SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ha. Ha. Ha.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:44 schreef Ireyon het volgende:
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
TNV op oude VAX machines?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
Ik zeg niet dat ATB perfect is, maar hier gebeurt tenminste wat. Nu nog een landelijke uitrol van ERTMS Level 2 of hoger, maar dat valt pas echt te verwachten wanneer het oudere materieel weg is denk ik.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha. Ha. Ha.
Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.
Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, offtopic. Ik heb er geen verstand van allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Het is dat ze het nu zelf toegevenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
TROTS zeg je?
Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen![]()
Clip to thatquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel
Er stoppen vrij weinig treinen jaquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:
*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)
Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas gaMaar wat zou jij, als reiziger doen?
Precies. Streep al je DM90 / Plan T / DDAR / SGMm / GTW / Lint / Protos / andere lightrail-achtige zooi etappes eens weg en kijk wat je dan overhoudt. Alleen daarvoor heeft het zin namelijk. En op Utrecht - Rhenen zou ik het niet gokken in het weekend, om eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.quote:en Tiel - Utrecht is Mat'64,
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaalquote:Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Dat is dan een eersteklas kaartje niet waardig iddquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
Ja, het kan ook DD-AR zijn, even vergeten in het rijtje te plaatsen.quote:[..]
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
Ja, maar als ik een 2e klas alleen heb, ga ik niet eerste klas zitten. Ik wil alleen weten of jullie het die ¤18,70 extra waard vinden, om hier eerste klas te reizen?quote:[..]
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal![]()
Persoonlijk zijn de enige treinen waarbij ik 1ste Klas echt de moeite waard vind ICRm, ICM(m), Beneluxstam (evt. I16/I10), ICL, ICE en Avmz (in de IC naar Berlijn). Tot de treinen waarbij het wel comfortabeler zit maar niet het geld waard is, reken ik VIRM, Mat '64, DD-AR of DDM.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder
Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stelHeeft een tweede klas kaartje nut.?
Toen ik er laatst op een zaterdag was heb ik 2x SGMm gezienquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:24 schreef dennistd het volgende:
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
Zonder foto zou je bijna denken dat het een 1 aprilgrap wasquote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl
Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
succes!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:27 schreef greavy het volgende:
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
Het is puur bedoeld om de spoorligging te meten. Al weet ik niet of er met een schommelboot wel zulke betrouwbare resultaten uit komenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl
Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch
In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
Het is weleens fijn om in een andere trein te zitten dan de dagelijkse plank hout waarop je van en naar je school/werk reist. Verder valt er in een trein en op de stations genoeg moois te zien en dan heb ik het niet in de laatste plaats over appetijtelijke vrouwelijke studentesquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef PLAE@ het volgende:
Ik begrijp wel dat de buitenkant boeiend kan zijn van zo'n trein maar je zit er toch het grootste gedeelte in en dan is er weinig te zien. Of je moet geilen op het coupé nr
Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel?quote:Venlo-Eindhoven
Zaterdag 13 Maart 11:19
Oorzaak Tussen Eindhoven en Helmond rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel?
Ooh, gelukkig!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijn?
[nerdmodus] Omdat het allemaal unieke grafische werkjes zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...
Wha.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pestenquote:Maandag langzaamaanactie op Belgisch spoor
BRUSSEL - Treinmachinisten in België beginnen maandag langzaamaanacties. De treinen rijden 20 à 30 kilometer per uur trager dan normaal.
De machinisten protesteren zo tegen een technische storing met de rode lichten langs de rails.
Donderdag was er volgens de bond een storing bij Buizingen (gemeente Halle), waar in februari door een treinbotsing achttien doden vielen.
''De treinbestuurders hebben geen vertrouwen meer in de signalisaties'', aldus Luc Pauwels van vakbond OVS zaterdag. ''De acties zullen duren totdat er een oplossing gevonden wordt.''
Spoorbedrijf NMBS kan nog niet voorspellen of de acties het treinverkeer danig in de war gooien. Voorlopig is er nog geen overleg gepland met de vakbond.
Gevaar
Spoorbeheerder Infrabel erkent het nieuwe incident met het licht donderdag. ''Maar op geen enkel ogenblik was er sprake van enig gevaar voor de passagiers'', aldus een woordvoerder.
De machinist zag een groen licht dat plots rood werd. Hij kon nog voor het rode licht stoppen. Zolang het onderzoek loopt, is het spoor in kwestie afgesloten.
© ANP
Wat moeten ze anders doen dan? De baas luistert immers niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten
zo, en weer thuisquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeer?
Bij de race zul je bij de Flyover wel een voorsprong hebben gehad dan? Meestal moet de 1900 daarna in de remmen voor de bocht richting Tilburg, terwijl de 800 op volle snelheid door kan karren
Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer nietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer niet
Correct, maar het zou een vrij duidelijk signaal af moeten geven richting de NMBS. Maar dat gebeurt niet... de directie lijkt echt helemaal niets te begrijpen van wat de werknemers willen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul.
Ik vind dit cru om te zeggen, maar misschien dat de NMBS-werknemers FT'tjes kunnen doen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden..
Nergensquote:Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Ben wel benieuwd wat die man daar eigenlijk dacht te gaan doenquote:Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef James1988 het volgende:
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in.
Dat mag je zeker geloven, want daar begint het NMBS-netquote:Op zondag 14 maart 2010 13:54 schreef greavy het volgende:
Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven.
Ik denk het miljoenlijntje, loopt door naar Simpelveldquote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Dan kom je op het spoor naar Simpelveld, uitgebaat door de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef greavy het volgende:
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..)
Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit?
Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door.
Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijkquote:Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef bork het volgende:
Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM,
Nee in Limburg gaan ze gewoon al lekker van startquote:Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk
Bron: Gazet van Antwerpenquote:Infrabel verbiedt trein om te wachten
13 maart 2010
Drie uur. Zo lang duurt het soms eer pendelaars vanuit Brussel in Geel zijn. Maar de Infrabel denkt er niet aan treinen in Herentals even te laten wachten om reizigers met vertraging toe te laten hun aansluiting te halen.
De Spoorwegen geven toe dat de stiptheid van de treinen in 2009 onder de negentig procent is gezakt. Daarom wordt er niet meer gewacht op te laat binnenlopende treinen.
De treinreizigers zijn het spuugzat. De afgelopen weken bereikte de ergernis nog maar eens een hoogtepunt nu de verkeersleiding van Traffic Control in Brussel steevast weigert om –vooral in Herentals- treinen te laten wachten op een trein die enkele minuten vertraging heeft.
“Wij zijn strenger gaan toezien op de wachttijden van de treinen”, reageert een woordvoerder van de Spoorwegen. “Per trein is er bepaald wat de maximumwachttijd is. Indien we een trein enkele minuten laten wachten op een aansluiting creëren we een domino- effect. Dat willen we niet. We streven ernaar om de wachttijden voor het hele net in te korten.”
Ingewikkelde wissel
Een nieuwe wissel aan de Kruisberg in Herentals komt er pas in 2012. Die zou toelaten dat de vertrekkende trein naar Mol in het station van Herentals niet meer op de inkomende trein van Turnhout moet wachten, omdat die op hetzelfde spoor binnenloopt.
Eerst was de wissel voor dit voorjaar beloofd, dan in 2011, nu is het al 2012. “Het is een ingewikkelde wissel. Er moet eerst een studie worden gemaakt”, klinkt het bij Infrabel.
Wél krijgt het station in Herentals een extra spoor. Er wordt een doodlopend spoor in gebruik genomen. Dat zorgt ervoor dat de trein vanuit Turnhout op drie sporen kan binnenlopen.
Het spoor zal ook worden gebruikt voor de pendeltrein Herentals-Antwerpen. “Dat geeft ons meer ruimte en zorgt voor flexibiliteit”, zegt Infrabel.
Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvolquote:Op zondag 14 maart 2010 08:32 schreef Socios het volgende:
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk?
Toen had Den Helder nog een mooi stations gebouwquote:
Knaagt het ja, dertig worden?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren?
Daar ben ik na twee jaar wel overheen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |