abonnement Unibet Coolblue
pi_60151310

Topic deel 17


Arctic Monkeys, een jonge, energieke, Britse indie-band. En nu hebben ze hun eigen topic op het FOK! forum. Zie hier de vorige delen:

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys #2
Arctic Monkeys #3
Arctic Monkeys Topic #4 'Who The F*** Are Arctic Monkeys?'
Arctic Monkeys Topic #5 'Favourite Worst Nightmare'
Arctic Monkeys Topic #6 'Brianstorm'
Arctic Monkeys #7: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys Topic #8: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys #9
Arctic Monkeys #10: Dorothy was right, though...
Arctic Monkeys #11 - 6 december HMH
Arctic Monkeys #12
Arctic Monkeys #13 - De spanning...praten over de HMH
Arctic Monkeys #14 - If you were there, beware
Arctic Monkeys #15 - The Fire and the Thud
Arctic Monkeys #16 - The Age Of The Understatement

Who The F*** Are Arctic Monkeys? De band
De band bestaat uit vier leden:
  • Alex Turner: gitaar, zang.
  • Jamie Cook: gitaar.
  • Nick O'Malley: basgitaar.
  • Matthew Helders: drums.



    Op de officiele website van de Arctic Monkeys is in juni 2006 bekendgemaakt dat Andy Nicholson, de basgitarist, de band definitief heeft verlaten. Nick O\\\'Malley, de persoon die ook al voor Nicholson inviel tijdens de tour door de Verenigde Staten, neemt zijn plaats nu definitief in.

    I Bet That They Sound Good On The Dancefloor Bio De band werd in 2002 opgericht en kent invloeden van bands als The Jam, The Clash en Pulp. Eind 2004 steeg hun populariteit in het Verenigd Koninkrijk enorm nadat ze hun demo\\\'s op internet begonnen aan te bieden en de Britse tabloids, het altijd even objectieve NME en BCC Radio 1 aandacht aan de band begonnen te schenken. In 2005 wisten ze op te vallen door met hun debuutsingle I Bet You Look Good On The Dancefloor op de eerste plaats binnen te komen in de UK Singles Chart. Hun debuutalbum dat uitkwam in januari 2006 is nu al het best verkopende debuutalbum ooit in de UK. De jongens houden het hoofd echter koel, ze grapten zelf dat tegen april iedereen hen wel vergeten zal zijn. De vrouw die in hun tweede single When The Sun Goes Down voorkomt, komt ook voor in de twee korte filmpjes Scummy Man. In 2006 was de nieuwste Britse hype te bewonderen op Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands. In 2007 waren ze o.a. te zien op Pinkpop, Rock Werchter en in de Heineken Music Hall.

    The View From The Afternoon
    Links
  • Officiele website
  • Bandpagina bij Domino Records
  • Wiki (nl)
  • Wiki (en)

    De OP is HIER te vinden. v1 by Goover[/sub] (updated by SnowCockroach)

    [ Bericht 2% gewijzigd door jakkop op 16-07-2008 20:03:36 ]
  • Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_60151351
    Discografie

    Demo's uit 2003/2004/2005:

    A Certain Romance
    Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    Choo Choo
    Cigarette Smoke (herschreven als Cigarette Smoker Fiona)
    Dancing Shoes
    Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 1 / Blue Demo]
    Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 2]
    I Bet You Look Good On The Dancefloor
    Knock A Door Run
    Mardy Bum
    On The Run From The MI5
    Riot Van
    Scummy (herschreven als When The Sun Goes Down)
    Still Take You Home
    Wavin' Bye To The Train Or The Bus

    2003/2004/2005: Overige (live-)demo\'s

    Stickin' To The Floor, Space Invaders, Curtains Close en Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around).

    2005: Five Minutes With Arctic Monkeys [CDS en 7" LP] [1000 en 500 exemplaren]



    1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 3]
    2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

    Singles / EP\'s:

    2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor [CDS, 7" en 10" LP] [10" alleen in Amerika]



    1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Chun Li's Spinning Bird Kick

    2006: When The Sun Goes Down [CDS, 7" en 12" LP] [12" alleen in Amerika]



    1. When The Sun Goes Down
    2. Stickin To The Floor
    3. 7
    4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12")

    2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? [CD en 10" LP]



    1. The View From The Afternoon
    2. Cigarette Smoker Fiona
    3. Despair In The Departure Lounge
    4. No Buses
    5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

    2006: Leave Before The Lights Come On [CDS en 7" LP]



    1. Leave Before The Lights Come On
    2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames)
    3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

    2007: Brianstorm [CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. If You Found This It's Probably Too Late (niet op 7")
    2. Brianstorm
    3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
    4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

    2007: Matador / Da Frame 2R [gelimiteerde 7" LP]



    A. Matador
    B. Da Frame 2R

    2007: Fluorescent Adolescent [CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. Fluorescent Adolescent
    2. The Bakery
    3. Plastic Tramp (niet op 7")
    4. Too Much To Ask (niet op 7")

    2007: Teddy Picker [2-track CDS, 4-track CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. Teddy Picker
    2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
    3. The Death Ramps (niet op 7" en 2-track CDS)
    4. Nettles (niet op 7" en 2-track CDS)

    2007: The Death Ramps / Nettles [gelimiteerde 7" LP] [250 exemplaren]
    uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps



    A. The Death Ramps
    B. Nettles

    Albums:

    2006: Whatever People Say I Am, That's What I\'m Not [CD en LP]



    1. The View From The Afternoon
    2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    3. Fake Tales Of San Francisco
    4. Dancing Shoes
    5. You Probably Couldn\'t See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
    6. Still Take You Home
    7. Riot Van
    8. Red Light Indicates Doors Are Secured
    9. Mardy Bum
    10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
    11. When The Sun Goes Down
    12. From The Ritz To The Rubble
    13. A Certain Romance

    2007: Favourite Worst Nightmare [CD en LP]



    1. Brianstorm
    2. Teddy Picker
    3. D Is For Dangerous
    4. Balaclava
    5. Fluorescent Adolescent
    6. Only Ones Who Know
    7. Do Me A Favour
    8. This House Is A Circus
    9. If You Were There, Beware
    10. The Bad Thing
    11. Old Yellow Bricks
    12. 505

    Non-single covers:

    * Love Machine (Girls Aloud)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 1' in 2006]


    * You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 2' in 2007]


    * Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
    [live gespeeld op Glastonbury 2007]
    [studio-versie uitgebracht als CD en 10" vinyl op Domino-promo 'All The Rage' in 2008


    * Take It Or Leave It (The Strokes)
    [live gespeeld in Franse TV-show in 2007]

    * The Lovers (Rod McKuen)
    [akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

    Overige nummers:

    * Dancing Shoes [Rhythm Del Mundo-versie]
    * The Bad Thing [2006 demo]

    Nog niet uitgebrachte nummers:

    * Put Me In A Terror Pocket [live gespeeld sinds november 2007]
    * The Wagon On The Way To The Stripey Tent [instrumentale versie van Sandtrap] [live gespeeld sinds september 2007]
    * Sandtrap [live gespeeld sinds oktober 2007]
    * The Fire And The Thud [akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

    "And someone said we didn't have enough songs to headline Glastonbury..."
    Alex Turner - 22/06/07, Pyramid Stage, Glastonbury Festival

    Discography by mindgames...
    Eins, zwei, hoeplakai.
      woensdag 16 juli 2008 @ 19:59:08 #3
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_60151379
    Zal hem hier ook nog maar een keer plaatsen:

    quote:
    Arctic Monkeys: studio update

    Alex Turner and co are set to hit the recording studio this week

    Arctic Monkeys are set to hit the studio this week to begin the recording of their third album.

    The band were set to head into the studio sometime over the summer, and it has been confirmed that they will now begin sessions this week.

    They decided to bring the sessions forward after being inspired when they all met up at Glastonbury festival a few weeks ago (June 27-29).

    According to The Sun, Alex Turner and co will spend two weeks in a Gloucestershire studio, which they have customised to their liking.
    http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/38130
    pi_60151475
    On the from the mod?
    pi_60151965
    Toffe tekst
      woensdag 16 juli 2008 @ 20:27:00 #7
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_60152002
    Gaan we nog een toernooi doen?
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_60152652
    Als Aisumasen terug is
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_60159687
    Ah hier zijn we, ik ben wel erg nieuwsgierig naar al het nieuwe materiaal dat de heren op gaan nemen de komende tijd
      donderdag 17 juli 2008 @ 15:28:42 #10
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_60167370
    quote:
    Arctic Monkeys begin work on 'psychedelic' third album
    Arctic Monkeys

    Arctic Monkeys

    Sheffield band reveal which producer they've signed up for next record

    * Jul 16, 2008
    * 0 Comments
    * Arctic Monkeys news, reviews, video and tour dates
    * Add Arctic Monkeys to MyNME

    Simian Mobile Disco's James Ford has revealed that he has been signed up to work on Arctic Monkeys' forthcoming third album.

    The producer, who also was behind the controls for the band's last album 'Favourite Worst Nightmare', explained that the LP was only in its very early stages of conception, but said that the results may sound more "psychedelic" than previous efforts.

    "It's too early to say what sort of direction they'll go in next," he told the Daily Star. "But they've got at least one tune up their sleeves that sounds massive already.

    "It's much more psychedelic than the first album (2006's 'Whatever People Say I Am, That's What I'm Not'). I wouldn't rule out a bit of R'n'B either – the boys know their stuff."
    http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/38186

    Psychedelische shit, klinkt vet
      donderdag 17 juli 2008 @ 15:50:49 #11
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_60167845
    Cool, cool!
      donderdag 17 juli 2008 @ 16:26:05 #12
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_60168694
    Wanneer komt 'ie uit ?
    2000 light years from home
    pi_60168771
    Overmorrgen.
    Nee. Ik ben wel weer in voor een nieuw album
    pi_60170036
    Ze gaan dus een beetje de "MGMT" richting in dus, heb er zin in en misschien komt het album dan nog wel dit jaar uit
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      donderdag 17 juli 2008 @ 17:26:57 #15
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_60170121
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 17:22 schreef febster het volgende:
    Ze gaan dus een beetje de " MGMT" richting in dus, heb er zin in en misschien komt het album dan nog wel dit jaar uit
    Psychedelisch hoeft niet per se MGMT achtig te zijn, Pink Floyd is ook psychedelisch en zo kan ik nog wel meer bands opnoemen die niet echt op elkaar lijken.
    pi_60170237
    Nee dat klopt en dat weet ik, maar mgmt heeft de psychedilische rock weer enigzins hip gemaakt

    Ik hoop wel dat Alex nu niet met haarband en veelkleurig gewaad gaat optreden
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      donderdag 17 juli 2008 @ 17:34:27 #17
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_60170268
    Misschien toch nog een plaat dit jaar
      vrijdag 18 juli 2008 @ 12:46:36 #18
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_60186891
    R'n'B? seriously
    Let's Rummikub the night away.
      vrijdag 18 juli 2008 @ 12:55:15 #19
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_60187107
    Ach, al die benamingen. Sandtrap en Put Me In A Terror Pocket klinken inderdaad een stukje rauwer en 'psychedelischer' dan voorgaand werk. Maarja, psychedelisch is zo'n brede term. Denk dat het gewoon weer een herkenbaar AM album wordt met wel een nieuwe stijl.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_60195198
    De werking van het bewustzijn verruimend. Niks nieuws, kwam sowieso al in hogere sferen van Arctic Monkeys.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_60195728
    http://www.myspace.com/wearemongrel
    quote:
    MONGREL – the indie super-group featuring Arctic Monkeys' Matt Helders, former Monkey Andy Nicholson, Babyshambles' Drew McConnell, Reverend And The Makers' Jon McClure and Joe Moskow and rapper Low-key – have posted four songs on their MySpace page.
    Ben er niet kapot van, maargoed

    Die baslijnen van Andy zijn er niet op vooruit gegaan

    Overigens klinkt het wel weer dik. Ben benieuwd naar de 'massive track'.
    pi_60333394
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 20:55 schreef jakkop het volgende:
    Als Aisumasen terug is
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 06:58 schreef JeroenV het volgende:
    Super

    Het valt me trouwens op dat jij altijd rond 3/4 uur post. Ga je zo vaak stappen of heb je verder geen leven?
    Dat valt best wel mee, zie tijdstip. In dit geval was het omdat ik aan het wachten was op m'n vlucht. Je zult mij in het midden van een schooljaar niet om 03:00 op internet tegengekomen. Maar ja, in je vakantie ga je wel eens leuke dingen doen en kun je vervolgens nog niet slapen als je thuiskomt . Zoals in dit geval, ja . Heb jij dat nooit ?

    Dat ik enkel over muziek post op belachelijk onregelmatige tijdstippen hoeft niet te betekenen dat ik "geen leven" heb. Dat ik regelmatig overdag wat nieuwsberichtjes neerplemp hier, is te verklaren aan draadloze netwerken op school én werk bijvoorbeeld . Er gaan ook weken voorbij dat ik niet post.

    Zo, imago gered! Hmm, zou ik vertellen dat ik een levensgrote kartonnen Favourite Worst Nightmare-pinguin heb?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 10:10 schreef Markeerstift het volgende:

    [..]

    Dat is dan denk ik Curtains Close, want die heb ik, maar dat is volgens mij geen live versie !

    [..]
    Jep, dat is 'em!
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 10:45 schreef jakkop het volgende:
    Het mooiste nummer van FWN vind ik eigenlijk nog wel Old Yellow Bricks. Als je eenmaal weet waar de tekst overgaat, is het echt ge-ni-aal geschreven.
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 12:45 schreef Cavalier1 het volgende:

    [..]

    waar gaat ie over dan?
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 14:04 schreef TC03 het volgende:

    [..]

    Andy.
    Ho ho, vrijheid van de kunstenaar hè . Het zou kúnnen, de 'zij-persoon' in de tekst zou synoniem kúnnen staan aan Andy. Ik heb eens heel wat aanwijzingen hier opgeschreven. Dat hoeft niet te betekenen dat het daadwerkelijk een sneer naar Andy is. Het kan "geïnspireerd zijn op". Feit is dat ze anno 2008 weer als vrienden met elkaar omgaan. Andy verkeert in het 'AM-kringetje' en Alex en Matt zijn vaak bij DJ-sets van Andy te vinden.

    Ik vind het soms wel lachen om nummers tekstueel of muzikaal te ontleden. Zo zijn er bij de Arctic Monkeys dus ook een aantal dingen wat mij opvallen in de muziek. Voorbeeldje: Ben ik de enige die (al sinds de eerste keer) iets opvallends hoort bij 'No Buses' onder de tekst "everyone is there" in het begin van de tekst? Ik ben benieuwd of ik spoken hoor of niet... .
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 14:38 schreef Xrenity het volgende:


    Heb met m'n bandje Wagon on the way to the stripey tent gecovered, gebruiken we soms als intro. We hebben het maar gewoon Sandtrap genoemd Tweede gitarist was er niet maar volgens mij is het best aardig gelukt

    Ik ben de bassist btw.
    Heel vet. Tof dat jullie het nummer (qua sound) niet 1-op-1 gekopieerd hebben. Goed gedaan!
    quote:
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 15:28 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/38186

    Psychedelische shit, klinkt vet
    Goed om te horen dat ze na Glastonbury bij elkaar zijn om op te nemen. Maar ik denk dat NME het een beetje verkeerd heeft begrepen, en iets te vrij 'vertaald' heeft. James Ford praat in de Daily Stir inderdaad over Arctic Monkeys. Hij zegt het volgende:

    “It's probably too early to say what sort of direction they'll go in next. “But they've got at least one tune up their sleeves that sounds massive already.”

    Dan gaat het over TLSP en daarna over zijn productie van het tweede Klaxons-album. Dáárover zegt hij:

    “It's still early, but the new material is sounding good. It's much more psychedelic than the first album. I wouldn't rule out a bit of R&B either – the boys know their stuff.”.

    Sowieso gaat een release in 2008 echt niet meer gebeuren. Stel dat ze (net zoals bij FWN) binnen 3 maanden klaar zijn met opnemen, is het oktober/november en is Alex vollop aan het touren met TLSP. De belangrijkste reden zal zijn dat zo'n grote release nóóit na september zal worden uitgebracht.
    Ik zeg: 23 januari 2009!
    pi_60342649
    Heej, onze AM held is weer terug

    Maar hoe kom je aan die piguin?
      vrijdag 25 juli 2008 @ 19:38:53 #24
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_60347866
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 03:39 schreef Aisumasen het volgende:

    Ik vind het soms wel lachen om nummers tekstueel of muzikaal te ontleden. Zo zijn er bij de Arctic Monkeys dus ook een aantal dingen wat mij opvallen in de muziek. Voorbeeldje: Ben ik de enige die (al sinds de eerste keer) iets opvallends hoort bij 'No Buses' onder de tekst "everyone is there" in het begin van de tekst? Ik ben benieuwd of ik spoken hoor of niet... .
    Ik ga luisteren.
    quote:
    Goed om te horen dat ze na Glastonbury bij elkaar zijn om op te nemen. Maar ik denk dat NME het een beetje verkeerd heeft begrepen, en iets te vrij 'vertaald' heeft. James Ford praat in de Daily Stir inderdaad over Arctic Monkeys. Hij zegt het volgende:

    “It's probably too early to say what sort of direction they'll go in next. “But they've got at least one tune up their sleeves that sounds massive already.”

    Dan gaat het over TLSP en daarna over zijn productie van het tweede Klaxons-album. Dáárover zegt hij:

    “It's still early, but the new material is sounding good. It's much more psychedelic than the first album. I wouldn't rule out a bit of R&B either – the boys know their stuff.”.

    Sowieso gaat een release in 2008 echt niet meer gebeuren. Stel dat ze (net zoals bij FWN) binnen 3 maanden klaar zijn met opnemen, is het oktober/november en is Alex vollop aan het touren met TLSP. De belangrijkste reden zal zijn dat zo'n grote release nóóit na september zal worden uitgebracht.
    Ik zeg: 23 januari 2009!
    Ik haat NME nu voor zover ik dat niet al een beetje deed. Maar een nieuw album dit jaar lijkt mij nogal sterk ja, zelfs bijna onmogelijk. Maar ik heb geduld, nog genoeg muziek die spannend genoeg blijft.
    pi_60364174
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 14:37 schreef Haunter het volgende:
    Welcome back!

    Hoe was je vakantie?
    Dank u, dank u! Het was geweldig, en ik ben weer-technisch gezien precies op het juiste moment vertrokken en weer teruggekomen .
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 14:46 schreef Leonos het volgende:
    Heej, onze AM held is weer terug

    Maar hoe kom je aan die piguin?
    Nou nou nou, waar heb ik die aandacht toch aan verdiend, mensen ?!
    De pinguin wil er niets over kwijt, straks willen ze 'em terug...
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    Ik ga luisteren.
    En, en, en???
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef AMDB het volgende:
    [..]

    Ik haat NME nu voor zover ik dat niet al een beetje deed. Maar een nieuw album dit jaar lijkt mij nogal sterk ja, zelfs bijna onmogelijk. Maar ik heb geduld, nog genoeg muziek die spannend genoeg blijft.
    Ze zijn wel van de suggestieve titels, ja. Laatst schreven ze: "Arctic Monkeys headlines blabla festival". Bleek het te gaan om een DJ-set van Matt . Ik kan het ook niet serieus nemen dat ze elke week weer een nieuwe Beatles gevonden denken te hebben. Het lijkt wel dat elke band met gestyleerde hoedjes en haartjes en wat rammelende gitaren met 3 standaard akkoorden per definitie 4 sterren van ze krijgen. Irritant is dat als er eens indie-achtige artiesten zijn die wél goede songs kunnen schrijven en zónder uitgekauwde clichés aankomen, worden doodgezwegen. Dat is natuurlijk niet altijd zo bij NME, zie Arctic Monkeys. Maar ik merkte het eerder bij bijvoorbeeld The View, Jack Peñate, The Rifles... Geweldige debuutalbums met sterke composities, maar neen... NME besteed liever aandacht aan The Wombats of The Pigeon Detectives . Om moe van te worden. Ach, het zal wel weer aan mij liggen .

    Desalniettemin staan er in al die voorpagina-artikelen over Arctic Monkeys best leuke dingen.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')