quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Wanneer wordt dit ook alweer beschikbaar gesteld?quote:2010: My Propeller [7" LP en 10" LP] 1. My Propeller (7" LP en 10" LP) 2. Joining The Dots (7" LP en 10" LP) 3. The Afternoon's Hat (10" LP) 4. Don't Forget Whose Legs You're On (10" LP)
Zoals Nederland, maar zoals ik al zei is de distributie van de recente Domino-releases niet al te best. Dat was met de vorige releases wel anders, toen ik het complete "Teddy Picker"-pakket al in handen had voordat iemand één van de B-kanten gehoord had.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:45 schreef Arn0 het volgende:
Maar in enkele landen is het vrijdag al beschikbaar, dus ik veronderstel dat het dan wel gelekt wordt.
Mja, ik vertrouw Amazon welquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zoals Nederland, maar zoals ik al zei is de distributie van de recente Domino-releases niet al te best. Dat was met de vorige releases wel anders, toen ik het complete "Teddy Picker"-pakket al in handen had voordat iemand één van de B-kanten gehoord had.
Jup, zoals ik ook al eerder zei zou het kunnen dat de digitale kanalen de officiële release weer voor zijn. We zullen het moeten afwachten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, ik vertrouw Amazon welEn daarnaast was het bij de laatste release ook zo dat het vrijdag al beschikbaar was, iemand van het officiële forum heeft toen de WAV's gelekt.
Update: De TCV tour eindigt nu op 17 april en die van AM op 18 april.. AM in Californië, TCV nu in Coloradoquote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:24 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, interessante theorie: De AM tour eindigt 15 april en Them Crooked Vultures speelt op 16 april op Coachella om vervolgens anderhalve maand niets te doen..
Eens met deze user! Het Josh Homme ding was wel aardig, maar niet voor herhaling vatbaar imho.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:26 schreef Aisumasen het volgende:
Mag toch hopen dat ze niet in die Josh Homme-vibe blijven hangen... Hoop ook dat de nieuwe B-kanten een beetje up-tempo zijn. "Catapult" was een briljante verrassing.
Hahaquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef Aisumasen het volgende:
Nee hoor, maar ik zou je Kooks t-shirt thuislaten.
Doe gewoon aan, is niet ongepastquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
HahaDan zal ik mijn John Lydon t-shirt ook maar in de kast laten
Het was een grapjequote:Op woensdag 17 maart 2010 20:34 schreef tim. het volgende:
[..]
Doe gewoon aan, is niet ongepast. PiL
.
quote:Deze video is privé.
Het was de MOJO coverstory uit juli '09. "That last-minute Electric Ladyland cut, Don't Forget Whose Legs You're On, is "amazing", says Cook, who still cringes when he considers that one of his choices for the previous album was dumped in favour of The Bad Thing."quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:42 schreef Arn0 het volgende:
Heb net het NME mei '09 artikel gelezen maar daar worden enkel My Propeller, Secret Door en Dangerous Animals vermeld. Maar er zijn wel een aantal magazine interviews van midden/eind 2009 dus het zal ergens wel vermeld staan idd.
Veet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:11 schreef Aisumasen het volgende:
Exact wat ik laatst voorspeld had. Interessant, "geproduceerd door Arctic Monkeys". Belooft veel goeds.
Om mezelf maar eens te quotenquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:57 schreef Arn0 het volgende:
Vaag idd. Ik was ook opzoek naar het artikel en ik kwam in een september editie van MOJO een interview/artikel tegen waarin gezegd wordt dat er 25 nummers tijdens de Humbugsessies opgenomen zijn. Dus er schieten er nog wel een paar over
quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En dat sommige nummers zijn overgebleven is waarschijnlijk met een reden. Arctic Monkeys is de band niet om oude sessies uit te knijpen. Tegen die tijd hebben ze eerder alweer 20 nieuwe songs opgenomen.
quote:Op maandag 1 februari 2010 17:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoeft niet te betekenen dat de songs die nu worden uitgebracht (allemaal) voortkomen uit de "Humbug"-sessies. Misschien liggen er nog wel 10 nummers op de plank, waarvan er 5 nooit voltooid zullen zijn, wie weet.
De "Leave Before The Lights Come On"-single is ook opgenomen in juni 2006, terwijl dat nummer stamt uit eind 2005. De "Teddy Picker" B-kanten zijn ook geen outtakes van de FWN-sessies, maar opgenomen tussen het touren door, in de tweede helft van 2007. Ik dacht dat Alex in een interview van een tijdje terug ook zei dat hij bezig was met het schrijven van nieuwe songs voor de B-kanten.
Leuk interview!quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:
25 minuten durend interview in HD![]()
Ze hebben ook een akoestische sessie gedaan.. Hopelijk verschijnt die ook nog.
Oeh, erg tof! Ik ga misschien deze vakantie ook naar Sheffield. Is er daar nu echt veel AM gerelateerds te zien? Of zijn het niet meer dan 5 dingen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:18 schreef RabbitHeart het volgende:
Arctic Monkeys.
Ik vind ze echt charme hebben, van die echte Noord-Britse lads, bovendien met veel talent en leuk accent. Ik woon in "hun" stad en ik vind het echt fantastisch om dingen te herkennen. Gewoon kunnen meeschreeuwen met Fake Tales from San Francisco, en dan weten waar Hunters Bar is omdat je daar altijd hardloopt.
Ik ben nog niets AM gerelateerds tegengekomen :-) . Maar een obsessieve kennis woonde vlakbij hun studio en die heeft ze een paar keer gezien.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:20 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Oeh, erg tof! Ik ga misschien deze vakantie ook naar Sheffield. Is er daar nu echt veel AM gerelateerds te zien? Of zijn het niet meer dan 5 dingen?
Zo memorabel dat ik er nog nooit van heb gehoord ;-) . Wel van the Boardwalk natuurlijk. Het is best triest wat er aan concerten is hier. Yellow Arch is aan de verkeerde kant van de rivier, in Neepsend. Where the Sun Goes Down is geinspireerd door deze buurt, zegt genoeg toch?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:28 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt natuurlijk The Boardwalk, The Grapes, The Bowery, The Yellow Arch en 2 Fly Studio, maar of dat nu allemaal zo memorabel is...
Tja, maar het is maar 30 pond voor van Liverpool naar Sheffield te gaan.. Kan ik niet laten liggen vrees ikquote:Op donderdag 18 maart 2010 23:28 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt natuurlijk The Boardwalk, The Grapes, The Bowery, The Yellow Arch en 2 Fly Studio, maar of dat nu allemaal zo memorabel is...
Bezoek dan Hunters Bar! Zit vast aan een leuke straat met een park, botanische tuin, veel winkeltjes/lunchrooms/restaurantjes.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tja, maar het is maar 30 pond voor van Liverpool naar Sheffield te gaan.. Kan ik niet laten liggen vrees ik
Goed interview, de interviewer heeft z'n huiswerk goed gedaan. Vooral goed dat hij door blijft vragen naar een serieus antwoord als Nick weer eens constant domme grapjes blijft maken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:
25 minuten durend interview in HD![]()
Ze hebben ook een akoestische sessie gedaan.. Hopelijk verschijnt die ook nog.
Bedoel je daarmee dat ze nu wel in degelijke kwaliteit zijn te krijgen? Ik ben in ieder geval razend benieuwd, ook wel in de kutkwaliteit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:54 schreef Aisumasen het volgende:
Was toch nog niet in de gelegenheid, dus het kwam mooit uit. Net even kunnen beluisteren:
Ja, maar ik ging naar Antwerpen om de single te kopen. De verkoper had mij verzekerd dat hij er zou zijn, niet dusquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:07 schreef Aisumasen het volgende:
Als je de previews al gecheckt hebt, valt er weinig in te houden aan die halve minuut nieuwe muziek.
Nee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:57 schreef Merkie het volgende:
Zijn de B-sides er nou al in goede kwaliteit?
De kwaliteit is kut maar dat kan me nu even niet boeien.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:10 schreef hallo-daar het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
De gebruiker heeft ook de andere b-sides geplaatst. Ik luister ze over 5 minuten als de kwaliteit niet al te kut is.
I told youquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ging naar Antwerpen om de single te kopen. De verkoper had mij verzekerd dat hij er zou zijn, niet dus
Als het met exclusieve data in de UK te maken heeft ben ik niet blijquote:SPECIAL ANNOUNCEMENT NEXT WEEK ON ARCTICMONKEYS.COM
Next week on the official Arctic Monkeys website there will be a special ‘Humbug’ related announcement.
As an official UK website member we are going to provide you with a special passcode that will enable you to access an exclusive opportunity before the general public.
Hmm..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:35 schreef Aisumasen het volgende:
a special ‘Humbug’ related announcement.
Ik zat eerst gelijk te denken aan een massaal optreden in Engeland als afsluiter van de "Humbug"-periode, en als goedmakertje van hun afwezigheid aan deze kant van de oceaan. Maar waarom zou dat specifiek "Humbug"-gerelateerd zijn? Ben benieuwd, maar het zal wel niet zo bijzonder zijn.quote:
Wat bedoel je precies? De definitie van de term "B-kant"quote:Op zondag 21 maart 2010 10:11 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat betekent de b-kant eigenlijk.
Ja, hij kwam hier en daar al op vrijdag uit. En bij het vinyl zitten weer codes om de bestanden in .WAV te downloaden. Misschien was-ie er vrijdag ook al in Nederland, weet het niet, heb 'em niet eens besteldquote:Op zondag 21 maart 2010 04:16 schreef Merkie het volgende:
Op het officiële AM-forum heeft iemand de vinyl-release al, goede kwaliteit kan niet ver weg zijn nu lijkt me.
In dit geval zijn het drie nieuwe tracks:quote:Een B-kant (Engels: B-side of flipside) is een lied dat op een single staat, maar dat niet de eigenlijke hit van de single is. In het vinyl-tijdperk stond de B-kant dan ook echt op de achterkant van de single.
Er zijn verschillende typen B-kanten:
* een andere versie van de A-kant, bijvoorbeeld een akoestische of instrumentale versie, of een remix;
* een ander lied van hetzelfde album;
* een lied dat niet op albums is uitgebracht.
Huh? Nu heb je een gat in je collectie.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:48 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, hij kwam hier en daar al op vrijdag uit. En bij het vinyl zitten weer codes om de bestanden in .WAV te downloaden. Misschien was-ie er vrijdag ook al in Nederland, weet het niet, heb 'em niet eens besteld.
Hehe, bedoel je @ 1:13?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:43 schreef Xrenity het volgende:
Is dat nou dat dingetje dat ze ook in The View From doen, bij the Afternoon's Hat?
Hé even dimmen, Ik heb de nieuwe b-sides nog niet eens gehoordquote:Op zondag 21 maart 2010 19:55 schreef hallo-daar het volgende:
Nou de Humbug-periode zo goed als voorbij is kunnen we toch wel weer een tournamentje doen?
Klopt, alleen hier past het wélquote:
Grote kans dat ik het binnenkort alsnog ergens op de kop tikquote:Op zondag 21 maart 2010 17:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Huh? Nu heb je een gat in je collectie.
Goed plan ja.quote:Op zondag 21 maart 2010 19:55 schreef hallo-daar het volgende:
Nou de Humbug-periode zo goed als voorbij is kunnen we toch wel weer een tournamentje doen?
Maar dan niet perse in een speciaal tournament topic bedoel je?quote:Op zondag 21 maart 2010 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Het is misschien vooral leuk om over een tijdje een top van favoriete "Humbug"-era songs te maken.
Hoe kom je daar bijquote:Op zondag 21 maart 2010 21:26 schreef Arn0 het volgende:
Mja, je zegt wel "nieuw tournament" maar het vorige is zelfs nooit afgemaakt[..]
Het beste Arctic Monkeys nummer tot 2009! - Verkiezingquote:Op zondag 21 maart 2010 21:51 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Het eindige in een gelijkspel tussen "When The Sun Goes Down" en "A Certain Romance".
quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:15 schreef AMDB het volgende:
Nouja, die verkiezing dus (geen zin om een nieuw topic te openen alleen voor de uitslag). Hij eindigt met stemmen in het topic in 20-20, maar ik had nog niet gestemd. Omdat ik het ook heel erg moeilijk vind om te stemmen, laat ik het lekker zo.
Een gelijk spel dus
Ja, maar bekijk deze post eens van mij van een paar maanden geleden;quote:Op zondag 21 maart 2010 22:05 schreef Aisumasen het volgende:
Hoezo "alweer vergeten"? "Humbug" was toen nog niet uit hè
.
Mijn geheugen is wel slechtquote:Op woensdag 30 december 2009 17:30 schreef Arn0 het volgende:
Ik zie net dat er eerder dit jaar een Arctic Monkeys tournament is georganiseerd op Fok!, tof![]()
Enkel zat ik wel 10 minuten te zoeken naar het uitslag topic tot ik er achterkwam dat het gelijkspel was en ene AMDB besloot geen nieuw topic te openen![]()
Zijn ze al te vinden in goede kwaliteit? Anders ben ik ook wel in voor een pakketje in mijn brievenbusquote:Op maandag 22 maart 2010 08:58 schreef Assassin92 het volgende:
Bweh, ik heb nog nergens een downloadje van die b-sides kunnen vinden. Vind the Afternoons Hat wel erg tof.
quote:Arctic Monkeys Announce Special 'Humbug' Show
Arctic Monkeys are pleased to announce that they will play a special Humbug show at O2 Shepherds Bush Empire on Sunday 28th March 2010. Performing their album ‘Humbug’ and related B-sides, tickets are available to UK website members only. [..]
Ik kon wel ietsjes bescheidener zijn met deze uitspraakquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:50 schreef hallo-daar het volgende:
Ze klinken niet zo zeer speciaal of van een hoog niveau, desalniettemin ben ik echt overdonderd. Hun beste singel. Ik denk dat het wel gelijk staat aan de Who The Fuck-ep. De schoonheid is er een beetje van af bij "Joining the Dots", denk niet dat het een top 10er is. Hij is wel bijzonder lekker.
En zo'n overgang van bridge naar refrein @ 3:12 bij "The Afternoon's Hat" à la "Dance Little Liar" ben ik heel gevoelig voor, zo'n zwevend sfeertje.
Precies!quote:Op maandag 22 maart 2010 12:35 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Da's toch echt focking vet?Wat minder vet is, is dat het niet in Nederland is.
Kan je je terugvlucht niet verplaatsenquote:Op maandag 22 maart 2010 13:28 schreef Aisumasen het volgende:
...behalve dat ik 12 uur voor dat optreden uit Londen vertrek, is het heel tof inderdaad.
Iets met een kredietkaartquote:Op maandag 22 maart 2010 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom niet?
Huisarrest krijg je toch wel.
Hetzelfde hierquote:Op maandag 22 maart 2010 09:28 schreef Haunter het volgende:
[..]
Zijn ze al te vinden in goede kwaliteit? Anders ben ik ook wel in voor een pakketje in mijn brievenbus
Idemquote:
Het is praktisch gewoon onhaalbaar...quote:Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef Aisumasen het volgende:
Ben ik vanzelfsprekend alweer aan het uitzoeken. Gelukkig is het vrijwel onmogelijk om aan tickets te komen voor dit optreden.
Haha, held. De Monkeys-topics blijven mede door jouw eh, bovengemiddelde fanheid leuk om bij te houden.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:58 schreef Aisumasen het volgende:
Maar omdat we het niet kunnen laten...
Sun 28th Mar 2010 19:00 Arctic Monkeys 'Humbug'
O2 Shepherds Bush Empire (SJM Concerts Presents...)
Payment Received your order has been Accepted and Confirmed
Hahaquote:Op maandag 22 maart 2010 18:35 schreef Aisumasen het volgende:
Het was Arn0 die mij er toe heeft aangezet!
Do it the Arn0 wayquote:Op maandag 22 maart 2010 18:32 schreef hallo-daar het volgende:
Had ik maar veel geld en geen ouders op dit soort momenten.
Ssssttt... Niet zo in het openbaarquote:Op maandag 22 maart 2010 19:07 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ouders doodschieten en een bank beroven?
Aanstaande zondagavond al...quote:Op maandag 22 maart 2010 19:09 schreef maan. het volgende:
wanneer is dat concert dan? Damn ik wil ook.. [..]
Doe maar niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik zal beloven dat ik zaterdagavond en zondagavond na afloop verslag zal doen, waarschijnlijk via SMS aan deze of gene.
Met foto's erbij geupload natuurlijk!quote:Op maandag 22 maart 2010 19:16 schreef MilanILF het volgende:
Ik wil dat je een Twitter account aanmaakt en na elk nummer verslag doet. Beide dagen.
Damn! Wat gaaf zeg, gaat Arn0 ook? (ik neem aan dat we het concert naderhand in HD kunnen downloaden?quote:Op maandag 22 maart 2010 17:58 schreef Aisumasen het volgende:
Maar omdat we het niet kunnen laten...
Sun 28th Mar 2010 19:00 Arctic Monkeys 'Humbug'
O2 Shepherds Bush Empire (SJM Concerts Presents...)
Payment Received your order has been Accepted and Confirmed
Yepquote:
Hahaquote:Op maandag 22 maart 2010 20:09 schreef AMDB het volgende:
Aisumasen, je moet wel goed je best doen met alles herinneren want wat ik wel zeker weet is dat Arn0 de komende 3 jaar waarschijnlijk geen verslag mág uitbrengen
Alex naar de kapper geweestquote:Op maandag 22 maart 2010 23:11 schreef Aisumasen het volgende:
Matt en Alex wennen vanavond alvast aan de locatie voor aanstaande zaterdag, ze zijn aanwezig bij de openingsavond van de Teenage Cancer Trust-concerten in de Royal Albert Hall met Them Crooked Vultures. En volgens onbevestigde berichten is Alex naar de kapper geweest. We houden jullie op de hoogte.
http://twitter.com/outsideorg:quote:Op maandag 22 maart 2010 19:16 schreef MilanILF het volgende:
Ik wil dat je een Twitter account aanmaakt en na elk nummer verslag doet. Beide dagen.
quote:Am at the TCT show on Saturday and I'll be Tweetin' like a demon am sure.
Waar? Heb geen zin om het hele interview te kijken.quote:
8:12quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:58 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Waar? Heb geen zin om het hele interview te kijken.
8:10, wel goede imitatie.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:58 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Waar? Heb geen zin om het hele interview te kijken.
Beetje leeg hequote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:12 schreef Aisumasen het volgende:
Deze zondag omstreeks 21:10.....
[ afbeelding ]
Wacht, wat? Aisumasen is oud, ik heb nog genoeg tijd om te crowdsurfenquote:
Deed je dat als kleine Aisu wel dan? Kan het me lastig voorstellenquote:
Jij ziet nooit meer daglicht na dit optreden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wacht, wat? Aisumasen is oud, ik heb nog genoeg tijd om te crowdsurfen
Ja, ik ben echt blij dat ik mijn treintickets nu pas heb gekocht. Ik wou ze eigenlijk gisteren kopen meteen na school maar ben blij dat ik nog even FOK checktequote:
Yep, dat lijkt me het beste. Voor 15 pond per nacht vind ik al wel wat.quote:
Ik denk dat Aisumasen wel oud genoeg is om te doen wat hij wiltquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:10 schreef maan. het volgende:
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Vraag het me echt af met ouders gedoe!
Door jouw afkeur op hedendaagse muziek had ik je een jaar of 20 geschat, ik vond het al zo raar dat je gezeik had met je moeder.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:04 schreef Arn0 het volgende:
Ik denk dat Aisumasen wel oud genoeg is om te doen wat hij wiltIk ben 16 iig.
Wat Arn0 zegt, oud genoegquote:Op woensdag 24 maart 2010 12:10 schreef maan. het volgende:
Vraag of je bij alex kan slapen ofzo;)
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Vraag het me echt af met ouders gedoe!
Ik vind joining the dots nice.. voor de rest deel ik aisu's mening!
Is hij ook AM-fan of zo?quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat Arn0 zegt, oud genoeg. Sterker nog: Mijn vader heeft me overgehaald om nog 2 dagen extra in Londen te blijven voor de speciale "Humbug"-gig
.
Yep, dat was het plan.. Maar doordat ik nu pas maandag terug ben, is dat plan in duigen gevallenquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:08 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Door jouw afkeur op hedendaagse muziek had ik je een jaar of 20 geschat, ik vond het al zo raar dat je gezeik had met je moeder.Maar je zegt gewoon dat je naar een vriend gaat oid en gaat dan stiekem naar Engeland? Wat is je tactiek precies?
Ja vader is tof. Mijn vader verklaarde me voor gek toen ik naar Paul McCartney ging en zei dat de Stones veel beter zijnquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat Arn0 zegt, oud genoeg. Sterker nog: Mijn vader heeft me overgehaald om nog 2 dagen extra in Londen te blijven voor de speciale "Humbug"-gig
.
Maar natuurlijk:quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:25 schreef Merkie het volgende:
Het enige wat ik wil is een foto van Alex' nieuwe kapsel. Regel dat Aisumasen!
Kleding-analyse dan? Matt heeft een belachelijk overhemd aan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:21 schreef AMDB het volgende:
Laat die haar-analyses achterwege zeg, damn.
En kijkt te gayquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kleding-analyse dan? Matt heeft een belachelijk overhemd aan.
Wat wil je ermee zeggen dan? Iets weer met Josh Homme en nieuw album? Voorprogramma weer?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:23 schreef Aisumasen het volgende:
Wat denken jullie, nu Them Crooked Vultures voor één optreden deze week naar de UK is gevlogen?
"Pinned down by the daaaaarrrrkkkk".
Nooit gedacht dat ik favoriet "Catapult" ooit nog live zou horen. En damn, dit weekend gaan we gewoon de première van in ieder geval 6 songs meemaken. Dan heb ik ook nog wel een verzoekje voor zaterdagavond: "Only Ones Who Know" en "DaFrame2R" ...quote:Op zondag 31 januari 2010 02:13 schreef Aisumasen het volgende:
Baal toch wel dat we "Catapult" waarschijnlijk nooit meer zullen horen na deze tournee. [..]
Ik denk dat ze de B-sides gewoon na de nummers doen waar ze bij horen. Dus Catapult en Fright Lined Dining Room na Cornerstone ofzoquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:52 schreef Aisumasen het volgende:
Zat ik ook over na te denken. Ik nam eigenlijk gelijk aan dat ze "Humbug" integraal zouden vertolken, maar om de B-kanten er voor of na te plakken zal wel erg raar zijn.
Niet eens "Despair In The Departure Lounge"? Of hield je het nog een beetje reëel?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dan heb ik ook nog wel een verzoekje voor zaterdagavond: "Only Ones Who Know" en "DaFrame2R" ...
Goede wel, maar wtf is ditquote:
quote:Aisumasen sms't:
Reguliere set, DLL openr, Cataplt, SD en Crnstn met Al op akoest gitaar, wel gwn band.
Aan setlist.fm te zien niet.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:26 schreef Xrenity het volgende:
Is Fright Lined Dining Room nog gespeeld?
Volgens Aisumasen was Alex gister in z'n rocksterren-mood. En was er ontzettend veel interactie met het publiek.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:08 schreef tim. het volgende:
Die stilte, voor het eerst in lange tijd? Of doen ze dat tegenwoordig wel vaker?
Dat was "speciaal" geweest, dus dan had Aisu dat wel in de sms gestopt.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:26 schreef Xrenity het volgende:
Is Fright Lined Dining Room nog gespeeld?
NME, http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/50410quote:Arctic Monkeys cover Patsy Cline at Teenage Cancer Trust show
Sheffield four-piece play the hits at Royal Albert Hall
Arctic Monkeys played two covers at their Teenage Cancer Trust show at the Royal Albert Hall in London last night (March 27), performing their first UK gig since winning the Shockwaves NME Award for Best Live Band last month.
The Sheffield four-piece threw their trademark Nick Cave b-side 'Red Right Hand' into a hit packed set before they snuck in the chorus from Patsy Cline's 'Strange' during a downbeat version of 'Fluorescent Adolescent'.
Playing songs spanning all three of their albums, the band were yet again backed by Psychedelic Furs guitarist John Ashton, on piano, guitar and vocal duties as they extended their earlier hits with prog-rock guitar solos.
Opening with 'Dance Little Liar', the band remained largely silent between songs until half-way through the set, when Turner put on a mock radio accent and said: "Now, from 'Whatever People Say I Am…That's What I’m Not', here's the song that opens that record, 'The View From The Afternoon'."
Later he reprised his presenting skills to proclaim: "We'd like to play a song from that same record, it's a song that's been very good to me and the boys, and we usually start it off by shouting 'Laaaaaaaaaaaaaady!'" before launching into 'I Bet That You Look Good On The Dancefloor'.
But the biggest cheer of the evening was reserved for the moment when Turner sang: "He’s a scumbag don’t you know," in 'When The Sun Goes Down', which resulted in the audience screaming for two minutes before the band continued their Number One hit.
The band ended their set by congratulating the Teenage Cancer Trust for consistently staging gigs over the last 10 years with Turner toasting: "Here's to another 10 years, 10 decades even," before closing with '505'.
Arctic Monkeys played:
'Dance Little Liar'
'Brianstorm'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'Potion Approaching'
'Red Right Hand'
'My Propeller'
'Crying Lightning'
'Catapult'
'The View From The Afternoon'
'I Bet That You Look Good On The Dancefloor'
'Secret Door'
'Cornerstone'
'If You Were There, Beware'
'Pretty Visitors'
'Do Me A Favour'
'When The Sun Goes Down'
'Fluorescent Adolescent/Strange'
'505'
Geen registratie dusquote:Front row, dead center, podium komt tot m'n middel. Geen camera's. Arno gedraagt zich prima.
Ik had gevraagd of Arno al in de problemen zat m.b.t. het eigenlijk niet mogen, maar ik denk dat hij het anders opgevat heeft (of hij daar geen problemen veroorzaakte).quote:
Waarom ben ik niet daar?quote:Aisumasen sms't:
Miles neemt plaats op balkon onder luid applaus en gejoel. Any minute now...
Hmm, nog onduidelijk of ze FLDR hebben gespeeld dus, dat is toch wel het nummer dat ik het liefste live zou willen horen.quote:Net klaar. MEGA. Heel humbug. Toegift Nettles, Sktchd, Catapult, Joining, Redr hand.
Hebben ze die gespeeldquote:Op zondag 28 maart 2010 23:52 schreef AMDB het volgende:
Nettles was echt wel fucking baas in de HMH 2007, alleen jammer dat voor de rest bijna niemand het kende.
Zeker wetenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hebben ze die gespeeld? Kan het me niet herinneren, het is nog wel één van mijn favoriete B-sides
.
quote:
Haha, het was een knipoog, als reactie op die vraagquote:Op zondag 28 maart 2010 21:13 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik had gevraagd of Arno al in de problemen zat m.b.t. het eigenlijk niet mogen, maar ik denk dat hij het anders opgevat heeft (of hij daar geen problemen veroorzaakte).
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:16 schreef Arn0 het volgende:
Het klopt inderdaad dat ik in problemen ben geraakt aan de politiecontrole zaterdagochtend, had toestemming van mijn ouders nodig.. Heb dan maar mijn moeder gebeld en ze deed verrassend genoeg niet lastig! Maar ze weet het nu dus wel. Afijn, vanavond doe ik wel een uitgebreid verslag van de twee dagen.
Iets interessanter is het feit dat ik gisteren zowel een setlist als een plectrum heb gescoord![]()
[ afbeelding ]
Wtf?quote:Op maandag 29 maart 2010 12:16 schreef Arn0 het volgende:
Het klopt inderdaad dat ik in problemen ben geraakt aan de politiecontrole zaterdagochtend, had toestemming van mijn ouders nodig.. Heb dan maar mijn moeder gebeld en ze deed verrassend genoeg niet lastig! Maar ze weet het nu dus wel.
[ afbeelding ]
inderdaad, als arno met zn 16 jaar mee kan, moet ik als 16-jarige ook mee kunnenquote:Op maandag 29 maart 2010 14:05 schreef maan. het volgende:
oh men zo dichtbij? zenuwen inzinking krijgen!
Dikke jaloezie hier volgende keer ga ik gewoon mee ook al dring ik me dan op;)
God.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:39 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is trouwens het kapsel van Jamie waar Aisumasen het over had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |