abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81406879
De krant publiceerde vrijdag een interview met de jongen.

De journaliste belde met een van de behandeld artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan de 9-jarige gaf. De jongen zou aanvankelijk emotioneel hebben gereageerd, maar kalmeerde volgens het artikel toen bleek dat hij geen familielid aan de telefoon had.

http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html

Kotskrant
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2010 @ 08:11:28 #2
137949 Disana
pi_81406894
Ja, intens smerig. Dat kind denkt een bekende aan de lijn te krijgen, is het een rioolrat die hem uit wil horen.
pi_81406913
Die arts mogen ze ook wel op het matje roepen.
Hij zou toch op zijn minst horen te zorgen dat die jongen afgeschermd blijft van dit soort engerds.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_81406918
Kut krant
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:14:51 #5
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_81406921
quote:
De journaliste belde met een van de behandeld artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan de 9-jarige gaf.
Ik snap die arts ook niet.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  Boks-Chick vrijdag 14 mei 2010 @ 08:16:00 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81406931
ranzig. Achterlijke tokkiekrant
lolwut
pi_81406933
Misbruik maken van de onwetendheid van een kind, schandalig is het.
  Boks-Chick vrijdag 14 mei 2010 @ 08:16:19 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81406937
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:13 schreef pullup het volgende:
Die arts mogen ze ook wel op het matje roepen.
Hij zou toch op zijn minst horen te zorgen dat die jongen afgeschermd blijft van dit soort engerds.
En dat idd
lolwut
pi_81406943
quote:
Ruben: Mijn benen doen erg pijn
door Jolande van der Graaf

AMSTERDAM/TRIPOLI - Ruben van Assouw (9), de Tilburgse jongen, die de vliegramp in Libië als enige overleefde, stond gisterochtend in een kortstondig en hartverscheurend telefoongesprek vanuit zijn ziekenhuisbed De Telegraaf te woord.

Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11). Nadat Ruben rond negen uur in de ochtend op de intensive care van een kinderafdeling in een ziekenhuis in Tripoli was gewassen en wat slokjes water en vruchtensap te drinken had gekregen, gaf een van zijn behandelend artsen plotseling zijn mobiele telefoon door.

De arts liet de jongen enkele minuten met de verslaggeefster van deze krant praten. Bij het horen van zijn naam en de woorden 'Hallo Ruben, kun je me horen?' reageerde de jongen aanvankelijk emotioneel. Maar toen Ruben begreep dat hij geen familie aan de telefoon had, werd hij kalmer. Hij vond het overduidelijk prettig om weer zijn eigen taal te horen en vertelde dat het 'best wel goed' met hem ging. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", vervolgde het slachtoffertje, dat diverse gecompliceerde botbreuken opliep tijdens de ramp met de Airbus en woensdag een urenlange operatie onderging.

Ruben kon niet vertellen wat hem was overkomen en wist, hoogstwaarschijnlijk door de shock en bepaalde medicijnen, klaarblijkelijk niet dat zijn vliegtuig was neergestort. "Ik lig in een ziekenhuis. Er zijn hier mannen en vrouwen. Ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, ik weet verder niets", zei hij. "Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.
  Boks-Chick vrijdag 14 mei 2010 @ 08:20:07 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_81406971
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.
Nu je het zegt, zou dat heel goed zo gegaan kunnen zijn inderdaad. En helaas maakt dat de actie van de telegraaf alleen maar walgelijker.
lolwut
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:20:28 #11
141482 Q.
JurassiQ
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2010 @ 08:20:35 #12
137949 Disana
pi_81406977
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, die heeft zich minimaal voorgedaan als een vriendin van de familie.
pi_81406986
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:20 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nu je het zegt, zou dat heel goed zo gegaan kunnen zijn inderdaad. En helaas maakt dat de actie van de telegraaf alleen maar walgelijker.

Want dat knulletje is wereldnieuws, dus neem aan dat De Telegraaf niet de eerste media is die hem wil spreken. Dus waarom zou die arts dan nu ineens zo onzorgvuldig zijn en 'zomaar' de telefoon bij dat ventje in z'n handen douwen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:21:56 #14
141482 Q.
JurassiQ
pi_81406988
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:14 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik snap die arts ook niet.
Je weet ook niet wat die "journalist" (rat is een betere naam voor zulke figuren) tegen die arts heeft gezegd.
For great justice!
pi_81406989
Of de arts heeft wat geld toegeschoven gekregen....
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:25:15 #16
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_81407015
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Je weet ook niet wat die "journalist" (rat is een betere naam voor zulke figuren) tegen die arts heeft gezegd.
Dat realiseerde ik me net ook. Maar toch, hij had wel wat voorzichtiger kunnen zijn. Bijvoorbeeld laten terugbellen als de oom en tante aanwezig waren.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_81407026
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:22 schreef pleeborstel het volgende:
Of de arts heeft wat geld toegeschoven gekregen....
Ook al is het een derde wereldland, ik ga er toch wel vanuit dat ook daar een arts gewoon een opleiding heeft genoten en genoeg verdiend om zich niet tot dit niveau te verlagen. En uiteraard gewoon het beste voor z'n patiënt wil, en dat lijkt me niet dat hij NOG groter nieuws is hier in NL.

Vind het ook opmerkelijk dat geen enkele andere media er kanttekeningen bij plaatst maar het klakkeloos kopieert. De sensatiezucht groeit en groeit maar. Ten tijde van Milly Boele was de Telegraaf al uberkansloos bezig door kennissen en familie van de ouders die krant in te sleuren, en later in no time het hele leven van die verdachte hadden uitgepluisd en zo in de krant pleurden met als bron vage bekenden of oude klasgenoten van hem. En alle andere media het maar kopieren en zich indekken met 'Aldus de Telegraaf...'
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:28:42 #18
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81407048
Heel de media is over dit onderwerp bezig met sensatiezucht, dus het is niet verwonderlijk dat men steeds verder gaat.
De nabestaanden van de ramp hebben zich bij Verhagen en van Bijleveld beklaagd, dat de pers bijvoorbeeld foto´s van Hyves hebben geplukt om deze vervolgens te publiceren in kranten en op websites. Zelfs de NOS deed hieraan mee.

Persoonlijk vind ik de gehele berichtgeving hierover belachelijk buitenproportioneel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_81407079
De aandacht voor de ramp was al buitenproportioneel, maar dit echt gewoon belachelijk. Waar haal je het lef vandaan om iemand die net zijn familie is kwijtgeraakt en zelf amper de ramp heeft overleeft, iemand die nb pas 9 jaar is, op deze manier lastig te vallen. Onderkant-van-de-maatschappij kutjournalist
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:33:14 #20
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81407089
Dit is echt een all time low van de Telegraaf. Vanochtend was ik nog aan het denken: "hoe moet je zo'n knul het vertellen, wanneer... gelijk of wachten. Of zou hij al een vermoeden hebben. Hij heeft al wat gevraagd en toch..." Gewoon een beetje begaan met die arme knul.

En dan komt zo'n ongelooflijke rioolrat op het idee om die knul even te gaan interviewen.(Plotseling aan de telfoon, my ass!!) Dit mag wmb strafbaar zijn. Zo ga je niet met kinderen om en al helemaal niet in deze situatie. Ik ben bijkans hels hier.
pi_81407103
quote:
Bij de Telegraaf werken aasgieren

Zoals iedereen ondertussen wel weet was er één overlevende van de verschrikkelijke vliegramp in Tripoli: een 9-jarig jongetje uit Tilburg. Tijdens de ramp verloor hij zijn oudere broer en beide ouders. Zelf ligt hij met zware beenbreuken op de intensive care in Tripoli met om hem heen dokters en zusters die goed voor hem zorgen, maar die een taal spreken die hij niet begrijpt. Het is allemaal hartverscheurend en je hoopt dat iedereen zijn best doet om Ruben weer beter te krijgen en psychologisch te ondersteunen bij het omgaan met dit drama.
De Telegraaf denkt hier heel anders over: zij gaan gewoon even lekker bellen met een getraumatiseerd jongetje dat suf is van de medicatie. Vandaag in de krant en een nieuw dieptepunt in een lange geschiedenis van dieptepunten van de Telegraaf.
pi_81407104

Ik zou in eerste instantie ook wel een beetje emotioneel reageren als ik haar aan de lijn zou krijgen Maar nogal een lage actie idd...
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_81407108
quote:
"Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11)"
Ik zie de Telegraaf er voor aan om te vragen: "En hoe vind je het dat je ouders en broertje dood zijn"
Hebben ze meteen zijn eerste reactie op hoe hij op het nieuws reageert
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_81407119
Gadverdamme. Wat een ontzettend smerige, walgelijke actie. Ik hoop dat die journalist (al is dat een functieomschrijving die niet past bij dit soort onnadenkend tuig) hier nog veel meer gezeik mee krijgt.

Ongekend dit
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81407132
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:35 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik zie de Telegraaf er voor aan om te vragen: "En hoe vind je het dat je ouders en broertje dood zijn"
Hebben ze meteen zijn eerste reactie op hoe hij op het nieuws reageert
Dat stukje inderdaad. Echt ongelooflijk

"En wat vind je van de dood van je ouders en broertje
-Ehhh die zijn toch gewoon nog vermist?
"Oh nee hoor, die zijn dood... Wist je dat niet?"
-Nee hier zeggen ze dat ze vermist zijn
"Nou dan weet je het nu"
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:40:29 #26
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81407168
Dit gaat echt véél te ver!
pi_81407196
Agh, zolang de 1+ miljoen lezers het maar tof vinden om zo'n exclusive te kunnen lezen.
pi_81407204
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:42 schreef Morthill het volgende:
Agh, zolang de 1+ miljoen lezers het maar tof vinden om zo'n exclusive te kunnen lezen.
Dat is het hem natuurlijk, iedereen spreekt er schande over maar wil het wél hebben gelezen. Dus verkoopt het, en dat dat het enige is wat telt voor de Telegraaf is wel al even duidelijk. Voor kwaliteit moet je iig daar niet zijn
pi_81407207
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:42 schreef Morthill het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit tof vinden.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:45:39 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81407221
Telegraaf
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81407228
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:44 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit tof vinden.
Helaas, ik gok dat er juist veel mensen zijn die nu de Telegraaf zouden kopen om zoiets te kunnen lezen. Want zo zijn mensen, ramptoeristen
pi_81407230
Wat een hoer van een journalist ben je dan zeg. Een beetje krant zou d'r op staande voet op straat bonjouren maar bij de Telegraaf hoef je dit natuurlijk niet te verwachten. .
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 mei 2010 @ 08:47:44 #33
54593 crew  Olga
Cheese
pi_81407244
Echt geen woorden voor...
Dit is echt het laagste van het laagste
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_81407247
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:46 schreef KingOfMars het volgende:
Wat een hoer van een journalist ben je dan zeg. Een beetje krant zou d'r op staande voet op straat bonjouren maar bij de Telegraaf hoef je dit natuurlijk niet te verwachten. .
Ik denk dat ze een bonus krijgt nu
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:48:39 #35
52191 DABAMaster
Powered by /me
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:48:54 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81407257
Joop Visser zong het jaren geleden al
Journalisten
(Joop Visser)

De jou-hoe-hoer-nalisten
't Is net als een geloof
Ze horen wat ze willen
En verder zijn ze doof
De jou-hoe-hoer-nalisten
Je weet niet wat je leest
Wanneer je zelf toevallig
Ter plekke bent geweest

De brand die ze verslaan, meneer
Als ze het land in gaan, meneer
Steken ze zelf eerst aan, meneer
Dat noemen ze een baan, meneer
Ze hebben geen ethiek, meneer
Geen grijntje zelfkritiek, meneer
Verdienen aan paniek
En andersmans tragiek
Verdienen aan paniek
En andersmans tragiek

De jou-hoe-hoer-nalisten
Zo arrogant als god
Wie niet eerbiedig is
Die maken ze kapot
De jou-hoe-hoer-nalisten
Pas op voor wat je zegt
Ze schrijven wat ze willen
En zetten nooit iets recht

Ze loeren dag en nacht, juffrouw
Ze maken je verdacht, juffrouw
Ze zwelgen in hun macht, juffrouw
Gevreesd, gehaat, veracht, juffrouw
Moreel van elastiek, juffrouw
Horen in een kliniek, juffrouw
Wanen zichzelf uniek
Of minstens artistiek
Wanen zichzelf uniek
Of minstens artistiek

De jou-hoe-hoer-nalisten
Hebben nog nooit gebeten
Naar vriendjes van de baas
Wiens hondenbrood ze vreten
De jou-hoe-hoer-nalisten
Wanneer de baas zegt 'af'
Kruipen ze naar hun mand
En staken hun geblaf

Ze hebben geen fatsoen, meneer
Bij alles wat ze doen, meneer
Draait het gewoon om poen, meneer
Promotie en pensioen, meneer
Misleiders van 't publiek, meneer
Ze maken je doodziek, meneer
Geef mij maar popmuziek
Of als het moet klassiek
Geef mij maar popmuziek
Of als het moet klassiek...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81407266
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:48 schreef DABAMaster het volgende:
http://www.telegraaf.nl/contact/reageer/?redactie=25

Daar kunnen we klagen!
Wie schrijft even een kort maar krachtig stukje wat iedereen vervolgens daar kan dumpen?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:49:57 #38
299345 zomermuis
piep piep <3
pi_81407270
Ongekend lage actie, wat een imbicilen zeg, dat ze zelfs iemand die z'n botten gebroken heeft + net z'n ouders heeft verloren geen moment rust gunnen

Om van te kotsen, ik koop die krant NOOIT meer
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 08:50:01 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_81407272
Ik heb hier werkelijk geen woorden voor.
pi_81407282
Inderdaad, de beelden/foto's van de jongen vanaf de ok waren al om te , maar dit is echt het laagste van het laagste . Gadverredamme, kennen ze geen schaamte?
pi_81407288
Echt diep en diep ziek dit.

Onbegrijpelijk waar ze het vandaan halen om te bellen. Echt totaal respectloos.
En denk dat zo heel nederland denkt, aangaande van reacties die het losmaakt.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_81407297
Ik stel voor dat we Jolande van der Graaf eens even door gaan lichten vandaag. .
pi_81407304
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:51 schreef Crazy-M het volgende:
Echt diep en diep ziek dit.

Onbegrijpelijk waar ze het vandaan halen om te bellen. Echt totaal respectloos.
En denk dat zo heel nederland denkt, aangaande van reacties die het losmaakt.
Nou ik zie alleen media die het zonder verder oordeel erover het klakkeloos overnemen of melding er van maken. Behalve een blogje op retecool tot nu toe.
pi_81407307
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wie schrijft even een kort maar krachtig stukje wat iedereen vervolgens daar kan dumpen?
In een tijd waarin normen, waarden en respect gepredikt worden door onze overheid, waarin de hufterigheid en de asocialiteit van onze samenleving mikpunt zijn van campagnes van de Overheid, presteert de Telegraaf het om een nieuw dieptepunt in de Nederlandse journalistiek te bereiken.
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat u als Telegraaf-redactie zonder blikken of blozen een interview durft uit te voeren en te plaatsen met een jongen wiens leven zojuist een dramatische wending heeft gekregen.

Zoiets? En dan nog wat erbij?
pi_81407326
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

In een tijd waarin normen, waarden en respect gepredikt worden door onze overheid, waarin de hufterigheid en de asocialiteit van onze samenleving mikpunt zijn van campagnes van de Overheid, presteert de Telegraaf het om een nieuw dieptepunt in de Nederlandse journalistiek te bereiken.
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat u als Telegraaf-redactie zonder blikken of blozen een interview durft uit te voeren en te plaatsen met een jongen wiens leven zojuist een dramatische wending heeft gekregen.

Zoiets? En dan nog wat erbij?
Prima beginnetje toch.

Wellicht nog mooie sneer erbij dat er sowieso al geen kwaliteit te verwachten was van De Telegraaf maar dat ze nu hun eigen verkopen wel heel duidelijk boven het welzijn van die knul stellen. Zeker aangezien hij dus niet weet dat z'n familie is overleden en dus waarschijnlijk ook niet weet dat hij / de ramp zulk groot nieuws is hier?
pi_81407332
En dit is dus nog geen 24 uur nadat:
quote:
Pers

Staatssecretaris Ank Bijleveld van Binnenlandse Zaken heeft een dringend beroep gedaan op de pers om zich terughoudend op te stellen jegens de nabestaanden van de slachtoffers.

Tijdens een bijeenkomst van nabestaanden kregen zij en minister Maxime Verhagen van nabestaanden te horen dat die zich aan sommige media en journalisten stoorden.

We zien dat foto's van sites als Hyves worden gekopieerd en gepubliceerd in kranten en op websites, aldus Bijleveld.

Emoties

Bijleveld vroeg de pers namens de nabestaanden hen met rust te laten. ''Bel niet aan, vraag niet om informatie. Respecteer dat wij heel veel emoties hebben die wij moeten verwerken.''

Ze zei dat de familie van de 9-jarige Ruben, de enige overlevende van de ramp, dat nadrukkelijk heeft aangegeven.
.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:54:54 #47
45206 Pietverdriet
pi_81407340
Ik stel voor om gewoon de Telegraaf niet meer aan te klikken of nieuwslinks daarnaar te gebruiken in Foktopics
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:55:32 #48
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81407348
Wat zou dat helpen Piet?
pi_81407352
Ik hoop echt dat die familie die journalist tot aan het Europese Hof vervolgt om dat wijf uit functie te laten zetten en een schadevergoeding te vragen dat ze voor de rest van haar miserabele leventje op water en brood kan leven
pi_81407364
Walgelijke actie.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:57:05 #51
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81407365
Alles onder het mom van journalistieke vrijdheid. Vrijheid is een groot goed, maar kennelijk kan men er niet mee omgaan. Vaak is het fout, vaak is het heel fout.
Maar dit is echt too much.
pi_81407371
Zieke riooljournalistiek. Bah.
Whatever...
pi_81407374
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

quote:
Geachte redactie,

In de journalistiek is het belangrijk om zo snel mogelijk nieuws te kunnen brengen. Als dagelijkse krantlezer heb ik daar alle begrip voor, ik wil namelijk op de hoogte zijn. Waar ik geen begrip voor heb is de manier waarop uw krant is omgegaan met de vliegramp in Libië. Waar haalt u het lef vandaan om een jongen wiens leven net in één moment compleet verwoest is te interviewen, voor hij ook maar enigszins de kans heeft gehad om het trauma te verwerken? Waarom gaat u voorbij aan het verzoek van de nabestaanden om hen de komende tijd met rust te laten? Dit soort riooljournalistiek hoort niet thuis in een ontwikkeld land als Nederland, waar we als samenleving hebben afgesproken dat we de zwakkeren helpen en ondersteunen. Het getuigt van totaal gebrek aan medeleven en respect dat u op deze manier omgaat met deze situatie. Z

Ik hoop dat u een uitgebreide excuusbrief plaatst op de voorpagina van uw volgende editie, gericht aan de familie en de jongen zelf.
Zoiets sturen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Morthill op 14-05-2010 09:03:35 ]
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:58:20 #54
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_81407380
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ik hoop echt dat die familie die journalist tot aan het Europese Hof vervolgt om dat wijf uit functie te laten zetten en een schadevergoeding te vragen dat ze voor de rest van haar miserabele leventje op water en brood kan leven
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81407396
Walgelijk en een zieke geest die dit heeft gedaan. Afstraffen die krant en verslaggeefster. Er werd ook gemeld dat deze jongen niet op de hoogte was van overlijden van familie en wist niet eens dat hij überhaupt betrokken was bij een vliegramp. Hoe heeft zij de vragen gesteld wat heeft zij gezegd????? Echt heel ziek dit! Men schuilt zich natuurlijk weer dat de lezer dit wil weten maar heb jij of ik hier om gevraagd? Nee dus!
pi_81407411
Ik heb trouwens mijn afschuw ook laten weten aan De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/4422/
pi_81407420
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:57 schreef Morthill het volgende:

[..]

[..]

Zoiets sturen?
Prima. Wellicht nog vermelden dat er dus duidelijk op die vorige persco werd verzocht de familie met rust te laten? Staat quote op de vorige pagina in dit topic geloof ik?
pi_81407424
Toch al een beetje dubieus figuur die Jolande:

http://www.hpdetijd.nl/20(...)olande-van-der-graaf
pi_81407427
quote:

[..]

[..]

Zoiets sturen?
Verstuurd
pi_81407430
Mag ik dan als enige in dit topic even positief reageren?
Dit is gewoon de harde realiteit. Dat jongetje sterft echt niet van dat ene telefoongesprek.
Wat echt erg is, is dat ze hem nog niet verteld hebben dat zijn familie is overleden.
pi_81407438
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Tijgertje. het volgende:
Dit is gewoon de harde realiteit. Dat jongetje sterft echt niet van dat ene telefoongesprek.
Wat echt erg is, is dat ze hem nog niet verteld hebben dat zijn familie is overleden.
Hoi Jolande.
pi_81407443
Misselijke actie. Moet je ook helemaal niet willen als krant. Bij ons staat Ruben vandaag levensgroot op de voorpagina (zonder citaten uiteraard). Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet kunnen. Laat die knul toch met rust.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81407445
quote:

Ben je nou zo dom of doe je maar alsof? Dat jongetje is bijna ALLES verloren. Alsof het dan helpt dat een aasgier van de Telegraaf hem even belt met wat vragen? Zoals je kan lezen wist hij nog niet eens dat het vliegtuig was neergestort en z'n familie is overleden, maar ik neem aan dat hij dit door de vraagstelling nu wel kan raden
pi_81407456
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Prima. Wellicht nog vermelden dat er dus duidelijk op die vorige persco werd verzocht de familie met rust te laten? Staat quote op de vorige pagina in dit topic geloof ik?
Toegevoegd en ga versturen
pi_81407458
quote:
Dat moet onder begeleiding gebeuren en als iemand zwaargewond is of geestelijk te zwak kan het grote gevolgen hebben het dan al te vertellen. Natuurlijk moet het verteld worden maar denk niet door verslaggeefsters en niet betrokkenen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:04:30 #66
215 misterDre
Paint it black!
pi_81407463
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Verstuurd
Ook verstuurd
pi_81407464
walgelijk laat dat jochie en zijn familie toch met rust.
Dat is eens wat anders...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:04:34 #68
45206 Pietverdriet
pi_81407466
quote:

[..]

[..]

Zoiets sturen?
Nee, je bied ze een weg uit.
Morgen zegt Telegraaf huichelend sorry, mea culpa, mea maxima culpa, mea maxima maxima culpa en het is weer goed en iedereen houd weer van de telegraaf
pi_81407467
En wat is het sowieso voor domme maatstaaf 'Hij gaat er niet dood aan', dus dan mag het?
pi_81407481
quote:
Geachte redactie,

In de journalistiek is het belangrijk om zo snel mogelijk nieuws te kunnen brengen. Als dagelijkse krantlezer heb ik daar alle begrip voor, ik wil namelijk op de hoogte zijn. Waar ik geen begrip voor heb is de manier waarop uw krant is omgegaan met de vliegramp in Libië. Waar haalt u het lef vandaan om een jongen wiens leven net in één moment compleet verwoest is te interviewen, voor hij ook maar enigszins de kans heeft gehad om het trauma te verwerken? Waarom gaat u voorbij aan het verzoek van de nabestaanden om hen de komende tijd met rust te laten? Dit soort riooljournalistiek hoort niet thuis in een ontwikkeld land als Nederland, waar we als samenleving hebben afgesproken dat we de zwakkeren helpen en ondersteunen. Het getuigt van totaal gebrek aan medeleven en respect dat u op deze manier omgaat met deze situatie.

Ik hoop dat u een uitgebreide excuusbrief plaatst op de voorpagina van uw volgende editie, gericht aan de familie en de jongen zelf.
Verstuurd
pi_81407488
quote:

[..]

[..]

Zoiets sturen?
Stuur meteen een link mee en vraag ze hier te reageren .
pi_81407490
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Morgen zegt Telegraaf huichelend sorry, mea culpa, mea maxima culpa, mea maxima maxima culpa en het is weer goed en iedereen houd weer van de telegraaf
Anders doen ze niks. Ze gaan die journaliste hoe dan ook niet ontslaan, dus haal eruit wat er inzit. Ik zie ze ook echt geen schadevergoeding betalen oid.
pi_81407497
quote:

[..]

dit: ook dat levert ze weer een massa-oplage op...

boycotten die handel
Ja doei.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:06:36 #74
141482 Q.
JurassiQ
pi_81407499
quote:

[..]

Hopelijke hebben tegen die tijd heel veel mensen hun abonnement dan al opgezegd.
For great justice!
pi_81407514
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Hopelijke hebben tegen die tijd heel veel mensen hun abonnement dan al opgezegd.
ik gok dat het soort mensen dat een abo heeft op de Telegraaf hier niet wakker om ligt en ja, dat is generaliserend
Ja doei.
pi_81407522
Hier te dumpen, of via mail: tip4422@telegraaf.nl
pi_81407536
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dit: ook dat levert ze weer een massa-oplage op...

boycotten die handel
Die oplage komt er toch wel.

Het maakt ook echt niet uit wat we doen. Ik boycot die krant toch al en denk niet dat ze zich iets gaan aantrekken van een stroom klachten. Komt gewoon een klein stukje op pagina 3 o zo waarin ze zeggen dat het gerechtvaardigd is en dan gaan ze weer door.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:09:14 #78
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_81407546
Niet alleen op FOK! vinden de mensen het walgelijk:

http://www.nujij.nl/teleg(...)88.lynkx?pageStart=1
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81407549
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:08 schreef Loveless85 het volgende:
Goede actie had het ook al gedaan. Plat leggen dat tuig!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:09:58 #80
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81407559
quote:
Het boeit ze niet.
Heb je enig idee hoeveel ethisch onacceptabele fratsen hier uit gehaald zijn?
- een kind, zonder toestemming voogd/ouders interviewen
- een persoon die zwaar onder invloed is, interviewen en al he-le-maal een kind
- een kind dat niet eens weet wat er gebeurd is
- een kind die niet eens wat waarom zijn ouders niet aan zijn bed zitten
- een kind doen geloven dat het in een vreemd land, rare mensen een familie aan de telefoon krijgt
- moet ik nog verder gaan??
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:10:38 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81407565
Smakeloos tot en met.
En al was het de arts die de telefoon doorgaf, dan is het aan de verslaggever om te zeggen dat het niet gepast is.

En dan ook nog in de krant zetten dat dat arme joch niet eens weet dat zn ouders dood zijn. Verbaast me nog dat die verslag gever er niks over heeft gezegd tegen dat kind.
"jammer he, dat papa en mama en enzo nu dood zijn"
pi_81407574
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:09 schreef Cobra4 het volgende:

Klopt! Op internet begint de verontwaardiging langzaam aan massaal te worden. Dag is net begonnen dus ik verwacht vanavond in het nieuws wel een melding over deze walgelijke daad.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:11:28 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81407581
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:08 schreef Loveless85 het volgende:
Goeie, ik ga dat gewoon gelijk op twitter gooien.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:11:34 #84
141482 Q.
JurassiQ
pi_81407584
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:09 schreef Cobra4 het volgende:

Volgens mij vindt bijna iedereen het een walgelijke actie:
http://twitter.com/search?q=telegraaf
For great justice!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:13:58 #85
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_81407622
Telekots. Tijd dat die gasten aangepakt worden. Ze denken alles te mogen maken.
pi_81407624
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens mij vindt bijna iedereen het een walgelijke actie:
http://twitter.com/search?q=telegraaf
Ja ik kwak het ook ff op Twitter!
pi_81407631
Hoe kan zo'n redactie nou denken dat men hier op zit te wachten?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:15:46 #88
141482 Q.
JurassiQ
pi_81407641
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik gok dat het soort mensen dat een abo heeft op de Telegraaf hier niet wakker om ligt en ja, dat is generaliserend
Je hebt helemaal gelijk ben ik bang. .
For great justice!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:16:11 #89
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_81407647
wat een misselijk stelletje riooljournalisten zijn het toch
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_81407651
Nu nog even GeenStijl inlichten. #hetze
pi_81407664
Hoorde het op de radio. Mijn bek viel echt open van verbazing! Wat moet je ook een gewetenloze smerige aasgier zijn als je echt zó'n actie in je hoofd durft te halen. En de Spits heeft haar voorpagina "opgeleukt" met een foto van die jongen. Geweldig, die media.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2010 @ 09:18:10 #92
135305 beequeen
Lost.
pi_81407680
WALCHELIJK.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_81407708
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk ben ik bang. .
Dat is dan erg generaliserend. Ik heb niet al te lang geleden een abonnement op ze gehad maar het vanwege gebrek aan kwaliteit (als papieren krant, want online is het vaak nog wel vermakelijk te noemen, dat sensatienieuws, maar niet op deze manier...) maar ik vind het al schokkend zat dat er al 1 user is hier die het wel kan begrijpen
pi_81407721
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 08:55 schreef Loveless85 het volgende:
Tot aan het Europese Hof? De zaak wordt daar niet eens ontvankelijk verklaard joh.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:21:31 #95
141482 Q.
JurassiQ
pi_81407736
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:16 schreef KingOfMars het volgende:
Nu nog even GeenStijl inlichten. #hetze
Die hebben het inmiddels ook opgepikt.
For great justice!
  Redactie Sport vrijdag 14 mei 2010 @ 09:21:32 #96
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81407737
quote:

[..]

[..]

Zoiets sturen?
Verstuurd
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:21:58 #97
141482 Q.
JurassiQ
pi_81407743
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:19 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat is dan erg generaliserend.
Een groot deel van de Nederlanders is Erg Dom helaas. .
For great justice!
pi_81407781
laten we overigens even niet vergeten, dat De Telegraaf de Kilometerheffing een INBREUK OP DE PRIVACY vond !
Ja doei.
pi_81407795
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:17 schreef Ferdo het volgende:
Hoorde het op de radio. Mijn bek viel echt open van verbazing! Wat moet je ook een gewetenloze smerige aasgier zijn als je echt zó'n actie in je hoofd durft te halen. En de Spits heeft haar voorpagina "opgeleukt" met een foto van die jongen. Geweldig, die media.
En de FP neemt geen stelling in deze? Die nemen verder ook gewoon lafjes het nieuws over trouwens. Net als alle andere media
pi_81407798
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Die hebben het inmiddels ook opgepikt.
Mooi. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')