quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Wanneer wordt dit ook alweer beschikbaar gesteld?quote:2010: My Propeller [7" LP en 10" LP] 1. My Propeller (7" LP en 10" LP) 2. Joining The Dots (7" LP en 10" LP) 3. The Afternoon's Hat (10" LP) 4. Don't Forget Whose Legs You're On (10" LP)
Zoals Nederland, maar zoals ik al zei is de distributie van de recente Domino-releases niet al te best. Dat was met de vorige releases wel anders, toen ik het complete "Teddy Picker"-pakket al in handen had voordat iemand één van de B-kanten gehoord had.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:45 schreef Arn0 het volgende:
Maar in enkele landen is het vrijdag al beschikbaar, dus ik veronderstel dat het dan wel gelekt wordt.
Mja, ik vertrouw Amazon welquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zoals Nederland, maar zoals ik al zei is de distributie van de recente Domino-releases niet al te best. Dat was met de vorige releases wel anders, toen ik het complete "Teddy Picker"-pakket al in handen had voordat iemand één van de B-kanten gehoord had.
Jup, zoals ik ook al eerder zei zou het kunnen dat de digitale kanalen de officiële release weer voor zijn. We zullen het moeten afwachten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, ik vertrouw Amazon welEn daarnaast was het bij de laatste release ook zo dat het vrijdag al beschikbaar was, iemand van het officiële forum heeft toen de WAV's gelekt.
Update: De TCV tour eindigt nu op 17 april en die van AM op 18 april.. AM in Californië, TCV nu in Coloradoquote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:24 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, interessante theorie: De AM tour eindigt 15 april en Them Crooked Vultures speelt op 16 april op Coachella om vervolgens anderhalve maand niets te doen..
Eens met deze user! Het Josh Homme ding was wel aardig, maar niet voor herhaling vatbaar imho.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:26 schreef Aisumasen het volgende:
Mag toch hopen dat ze niet in die Josh Homme-vibe blijven hangen... Hoop ook dat de nieuwe B-kanten een beetje up-tempo zijn. "Catapult" was een briljante verrassing.
Hahaquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef Aisumasen het volgende:
Nee hoor, maar ik zou je Kooks t-shirt thuislaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |