Ja precies, daar wou ik het ook es effe over hebben. Lijkt me niet echt nodig zo. Of anders weet ik nog wel dertigduizend links die erin kunnen. Alsof sowieso OOIT iemand erop klikt. Wmb kan heel die sectie er wel uit eigenlijk.quote:
quote:
Misschien een idee om 'm te beperken tot de iets meer bijzondere dingen? Die link naar Monaco heb ik bijvoorbeeld wel eens aangeklikt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, daar wou ik het ook es effe over hebben. Lijkt me niet echt nodig zo. Of anders weet ik nog wel dertigduizend links die erin kunnen. Alsof sowieso OOIT iemand erop klikt. Wmb kan heel die sectie er wel uit eigenlijk.
Is wat voor te zeggen op zich, maar ook die lijst zal steeds langer worden. En waar leg je dan de grens? Maar wat Greavy nou doet gaat nergens over natuurlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien een idee om 'm te beperken tot de iets meer bijzondere dingen? Die link naar Monaco heb ik bijvoorbeeld wel eens aangeklikt.
Ik zou zeggen, alles wat je niet gauw-even op een vrije dag zelf kan bekijken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is wat voor te zeggen op zich, maar ook die lijst zal steeds langer worden. En waar leg je dan de grens? Maar wat Greavy nou doet gaat nergens over natuurlijk
Ver buitenland kan (dus niet ff dagje NRW of België of zo, want daar heb ik er ook wel honderd van). Of meerdaags buitenland.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, alles wat je niet gauw-even op een vrije dag zelf kan bekijken.
Dan hou je dus de dingen over die ver weg in het buitenland liggen, en bijvoorbeeld het verslagje over Harlingen Haven.
Vertel eens wat meer, wat vond je zo bijzonder?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:43 schreef Dionysiou het volgende:
Vorige week voor het eerst in een koploper gezeten, wat een ding zeg.
You're right, maar ik heb de eerste 2 reports er niet ingezet, had een ander gedaan. Ik dacht, laat ik de vervolg delen er ook bijzetten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ver buitenland kan (dus niet ff dagje NRW of België of zo, want daar heb ik er ook wel honderd van). Of meerdaags buitenland.
Met idd ruimte voor voortgangsinspecties aan langdurige infra-werken. Uitvoerige verslagen daarvan voegen ook echt wat toe. Maar alle hobbyrondjes met kruidvatkaartjes van iedereen dat zijn er misschien wel duizend per jaar. Dat is echt onzin.
Kan je dat ergens vinden? Hoeveel het oplevert? Of verlies maakt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Die lijn is zelfs verreweg de meest verliesgevende van het land. Voor elke 100 euro die die lijn kost, brengt ie 8 euro op. Elke andere kansloze lijn zit toch wel boven de 25.
Ik had daar ooit een documentje van zien langskomen ja, en ik bewaar altijd alles, alleen waar..?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kan je dat ergens vinden? Hoeveel het oplevert? Of verlies maakt?
Ik vraag me het vooral af van de merwedelingelijn.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien een idee om 'm te beperken tot de iets meer bijzondere dingen? Die link naar Monaco heb ik bijvoorbeeld wel eens aangeklikt.
Berlijnse Ü-Bahnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:08 schreef dennistd het volgende:
Niet helemaal het juiste topic, maar ik wou hem toch graag met jullie delen:
[ afbeelding ]
Afgelopen week was ik in Berlijn en daar kwamen toevallig deze twee U-Bahn-stellen uit 1929 langs.
Foto's van treinen op Hbf volgen later vanavond
Moet je bij Greavy zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:09 schreef gateway het volgende:
uit de op: " Welkom in alweer deel 224 van deze succesvolle reeks. "
dit is toch echt 228
Oepsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:09 schreef gateway het volgende:
uit de op: " Welkom in alweer deel 224 van deze succesvolle reeks. "
dit is toch echt 228
Maar zo is-tie wel beter, met dat lijstje met tripreports enzo toch?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je bij Greavy zijndie heeft zichzelf tot OP-baas gekroond zo'n beetje
Zeker!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Berlijnse Ü-Bahn
Sowieso is het railvervoer in en rondom Berlijn errug gaaf.
Klopt dus niks van, Kruidvatkaartje is gewoon geldig tot de grens. Tot de Duitse grens tenminste daar heb ik het laatst zo gedaan (Kruidvatkaartje + alleen in Duitsland geldige interrail, geen enkel probleem).quote:Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.
Dat zijn van die dingen die niemand precies weet, en waarvan de betreffende HC het laatste woord heeft. We hebben hier gewoon geen zin in eindeloos gezeik over die paar dubbeltjes,quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:26 schreef ReisT het volgende:
Waar komt dit geleuter in de OP eigenlijk vandaan?
[..]
Klopt dus niks van, Kruidvatkaartje is gewoon geldig tot de grens. Tot de Duitse grens tenminste daar heb ik het laatst zo gedaan (Kruidvatkaartje + alleen in Duitsland geldige interrail, geen enkel probleem).
Het uiterlijk en natuurlijk de 'kop' echt tof!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer, wat vond je zo bijzonder?
Nou vrienden, over welk mat gaat dit precies?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:56 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Het uiterlijk en natuurlijk de 'kop' echt tof!
En de trein trekt ook redelijk snel op. Beter dan een stoptrein.. enig minpuntje is dat je wel minder ruimte hebt. Maar het is wel gezelliger en die banken zitten lekker!
Dat geleuter komt van mij en heb ik zo geschreven met het oog op de stations Roosendaal en Maastricht. Er waren ooit plannen om van beide stations "Belgische stations" te maken, waardoor elke meter spoor tot de grens ook onder het Belgische tarief valt en Nederlandse kaartjes er dus niet geldig zijn. Verder wat Flash zegt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:26 schreef ReisT het volgende:
Waar komt dit geleuter in de OP eigenlijk vandaan?
[..]
Klopt dus niks van, Kruidvatkaartje is gewoon geldig tot de grens. Tot de Duitse grens tenminste daar heb ik het laatst zo gedaan (Kruidvatkaartje + alleen in Duitsland geldige interrail, geen enkel probleem).
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou vrienden, over welk mat gaat dit precies?
Gezellig, banken zitten lekker: Een niet gemoderniseerde ICM in een vis-a-vis opstelling
Minder ruimte dan in een stoptrein? Welke stoptrein?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak eens gewoon wat paints van wat jij onder stoptrein en intercity verstaat![]()
Ah ICM* is geen Intercityquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:04 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!
De ruimte die je hebt in een koploper is gewoon minder dan een stoptrein en intercity (beenruimte).
Types/modelnummers/ hoef je niet te vragen, dat heb/weet ik niet.
Uit vorig topic maar ik was even weg, niet zover als Duvel maar wel zonnig en lekker warm.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
Ik heb al een andere oplossing:
Naar Leer heb ik mijn kaartje al.
[..]
Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?
quote:Arnhem-Winterswijk
Woensdag 12 Mei 09:02
Oorzaak
Tussen Wehl en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.
Ze hebben daar al zoveel voor hun kiezen gehad ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Kun je wel zeggen ja... Arme mensen die op dat lijntje moeten rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtmlquote:Naar porno kijken, vrouwen ambeteren, sterke drank en tijdens de uren pooier spelen: het leven zoals het blijkbaar is in controlekamer van het spoor
Ontslag op staande voet en een lange straf wegens het in gevaar brengen van de veiligheid als ik het zo lees.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in Belgie..
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtml
Wat een slechte TVPquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Zo, Tijd Voor Plaatjes:
[ afbeelding ]
101 043
Met de intercity naar Schiphol, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
112 103
Met de RegionalExpress naar Frankfurt aan de Oder, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
143 569
Met de AirportExpress naar Berlin Schönefeld, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
478 601
Werktreinloc van de S-Bahn Berlijn, te Berlijn Hbf
[ afbeelding ]
186 130
Met leeg mat van de Berlin-Warszawa-Express, te Berlijn Hbf
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:Berlijnse Ü-Bahn![]()
'U-Bahn' zonder umlaut dus. Staat voor 'Untergrundbahn'quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerdequote:Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metroquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Naja, het gaat weer lekker daarquote:Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?quote:Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
Ik zag het staan vanochtend jaquote:
Ik denk dat hij bedoeld dat de Keulse U-Bahn en Strassenbahn (=Tram) bijna hetzelfde is. Dat kan ik na afgelopen weekend wel beamen namelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:33 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?![]()
Lees hier meer (De Gelderlander)quote:Arnhem-Winterswijk: Provincie overweegt schadeclaim bij ProRail
DOETINCHEM - De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren overweegt een schadeclaim in te dienen bij spoorbeheerder Prorail voor de aanhoudende storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Ze gaat daarvoor in overleg met haar juridisch adviseurs.
