abonnement Unibet Coolblue
pi_74593387

Topic deel 31


Arctic Monkeys, een jonge, energieke, Britse indie-band. En nu hebben ze hun eigen topic op het FOK! forum. Zie hier de vorige delen:

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys #2
Arctic Monkeys #3
Arctic Monkeys Topic #4 'Who The F*** Are Arctic Monkeys?'
Arctic Monkeys Topic #5 'Favourite Worst Nightmare'
Arctic Monkeys Topic #6 'Brianstorm'
Arctic Monkeys #7: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys Topic #8: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys #9
Arctic Monkeys #10: Dorothy was right, though...
Arctic Monkeys #11 - 6 december HMH
Arctic Monkeys #12
Arctic Monkeys #13 - De spanning...praten over de HMH
Arctic Monkeys #14 - If you were there, beware
Arctic Monkeys #15 - The Fire and the Thud
Arctic Monkeys #16 - The Age Of The Understatement
Arctic Monkeys #17 On the run from the Mod
Arctic Monkeys #18 - Death Metal album!
Arctic Monkeys #19 - Gaan als een Go Kart!
Arctic Monkeys #20 - Nieuw album in augustus!
Arctic Monkeys #21 - Bumhug!
Arctic Monkeys #22 - Sketchead is coming!
Arctic Monkeys #23 - What came first, the chicken or the dickhead?
Arctic Monkeys #24 - The most frustrating type
Arctic Monkeys #25 - Have you got your strange?
Arctic Monkeys #26 - Fools on parade
Arctic Monkeys #27
Arctic Monkeys #28
Arctic Monkeys #29 - Met een rode sweater op de versiertour
Arctic Monkeys #30 - Wachtend op de Confetti Catapult!
Arctic Monkeys #31- De spanning...napraten over de HMH

Who The F*** Are Arctic Monkeys? De band
De band bestaat uit vier leden:
  • Alex Turner: gitaar, zang.
  • Jamie Cook: gitaar.
  • Nick O'Malley: basgitaar.
  • Matthew Helders: drums.



    Op de officiele website van de Arctic Monkeys is in juni 2006 bekendgemaakt dat Andy Nicholson, de basgitarist, de band definitief heeft verlaten. Nick O\\\'Malley, de persoon die ook al voor Nicholson inviel tijdens de tour door de Verenigde Staten, neemt zijn plaats nu definitief in.

    I Bet That They Sound Good On The Dancefloor Bio De band werd in 2002 opgericht en kent invloeden van bands als The Jam, The Clash en Pulp. Eind 2004 steeg hun populariteit in het Verenigd Koninkrijk enorm nadat ze hun demo\\\'s op internet begonnen aan te bieden en de Britse tabloids, het altijd even objectieve NME en BCC Radio 1 aandacht aan de band begonnen te schenken. In 2005 wisten ze op te vallen door met hun debuutsingle I Bet You Look Good On The Dancefloor op de eerste plaats binnen te komen in de UK Singles Chart. Hun debuutalbum dat uitkwam in januari 2006 is nu al het best verkopende debuutalbum ooit in de UK. De jongens houden het hoofd echter koel, ze grapten zelf dat tegen april iedereen hen wel vergeten zal zijn. De vrouw die in hun tweede single When The Sun Goes Down voorkomt, komt ook voor in de twee korte filmpjes Scummy Man. In 2006 was de nieuwste Britse hype te bewonderen op Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands. In 2007 waren ze o.a. te zien op Pinkpop, Rock Werchter en in de Heineken Music Hall.

    The View From The Afternoon
    Links
  • Officiele website
  • Bandpagina bij Domino Records
  • Wiki (nl)
  • Wiki (en)

    De OP is HIER te vinden. v1 by Goover (updated by SnowCockroach)

    Albums:

    2006: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not [jewelcase CD, digipack CD en LP]



    1. The View From The Afternoon
    2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    3. Fake Tales Of San Francisco
    4. Dancing Shoes
    5. You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
    6. Still Take You Home
    7. Riot Van
    8. Red Light Indicates Doors Are Secured
    9. Mardy Bum
    10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
    11. When The Sun Goes Down
    12. From The Ritz To The Rubble
    13. A Certain Romance

    2007: Favourite Worst Nightmare [jewelcase CD, digipack CD en LP]



    1. Brianstorm
    2. Teddy Picker
    3. D Is For Dangerous
    4. Balaclava
    5. Fluorescent Adolescent
    6. Only Ones Who Know
    7. Do Me A Favour
    8. This House Is A Circus
    9. If You Were There, Beware
    10. The Bad Thing
    11. Old Yellow Bricks
    12. 505

    2009: Humbug [jewelcase CD, digipack CD en LP]



    1. My Propeller
    2. Crying Lightning
    3. Dangerous Animals
    4. Secret Door
    5. Potion Approaching
    6. Fire & The Thud
    7. Cornerstone
    8. Dance Little Liar
    9. Pretty Visitors
    10. The Jeweller's Hands


    Singles / EP's:

    2005: Five Minutes With Arctic Monkeys [CDS en 7" LP] [1500 en 2000 exemplaren]



    1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 3]
    2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

    2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor [CDS, 7" en 10" LP] [10" alleen in Amerika]



    1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Chun Li's Spinning Bird Kick (niet op 7")

    2006: When The Sun Goes Down [CDS, 7" en 12" LP] [12" alleen in Amerika]



    1. When The Sun Goes Down
    2. Stickin To The Floor (niet op 7")
    3. 7 (niet op 7")
    4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12", enkel in Canada op CD)

    2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? [CD en 10" LP]



    1. The View From The Afternoon
    2. Cigarette Smoker Fiona
    3. Despair In The Departure Lounge
    4. No Buses
    5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

    2006: Leave Before The Lights Come On [CDS en 7" LP]



    1. Leave Before The Lights Come On
    2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames) (niet op 7")
    3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

    2007: Brianstorm [CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. If You Found This It's Probably Too Late (niet op 7")
    2. Brianstorm
    3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
    4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

    2007: Matador / Da Frame 2R [gelimiteerde 7" LP]



    A. Matador
    B. Da Frame 2R

    2007: Fluorescent Adolescent [CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. Fluorescent Adolescent
    2. The Bakery
    3. Plastic Tramp (niet op 7")
    4. Too Much To Ask (niet op 7")

    2007: Teddy Picker [2-track CDS, 4-track CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. Teddy Picker
    2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
    3. The Death Ramps (niet op 7" en 2-track CDS)
    4. Nettles (niet op 7" en 2-track CDS)

    2007: The Death Ramps / Nettles [gelimiteerde 7" LP]
    uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps



    A. The Death Ramps
    B. Nettles

    2009: Crying Lightning [7" LP en 10" LP]



    1. Crying Lightning
    2. Red Right Hand (cover Nick Cave)
    3. I Haven't Got My Strange

    2009: Cornerstone [7" LP, 10" LP en digitale download]
    1. Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)
    2. Catapult (7" LP, 10" LP en digitale download)
    3. Sketchead (10" LP en digitale download)
    4. Fright Lined Dining Room (10" LP en digitale download))

    DVD's:

    2006: Scummy Man [DVD]
    Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".



    2008: Live At The Apollo [normale DVD, DVD met live-CD en boxset met live-LP]
    Live-registratie met 20 tracks van het laatste optreden
    van hun wereldtournee in 2007.





    Non-single covers:

    * Love Machine (Girls Aloud)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 1' in 2006]


    * You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 2' in 2007]


    * Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
    [live gespeeld op Glastonbury 2007]
    [studio-versie uitgebracht als CD en 10" vinyl op Domino-promo 'All The Rage' in 2008]


    * Take It Or Leave It (The Strokes)
    [live gespeeld in Franse TV-show in 2007]

    * The Lovers (Rod McKuen)
    [akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

    Andere versies van nummers:

    * Dancing Shoes [Rhythm Del Mundo-versie]
    * The Bad Thing [2006 demo]
    * Bigger Boys And Stolen Sweethearts [Demo]
    * A Certain Romance [Demo]
    * Cigarette Smoke (herschreven als Cigarette Smoker Fiona) [Demo]
    * Dancing Shoes [Demo]
    * Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 1 / Blue Demo]
    * Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 2]
    * I Bet You Look Good On The Dancefloor [Demo]
    * Mardy Bum [Demo]
    * Riot Van [Demo]
    * Scummy (herschreven als When The Sun Goes Down) [Demo]
    * Stickin' To The Floor [Demo]
    * Still Take You Home [Demo]

    Overige nummers:

    * Choo Choo [Demo]
    * Curtains Close [Studio demo]
    * Curtains Close [Live-versie]
    * Knock A Door Run [Demo]
    * On The Run From The MI5 [Demo]
    * Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around) [Live]
    * Space Invaders [Demo]
    * Wavin' Bye To The Train Or The Bus [Demo]

    * Put Me In A Terror Pocket [live gespeeld sinds november 2007]
    * The Wagon On The Way To The Stripey Tent [instrumentale versie van Sandtrap] [live gespeeld in de herfst van 2007]
    * Sandtrap [live gespeeld in de herfst van 2007]

    "And someone said we didn't have enough songs to headline Glastonbury..."
    Alex Turner - 22/06/07, Pyramid Stage, Glastonbury Festival

    Discography by mindgames
  •   woensdag 11 november 2009 @ 01:50:27 #2
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_74593391
    Ah kut, ik wou hem net aanmaken. Met een betere TT.
    pi_74593396
    Haha, ik vind 'em wel leuk. Tijd vliegt, 2 jaar terug!
    pi_74593398
    Er is niks mis met de TT! En de plaatjes zijn (weer) overleden
    pi_74593412
    Ik wilde hem net aanmaken met deze titel .
    Stay on my arm, you little charmer
    pi_74593493
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 01:51 schreef conobram het volgende:
    Er is niks mis met de TT! En de plaatjes zijn (weer) overleden
    Ja, Aisumasen heeft ze nog op zijn PC staan normaal gezien, hij ging ze eens uploaden dacht ik

    ja, verkapte tvp enzo
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593506
    Heel erg vet

    Eagles of Death Metal vond ik ook echt heel sterk. Publiek was beetje tam maar met Speaking in Tongues moest die zaal wel los gaan Hoe dik was dat.

    Monkeys waren ook zeer prima Stond behoorlijk vooraan, prima plek Secret Door was wel briljant met de confetti. Wel magere toegift (2 nummers), al wist ik dat al, en Potion Approaching wel echt een gemis.

    FA fuckup qua tekst was wel grappig Had idd ook het idee dat Alex onder invloed was want hoe hij dat podium af liep...

    En Sketchead werd erg matig ontvangen door het publiek, beetje jammer, maar wel enigszins begrijpelijk.
    pi_74593511
    Vaag dat velen EODM goed vonden, ik vond het vreselijk.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593521
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:19 schreef Arn0 het volgende:
    Vaag dat velen EODM goed vonden, ik vond het vreselijk.
    Ik ken ze al langer, ook al eerder een gig bezocht. Gewoon lekkere no-nonsense hard gaan nummers

    Snap bijna niet hoe je een nummer als de laatste van vandaag niets kunt vinden. Daar móet je gewoon in mee gaan volgens mij.
    pi_74593530
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:25 schreef Xrenity het volgende:

    [..]

    Ik ken ze al langer, ook al eerder een gig bezocht. Gewoon lekkere no-nonsense hard gaan nummers

    Snap bijna niet hoe je een nummer als de laatste van vandaag niets kunt vinden. Daar móet je gewoon in mee gaan volgens mij.
    Nee sorry, ik ga hier misschien als een oude zak klinken, maar dat soort muziek is veel te heftig voor mij. In dat soort nummers kan ik niet meegaan, voor mij staan er gewoon een paar mannen willekeurig op hun gitaar te rammen. En het stond dan nog eens veel te luid in Antwerpen.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593542
    Geen kracht om een samenhangend verslag te schrijven, so bare with me .

    Eagles Of Death Metal was afzien. Poseurs die matige cliché rock 'n' roll liedjes spelen, en steeds dezelfde flauwe truukjes uithalen. Het Danko Jones-effect, weg d'r mee! Had ze al 2 keer eerder gezien, maar dat maakt het niet minder erg.

    Het optreden begon gelijk al anders dan alle andere keren dat ik ze door de jaren heen gezien heb. Rood doek voor het podium, géén Big Nige achter het drumstel, geen Big Nige op de bas, geen dansende Big Nige die vlak voor aanvang steeds het podium oploopt om vervolgens niets te doen... Ik merkte aan alles dat dit geen doorsnee-show ging worden.

    Ondertussen werden wat Monkeys-favorieten gedraaid, waaronder "Only You Know", John Cale's versie van "Heartbreak Hotel", en jawel..."Very Ape". Ik had van te voren geen opnames gezien van deze tour, dus het was een verrassing wat er te gebeuren stond. Bij aanvang ging het doek omhoog, en stonden de mannen al op het podium. Video-schermen aan weerszijde met close-ups van de bandleden. Het was tot dan toe een eigenaardige ervaring voor een Arctic Monkeys-concert, maar daarom niet minder leuk.

    "Dance Little Liar" was een goede opener, en blikvanger Matt zat er gelijk al goed in. Enige reactie van het publiek bleef echter uit. Vergeleken met 2 jaar daarvoor, de kolkende massa die op "Sandtrap" stond te springen, was dit een behoorlijk contrast. Ik stond goed vooraan in het midden, maar toen bij mijn 2 minst favoriete live-nummers van de tweede plaat ("Circus" en "Brianstorm") het erg jonge publiek een pit vormde, ben ik wat meer aan de zijkant gaan staan. Ik hoef echt niet met beuken te bewijzen hoe leuk ik het heb, en zo had ik eigenlijk een nog beter overzicht van de complete band.

    Echt op gang kwam het pas bij "Still Take You Home" en "Dancefloor", 2 onmiskenbare live-favorieten die al sinds 2005 een schot in de roos zijn. Alex toonde veel plezier in zijn spel, en het 'nieuwe nieuwe' gedeelte van "Still Take You Home" was interessant om te horen. Dit zijn nummers die live nooit vervelen, hoe vaak je ze ook gehoord hebt. Ik kreeg gelijk een opleving, waarna een jongedame mij boos toeschreeuwde "dat ik even normaal moest doen" . Ik vroeg haar of dit soms haar eerste AM-optreden was. Dit moet genoeg zeggen over het publiek op deze avond.

    Bij de 4 "Humbug"-era nummers die volgden werd het al gauw weer een sfeerloze en koude bedoeling. Het publiek leek alleen voor feest te zijn gekomen, en er waren weinig mensen die de "Humbug"-nummers leken te herkennen. Dit sloeg gelijk over op de band.

    "My Propeller" en "Crying Lightning" deden me niet zo veel, maar "Dangerous Animals" was opnieuw prachtig. Het was een optreden van pieken en dalen, wat ten dele kwam door de reactie van het publiek in de voor 90% gevulde HMH. Het was de eerste keer dat ik zoiets bij deze band meemaakte. Alex had leuke praatjes, en betrok de mensen op het balkon wederom bij de show, inclusief grappig bedoelde spastische handklap-bewegingen, die me deden denken aan zo'n ander genie. "The View From The Afternoon" blijft gewoon puur genieten, wat ik eerder zei over de 2 andere nummers van het debuutalbum in de set.

    Het blok wat volgde was wederom opstarten en afbouwen, opstarten en afbouwen. "Cornerstone" was tergend langzaam, maar wel inclusief superieur crooner-einde zoals maanden geleden te horen was in de uitgelekte preview ! "If You Were There, Beware" en "Pretty Visitors" zijn 2 goede liedjes die prachtig gespeeld werden, maar echt op z'n plek was het niet bij dit publiek. Want waar was "Potion Approaching"? "The Jeweller's Hands" werkte voor mij niet echt, en aan het langzaam nog verder inkakkende publiek te merken bij hun ook niet. Maar kom op, Arctic Monkeys verdienen meer dan dit...

    Een echte piek werd pas weer bereikt bij "When The Sun Goes Down", eigenlijk al iets te laat. Aan de lichtshow lag het niet, die was treffend. Spotlight op Alex tijdens zijn shine-momenten, al vergat hij de tekst aan het eind (met opzet?). "And what a scummy man/Just give him half a chance, I bet he'll rob you if he can/He don't do major credit cards, I doubt she does receipts/blahblahblahblah!"

    Wie had gedacht dat de absolute uitschieter ons nog te wachten stond. "Do Me A Favour" is een nummer wat elke keer beter wordt. De partijen van John Ashton zijn een erg goede aanvulling. En nog altijd zit ik gefascineerd naar Matt te kijken hoe hij al die bewegingen op hetzelfde moment kan doen...

    "Secret Door", mijn nieuwe favoriete nummer van het nieuwe album, duurt eigenlijk te kort op de plaat. De mooiste minuut op heel dat album is de laatste minuut van dat nummer. Vanavond was dat niet anders. Bij "fools on parade" zette ik mij schrap voor het confetti-kanon, wat uitbleef... Wat volgde was puur muzikaal genot. Blij dat ik dit niet wist, want het was de meest aangename verrassing van de hele avond. Een reprise, waarin de harmonieën zo mooi waren, en het arrangement zo goed uitgedacht... De confetti was alleen nog maar de bekende 'icing on the cake' .

    En ze hielden dat niveau vast in de toegift. De fantastische nieuwe versie van "Fluorescent Adolesecent" vermengd met "Only You Know" was verterend, ook al raakte Alex z'n tekst kwijt, en werd-ie steeds joliger ("as a miserable little shite" ) door onder andere het nummer aan te kondigen als "Happy Birthday Uncle *nogwat". "505" blijft de beste afsluiter die ze zich kunnen wensen. Een nummer die ze bewaard hebben, en wat is uitgegroeid tot een nog sterker nummer dan het al was. Perfecte ambience, met het licht en de videoschermen in de climax, en een Alex die de eer aan de band overlaat door vervroegd het podium te verlaten, al ging het strompelend... En oh ja, daar was-ie dan toch: Big Nige op de bas .

    Samenvattend was het een bijzondere show van een band die ik vanaf hun begin volg, maar waarin ze zich van een kant lieten zien die ik nog niet eerder had gezien, met als absoluut hoogtepunt de slot-scene. Erg benieuwd wat ze de volgende keer aan ons laten zien.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:42:32 #12
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593558
    Wtf klaagt iedereen over Eagles of Death Metal? Ze waren gewoon weer strak als altijd! Maar echt... wat een tam, saai en ongeïnteresseerd publiek bij de EODM. Gelukkig hebben wij, met nog wat andere gasten, er een beetje pit in gekregen door op een gegeven moment door gewoon lekker los te gaan, wat ze verdienen. Echt een diepgang om te zien als je ze gezien hebt in een kleinere zaal (ik heb ze in Paradiso gezien begin dit jaar). Klein beetje toegegeven, ze passen ook niet bij de stijl van de Apen.

    Arctic Monkeys waren gewoon weer erg vet! Publiek was (gelukkig) energiek, en volgens mij vond Alex, ook al zat hij in z'n eigen wereldje door zijn geblow (kan niet anders), het ook allemaal wel prima. Confetti was voor mij een verrassing, omdat ik de YouTube filmpjes vermeden heb. Erg tof! Ze hebben mijn lichtelijke teleurstelling van het optreden op Lowlands he-le-maal goedgemaakt vanavond.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:44:36 #13
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593563
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:33 schreef Aisumasen het volgende:

    Echt op gang kwam het pas bij "Still Take You Home" en "Dancefloor", 2 onmiskenbare live-favorieten die al sinds 2005 een schot in de roos zijn. Alex toonde veel plezier in zijn spel, en het 'nieuwe nieuwe' gedeelte van "Still Take You Home" was interessant om te horen. Dit zijn nummers die live nooit vervelen, hoe vaak je ze ook gehoord hebt. Ik kreeg gelijk een opleving, waarna een jongedame mij boos toeschreeuwde "dat ik even normaal moest doen" . Ik vroeg haar of dit soms haar eerste AM-optreden was. Dit moet genoeg zeggen over het publiek op deze avond.
    . Ik zou wel eens een documentaire willen zien over hoe Aisumasen een een AM-concert beleeft .

    Verder ben ik het wel eens met je verhaal, alleen dat het publiek inkakte heb ik niet echt gemerkt. Ik vond de Humbug-liedjes goed uit de verf gekomen, en puur als "luisterliedjes" (mag ik dat zeggen? ja, ik mag dat zeggen) vind ik ze prettiger dan hun eerdere werk. Secret Door .
    2000 light years from home
    pi_74593568
    Erg mooi verslag, bedankt! Jammer van het publiek inderdaad. Voor mij waren de hoogtepunten van de show toch de Humbug nummers, met voorsprong, omdat ik Humbug ook gewoon veel beter vind dan de twee andere albums.

    Er is alweer een publieksopname van Sketchead, in vrij goede kwaliteit, heb het even op Youtube gegooid voor de geïnteresseerden;
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:48:30 #15
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593572
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Haunter het volgende:
    Wtf klaagt iedereen over Eagles of Death Metal? Ze waren gewoon weer strak als altijd! Maar echt... wat een tam, saai en ongeïnteresseerd publiek bij de EODM. Gelukkig hebben wij, met nog wat andere gasten, er een beetje pit in gekregen door op een gegeven moment door gewoon lekker los te gaan, wat ze verdienen. Echt een diepgang om te zien als je ze gezien hebt in een kleinere zaal (ik heb ze in Paradiso gezien begin dit jaar). Klein beetje toegegeven, ze passen ook niet bij de stijl van de Apen.
    De mensen komen niet voor het voorprogramma he .
    2000 light years from home
      woensdag 11 november 2009 @ 02:50:19 #16
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593575
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:48 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    De mensen komen niet voor het voorprogramma he .
    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

    En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:52:01 #17
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593578
    Wát een waanzinnige band blijft dit toch. Vind ze met het nieuwe werk veel toffer eigenlijk, het begint m.i. een beetje 'an evening with' te worden i.p.v. het standaard beukwerk van het eerdere werk. Alle bijkomende 'fratsen', zoals in STYH en Fluorescent .. zijn erg tof. Hoogtepunt vond ik zelf Jeweller's Hands. Laat ze maar lekker groeien in dit soort shows, mijn zegen hebben ze!
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 02:52:25 #18
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593580
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:50 schreef Haunter het volgende:

    [..]

    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

    En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    2000 light years from home
      woensdag 11 november 2009 @ 02:53:29 #19
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593582
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:52 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    Had ik niet echt. Ik had het 2 jaar geleden in de HMH meer, daar ergerde me ik ook erg aan. Maar ik zag vandaag vooral een jong, maar energiek publiek om me heen, die op de juiste momenten gewoon heerlijk aan het losgaan waren... net als ik
    pi_74593585
    Nu ik dit lees heb ik echt zoveel spijt dat ik als een idioot zitplaatsen had
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 02:56:37 #21
    128220 Peter6000
    pi_74593588
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:52 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    Op de tribune stond iemand op de trap vreselijk 'los te gaan', en ze begon ook nog te schreeuwen 'Fuck jullie allemaal, jullie begrijpen de muziek niet'.

    Dat was wel vervelend, want het haalde me uit mijn concentratie.
    pi_74593591
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:55 schreef Arn0 het volgende:
    Nu ik dit lees heb ik echt zoveel spijt dat ik als een idioot zitplaatsen had
    Nee man! Mocht ik een tweede keer gaan in deze tour, zou ik juist voor zitplaatsen kiezen. Al is dat misschien ook weer niet helemaal vergelijken omdat ik ze al zo vaak van dichtbij heb gezien.
    pi_74593596
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:58 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Nee man! Mocht ik een tweede keer gaan in deze tour, zou ik juist voor zitplaatsen kiezen. Al is dat misschien ook weer niet helemaal vergelijken omdat ik ze al zo vaak van dichtbij heb gezien.
    Tja, opzich kon je je perfect op de muziek concentreren maar moest ik een tweede keer gaan zou ik zeker staanplaatsen nemen. Het 'pit' sfeertje dat beschreven wordt in dit topic lijkt me wel tof. Maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik nog nooit heb gepit.

    PS: dat bericht over de dode images in de OP gelezen?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593604
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:59 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    PS: dat bericht over de dode images in de OP gelezen?
    Ja, en ik doe alsof ik het niet gelezen heb .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:46 schreef Arn0 het volgende:
    Erg mooi verslag, bedankt! Jammer van het publiek inderdaad. Voor mij waren de hoogtepunten van de show toch de Humbug nummers, met voorsprong, omdat ik Humbug ook gewoon veel beter vind dan de twee andere albums.

    Er is alweer een publieksopname van Sketchead, in vrij goede kwaliteit, heb het even op Youtube gegooid voor de geïnteresseerden;
    Da's snel. We hebben een taper!
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:44 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    . Ik zou wel eens een documentaire willen zien over hoe Aisumasen een een AM-concert beleeft . [..]
    Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB . Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:50 schreef Haunter het volgende:

    [..]

    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

    En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
    "Vroeger..." ...was het Arctic Monkeys-publiek vooraan één groot front van energie. Waarom duurde het applaus dit keer vaak niet langer dan 5 seconden? Waarom vielen er pijnlijke stiltes toen Alex het publiek liet zingen, onder andere in "This House Is A Circus"?
      woensdag 11 november 2009 @ 03:02:56 #25
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593607
    Ik kan juist nooit begrijpen waarom mensen, bij zo'n energieke band als de Arctic Monkeys, zitplaatsen nemen. Kom op, deze muziek is veelal (paar softe nummers natuurlijk) gemaakt om lekker op springen/los te gaan. Bij een akoestisch optreden kan ik het me wel voor stellen, maar een indie/rock-concert... nah.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')