DDZ ?quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Wat is DD-AR toch een schijttreinKan niet wachten tot het DDZ is...
Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam...quote:
Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Eurlings gaat de politiek verlaten. Hopelijk is zijn opvolger een spoorfreak :p
Eigenlijk best wel waar.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all.
Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt čn pro-spoor.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar laten we het houden op iemand met een voorliefde voor het spoor die ook nog eens van aanpakken weet. Een oud-spoorbaas ofzo. Zolang het maar niet Marc Descheemaecker wordt
quote:Donderdag 8 april 2010
- Aankomst Zweedse trein Carl Gustav. De eerste deel van het transport gaat met een IKEA transport mee van Katarinaholm naar Wanne in Duitsland. Vanaf daar neemt Captrain het over. Dit rijtuig gaat over het spoor.
W00t.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
eind maart EN eind april: Heimwee-Express met Mat54Maar eens een ritje mee proberen te sneaken.
Duvel for President Minister Verkeer en Waterstaat!quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt čn pro-spoor.
Hmm, gewoon vergetenquote:Op donderdag 11 maart 2010 18:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam...
Nu nog ff lid worden van de juiste partij en me daar met voldoende ellebogenwerk omhoog duwen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Duvel for President Minister Verkeer en Waterstaat!
Ja, zoiets. Iets van grootste massa per meter treinstel...quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Een hele dag Mat 54 en nog 1e klas gezeten ook, was niet onplezierig. Machinist mompelde iets van zwaarste treinstel (kilo's gewicht per passagier?) ooit, klopt dat?
En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachterquote:
In Ede-Wageningen staan al een half jaar van die palen. Te staan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Volgens mij komen op almelo de riet ook digitale CTA's, er zijn al enkele palen op het perron gezet.
Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:54 schreef James1988 het volgende:
Hoewel het geratel van de flapjes wel leuk is, en de leesbaarheid goed, is het soms een drama met die dingen. Verkeerde bestemmingen, half omgeslagen flapjes, verkeerde treintypes... een internationale trein naar Venlo, een snoltrein (of steptrein?) naar Breda, een intercity van Den Bosch naar Zwolle via Amsterdam, enzovoorts.
TEEquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig.
Hengelo - Enschede - Munster gaat nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen
Dat mag toch?Zolang het maar internationaal is...
Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
Tuurlijk wel, wisseltje er bij over de overweg heen en met een diesel verder..quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
Rij dan maar door naar Brussel-Zuid, kopmaken ín de NZ-verbinding is iets waar Infrabel niet echt blij mee gaat zijn namelijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
jaja, moet nog verslagje in elkaar flansen, komt er aan, beetje druk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Was dat die koninklijke wachtkamerstour Bork?
Dat dacht ik dus ook, maar er reed laatst toch echt een (diesel)meettrein langs Hoofddorp, die uit de richting van Schiphol kwam.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komen
Een VIRMloos Utrecht Centraal.quote:Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
Als we nou toch aan het fantaseren slaan... Waarom dan geen nachttrein Groningen-Zwolle-Den Bosch-Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam-Utrecht en v.v.? Speciaal voor studenten, vertrek zondag net na middernacht, aankomst maandag ruim op tijd om het college van 9:00 te halen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen
Dat mag toch?Zolang het maar internationaal is...
Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer SLT ook in andere series gaat rijden? Zoals in de 4000 of de 7400?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachter
http://www.spoornieuws.nl/index?page=materieel&slt
Zegt iemand met een VIRM in z'n usericonquote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:31 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Een VIRMloos Utrecht Centraal.![]()
Op zich vind ik het geen verkeerde treinen, maar er zijn er gewoon veel te veel van. Toen ik vanochtend Utrecht Centraal binnen reed zag ik alleen maar VIRMs, welke kant ik ook keek!
Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeerquote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:59 schreef Yreal het volgende:
ik ga ook weer een aardig rondje maken zo, Zoetermeer -> den haag -> amsterdam - bijlmer -> eindhoven en dan van eindhoven op een nieuwe brommer naar zoetermeer.
Dat racen van de ic naar alkmaar en IC naar den haag vanuit eindhoven tot boxtel is wel hip trouwensDe ICR van gisteren won het dik van die virm trouwens
ICRmquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC)
Meestal rijdt er in de 3600 ICRm, met afwisseling van VIRM.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC)
Fout. VIRM rijdt ķķk door de weeks. Heb al meerdere keren in Zwolle VIRM zien staan. En in het weekend ook al ICRm klaar zien staan om te vertrekken ri. Rsd.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:30 schreef dennistd het volgende:
Volgens mijn gegevens zou het ICRm moeten zijn doordeweeks, en in het weekend VIRM
Ik heb het dan ook alleen over trein 3653, die om 13.48u uit Zwolle vertrekt...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Fout. VIRM rijdt ķķk door de weeks. Heb al meerdere keren in Zwolle VIRM zien staan. En in het weekend ook al ICRm klaar zien staan om te vertrekken ri. Rsd.
Dat waren K4-rijtuigen. Die naar Limburg reden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:55 schreef Igen het volgende:
Die treinen reden rond 2000/2001 toch nog?
O ja.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat waren K4-rijtuigen. Die naar Limburg reden.
Het alternatief was Plan E, heb je daar wel eens in gezeten?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ook een keer ingezeten, wat een kutrijtuigen zijn dat. Keiharde banken, amper beenruimte.
Onderstation Utrecht Zuid de lucht in?quote:Ontploffing bij station Lunetten
AMSTERDAM - In de buurt van het Utrechtse treinstation Lunetten zou een explosie hebben plaatsgevonden. Diverse treinreizigers spreken op Twitter over een ontploffing en het treinverkeer dat inmiddels stil ligt.
quote:Getuigen in de trein zagen rond half één hoe er een grote rookwolk rond het station hing. Conducteuren wisten even later te melden dat er explosie heeft plaatsgevonden in het stroomhuisje.
Hoe lang de storing duurt is onbekend, maar verwacht wordt dat het zekere enkele uren duurt voor de storing is opgelost.
Nee, wel in plan W verkleed als Intercity materieel.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het alternatief was Plan E, heb je daar wel eens in gezeten?
Contact gehad met klantenservice Arriva: De tekst op het kaartje dat het niet geldig is bij overige vervoerders, geld niet meer. Dit geld voor alle vervoerders.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:21 schreef greavy het volgende:
Kruidvat-kaartje toch geldig in treinen Arriva
En ook nog de andere vervoerders..
Ze zijn, zoals het nu dus lijkt, weer wél bij alle vervoerders geldig.
Oudquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
De 2225 is roodbruin. Of bruinrood. Is maar net hoe je het bekijkt
Bron: NS.nlquote:Proef: Service op afstand op 51 kaartautomaten
Hulp bij het kopen van een kaartje aan de automaat
Vanaf 1 maart 2010 kunnen wij, wanneer u dat vraagt de bediening van de NS-kaartautomaat overnemen op 51 proeflocaties. Dit betekent dat we u, indien u geholpen wilt worden bij het kopen van een kaartje aan de automaat, 24 uur per dag en 7 dagen in de week kunnen helpen op afstand. We drukken de knoppen voor u in of leggen u uit wat u moet doen om het gewenste kaartje te bemachtigen. Een hele stap voorwaarts in de persoonlijke service!
De Service geldt voor alle producten en handelingen die u bij de kaartautomaat kunt doen (dus ook zaken die te maken hebben met de OV chipkaart, van aanschaf tot regelen van het inzien van uw reisgegevens, opladen saldo, Reizen op Saldo op uw kaart zetten enz)
Hoe werkt het?
In de download onder aan deze pagina leest u welke kaartautomaten meedoen aan de proef. Op de automaten die zijn ingericht voor de proef vindt u de sticker met gratis telefoonnummer.
Zit ook uw station daar bij? Dan nodigen we u van harte uit om mee te doen aan deze proef. U gebruikt uw mobiele telefoon om in contact te komen met één van onze speciaal opgeleide Servicemedewerkers op afstand. Deze Servicemedewerker neemt u stap voor stap mee door het menu van de kaartautomaat. En geeft daarbij desgevraagd productinformatie.
NS is van mening dat hiermee weer een nieuwe stap wordt gezet in de Serviceverlening aan de klant. Bij een geslaagde proef zal deze Service landelijk worden uitgerold en kan iedereen op elk NS station in Nederland geholpen worden bij het kopen van een kaartje aan de automaat. Daarom zullen onze medewerkers u ook vragen of u mee wilt werken aan het klantenonderzoek dat aan deze proef gekoppeld is. Daarna zullen we u op korte termijn telefonisch benaderen.
Wij bedanken u alvast voor uw medewerking!
Oh jee, stroom stuk.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:11 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker daar bij Utrecht..
[ afbeelding ]
Foto komt van nufoto.nl
Satan... Waarom nou op vrijdagmiddagquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:11 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker daar bij Utrecht..
[ afbeelding ]
Foto komt van nufoto.nl
Nog een paar minuutjes... Zal wel niet meer lukken...quote:De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskantquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nog een paar minuutjes... Zal wel niet meer lukken...
Met wie ga ik zo meeten op Utrecht?
Oh ja, kom dr toch langsquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant
quote:De beperkingen tussen Utrecht C en Bunnik/Lunetten/Maliebaan als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Spaar je de moeite, ze bljkt al naar huis te zijnquote:
Sowieso, het is opgelostquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spaar je de moeite, ze bljkt al naar huis te zijn
precies. Ti's wel druk hier, maar t rijdt weer. Ten minste, volgens de bordenquote:
Als het op een zondag is ben ik er bijquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:22 schreef Socios het volgende:
Eind april het hele topic met Mat ´54 imo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ha. Ha. Ha.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:44 schreef Ireyon het volgende:
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
TNV op oude VAX machines?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
Ik zeg niet dat ATB perfect is, maar hier gebeurt tenminste wat. Nu nog een landelijke uitrol van ERTMS Level 2 of hoger, maar dat valt pas echt te verwachten wanneer het oudere materieel weg is denk ik.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha. Ha. Ha.
Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.
Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, offtopic. Ik heb er geen verstand van allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Het is dat ze het nu zelf toegevenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
TROTS zeg je?
Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen![]()
Clip to thatquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel
Er stoppen vrij weinig treinen jaquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:
*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)
Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas gaMaar wat zou jij, als reiziger doen?
Precies. Streep al je DM90 / Plan T / DDAR / SGMm / GTW / Lint / Protos / andere lightrail-achtige zooi etappes eens weg en kijk wat je dan overhoudt. Alleen daarvoor heeft het zin namelijk. En op Utrecht - Rhenen zou ik het niet gokken in het weekend, om eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.quote:en Tiel - Utrecht is Mat'64,
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaalquote:Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Dat is dan een eersteklas kaartje niet waardig iddquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
Ja, het kan ook DD-AR zijn, even vergeten in het rijtje te plaatsen.quote:[..]
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
Ja, maar als ik een 2e klas alleen heb, ga ik niet eerste klas zitten. Ik wil alleen weten of jullie het die ¤18,70 extra waard vinden, om hier eerste klas te reizen?quote:[..]
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal![]()
Persoonlijk zijn de enige treinen waarbij ik 1ste Klas echt de moeite waard vind ICRm, ICM(m), Beneluxstam (evt. I16/I10), ICL, ICE en Avmz (in de IC naar Berlijn). Tot de treinen waarbij het wel comfortabeler zit maar niet het geld waard is, reken ik VIRM, Mat '64, DD-AR of DDM.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder
Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stelHeeft een tweede klas kaartje nut.?
Toen ik er laatst op een zaterdag was heb ik 2x SGMm gezienquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:24 schreef dennistd het volgende:
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
Zonder foto zou je bijna denken dat het een 1 aprilgrap wasquote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl
Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
succes!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:27 schreef greavy het volgende:
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
Het is puur bedoeld om de spoorligging te meten. Al weet ik niet of er met een schommelboot wel zulke betrouwbare resultaten uit komenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl
Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch
In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
Het is weleens fijn om in een andere trein te zitten dan de dagelijkse plank hout waarop je van en naar je school/werk reist. Verder valt er in een trein en op de stations genoeg moois te zien en dan heb ik het niet in de laatste plaats over appetijtelijke vrouwelijke studentesquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef PLAE@ het volgende:
Ik begrijp wel dat de buitenkant boeiend kan zijn van zo'n trein maar je zit er toch het grootste gedeelte in en dan is er weinig te zien. Of je moet geilen op het coupé nr
Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel?quote:Venlo-Eindhoven
Zaterdag 13 Maart 11:19
Oorzaak Tussen Eindhoven en Helmond rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel?
Ooh, gelukkig!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijn?
[nerdmodus] Omdat het allemaal unieke grafische werkjes zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...
Wha.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pestenquote:Maandag langzaamaanactie op Belgisch spoor
BRUSSEL - Treinmachinisten in België beginnen maandag langzaamaanacties. De treinen rijden 20 ā 30 kilometer per uur trager dan normaal.
De machinisten protesteren zo tegen een technische storing met de rode lichten langs de rails.
Donderdag was er volgens de bond een storing bij Buizingen (gemeente Halle), waar in februari door een treinbotsing achttien doden vielen.
''De treinbestuurders hebben geen vertrouwen meer in de signalisaties'', aldus Luc Pauwels van vakbond OVS zaterdag. ''De acties zullen duren totdat er een oplossing gevonden wordt.''
Spoorbedrijf NMBS kan nog niet voorspellen of de acties het treinverkeer danig in de war gooien. Voorlopig is er nog geen overleg gepland met de vakbond.
Gevaar
Spoorbeheerder Infrabel erkent het nieuwe incident met het licht donderdag. ''Maar op geen enkel ogenblik was er sprake van enig gevaar voor de passagiers'', aldus een woordvoerder.
De machinist zag een groen licht dat plots rood werd. Hij kon nog voor het rode licht stoppen. Zolang het onderzoek loopt, is het spoor in kwestie afgesloten.
Š ANP
Wat moeten ze anders doen dan? De baas luistert immers niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
zo, en weer thuisquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeer?
Bij de race zul je bij de Flyover wel een voorsprong hebben gehad dan? Meestal moet de 1900 daarna in de remmen voor de bocht richting Tilburg, terwijl de 800 op volle snelheid door kan karren
Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer nietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer niet
Correct, maar het zou een vrij duidelijk signaal af moeten geven richting de NMBS. Maar dat gebeurt niet... de directie lijkt echt helemaal niets te begrijpen van wat de werknemers willen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul.
Ik vind dit cru om te zeggen, maar misschien dat de NMBS-werknemers FT'tjes kunnen doen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
Nergensquote:Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Ben wel benieuwd wat die man daar eigenlijk dacht te gaan doenquote:Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef James1988 het volgende:
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in.
Dat mag je zeker geloven, want daar begint het NMBS-netquote:Op zondag 14 maart 2010 13:54 schreef greavy het volgende:
Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven.
Ik denk het miljoenlijntje, loopt door naar Simpelveldquote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Dan kom je op het spoor naar Simpelveld, uitgebaat door de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijkquote:Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef bork het volgende:
Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM,
Nee in Limburg gaan ze gewoon al lekker van startquote:Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk
Bron: Gazet van Antwerpenquote:Infrabel verbiedt trein om te wachten
13 maart 2010
Drie uur. Zo lang duurt het soms eer pendelaars vanuit Brussel in Geel zijn. Maar de Infrabel denkt er niet aan treinen in Herentals even te laten wachten om reizigers met vertraging toe te laten hun aansluiting te halen.
De Spoorwegen geven toe dat de stiptheid van de treinen in 2009 onder de negentig procent is gezakt. Daarom wordt er niet meer gewacht op te laat binnenlopende treinen.
De treinreizigers zijn het spuugzat. De afgelopen weken bereikte de ergernis nog maar eens een hoogtepunt nu de verkeersleiding van Traffic Control in Brussel steevast weigert om –vooral in Herentals- treinen te laten wachten op een trein die enkele minuten vertraging heeft.
“Wij zijn strenger gaan toezien op de wachttijden van de treinen”, reageert een woordvoerder van de Spoorwegen. “Per trein is er bepaald wat de maximumwachttijd is. Indien we een trein enkele minuten laten wachten op een aansluiting creëren we een domino- effect. Dat willen we niet. We streven ernaar om de wachttijden voor het hele net in te korten.”
Ingewikkelde wissel
Een nieuwe wissel aan de Kruisberg in Herentals komt er pas in 2012. Die zou toelaten dat de vertrekkende trein naar Mol in het station van Herentals niet meer op de inkomende trein van Turnhout moet wachten, omdat die op hetzelfde spoor binnenloopt.
Eerst was de wissel voor dit voorjaar beloofd, dan in 2011, nu is het al 2012. “Het is een ingewikkelde wissel. Er moet eerst een studie worden gemaakt”, klinkt het bij Infrabel.
Wél krijgt het station in Herentals een extra spoor. Er wordt een doodlopend spoor in gebruik genomen. Dat zorgt ervoor dat de trein vanuit Turnhout op drie sporen kan binnenlopen.
Het spoor zal ook worden gebruikt voor de pendeltrein Herentals-Antwerpen. “Dat geeft ons meer ruimte en zorgt voor flexibiliteit”, zegt Infrabel.
Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvolquote:Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Toen had Den Helder nog een mooi stations gebouwquote:
Knaagt het ja, dertig worden?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren?
Daar ben ik na twee jaar wel overheen.quote:
Staat me toch iets van bij dat je recentelijk weer met dergelijke emoties geconfronteerd werdquote:
Weet ik niks meer van...quote:Op zondag 14 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staat me toch iets van bij dat je recentelijk weer met dergelijke emoties geconfronteerd werd
Ja, dat was te verwachten. Gelukkig gister me rondreis gemaakt.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvol
In die trein zat ook o.a. Annie Brouwer-Korf, de vorige burgemeester van Utrecht, drie maanden zwanger.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:31 schreef greavy het volgende:
Ik vond deze op nuentoen.nl:
[ afbeelding ]
11-6-1977 - De door een kogelregen doorboorde trein na de kaping door Zuid-Molukkers bij de Punt, Glimmen.
Aldus Somda-gebruiker Keesje.quote:Kennelijk ging het niet goed met trein 1957 vanmiddag. Reed met +10 bij Bd. Vanaf Ehv is stel 530 ingezet om 1957 te rijden naar Vl. Normaal gesproken komt deze dan als 1968 terug.
Sorry, maar als je je hier druk om gaat maken ben je toch eigenlijk wel een autist, of zeg ik nu iets heel ergs?quote:Op zondag 14 maart 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
Zit ik op Somda te lezen in het Opvallende Dingen topic, kom ik dit tegen:
[..]
Aldus Somda-gebruiker Keesje.
Plan T 530 heeft de ICRm stam afgelost te Eindhoven, om verder naar Venlo te gaan..
Hij is inderdaad in Venlo weer gekeerd, om daar de 1968 te rijden (terug naar Den Haag Centraal uit Venlo).
Hij reed niet eens met iets gekoppeld, het lijkt mij dan dat het heel rustig was, of er moesten meerdere mensen staan.. Konden ze deze in Venlo niet aflossen met een ICRm stam of dergelijke, die daar toch wel genoeg staan..
Mwoa, als zoiets op het somda-forum staat is dat ook wel genoeg jaquote:Op zondag 14 maart 2010 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Sorry, maar als je je hier druk om gaat maken ben je toch eigenlijk wel een autist, of zeg ik nu iets heel ergs?NOFI
Ooooooooooow...dat hele forum zit vol met autistenquote:Somda staat voor Spots en OMlopen DAtabase.
Een spot is de vastlegging van treinmaterieel op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek. De meeste spots bestaan slechts uit een materieelnummer, een treinnummer, een locatie en eventueel een positie.
Een omloop is de vastlegging van de verschillende diensten die treinmaterieel volgt.
Somda kan spots opslaan en aan de hand hiervan worden omlopen berekend. Het grote voordeel van Somda is dat spots online ingevoerd kunnen worden, het programma is voor vele gebruikers bereikbaar en door iedereen te raadplegen en voor iedereen gratis!
Precies. En daarom zitten wij hierquote:Op zondag 14 maart 2010 23:22 schreef TeringHenkie het volgende:
*gaat naar SOMDA.nl en leest waar SOMDA nou eigenlijk de afkorting voor is*
[..]
Ooooooooooow...dat hele forum zit vol met autisten
Ik post er nog wel eens, maar dat zijn slechts één bericht per maand ofzo. Voor de rest heb ik er niets te zoeken.quote:
Maar je post er dus wel. Je hebt jezelf al verraden!quote:Op zondag 14 maart 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik post er nog wel eens, maar dat zijn slechts één bericht per maand ofzo. Voor de rest heb ik er niets te zoeken.
Ga jij je mond eens snel spoelenquote:Op zondag 14 maart 2010 23:42 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Maar je post er dus wel. Je hebt jezelf al verraden!
Ga eens snel omlopen uit je hoofd leren! Kssst!
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Kijk, ik vind treinen erg interessant. Het zijn grote machines, maken veel lawaai, ze werken met hoge vermogens. Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht. Maar om nou treinserienummers uit je hoofd te gaan leren, en langs de baan materieelnummers te noteren...nee, dat gaat me te ver.
Open dagen bij de werkplaatsen vind ik wel leuk, kun je ook eens zien hoe het allemaal afgewerkt is in de draaistellen etc. maar ik schaam me er een beetje voor om tussen al die kwijlo's te lopen. Kijk voor de gein eens in een cabine, ze zitten met z'n allen aan de frontseinknoppen te rossen alsof 't hun eigen lul isWANT DAN KUNNEN ZE OOK EEN GEVAARSEIN MAKEN NET ZOALS BIJ EEN ECHT ONGELUK (buitenste 2 geel, binnenste rood)
Als ze hun prioriteiten op orde hadden verdienden ze nu bakken met geld en lagen ze elke avond bovenop een andere vrouw, maar nee, onthouden welk treinnummer in welke serie![]()
Sorry, dat moest er even uit.
Jammer dat alleen de machinist daar mag komenquote:Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht.
Godzijdank!quote:Op maandag 15 maart 2010 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik vergat bijna een maandabonnement te kopen vanmorgen!! Gelukkig staat er in Arnhem ook nog een automaat op de loopbrug, hoefde ik niet meer helemaal terug.
wij zijn vet normaalquote:Op zondag 14 maart 2010 23:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
doen wij dan alsof we autisten zijn, of zijn we autisten die doen alsof we normaal zijn ?
Nouja, dat weet ik niet, er is nog geen treinentopicmeet (leuk voor galgje) geweestquote:
Ik schaam me er helemaal niet voor om tussen "die kwijlo's" te lopen hoor. Ik kom daar omdat ik zelf weleens de onderkant van een motordraaistel van een SGMm van dichtbij wil zien. Omdat mij dat interesseert. Wat daar verder aan volk op af komt boeit me vrij weinig eigenlijk.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Kijk, ik vind treinen erg interessant. Het zijn grote machines, maken veel lawaai, ze werken met hoge vermogens. Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht. Maar om nou treinserienummers uit je hoofd te gaan leren, en langs de baan materieelnummers te noteren...nee, dat gaat me te ver.
Open dagen bij de werkplaatsen vind ik wel leuk, kun je ook eens zien hoe het allemaal afgewerkt is in de draaistellen etc. maar ik schaam me er een beetje voor om tussen al die kwijlo's te lopen. Kijk voor de gein eens in een cabine, ze zitten met z'n allen aan de frontseinknoppen te rossen alsof 't hun eigen lul isWANT DAN KUNNEN ZE OOK EEN GEVAARSEIN MAKEN NET ZOALS BIJ EEN ECHT ONGELUK (buitenste 2 geel, binnenste rood)
Als ze hun prioriteiten op orde hadden verdienden ze nu bakken met geld en lagen ze elke avond bovenop een andere vrouw, maar nee, onthouden welk treinnummer in welke serie![]()
Sorry, dat moest er even uit.
Tuurlijk wel, die zijn er massa's. JIJ wordt alleen nooit gevraagd, misschien heeft dat er wat mee te makenquote:Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, dat weet ik niet, er is nog geen treinentopicmeet (leuk voor galgje) geweest
Ik heb nog wel 52 Chuggington's om je op te vrolijken hoor!quote:Op maandag 15 maart 2010 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Grrrrr ik wil weer een rondje maken![]()
Maar het weer is kut en ik kan nauwelijks lopen en allemaal gezeik en zo![]()
Aawww *opvrolijkplaatje*quote:Op maandag 15 maart 2010 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Grrrrr ik wil weer een rondje maken![]()
Maar het weer is kut en ik kan nauwelijks lopen en allemaal gezeik en zo![]()
Ditquote:Op maandag 15 maart 2010 00:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Kijk, ik vind treinen erg interessant. Het zijn grote machines, maken veel lawaai, ze werken met hoge vermogens. Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht. Maar om nou treinserienummers uit je hoofd te gaan leren, en langs de baan materieelnummers te noteren...nee, dat gaat me te ver.
Open dagen bij de werkplaatsen vind ik wel leuk, kun je ook eens zien hoe het allemaal afgewerkt is in de draaistellen etc. maar ik schaam me er een beetje voor om tussen al die kwijlo's te lopen. Kijk voor de gein eens in een cabine, ze zitten met z'n allen aan de frontseinknoppen te rossen alsof 't hun eigen lul isWANT DAN KUNNEN ZE OOK EEN GEVAARSEIN MAKEN NET ZOALS BIJ EEN ECHT ONGELUK (buitenste 2 geel, binnenste rood)
Als ze hun prioriteiten op orde hadden verdienden ze nu bakken met geld en lagen ze elke avond bovenop een andere vrouw, maar nee, onthouden welk treinnummer in welke serie![]()
Sorry, dat moest er even uit.
Truequote:Op maandag 15 maart 2010 15:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar geloof me er bestaan heel veel droevige mensen op deze wereld
Dat klopt zeker ja. Maar ook die KUN je gewoon in hun waarde laten. Probeer maar eensquote:Op maandag 15 maart 2010 15:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar geloof me er bestaan heel veel droevige mensen op deze wereld
Iedereen doet maar waar die zin in heeft, zolang ik er maar geen last van heb. Tenzij je in de bijstand zit, vrijwilligquote:Op maandag 15 maart 2010 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo heb je ook van die mensen die bij een buurtsuper gaan zitten met een laptopje. Dan gaan ze de nummers op de eurobiljetten invoeren die langskomen bij de kassiere. En dan net zo lang totdat er een nummer langskomt wat al in het excelletje staat.
Lekker latenIk vind dat soort hobbies leuk
Vaak zijn het 65+ers, ōf mensen die er hun vrije dagen aan besteden. In ieder geval in dit topic (en dan vooral die laatste categoriequote:Op maandag 15 maart 2010 16:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iedereen doet maar waar die zin in heeft, zolang ik er maar geen last van heb. Tenzij je in de bijstand zit, vrijwillig
Vrijwillg in de bijstand![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 maart 2010 16:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vaak zijn het 65+ers, ōf mensen die er hun vrije dagen aan besteden. In ieder geval in dit topic (en dan vooral die laatste categorie)
Oh dat is niet jouw idee vanquote:Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zou daar ter plekken een hartaanval krijgen
?quote:randcrossen
Zo is mijn hobby seinen op groen zetten.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iedereen doet maar waar die zin in heeft, zolang ik er maar geen last van heb. Tenzij je in de bijstand zit, vrijwillig
Vrijwillg in de bijstand![]()
![]()
![]()
quote:
daar heb ik last van hequote:Op maandag 15 maart 2010 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zo is mijn hobby seinen op groen zetten.
hij vond de brommer mooiquote:Op maandag 15 maart 2010 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een ongeschikte homo die motorwout zegKreeg je nog een aai over de bol ook? Gevaarlijk figuur
![]()
Ik zat van 6 tot 13 aan de knoppen van Groningen.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Kennelijk had Ziggs vanochtend geen dienst, want het ging prima. Met +2 vertrokken en met +1 aangekomen in Groningen.
een insider ?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zat van 6 tot 13 aan de knoppen van Groningen.
Sms me het volgende keer even, dan laat ik je even extra lang wachten.
Op maandag is het 8:59 uit Leeuwarden. Aankomst 9:33 in Groningenquote:Op maandag 15 maart 2010 17:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zat van 6 tot 13 aan de knoppen van Groningen.
Sms me het volgende keer even, dan laat ik je even extra lang wachten.
Check.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op maandag is het 8:59 uit Leeuwarden. Aankomst 9:33 in Groningen
vanaf nu altijd vertragingquote:Op maandag 15 maart 2010 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op maandag is het 8:59 uit Leeuwarden. Aankomst 9:33 in Groningen
Och, ik maak me er niet zo druk om. Ik weet zijn werkplek te vindenquote:
Ze zijn bang dat je ze morgen al omleidt naar Leer oidquote:Op maandag 15 maart 2010 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ze zijn dan zo onder de indruk van de post, dat ze geen kik meer geven.
quote:Op maandag 15 maart 2010 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ze zijn dan zo onder de indruk van de post, dat ze geen kik meer geven.
Ik ben bang dat ze aan alle knopjes gaan zitten en ik weet niet van waar tot waar jouw gebied loopt maar dan zie ik bij Haren nog wel een Koploper de lus naar Hoogezand op verdwijnen.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ze zijn dan zo onder de indruk van de post, dat ze geen kik meer geven.
Dat is de one-way excursie naar Riekje.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze aan alle knopjes gaan zitten en ik weet niet van waar tot waar jouw gebied loopt maar dan zie ik bij Haren nog wel een Koploper de lus naar Hoogezand op verdwijnen.
Hoort Waterhuizen Aansluiting dan nog bij station Groningen, qua treindienstleiding?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Of de trein naar Nieuweschans die ineens richting Haren rijdt.
Geen idee.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoort Waterhuizen Aansluiting dan nog bij station Groningen, qua treindienstleiding?
Het zijn de 2405 en 2406.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:21 schreef Yreal het volgende:
SLT 405 ... SLT 406
Uiteraard. Groningen doet bijna geheel Noord-Nederland. Ik geloof dat het ergens in de buurt van Meppel de post Zwolle wordt.quote:
Nee, kijk maar eens hier, pagina 8:quote:Op maandag 15 maart 2010 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard. Groningen doet bijna geheel Noord-Nederland. Ik geloof dat het ergens in de buurt van Meppel de post Zwolle wordt.
quote:Op maandag 15 maart 2010 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zijn de 2405 en 2406.
Haphaphap
Overigens let ik soms op de loc- of treinstelnummers. Dan valt het me een dag later soms op dat dezelfde trein komt voorrijden... meer doe ik er niet mee.
De neuk is dat voor gedrocht?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat:quote:Op maandag 15 maart 2010 20:20 schreef dennistd het volgende:
En inmiddels is er beeld van de OV-chipkaart-VIRM 9524: http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=378
quote:Deze foto's kunt u vrij van rechten gebruiken voor publicatie. Vermeld
svp de naam van de fotograaf: Wim Salis.
Ik heb geen persbericht gehad dus ik ging er vanuit dat het foto's van treinennieuws zelf waren (spoornieuws.nl is van mij)quote:Op maandag 15 maart 2010 20:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus bij deze credits aan ene Wim Salis
In de gauwigheid dacht ik dat ze een VIRM in Fyra-kleuren hadden gevingerverfdquote:Op maandag 15 maart 2010 20:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus bij deze credits aan ene Wim Salis
Oh, sorryquote:Op maandag 15 maart 2010 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb geen persbericht gehad dus ik ging er vanuit dat het foto's van treinennieuws zelf waren (spoornieuws.nl is van mij)
Maar waar heb jij dat persbericht weg dan?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Oh, sorry
Naja, treinennieuws had het erbij moeten zetten.
Voor de geinteresseerden (PSM dusquote:Op maandag 15 maart 2010 20:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Post Groningen begint aan de Groningenkant bij Onnen en aan de Leeuwardenkant bij het Van Harinxmakanaal. Waterhuizen valt nog net binnen het werkgebied van station Groningen. Ik zal straks even een kaartje painten.
Dat oerlelijke roze kreng zag ik vorige week rijden. Kan dat?quote:Op maandag 15 maart 2010 20:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus bij deze credits aan ene Wim Salis
quote:Pietje said:
sjaak
werken bij prorail is best vet
je hebt geen eigen archief oid nodig je kijkt gewoon op wikipedia
bijv: http://nl.wikipedia.org/wiki/Baanvaksnelheid
en dan voetnoot 2. open je het: koeieletters: VERTROUWELIJK
Fles said:
Betere werk
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar waar heb jij dat persbericht weg dan?
Ik zit bij een radio & tv omroep, wij krijgen dus de persberichten toegestuurd. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je je kunt 'aanmelden' om die dingen te ontvangen.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar waar heb jij dat persbericht weg dan?
Hij is vandaag uit de werkplaats Haarlem gekomen, lijkt me wat vreemd dan.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat oerlelijke roze kreng zag ik vorige week rijden. Kan dat?
ah, op die manier. nouja, heb me iig aangemeld bij NS voor persberichtenquote:Op maandag 15 maart 2010 20:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Ik zit bij een radio & tv omroep, wij krijgen dus de persberichten toegestuurd. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je je kunt 'aanmelden' om die dingen te ontvangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |