Het is lastig om dat terug te gaan draaien. Als je niet tot het uiterste gaat om informatie te verkrijgen dan loop je tegenwoordig gewoon achter op het nieuws.quote:
Verwacht maar dat ze dat dus niet doen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de huidige verontwaardiging de Telegraaf zoveel kost dat ze hun redactionele beleid aanpassen.
Eens, en zoals je weet ageer ik al jaren tegen het niveau van de hoernalistiek in NL, het verfoxed in snel tempo, publieke omroep incluus, volkskrant incluus, stentor incluus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:04 schreef yvonne het volgende:
Maar, de journaliste is fout.
En de NOS dan? die zond meteen de beelden uit Libië door van het ventje onder narcose.
NOS schrijft er een huilieblog over dat "het verhaal verteld moet worden"en komt ermee weg.
Gister lopen de aasgieren journalisten over de ramplek, p[akken spulletjes op van overleden mensen, dagboekjes, publiceren er zelfs over, en komen er mee weg.
Maar wie heeft dit monster gecreeerd?
Wij toch?
Wij willen overal met onze snufferd bovenop staan toch?!
We willen meer en meer en meer en meer.
Daarom zeg ik dus dat ik hoop dat het ze veel kost.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
EN jij denkt dat ze dat gaan doen.....
Het gaat uitendelijk alleen maar om geld verdienen en zoveel mogelijk krantjes te verkopen, de misselijkmakende arrogantie van de media daar kan je niks tegen beginnen....
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we die hoer van een journaliste maar eens naar Darfur moeten sturen met alleen een string en bikini in d'r handbagage? Zoiets?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef woid het volgende:
ik zeg het hier ook nog maar een keer..
grappig hoe iedereen zich hier nu druk maakt om 1 jochie.., terwijl er zoveel (echt) onrecht overal in de wereld is waar iedereen zn schouders over op haalt.
zolang het knuffel gehalte maar hoog genoeg is. net als met de zeehondjes
prima dat er moraalridders zijn.., maar blijf ajb consequent
Waarschijnlijk iets als "weet je waar je ouders zijn?", lijkt mij de minst gevaarlijke vraag. Desondanks is het echt heel kwalijk dat dit jongetje daar hoe dan ook me egeconfronteerd wordt. Een kind vraagt altijd om zijn ouders, wat als hij nu rechtstreeks aan de journaliste vroeg waar die waren? Dan moet zij hem ook al zeggen dat ze het niet weet, of iets waardoor er mogelijk alarmbellen gaan rinkelen bij dat mannetje, dat hij nog meer gaat piekeren daarover en in paniek raakt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of een andere vraag.
Ze heeft in ieder geval iets gevraagd (aan hem of aan de artsen) waaruit ze heeft opgemaakt dat hij nog niet op de hoogte is.
Nee, dat zegt hij niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we die hoer van een journaliste maar eens naar Darfur moeten sturen met alleen een string en bikini in d'r handbagage? Zoiets?
*proest*quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat we die hoer van een journaliste maar eens naar Darfur moeten sturen met alleen een string en bikini in d'r handbagage? Zoiets?
Ja, hier is er ook onrecht. Geld naar ontwikkelingslanden sturen terwijl hier ook nog lang niet alles op orde is.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef woid het volgende:
ik zeg het hier ook nog maar een keer..
grappig hoe iedereen zich hier nu druk maakt om 1 jochie.., terwijl er zoveel (echt) onrecht overal in de wereld is waar iedereen zn schouders over op haalt.
zolang het knuffel gehalte maar hoog genoeg is. net als met de zeehondjes
prima dat er moraalridders zijn.., maar blijf ajb consequent
Ze heeft wel een punt. Maar je gaat daarmee voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Yvonne heeft helaas een punt, zolang als de mensen het willen lezen zal de journalist tot het uiterste gaan om het ze te geven.....
nog 1 die het goed begrijptquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, hier is er ook onrecht. Geld naar ontwikkelingslanden sturen terwijl hier ook nog lang niet alles op orde is.
Precies. Het kan natuurlijk zijn dat de journaliste aan de arts NIET had verzocht de telefoon door te geven aan het joch en dat de arts het op eigen initiatief deed....quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:07 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als dat gebeurt zou je als elk normaal mens toch direct je verexcuseren, hooguit even vragen hoe het gaat, hem sterkte wensen, ophangen en niks publiceren. Je moet wel compleet emotieloos zijn wil je er na zo'n opening een interview aan vastknopen.
Ik snap het wel, maar dat gezeik dat er nog meer (erger) onrecht in de wereld is dat heb ik nou wel weer gelezen. Dat maakt dit niet minder erg.quote:
Het jochie heeft een naam en een foto. Zo is het iemand en dat is heel concreet. Daar slaan mensen nu eenmaal op aan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef woid het volgende:
alsof dat geneuzel over die telegraaf zoveel gaat veranderen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar dat gezeik dat er nog meer (erger) onrecht in de wereld is dat heb ik nou wel weer gelezen. Dat maakt dit niet minder erg.
Maar dat is toch niet gezegd? (of loop ik nu weer hopeloos achter?) Ik las net dat dat alleen een gerucht is, dat ze het niet heeft gevraagd...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar vragen in de richting of hij weet dat zijn ouders dood zijn is te gruwelijk voor woorden.
Telegraaf is wel de ergste. Maar ook de NOS (zelfs de NOS!) presteerde het om gisteren het huis van Ruben te tonen. Ze maken allemaal vuile handen hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:18 schreef Haantjedevoorste het volgende:
Misschien dat het hier al eerder is gezegd, maar dat arme jongetje is sowieso al veel te veel lastig gevallen! Enkele uren na het ongeluk doken overal foto's van hem in het ziekenhuis op. Terwijl zijn familie nog van niets wist... Dan moet je op zo'n manier zien dat je neefje in het ziekenhuis ligt? Ook dat vind ik walgelijk! En laten we niet vergeten dat ALLE kranten die foto's gebruiken!
Begrijp me niet verkeerd, ik boycot bij dezen ook de telegraaf (hoewel ik al een AD lezer was, maar goed...) Maar andere kranten zijn ook echt niet allemaal even netjes. Helaas zie je meer en meer dat media voor 'snel nieuws brengen' gaan zonder dat ze aan hoor en wederhoor doen of nadenken of het wel ethisch is. Telegraaf loopt hierin voorop, maar is zeker niet de enige!
Als niemand zich er druk om maakt verandert het sowieso nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:27 schreef woid het volgende:
[..]
alsof dat geneuzel over die telegraaf zoveel gaat veranderen.
maar goed, knuffel dat joch dan maar lekker verder...
tuurlijk, iedereen wil toch op de hoogte gehouden worden..?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Telegraaf is wel de ergste. Maar ook de NOS (zelfs de NOS!) presteerde het om gisteren het huis van Ruben te tonen. Ze maken allemaal vuile handen hoor.
Hm her en der suggesties. Ik zou daarom graag het relaas van mevrouw willen horen. Het kan best zijn dat ze helemaal de arts niet voreg om de jongen an de lijn te krijgen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:28 schreef Haantjedevoorste het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet gezegd? (of loop ik nu weer hopeloos achter?) Ik las net dat dat alleen een gerucht is, dat ze het niet heeft gevraagd...
doet het ook niet, want het merendeel verlangt van de telegraaf dat ze dit doen. (al zal niemand het toe geven)quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:29 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als niemand zich er druk om maakt verandert het sowieso niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |