Zo, ook weer wakker na een geweldige avond!
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:[..]
Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB

. Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
Je bent best een saaie lul ja!
Nee geintje hoor, al ben ik je bij AM helemaal kwijtgeraakt geloof ikMaar in ieder geval, mijn verslag van de avond:
Rond half 6 aangekomen bij de HMH terwijl de mensen waarmee ik zou komen pas een uur later ongeveer aan zouden komen. Even wat eten gehaald bij de FeBo waar ik Aisu tegen kwam. Een beetje staan wachten voor de deur, ons verbazend over de mensen die aan de zijkanten van de deuren zaten, maar daar echt een uur zaten ook (ze gaan aan de zijkant zitten, en pas als het druk is gaan ze pas voor de deuren staan, hebben ze nog niks aan het 'uren' wachten voor de zaal

).
Maar in ieder geval, EODM begon, en ik vond er weinig aan. Wel een paar leuk gespeelde liedjes maar er komt live amper iets over van de catchyheid die ze wel op plaat hebben. Daarbij zijn de andere muzikanten ook maar een stel wannabe's, de drummer speelt ALTIJD hetzelfde tussenstukje tussen nummers

. Jesse Hughes komt altijd over alsof ie helemaal los wil gaan maar het niet kan, waardoor het overkomt alsof hij heel erg last heeft van ongecontroleerde tics/spasmes. Verder word ik ook nogal ziek van het altijd maar herhaalde "CAN YOU DIG IT?"
Het klinkt nu allemaal wel heel erg negatief, maar ik vond het een prima voorprogramma om me door die paar minuten wachten heen te helpen hoor. Al gaat de tijd sneller als je met Aisumasen over AM gerelateerde dingen praat (en het publiek om je heen met vragende gezichten ziet staan: "Waar hebben die twee het in godsnaam over?").
Toen de Arctic Monkeys, compleet verrast door het gordijn! Wel leuk, anders sta je de hele tijd het podium op te staren en te hopen dat ze al komen, nu was ik meer gericht op het praten met mensen ipv zenuwachtig naar het podium kijken.
Dance Little Liar was een lekkere opener, maar bij lange na niet zo goed als de Sandtrap/This House is a Circus combo van twee jaar terug. Bij Brianstorm kwam het retard publiek los, stond kennelijk bij een paar irritante gasten die alleen maar wilden pitten en voor de rest amper iets kenden. Op het einde gingen ze zelfs nog met een grote groep op ander publiek inrennen ofzo (ze vormden een grote kluit mensen, en sloegen op elkaar in ofzo, het was iig heel erg zielig, zeker omdat andere mensen keihard door die groep weggeduwd werden. Ik heb gelukkig nog wel even een trap na gegeven aan één van die gasten toen ik aan de kant moest springen).
De rest van de nummers, mijn hoogtepunten waren echt vooral de Humbug nummers. Ik vind My Propeller op plaat zelf één van de minderen maar live was ie érrug goed. Humbug teleurstelling was voor mij Dangerous Animals. De echt gave momenten uit dat nummer (de effecten op het einde e.d.) kwamen live niet lekker uit de verf.
Mijn absolute hoogtepunt was echt The Jeweller's Hands. Ik vond dat nummer live echt geweldig mooi! Andere hoogtepunt was natuurlijk ook When the Sun goes Down, waar het publiek wel normaal kon doen en gewoon lekker mee kon springen ipv pitten.
Secret Door was geniaal, ik had eigenlijk de hoop op de confetti al opgegeven toen het toch kwam! Waanzinnig mooi in een geweldige uitvoering. De toegift met FA/505 was geweldig en Alex maakte er weer een mooi einde aan door de eer aan de band te laten.
Verder vond ik de schermen erg mooi (alhoewel ik redelijk vooraan stond toch een paar keer naar gekeken

). Ook de lichteffecten waren echt super en gaven bijna elk nummer veel sfeer mee.
En toen op naar huis, met een kater.
Als ik geen stage zou hebben en wat meer geld was ik vanavond weer gegaan.
Oh trouwens, even over dat zitten, ik droomde vannacht dat ik in de HMH kwam en dat er stoelen stonden! En om eerlijk te zijn zou ik het helemaal niet erg vinden als ik het zittend zou moeten kijken. De Humbug nummers zijn er perfect voor!
En publiek dat geen waardering had voor de rustigere/Humbug nummers, donder alsjeblieft op naar iets anders, misselijkmakend was het.