De gedeputeerde is 'bijzonder ontstemd' over de storingen. Op donderdag 6 mei sloot ProRail de tweeëneenhalf jaar durende werkzaamheden aan de lijn af. Daardoor zou het aantal storingen en de daarmee gepaard gaande vertragingen worden verminderd.
In de routes waar die stellen zouden moeten gaan zijn niet volledig HSL, zitten ook zat stukken gewone spoorlijnen tussen. Logisch dus dat er ook testritten op het gewone net nodig zijn (tussen Helmond en Venlo is een veelgebruikt testtraject). Alleen zou je denken dat er toch zo wel een keer genoeg testen zijn geweest? Wat valt er nou nog te testen na tientallen testritten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef V2 het volgende:
Okay, intrigerend. Waarom rijdt ie nou weer op dit traject een proefrit? Die V250 gaat toch alleen A'dam-R'dam etc doen, over de HSL?
Jij snapt hetquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Duss... als men een traject 'meteen' opengooit ipv maanden testen, en het vervolgens 10x per dag in storing ligt is het niet goed.
En als men wel (in dit geval een treinstel) tot in den treure test is het ook niet goed?
Op zich is dat wel een leuke om te doen - maar dan met de trein. Met Thalys van Brussel naar Parijs, met Eurostar naar Londen, met Eurostar terug naar Brussel en uiteindelijk weer huiswaarts.quote:Join us as we get in training for London 2012
We’ve just been announced as an Official Provider to the London 2012 Olympic Games. We’re thrilled to be taking part, bringing London and the Continent closer than ever before for this
once-in-a-lifetime experience.
To get into the spirit early we’re holding a truly unique international sporting event of our own:
the Eurostar Tri-City-Athlon.
The first ever triathlon event to be held across three cities in one day will take place on
14 September 2010, with a swim in Paris, bike in Brussels and run in London.
En daar komen ze ook vaak mee naar Nederland, ze rijden alleen nooit verder dan Venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef James1988 het volgende:Ik weet eigenlijk niet eens of Railion DB Schenker met Traxx'en naar Nederland komt, ik zie voornamelijk EuroSprinters van hun voorbijkomen in NL. DB Schenker heeft echter wel Traxx'en.
Sja, waarom kan dat dan niet met die Eurobahn-Flirts denk je danquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
En daar komen ze ook vaak mee naar Nederland, ze rijden alleen nooit verder dan Venlo.
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijfhoek wordt toch niet alleen voor de Betuwelijn gebruikt?
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoekquote:Veel goederentreinen die wij op pad sturen uit Leeuwarden en Veendam gaan ook naar Kijfhoek.
De ICE wordt pas leuk tussen Keulen en Frankfurt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
Er gaan er toch zeker ook gewoon via venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
[..]
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoek
Rijdt proefritten op de Betuweroute.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist heb ik een NS Hispeed-Traxx zien staan op het Kijfhoek-rangeerterrein, volgens mij de 186-115 maar dit weet ik niet zeker. Ik vind dit wel enigszins opvallend, aangezien Kijfhoek voornamelijk/uitsluitend wordt gebruikt door goederentreinen die de Betuweroute gebruiken. Wat doet die reizigers-Traxx daar dan?
Ik weet zeker dat het een Hispeed-Traxx is en geen Railion-Traxx o.i.d.: andere kleur rood, en er stond "NL HSA" op de zijkant.
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTEquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.
Neemt niet weg dat ik ook wel weer naar Thailand wilquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |