En de FP neemt geen stelling in deze? Die nemen verder ook gewoon lafjes het nieuws over trouwens. Net als alle andere mediaquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:17 schreef Ferdo het volgende:
Hoorde het op de radio. Mijn bek viel echt open van verbazing! Wat moet je ook een gewetenloze smerige aasgier zijn als je echt zó'n actie in je hoofd durft te halen. En de Spits heeft haar voorpagina "opgeleukt" met een foto van die jongen. Geweldig, die media.
dat zat ik me ook net af te vragen.....quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En de FP neemt geen stelling in deze? Die nemen verder ook gewoon lafjes het nieuws over trouwens. Net als alle andere media
True.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Waarom zijn we verbaasd?![]()
Dit past perfect in de nieuwe cultuur in Nederland waarin we denken recht te hebben om alles te zien van alles en iedereen, tot aan de live en rechtstreeks utigezonden primetime begrafenis van Milly Fucking Boelen aan toe.
We zijn een verrot land geworden.
Wat een mediamongolen zegquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
laten we overigens even niet vergeten, dat De Telegraaf de Kilometerheffing een INBREUK OP DE PRIVACY vond!
amenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Dit past perfect in de nieuwe cultuur in Nederland waarin we denken recht te hebben om alles te zien van alles en iedereen, tot aan de live en rechtstreeks utigezonden primetime begrafenis van Milly Fucking Boelen aan toe.
quote:Telegraaf stalkt Ruben van Assouw uit Tilburg
13mei2010.jpg Goedemorgen Wakker Nederland! Feliciteert u op deze heerlijke na-Hemelvaarste vrijdag even uw lijfblad de Telegraaf? Verslaggeefster Jolande van der Graaf heeft het namelijk voor elkaar gekregen de enige overlevende van de vliegramp in Tripoli, de 9-jarige unbreakable Ruben van Assouw aan de telefoon te krijgen. En ja, toen ze hem toch aan de lijn had heeft zij het jochie gelijk maar even verteld dat zijn ouders dood zijn. Iemand moet het doen nietwaar? Ook hulpeloze kersverse wezen hebben recht op de waarheid. Bovendien moet de Telegraaf haar voorpagina vullen. Als dat niet met stukken over files kan dan maar met het betere human interest werk. Klein minpuntje is wel dat zo'n beetje heel Nederland, inclusief de demissionaire minister van buitenlandse zaken, tegen deze vorm van respectloze sensatiestalkjournalistiek is dus Telegraaf-Jolande zal de komende dagen de bekende bakken stront van fatsoen- en respectroepertjes over zich heen krijgen. Laten we zeggen dat heel twitter al twee dagen warm loopt om een respectloze journalist kaal te scheren. Maar hee, het is net na de oorlog he. Als het om na-oorlogs verzet gaat sind wir Holländer immer gross ja. Onze voorspelling: Sjuul Paradijs en staatssecretaris Ank Bijsterveld vanavond in Pauw en Witteman. DISCUSSIE!
Helemaal mee eens, en hoe meer we achterover leunen, cola inschenken en popcorn in het gezicht gooien en er ach ach ach wat erg naar kijken wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
linkquote:En ja, toen ze hem toch aan de lijn had heeft zij het jochie gelijk maar even verteld dat zijn ouders dood zijn. Iemand moet het doen nietwaar?
Vergeleken met deze actie was heulen met de vijand nog peanuts.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De Telegraaf is sinds de oorlog alleen maar fouter geworden, zo lijkt het.
Telegraaf heeft het in hun eigen artikel over:quote:
quote:Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11).
Het is GEenStijl, ik gok dus van nietquote:
Heb een reactie gegeven op dat artikel gewoon netjes dat ik het schande vind. Wat denk je? Gemodereerd en word dus niet door gegeven. Hoe laag!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Telegraaf heeft het in hun eigen artikel over:
[..]
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Telegraaf heeft het in hun eigen artikel over:
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11).
Hoe is dat dan gegaan?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
![]()
Hier ga ik dus van over mijn nek.
Daar ging ik al vanuit dat ze dat gingen doenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef CindyScheur het volgende:
[..]
Heb een reactie gegeven op dat artikel gewoon netjes dat ik het schande vind. Wat denk je? Gemodereerd en word dus niet door gegeven. Hoe laag!
Bericht verzonden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef DABAMaster het volgende:
http://www.telegraaf.nl/contact/reageer/?redactie=25
Daar kunnen we klagen!
idemquote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef CindyScheur het volgende:
[..]
Heb een reactie gegeven op dat artikel gewoon netjes dat ik het schande vind. Wat denk je? Gemodereerd en word dus niet door gegeven. Hoe laag!
alleen maar debiele tokkies die 'oggossiewazielug' posten..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:37 schreef hetismijrobbert het volgende:
Die reacties onder dat stukje op de telegraaf site zeggen ook genoeg. Niemand die een woord rept over het feit dat ze dat jongetje hebben gebeld![]()
![]()
Heb ik wel gedaan op nette manier maar de reacties zijn gemodereerd en worden niet door gegeven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:37 schreef hetismijrobbert het volgende:
Die reacties onder dat stukje op de telegraaf site zeggen ook genoeg. Niemand die een woord rept over het feit dat ze dat jongetje hebben gebeld![]()
![]()
Waar heb jij normaal kunnen reageren dan. Ik zie onder dat artikel alleen de condoleances.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef CindyScheur het volgende:
[..]
Ruikt meer naar damage control: GS brengt het als een feit dat ze het jongetje heeft ingelicht over de dood van zijn ouders, iedereen over de zeik, en dan blijkt DAT niet waar: iedereen enigszins van: o, gelukkig maar, zo slecht is ze niet.quote:
Ja ik las het al....ongekend.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:38 schreef CindyScheur het volgende:
[..]
Heb ik wel gedaan op nette manier maar de reacties zijn gemodereerd en worden niet door gegeven.
Welke reacties?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alleen maar debiele tokkies die 'oggossiewazielug' posten..
ja, het is ook zieligduh.. maargoed
Dat is een built-in feature van een andere website, namelijk het condoleance-register.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:34 schreef CindyScheur het volgende:
[..]
Uw bericht is verzondenquote:
O god ik vrees dat dat de rede is. Pffff nu voel ik me even een Telegraaf lezer hihi. Excuus aan De Telegraaf!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waar heb jij normaal kunnen reageren dan. Ik zie onder dat artikel alleen de condoleances.
Dit dus. Hij is nog niet stabiel. Anders had hij ook wel al naar Nederland kunnen komen. En sowieso wie denken ze wel niet dat ze zijn?!!! Hoe dúrf je. Ja je hebt belangen maar je bent ook mens. Zou in haar eigen familie iets gebeuren, weet ik zeker dat ze het erg zou vinden als mensen op notabene kinderen afstappen om dingen te weten. Laat die mensen met rust! Prachtig dat je kennelijk in ieder geval je basisschool hebt afgemaakt en kan schrijven maar hoe zit het met menselijkheid? Ënig empatisch vermogen moet ieder mens hebben willen ze kunnen samenleven. Bah ik kots op die journaliste of welk woord er ook beter bij haar mag passen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:04 schreef CindyScheur het volgende:
[..]
Dat moet onder begeleiding gebeuren en als iemand zwaargewond is of geestelijk te zwak kan het grote gevolgen hebben het dan al te vertellen. Natuurlijk moet het verteld worden maar denk niet door verslaggeefsters en niet betrokkenen.
Ja, maar hij vond het wel "overduidelijk prettig" om weer Nederlands te horen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:40 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ruikt meer naar damage control: GS brengt het als een feit dat ze het jongetje heeft ingelicht over de dood van zijn ouders, iedereen over de zeik, en dan blijkt DAT niet waar: iedereen enigszins van: o, gelukkig maar, zo slecht is ze niet.
Intussen lijkt het me duidelijk dat Ruben dacht dat hij zijn moeder aan de lijn had en daarom zo emotioneel reageerde. Zo wist de taart ook dat hij nog niet op de hoogte was.
Met andere woorden: zij heeft de arme Ruben even een lekker traumatisch ogenblikje bezorgd. Kon die jongen intussen best wel weer hebben, lijkt me.
Vroeger werden dit soort mensen nog gelyncht door boze menigtes. Sommige tradities zijn wel voor hernieuwing vatbaar.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, maar hij vond het wel "overduidelijk prettig" om weer Nederlands te horen.
Wat een zieke journaliste is dat... Ik hoop dat ze de rest van haar carriere gestalkt wordt door de AIVD. Wat nou privacy.
Hoewel het me erg sterk lijkt, zou het me aan de andere kant na het lezen van dit artikel niet meer verbazen eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:57 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Het zou me niks verbazen als de telegraaf had gezegd : ''Hoe voelt het nou om de enigste overlevende te zijn van de familie
De telegraaf weet kennelijk dat het kind dat niet weet over zijn familie. Hoe moet je daar anders achter te komen door dat al dan niet verkapt te vragen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:33 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het is GEenStijl, ik gok dus van niet
En wat zegt whois?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:04 schreef amaranta het volgende:
Ik hoor ook net dat iemand de url [url=http://www.ruben"achternaam".com]www.ruben\"achternaam\".com[/url] heeft geregistreerd. Ben je ook een hond.
Denk nou es na man!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
De telegraaf weet kennelijk dat het kind dat niet weet over zijn familie. Hoe moet je daar anders achter te komen door dat al dan niet verkapt te vragen?
Dat is redelijk normale gang van zaken. Af en toe is dat luceratief. Ik denk echter dat in dit geval je door de rechter gedwongen gaat worden het domein af te staan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:04 schreef amaranta het volgende:
Ik hoor ook net dat iemand de url [url=http://www.ruben"achternaam".com]www.ruben\"achternaam\".com[/url] heeft geregistreerd. Ben je ook een hond.
Ik hoop dat ze gevraagd heeft hoe het met zijn ouders is oid. Hoewel die vraag ook te ver gaat in mijn ogen is dat in ieder geval beter dan verkapt duidelijk maken dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
De telegraaf weet kennelijk dat het kind dat niet weet over zijn familie. Hoe moet je daar anders achter te komen door dat al dan niet verkapt te vragen?
Als dat gebeurt zou je als elk normaal mens toch direct je verexcuseren, hooguit even vragen hoe het gaat, hem sterkte wensen, ophangen en niks publiceren. Je moet wel compleet emotieloos zijn wil je er na zo'n opening een interview aan vastknopen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:05 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Denk nou es na man!
Jochie ligt al dagen in het ziekenhuis, heeft zijn moeder nog niet gezien. Niemand vertelt hem waar ze is.
Dan komt er een telefoontje met een vrouwenstem die zegt: Hoi Ruben, hoe gaat het?
TUURLIJK denkt dat arme joch meteen dat het z'n moeder is. EINDELIJK belt ze!
Hij zal wel 'Mama!' hebben gezegd.
En zo wist die verslaggever dat hij nog niet wist dat ze dood is.
Tuurlijk, kan. Maar minpunten voor de waarschijnlijkheid.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:05 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Denk nou es na man!
Jochie ligt al dagen in het ziekenhuis, heeft zijn moeder nog niet gezien. Niemand vertelt hem waar ze is.
Dan komt er een telefoontje met een vrouwenstem die zegt: Hoi Ruben, hoe gaat het?
TUURLIJK denkt dat arme joch meteen dat het z'n moeder is. EINDELIJK belt ze!
Hij zal wel 'Mama!' hebben gezegd.
En zo wist die verslaggever dat hij nog niet wist dat ze dood is.
En dit.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:07 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als dat gebeurt zou je als elk normaal mens toch direct je verexcuseren, hooguit even vragen hoe het gaat, hem sterkte wensen, ophangen en niks publiceren. Je moet wel compleet emotieloos zijn wil je er na zo'n opening een interview aan vastknopen.
lijkt me dat dit niet de bedoeling isquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:09 schreef CindyScheur het volgende:
Domain name: rubenvanassouw.nl
Status: active
Registrar:
Web://Xtra
<ADRES>
Domain nameservers:
ns1.webxtra.net
ns2.webxtra.net
ns3.webxtra.net
Record maintained: NL Domain Registry
wut?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:09 schreef CindyScheur het volgende:
Registrar:
-weg-
Domain nameservers:
ns1.webxtra.net
ns2.webxtra.net
ns3.webxtra.net
Deze telegraafratten hebben iig ook een mail gekregen.btw WHOIS is openbaar....geen reden op dit weg te halen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:09 schreef CindyScheur het volgende:
Registrar:
-weg-
Domain nameservers:
ns1.webxtra.net
ns2.webxtra.net
ns3.webxtra.net
Hoezo minpunten?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:08 schreef McKillem het volgende:
[..]
Tuurlijk, kan. Maar minpunten voor de waarschijnlijkheid.
Is openbaarquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
lijkt me dat dit niet de bedoeling is
Iemand heeft de naam van de jongen etcquote:
Dat was vast onder het mom van dan is er iig 1 correct geschrevenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:23 schreef ColdFeet het volgende:
BTW, spellen kunnen ze niet bij De Telegraaf!? Saif El-Islam Gaddafi , zoon van de Libische leider Muammar Ghadaffi, kwam gisteren ook bij Ruben op bezoek. Lekker consequent.
zal je zien dat het Ghadafi isquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:27 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dat was vast onder het mom van dan is er iig 1 correct geschreven
De naam wisten we toch al? Dit zijn gewoon de gegevens van de registrar, WebXtra dus. Zie https://www.webxtra.eu/info/contact.37.html onderaan.quote:
Nee natuurlijk niet de desbtreffende rioolrat krijgt waarschijnlijk nog een medaille ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:46 schreef KingOfMars het volgende:
Wat een hoer van een journalist ben je dan zeg. Een beetje krant zou d'r op staande voet op straat bonjouren maar bij de Telegraaf hoef je dit natuurlijk niet te verwachten..
Maria, sta je op Schiphol?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:23 schreef ColdFeet het volgende:
Wat mij betreft is een opvolgbericht 'enige overlevende vliegramp naar huis vervoerd en opgevangen door familie/vrienden' genoeg en laten we het kind daarna gewoon met rust!
Precies, om die reden heb ik NU.nl ook gemaild. Dat ze melden dat de Telegraaf gebeld heeft, snap ik nog. Dat is nieuwswaardig (en dieptriest), maar wat mij betreft is het overbodig om inhoudelijk op de inhoud van het gesprek in te gaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En de FP neemt geen stelling in deze? Die nemen verder ook gewoon lafjes het nieuws over trouwens. Net als alle andere media
Ja, dat weet5 jij, dat weet ikquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:28 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
De naam wisten we toch al? Dit zijn gewoon de gegevens van de registrar, WebXtra dus. Zie https://www.webxtra.eu/info/contact.37.html onderaan.
Oké, heel even,quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij 'zorgzaam' hoort ook dat ventje afschermen van die camera's en telefoontjes.
Dus hij laat ergens toch een grote steek vallen. Hij zal als arts best goed voor hem zorgen, maar verder qua bescherming slaat hij volledig de plank mis en moet hij zich diep schamen.
Jij hebt het over beelden uit de Gazastrook en Irak.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké, heel even,
bij gelijksoortige beelden uit ( kort door de bocht) dat soort landen, zie je altijd beelden uit z'huizen, met zo'n beetje iedereen erop, de dokters, regeringsmensen etc etc etc.
Het is gewoonte daar, hun wijze van nieuwsvoorziening.
Wie weet zelfs door "ons" afgedwongen omdat we altijd twijfels zetten bij hun manier van omgaan met mensen, dus dan maar foto's in z'huizen.
Nu zijn we verontwaardigd dat het er is en anders zijn we verontwaardigd dat het er niet is.
Dan heb je het over oorlogen en terrorisme, dat is toch heel ander nieuws dan een rioolkrant die een 9-jarig slachtoffertje van een vliegramp belt. Zelfs ná het uitdrukkelijke verzoek van familie om hun met rust te laten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké, heel even,
bij gelijksoortige beelden uit ( kort door de bocht) dat soort landen, zie je altijd beelden uit z'huizen, met zo'n beetje iedereen erop, de dokters, regeringsmensen etc etc etc.
Wie weet zelfs door "ons" afgedwongen omdat we altijd twijfels zetten bij hun manier van omgaan met mensen, dus dan maar foto's in z'huizen.
Nu zijn we verontwaardigd dat het er is en anders zijn we verontwaardigd dat het er niet is.
Ik heb ook het idee dat het als positief punt enorm wordt uitvergroot daar. Zo van "Wow, kijk eens, een overlevende!". En dat wij meer de negatieve kant zien "ach, die arme jongen als enige overlevende". Die beelden uit het ziekenhuis van de lokale tv daar storen me nog geeneens zo enorm eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké, heel even,
Daar kan ik ook nog net cultuurrelavistisch genoeg voor zijn, maar Nederlandse journalisten zouden beter moeten weten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:39 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat het als positief punt enorm wordt uitvergroot daar. Zo van "Wow, kijk eens, een overlevende!". En dat wij meer de negatieve kant zien "ach, die arme jongen als enige overlevende". Die beelden uit het ziekenhuis van de lokale tv daar storen me nog geeneens zo enorm eigenlijk.
Ben ik met je eens. Die fokker die in Jordanie was neergeschoten, kreeg zelfs de koning op bezoek, toch? En dan is Jordanie nog een vrij beschaafd land, vergeleken met Libië.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké, heel even,
quote:UPDATE: Boze Televaagmedewerker in de voicemail. Claimen niet aan Ruben te hebben verteld dat zijn ouders waren omgekomen. Of we willen ophouden met zeggen dat de Televaag geen ethische krant is. Moeha.
Ik heb het over de beelden meteen na het ongeluk, toen "onze"pers er nog niet was, die beelden zijn de wereld over gegaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan heb je het over oorlogen en terrorisme, dat is toch heel ander nieuws dan een rioolkrant die een 9-jarig slachtoffertje van een vliegramp belt. Zelfs ná het uitdrukkelijke verzoek van familie om hun met rust te laten.
En verder is het inderdaad ook jammer dat je foto's ziet met die zoon van Khadaffi e.d. Maar dat is misschien meer de 'cultuur' daar. Maar dit vind ik nog wel een stapje verder gaan
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:48 schreef yvonne het volgende:
De Morgen (be) heeft zelfs beelden van z'n röntgenfoto's.
Ja klopt, dat is wel meer gemeengoed daar, paar filmploegen in het ziekenhuis erbij en dan 'trots' melden dat je wel 1 hele overlever hebtquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb het over de beelden meteen na het ongeluk, toen "onze"pers er nog niet was, die beelden zijn de wereld over gegaan.
Dus niet over de Televaag-actie.
Trouwens,
De Morgen (be) heeft zelfs beelden van z'n röntgenfoto's.
http://www.demorgen.be/dm(...)-vliegramp-zat.dhtml
Ziek zootje is het.
Niet echt nuttig om de Registar (Provider) te noemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:09 schreef CindyScheur het volgende:
quote:Registrant:
Klaver
Industriepark 5 b, 6603BE Wijchen, Netherlands
Precies! En bedenk dat de beelden van de knul voor de oproep om privacy al de wereld rond warenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Die fokker die in Jordanie was neergeschoten, kreeg zelfs de koning op bezoek, toch? En dan is Jordanie nog een vrij beschaafd land, vergeleken met Libië.
Maar goed, dat maakt de actie van die journaliste niet minder smerig.
Is De Morgen niet van dezelfde persgroep als waar wij onze totale nederlandse pers aan verkwanseld verkocht hebben?quote:
Nergens staat dat ze hem heeft ingelichtquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:49 schreef deedeetee het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat die journalist brutaal weg begonnen is over het overlijden van zijn ouders en broertje. Zelfs een journalist heeft meer menselijkheid in zich toch ?![]()
Leugens schrijven over 't gesprek in de krant, o.k da's normaal maar echt over zoiets beginnen in een foongesprek met een jochie dat gewond in het ziekenhuis ligt dat doet toch niemand ? Nee toch ?![]()
Als ze 't wel heeft gedaan kan ze dan niet ergens voor aangeklaagd worden ? Persoonlijk zou ik dan graag zien dat er iets erg akeligs met haar gebeurt en dat ze nooit meer haar beroep kan/mag uitoefenen.![]()
![]()
Ja hallo, dit is écht appels en peren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef Loveless85 het volgende:
En dan te bedenken dat mevrouw de journaliste zo hard liep te janken om haar eigen privacy toen er huiszoeking werd gedaan omdat ze werd verdacht van het in bezit hebben van staatgeheimen nav een artikel over de AIVD
Yep. PCM (met o.a. Trouw, AD en Volkskrant) is gekocht door de Persgroep.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is De Morgen niet van dezelfde persgroep als waar wij onze totale nederlandse pers aan verkwanseld verkocht hebben?
Wow, de dominee is boos. Moet je toch ver gaan!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef Cobra4 het volgende:
andre_rouvoet In A'frt voor CU-camp.overleg. Maak me enorm boos over schaamteloze #telegraaf die met #ruben gebeld heeft. Hoe haal je 't in je hersens?!
Maar whois is niet googlebaarquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:12 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Deze telegraafratten hebben iig ook een mail gekregen.btw WHOIS is openbaar....geen reden op dit weg te halen.
Why? Als je zo bezorgd bent om je eigen privacy had ze nu ook het fatsoen moeten hebben dat knulletje zijn privacy te gunnen. En zélfs al krijg ze hem zomaar aan de lijn het gesprek moeten beeindigen en niks moeten publiceren.quote:
quote:RT @MaximeVerhagen: Gesproken met BZ team in Tripoli. Er zijn inmiddels in ziekenhuis maatregelen genomen om privacy beter te waarborgen.
34 minutes ago via web
Tuurlijk heeft ze hem niet ingelicht.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef yvonne het volgende:
Nergens staat dat ze hem heeft ingelicht
En daar was iedereen zo blij over, dus nu niet piepen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Yep. PCM (met o.a. Trouw, AD en Volkskrant) is gekocht door de Persgroep.
Gelukkigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nergens staat dat ze hem heeft ingelicht
Ook niet een erg kiese vraag; stel dat hij het al wèl wist...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef amaranta het volgende:
Ze heeft het misschiein niet rechtstreeks gevraagd, maar ze zal wel iets gevraagd hebben waaruit ze kan opmaken dat hij het nog niet weet.
"en zijn je ouders al op bezoek geweest?' oid
'Iedereen' was daar blij mee?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
En daar was iedereen zo blij over, dus nu niet piepen.
Of een andere vraag.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ook niet een erg kiese vraag; stel dat hij het al wèl wist...
dan moet de krant er niet zo mee 'koppen'quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
was er niet gewoon bekend gemaakt dat hij nog in het ongewisse is gelaten totdat hij wat sterker is? eergisteren al? wat ik zo in de serie over het ongeval heb gelezen?
Jij niet, jij mag klagenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
'Iedereen' was daar blij mee?![]()
Dus nu mag 'niemand' meer klagen over wat ze inhoudelijk schrijven?
Ik distantieer me van de groep die zich onder de "wij" schaartquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
Maar, de journaliste is fout.
En de NOS dan? die zond meteen de beelden uit Libië door van het ventje onder narcose.
NOS schrijft er een huilieblog over dat "het verhaal verteld moet worden"en komt ermee weg.
Gister lopen de aasgieren journalisten over de ramplek, p[akken spulletjes op van overleden mensen, dagboekjes, publiceren er zelfs over, en komen er mee weg.
Maar wie heeft dit monster gecreeerd?
Wij toch?
Wij willen overal met onze snufferd bovenop staan toch?!
We willen meer en meer en meer en meer.
Alle foto's van de hyves van Sander V, ja...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Veel mensen willen het nieuws van de Telegraaf gewoon lezen, de Telegraaf voorziet daarin gewoon in een behoefte. Het is natuurlijk niet netjes van de Telegraaf, maar op FOK! gebeurt vaak precies hetzelfde in de zoektocht naar informatie. Hier wordt ook zoveel mogelijk persoonlijke informatie opgezocht van mensen om "een zo goed mogelijk beeld te vormen".
Het is gewoon een vorm van sensatie en die heb je op alle niveaus.
Ja en dan nu boehoe doen op hun Twitter dat ze hem niet meer in beeld tonen en alleen z'n voornaam gebruiken. Rap straatje schoonvegen, maar flink te laat. Die zagen natuurlijk de storm kritiek al komenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
En de NOS dan? die zond meteen de beelden uit Libië door van het ventje onder narcose.
NOS schrijft er een huilieblog over dat "het verhaal verteld moet worden"en komt ermee weg.
Gister lopen de aasgieren journalisten over de ramplek, p[akken spulletjes op van overleden mensen, dagboekjes, publiceren er zelfs over, en komen er mee weg.
Wij toch?
Ik behoor niet tot de wij in deze hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
Wij toch?
Zolang we de belevenissen van Frans Bauer en Jan Smit wekelijks op tv willen zien, de Privé met honderdduizenden exemplaren tegelijk de winkel uitvliegt, etc, zal het wel even zo blijven. Mensen zijn gewoon verslaafd aan leed. Echt verslaafd. We staan vooraan om condoleanceregisters te tekenen, stille tochten bij te wonen en onze MSN icoontjes op zwart te zetten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
Wij toch?
Ah, een Telegraaf-lezer.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:10 schreef ANTI-ALLES het volgende:
DE TELEGRAAF MOET HARDSTIKKE DOOD.....WAT EEN TERING MONGOLEN ....![]()
![]()
![]()
![]()
Daardoor kun je laten zien hoe goed je bezig bent en hoe goed je meeleeft met mensen. Uiteindelijk gaat het dus om jezelf en niet om het ongeluk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:09 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Zolang we de belevenissen van Frans Bauer en Jan Smit wekelijks op tv willen zien, de Privé met honderdduizenden exemplaren tegelijk de winkel uitvliegt, etc, zal het wel even zo blijven. Mensen zijn gewoon verslaafd aan leed. Echt verslaafd. We staan vooraan om condoleanceregisters te tekenen, stille tochten bij te wonen en onze MSN icoontjes op zwart te zetten.
Wat zeggie?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:10 schreef ANTI-ALLES het volgende:
DE TELEGRAAF MOET HARDSTIKKE DOOD.....WAT EEN TERING MONGOLEN ....![]()
![]()
![]()
![]()
Dat ze daar uberhaupt tijd voor hebben voor zulke onzin als twitter.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Veel politici zijn btw over de zeik als ik hun tweets mag geloven.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
Gister lopen de aasgieren journalisten over de ramplek, p[akken spulletjes op van overleden mensen, dagboekjes, publiceren er zelfs over, en komen er mee weg.Maar wie heeft dit monster gecreeerd?
Wij toch?
Dit dus....quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daardoor kun je laten zien hoe goed je bezig bent en hoe goed je meeleeft met mensen. Uiteindelijk gaat het dus om jezelf en niet om het ongeluk.
Laten we hopen dat de huidige verontwaardiging de Telegraaf zoveel kost dat ze hun redactionele beleid aanpassen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Yvonne heeft helaas een punt, zoalng als de mensen het willen lezen zal de journalist tot het uiterste gaan om het ze te geven.....
ja.. kom maarquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:13 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
wtf....IK WIL EXCUSSES VAN JE RANDDEBIEL...ANDERS KOM IK JE BONT EN BLAUW SLAAN.....
Zeker, maar ik wil het nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Yvonne heeft helaas een punt, zoalng als de mensen het willen lezen zal de journalist tot het uiterste gaan om het ze te geven.....
EN jij denkt dat ze dat gaan doen.....quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de huidige verontwaardiging de Telegraaf zoveel kost dat ze hun redactionele beleid aanpassen.
Het is lastig om dat terug te gaan draaien. Als je niet tot het uiterste gaat om informatie te verkrijgen dan loop je tegenwoordig gewoon achter op het nieuws.quote:
Verwacht maar dat ze dat dus niet doen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de huidige verontwaardiging de Telegraaf zoveel kost dat ze hun redactionele beleid aanpassen.
Eens, en zoals je weet ageer ik al jaren tegen het niveau van de hoernalistiek in NL, het verfoxed in snel tempo, publieke omroep incluus, volkskrant incluus, stentor incluus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
Wij toch?
Daarom zeg ik dus dat ik hoop dat het ze veel kost.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
EN jij denkt dat ze dat gaan doen.....
Het gaat uitendelijk alleen maar om geld verdienen en zoveel mogelijk krantjes te verkopen, de misselijkmakende arrogantie van de media daar kan je niks tegen beginnen....
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we die hoer van een journaliste maar eens naar Darfur moeten sturen met alleen een string en bikini in d'r handbagage? Zoiets?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef woid het volgende:
ik zeg het hier ook nog maar een keer..
grappig hoe iedereen zich hier nu druk maakt om 1 jochie.., terwijl er zoveel (echt) onrecht overal in de wereld is waar iedereen zn schouders over op haalt.
zolang het knuffel gehalte maar hoog genoeg is. net als met de zeehondjes
prima dat er moraalridders zijn.., maar blijf ajb consequent
Waarschijnlijk iets als "weet je waar je ouders zijn?", lijkt mij de minst gevaarlijke vraag. Desondanks is het echt heel kwalijk dat dit jongetje daar hoe dan ook me egeconfronteerd wordt. Een kind vraagt altijd om zijn ouders, wat als hij nu rechtstreeks aan de journaliste vroeg waar die waren? Dan moet zij hem ook al zeggen dat ze het niet weet, of iets waardoor er mogelijk alarmbellen gaan rinkelen bij dat mannetje, dat hij nog meer gaat piekeren daarover en in paniek raakt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of een andere vraag.
Ze heeft in ieder geval iets gevraagd (aan hem of aan de artsen) waaruit ze heeft opgemaakt dat hij nog niet op de hoogte is.
Nee, dat zegt hij niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we die hoer van een journaliste maar eens naar Darfur moeten sturen met alleen een string en bikini in d'r handbagage? Zoiets?
*proest*quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we die hoer van een journaliste maar eens naar Darfur moeten sturen met alleen een string en bikini in d'r handbagage? Zoiets?
Ja, hier is er ook onrecht. Geld naar ontwikkelingslanden sturen terwijl hier ook nog lang niet alles op orde is.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef woid het volgende:
ik zeg het hier ook nog maar een keer..
grappig hoe iedereen zich hier nu druk maakt om 1 jochie.., terwijl er zoveel (echt) onrecht overal in de wereld is waar iedereen zn schouders over op haalt.
zolang het knuffel gehalte maar hoog genoeg is. net als met de zeehondjes
prima dat er moraalridders zijn.., maar blijf ajb consequent
Ze heeft wel een punt. Maar je gaat daarmee voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Yvonne heeft helaas een punt, zolang als de mensen het willen lezen zal de journalist tot het uiterste gaan om het ze te geven.....
nog 1 die het goed begrijptquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, hier is er ook onrecht. Geld naar ontwikkelingslanden sturen terwijl hier ook nog lang niet alles op orde is.
Precies. Het kan natuurlijk zijn dat de journaliste aan de arts NIET had verzocht de telefoon door te geven aan het joch en dat de arts het op eigen initiatief deed....quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:07 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als dat gebeurt zou je als elk normaal mens toch direct je verexcuseren, hooguit even vragen hoe het gaat, hem sterkte wensen, ophangen en niks publiceren. Je moet wel compleet emotieloos zijn wil je er na zo'n opening een interview aan vastknopen.
Ik snap het wel, maar dat gezeik dat er nog meer (erger) onrecht in de wereld is dat heb ik nou wel weer gelezen. Dat maakt dit niet minder erg.quote:
Het jochie heeft een naam en een foto. Zo is het iemand en dat is heel concreet. Daar slaan mensen nu eenmaal op aan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef woid het volgende:
alsof dat geneuzel over die telegraaf zoveel gaat veranderen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar dat gezeik dat er nog meer (erger) onrecht in de wereld is dat heb ik nou wel weer gelezen. Dat maakt dit niet minder erg.
Maar dat is toch niet gezegd? (of loop ik nu weer hopeloos achter?) Ik las net dat dat alleen een gerucht is, dat ze het niet heeft gevraagd...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar vragen in de richting of hij weet dat zijn ouders dood zijn is te gruwelijk voor woorden.
Telegraaf is wel de ergste. Maar ook de NOS (zelfs de NOS!) presteerde het om gisteren het huis van Ruben te tonen. Ze maken allemaal vuile handen hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef Haantjedevoorste het volgende:
Misschien dat het hier al eerder is gezegd, maar dat arme jongetje is sowieso al veel te veel lastig gevallen! Enkele uren na het ongeluk doken overal foto's van hem in het ziekenhuis op. Terwijl zijn familie nog van niets wist... Dan moet je op zo'n manier zien dat je neefje in het ziekenhuis ligt? Ook dat vind ik walgelijk! En laten we niet vergeten dat ALLE kranten die foto's gebruiken!
Begrijp me niet verkeerd, ik boycot bij dezen ook de telegraaf (hoewel ik al een AD lezer was, maar goed...) Maar andere kranten zijn ook echt niet allemaal even netjes. Helaas zie je meer en meer dat media voor 'snel nieuws brengen' gaan zonder dat ze aan hoor en wederhoor doen of nadenken of het wel ethisch is. Telegraaf loopt hierin voorop, maar is zeker niet de enige!
Als niemand zich er druk om maakt verandert het sowieso nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:27 schreef woid het volgende:
[..]
alsof dat geneuzel over die telegraaf zoveel gaat veranderen.
maar goed, knuffel dat joch dan maar lekker verder...
tuurlijk, iedereen wil toch op de hoogte gehouden worden..?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Telegraaf is wel de ergste. Maar ook de NOS (zelfs de NOS!) presteerde het om gisteren het huis van Ruben te tonen. Ze maken allemaal vuile handen hoor.
Hm her en der suggesties. Ik zou daarom graag het relaas van mevrouw willen horen. Het kan best zijn dat ze helemaal de arts niet voreg om de jongen an de lijn te krijgen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:28 schreef Haantjedevoorste het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet gezegd? (of loop ik nu weer hopeloos achter?) Ik las net dat dat alleen een gerucht is, dat ze het niet heeft gevraagd...
doet het ook niet, want het merendeel verlangt van de telegraaf dat ze dit doen. (al zal niemand het toe geven)quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:29 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als niemand zich er druk om maakt verandert het sowieso niet
Natuurlijk heb ik hier naar gekeken. Ik dacht dat ik het niet waar kon zijn, maar het was helaas toch zo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik vraag me af of mensen die zo fel tegen de Telegraaf ageren het nieuwsbericht uit principe ook niet tot zich genomen hebben of hier toch naar gekeken hebben.
Meen je dat nou? Ok, dat had ik dus wel even gemist. En dat is toch ook walgelijk! Wat heeft dat nog met het nieuws te maken?! En de NOS die dat doet... Zucht... Maar ja, ze doen het allemaal jammer genoeg!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Telegraaf is wel de ergste. Maar ook de NOS (zelfs de NOS!) presteerde het om gisteren het huis van Ruben te tonen. Ze maken allemaal vuile handen hoor.
Dat is ook zo, en je voorkomt het niet .... Ik vraag me wel af wat het toevoegt om het huis van de jongen te vertonen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:30 schreef woid het volgende:
[..]
tuurlijk, iedereen wil toch op de hoogte gehouden worden..?
De lezer is zelf verantwoordelijk. En nee de betreffende krant ga ik niet kopen.quote:grappig is ook dat diegene die hier het hardste schreeuwen wel alle details weten en per seconde zich op de hoogte houden.
welcome in the real worldquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:34 schreef Haantjedevoorste het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ok, dat had ik dus wel even gemist. En dat is toch ook walgelijk! Wat heeft dat nog met het nieuws te maken?! En de NOS die dat doet... Zucht... Maar ja, ze doen het allemaal jammer genoeg!
Nee, ik heb het daadwerkelijk niet gelezen. Ik las op AD.nl dat ze hem gebeld hadden en dat vond ik al erg genoeg om er boos van te worden. Dan hoef ik die troep niet ook nog eens te lezen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik vraag me af of mensen die zo fel tegen de Telegraaf ageren het nieuwsbericht uit principe ook niet tot zich genomen hebben of hier toch naar gekeken hebben.
Houd ons op de hoogte van je onderzoek.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:34 schreef Haantjedevoorste het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ok, dat had ik dus wel even gemist. En dat is toch ook walgelijk! Wat heeft dat nog met het nieuws te maken?! En de NOS die dat doet... Zucht... Maar ja, ze doen het allemaal jammer genoeg!
Ja, een trend waardoor je, wat mij betreft, je geloofwaardigheid verliest, als je daar aan mee doet. Maar wat kunnen we er aan doen? Ik vind het goed dat er nu zo fel gereageerd wordt door een groot deel van NL, maar het gaat toch niet veranderen! En de 'serieuze' media zal alleen maar mee gaan in de trend, hoe hard we met z'n allen ook roepen!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. We moeten niet alleen wijzen naar de Telegraaf. Echt ik wist niet wat ik zag toen zelf het NOS journaal de voordeur van het huis met een neergelegde bos bloemen liet zien.
Het is ook een trend.
Eerste keer dat ik het volledig eens ben met Rouvoet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:53 schreef Cobra4 het volgende:
andre_rouvoet In A'frt voor CU-camp.overleg. Maak me enorm boos over schaamteloze #telegraaf die met #ruben gebeld heeft. Hoe haal je 't in je hersens?!
Normen en waarden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:47 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik het volledig eens ben met Rouvoet.
Rouvoet haalt een wit voetje, zo pal voor de verkiezingenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:47 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik het volledig eens ben met Rouvoet.
Die houdt zich niet bezig met dit soort futiliteiten.quote:
Ja, maar wat nog raarder is. Stel dat Volkert van der G nu onschuldig wordt verklaard, maar daarna schuldig blijkt te zijn.. dan wordt zijn hele achternaam toch weer verkort naar van der G. terwijl dat bij een onschuldig persoon niet hoeftquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik vind het ook vreemd dat veroordeelde misdadigers nog steeds als Volkert van der G. worden aangeduid. Terwijl deze jongen met naam en toenaam wordt genoemd.
Echt veel was er niet van te zien hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Echt veel was er niet van te zien hoor.
Nee, je legt je eigen grens toch?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:24 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ze heeft wel een punt. Maar je gaat daarmee voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen.
Je praat het gedrag van voetbalhooligans toch ook niet goed door te zeggen dat ze opgezweept zijn door de spannende trailer van Studio Sport?
Er zijn gewoon grenzen die je zelf in de gaten moet houden. En je als journalist ongevraagd te bemoeien met de geestelijke begeleiding van deze jongen (want daar komt het op neer) is ver over de grens die heel veel mensen - getuige de felle reacties- duidelijk zien.
Ik denk dat het niet te stoppen is. Het is onderdeel van onze snelle maatschappij met snelle media.......quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:45 schreef Haantjedevoorste het volgende:
[..]
Ja, een trend waardoor je, wat mij betreft, je geloofwaardigheid verliest, als je daar aan mee doet. Maar wat kunnen we er aan doen? Ik vind het goed dat er nu zo fel gereageerd wordt door een groot deel van NL, maar het gaat toch niet veranderen! En de 'serieuze' media zal alleen maar mee gaan in de trend, hoe hard we met z'n allen ook roepen!
Waarom ga je dat in godsnaam opzoeken, da's toch niet interessant.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik had in 1 minuut zijn huis met adres en al in Tilburg gevonden. In de volgende minuut vond ik het telefoonnummer van het ziekenhuis waar Ruben ligt.
Het zegt toch genoeg dat dat te vinden isquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom ga je dat in godsnaam opzoeken, da's toch niet interessant.
Ik wil maar laten zien hoe makkelijk het is om aan gegevens te komen. En natuurlijk doe ik niets mee. Stel je voor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |