abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:18:19 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79023602

Welkom in alweer deel 217 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Normale dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Speciale actie-dagkaarten, zoals die van Kruidvat of Blokker, zijn alleen geldig in NS en NS Hispeed treinen. Zulke kaarten zijn dus niet geldig in treinen van Arriva, Veolia, Syntus of Connexxion. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 24-1-09 (Excel) )

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 41% gewijzigd door Peterselieman op 11-03-2010 17:26:02 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79023969
2x de OP?

Ennn. Flapjes
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:30:53 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79024298
Tijd Voor een Plaatje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:41:17 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79024857
Wat is DD-AR toch een schijttrein Kan niet wachten tot het DDZ is...
pi_79026559
pi_79026772
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Wat is DD-AR toch een schijttrein Kan niet wachten tot het DDZ is...
DDZ ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:39:02 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79027126
DubbelDekker Zones, zo gaan die dingen na hun modernisatie heten.

Oh en trouwens, Eurlings gaat de politiek verlaten. Hopelijk is zijn opvolger een spoorfreak :p
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:51:25 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79027637
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:30 schreef dennistd het volgende:
Tijd Voor een Plaatje:
[ afbeelding ]
Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79029825
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Eurlings gaat de politiek verlaten. Hopelijk is zijn opvolger een spoorfreak :p
Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:49:10 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79030360
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all.
Eigenlijk best wel waar.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:54:28 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79030591
Dat is waar. Maar laten we het houden op iemand met een voorliefde voor het spoor die ook nog eens van aanpakken weet. Een oud-spoorbaas ofzo. Zolang het maar niet Marc Descheemaecker wordt
pi_79031943
Nieuwe tentoonstelling: www.royalclass.info
dag
pi_79031994
http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/actueel/evenement.php?id=691 is ook interessant voor de spotters/fotografen..
dag
pi_79032145
eind maart EN eind april: Heimwee-Express met Mat54 Maar eens een ritje mee proberen te sneaken. Vorig jaar mislukte dat nog...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:40:54 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79032736
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar laten we het houden op iemand met een voorliefde voor het spoor die ook nog eens van aanpakken weet. Een oud-spoorbaas ofzo. Zolang het maar niet Marc Descheemaecker wordt
Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt čn pro-spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79032870
spoorwegmuseum vervoert trein:
quote:
Donderdag 8 april 2010
- Aankomst Zweedse trein Carl Gustav. De eerste deel van het transport gaat met een IKEA transport mee van Katarinaholm naar Wanne in Duitsland. Vanaf daar neemt Captrain het over. Dit rijtuig gaat over het spoor.
dag
pi_79035702
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
eind maart EN eind april: Heimwee-Express met Mat54 Maar eens een ritje mee proberen te sneaken.
W00t.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:40:32 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79035707
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt čn pro-spoor.
Duvel for President Minister Verkeer en Waterstaat!
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 21:49:11 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79036156
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam...
Hmm, gewoon vergeten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:50:09 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79036204
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Duvel for President Minister Verkeer en Waterstaat!
Nu nog ff lid worden van de juiste partij en me daar met voldoende ellebogenwerk omhoog duwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79036440
De morgenstond heeft goud in de mond


Op dinsdagochtend is SBB Cargo's 186 181 met 18 beladen Tads'n met dead burned magnesite vertrokken uit de Amsterdam Westhaven en passseert in een waanzinnig mooi ochtendlicht het station van Duivendrecht als trein 48521 naar Köln Eifeltor, met als eindbestemming Mainzlar. Dinsdag 9 maart 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:04:32 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79037063


Een hele dag Mat 54 en nog 1e klas gezeten ook, was niet onplezierig. Machinist mompelde iets van zwaarste treinstel (kilo's gewicht per passagier?) ooit, klopt dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:06:51 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79037188
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

Een hele dag Mat 54 en nog 1e klas gezeten ook, was niet onplezierig. Machinist mompelde iets van zwaarste treinstel (kilo's gewicht per passagier?) ooit, klopt dat?
Ja, zoiets. Iets van grootste massa per meter treinstel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79039167
Was dat die koninklijke wachtkamerstour Bork?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79039343
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
pi_79039515
Volgens mij komen op almelo de riet ook digitale CTA's, er zijn al enkele palen op het perron gezet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2010 22:51:41 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:54:12 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79039844
Het einde van het flapjestijdperk... ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Hoewel het geratel van de flapjes wel leuk is, en de leesbaarheid goed, is het soms een drama met die dingen. Verkeerde bestemmingen, half omgeslagen flapjes, verkeerde treintypes... een internationale trein naar Venlo, een snoltrein (of steptrein?) naar Breda, een intercity van Den Bosch naar Zwolle via Amsterdam, enzovoorts.

Niet dat de digitale CTA's geen fouten kunnen maken, maar de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. En da's juist weer handig. Ik ben wel benieuwd hoe de leesbaarheid is bij fel zonlicht...
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 22:55:35 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79039905
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hmm, gewoon vergeten
En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachter
http://www.spoornieuws.nl/index?page=materieel&slt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79040031
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Volgens mij komen op almelo de riet ook digitale CTA's, er zijn al enkele palen op het perron gezet.
In Ede-Wageningen staan al een half jaar van die palen. Te staan.

Langzaam waaien er steeds meer fladdertjes schuimplastic vanaf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79040166
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:54 schreef James1988 het volgende:
Hoewel het geratel van de flapjes wel leuk is, en de leesbaarheid goed, is het soms een drama met die dingen. Verkeerde bestemmingen, half omgeslagen flapjes, verkeerde treintypes... een internationale trein naar Venlo, een snoltrein (of steptrein?) naar Breda, een intercity van Den Bosch naar Zwolle via Amsterdam, enzovoorts.
Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig.
pi_79040461
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig.
TEE ?
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:09:37 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79040570
Trans Europ Express... een merknaam voor internationale treinen. Vergane glorie
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:29:00 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79041319
Op Dordrecht vertoont de CTA bij sp. 20 al maanden kuren. Deze lijkt ook niet verholpen te worden.
Op beide kanten is een klein stickertje met "Defect" erop geplakt.
Hier missen ook flappen uit, wat een leeg beeld geeft. Binnenkort eens een foto ervan toevoegen.
Vanaf sp. 20 vertrekken (bijna) nooit treinen; Meestal komen daar GDST treinen te staan.

Op Sp. 5 hangt daarnaast weer een CTA die aan één kant de 'Sneltrein' naar Brussel weergeeft, als de Benelux moet vertrekken. Alles klopt, alleen die Sneltrein niet.
pi_79041585
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen

Dat mag toch? Zolang het maar internationaal is...
dag
pi_79041773
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen

Dat mag toch? Zolang het maar internationaal is...
Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 23:44:54 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79041941
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 23:45:30 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79041968
Via OHIH deze link met foto's van het verven van de vrijheidstrein: http://www.davinci.nl/sit(...)ilstaan_bij_vrijheid
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79042644
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
Tuurlijk wel, wisseltje er bij over de overweg heen en met een diesel verder..
dag
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:07:50 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79042715
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
Rij dan maar door naar Brussel-Zuid, kopmaken ín de NZ-verbinding is iets waar Infrabel niet echt blij mee gaat zijn namelijk.
pi_79042760
Inderdaad, sowieso, beter voor de overstappen aldaar.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:26:19 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79043189
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Was dat die koninklijke wachtkamerstour Bork?
jaja, moet nog verslagje in elkaar flansen, komt er aan, beetje druk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_79043211
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komen
Dat dacht ik dus ook, maar er reed laatst toch echt een (diesel)meettrein langs Hoofddorp, die uit de richting van Schiphol kwam.
pi_79043303
Uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:


Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
Een VIRMloos Utrecht Centraal.

Op zich vind ik het geen verkeerde treinen, maar er zijn er gewoon veel te veel van. Toen ik vanochtend Utrecht Centraal binnen reed zag ik alleen maar VIRMs, welke kant ik ook keek!
pi_79043938
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen

Dat mag toch? Zolang het maar internationaal is...
Als we nou toch aan het fantaseren slaan... Waarom dan geen nachttrein Groningen-Zwolle-Den Bosch-Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam-Utrecht en v.v.? Speciaal voor studenten, vertrek zondag net na middernacht, aankomst maandag ruim op tijd om het college van 9:00 te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2010 01:01:22 ]
pi_79044000
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachter
http://www.spoornieuws.nl/index?page=materieel&slt
Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer SLT ook in andere series gaat rijden? Zoals in de 4000 of de 7400?
pi_79044352
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:31 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Een VIRMloos Utrecht Centraal.

Op zich vind ik het geen verkeerde treinen, maar er zijn er gewoon veel te veel van. Toen ik vanochtend Utrecht Centraal binnen reed zag ik alleen maar VIRMs, welke kant ik ook keek!
Zegt iemand met een VIRM in z'n usericon
pi_79044504
Dat is alleen maar omdat ik geen andere geschikte treinenfoto heb.

Maar nu je het zegt, ik ga eens een betere maken!

Edit: en tot die tijd een TRAXX.

[ Bericht 8% gewijzigd door KapiteinT op 12-03-2010 01:40:23 ]
pi_79046483
ik ga ook weer een aardig rondje maken zo, Zoetermeer -> den haag -> amsterdam - bijlmer -> eindhoven en dan van eindhoven op een nieuwe brommer naar zoetermeer .

Dat racen van de ic naar alkmaar en IC naar den haag vanuit eindhoven tot boxtel is wel hip trouwens De ICR van gisteren won het dik van die virm trouwens
pi_79048170
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:59 schreef Yreal het volgende:
ik ga ook weer een aardig rondje maken zo, Zoetermeer -> den haag -> amsterdam - bijlmer -> eindhoven en dan van eindhoven op een nieuwe brommer naar zoetermeer .

Dat racen van de ic naar alkmaar en IC naar den haag vanuit eindhoven tot boxtel is wel hip trouwens De ICR van gisteren won het dik van die virm trouwens
Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeer ?

Bij de race zul je bij de Flyover wel een voorsprong hebben gehad dan? Meestal moet de 1900 daarna in de remmen voor de bocht richting Tilburg, terwijl de 800 op volle snelheid door kan karren
pi_79049100
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC)
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Redactie Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 09:56:27 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79049174
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC)
ICRm


VIRM
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:01:32 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79049321
VIRM en ICRm voor zover ik weet.

Oh wacht.

[ Bericht 24% gewijzigd door Duvel op 12-03-2010 10:01:54 (Spuit 11.) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:02:25 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79049348
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC)
Meestal rijdt er in de 3600 ICRm, met afwisseling van VIRM.
ICRm kan je beter hebben dan VIRM..

3600 = IC Zwolle - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Tilburg - Breda - Roosendaal.

En JA, ik zou gerust een halfuur wachten op ICRm
pi_79049863
Nice, ik heb nog nooit in een ICRm gezeten en nog maar 1x in een VIRM. Dus sowieso een leuk ritje . Ik ga met de trein van 13.48. Iemand een voorspelling?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:28:49 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79050250
Elke keer dat ik op .48 vertrok (al een aantal keer) had ik ICRm, maarja.. Dat is een beetje te onvoorspelbaar bij NS.
Ik verwacht vandaag ook ICRm, als je Somda mag geloven, rijdt hier meestal ICRm in.


Tussen Dordrecht en Sliedrecht heeft een kraan de bovenleiding kapotgetrokken; Geen treinverkeer mogelijk. Er worden bussen ingezet tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders en Dordrecht en Sliedrecht.
Reizigers vanaf Dordrecht Stadspolders in de richting Sliedrecht dienen om te reizen via Dordrecht(dus Dordrecht Stadspolders - Dordrecht - Sliedrecht).
Vanaf Sliedrecht rijden er weer treinen.
  Redactie Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 10:30:30 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79050310
Volgens mijn gegevens zou het ICRm moeten zijn doordeweeks, en in het weekend VIRM
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:33:36 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79050416
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:30 schreef dennistd het volgende:
Volgens mijn gegevens zou het ICRm moeten zijn doordeweeks, en in het weekend VIRM
Fout. VIRM rijdt ķķk door de weeks. Heb al meerdere keren in Zwolle VIRM zien staan. En in het weekend ook al ICRm klaar zien staan om te vertrekken ri. Rsd.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:36:28 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79050524
De 3600 rijdt daar (Roosendaal - Zwolle, ICRm/VIRM) in ieder geval.
  Redactie Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 10:48:20 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79050939
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Fout. VIRM rijdt ķķk door de weeks. Heb al meerdere keren in Zwolle VIRM zien staan. En in het weekend ook al ICRm klaar zien staan om te vertrekken ri. Rsd.
Ik heb het dan ook alleen over trein 3653, die om 13.48u uit Zwolle vertrekt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79053255
E-loc + Belgische rijtuigen imo.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:48:52 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79053717
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:39 schreef Socios het volgende:
E-loc + Belgische rijtuigen imo.
M2 FTW!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79053765
pi_79053803
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:48 schreef Duvel het volgende:
M2 FTW!
Toen was de 3600 nog puur!
pi_79054061
Die treinen reden rond 2000/2001 toch nog?
pi_79054238
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:55 schreef Igen het volgende:
Die treinen reden rond 2000/2001 toch nog?
Dat waren K4-rijtuigen. Die naar Limburg reden.
pi_79054700
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:59 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat waren K4-rijtuigen. Die naar Limburg reden.
O ja.
pi_79054997
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

M2 FTW!

[ afbeelding ]
Ook een keer ingezeten, wat een kutrijtuigen zijn dat. Keiharde banken, amper beenruimte.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:03:38 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79056975
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ook een keer ingezeten, wat een kutrijtuigen zijn dat. Keiharde banken, amper beenruimte.
Het alternatief was Plan E, heb je daar wel eens in gezeten?

Ik ook niet...

Wat is trouwens bij Lunetten gebeurd?
quote:
Ontploffing bij station Lunetten
AMSTERDAM - In de buurt van het Utrechtse treinstation Lunetten zou een explosie hebben plaatsgevonden. Diverse treinreizigers spreken op Twitter over een ontploffing en het treinverkeer dat inmiddels stil ligt.
Onderstation Utrecht Zuid de lucht in?

Edit: Er is iets misgegaan in het onderstation, P2000 meldt stremming Lamstraat, da's tegenover het onderstation:
hier.

Telegraaf aanvulling:
quote:
Getuigen in de trein zagen rond half één hoe er een grote rookwolk rond het station hing. Conducteuren wisten even later te melden dat er explosie heeft plaatsgevonden in het stroomhuisje.

Hoe lang de storing duurt is onbekend, maar verwacht wordt dat het zekere enkele uren duurt voor de storing is opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79057089
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het alternatief was Plan E, heb je daar wel eens in gezeten?
Nee, wel in plan W verkleed als Intercity materieel.

Lig je lekker te slapen:

KLAP

Deur dicht.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:52:38 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79059160
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79059350
Erin gezeten heb ik nooit. Maar ik heb er vaak naast gestaan toen zulks veretrok vanuit utrecht. In de tijd dat er nog speciale dubbeldeks fietsrijtuigen waren. Die klapten nog harder dicht dan de duitsers.

De ontploffing in Lunetten heb ik net gemist, nog geen kwartier eerder ben ik er nog langs gekomen. Zit nu in een slt om via gouda weer in het zuiden te komen. Heb ik dat ok eens geprobeerd. Ik vind er weinig mis aan, behalve die misselijkmakende nieuwgeur.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:11:07 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79060030
Gaat lekker daar bij Utrecht..


Foto komt van nufoto.nl
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:11:44 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79060049
't Is naar de klote ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 14:12:24 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79060075
Dat gaat nog wel ff duren denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:19:10 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79060395
De schatting van ProRail dat het om 17.00u wel weer opgelost is, lijkt me redelijk optimistisch. Aan de andere kant kunnen ze na het blussen de spanning vanuit andere onderstations terugbrengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:21:35 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79060510
Kruidvat-kaartje toch geldig in treinen Arriva
En ook nog de andere vervoerders..

Ze zijn, zoals het nu dus lijkt, weer wél bij alle vervoerders geldig.
pi_79060736
Er staat op dit moment een rode diesellok met nr. 2225 met daarachter een groen rijtuig met Stoom Spoorweg Maatschappij erop.. Aparte en leuke verschijning
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:28:07 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79060846
Is ie niet bruin?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:34:36 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79061133
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:21 schreef greavy het volgende:
Kruidvat-kaartje toch geldig in treinen Arriva
En ook nog de andere vervoerders..

Ze zijn, zoals het nu dus lijkt, weer wél bij alle vervoerders geldig.
Contact gehad met klantenservice Arriva: De tekst op het kaartje dat het niet geldig is bij overige vervoerders, geld niet meer. Dit geld voor alle vervoerders.

En ook op de Trouw staat het
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:49:24 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79061784
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:28 schreef Duvel het volgende:
Is ie niet bruin?
De 2225 is roodbruin. Of bruinrood. Is maar net hoe je het bekijkt
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:20 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79061828
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

De 2225 is roodbruin. Of bruinrood. Is maar net hoe je het bekijkt
Oud en lelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:16:23 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79063148
NS doet iets nieuws:
quote:
Proef: Service op afstand op 51 kaartautomaten

Hulp bij het kopen van een kaartje aan de automaat
Vanaf 1 maart 2010 kunnen wij, wanneer u dat vraagt de bediening van de NS-kaartautomaat overnemen op 51 proeflocaties. Dit betekent dat we u, indien u geholpen wilt worden bij het kopen van een kaartje aan de automaat, 24 uur per dag en 7 dagen in de week kunnen helpen op afstand. We drukken de knoppen voor u in of leggen u uit wat u moet doen om het gewenste kaartje te bemachtigen. Een hele stap voorwaarts in de persoonlijke service!
De Service geldt voor alle producten en handelingen die u bij de kaartautomaat kunt doen (dus ook zaken die te maken hebben met de OV chipkaart, van aanschaf tot regelen van het inzien van uw reisgegevens, opladen saldo, Reizen op Saldo op uw kaart zetten enz)

Hoe werkt het?
In de download onder aan deze pagina leest u welke kaartautomaten meedoen aan de proef. Op de automaten die zijn ingericht voor de proef vindt u de sticker met gratis telefoonnummer.
Zit ook uw station daar bij? Dan nodigen we u van harte uit om mee te doen aan deze proef. U gebruikt uw mobiele telefoon om in contact te komen met één van onze speciaal opgeleide Servicemedewerkers op afstand. Deze Servicemedewerker neemt u stap voor stap mee door het menu van de kaartautomaat. En geeft daarbij desgevraagd productinformatie.

NS is van mening dat hiermee weer een nieuwe stap wordt gezet in de Serviceverlening aan de klant. Bij een geslaagde proef zal deze Service landelijk worden uitgerold en kan iedereen op elk NS station in Nederland geholpen worden bij het kopen van een kaartje aan de automaat. Daarom zullen onze medewerkers u ook vragen of u mee wilt werken aan het klantenonderzoek dat aan deze proef gekoppeld is. Daarna zullen we u op korte termijn telefonisch benaderen.

Wij bedanken u alvast voor uw medewerking!
Bron: NS.nl

Een soort loket op afstand zo?
pi_79064686
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:11 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker daar bij Utrecht..

[ afbeelding ]
Foto komt van nufoto.nl
Oh jee, stroom stuk.

De NS had nog wel wat DM90 over toch?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:55:09 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79064909
Inderdaad. Genoeg DM90 over, maar de verwachting is dat het er vanavond weer kan gaan rijden, door wat veranderingen aan te brengen qua verdeling in onderstations ofzoiets...
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 15:59:53 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_79065120
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:11 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker daar bij Utrecht..

[ afbeelding ]
Foto komt van nufoto.nl
Satan... Waarom nou op vrijdagmiddag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79065177
Lol, ben met de laatste bak van een nieuwe virm uit gestuurd.. 't Was er serieus 40 graden C binnen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:08:07 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79065444
Reisje 13 Maart
Totaal aantal kilometers: 867
Tijdsduur: +/- 16,5 uur


De reis:
Tijd Station Spoor Treinnr.
6:20 Zwijndrecht 3 5119
6:25 Dordrecht 3a
Overstappen
6:31 Dordrecht 5 1919
7:30 Eindhoven 2
Overstappen
7:32 Eindhoven 1 819
8:34 Maastricht 2
Overstappen
8:47 Maastricht 5a 32024
8:50 Maastricht Randwyck 3
Overstappen
9:10 Maastricht Randwyck 3 32027
9:57 Kerkrade Centrum 1
Overstappen
10:00 Kerkrade Centrum 1 32032
10:13 Heerlen 4
Overstappen
10:27 Heerlen 5 690838
11:28 Roermond 2
Overstappen
11:36 Roermond 3b 32238
12:52 Nijmegen 1b
Overstappen
12:56 Nijmegen 1a 3144
13:10 Arnhem 7b
Overstappen
13:32 Arnhem 3b 31148
14:11 Tiel 2
Overstappen
14:22 Tiel 3 6048
15:02 Utrecht Centraal 19b
Overstappen
15:15 Utrecht Centraal 12b 7453
15:50 Rhenen 1
Overstappen
16:08 Rhenen 1 7454
16:45 Utrecht Centraal 4a
Overstappen
17:05 Utrecht Centraal 1 5561
17:38 Baarn 4
Overstappen
17:45 Baarn 3 5861
17:53 Amersfoort 5a
Overstappen
18:11 Amersfoort 4b 31355
18:46 Ede-Wageningen 1a
Overstappen
18:57 Ede-Wageningen 3 3166
19:59 Schiphol 4
Overstappen
20:28 Schiphol 5 of 6 2681
20:46 Leiden Cetraal 8b
Overstappen
20:52 Leiden Cetraal 1 8879
21:35 Utrecht Centraal 18a
Overstappen
21:47 Utrecht Centraal 7b 20574
22:25 Rotterdam Centraal 12
Overstappen
22:35 Rotterdam Centraal 7 5185
22:52 Zwijndrecht 2
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:46:35 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79066917


10 april zit ik erin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 16:57:59 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_79067364
quote:
De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Nog een paar minuutjes... Zal wel niet meer lukken...

Met wie ga ik zo meeten op Utrecht?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:04:39 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79067603
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nog een paar minuutjes... Zal wel niet meer lukken...

Met wie ga ik zo meeten op Utrecht?
Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 17:06:02 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_79067662
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant
Oh ja, kom dr toch langs

- edit - tis niet waar!
quote:
De beperkingen tussen Utrecht C en Bunnik/Lunetten/Maliebaan als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.


[ Bericht 17% gewijzigd door Guppy op 12-03-2010 17:12:38 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:12:46 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79067957
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh ja, kom dr toch langs
Spaar je de moeite, ze bljkt al naar huis te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 17:15:34 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_79068069
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spaar je de moeite, ze bljkt al naar huis te zijn
Sowieso, het is opgelost
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:16:32 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79068102
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Sowieso, het is opgelost
Mooi Nog vlot gegaan dan eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79068344
Eind april het hele topic met Mat ´54 imo!
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 17:36:43 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_79068833
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi Nog vlot gegaan dan eigenlijk
precies. Ti's wel druk hier, maar t rijdt weer. Ten minste, volgens de borden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 17:43:20 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79069084
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:22 schreef Socios het volgende:
Eind april het hele topic met Mat ´54 imo!
Als het op een zondag is ben ik er bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79070974
Ik zat in de IC van Ut naar Rtd, naderen we Rtd, wordt er omgeroepen: zoals u ziet is het een rotzooi in de trein, de schoonmakers staken nog steeds, onze excuses voor het ongemak.

En inderdaad, het balkon zat onder het bier, alle prullenbakken zaten vol, overal slingerde krantjes rond... Iemand nog iets vna meegekregen?
pi_79071035
In Leeuwarden worden de treinen wel schoongemaakt. Blijkbaar zit je niet in de IC die uit Leeuwarden gekomen is
pi_79073078
Er is geen pijl op te trekken, mijn trein naar Utrecht is wel altijd (vrij) schoon, maar laatst zat ik in de intercity Schiphol - Groningen/Leeuwarden en dat was één grote teringbende.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:35:43 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79073267
peil
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:44:55 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79073614
NMBS snapt zware kritiek remsysteem niet
De Belgische spoorwegen NMBS heeft al sinds januari 2009 een voorraad van het remsysteem waarmee door rood rijdende treinen tot stilstand kunnen worden gebracht. Toch werden die niet op de treinen geīnstalleerd. Slechts twee procent van de treinen is wel met dit systeem uitgerust, terwijl dit 27,5 procent had kunnen zijn. De Belgische media spreken er schande van, maar de NMBS snapt de kritiek niet.

Bron en meer

en oja, 9 Maart was er een lege reizigerstrein ontspoord bij Bergen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 19:49:05 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79073739
2013 ambitieus noemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:12:02 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79074460
Mja, het gaat om 1100-1200 stukken ijzer waar die troep in moet. Als je dan maar 1 gecertificeerde knuppel in je land hebt die dat mag doen, dan wordt het 2013
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:33:53 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79075371
Nou ja, kijk hoe snel NSR treinen van ATBvv voorzien heeft. Dat ging een stuk rapper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:46:41 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79075943
Daar hebben we in Nederland dan vast wel meerdere gecertificeerde knuppels voor, meneer Poekiewoekie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:49:15 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79076077
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:01:30 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79076633
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Ha. Ha. Ha.

Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.

Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13:34 #109
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_79077200
tvp
pi_79077748
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:44 schreef Ireyon het volgende:
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:41 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79078164
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:25 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
TNV op oude VAX machines?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:43:35 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078543
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha. Ha. Ha.

Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.

Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
Ik zeg niet dat ATB perfect is, maar hier gebeurt tenminste wat. Nu nog een landelijke uitrol van ERTMS Level 2 of hoger, maar dat valt pas echt te verwachten wanneer het oudere materieel weg is denk ik.

VIRMs en SLT's zijn makkelijker te voorzien van nieuwe software (die de ERTMS-input aankan) dan een 1700
pi_79078555
Nee, BEPAC op die ouwe VAX'en. Het duurt trouwens allemaal wel langer dan verwacht waardoor men bezig is met een ombouw(planning) naar Alpha (DS10)...

TNV zal je trouwens niet veel meer tegenkomen, hiervoor heeft men met veel moeite een opvolger ontwikkeld: TROTS. Draait nu op de meeste posten, en heeft even gedraaid op Amsterdam. Die laatste ging hopeloos fout en dat heeft men maar weer teruggedraaid. Pikant detail hierbij was dat dit in de evaluatieperiode is gebeurd van ProRail (na de winterperikelen) en men falen wel verwacht had...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:45:32 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79078630
TROTS zeg je?

Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79078731
ja

Staat officieel voor TRain Observation Tracing System (mag ook NL, maar Engels vind men schijnbaar hipper).
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:48:19 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078748
Wat is er mis met TROTS dan?
pi_79078787
Met TROTS niks, in Amsterdam snapte men het alleen niet echt...
pi_79078802
-
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:13 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79078845
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Wat is er mis met TROTS dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, offtopic. Ik heb er geen verstand van allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:52 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078879
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 21:53:03 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79078978
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
TROTS zeg je?

Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen
Het is dat ze het nu zelf toegeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:01:23 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79079418
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Clip to that



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13:25 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79079970
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
2013 ambitieus noemen
Er moeten nog heel wat ongelukken gebeuren, eer de NMBS eerder voortvarend te werk gaat...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:18:22 #124
178170 Roland.
Bouncing.
pi_79080150
Voor de zuurstokhaters:

Reed vandaag terug naar huis door Belgie, en zag op station Tournai (geen idee waarom dat ding daar stond) een Fyra beklad en al. Bon!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:12 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080214
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:22:43 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79080308
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel

Elio di Rupo a bien parlé. C'est la męme merde chaque jour.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:28:51 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080496
Toch heeft het wel wat, Wallonië

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:29:37 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79080525
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:35:07 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080737
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Er stoppen vrij weinig treinen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79080771
'k Vind die omgeving daar wel geweldig hoor.. Durbuy en Huy zijn heerlijke uitgaansdorpjes
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:36:50 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79080810
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:

*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)

Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga Maar wat zou jij, als reiziger doen?
pi_79080956
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:

*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)

Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga Maar wat zou jij, als reiziger doen?
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:43:04 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081024
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
Precies. Streep al je DM90 / Plan T / DDAR / SGMm / GTW / Lint / Protos / andere lightrail-achtige zooi etappes eens weg en kijk wat je dan overhoudt. Alleen daarvoor heeft het zin namelijk. En op Utrecht - Rhenen zou ik het niet gokken in het weekend, om eens wat te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:10 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79081108
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder

Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel Heeft een tweede klas kaartje nut.?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 22:46:06 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79081151
Baarn - Amersfoort is SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:48:18 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081251
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
quote:
en Tiel - Utrecht is Mat'64,
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
quote:
Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal Of een EERSTE klas kaartje nut heeft moet je zelf uitmaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:52:19 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79081420
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
Dat is dan een eersteklas kaartje niet waardig idd
quote:
[..]
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
Ja, het kan ook DD-AR zijn, even vergeten in het rijtje te plaatsen.
quote:
[..]
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal
Ja, maar als ik een 2e klas alleen heb, ga ik niet eerste klas zitten. Ik wil alleen weten of jullie het die ¤18,70 extra waard vinden, om hier eerste klas te reizen?
VIRM/ICMm/ICRm/Plan V lijken mij een Ja waard, maar de Ttjes, ICM enz niet..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:53:52 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081486
Ouwe ICM ook wel eventueel hoor Maar voor de rest niet nee. Nou ja loop je schema door en kijk wat het zou schelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79081545
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder

Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Persoonlijk zijn de enige treinen waarbij ik 1ste Klas echt de moeite waard vind ICRm, ICM(m), Beneluxstam (evt. I16/I10), ICL, ICE en Avmz (in de IC naar Berlijn). Tot de treinen waarbij het wel comfortabeler zit maar niet het geld waard is, reken ik VIRM, Mat '64, DD-AR of DDM.

- Eerste klas in een GTW, is tweede klas met een laagje leer ipv. een laagje stof,
- Bij de Protos zijn het 2de klas stoelen met een leeslampje en tafeltje.
- In een SGMm zijn het rode ipv. blauwe 2de klas stoelen.
- In DM'90 zijn het 2de klas Plan T stoelen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:22:16 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79082567
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Baarn - Amersfoort is SGMm
Daar? Nee da's meestal DDAR
  Redactie Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 23:24:07 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79082640
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 23:35:16 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79083056
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:24 schreef dennistd het volgende:
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
Toen ik er laatst op een zaterdag was heb ik 2x SGMm gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79088170

Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
............................
pi_79088204
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Zonder foto zou je bijna denken dat het een 1 aprilgrap was
  Redactie Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 07:33:47 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79088639
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:27:01 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79090057
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 10:40:42 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_79090278
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:27 schreef greavy het volgende:
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 11:09:11 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79090765
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Het is puur bedoeld om de spoorligging te meten. Al weet ik niet of er met een schommelboot wel zulke betrouwbare resultaten uit komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:29:23 #149
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79091180
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch

In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30:13 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79091203
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch

In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:10 #151
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79091274
Denk omdat er tienduizenden verschillenden van zijn (niet dat ik die mensen echt begrijp).

Ik begrijp wel dat de buitenkant boeiend kan zijn van zo'n trein maar je zit er toch het grootste gedeelte in en dan is er weinig te zien. Of je moet geilen op het coupé nr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')