abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74593387

Topic deel 31


Arctic Monkeys, een jonge, energieke, Britse indie-band. En nu hebben ze hun eigen topic op het FOK! forum. Zie hier de vorige delen:

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys #2
Arctic Monkeys #3
Arctic Monkeys Topic #4 'Who The F*** Are Arctic Monkeys?'
Arctic Monkeys Topic #5 'Favourite Worst Nightmare'
Arctic Monkeys Topic #6 'Brianstorm'
Arctic Monkeys #7: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys Topic #8: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys #9
Arctic Monkeys #10: Dorothy was right, though...
Arctic Monkeys #11 - 6 december HMH
Arctic Monkeys #12
Arctic Monkeys #13 - De spanning...praten over de HMH
Arctic Monkeys #14 - If you were there, beware
Arctic Monkeys #15 - The Fire and the Thud
Arctic Monkeys #16 - The Age Of The Understatement
Arctic Monkeys #17 On the run from the Mod
Arctic Monkeys #18 - Death Metal album!
Arctic Monkeys #19 - Gaan als een Go Kart!
Arctic Monkeys #20 - Nieuw album in augustus!
Arctic Monkeys #21 - Bumhug!
Arctic Monkeys #22 - Sketchead is coming!
Arctic Monkeys #23 - What came first, the chicken or the dickhead?
Arctic Monkeys #24 - The most frustrating type
Arctic Monkeys #25 - Have you got your strange?
Arctic Monkeys #26 - Fools on parade
Arctic Monkeys #27
Arctic Monkeys #28
Arctic Monkeys #29 - Met een rode sweater op de versiertour
Arctic Monkeys #30 - Wachtend op de Confetti Catapult!
Arctic Monkeys #31- De spanning...napraten over de HMH

Who The F*** Are Arctic Monkeys? De band
De band bestaat uit vier leden:
  • Alex Turner: gitaar, zang.
  • Jamie Cook: gitaar.
  • Nick O'Malley: basgitaar.
  • Matthew Helders: drums.



    Op de officiele website van de Arctic Monkeys is in juni 2006 bekendgemaakt dat Andy Nicholson, de basgitarist, de band definitief heeft verlaten. Nick O\\\'Malley, de persoon die ook al voor Nicholson inviel tijdens de tour door de Verenigde Staten, neemt zijn plaats nu definitief in.

    I Bet That They Sound Good On The Dancefloor Bio De band werd in 2002 opgericht en kent invloeden van bands als The Jam, The Clash en Pulp. Eind 2004 steeg hun populariteit in het Verenigd Koninkrijk enorm nadat ze hun demo\\\'s op internet begonnen aan te bieden en de Britse tabloids, het altijd even objectieve NME en BCC Radio 1 aandacht aan de band begonnen te schenken. In 2005 wisten ze op te vallen door met hun debuutsingle I Bet You Look Good On The Dancefloor op de eerste plaats binnen te komen in de UK Singles Chart. Hun debuutalbum dat uitkwam in januari 2006 is nu al het best verkopende debuutalbum ooit in de UK. De jongens houden het hoofd echter koel, ze grapten zelf dat tegen april iedereen hen wel vergeten zal zijn. De vrouw die in hun tweede single When The Sun Goes Down voorkomt, komt ook voor in de twee korte filmpjes Scummy Man. In 2006 was de nieuwste Britse hype te bewonderen op Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands. In 2007 waren ze o.a. te zien op Pinkpop, Rock Werchter en in de Heineken Music Hall.

    The View From The Afternoon
    Links
  • Officiele website
  • Bandpagina bij Domino Records
  • Wiki (nl)
  • Wiki (en)

    De OP is HIER te vinden. v1 by Goover (updated by SnowCockroach)

    Albums:

    2006: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not [jewelcase CD, digipack CD en LP]



    1. The View From The Afternoon
    2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    3. Fake Tales Of San Francisco
    4. Dancing Shoes
    5. You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
    6. Still Take You Home
    7. Riot Van
    8. Red Light Indicates Doors Are Secured
    9. Mardy Bum
    10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
    11. When The Sun Goes Down
    12. From The Ritz To The Rubble
    13. A Certain Romance

    2007: Favourite Worst Nightmare [jewelcase CD, digipack CD en LP]



    1. Brianstorm
    2. Teddy Picker
    3. D Is For Dangerous
    4. Balaclava
    5. Fluorescent Adolescent
    6. Only Ones Who Know
    7. Do Me A Favour
    8. This House Is A Circus
    9. If You Were There, Beware
    10. The Bad Thing
    11. Old Yellow Bricks
    12. 505

    2009: Humbug [jewelcase CD, digipack CD en LP]



    1. My Propeller
    2. Crying Lightning
    3. Dangerous Animals
    4. Secret Door
    5. Potion Approaching
    6. Fire & The Thud
    7. Cornerstone
    8. Dance Little Liar
    9. Pretty Visitors
    10. The Jeweller's Hands


    Singles / EP's:

    2005: Five Minutes With Arctic Monkeys [CDS en 7" LP] [1500 en 2000 exemplaren]



    1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 3]
    2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

    2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor [CDS, 7" en 10" LP] [10" alleen in Amerika]



    1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Chun Li's Spinning Bird Kick (niet op 7")

    2006: When The Sun Goes Down [CDS, 7" en 12" LP] [12" alleen in Amerika]



    1. When The Sun Goes Down
    2. Stickin To The Floor (niet op 7")
    3. 7 (niet op 7")
    4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12", enkel in Canada op CD)

    2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? [CD en 10" LP]



    1. The View From The Afternoon
    2. Cigarette Smoker Fiona
    3. Despair In The Departure Lounge
    4. No Buses
    5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

    2006: Leave Before The Lights Come On [CDS en 7" LP]



    1. Leave Before The Lights Come On
    2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames) (niet op 7")
    3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

    2007: Brianstorm [CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. If You Found This It's Probably Too Late (niet op 7")
    2. Brianstorm
    3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
    4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

    2007: Matador / Da Frame 2R [gelimiteerde 7" LP]



    A. Matador
    B. Da Frame 2R

    2007: Fluorescent Adolescent [CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. Fluorescent Adolescent
    2. The Bakery
    3. Plastic Tramp (niet op 7")
    4. Too Much To Ask (niet op 7")

    2007: Teddy Picker [2-track CDS, 4-track CDS, 7" LP en 10" LP]



    1. Teddy Picker
    2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
    3. The Death Ramps (niet op 7" en 2-track CDS)
    4. Nettles (niet op 7" en 2-track CDS)

    2007: The Death Ramps / Nettles [gelimiteerde 7" LP]
    uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps



    A. The Death Ramps
    B. Nettles

    2009: Crying Lightning [7" LP en 10" LP]



    1. Crying Lightning
    2. Red Right Hand (cover Nick Cave)
    3. I Haven't Got My Strange

    2009: Cornerstone [7" LP, 10" LP en digitale download]
    1. Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)
    2. Catapult (7" LP, 10" LP en digitale download)
    3. Sketchead (10" LP en digitale download)
    4. Fright Lined Dining Room (10" LP en digitale download))

    DVD's:

    2006: Scummy Man [DVD]
    Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".



    2008: Live At The Apollo [normale DVD, DVD met live-CD en boxset met live-LP]
    Live-registratie met 20 tracks van het laatste optreden
    van hun wereldtournee in 2007.





    Non-single covers:

    * Love Machine (Girls Aloud)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 1' in 2006]


    * You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 2' in 2007]


    * Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
    [live gespeeld op Glastonbury 2007]
    [studio-versie uitgebracht als CD en 10" vinyl op Domino-promo 'All The Rage' in 2008]


    * Take It Or Leave It (The Strokes)
    [live gespeeld in Franse TV-show in 2007]

    * The Lovers (Rod McKuen)
    [akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

    Andere versies van nummers:

    * Dancing Shoes [Rhythm Del Mundo-versie]
    * The Bad Thing [2006 demo]
    * Bigger Boys And Stolen Sweethearts [Demo]
    * A Certain Romance [Demo]
    * Cigarette Smoke (herschreven als Cigarette Smoker Fiona) [Demo]
    * Dancing Shoes [Demo]
    * Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 1 / Blue Demo]
    * Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 2]
    * I Bet You Look Good On The Dancefloor [Demo]
    * Mardy Bum [Demo]
    * Riot Van [Demo]
    * Scummy (herschreven als When The Sun Goes Down) [Demo]
    * Stickin' To The Floor [Demo]
    * Still Take You Home [Demo]

    Overige nummers:

    * Choo Choo [Demo]
    * Curtains Close [Studio demo]
    * Curtains Close [Live-versie]
    * Knock A Door Run [Demo]
    * On The Run From The MI5 [Demo]
    * Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around) [Live]
    * Space Invaders [Demo]
    * Wavin' Bye To The Train Or The Bus [Demo]

    * Put Me In A Terror Pocket [live gespeeld sinds november 2007]
    * The Wagon On The Way To The Stripey Tent [instrumentale versie van Sandtrap] [live gespeeld in de herfst van 2007]
    * Sandtrap [live gespeeld in de herfst van 2007]

    "And someone said we didn't have enough songs to headline Glastonbury..."
    Alex Turner - 22/06/07, Pyramid Stage, Glastonbury Festival

    Discography by mindgames
  •   woensdag 11 november 2009 @ 01:50:27 #2
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_74593391
    Ah kut, ik wou hem net aanmaken. Met een betere TT.
    pi_74593396
    Haha, ik vind 'em wel leuk. Tijd vliegt, 2 jaar terug!
    pi_74593398
    Er is niks mis met de TT! En de plaatjes zijn (weer) overleden
    pi_74593412
    Ik wilde hem net aanmaken met deze titel .
    Stay on my arm, you little charmer
    pi_74593493
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 01:51 schreef conobram het volgende:
    Er is niks mis met de TT! En de plaatjes zijn (weer) overleden
    Ja, Aisumasen heeft ze nog op zijn PC staan normaal gezien, hij ging ze eens uploaden dacht ik

    ja, verkapte tvp enzo
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593506
    Heel erg vet

    Eagles of Death Metal vond ik ook echt heel sterk. Publiek was beetje tam maar met Speaking in Tongues moest die zaal wel los gaan Hoe dik was dat.

    Monkeys waren ook zeer prima Stond behoorlijk vooraan, prima plek Secret Door was wel briljant met de confetti. Wel magere toegift (2 nummers), al wist ik dat al, en Potion Approaching wel echt een gemis.

    FA fuckup qua tekst was wel grappig Had idd ook het idee dat Alex onder invloed was want hoe hij dat podium af liep...

    En Sketchead werd erg matig ontvangen door het publiek, beetje jammer, maar wel enigszins begrijpelijk.
    pi_74593511
    Vaag dat velen EODM goed vonden, ik vond het vreselijk.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593521
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:19 schreef Arn0 het volgende:
    Vaag dat velen EODM goed vonden, ik vond het vreselijk.
    Ik ken ze al langer, ook al eerder een gig bezocht. Gewoon lekkere no-nonsense hard gaan nummers

    Snap bijna niet hoe je een nummer als de laatste van vandaag niets kunt vinden. Daar móet je gewoon in mee gaan volgens mij.
    pi_74593530
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:25 schreef Xrenity het volgende:

    [..]

    Ik ken ze al langer, ook al eerder een gig bezocht. Gewoon lekkere no-nonsense hard gaan nummers

    Snap bijna niet hoe je een nummer als de laatste van vandaag niets kunt vinden. Daar móet je gewoon in mee gaan volgens mij.
    Nee sorry, ik ga hier misschien als een oude zak klinken, maar dat soort muziek is veel te heftig voor mij. In dat soort nummers kan ik niet meegaan, voor mij staan er gewoon een paar mannen willekeurig op hun gitaar te rammen. En het stond dan nog eens veel te luid in Antwerpen.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593542
    Geen kracht om een samenhangend verslag te schrijven, so bare with me .

    Eagles Of Death Metal was afzien. Poseurs die matige cliché rock 'n' roll liedjes spelen, en steeds dezelfde flauwe truukjes uithalen. Het Danko Jones-effect, weg d'r mee! Had ze al 2 keer eerder gezien, maar dat maakt het niet minder erg.

    Het optreden begon gelijk al anders dan alle andere keren dat ik ze door de jaren heen gezien heb. Rood doek voor het podium, géén Big Nige achter het drumstel, geen Big Nige op de bas, geen dansende Big Nige die vlak voor aanvang steeds het podium oploopt om vervolgens niets te doen... Ik merkte aan alles dat dit geen doorsnee-show ging worden.

    Ondertussen werden wat Monkeys-favorieten gedraaid, waaronder "Only You Know", John Cale's versie van "Heartbreak Hotel", en jawel..."Very Ape". Ik had van te voren geen opnames gezien van deze tour, dus het was een verrassing wat er te gebeuren stond. Bij aanvang ging het doek omhoog, en stonden de mannen al op het podium. Video-schermen aan weerszijde met close-ups van de bandleden. Het was tot dan toe een eigenaardige ervaring voor een Arctic Monkeys-concert, maar daarom niet minder leuk.

    "Dance Little Liar" was een goede opener, en blikvanger Matt zat er gelijk al goed in. Enige reactie van het publiek bleef echter uit. Vergeleken met 2 jaar daarvoor, de kolkende massa die op "Sandtrap" stond te springen, was dit een behoorlijk contrast. Ik stond goed vooraan in het midden, maar toen bij mijn 2 minst favoriete live-nummers van de tweede plaat ("Circus" en "Brianstorm") het erg jonge publiek een pit vormde, ben ik wat meer aan de zijkant gaan staan. Ik hoef echt niet met beuken te bewijzen hoe leuk ik het heb, en zo had ik eigenlijk een nog beter overzicht van de complete band.

    Echt op gang kwam het pas bij "Still Take You Home" en "Dancefloor", 2 onmiskenbare live-favorieten die al sinds 2005 een schot in de roos zijn. Alex toonde veel plezier in zijn spel, en het 'nieuwe nieuwe' gedeelte van "Still Take You Home" was interessant om te horen. Dit zijn nummers die live nooit vervelen, hoe vaak je ze ook gehoord hebt. Ik kreeg gelijk een opleving, waarna een jongedame mij boos toeschreeuwde "dat ik even normaal moest doen" . Ik vroeg haar of dit soms haar eerste AM-optreden was. Dit moet genoeg zeggen over het publiek op deze avond.

    Bij de 4 "Humbug"-era nummers die volgden werd het al gauw weer een sfeerloze en koude bedoeling. Het publiek leek alleen voor feest te zijn gekomen, en er waren weinig mensen die de "Humbug"-nummers leken te herkennen. Dit sloeg gelijk over op de band.

    "My Propeller" en "Crying Lightning" deden me niet zo veel, maar "Dangerous Animals" was opnieuw prachtig. Het was een optreden van pieken en dalen, wat ten dele kwam door de reactie van het publiek in de voor 90% gevulde HMH. Het was de eerste keer dat ik zoiets bij deze band meemaakte. Alex had leuke praatjes, en betrok de mensen op het balkon wederom bij de show, inclusief grappig bedoelde spastische handklap-bewegingen, die me deden denken aan zo'n ander genie. "The View From The Afternoon" blijft gewoon puur genieten, wat ik eerder zei over de 2 andere nummers van het debuutalbum in de set.

    Het blok wat volgde was wederom opstarten en afbouwen, opstarten en afbouwen. "Cornerstone" was tergend langzaam, maar wel inclusief superieur crooner-einde zoals maanden geleden te horen was in de uitgelekte preview ! "If You Were There, Beware" en "Pretty Visitors" zijn 2 goede liedjes die prachtig gespeeld werden, maar echt op z'n plek was het niet bij dit publiek. Want waar was "Potion Approaching"? "The Jeweller's Hands" werkte voor mij niet echt, en aan het langzaam nog verder inkakkende publiek te merken bij hun ook niet. Maar kom op, Arctic Monkeys verdienen meer dan dit...

    Een echte piek werd pas weer bereikt bij "When The Sun Goes Down", eigenlijk al iets te laat. Aan de lichtshow lag het niet, die was treffend. Spotlight op Alex tijdens zijn shine-momenten, al vergat hij de tekst aan het eind (met opzet?). "And what a scummy man/Just give him half a chance, I bet he'll rob you if he can/He don't do major credit cards, I doubt she does receipts/blahblahblahblah!"

    Wie had gedacht dat de absolute uitschieter ons nog te wachten stond. "Do Me A Favour" is een nummer wat elke keer beter wordt. De partijen van John Ashton zijn een erg goede aanvulling. En nog altijd zit ik gefascineerd naar Matt te kijken hoe hij al die bewegingen op hetzelfde moment kan doen...

    "Secret Door", mijn nieuwe favoriete nummer van het nieuwe album, duurt eigenlijk te kort op de plaat. De mooiste minuut op heel dat album is de laatste minuut van dat nummer. Vanavond was dat niet anders. Bij "fools on parade" zette ik mij schrap voor het confetti-kanon, wat uitbleef... Wat volgde was puur muzikaal genot. Blij dat ik dit niet wist, want het was de meest aangename verrassing van de hele avond. Een reprise, waarin de harmonieën zo mooi waren, en het arrangement zo goed uitgedacht... De confetti was alleen nog maar de bekende 'icing on the cake' .

    En ze hielden dat niveau vast in de toegift. De fantastische nieuwe versie van "Fluorescent Adolesecent" vermengd met "Only You Know" was verterend, ook al raakte Alex z'n tekst kwijt, en werd-ie steeds joliger ("as a miserable little shite" ) door onder andere het nummer aan te kondigen als "Happy Birthday Uncle *nogwat". "505" blijft de beste afsluiter die ze zich kunnen wensen. Een nummer die ze bewaard hebben, en wat is uitgegroeid tot een nog sterker nummer dan het al was. Perfecte ambience, met het licht en de videoschermen in de climax, en een Alex die de eer aan de band overlaat door vervroegd het podium te verlaten, al ging het strompelend... En oh ja, daar was-ie dan toch: Big Nige op de bas .

    Samenvattend was het een bijzondere show van een band die ik vanaf hun begin volg, maar waarin ze zich van een kant lieten zien die ik nog niet eerder had gezien, met als absoluut hoogtepunt de slot-scene. Erg benieuwd wat ze de volgende keer aan ons laten zien.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:42:32 #12
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593558
    Wtf klaagt iedereen over Eagles of Death Metal? Ze waren gewoon weer strak als altijd! Maar echt... wat een tam, saai en ongeïnteresseerd publiek bij de EODM. Gelukkig hebben wij, met nog wat andere gasten, er een beetje pit in gekregen door op een gegeven moment door gewoon lekker los te gaan, wat ze verdienen. Echt een diepgang om te zien als je ze gezien hebt in een kleinere zaal (ik heb ze in Paradiso gezien begin dit jaar). Klein beetje toegegeven, ze passen ook niet bij de stijl van de Apen.

    Arctic Monkeys waren gewoon weer erg vet! Publiek was (gelukkig) energiek, en volgens mij vond Alex, ook al zat hij in z'n eigen wereldje door zijn geblow (kan niet anders), het ook allemaal wel prima. Confetti was voor mij een verrassing, omdat ik de YouTube filmpjes vermeden heb. Erg tof! Ze hebben mijn lichtelijke teleurstelling van het optreden op Lowlands he-le-maal goedgemaakt vanavond.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:44:36 #13
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593563
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:33 schreef Aisumasen het volgende:

    Echt op gang kwam het pas bij "Still Take You Home" en "Dancefloor", 2 onmiskenbare live-favorieten die al sinds 2005 een schot in de roos zijn. Alex toonde veel plezier in zijn spel, en het 'nieuwe nieuwe' gedeelte van "Still Take You Home" was interessant om te horen. Dit zijn nummers die live nooit vervelen, hoe vaak je ze ook gehoord hebt. Ik kreeg gelijk een opleving, waarna een jongedame mij boos toeschreeuwde "dat ik even normaal moest doen" . Ik vroeg haar of dit soms haar eerste AM-optreden was. Dit moet genoeg zeggen over het publiek op deze avond.
    . Ik zou wel eens een documentaire willen zien over hoe Aisumasen een een AM-concert beleeft .

    Verder ben ik het wel eens met je verhaal, alleen dat het publiek inkakte heb ik niet echt gemerkt. Ik vond de Humbug-liedjes goed uit de verf gekomen, en puur als "luisterliedjes" (mag ik dat zeggen? ja, ik mag dat zeggen) vind ik ze prettiger dan hun eerdere werk. Secret Door .
    2000 light years from home
    pi_74593568
    Erg mooi verslag, bedankt! Jammer van het publiek inderdaad. Voor mij waren de hoogtepunten van de show toch de Humbug nummers, met voorsprong, omdat ik Humbug ook gewoon veel beter vind dan de twee andere albums.

    Er is alweer een publieksopname van Sketchead, in vrij goede kwaliteit, heb het even op Youtube gegooid voor de geïnteresseerden;
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:48:30 #15
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593572
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Haunter het volgende:
    Wtf klaagt iedereen over Eagles of Death Metal? Ze waren gewoon weer strak als altijd! Maar echt... wat een tam, saai en ongeïnteresseerd publiek bij de EODM. Gelukkig hebben wij, met nog wat andere gasten, er een beetje pit in gekregen door op een gegeven moment door gewoon lekker los te gaan, wat ze verdienen. Echt een diepgang om te zien als je ze gezien hebt in een kleinere zaal (ik heb ze in Paradiso gezien begin dit jaar). Klein beetje toegegeven, ze passen ook niet bij de stijl van de Apen.
    De mensen komen niet voor het voorprogramma he .
    2000 light years from home
      woensdag 11 november 2009 @ 02:50:19 #16
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593575
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:48 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    De mensen komen niet voor het voorprogramma he .
    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

    En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:52:01 #17
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593578
    Wát een waanzinnige band blijft dit toch. Vind ze met het nieuwe werk veel toffer eigenlijk, het begint m.i. een beetje 'an evening with' te worden i.p.v. het standaard beukwerk van het eerdere werk. Alle bijkomende 'fratsen', zoals in STYH en Fluorescent .. zijn erg tof. Hoogtepunt vond ik zelf Jeweller's Hands. Laat ze maar lekker groeien in dit soort shows, mijn zegen hebben ze!
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 02:52:25 #18
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593580
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:50 schreef Haunter het volgende:

    [..]

    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

    En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    2000 light years from home
      woensdag 11 november 2009 @ 02:53:29 #19
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593582
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:52 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    Had ik niet echt. Ik had het 2 jaar geleden in de HMH meer, daar ergerde me ik ook erg aan. Maar ik zag vandaag vooral een jong, maar energiek publiek om me heen, die op de juiste momenten gewoon heerlijk aan het losgaan waren... net als ik
    pi_74593585
    Nu ik dit lees heb ik echt zoveel spijt dat ik als een idioot zitplaatsen had
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 02:56:37 #21
    128220 Peter6000
    pi_74593588
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:52 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    Op de tribune stond iemand op de trap vreselijk 'los te gaan', en ze begon ook nog te schreeuwen 'Fuck jullie allemaal, jullie begrijpen de muziek niet'.

    Dat was wel vervelend, want het haalde me uit mijn concentratie.
    pi_74593591
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:55 schreef Arn0 het volgende:
    Nu ik dit lees heb ik echt zoveel spijt dat ik als een idioot zitplaatsen had
    Nee man! Mocht ik een tweede keer gaan in deze tour, zou ik juist voor zitplaatsen kiezen. Al is dat misschien ook weer niet helemaal vergelijken omdat ik ze al zo vaak van dichtbij heb gezien.
    pi_74593596
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:58 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Nee man! Mocht ik een tweede keer gaan in deze tour, zou ik juist voor zitplaatsen kiezen. Al is dat misschien ook weer niet helemaal vergelijken omdat ik ze al zo vaak van dichtbij heb gezien.
    Tja, opzich kon je je perfect op de muziek concentreren maar moest ik een tweede keer gaan zou ik zeker staanplaatsen nemen. Het 'pit' sfeertje dat beschreven wordt in dit topic lijkt me wel tof. Maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik nog nooit heb gepit.

    PS: dat bericht over de dode images in de OP gelezen?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593604
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:59 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    PS: dat bericht over de dode images in de OP gelezen?
    Ja, en ik doe alsof ik het niet gelezen heb .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:46 schreef Arn0 het volgende:
    Erg mooi verslag, bedankt! Jammer van het publiek inderdaad. Voor mij waren de hoogtepunten van de show toch de Humbug nummers, met voorsprong, omdat ik Humbug ook gewoon veel beter vind dan de twee andere albums.

    Er is alweer een publieksopname van Sketchead, in vrij goede kwaliteit, heb het even op Youtube gegooid voor de geïnteresseerden;
    Da's snel. We hebben een taper!
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:44 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    . Ik zou wel eens een documentaire willen zien over hoe Aisumasen een een AM-concert beleeft . [..]
    Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB . Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:50 schreef Haunter het volgende:

    [..]

    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

    En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
    "Vroeger..." ...was het Arctic Monkeys-publiek vooraan één groot front van energie. Waarom duurde het applaus dit keer vaak niet langer dan 5 seconden? Waarom vielen er pijnlijke stiltes toen Alex het publiek liet zingen, onder andere in "This House Is A Circus"?
      woensdag 11 november 2009 @ 03:02:56 #25
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593607
    Ik kan juist nooit begrijpen waarom mensen, bij zo'n energieke band als de Arctic Monkeys, zitplaatsen nemen. Kom op, deze muziek is veelal (paar softe nummers natuurlijk) gemaakt om lekker op springen/los te gaan. Bij een akoestisch optreden kan ik het me wel voor stellen, maar een indie/rock-concert... nah.
      woensdag 11 november 2009 @ 03:03:12 #26
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593608
    Ongecontroleerd losgaan bij Arctic Monkeys is zonde m.i. Je kunt beter normaal genieten van het optreden, anders kun je ook een plaat opzetten.
    Heavenly Awaiting
    pi_74593610
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:03 schreef Yevgeni het volgende:
    Ongecontroleerd losgaan bij Arctic Monkeys is zonde m.i. Je kunt beter normaal genieten van het optreden, anders kun je ook een plaat opzetten.
    Mee eens, was er blij mee dat ik het rustig heb kunnen observeren iets verder van het midden vandaan. Daar lenen de nieuwe nummers zich stukken beter voor.
    pi_74593614
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
    Ja, en ik doe alsof ik het niet gelezen heb .
    Moet ik het doen? Ik was aan het denken om misschien heel de OP even te remaken
    quote:
    Ik kan juist nooit begrijpen waarom mensen, bij zo'n energieke band als de Arctic Monkeys, zitplaatsen nemen. Kom op, deze muziek is veelal (paar softe nummers natuurlijk) gemaakt om lekker op springen/los te gaan. Bij een akoestisch optreden kan ik het me wel voor stellen, maar een indie/rock-concert... nah.
    Leeftijdsrestricties, ik wou geen risico nemen
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      woensdag 11 november 2009 @ 03:06:08 #29
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593619
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
    "Vroeger..." ...was het Arctic Monkeys-publiek vooraan één groot front van energie. Waarom duurde het applaus dit keer vaak niet langer dan 5 seconden? Waarom vielen er pijnlijke stiltes toen Alex het publiek liet zingen, onder andere in "This House Is A Circus"?
    Het was nog steeds wel vol met energie, wat ik alle optredens wat ik gezien heb behalve Lowlands 2009, vond ik zelf. Die pijnlijke stiltes waren denk ik omdat mensen net een beetje bijkwamen van de energie, en daardoor de tekst niet meer wisten. Ik, als grote AM-fan, wist het zelfs eventjes niet meer

    Maar ik snap je punt wel een beetje hoor Toch ben ik blij dat ik niet hetzelfde publiek als Lowlands heb gezien, wat logisch is natuurlijk.
      woensdag 11 november 2009 @ 03:07:24 #30
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593623
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:04 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Mee eens, was er blij mee dat ik het rustig heb kunnen observeren iets verder van het midden vandaan. Daar lenen de nieuwe nummers zich stukken beter voor.
    Op Lowlands koos ik voor het laatste, waar ik achteraf nog spijt van heb gekregen ook. Nu heb ik prima kunnen genieten en zo nu en dan vlieg je toch wel uit de bocht. Dat de tienermeisjes dat dan niet trekken, snap ik nooit, het blijven wel de Arctic Monkeys, hè.. Heb vandaag ook een hoop mensen gezien die op ergens 'along the way' op de 'bandwagon' zijn gestapt om alleen maar hip te zijn. Ik veracht ze..
    Heavenly Awaiting
    pi_74594567
    /leest aisumasen's rapportage

    Dan heb ik het me toch niet verbeeld! Deze versie van het cornerstone einde is fucking geweldig

    Verder heb ik me prima vermaakt en was het een goede 1e keer
      woensdag 11 november 2009 @ 09:18:51 #32
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_74595332
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:56 schreef Peter6000 het volgende:
    Op de tribune stond iemand op de trap vreselijk 'los te gaan', en ze begon ook nog te schreeuwen 'Fuck jullie allemaal, jullie begrijpen de muziek niet'.
    God ja, die heb ik ook nog even gezien toen ik na het halen van mijn jas [moest echt een trein halen] het einde van FA en daarna 505 ging kijken. Wat was dat een lomp wijf zeg Zonder gêne als een zatte stuk stront heen en weer zwalken op de trap en hard roepen inderdaad. Ook nog dat ze "er zo boos om kon worden" dat mensen de muziek niet snapten

    Geweldig concert weer vond ik, wel weer totaal anders dan twee jaar terug in de HMH. Toen beleefde ik het sowieso anders denk ik, doordat ik toen heel het concert in de pit heb gestaan en nu iets verder van het podium tussen rustiger [soms té rustig] publiek stond.

    Eagles of Death Metal vond ik lekker klinken; ik heb het nieuwste album van ze slechts één keer geluisterd en online een paar keer "Cherry Cola" en kende het dus niet heel goed. Misschien daardoor vond ik veel nummers op elkaar lijken. Wel vond ik het erg strak gespeeld en was het leuk om naar de band te kijken. Gewoon lekkere recht-toe-recht-aan rock waarbij de zanger zo uit een foute '80s porno film leek te zijn gestapt. "Wannabe in L.A." vond ik wel vet

    Wel vervelend dat er nog steeds zo'n wannabe publiek afkomt op Arctic Monkeys concerten zeg. Ik had gehoopt dat het nu wel een beetje voorbij zou zijn na een aantal jaar en de hype een beetje weg is. Maar nee, nog steeds bestaat de helft van het publiek uit minderjarige meisjes die er heel erg hip[pie] uit proberen te zien [bijv. die elastiekjes om hun hoofd / over hun voorhoofd ] en die samen met hun ouders te dichtbij de losgaande mensen gaan staan en er vervolgens over gaan zeuren...

    Maar goed, ik heb wel genoten van het concert en zoals altijd werd alles live heel clean gespeeld Wel jammer dat het grootste gedeelte van het publiek alleen nummers van het eerste album leken te kennen en daarop mee wilden zingen en springen, maar dat bij Humbug-nummers vrijwel niet deden en zelfs bij FWN niet echt. Zoals al eerder vermeld leek niemand Sketchead te kennen en was ik de enige in mijn naaste omgeving die toen aan het meezingen was
    Ik had helaas in een eerder topic al gelezen over het confetti-kanon en verwachtte het dus wel een beetje, maar toen het uitbleef geloofde ik er niet meer zo in. Toen het toch gebeurde vond ik het echt een heel erg vet moment! Echt mooi
      woensdag 11 november 2009 @ 10:01:28 #33
    239528 couleurs
    raise your flaaag
    pi_74596317
    Erg genoten van de nieuwe nummers, ook omdat je dan ff kon concentreren op het hele gebeuren i.p.v. in de pit zijn.
    pi_74597133
    was top, even tvp want nu moet ik naar school
      woensdag 11 november 2009 @ 10:38:37 #35
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_74597304
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Haunter het volgende:
    Ik kan juist nooit begrijpen waarom mensen, bij zo'n energieke band als de Arctic Monkeys, zitplaatsen nemen. Kom op, deze muziek is veelal (paar softe nummers natuurlijk) gemaakt om lekker op springen/los te gaan. Bij een akoestisch optreden kan ik het me wel voor stellen, maar een indie/rock-concert... nah.
    Naja in mijn geval: ik heb het nu wel gehad met dat lompe gespring, geduw en gepit. Been there, done that. Nu kom ik alleen nog voor de muziek.

    Daarbij komt dat ik niet al te groot ben, dus als ik in de zaal sta, staat er altijd wel iemand voor me die groter is waardoor mijn zicht onttrokken wordt. Ik betaal geen 40 euro om naar een halve band te kijken.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:18 schreef Xurk het volgende:

    [..]

    God ja, die heb ik ook nog even gezien toen ik na het halen van mijn jas [moest echt een trein halen] het einde van FA en daarna 505 ging kijken. Wat was dat een lomp wijf zeg Zonder gêne als een zatte stuk stront heen en weer zwalken op de trap en hard roepen inderdaad. Ook nog dat ze "er zo boos om kon worden" dat mensen de muziek niet snapten
    Welke tribune was dat precies? Die op etage 1, of die die gewoon te bereiken is vanaf beneden?
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
    Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB . Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:18 schreef Xurk het volgende:
    Wel vervelend dat er nog steeds zo'n wannabe publiek afkomt op Arctic Monkeys concerten zeg. Ik had gehoopt dat het nu wel een beetje voorbij zou zijn na een aantal jaar en de hype een beetje weg is. Maar nee, nog steeds bestaat de helft van het publiek uit minderjarige meisjes die er heel erg hip[pie] uit proberen te zien [bijv. die elastiekjes om hun hoofd / over hun voorhoofd ] en die samen met hun ouders te dichtbij de losgaande mensen gaan staan en er vervolgens over gaan zeuren...
    Dat zijn wel de meest ergerlijke figuren bij concerten van populaire acts. Ze zien er inderdaad vrij wannabe-hippie uit en kennen alleen de nummers van Favourite Worst Nightmare, hooguit nog een paar van het eerste album. Die kinderen komen ook vooral om een foto/opname te maken van hun "idolen". Heb bij een concert van N*E*R*D nog eens een aanvaring gehad met dat soort types toen ik los wilde gaan.

    Zag gister een meisje voor mij zitten SMS'en, dat ze 'vooraan had gestaan, maar dat het daar echt een hel was!" (bij EODM). Wat had je dan verwacht, domme doos?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Horloge op 11-11-2009 10:43:45 ]
    pi_74598118
    Was ook wel grappig om te zien dat na Brianstorm al meisjes huilend wegliepen van vooraan

    Ik vond het publiek wel goed, waar ik stond iig Lekker springen (maar niet zo pitten, dat was meer achter me), kende Humbug volgens mij ook wel, ging wel hard
      woensdag 11 november 2009 @ 11:03:39 #37
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74598125
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:33 schreef Aisumasen het volgende:
    Een echte piek werd pas weer bereikt bij "When The Sun Goes Down", eigenlijk al iets te laat. Aan de lichtshow lag het niet, die was treffend. Spotlight op Alex tijdens zijn shine-momenten, al vergat hij de tekst aan het eind (met opzet?). "And what a scummy man/Just give him half a chance, I bet he'll rob you if he can/He don't do major credit cards, I doubt she does receipts/blahblahblahblah!"
    1. Je hebt hier zelf de tekst ook verkeerd, de credit cards zitten in het begin van het nummer.
    2. Volgens mij zat het iets anders. Ik hoorde dit volgens mij: "And what a scummy man/blahblah/can see it in his eyes that he's got a nasty plan/I hope you're not involved at all!" Oftewel, een mislukte poging om het publiek het einde te laten zingen.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74598294
    Zo, ook weer wakker na een geweldige avond!
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB . Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
    Je bent best een saaie lul ja!

    Nee geintje hoor, al ben ik je bij AM helemaal kwijtgeraakt geloof ik

    Maar in ieder geval, mijn verslag van de avond:

    Rond half 6 aangekomen bij de HMH terwijl de mensen waarmee ik zou komen pas een uur later ongeveer aan zouden komen. Even wat eten gehaald bij de FeBo waar ik Aisu tegen kwam. Een beetje staan wachten voor de deur, ons verbazend over de mensen die aan de zijkanten van de deuren zaten, maar daar echt een uur zaten ook (ze gaan aan de zijkant zitten, en pas als het druk is gaan ze pas voor de deuren staan, hebben ze nog niks aan het 'uren' wachten voor de zaal ).

    Maar in ieder geval, EODM begon, en ik vond er weinig aan. Wel een paar leuk gespeelde liedjes maar er komt live amper iets over van de catchyheid die ze wel op plaat hebben. Daarbij zijn de andere muzikanten ook maar een stel wannabe's, de drummer speelt ALTIJD hetzelfde tussenstukje tussen nummers . Jesse Hughes komt altijd over alsof ie helemaal los wil gaan maar het niet kan, waardoor het overkomt alsof hij heel erg last heeft van ongecontroleerde tics/spasmes. Verder word ik ook nogal ziek van het altijd maar herhaalde "CAN YOU DIG IT?"

    Het klinkt nu allemaal wel heel erg negatief, maar ik vond het een prima voorprogramma om me door die paar minuten wachten heen te helpen hoor. Al gaat de tijd sneller als je met Aisumasen over AM gerelateerde dingen praat (en het publiek om je heen met vragende gezichten ziet staan: "Waar hebben die twee het in godsnaam over?").

    Toen de Arctic Monkeys, compleet verrast door het gordijn! Wel leuk, anders sta je de hele tijd het podium op te staren en te hopen dat ze al komen, nu was ik meer gericht op het praten met mensen ipv zenuwachtig naar het podium kijken.

    Dance Little Liar was een lekkere opener, maar bij lange na niet zo goed als de Sandtrap/This House is a Circus combo van twee jaar terug. Bij Brianstorm kwam het retard publiek los, stond kennelijk bij een paar irritante gasten die alleen maar wilden pitten en voor de rest amper iets kenden. Op het einde gingen ze zelfs nog met een grote groep op ander publiek inrennen ofzo (ze vormden een grote kluit mensen, en sloegen op elkaar in ofzo, het was iig heel erg zielig, zeker omdat andere mensen keihard door die groep weggeduwd werden. Ik heb gelukkig nog wel even een trap na gegeven aan één van die gasten toen ik aan de kant moest springen).

    De rest van de nummers, mijn hoogtepunten waren echt vooral de Humbug nummers. Ik vind My Propeller op plaat zelf één van de minderen maar live was ie érrug goed. Humbug teleurstelling was voor mij Dangerous Animals. De echt gave momenten uit dat nummer (de effecten op het einde e.d.) kwamen live niet lekker uit de verf.

    Mijn absolute hoogtepunt was echt The Jeweller's Hands. Ik vond dat nummer live echt geweldig mooi! Andere hoogtepunt was natuurlijk ook When the Sun goes Down, waar het publiek wel normaal kon doen en gewoon lekker mee kon springen ipv pitten.

    Secret Door was geniaal, ik had eigenlijk de hoop op de confetti al opgegeven toen het toch kwam! Waanzinnig mooi in een geweldige uitvoering. De toegift met FA/505 was geweldig en Alex maakte er weer een mooi einde aan door de eer aan de band te laten.

    Verder vond ik de schermen erg mooi (alhoewel ik redelijk vooraan stond toch een paar keer naar gekeken ). Ook de lichteffecten waren echt super en gaven bijna elk nummer veel sfeer mee.

    En toen op naar huis, met een kater.

    Als ik geen stage zou hebben en wat meer geld was ik vanavond weer gegaan.

    Oh trouwens, even over dat zitten, ik droomde vannacht dat ik in de HMH kwam en dat er stoelen stonden! En om eerlijk te zijn zou ik het helemaal niet erg vinden als ik het zittend zou moeten kijken. De Humbug nummers zijn er perfect voor!

    En publiek dat geen waardering had voor de rustigere/Humbug nummers, donder alsjeblieft op naar iets anders, misselijkmakend was het.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:13:32 #39
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74598438
    Ik vond juist dat de FWN nummers best goed opgepikt werden hoor. In december 2007 werd This House Is A Circus erg mat ontvangen, maar nu hoorde ik toch velen luidkeels meezingen. Idem voor Do Me A Favour.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74598538
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:09 schreef AMDB het volgende:
    Maar in ieder geval, EODM begon, en ik vond er weinig aan. Wel een paar leuk gespeelde liedjes maar er komt live amper iets over van de catchyheid die ze wel op plaat hebben. Daarbij zijn de andere muzikanten ook maar een stel wannabe's, de drummer speelt ALTIJD hetzelfde tussenstukje tussen nummers .
    Dude! Joey Castillo
    Die gast is zo'n baas. Dezelfde stukjes is ook echt onzin. Ik vond persoonlijk Joey veel harder komen op drums dan Matt overigens. Ook ander type drummer maar toch. Joey is zo strak en mept zo hard.

    Denk overigens dat Matt zelf het met me eens is Hij heeft al eens gezegd dat ie QotSA had gezien (zelfde drummer) en toen dacht 'Gast ik moet echt harder slaan'.

    Overigens is de bassist ook een baas met z'n grote handen.

    Maargoed, ik van Dangerous Animals ook heel vet met de tempowisselingen
      woensdag 11 november 2009 @ 11:24:18 #41
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_74598737
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Horloge het volgende:
    Welke tribune was dat precies? Die op etage 1, of die die gewoon te bereiken is vanaf beneden?
    Die vanaf beneden te bereiken is, dus één trap omhoog als je er van buiten de zaal naartoe wil.

    Ik merkte wel dat in de tweede helft van de set [nadat er een aantal Humbug-nummers achter elkaar waren geweest] dat ik steeds meer ruimte kwam doordat er achter elkaar meisjes bleven weglopen uit het voorste gedeelte. Ik kwam er niet uit of dat nu kwam doordat ze de meute voor wilden zijn na het concert m.b.t. jassen ophalen en treinen halen, of dat ze Humbug niet kennen / kunnen waarderen Het was in ieder geval wel een gevalletje "good riddance", zeker als het laatste de oorzaak was.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:25:01 #42
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74598753
    Hij zong btw ook "Your name isn't real but I don't like the sand" bij Dancefloor.

    En dat "miserable little shite" deed ook mijn mondhoeken krullen ja.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74599164
    Wat is er hier vreselijk weinig begrip voor andermans concert beleving zeg.
    pi_74599273
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:37 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Wat is er hier vreselijk weinig begrip voor andermans concert beleving zeg.
    Jij bedoelt de kritiek op de pittende mensen? Die hebben geen respect voor andermans concertbeleving m.i.

    Zelfs op Secret Door gingen sommige mensen pitten
      woensdag 11 november 2009 @ 11:42:32 #45
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74599330
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:40 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    Jij bedoelt de kritiek op de pittende mensen? Die hebben geen respect voor andermans concertbeleving m.i.

    Zelfs op Secret Door gingen sommige mensen pitten
    Dat was inderdaad overdreven en irritant.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74599479
    Het is vrij simpel. De zaal is tamelijk groot, je weet dat er voorin een groepje staat dat "los" gaat (en het was allemaal redelijk tam, maar goed). Heel veel respect voor jouw concertbeleving, maar misschien moet je, van alle plekken waar je kán staan, dan eventjes niet daar in de buurt gaan staan?
    pi_74599532
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:46 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Het is vrij simpel. De zal is tamelijk groot, je weet dat er voorin een groepje staat dat "los" gaat (en het was allemaal redelijk tam, maar goed). Heel veel respect voor jouw concertbeleving, maar misschien moet je, van alle plekken waar je kán staan, dan eventjes niet daar in de buurt gaan staan?
    Misschien stond ik daar eerder dan de pittende mensen? Die kwamen later allemaal naar voren stormen en kunnen heel moeilijk op de zelfde plek blijven staan.
    pi_74599640
    Maar je wéét toch dat het centraal voor het podium, niet helemaal vooraan maar wel in de buurt altijdgebeurd?
      woensdag 11 november 2009 @ 11:53:03 #49
    96116 ralfseltje
    Sitting on a cornflake
    pi_74599728
    Is het goed te doen om vanavond nog (goedkoop) twee kaartjes te scoren bij de HMH?
    pi_74599843
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:50 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Maar je wéét toch dat het centraal voor het podium, niet helemaal vooraan maar wel in de buurt altijdgebeurd?
    Ja, maar die mensen hadden ook totaal geen respect voor de andere nummers en de mensen om hen heen. Volgens mij draai je de zaken om. Dat het gebeurt weet ik, maar ze blijven vaak totaal belachelijk bezig zonder enig respect voor mensen om hen heen. Ik heb ook wel eens in een pit gestaan maar als ik zag dat er mensen last van hadden zorgde ik er altijd voor dat ik ze niet raakte of iets van ze af ging. Sommige gasten hebben alleen maar oog voor elkaar duwen en maakt het ze niks uit dat ze omstanders keihard raken.
    pi_74599881
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:53 schreef ralfseltje het volgende:
    Is het goed te doen om vanavond nog (goedkoop) twee kaartjes te scoren bij de HMH?
    Ik denk het wel, zullen vast tickethandelaars zijn die nog kaarten kwijt moeten en ze voor laag verkopen. Wel onderhandelen natuurlijk
    pi_74599905
    Op marktplaats staan ze ook voor 20-25 euo
      woensdag 11 november 2009 @ 11:57:53 #53
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74599937
    Ik heb vooral een hekel aan mensen die de aandacht op zichzelf vestigen door zelf totaal geen aandacht voor de band te hebben.
    Heavenly Awaiting
    pi_74599978
    Ik moet eerlijk bekennen dat als ik muziek voel zoals ik dat gister deed, dan verlies ik mijn medemens een beetje uit het oog ja (hoewel ik niet van het duwen ben - daarvoor stonden er te veel jonge blonde dames tussen).

    Maar laat ik het zo zeggen: je gaat naar Ajax-Feyenoord, maar wil vooral rustig de wedstrijd kijken. Geen staande mensen om je heen, niet te veel geschreeuw, niet te veel gekkigheid. Ga je dan op 410 of op de f-side staan? Nee toch?
    pi_74600089
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:58 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Ik moet eerlijk bekennen dat als ik muziek voel zoals ik dat gister deed, dan verlies ik mijn medemens een beetje uit het oog ja (hoewel ik niet van het duwen ben - daarvoor stonden er te veel jonge blonde dames tussen).

    Maar laat ik het zo zeggen: je gaat naar Ajax-Feyenoord, maar wil vooral rustig de wedstrijd kijken. Geen staande mensen om je heen, niet te veel geschreeuw, niet te veel gekkigheid. Ga je dan op 410 of op de f-side staan? Nee toch?
    Geef de asociale mensen maar een plek vooraan. Hoe gaat dat gezegde ook alweer? Iets van "De asocialen hebben de halve wereld" o.i.d.

    Ik kan er best tegen als mensen springen en tot op zekere hoogte pitten, maar om nou als een bezetene door het publiek te gaan springen en tegen omstanders aan te gaan duwen en daarbij geen respect voor de band te hebben, dan mag je oprotten van mij.
      woensdag 11 november 2009 @ 12:05:25 #56
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600204
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:58 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Ik moet eerlijk bekennen dat als ik muziek voel zoals ik dat gister deed, dan verlies ik mijn medemens een beetje uit het oog ja (hoewel ik niet van het duwen ben - daarvoor stonden er te veel jonge blonde dames tussen).

    Maar laat ik het zo zeggen: je gaat naar Ajax-Feyenoord, maar wil vooral rustig de wedstrijd kijken. Geen staande mensen om je heen, niet te veel geschreeuw, niet te veel gekkigheid. Ga je dan op 410 of op de f-side staan? Nee toch?
    Tja, ik snap sommgie kritiek ook totaal niet. Ik vind het onzin om op Secret Door te gaan pitten, dat is gewoon haantjesgedrag. Maar als ik lekker los sta te gaan, vooraan waar altijd "aktie" is, omdat ik de muziek die ik hoor heerlijk vind en me goed voel, moet dat geen probleem zijn. Al he-le-maal niet bij een indie-concert als de Arctic Monkeys.

    Ik vind de afwisseling ook heerlijk, lekker los op de up-tempo nummers, en lekker zwijmelen bij de rustige nummers
    pi_74600208
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:58 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Ik moet eerlijk bekennen dat als ik muziek voel zoals ik dat gister deed, dan verlies ik mijn medemens een beetje uit het oog ja (hoewel ik niet van het duwen ben - daarvoor stonden er te veel jonge blonde dames tussen).

    Maar laat ik het zo zeggen: je gaat naar Ajax-Feyenoord, maar wil vooral rustig de wedstrijd kijken. Geen staande mensen om je heen, niet te veel geschreeuw, niet te veel gekkigheid. Ga je dan op 410 of op de f-side staan? Nee toch?
    Die vergelijking gaat niet op, nu claimen die mensen de beste plek. Terwijl in de Arena genoeg andere goede plekken zijn.

    Niet dat ik er last van heb gehad overigens. Heb genoten vanaf de tribune!
      woensdag 11 november 2009 @ 12:06:53 #58
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_74600245
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    Geef de asociale mensen maar een plek vooraan. Hoe gaat dat gezegde ook alweer? Iets van "De asocialen hebben de halve wereld" o.i.d.
    Brutalen hebben de halve wereld.

    Bovendien gaat zijn analogie niet op, want in een stadion is de keuze tussen 1. extreme wedstrijdbeleving (vak 410) en 2. normale wedstrijdbeleving. In een concertzaal is het kiezen tussen óf amper concertbeleving (tribune/wat verder van het podium), óf extreme beleving (die moshpit vooraan).

    Er ís gewoon geen tussenweg. Dus "normaal" meedoen is geen optie.
    pi_74600246
    Geen respect voor de band - dat is een aanname. Als ik muziek beleef, gaat dat gepaard met wat druk gedrag. Wat dat in godesnaam met respect voor de band te maken heeft, ik weet het niet. Als ik geen respect voor de band heb blijf ik stil staan, ieder z'n meug.
    Wat betreft de asocialen... Kom kom. Het duwen van "onschuldige" omstanders is natuurlijk een beetje triest, tegelijkertijd weet jij ook wel hoe die dingen gaan: soms struikel of duikel je toevallig de verkeerde kant op. Shit happens. Gebeurd allemaal al langer bij concerten dan jij en ik er komen, noem het een stukje traditie.
    pi_74600277
    @Horloge: ik heb zelf eerst een tijdje achter het hele pit gebeuren gestaan, en daar kon je het concert prima beleven. Had totaal geen last van die jongens voorin, stond er een metertje of vier achter.
      woensdag 11 november 2009 @ 12:09:51 #61
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600321
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Geen respect voor de band - dat is een aanname. Als ik muziek beleef, gaat dat gepaard met wat druk gedrag. Wat dat in godesnaam met respect voor de band te maken heeft, ik weet het niet. Als ik geen respect voor de band heb blijf ik stil staan, ieder z'n meug.
    Wat betreft de asocialen... Kom kom. Het duwen van "onschuldige" omstanders is natuurlijk een beetje triest, tegelijkertijd weet jij ook wel hoe die dingen gaan: soms struikel of duikel je toevallig de verkeerde kant op. Shit happens. Gebeurd allemaal al langer bij concerten dan jij en ik er komen, noem het een stukje traditie.
    Klopt helemaal.

    Sommigen hier zien het verschil niet tussen de AM-fans die gewoon heerlijk into de muziek zijn, en die heerlijk staan te genieten waarbij per ongeluk een omstander een beetje geraakt wordt af en toe, en de asocialen die staan te beuken "omdat het kan".
      woensdag 11 november 2009 @ 12:10:05 #62
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_74600329
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Geen respect voor de band - dat is een aanname. Als ik muziek beleef, gaat dat gepaard met wat druk gedrag. Wat dat in godesnaam met respect voor de band te maken heeft, ik weet het niet. Als ik geen respect voor de band heb blijf ik stil staan, ieder z'n meug.
    Wat betreft de asocialen... Kom kom. Het duwen van "onschuldige" omstanders is natuurlijk een beetje triest, tegelijkertijd weet jij ook wel hoe die dingen gaan: soms struikel of duikel je toevallig de verkeerde kant op. Shit happens. Gebeurd allemaal al langer bij concerten dan jij en ik er komen, noem het een stukje traditie.
    Sommige moshpits zijn gewoon vreselijk sarcastisch, zoals die bij de rustigere nummers. Dat mag je wat mij betreft wel gebrek aan respect noemen. Gebrek aan respect voor iedereen, niet alleen voor de band.
    pi_74600383
    Nu ja, ik ga ook niet bepaald los op rustige nummers nee. Bizar fenomeen. Maar ja, misschien beleven die jongens muziek zo, kan toch?
      woensdag 11 november 2009 @ 12:14:37 #64
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600440
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:12 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Nu ja, ik ga ook niet bepaald los op rustige nummers nee. Bizar fenomeen. Maar ja, misschien beleven die jongens muziek zo, kan toch?
    Sommigen niet, daar ben ik het dan wel mee eens. Ik heb me daar gister niet aan geërgerd, maar 2 jaar geleden in de HMH wel. Gewoon van die sjappies die met een stuk of 5/6 man stoer staan te doen voor elkaar.
    pi_74600472
    Die mag je van mij - onder het mom van, lekker ruig - best even een tik tegen de kanis geven.
      woensdag 11 november 2009 @ 12:30:17 #66
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600906
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Die mag je van mij - onder het mom van, lekker ruig - best even een tik tegen de kanis geven.
    Ja, dat soort druk maar hard terug naar hun stoere vriendjes.
    pi_74601207
    Wat een gezanik over die pit .
    In het begin stond ik er vol in en deed ook gewoon mee. Later ben ik wat naar achter gelopen en vanaf daar kon je het goed zien én rustig staan.

    Verder prima concert. Het was de eerste keer Arctic Monkeys voor mij. Wel hilarisch dat iemand halverwege Brianstom ging vragen of het wat rustiger kon
      woensdag 11 november 2009 @ 12:53:40 #68
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74601613
    quote:
    › ARCTIC MONKEYS: AANTREKKINGSKRACHT IN ONVERSCHILLIGHEID :: 11-11-2009

    Twee avonden de HMH uitverkopen bleek een iets te ambitieus plan, maar het had niet veel gescheeld. De Arctic Monkeys zitten al een poos in de overgangsfase van indiehype naar publieksband en daar horen zalen met een capaciteit van 5500 personen bij. Wat de Monkeys in de bierhal neerzetten voelt vertrouwd voor de mensen die ze al op Lowlands of elders zagen: een goede mix van oud en nieuw materiaal, gecombineerd met een mooie lichtshow en de fascinerende onverschilligheid van vier postpubers zonder (zichtbare) podiumvrees.

    Het is slim om Eagles Of Death Metal, de band van Californië’s belangrijkste dickshaker Jesse ‘The Devil’ Hughes, het voorprogramma te laten verzorgen; een betere opwarmer kun je je als band én publiek niet wensen. De verbindende factor tussen Eagles Of Death Metal en de Arctic Monkeys? Mojo. Sexappeal. Hughes heeft het in overvloed, de Monkeys hebben er nog nooit van gehoord. Oók niet nu hun haar lang is en ze in toetsenist/gitarist John Ashton een vijfde bandlid hebben gevonden.

    Dat belet ze er echter niet van om met Dance Little Liar en Brianstorm meteen goed uit te pakken vanavond. Het eerste hoogtepunt is de ‘pas-de-deux’ van zanger/gitarist Alex Turner en gitarist Jamie Cook tijdens Still Take You Home. In een lang uitgesponnen middenstuk spelen de Britten vlijmscherp tegen elkaar op. Mooi om te zien en fantastisch om te horen. In Dangerous Animals heeft Turner wat stemproblemen. Het lijkt alsof hij te laag inzet en dat in het vervolg van het nummer niet meer kan rechtzetten.

    Tekstueel laat hij ook wat steekjes vallen – zowel in When The Sun Goes Down als Fluorescent Adolescent worstelt hij met z’n eigen woorden. Een tweede hoogtepunt is Secret Door, de grande finale van de reguliere set. Confettikanonnen laten het sneeuwen in wit en goud. De helverlichte zaal en het neerdwarrelende papier doet denken aan Sigur Rós: sprookjesachtig en buitenaards, alsof je níet in een bierhal in Amsterdam Zuid-Oost staat.

    Concluderend: de Arctic Monkeys zijn schandalig goed, hebben geen mojo, doen niet aan dansen en hebben een broertje door aan beleefde woorden. Dat wisten we. Toch? Vanavond lijkt een deel van het publiek verbaasd over het feit dat Turner niet stralend van trots de set volspeelt. Een mannelijke bezoeker weet zijn verbazing in één sublieme zin te vatten: ‘Act like you fucking enjoy it, Alex!’. Dit staaltje taalkundig vakmanschap getuigt niet alleen van onbekendheid met de Arctic Monkeys, maar ook van het probleem waarvoor de band zich door de groeiende populariteit gesteld ziet: gelegenheidsfans.

    Toch is het een aloud punt van kritiek: Alex Turner is saai. Hij zou meer moeten bewegen en zijn ‘frontmanverantwoordelijkheid’ nemen. Wat is immers het nut van een concert als de muzikanten zo statisch als een zak tuinaarde zijn? Misschien is het – gezien het feit dat deze saaipieten uit Sheffield al vier jaar lang de baas zijn in indieland – tijd om de boel eens om te draaien: de aantrekkingskracht van de Arctic Monkeys zit ‘m júist in de onverschilligheid. En Alex Turner, Matt Helders, Jamie Cook en Nick O’Malley kunnen zich die onverschilligheid permitteren, omdat de muziek zo intimiderend goed is. Een band die saai én slecht is, speelt geen HMH (bijna) vol. Een band die saai en steengoed is wel. TOM SPRINGVELD

    Gezien: ARCTIC MONKEYS, HMH, AMSTERDAM (10 NOVEMBER 2009)

    Setlist:
    Dance Little Liar
    Brianstorm
    This House Is A Circus
    Still Take You Home
    I Bet You Look Good On The Dancefloor
    My Propellor
    Sketchead
    Crying Lightning
    The View From The Afternoon
    Cornerstone
    If You Were There, Beware
    Pretty Visitors
    The Jeweller’s Hand
    Do Me A Favour
    When The Sun Goes Down
    Secret Door

    Fluorescent Adolescent
    505

    OOR
    Heavenly Awaiting
    pi_74601745
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:53 schreef Yevgeni het volgende:

    [..]


    OOR
    Die laatste alinea! Beter kan ik het niet beschrijven!

    En wie zit er nou te wachten op een rondspringende Alex bij de nieuwe nummers?
    pi_74601804
    Fantastische recensie!
      woensdag 11 november 2009 @ 13:01:05 #72
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74601843
    quote:
    Arctic Monkeys op zoek naar zichzelf

    AMSTERDAM – De Britse indierockband Arctic Monkeys speelt dinsdagavond in de Heineken Music Hall. Het is de eerste van twee dagen dat Alex Turner en de zijne in 's lands grootste bierhal staan.

    De populaire rockers, die dit jaar ook op Lowlands hun acte de présence gaven, hebben echter geen van beide avonden volledig uit weten te verkopen.

    Nadat the Eagles of Death Metal de zaal aardig hebben opgewarmd begint Arctic Monkeys zo rond kwart over negen in een toch behoorlijk gevulde zaal met het opvallende openingsnummer Dance Little Liar. Het nummer is afkomstig van hun laatste en wisselend ontvangen album Humbug en kan niet direct op een enthousiast ontvangst rekenen.

    Dit geeft gelijk aan dat het publiek het nieuwste repertoire van de band nog niet volledig omarmd heeft. Als het openingsnummer echter overgaat in de pakkende gitaarriff van Brianstorm heeft de band de aandacht van de zaal even stevig te pakken.

    Zwak

    De band, die allerminst bekend staat om hun overtuigende podiumpresentatie, weet deze aandacht echter niet het gehele optreden te behouden. Een zwak opgebouwde setlist en het gebrek aan activiteit op het podium draagt daar sterk aan bij.

    Zo wordt hun grootste hit I Bet You Look Good On The Dancefloor al als vierde nummer gebracht, als de menigte nog helemaal klaar voor deze kraker lijkt. Naarmate het nummer vordert wordt er aardig meegezongen en gesprongen maar er wordt hier duidelijk te vroeg gepiekt.

    Zo rond de helft van het optreden zakt de aandacht helemaal een stuk weg. Er wordt veel materiaal van hun laatste album gespeeld en weer blijkt dat de nieuwe nummers nog niet dezelfde waardering hebben als het oudere succesvolle repertoire.

    Waar My Propellor en single Crying Lightning nog aardig ontvangen worden door de massa, kan de rest van Humbug niet overtuigen.


    Podiumpresentatie

    Een ander voorbeeld van de matige podiumpresentatie, waar de bedrijvige drummer Matt Helders overigens van uitgesloten mag worden, is het nummer Pretty Visitors waar frontman Alex Turner zijn vertrouwde gitaar even afdoet. Als alleen zanger komt hij zichtbaar ongemakkelijk over en met alle vrijgekomen bewegingsvrijheid wordt vrijwel niets gedaan.

    Wanneer de zanger na het nummer het publiek vraagt of ze het naar het zin hedden, krijgt hij een lauwe respons. Als hij vervolgens vraagt hoe zijn fans het optreden van The Eagles of Death Metal vonden, is de reactie ironisch genoeg zelfs een stuk groter.


    Visueel

    Het einde van de show komt in zicht door de publieksfavoriet When The Sun Goes Down, één van de liedjes waar het allemaal mee begon voor de band uit Sheffield. Het nummer wordt bijzonder goed ontvangen en luidkeels meegezongen door de menigte.

    Het sfeervolle Secret Door is de afsluiter van de avond en wordt bijpassend opgeleukt door confettikanonnen die een regen van glittertjes laten vallen. Visueel een prachtig einde van een vrij matige show. Ook de toegift kan dit niet meer redden met nummers als Fluorescent Adolescent en 505.


    Verandering

    Het lijkt alsof Arctic Monkeys een band is die momenteel op zoek is naar zichzelf. De overgang naar het zwaardere, grootste geluid van hun laatste album lijkt zelfs bij oude nummers voor een verandering in de sound te zorgen.

    De transformatie die zij doorgaan lijkt nog niet helemaal af te zijn en dat stralen ze ook zeker niet uit op de bühne. Voor de echte fans is er waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht, want de Britten spelen hun songmateriaal technisch prima. Maar overtuigen doet het nergens, en daar kom je toch voor naar een live show.
    Nu.nl
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 13:03:32 #73
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74601908
    Nu.nl slaat de plank dan weer volledig mis.
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 13:11:14 #74
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74602165
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 13:03 schreef Yevgeni het volgende:
    Nu.nl slaat de plank dan weer volledig mis.
    Slaat inderdaad nergens op. De OOR-recensie vind ik wel heel goed.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Merkie op 11-11-2009 13:17:57 ]
    2000 light years from home
    pi_74602412
    Ik heb ontzettend zin in vanavond!
      woensdag 11 november 2009 @ 13:29:02 #76
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74602705
    Achja, de recensies. Sinds FWN uit is gaat het altijd over twee dingen:

    1. De oude nummers zijn populairder onder het publiek (tja, nogal logisch gezien de manier waarop ze doorgebroken zijn).
    2. Ze zijn inactief op het podium (ja, jammer, maar dit is al vier jaar bekend).
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74602992
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:55 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    Ja, maar die mensen hadden ook totaal geen respect voor de andere nummers en de mensen om hen heen. Volgens mij draai je de zaken om. Dat het gebeurt weet ik, maar ze blijven vaak totaal belachelijk bezig zonder enig respect voor mensen om hen heen. Ik heb ook wel eens in een pit gestaan maar als ik zag dat er mensen last van hadden zorgde ik er altijd voor dat ik ze niet raakte of iets van ze af ging. Sommige gasten hebben alleen maar oog voor elkaar duwen en maakt het ze niks uit dat ze omstanders keihard raken.
    Niet zo huilen !

    Was gister geniaal ! Zo weer richting Amsterdam
    pi_74603868
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:03 schreef TC03 het volgende:

    [..]

    1. Je hebt hier zelf de tekst ook verkeerd, de credit cards zitten in het begin van het nummer.
    2. Volgens mij zat het iets anders. Ik hoorde dit volgens mij: "And what a scummy man/blahblah/can see it in his eyes that he's got a nasty plan/I hope you're not involved at all!" Oftewel, een mislukte poging om het publiek het einde te laten zingen.
    Hij zong de tekst ook juist verkeerd, door weer met de tekst van het begin te beginnen .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Horloge het volgende:

    [..]

    Dat zijn wel de meest ergerlijke figuren bij concerten van populaire acts. Ze zien er inderdaad vrij wannabe-hippie uit en kennen alleen de nummers van Favourite Worst Nightmare, hooguit nog een paar van het eerste album. Die kinderen komen ook vooral om een foto/opname te maken van hun "idolen". Heb bij een concert van N*E*R*D nog eens een aanvaring gehad met dat soort types toen ik los wilde gaan.

    Zag gister een meisje voor mij zitten SMS'en, dat ze 'vooraan had gestaan, maar dat het daar echt een hel was!" (bij EODM). Wat had je dan verwacht, domme doos?
    Ja, en dan te bedenken dat de heftigheid van het publiek nog niets vergeleken was met hun optredens in 2006 en 2007 in Nederland .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:24 schreef Xurk het volgende:

    [..]

    Die vanaf beneden te bereiken is, dus één trap omhoog als je er van buiten de zaal naartoe wil.

    Ik merkte wel dat in de tweede helft van de set [nadat er een aantal Humbug-nummers achter elkaar waren geweest] dat ik steeds meer ruimte kwam doordat er achter elkaar meisjes bleven weglopen uit het voorste gedeelte. Ik kwam er niet uit of dat nu kwam doordat ze de meute voor wilden zijn na het concert m.b.t. jassen ophalen en treinen halen, of dat ze Humbug niet kennen / kunnen waarderen Het was in ieder geval wel een gevalletje "good riddance", zeker als het laatste de oorzaak was.
    Klopt, al na een paar nummers gingen veel boze meisjes om mij heen "naar de tribune", omdat het "niet te doen" was .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:37 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Wat is er hier vreselijk weinig begrip voor andermans concert beleving zeg.
    Ik zeg toch ook dat ik ietsje meer naar de zijkant ben gegaan om de puberende medemens hun gang te laten gaan .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:57 schreef Yevgeni het volgende:
    Ik heb vooral een hekel aan mensen die de aandacht op zichzelf vestigen door zelf totaal geen aandacht voor de band te hebben.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:58 schreef AMDB het volgende:

    [..]

    Die laatste alinea! Beter kan ik het niet beschrijven!

    En wie zit er nou te wachten op een rondspringende Alex bij de nieuwe nummers?
    En daar komt bij: Heb 'em toch vaak genoeg zien headbangen. Alleen gisterenavond niet echt... Dat is het enige wat miste, de communicatie onderling, wat altijd zo leuk is om te bekijken. Misschien juist een goed teken dat ze allemaal extra geconcentreerd waren.
    pi_74603882
    Ook weer voor de zoveelste keer gezien en vond het weer erg tof! Ook al is het niet te vergelijken qua sfeer met de optredens in amsterdam in 2006...helaas.

    Het publiek voorin was geweldig, super! Maar daarna ff wat in het midden links gaan staan en daar was het vrijwel de hele tijd dooie boel.

    Favo's: 505, crying lighting, en de klassiekers.
    pi_74605123
    Ik ga vanavond, kheb er zin in.
    Hopelijk komt de confetti ook vanavond.
    pi_74605288


    Wow, dat publiek in Parijs gaat er voor! Mooi om te zien . Niet mooi om te zien als je vanavond voor de eerste keer gaat, verrassingseffect .
      † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 15:33:12 #82
    128220 Peter6000
    pi_74606443
    quote:
    Ook de toegift kan dit niet meer redden met nummers als Fluorescent Adolescent en 505.
    pi_74606823
    Shit, alsnog "Only Ones You Know" niet gehoord .
    pi_74606918
    quote:
    Stoïcijnse Arctic Monkeys zoeken naar volwassenheid

    AMSTERDAM - De Arctic Monkeys zullen voorlopig minder leuk en goed zijn dan in de periode 2006-2008, concludeert recensent Menno Pot na het concert in de Music Hall.

    Sleutelmoment tijdens het eerste van twee niet helemaal uitverkochte Arctic Monkeys-optredens in de Amsterdamse Music Hall: het ingelaste gitaarduel van frontman Alex Turner en Jamie Cook tijdens Still Take You Home, één van de heftigste liedjes van dat magistrale debuutalbum uit 2006.

    Plotseling begreep je even waaróm het na twee platen anders moest, waarom de songs op het derde album Humbug langer zijn en waar die flirt met seventies rock vandaan komt. Het sleutelwoord is vrijheid. Vrijheid om eens een gitaar te laten brullen, in plaats van afgemeten en ritmisch aan te slaan. Vrijheid voor een gewaagde solo, in plaats van een spervuur van strakke hooks. Weg met de liniaal.

    Mildheid

    In Still Take You Home ontmoetten de oude en de nieuwe Arctic Monkeys elkaar, klopte het en werd je prompt door mildheid overvallen: laten we ze de tijd geven, deze jonge band die niet altijd het charmante snoepje van de week kan blijven en op zoek is naar een manier om in stijl volwassen te worden. Ze zijn het waard.

    Er komt vast weer eens een beter album dan Humbug, en dat fletse Lowlands-optreden (augustus) is ze ook vergeven. Door deze fase moeten we gewoon even heen, de Monkeys en wij, en daarna gaan ze vast ook weer gewoon naar de kapper.

    Die momenten van begrip (ook nieuwe stukken als Pretty Visitors en My Propeller bevielen goed) maakten de conclusie niet minder onontkoombaar dat het tot die tijd gewoon wat minder leuk en goed zal zijn dan in de periode 2006-2008. Tijdens de opening leek het wel alsof de band dat er eens flink in wilde wrijven: het blubberig uitgevoerde Dance Little Liar was als een gast die bij binnenkomst meteen een moedeloze klaagzang over zijn zwemmerseczeem afsteekt.

    Popprojectielen

    In december 2007 bestookten de ook toen stoïcijnse Arctic Monkeys het publiek in de Music Hall met vlijmscherpe popprojectielen, met breaks en wendingen zo strak dat ze je de adem afsneden. Wie er toen bij was, moet het toch onverteerbaar vinden dat Fake Tales Of San Francisco en Dancing Shoes nu achterwege bleven ten faveure van welk Humbug-nummer dan ook. Alle begrip en geduld van de wereld kunnen daar niets aan veranderen.

    ** (2/5 sterren)

    http://www.volkskrant.nl/(...)n_naar_volwassenheid
    Ach ja, als Gijsbert aanwezig was geweest voor een verslag was het precies andersom geweest .
    pi_74607320
    De verwachtingen liggen gewoon een beetje scheef op het moment volgens mij
    pi_74608669
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 15:49 schreef Aisumasen het volgende:

    [..]

    Ach ja, als Gijsbert aanwezig was geweest voor een verslag was het precies andersom geweest .
    Snappen die mensen het nou gewoon niet
    pi_74609569
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
    Da's snel. We hebben een taper!
    Yep, beide shows worden/zijn opgenomen. Toen ik het had geüpload had ik de taper niet vermeld, niet netjes van mij, dus bij deze Bedankt 'Stix' Ik ben benieuwd naar de gehele opname.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74609745
    Goed om dit te lezen: “Ik weet het eerlijk gezegd nog niet”, zegt Turner. “Maar we hebben het er op dit moment wel veel over. We hebben goede ideeën, dus misschien moeten we maar snel weer gaan opnemen. Ik heb al wel wat nieuwe nummers geschreven, maar we willen eerst deze tour zo goed mogelijk afmaken. We hebben de oven vast aan gezet, maar we zijn nog bezig met het snijden van de wortelen.”

    Het is toch wel pijnlijk om al die concert-verhalen te lezen
    pi_74609778
    Wel een erg vage metafoor dat hij gebruikt
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      woensdag 11 november 2009 @ 17:23:46 #92
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74609834
    quote:
    Tijdens de opening leek het wel alsof de band dat er eens flink in wilde wrijven: het blubberig uitgevoerde Dance Little Liar was als een gast die bij binnenkomst meteen een moedeloze klaagzang over zijn zwemmerseczeem afsteekt.
    Wat bedoelt de schrijver hier in godsnaam mee?
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 17:21 schreef Arn0 het volgende:
    Wel een erg vage metafoor dat hij gebruikt
    Daar is hij sinds Humbug erg bedreven in.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74609877
    Volgens mij dikt hij dat 'interessant doen' wel een beetje aan. Ook met z'n verhaaltje over dat ie het daglicht twee dagen niet had gezien.
    pi_74611997
    Ik ga zo maar even naar de HMH om te kijken of ik nog voor weinig kaartjes kan kopen bij vuile handelaren, gister was namelijk zo vet dat ik nog een keer wil gaan! Wat denken jullie dat een goede prijs is en tot hoe laat verwachten jullie dat die viezerikken er staan?
    pi_74612252
    quote:
    Haha dat was een vriend van me die dat schreeuwde.
    pi_74613730
    WAT EEN PRACHTIG VOORBEELD TOCH WEER: "Weet helaas niet welk nummer dit is... "


    edit: O ja, dit is een nummer van ArTic Monkeys trouwens.
    pi_74614038
    Waarom sta ik niet in de HMH nu???

    Ik vond het natuurlijk wederom weer geweldig.. al moet ik zeggen dat het toch spannender is als je ze n tijdje niet hebt gezien! Wel ff het voorprogramma kunnen skippen omdat ik daar in antwerpen niet zo onder de indruk van was.. Heeft Iemand anders Big Nige na het concert door de zaal zien lopen.. Zag m ook nog ergens headbang-achtige bewegingen maken aan de zeikant.. Grappige kerel is dat op een of andere manier..

    Matt deed zijn kunstje inderdaad weer! Echt wat kan die jongen goed met zijn stokjes omgaan!!

    Hmm ff denken oja met dat laatste stukje When the sun goes down was volgens mij echt om het publiek mee te laten zingen.. wat niet helemaal lukte.. Jammer dat ik, vanaf waar ik stond, niet heb kunnen zien dat ie een beetje onder invloed was van het een of ander..

    Ik stond bij de bar zodat ik lekker biertjes kon halen tussendoor helaas moet je dan wel nodig naar de wc.. Maar dat terzijde, de mensen om mij hen daar waren een beetje lafjes en ik was volgens mij de enige (waar ik stond) die alle nieuwe nummers kon meezingen..

    Heeft iemand Alex zijn gitaar met zijn mond of wat dan ook zien bewerken? Want ik kon mijn ogen niet echt geloven? Of doet ie dat altijd en heb ik dat op een of andere manier elke keer nog gemist.. Ik vond het gaaf dat Cornerstone echt helemaal een Alex ding was.. Anderen stonden beetje in de schaduw de beelden waren alleen maar van hem..

    Nu moet ik ze nog een keer bekijken.. Dan ga ik helemaal vooraan staan, nog nooit gedaan!!

    Nogmaals waaaarrroooommm ben ik niet in de HMH:'(

    rare recenties? Behalve Oor die snappen het... eindelijk eens een keer iemand..
    pi_74614410
    quote:
    What a scummy man
    Just give him half a chance
    I bet he'll rob you if he can
    Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
    I hope you're not involved at all
    In plaats van bovenstaande zong alex:
    quote:
    What a scummy man
    Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
    ...
    ...
    Mensen raakten in de war. Ik ook

    Ja, dat met die mond heb ik ook gezien. Wtf
    pi_74616389
    Dat de meesten op Lowlands de Humbug-nummers niet mee zongen, oke, maar dat men het nu nog niet kan vond ik toch wel raar. Het volk waar ik tussen stond gister (ongeveer in het midden van de zaal) hield de lippen in ieder geval op elkaar.
    Was dat nou overal zo of lag dat nou echt aan de plaats?
    Verder was het natuurlijk top!

    Wel apart dat er een paar lieden ging hossen op 505 - 'I crumble completely when you cry' - daar kan ik me echt over verwonderen.
      woensdag 11 november 2009 @ 22:59:56 #100
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74621078
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:59 schreef Arn0 het volgende:
    Het concert is intussen afgelopen, ik wil verslagen Nog steeds dezelfde setlist?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')