abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 14:37:13 #1
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78889381
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

Dromer
Werkloos sinds dit jaar, regio Limburg en ik zoek iets in de IT en met name de MS support/beheer kant. (MCSE gecertificeerd, 8 jaar ervaring in diverse supportfuncties met enige beheertaken)

psv-gomes
Sindseen tijdje geen werk. Druk met zoeken naar iets passends. Zoek werk in t toerisme / recreatie ( voorkeur receptie) of een leuke functie met de Franse taal. Tegenwoordig kijk ik ook naar administratieve en callcenter functies ( klantenservice)
Recentste ervaringen;
28 mnd ervaring op campings ( Nederland- Frankrijk -denemarken)
14 mnd receptie ervaring ( Disneyland )
Zoek werk in Noord Brabant / zuid Holland ( rdam, Dordrecht ) en buitenland

Mint-Clansell
Eind februari pas echt werkloos, maar nu al vrijgesteld van werk ivm met conflict werkgever. Dus actief op zoek naar een andere baan. Het liefst in de contractadministratie in de regio Utrecht. heb een opleiding op HBO-niveau en zo'n 9 jaar werkervaring in soortgelijke administratieve functies.

GirlGoneBad
Werkeloos sinds einde opleiding, dat was juli 2009.
Ik ben dus een echte starter, en dat ook nog met een beperking, oftewel de kansen zijn nihil momenteel.
Werkzoekende in de financieel/administratieve sector, parttime (<32uur) rondom Eindhoven.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Kekaa
Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).

Cydex
Vanaf september 2009 werkzoekende. HBO communicatie & P&O.
Voorkeursfuncties: accountmanagement/ consultant W&S en beleidsmedewerker/ adviseur P&O.
Full-time in het mooie Limburg.
13 Jaar werkervaring in diverse commerciële functies, beleidsfuncties en leidinggevende functies.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,11

De OP vind je hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 8 maart 2010 @ 14:38:24 #2
45722 Dromer
pi_78889429
Zoals verzocht TT t.o.v. vorige topics in deze reeks gewijzigd van 'werkloos' naar 'werkzoekend'.
(en meteen de wiki aangepast)
  maandag 8 maart 2010 @ 14:38:59 #3
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78889450
zat al te wachten op nieuw topic, net gemaakt staat er 1 een minuut eerder
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 8 maart 2010 @ 14:42:00 #4
45722 Dromer
pi_78889578
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:38 schreef The_Hives het volgende:
zat al te wachten op nieuw topic, net gemaakt staat er 1 een minuut eerder
slome
Vraag de modjes maar die van jou te sluiten want werzoekend is natuurlijk veel positiever dan werkloos.
pi_78890110
Betere titel idd.

Vanochtend een afwijzing gehad. Reden: niet genoeg voorbereid. Ik kon niet goed beantwoorden wat er speelt onder jongeren (voor de functie jongerenwerker), mijn antwoord vorige week was dat ik het niet echt wist, en vooral niet in die plaats, want daar kom ik niet vandaan. Maar dat een van de eerste dingen zou zijn dat ik zou kennismaken met die jongeren, en zo van alles te weten zou komen.
Niet goed genoeg dus.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:07:33 #6
50936 The_Hives
pi_78890599
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:42 schreef Dromer het volgende:

[..]

slome
Vraag de modjes maar die van jou te sluiten want werzoekend is natuurlijk veel positiever dan werkloos.
heb het er in gezet en zakt anders vanzelf wel weg

Ach, werkloos/werkzoekend maakt voor mij niet uit

De meeste in dit topic zijn toch werkloos, mag je van mij het beestje bij de naam noemen
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 8 maart 2010 @ 15:13:50 #7
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78890830
Bij deze een tvp van een werkzoekende
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_78890900
tm eind mei aan de bak dus, daarna weer even zien.

pi_78890945
tvp
pi_78892008
Ik heb werk hoor
Maar blijf wel lekker meelezen en reagere.
Werk sinds 1,5 week weer in Disneyland Parijs, zelfde baan als vorige keer toen ik er werkte
pi_78893757
in een Mickey-pak?

Overigens ook ff een stukkie getikt in de OP-wiki...
pi_78894309
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
pi_78894310
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:14 schreef Tiez10 het volgende:
in een Mickey-pak?

Overigens ook ff een stukkie getikt in de OP-wiki...
haha nee

Gewoon receptie in een van de hotels
  maandag 8 maart 2010 @ 16:31:25 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78894575
tvp dan maar .
Het zal hier nu wel wat drukker worden in dit topique nu de titel ervan is veranderd .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78894612
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
Het blijft gaar. Sowieso belachelijk dat ervaring zoooooo belangrijk is. Ervaring kan immers ook slechte ervaring zijn: het zegt iig verre van alles over iemand als werknemer. Kan best zijn dat iemand met 5 jaartjes werkervaring nou net allerlei gewoontes heeft aangeleerd die niet gewenst zijn bij de nieuwe werkgever. M.a.w. een onervaren persoon is nog wat te kneden. Lijkt me toch dat dat in veel gevallen best handig kan zijn voor een werkgever Kennelijk denken zij daar helaas anders over.
pi_78894649
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:31 schreef Maanvis het volgende:
tvp dan maar .
Het zal hier nu wel wat drukker worden in dit topique nu de titel ervan is veranderd .
De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
pi_78896583
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
pi_78896631
Kunnen we niet onze beste kwaliteiten samenvoegen en een soort ultra-mega-Powerranger vormen?
  maandag 8 maart 2010 @ 17:21:10 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78896660
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
Daarom is het niet gedaan toch? Om het woord positiever te maken? Lijkt me een beetje rare symboolpolitiek.
Het is juist leuk dat hier nu ook mensen kunnen posten die gewoon naar ander werk op zoek zijn maar niet thuis zitten .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78896743
quote:
Ik zou dat trouwens gewoon eens vragen aan zo'n P&O miep: hoe kan je ervaring opdoen als je niet voor de functie wordt aangenomen vanwege het gebrek aan ervaring? Durf te wedden dat de helft dit soort antwoorden gebruikt omdat ze niks anders weten te verzinnen.
pi_78896883
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom is het niet gedaan toch? Om het woord positiever te maken? Lijkt me een beetje rare symboolpolitiek.
Het is juist leuk dat hier nu ook mensen kunnen posten die gewoon naar ander werk op zoek zijn maar niet thuis zitten .
Ik zat wat te ouwehoeren Het topic was sowieso al open voor werkers-die-werkzoekers-zijn (volgens mij althans wel), maar dat is nu idd wat duidelijker
pi_78896961
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:23 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik zou dat trouwens gewoon eens vragen aan zo'n P&O miep: hoe kan je ervaring opdoen als je niet voor de functie wordt aangenomen vanwege het gebrek aan ervaring? Durf te wedden dat de helft dit soort antwoorden gebruikt omdat ze niks anders weten te verzinnen.
Mja, ik had dus na het telefoontje nog een e-mail gestuurd om haar te bedanken voor het gesprek. Ook zei ik dat ik het jammer vond dat de GM deze beslissing had gemaakt, omdat ik daardoor nergens ervaring op kan doen. Toen zei ze dat de GM niet alleen de beslissing had genomen, maar zij in overleg met hem en een collega. Ze schreef dat ze ervan overtuigd is dat ik voor de functie geschikt ben, alleen raad ze me aan eerst ervaring op te doen als reserveringsmedewerker. Een beetje tegenstrijdig antwoord, of niet dan? De functie was reserveringen/sales/organiseren/plannen/facturatie/representative.
pi_78897107
Beetje vreemd idd dat je wordt afgewezen als reserveringen in het pakket zit. Misschien toch iets anders, want als ze jou voor de functie geschikt acht dan vind ik het zeer vreemd dat ze toch heeft geadviseerd om je af te wijzen... Maar de logica ontbreekt wel vaker bij afwijzingen.
pi_78897290
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beetje vreemd idd dat je wordt afgewezen als reserveringen in het pakket zit. Misschien toch iets anders, want als ze jou voor de functie geschikt acht dan vind ik het zeer vreemd dat ze toch heeft geadviseerd om je af te wijzen... Maar de logica ontbreekt wel vaker bij afwijzingen.
In eerste instantie, toen ze mij belde, zei ze dat de GM niet met mij verder wilde vanwege gebrek aan ervaring. Met hem moest ik namelijk op tweede gesprek.

Nu ik haar een mail stuur waarin ik zeg dat ik het jammer vind dat hij niet met mij verder wil, zegt ze in de reactie dat de beslissing niet alleen door de GM is genomen, maar ook door haar (Reservations Manager) en de Sales Manager. Maar daarna vervolgt ze dus met dat ze wel overtuigd is dat ik geschikt ben, maar dat ze iemand zoeken met meer hotel-ervaring.

In ons gesprek vrijdag was ze echter minder gereserveerd, toen ik vroeg per wanneer de functie was, zei ze "Wanneer kun je beginnen, morgen? Haha". Maar het is ook nog een jong meisje, dus ik denk dat ze nog moet leren om minder uitgesproken te zijn voordat je het definitief weet.
pi_78897890
Ja, of ze voelt zich bedreigd.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:56:05 #26
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78900832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
Ik beschik zowel over de werkervaring (8 jaar ongeveer) en de bijbehorende diploma's (HBO & NIMA) maar er zijn momenteel gewoon weinig banen

Tevens tvp
pi_78901722
tvp

Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
pi_78902448
Ik doe alles per mail. Volgens mij is dat voor de werkgever ook makkelijker, aangezien je brief toch wel door meerdere personen gelezen wordt...
pi_78903572
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp

Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
Gewoon je sollicitatiebrief als bijlage in je mail doen.
  maandag 8 maart 2010 @ 20:27:03 #30
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78905768
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp

100% e-mail en wat Mint_Clansell hierboven zegt. Sollicitatie en CV in bijlage. Ik doe altijd 2 losse bijlages dus

@CySt: WTF man, echt super klote en je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
pi_78909132
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

@CySt: WTF man, echt super klote en je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
pi_78909600
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
pi_78909905
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigen
pi_78910132
Morgen krijg ik te horen wat ik per 1-4 ga doen. Benieuwd of er verlengd wordt en op welke voorwaarden.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:50:53 #35
142400 RedFever007
pi_78910164
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:

[..]

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM.
Okee duidelijk. Ik had niet helemaal meegekregen dat het de SM en de RM waren die het gesprek met je gevoerd hadden.
quote:
Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Ik snap je helemaal, maak het zelf ook mee. Echter valt er wel wat voor te zeggen als ze niet iemand aannemen die "te goed" is opgeleid voor een bepaalde functie. Zo snel deze persoon iets beters kan vinden wat meer uitdagend is bijvoorbeeld is hij/zij zo weg. En dat wil die werkgever weer niet. En nu op dit moment kan de werkgever dit tot ergernis van jou, mij en vele anderen aanvoeren om iemand af te wijzen.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:52:55 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78910251
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:39 schreef gifkwal het volgende:
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
Veel succes . Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Een gedicht over Maanvis
pi_78910369
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel succes . Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:59:56 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78913846
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:55 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Een gedicht over Maanvis
pi_78917554
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78918006
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
pi_78918860
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:58 schreef Hiya het volgende:

[..]

Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik

Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:11:01 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78919047
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 07:50 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik

Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_78919626
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?
Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinkt Ik heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:21:53 #44
45722 Dromer
pi_78921849
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef catzencut het volgende:
Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
pi_78926486
Schiet weer voor geen meter op zo:
In reactie op uw sollicitatie naar de functie van Projectmedewerker laat ik u weten dat de sollicitatiecommissie u helaas niet geselecteerd heeft voor de gespreksrondes.
De reden hiervoor is dat wij verder gaan met kandidaten die in meerdere mate aan de functievereisten voldoen.
pi_78926624
Ik lees hier ook even mee. Ik moet me richten op werk dat onder mijn niveau ligt (wat ik op zich niet erg vind, als ik maar inkomsten heb). Voor de iets serieuzere banen waar ik op solliciteer word ik vaak afgescheept met als reden dat ik te weinig relevante ervaring heb. Maar ik zal toch ooit ergens relevante ervaring moeten opdoen!

Tot onlangs kon ik aardig rondkomen van (eenvoudig) werk via een uitzendbureau, maar hun aanbod valt de laatste tijd erg tegen. Wat ze nog wel hebben: horeca/cateringklussen, maar daarvoor moet je vaak ervaring hebben in het lopen met drie borden enz. (maar waar doe je die ervaring op als ze je juist om die reden niet aannemen?), overblijfkracht op een basisschool (maar ik ben niet goed met kinderen en het is maar een uur op maandag/dinsdag/donderdag, schiet dus sowieso niet op) en callcenterwerk.
Het lijkt er zelfs op dat tegenwoordig het gros van de vacatures bij uzb's callcenterwerk is. Jammer, want het is totaal niks voor mij. Ik ben in het verleden (met veel tegenzin) een paar keer naar een intake geweest, maar kreeg dan te horen dat ik niet stressbestendig/overtuigend genoeg was, mijn targets niet zou halen etc.

Ik zou ook best tijdelijk in een winkel willen werken, maar als ik door de stad loop en kijk naar de papiertjes die achter de winkelruiten hangen word ik ook niet vrolijk: "Verkoopsters m/v gezocht" (dan weet je al dat je als man niet hoeft te solliciteren) of "medewerkers tot 18 jaar gevraagd" (is dit niet gewoon verboden?).
pi_78927361
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:21 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
Eens. Naja, daar valt weinig aan te doen. Ik vind m'n persoonlijkheid eigenlijk wel prima.
Op naar de volgende sollicitatie dan maar.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78927383
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
pi_78927813
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2 , maar heb een aantal boekjes Duits gehaald om te oefenen. Maar een echte cursus zit er niet echt in. Hoe betaal je die certificering trouwens?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:29:06 #50
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_78927859
Wiki is ook aangepast
pi_78927948
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:27 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2 , maar heb een aantal boekjes Duits gehaald om te oefenen. Maar een echte cursus zit er niet echt in. Hoe betaal je die certificering trouwens?
Heb nog wel voldoende spaargeld om te investeren in mijn toekomst . Ben overigens nog tot Juli onder de panne op mijn stage. Daarna begint het werkzoeken
pi_78929350
Ook even een tvp.

Ik zit sinds 1 januari thuis en het is overal hezelfde: geen vacatures.

Ik zit er zelfs over te denken om weer eens langs een oud-werkgever te gaan, al ga ik er dan een paar honderd euro netto in de maand op achteruit.

Moet hij wel werk hebben natuurlijk. Wat dat betreft had ik nooit chauffeur moeten worden, want op dit moment heb je er echt helemaal niks aan hier in het noorden.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49:47 #53
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78930693
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb er wel aan gedacht want ik wil graag nog NIMA communicatie B doen. Maar ja een behoorlijk dure opleiding als je het zelf moet betalen en ik zit hier nu thuis met 2 kleine kindjes dus niet ideaal (al heb ik Nima Communicatie A naast mijn werk gedaan toen onze jongste een jaar was). Heb het er ook met mijn jobcoach over gehad. Volgens haar is het geen toevoeging omdat ik dan alleen de opleiding en geen ervaring ermee heb.
pi_78931424
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:45 schreef Hiya het volgende:

[..]

Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigen
Ja idd. Wellicht iets in de trant van 'ik vind het onwijs jammer dat ik nog bij u mag komen werken, maar wil het zelf zó graag dat ik u toch nog graag eens wilde spreken. Ik ben zelfs bereid een week op proef te komen om mezelf te bewijzen'.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:21:30 #55
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78931798
Laatste maand enkele sollicitaties verstuurd. Rechtstreeks naar bedrijven. Zowel profit als non-profit. Zelfs de commerële laten niets van zich horen. Zelfs geen bevestiging dat de email binnen is gekomen. Telefonisch navraag gedaan en tot tweemaal toe beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dus niet.

Zeer triest allemaal, maar we gaan stug door.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78932919
Sowieso vertrouw ik niet op Uitzendbureaus voor voor fulltime werk voor vast. Waarom in godesnaam zou een bedrijf gebruikt willen van een UBZ bureau als ze opzoek zijn naar een vaste kracht?
pi_78936183
En nog een: In reactie op uw sollicitatie naar de functie van Jongerenwerker laat ik u weten dat de sollicitatiecommissie u helaas niet geselecteerd heeft voor de gespreksrondes.
De reden hiervoor is dat wij verder gaan met kandidaten die in meerdere mate aan de functievereisten voldoen.
pi_78937789
Bij veel dingen waar ik op solliciteer kan ik me voorstellen dat er mensen hebben gereageerd met een c.v. dat (veel) beter aansluit op de vacature. En dan ben ik dus niet hevig geschokt als ik niet word uitgenodigd. Maar nu was er laatst een vacature waar ik echt per-fect geschikt voor ben, al zeg ik het zelf en in de ontvangstbevestiging schreven ze "je hoort uiterlijk 10 maart of je wordt uitgenodigd voor een gesprek".

Ik begin 'm nu toch wel te knijpen! Dat ik de baan uiteindelijk niet krijg kan gebeuren, maar een gesprek moet er toch wel in zitten? Kom op lieve mensen van dat bedrijf, het is 9 maart, bel mij, bel mij!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:46:38 #59
142400 RedFever007
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:48:54 #60
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78939577
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:50 schreef Hiya het volgende:
Sowieso vertrouw ik niet op Uitzendbureaus voor voor fulltime werk voor vast. Waarom in godesnaam zou een bedrijf gebruikt willen van een UBZ bureau als ze opzoek zijn naar een vaste kracht?
Omdat het ze tijd uitspaart (UZB doet voorselectie) en omdat ze dan de proeftijd net zo lang kunnen maken als ze willen. Zolang je op uitzendbasis wordt aangenomen. UZBs zijn duur duur maar zelf een afdeling PZ optuigen, daar moet je maar net zin in hebben (als werkgever).
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:52:00 #61
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78939689
Net een sollicitatie verstuurd per email en krijg auto-reply terug.

a) reken maar niet op reactie tenzij je in aanmerking komt.
Beetje bot maar nog altijd redelijker dan helemaal niets laten horen

b) als je niet geselecteerd wordt houden we je in portefeuille voor de toekomst.
MAG DAT WEL? Ik dacht dat we daar in Nederland bepaalde wetgeving over hadden... zoals dat sollicitatiebescheiden na afronding alle vernietigd moeten worden, tenzij met toestemming van kandidaat anders wordt overeengekomen.

Ben niet echt boos hoor, mijn emotietjes mogen alleen uit de band springen als ze positief zijn
maar ben wel verbaasd dat ze dit doen.
(sollicitatie direct bij bedrijf, dus niet bij uitzend- of w / s bureau)

[ Bericht 7% gewijzigd door caroline88 op 09-03-2010 19:04:10 ]
pi_78940022
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:52 schreef caroline88 het volgende:
Net een sollicitatie verstuurd per email en krijg auto-reply terug.

a) reken maar niet op reactie tenzij je in aanmerking komt.
Beetje bot maar nog altijd redelijker dan helemaal niets laten horen

b) als je niet geselecteerd wordt houden we je in portefeuille voor de toekomst.
MAG DAT WEL? Ik dacht dat we daar in Nederland bepaalde wetgeving over hadden... zoals dat sollicitatiebescheiden na afronding alle vernietigd moeten worden, tenzij met toestemming van kandidaat anders wordt overeengekomen.

Ben niet echt boos hoor, mijn emotietjes mogen alleen uit de band springen als ze positief zijn
maar ben wel verbaasd dat ze dit doen.
(sollicitatie direct bij bedrijf, dus niet bij uitzend- of s bureau)
Stond dat er echt letterlijk zo?

Ik dacht ook dat er zo'n wet bestond, kan me ook afwijzingen herinneren waarin stond dat mijn brief en cv vernietigd werden. Wellicht stond het ergens in de voorwaarden op die site, dat ze dat wel mogen doen?

Ik ga zo ook weer via een website een CV insturen, het lijkt me een erg leuk bedrijf dus hopelijk komt er iets uit.

Denken jullie trouwens dat het handig is voor mij om nu al iets te zoeken voor juni? Daarvoor kan ik namelijk niet fulltime aan de slag omdat ik nog moet afstuderen en een lange reis gepland heb. Ik kan ook wel wachten tot juni met solliciteren, maar ja, wie weet gaat er dan weer zoveel tijd over heen. Ik ben toch niet veel te vroeg?
pi_78940124
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat er zo'n wet bestond, kan me ook afwijzingen herinneren waarin stond dat mijn brief en cv vernietigd werden. Wellicht stond het ergens in de voorwaarden op die site, dat ze dat wel mogen doen?

Ik ga zo ook weer via een website een CV insturen, het lijkt me een erg leuk bedrijf dus hopelijk komt er iets uit.

Denken jullie trouwens dat het handig is voor mij om nu al iets te zoeken voor juni? Daarvoor kan ik namelijk niet fulltime aan de slag omdat ik nog moet afstuderen en een lange reis gepland heb. Ik kan ook wel wachten tot juni met solliciteren, maar ja, wie weet gaat er dan weer zoveel tijd over heen. Ik ben toch niet veel te vroeg?
Ik denk dat je redelijk vroeg bent met solliciteren. Er zullen nu best veel mensen reageren op een vacature en er zullen vast een hoop mensen per direct beschikbaar zijn. Die zullen dus wel een pré hebben. Aan de andere kant, solliciteren kost je niks behalve tijd dus wie niet waagt wie niet wint
pi_78940226
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:01 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik denk dat je redelijk vroeg bent met solliciteren. Er zullen nu best veel mensen reageren op een vacature en er zullen vast een hoop mensen per direct beschikbaar zijn. Die zullen dus wel een pré hebben. Aan de andere kant, solliciteren kost je niks behalve tijd dus wie niet waagt wie niet wint
Bedankt. Ik dacht dat veel mensen die vanuit een baan solliciteren vaak ook pas na een paar maanden beschikbaar zijn. Ach, ik stuur nu vooral open sollicitaties en dan maakt het misschien ook niet zo heel veel uit dat ik er vroeg bij ben.
pi_78940297
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Omdat het ze tijd uitspaart (UZB doet voorselectie) en omdat ze dan de proeftijd net zo lang kunnen maken als ze willen. Zolang je op uitzendbasis wordt aangenomen. UZBs zijn duur duur maar zelf een afdeling PZ optuigen, daar moet je maar net zin in hebben (als werkgever).
Nu redeneer je van de werkgevers kant uit. Waarom zou ik als werknemer met een UZB zaken willen doen als ik opzoek ben naar een vaste betrekking? De voorselectie van een UZB is ook redelijk summier zover ik dat heb meegemaakt. Oh je hebt geen opleiding X dan is het niks voor jou. Dat kan tegenwoordig ook gemakkelijk via een internetinvulformulier op een webpagina. Die laat bijvoorbeeld alleen maar de personen door naar de volgende ronde met een bepaalde opleiding, werkervaring etc.

Voor vaste aanstellingen waar je een beetje carrière in wil maken moet je niet gaan zoeken via het uitzendbureau.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:09:01 #66
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78940509
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ja dat stond in de mail. Het is een internationaal bedrijf maar voor het gemak heb ik het even vertaald in het Nederlands.
De site geeft geen info over arbeids- of andere voorwaarden, enkel de vacatures en een invulformulier.
quote:
Ik denk niet dat het te vroeg is, maar dat hangt ook van niveau van de functie af. Hoe hoger, hoe langer meestal de selectieprocedure duurt. Al zou ik nu voorlopig vooral mikken op open sollicitaties, of even bellen per wanneer ze de vacature vervuld willen hebben.
pi_78940768
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:09 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ja dat stond in de mail. Het is een internationaal bedrijf maar voor het gemak heb ik het even vertaald in het Nederlands.
De site geeft geen info over arbeids- of andere voorwaarden, enkel de vacatures en een invulformulier.
[..]

Ik denk niet dat het te vroeg is, maar dat hangt ook van niveau van de functie af. Hoe hoger, hoe langer meestal de selectieprocedure duurt. Al zou ik nu voorlopig vooral mikken op open sollicitaties, of even bellen per wanneer ze de vacature vervuld willen hebben.
Misschien dat er andere wetten/regels gelden met betrekking tot het bewaren van je gegevens omdat het een internationaal bedrijf is.

En bedankt, ik ga lekker verder met open solliciteren
pi_78941451
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:14 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Misschien dat er andere wetten/regels gelden met betrekking tot het bewaren van je gegevens omdat het een internationaal bedrijf is.

En bedankt, ik ga lekker verder met open solliciteren
Een bedrijf dat actief is op de nederlandse arbeidsmarkt moet zich aan de nederlandse regelgeving houden. Er van uitgaande dat je niet op een bedrijf reageert dat op een schip gevestigd is dat onder een chileense vlag ofzo vaart.
pi_78941734
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een (misschien twee) vacatures voor een functie in project management. Het is een internationaal bedrijf en voertaal is Engels, dus dat moet je wel goed beheersen. Locatie is Utrecht. Mocht iemand geïnteresseerd zijn PM mij dan even.

ps: ik heb niets met de recruitment van doen, maar denk dat er hier misschien wel mensen rondlopen die hier iets aan hebben...
pi_78942016
Zo, vanaf vandaag werkloosheid in het vooruitzicht.
Mijn contract loopt per 31-3 af en wordt niet verlengd, de omzet loopt terug en ik beheers de chaos niet goed genoeg (da's wel de vreemdste smoes die je kunt bedenken.....als werkGEVER!!). Directeur bekletst alles met z'n bijslaapje en vindt het raar dat anderen niks ervan meekrijgen. Werd me een vergissing voor de voeten gegooid die ook per mail was besproken. Welgeteld 1 mail was er van te vinden en die gaf mij gelijk. Naja, het zwaarst wegend was ook de aflatende omzet. Brrrrhhhh, ik heb me toch de laatste tijd niet echt thuis gevoeld bij dit bedrijfje. Een ex-medewerker heb ik mee gemaild en die had het over hersenspoeling! Hij vertelde dat ontslag bij dit bedrijf het beste was wat hem had kunnen gebeuren.

Wel, niet getreurd en ik was toch al op zoek naar iets anders. Net maar weer aangemeld bij Werkbedrijf en UWV. Jobhunt, here I come!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:11:09 #71
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78943633
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:28 schreef Hiya het volgende:

[..]

Een bedrijf dat actief is op de nederlandse arbeidsmarkt moet zich aan de nederlandse regelgeving houden. Er van uitgaande dat je niet op een bedrijf reageert dat op een schip gevestigd is dat onder een chileense vlag ofzo vaart.
Dank Hiya! Nee voor mij geen schip. Dacht nog na het posten dat er misschien uitzonderingen worden gemaakt voor medewerkers van een ambassade of zo.
pi_78944280
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:11 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dank Hiya! Nee voor mij geen schip. Dacht nog na het posten dat er misschien uitzonderingen worden gemaakt voor medewerkers van een ambassade of zo.
Met ambassade's is het weer een apart verhaal. Ze genieten wel onschendbaarheid maar ze staan nog steeds op grond van het ontvangende land.

Bijv een Nederlandse Ambasade in China is geen Nederlands grondgebied maar je geniet er wel onschendbaarheid. De politie van China mag niet het terrein betreden zonder toestemming van de Ambassadeur.

Maar bega je een misdaad binnen een Nederlandse Ambassade dan wordt je berecht volgens het recht van het ontvangende land. In dit voorbeeld dus Chinees recht. Er moet wel toestemming verleend worden door de Ambassade om toegang te krijgen op de ambassade voor de Chineese Politie.

Kortom Ambassades moeten zich houden aan het rechtssysteem van het ontvangende land maar je kan niet zondermeer opgepakt worden..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:36:57 #73
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78945007
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:23 schreef Hiya het volgende:

[..]

Met ambassade's is het weer een apart verhaal. Ze genieten wel onschendbaarheid maar ze staan nog steeds op grond van het ontvangende land.

Bijv een Nederlandse Ambasade in China is geen Nederlands grondgebied maar je geniet er wel onschendbaarheid. De politie van China mag niet het terrein betreden zonder toestemming van de Ambassadeur.

Maar bega je een misdaad binnen een Nederlandse Ambassade dan wordt je berecht volgens het recht van het ontvangende land. In dit voorbeeld dus Chinees recht. Er moet wel toestemming verleend worden door de Ambassade om toegang te krijgen op de ambassade voor de Chineese Politie.

Kortom Ambassades moeten zich houden aan het rechtssysteem van het ontvangende land maar je kan niet zondermeer opgepakt worden..
dat. En je betaalt geen inkomstenbelasting als je er werkt.
pi_78945187
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik neem morgen even contact met je op.
.
Heb de afwijzingsmail inmiddels binnen. Een oase van voorkomendheid in vergelijking met de botte afwijzingen die je hier in het topic soms leest. Ze legden uitgebreid uit dat ze veel reacties hadden gehad en dus aanvullende eisen hadden kunnen stellen, die niet in het profiel in de vacature stonden vermeld. Ja aan die aanvullende eisen voldeed ik dan weer niet zo, en anderen blijkbaar wel. So be it.

Toch vind ik het wel jammer voor ze dat ze de tragische vergissing hebben gemaakt de leukste, beste, tofste kandidaat niet uit te nodigen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:54:00 #75
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78945905
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

.
Heb de afwijzingsmail inmiddels binnen. Een oase van voorkomendheid in vergelijking met de botte afwijzingen die je hier in het topic soms leest. Ze legden uitgebreid uit dat ze veel reacties hadden gehad en dus aanvullende eisen hadden kunnen stellen, die niet in het profiel in de vacature stonden vermeld. Ja aan die aanvullende eisen voldeed ik dan weer niet zo, en anderen blijkbaar wel. So be it.
Jammer, maar wel netjes dat ze binnen de gestelde termijn op correcte manier afscheid van je nemen.
quote:
Toch vind ik het wel jammer voor ze dat ze de tragische vergissing hebben gemaakt de leukste, beste, tofste kandidaat niet uit te nodigen.
Tsja. Ik heb mijn aandelen wel meteen verkocht want met dergelijk mismanagement is het wachten op de eerste winstwaarschuwing...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:01:11 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78946276
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:58 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinkt Ik heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Een gedicht over Maanvis
pi_78947044
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17:48 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78947169
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
Probeer het eens bij EMI, leuk bedrijf, ben er vorig jaar nog 2x geweest .
Een gedicht over Maanvis
pi_78947519
Van de muziekjes?

Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
pi_78948423
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
pi_78948685
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:42 schreef Hiya het volgende:

[..]

Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:48:56 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78948778
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:25 schreef gifkwal het volgende:
Van de muziekjes?

Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
Ja van de muziekjes . Engels kunnen spreken is een vereiste daar .
Een gedicht over Maanvis
pi_78949161
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:47 schreef gifkwal het volgende:

[..]

In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
pi_78951420
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja van de muziekjes . Engels kunnen spreken is een vereiste daar .
Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:55 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
pi_78952351
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
[..]

Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saai Kan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
pi_78952982
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef ShadyLane het volgende:
Bij veel dingen waar ik op solliciteer kan ik me voorstellen dat er mensen hebben gereageerd met een c.v. dat (veel) beter aansluit op de vacature. En dan ben ik dus niet hevig geschokt als ik niet word uitgenodigd. Maar nu was er laatst een vacature waar ik echt per-fect geschikt voor ben, al zeg ik het zelf en in de ontvangstbevestiging schreven ze "je hoort uiterlijk 10 maart of je wordt uitgenodigd voor een gesprek".

Ik begin 'm nu toch wel te knijpen! Dat ik de baan uiteindelijk niet krijg kan gebeuren, maar een gesprek moet er toch wel in zitten? Kom op lieve mensen van dat bedrijf, het is 9 maart, bel mij, bel mij!
Nou... dat vond ik dus ook van de functies waar ik vandaag allebei niet voor uitgenodigd ben.....
pi_78953532
Waarom komen UZB's en zelfs bedrijven hun policy niet na? Is de crisis soms een vrijbrief om je eigen opgestelde regels maar aan de laars te lappen?

'Binnen 2 dagen word u door één van onze medewerkers gebeld.'
'Binnen een week zal er contact met u worden opgenomen over de verloop van de procedure.'
'Binnen 3 dagen hoort u of wij u zullen uitnodigen voor een gesprek.'

En je moet verdomme alles zelf in de gaten houden, want anders hoor je er gewoon niks meer van!
pi_78958296
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
  woensdag 10 maart 2010 @ 07:52:46 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78958335
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:54 schreef Hiya het volgende:

[..]

Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saai Kan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
In Milaan en eigenlijk een hoop zuideuropese steden zit alles in van die kantoren waar je niet vooraan al ziet welke bedrijven er allemaal zitten
Een gedicht over Maanvis
pi_78960385
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: hoe vul je drie dagen met solliciteren er van uitgaand dat een dag 8 'werkbare' uren heeft en het niet handig is om al te veel sollicitaties tegelijkertijd uit te hebben staan.
pi_78960448
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.

Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
pi_78960529
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.

Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
Onderwijs? Ben ik nu ook tijdelijk werkzaam. Staan te springen om jonge mensen daar en supergoed startsalaris.
pi_78961475
Ja, daar werk ik nu
pi_78961571
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, daar werk ik nu
En daar moet je weg/vind je niet leuk? (heb je verhaal denk ik niet helemaal gevolgd )
pi_78961908
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan .
pi_78961933
En weer een afwijzing. Deze keer zelfs voor een tijdelijke functie waar ik echt over voldoende ervaring enzo beschik Ik begin het echt een beetje somber in te zien inmiddels...

Tips om het gat in je cv niet te groot te laten worden heb ik helaas niet. Hoe doen anderen dat dan? Als ik ergens informeer naar een simpel baantje (schoonmaakwerk etc) of vrijwilligerswerk word ik afgewezen omdat het niet voor blijvend zou zijn. Overigens "vermaak" ik me prima hoor. Kom nog steeds minstens 10 uur per dag tekort

Shadylane en bijles geven? Of is dat niet voldoende qua uren/salaris? Dan kan je anders daarnaast wat anders doen?
pi_78962171
Ja, heb ik wel als optie maar dat moet dan inderdaad naast een betaalde baan. Die sollicitatie waar ik gisteren een afwijzing voor kreeg was een baan van 3 dagen, daarnaast zou ik dan inderdaad gaan schnabbelen met bijles e.d. Ik schnabbel al wel wat meer, meewerken aan lesmethodes, staatsexamens, dat soort dingen, maar voor de zoden aan de dijk moet er toch echt ook gewoon een vast inkomen naast en daar zoek ik dus nog naar .

Meen je serieus dat je zelfs voor vrijwilligerswerk wordt afgewezen? Hoe kan dat nu?
pi_78962427
Ah kan me voorstellen dat het niet genoeg geld oplevert inderdaad. Dus meer als baan ernaast. Weet je al wat je anders wil gaan doen? Omdat je schrijft over omscholen?

Nou ja ze hebben geen zin om iemand in te werken die waarschijnlijk bij het vinden van een baan meteen weer vertrekt. Ik wil straks namelijk weer 32 uur werken. En ik heb 2 kindjes jonger dan 3 jaar dus ik ben niet echt flexibel inzetbaar. Als ze ziek zijn ofzo gaan zij natuurlijk voor als het vrijwilligerswerk betreft.
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:45:49 #99
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78962465
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Ik vul mijn tijd met:
- studie;
- vrijwilligerswerk;
- werkervaringplaats.

Met een huishouden en kleine kinderen erbij, kom ik tijd te kort ontspanning: lezen, films, sporten, etc.

Had ik maar betaald werk, had ik wellicht meer tijd
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78963075
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan .
Romans, leuk ! Enne het vertalen van boeken dan? Omscholen naar spaans bijv?
pi_78966966
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:48:33 #102
142400 RedFever007
pi_78967398
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:35 schreef JDx het volgende:
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
pi_78968628
Pfff, even achter mn twee afwijzingen van gisteren aan gebeld. Bij hetzelde bedrijf, dus gemakkelijk.

Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Hele uitleg over werkervaring, dat het toch wel belangrijk is. Ik heb gezegd dat ik het heel erg jammer vond.

Op de functie projectmedewerker hebben 50 mensen gereageerd. Op de functie jongerenwerker 10, en er zijn er 3 uitgenodigd.

Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
pi_78972556
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, ten eerste maken ze gebruik van mijn kennis, webdesign, folders ontwerpen, hoger komen in Google, adwords e.d. onderhouden, dus ik leer hier niks en het bedrijf is verder ook te klein om hogerop te kunnen komen. Het is totaal geen uitdaging ofzo. Puur inkomen.

Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt. Overdag zit ik al de hele dag achter de computer en aan het einde van de dag ben ik blij als ik even kan liggen met een filmpje erbij.

In het begin kon ik er echt niet aan wennen hier, maar mede omdat het maar 3,5 dag per week is en ik het geld nodig heb hou ik het vol en ben ik eraan gaan wennen. Toch zit het mij nog niet helemaal lekker dat ik wen aan de sleur, want dat is niet wat ik wil. Maar goed, ben blij dat ik nu inkomen heb, alleen schiet ik er niks mee op want ik kan precies op de cent rondkomen. En aangezien het nog niet storm loopt is de kans groot dat ik deze zomer weer zonder werk zit en kom te zitten met een tekort van 200 euro per maand.

Ik heb laatst ook een 0-uren baantje aangenomen voor op m’n vrije dag, maar daar hoor ik weinig tot niks van. Mijn doel is momenteel om toch iets erbij te vinden, 0-uren of freelance zodat ik een soort van buffer op kan bouwen om ooit mijn echte plannen uit te werken. Maar goed, zit ook nog met een verbouwing die niet af is en alles en dat geeft toch een soort van onrust, maar er is ook geen geld om het af te maken.

Nu ik het allemaal zo op een rij zet voelt het als overleven, maar zonder doel. Hou geen cent over, geen geld om op vakantie te gaan of leuke dingen te doen en ook niets om naar uit te kijken. Ja, nu ik er weer over nadenk zal ik toch iets moeten vinden of een hobby die geen geld kost waar ik mijn ei kwijt kan en werk gewoon als werk blijven zien, puur als inkomen.

Maar goed, erg offtopic denk ik, toch geeft het ergens wel aan dat alles aannemen wat op je pad komt niet altijd leuk is, maar in deze tijd helaas vaak wel noodzakelijk als je tenminste een eigen huis e.d. hebt. Het blijft hopen op betere tijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 10-03-2010 15:00:34 ]
pi_78974701
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:
Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
Niet opgeven, je komt er wel.
pi_78977273
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_78977611
Eindelijk. Volgende week een sollicitatie gepland. Mijn tweede, terwijl ik nu al bijna 6 weken verder ben.
pi_78978018
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef funest het volgende:
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Als het goed klinkt, doen! Dan zit je ook meteen waar alle actie is, als je na dat jaar klaar bent.

Mint, gefeliciteerd, veel succes!
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:33:24 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78982009
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
pi_78983569
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
Ik heb er niet echt een gat zitten... alleen ander werk. Want ja, de huur en boodschappen moeten toch wel betaald worden.

Als je dit als reactie krijgt: wat moet ik dan? Maar niet meer werken? Lijkt me ook niet erg handig....
pi_78986898
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79001955
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, .......
Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt............Het blijft hopen op betere tijden!
Niet heel leuk allemaal, maar probeer de positieve kant te zien. Je hebt alweer werk, het geld loopt weer iets beter door en je cv is gevuld. Van helemaal geen werk naar iets wat er toch heel erg sterk op lijkt, nu de weg omhoog is ingezet kan het alleen beter gaan.
Is het geen optie om je kennis in te zetten als freelancer/eigen bedrijf? UWV heeft goede begeleiding om voor jezelf te beginnen, al zitten er zeker haken en ogen aan.
pi_79012020
Zoekmachines

Zie ik een vacature: tijdelijk voor chauffeur , hooguit 20 adressen per dag en werktijden van 16.30u tot 2.00u

Kijk ik naar de datum, is het een van vorig jaar.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:34:05 #114
45722 Dromer
pi_79021322
Vandaag ook maar gereageerd op een part-time en tijdelijke functie voor 24 uur. De salaris-indicatie was wel aardig en als ik die wat op kan trekken, ga ik er in elk geval weer aardig op vooruit financieel gezien t.o.v. wat ik nu als uitkering krijg. (zou dan 24 uur salaris worden en 16 uur uitkering lijkt me)
Aangezien het een redelijk skilled functie is hoop ik maar dat niet teveel pro's gaan reageren en ik aldus wat meer kans maak. Ik voldoe aan vrijwel alle eisen, maar dat zegt in deze tijden niet zo heel veel helaas.

De sollicitatieplicht blijft wel gelden voor de overige 16 uur, maar wellicht hoef ik er dan geen 4 in de week meer te doen. (dat doe ik graag als er ook 4 passende vacatures te vinden waren, maar da's lastig momenteel)
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:18 schreef nomar83 het volgende:
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Succes! Hopelijk kunnen we binnenkort weer iemand uitschrijven hier.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:51:47 #115
50936 The_Hives
pi_79022286
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
Fok! Federatie
pi_79022418
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef The_Hives het volgende:
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
Hier niet anders..
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:48 #117
50936 The_Hives
pi_79023128
frustrerend he
Fok! Federatie
pi_79026578
Maandag op gesprek voor die tijdelijke baan. Misschien toch weer voor 3 maanden onder de pannen .

Leuke vacature gezien bij een bedrijf waar ik vorig jaar ook al heb gesolliciteerd. Ben benieuwd wat dat gaat worden . Gesprekken waren toen best positief.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79033013
Lieve dames en heren,

Ik kom jullie even een hart onder de riem steken...
Na bijna 8 maanden werkloos thuis te zitten, heb ik weer een lichtpuntje gevonden.
Woensdag mag ik op het tweede (en waarschijnlijk het afrondende) gesprek voor een functie die VER onder mijn niveau ligt, maar waar zeker toekomstperspectief in zit.
pi_79033122
Ik krijg in ieder geval een WW-uitkering, heb ik vandaag gehoord. Dus ik hoef nog niet op mijn reserves te teren! Ook een lichtpuntje. En volgende week een sollicitatiegesprek hier vijf minuten fietsen vandaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:56:39 #121
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79033448
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:03:09 #122
142400 RedFever007
pi_79033752
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..

Ga werken jij
pi_79033942
Alhoewel ik eigenlijk hier niet meer thuis hoor, willen jullie misschien wel weten wat ik de laatste twee weken heb uitgespookt.

De woensdag voordat ik moest beginnen heb ik samen gezeten op hun kantoor met de comm. dir. en de Business Unit Manager. Ondanks dat ze het druk hadden, namen ze alle tijd voor me. Nadat we het contract en allerlei andere papieren ondertekend hadden, kreeg ik van beide heren een ferme handdruk en gelukwensen. Met een big smile vertelde de directeur dat hij erg blij was met mij en dat hij er enorm veel zin in had. Hij stelde voor om direct een agenda op te zetten voor de komende twee weken - zo gezegd zo gedaan.

Tijdens dit plannen kwam de office manager vertellen dat bestelde de lease auto pas 10 maart geleverd zou worden. Ik gaf aan dat dat geen probleem zou zijn en dat ik voorlopig mijn eigen auto wel zou gebruiken als zij de kilometers zouden vergoeden. "Niets daarvan," riep de directeur. "Ze zorgen daar maar voor een voorloop auto! Wij hebben je een lease bak toegezegd en die moet er dan ook op je eerste werkdag staan!" Het is dat hij nog net niet zelf de telefoon pakte om het te regelen... Op mijn eerste werkdag, had ik van iedereen van het bedrijf een welkomstberichtje in mijn inbox!

En mijn evaluatie na twee weken: lange dagen, veel (heel veel) informatie te verwerken maar erg prettig om zoveel te kunnen leren. Er wordt tijd voor je genomen als je een vraag hebt; collega's komen vaak buurten om me zo welkom te laten voelen, en op vrijdag wordt er tijdens de lunch friet gehaald en wordt er een biertje geopend! Geen stijve boorden binnen het personeel, wel allemaal prestatie gericht - maar vooral teamspelers. Oh, en goeie

Naast de vele indrukken en meelopen met collega's wordt ik nu al ingezet bij het organiseren van 4 seminars. Daarnaast heb ik eind maart trainingen bij het overkoepelende bedrijf. Het is het jaar wachten wel waard geweest Ik ga echt met plezier naar mijn werk alhoewel ik 's avonds uitgeblust ben... Het voelt zo goed om weer gewaardeerd te worden om wie je bent en wat je kunt; in plaats van steeds afgewezen te worden bij het solliciteren.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_79034090
Klinkt als een leuk bedrijf. Dat zie je niet vaak dat mensen zo persoonlijk worden behandeld.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:39 #125
142400 RedFever007
pi_79034270
Je geeft ons allemaal in elk geval goede hoop op een leuke toekomst qua werk, Rooligan! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt, het klinkt ook heel goed allemaal.
pi_79045666
Ik kwam er vanavond achter dat ik een sollicitatie heb bij het bedrijf waar ik zo'n 5 jaar geleden eens een weekje heb gewerkt en ook in het gebouw aan de overkant van het bedrijf een paar maanden heb gezeten! Weet ik gelijk welk gebouw het is en hoe het er van binnen uitziet. Kan nog van pas komen tijdens mijn gesprek.
pi_79046223
Goed zo Roel !! Je bent goed terecht gekomen als ik het zo lees. Dan kun je dat vervelende jaar dat achter je ligt, nu wel vergeten. Zoiets is voor iedereen hier een hart onder de riem.
pi_79067752
Voor degenen die zich zorgen maken om een gat in het CV: ik ben bestuurswerkzaamheden gaan doen. Bestuurders zijn schaars. Dus als je bij een vereniging zit o.i.d.: ga in het bestuur. Ze trekken eerder weg dan dat ze erbij komen. Dat is echt bijna overal zo. Zo had ik in het bestuur waar ik nu zit taken die eigenlijk bedoeld waren voor 2 man. Aangezien m'n maat vertrokken is moet ik het nu in m'n eentje doen. Daarnaast heb ik ooit s een mede-werkzoekende gevraagd om me te helpen bij het vrijwilligerswerk dat ik doe, want een toernooi runnen kan ik niet in m'n eentje.

Daarnaast is het gelukt om ergens part time binnen te komen (dus eigenlijk ben ik maar parttime werkloos ). Maar ideaal is het niet. Ik heb ook geen ideaal diploma: ik ben bachelor of science. Teruggaan om een master te halen ligt wegens een lange ingewikkelde voorgeschiedenis ook niet makkelijk, dan is omscholen nog een betere optie. En daar komt de economische crisis nog bij. Plus dat ik van nature erg onzeker ben. Ik heb maar 1 factor die meezit: ik ben creatief.

Overigens moet ik toegeven dat ik er ook niet meer zo'n vaart achter zet als vroeger. Het werkt zo demotiverend. A zegt dat ik te slim ben voor het werk en B zegt dat ik te weinig ervaring heb. Waar zit in godsnaam die werkgever die inziet dat er ook een middenweg is? En werkgevers vragen steeds meer werkervaring die ik nog steeds niet echt heb. En vacatures blijken steeds vaker gewoon "ververst" te zijn. UItzendbureaus op hun kop geven heb ik ook al geprobeerd: zonder resultaat. Van de 3 waar ik sta ingeschreven ben ik maar over 1 tevreden. Die laten zien dat ze het wel proberen ondanks het feit dat het een losing battle is. Elke afwijzing is weer demotiverender, zo kom je in een spiraal. Het enige dat me overeind houdt is het feit dat ik zie dat mijn vrijwilligerswerk heel erg gewaardeerd wordt.
pi_79067842
Da's een goeie tip, van dat bestuurswerk! Ik kreeg laatst ook wanhopige post van twee verenigingen waar ik lid van ben dat ze voor de Nijmeegse afdeling mensen zoeken voor in het bestuur. Mijn vader idem dito. Volgens mij kun je echt overal een bestuursfunctie op je nemen als je wilt.
pi_79090238
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
pi_79093540
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
En toch ben ik niet altijd blij met vrijwilligerswerk. Ik snap de voordelen, maar er is ook een groot nadeel.

Van een krantje dat verschijnt in de regio waar ik ooit woonde, weet ik dat ze tien jaar terug betaalden voor hun journalisten. Die journalisten zijn eruit gegooid en vervangen door vrijwilligers. Want ja, als mensen het ook voor nop willen doen... Dat krantje zal daarmee geen uitzondering zijn. Ik weet ook dat op communicatie-afdelingen van bijvoorbeeld ziekenhuizen opeens veel vrijwilligers werken, waar eerst betaalde krachten stonden.

Van redactiewerk bij een radiozender vraag ik me daarom ook een beetje af: is die functie wel altijd een vrijwilligersfunctie geweest, of stond er eerst iemand die ervoor betaald kreeg?

Begrijp met ajb niet verkeerd hoor. Ik doe zelf ook vrijwilligerswerk, da's ook belangrijk, maar ik pas voor vrijwilligerswerk waarbij ik iemands betaalde baan 'afpak'. En ik word in mijn tak van sport een beetje moe van die: "Wat wij u bieden? Een fantastische gelegenheid om ervaring op te doen!"-advertenties, terwijl eerder gewoon een salaris werd geboden.
pi_79095374
Bij de zender waar ik zit, werken erg veel vrijwilligers en mensen die via speciale potjes en regelingen aan het werk zijn. Daarnaast zitten er veel stagiairs. Er zijn geloof ik in totaal 6fte's binnen de organisatie, waarvan 2 opgeslokt worden door de directeur en onderdirecteur. De overige 4 worden verdeeld over een aantal parttimers. Echt een organisatie die het van onbetaalde krachten moet hebben, omdat er simpelweg geen geld is voor degelijke salarissen.

Wat betreft streekkrantjes etc.: die dingen moeten het voornamelijk hebben van advertentie-inkomsten en/of ze zijn onderdeel van een groter regionaal dagblad (zoals hier bijvoorbeeld de gezinsbode onder het dagblad van het noorden valt). Ook bij die krantjes zullen altijd enkele vaste krachten nodig zijn die betaald krijgen, maar volgens mij kan het simpelweg al jaaaaaren niet meer uit om daar fulltime journalisten aan het werk te hebben. Ook daar zullen ze het dus moeten hebben van stagiairs, vrijwilligers en freelancers. Ik denk dus niet dat banen zozeer worden afgepakt, maar dat er een andere weg ingeslagen is om dergelijke krantjes uberhaupt te kunnen laten voortbestaan.
pi_79096223
Ja, misschien moeten we het maar zien als een onvermijdelijke ontwikkeling. Net zoals er ook geen schillenboeren meer zijn enzo. Maar zuur is het wel, als je in die richting eigenlijk je brood had willen verdienen...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:21:10 #135
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_79102781
Inmiddels ben ik alweer ruim een maand aan het werk bij mijn nieuwe werkgever. Het bevalt me beter dan ik voorheen gedacht had; aangename collega's, afwisselend werk. Ik ben nu werkzaam bij het bedrijf via een uitzendbureau, en het huidige contract loopt tot 18 juni. Het is officiëel een tijdelijk dienstverband, maar wellicht zit er contractverlenging in het vat en zelfs vast werk op den duur is niet uitgesloten. Voorlopig ga ik echter nog uit van contractbeëindiging op 18 juni.

Het salaris is helaas relatief laag (mede vanwege 32-urige werkweek) maar het is voldoende om noodzakelijke uitgaven te compenseren en alvast een vakantie te plannen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_79120798
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.

Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.

Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
pi_79120909
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met uitzendbureaus. Enkele weken geleden ben ik gewoon eens een paar bureaus langsgegaan met de mededeling dat ik graag tijdelijk ergens een administratieve klus doe. En ondanks het feit dat ik op zich overgekwalificeerd ben voor dat werk, en ze bij het uitzendbureau ook wel wisten dat ik weg ben als ik wat beters vind werd ik toch direct voorgesteld bij een bank. Enkele dagen later had ik een gesprek en nog weer enkele dagen later kon ik aan de slag. En het is nog best gevarieerd werk ook, daarnaast zit ik qua salaris ruim boven het minimum. Vooralsnog hoor je mij dus niet klagen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 14 maart 2010 @ 11:43:34 #138
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79120927
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_79121050
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.

Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.

Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
Dat staat je natuurlijk geheel vrij. Heeft het uitzendbureau niks mee te maken, uitzendbureaus leveren flexibel personeel aan bedrijven waarbij het voordeel is dat zowel jij als het uitzendbureau / bedrijf waar je uitgezonden wordt erg makkelijk van elkaar af kunnen komen. Als je - en dat willen uiteindelijk de meeste uitzendkrachten - een situatie nastreeft met wat meer vastigheid dan staat het je vrij om daar voor te kiezen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_79122128
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:

Ik krijg wel eens van uitzendbureaus te horen dat ik niet mag solliciteren bij bedrijven waar ze mij voorstellen.
Of waarvoor ik als oproepkracht sta (ook al heb ik er nog niet gewerkt).

Laatst 1 dagje ingevallen bij een BSO. Via het uitzendbureau. En bij die BSO organisatie zoeken ze regelmatig mensen. Ik denk wel dat ik binnenkort ga solliciteren, ook al mag het misschien officieel niet.
pi_79133947
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".

Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost .
pi_79138289
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
ik heb ook tijdelijk vrijwilligerswerk gedaan ( 2 1/2 dag receptioniste bij vluchtelingenwerk)
Deed t alleen voor mijn cv en wilde bezig zijn. Maar helaas was het totaal niet uitdagend.
Maar interessant om zoiets van dichtbij mee te maken
pi_79139493
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:33 schreef ShadyLane het volgende:
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".

Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost .
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
  zondag 14 maart 2010 @ 19:46:06 #144
142400 RedFever007
pi_79139532
een ontvangstbevestiging als een brief in de bus inderdaad

Nostalgie
pi_79142613
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd .
  zondag 14 maart 2010 @ 20:47:40 #146
142400 RedFever007
pi_79142851
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:43 schreef Disavowed het volgende:
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd .
In pak ?

nav je legendary ondertitel
pi_79142982
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

In pak ?

nav je legendary ondertitel
Yes .

It's going to be legen-wait for it-dary.

.
pi_79144254
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.

Dat is inderdaad een point of view waar ik overheen had gekeken. Het uzb zit mij nu ook te intimideren dat ik alles via hun moet laten lopen e.d. Ik hoop stiekem dat het bedrijf mij na die 6 maanden overkoopt, maar dat lijkt me ook te hoog gegrepen denk ik.

Anyway, aan alle werkzoekenden.....nader niet de wanhoop, want wanhoop is for the weak. PEACE OUT!
pi_79175986
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
Bij deze stond er alleen een postbusadres vermeld, dus die heb ik keurig uitgeprint en ouderwetsch op de bus gedaan. Ik mail liever, moest nu ineens gaan opletten dat ik de brief wel niet lelijk vouwde en de envelop enigszins netjes schreef .
pi_79176141
quote:
Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_79176517
Afgelopen vrijdag sollicitatiegesprek gehad bij een reclamebureau. Gesprek verliep erg goed, vriendelijke mensen. Ze lieten weten op zoek te zijn naar een jonge enthousiaste DTP-er die het team kan versterken omdat bleek dat in de organisatie daar te meeste stress zat. Vervolgens lieten zij zien wat voor klanten ze hebben en wat er van mij verwacht wordt en ik liet mijn portfolio zien en verklaarde mijn CV. Vervolgens een korte rondleiding door het gebouw waarbij me meteen opviel dat het één en al jonge mensen zijn die er werken. Zelfs mensen van mijn vorige opleiding en een kennis waarvan ik geen idee had dat hij daar al jaren werkt. Na een uur verliet ik met een goed gevoel het pand.

Vanmorgen gebeld door de contactpersoon, ze wilde weten hoe ze het gesprek vonden gaan en hoe ik het bedrijf vond. Ik liet weten dat ik het gesprek goed vond lopen en ik een zeer positieve indruk had van het reclamebureau. Het bleek wederzijds, dus voor volgende week mag ik terug komen en willen ze met me 'proefdraaien', eens zien hoe goed ik ben in de praktijk.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79176702
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
Absoluut, dat is ook niet logisch, dat is pure tijdsverspilling. Daarom denk ik dat de GM achteraf heeft gezegd "hij heeft niet genoeg ervaring, zoek maar iemand anders" terwijl de mensen die mij uitnodigden mijn werkervaring breed genoeg vonden.
pi_79190500
Goedemiddag Mint!

Helaas moet ik je via deze weg mededelen dat [bedrijf] geen interesse heeft in een kennismaking. Ze zoeken iemand met relevante werkervaring en missen deze op je CV.

We houden het uiteraard voor je in de gaten!

Ze vroegen iemand die kennis had van SAP, excel en vijf jaar of meer werkervaring had in de contractadministratie. Ik heb kennis van SAP en excel, cursussen voor gevolgd maar ik heb maar vier jaar ervaring in de contractbeheer, dus dan heb ik geen relevante werkervaring? Verzin dan een goeie kutsmoes!
pi_79191541
Maandag weer het eerste sollicitatiegesprek, voor een baan die HEUL erg goed bij me past. De enige hobbel zal mss het salaris zijn (en de commissieleden natuurlijk, die moeten me wel willen aannemen uiteraard).
pi_79197342
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
pi_79198089
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 03:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
Serieus? Heb ik wel eens eerder gehad, meerdere keren zelfs.
pi_79199034
Aangenomen .

Gelukkig voor de komende 3 maanden weer geld en werk. Nu nog in mijn eigen vakgebied .
pi_79199208
Gefeliciteerd.
pi_79199308
Gefeli
pi_79199648
@Disavowed: nice!!

Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
pi_79199939
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:42 schreef Tiez10 het volgende:
@Disavowed: nice!!

Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
pi_79200532
Thanks !

Het is werk onder mijn niveau, dat wel en ik moest er niet te veel van verwachten zeiden ze. Maar ik ben in elk geval blij dat ik weer wat te doen heb en dat mijn spaarsaldo op peil blijft.

De volgende stap is om in de komende maanden passend werk te vinden .
pi_79200643
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.

Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:07:40 #164
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79202192
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen.. Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
pi_79202303
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen.. Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.

En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-03-2010 11:16:56 ]
pi_79202536
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.

Die 'luxe' heb ik niet meer, omdat ik maar 3 maanden recht had op WW.

Maar het geeft niet, want ik ben niet te lui om wat voor mijn geld te doen .
pi_79202924
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.

Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
pi_79202936
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
Ik denk dat het idd zo zit...

Wat betreft "onder m'n niveau" willen werken: ik heb al een aantal keren op dergelijke (tiijdelijke) functies gereageerd, maar ook daar kom ik niet voor in aanmerking vanwege gebrek aan ervaring oid. Ik heb nu ook nog een vacature op mbo-niveau liggen waar ik wel op ga reageren: lijkt me gewoon leuk werk, dus dan vind ik het niet zo boeiend dat het geen hbo/wo is...
pi_79203136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.

En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.
Werkbriefjes?? Hier heb je die niet eens meer. En dat van die sollicitatieplicht: ze hebben mij gezegd dat ik eigenlijk 5 keer per maand moest solliciteren maar als dat niet lukte begrepen ze dat ook wel.
pi_79203162
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.

Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
Nee hoor .
pi_79203540
Wat een ontiegelijke kutsite is dat werk.nl toch ook. Probeer vanaf gisteravond mijn werkm@p aan te vullen, maar krijg telkens dezelfde foutmelding:

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to www.werkeninkomen.nl.

The OCSP server has no status for the certificate.

(Error code: sec_error_ocsp_unknown_cert)

* The page you are trying to view can not be shown because the authenticity of the received data could not be verified.

* Please contact the web site owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site.
pi_79203550
A.s. maandag weer een gesprek. Dit keer voor Night Manager in een ander hotel, maar wel bij dezelfde keten als mijn laatste gesprek. Nachtwerk heeft niet mijn voorkeur, maar ik moet ergens mee beginnen, dus ik ga er gewoon voor. .
pi_79203686
hoi, ik ben ook werkzoekend

22 februari afgestudeerd, nu in de bijstand en ik ken ondertussen bijna alle sites van uitzend- en detacheringsbureau's uit mijn hoofd
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:20:32 #174
45722 Dromer
pi_79204788
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:54 #175
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79205503
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
Waar wordt dat aantal sollicitaties eigenlijk op gebaseerd? En precies wat je zegt, het gaat op een gegeven moment nergens meer over. Ik begrijp dat er een soort van druk achter moet staan aangezien omdat er ook genoeg mensen zijn die gewoon niet weer aan de slag wíllen, maar solliciteren om het solliciteren is inderdaad vrij zinloos.
pi_79205576
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciteren
pi_79206721
Ik denk dat ik gemiddeld wel 3 a 4 sollicitaties per week de deur uit doe. Het ligt er natuurlijk maar aan wat je zoekt en waar je zoekt. Ik kijk in meer dan één richting en ben niet plaatsgebonden. Dat scheelt natuurlijk al enorm.
pi_79207007
Zonet werkbriefje ingeleverd bij het UZB. En toch maar even gevraagd naar het wel of niet mogen solliciteren bij het bedrijf waar ze je naar uitzenden. (eigenlijk ben ik gewoon een watje dat ik het niet doe haha).
Maar het mag dus officieel idd niet. Ze kon wel mijn CV aan hun doorspelen. Dat is dan wel weer fijn.

Zometeen even reageren op een vacature die morgen sluit. Heb hem al een tijdje bij mn favorieten staan, maar geen motivatie voor gehad om te gaan schrijven. Sowieso was de motivatie een beetje ver te zoeken de afgelopen week.

Volgende week ook weer een gesprek met mn coach. Heb haar vorige week gemaild dat ik het gewoon even niet meer wist, en of ze me nog kende (laatste keer in november contact gehad geloof ik.. en toen ergens aan de slag gegaan, dus me laten uitschrijven bij het UWV).
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:40:26 #179
142400 RedFever007
pi_79208705
Aantal verplichte sollicitaties per week: 0

In het kader van de wet WIJ wil de gemeente dat ik meewerk met een reïntegratietraject via een reintegratiebureau. Dit bureau helpt mij met het zoeken naar vactures en het solliciteren.

Het aantal sollicitaties dat ik verstuur word ecther door niemand gecontroleerd. Volgens de gemeenteambtenaar is alles goed zolang ik maar één keer in de twee weken naar het reintegratiebureau ga.

Om het zekere voor het onzekere te nemen verstuur ik per week toch 3-5 sollicitaties.

[ Bericht 40% gewijzigd door Keesflap op 16-03-2010 14:12:22 ]
pi_79208762
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:16:09 #182
50936 The_Hives
pi_79209313
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
2 gesprekken op een stuk of 30 sollicitaties (maar bij die 30 wel 5 naar 1 bedrijf en 5 naar ander bedrijf )
Fok! Federatie
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:19:11 #183
45722 Dromer
pi_79212161
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:40 schreef omearos het volgende:

[..]

4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciteren
Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.

Gelukkig is m'n aantal verplichte sollicitatie-activiteiten teruggeschroefd naar 1 per week. Het was wel duidelijk dat er momenteel bijna niks te vinden is in mijn vakgebied in mijn regio.
Natuurlijk hoop ik er (veel) meer te halen.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.
pi_79212720
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Keesflap het volgende:
In het kader van de wet WIJ wil de gemeente dat ik meewerk met een reïntegratietraject via een reintegratiebureau. Dit bureau helpt mij met het zoeken naar vactures en het solliciteren.
Dat wil ik ook!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat is je achtergrond?

Ik zit trouwens ook op 0 verplichte sollicitaties... want ik heb geen WW of bijstand of iets dergelijks.
pi_79213320
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.

Gelukkig is m'n aantal verplichte sollicitatie-activiteiten teruggeschroefd naar 1 per week. Het was wel duidelijk dat er momenteel bijna niks te vinden is in mijn vakgebied in mijn regio.
Natuurlijk hoop ik er (veel) meer te halen.
[..]

Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.
Ik heb ook al een aantal kennismakingsgesprekken gehad. "Even kijken wie er achter dit cv zit" en dan mag je weer gaan. Tot nu toe heeft het nog geen enkele concrete sollicitatie opgeleverd
pi_79218616
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:30 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat wil ik ook!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat is je achtergrond?

Ik zit trouwens ook op 0 verplichte sollicitaties... want ik heb geen WW of bijstand of iets dergelijks.

Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.

Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.

Na mijn studie heb ik bij mijn gemeente een bijstanduitkering aangevraagd. Op 1 oktober is echter de Wet Investering in Jongeren ingevoerd om het aantal bijstandsgerechtigden terug te dringen en om iets te doen aan de jeugdwerkloosheid. Iedere Nederlander tussen 16 en 27 krijgt nu niet meer automatisch een bijstandsuitkering wanneer ze deze aanvragen. De gemeente is sinds oktober verplicht om die mensen een baan of een opleiding aan te bieden. Als de inkomsten van de baan of opleiding niet genoeg zijn om van rond te komen, dan kan dit aangevuld worden met een inkomensvoorziening. Voor deze uitkering gelden, tenzij anders aangegeven, wel dezelfde eisen als voor de normale bijstandsuitkering. (bijvoorbeeld vermogen, verplichte sollicitaties, etc.)

Na mijn studie heb ik dus een aanvraag ingediend. Door de ambtenaar die mijn zaak behandeld werd mij al snel duidelijk gemaakt dat de wet WIJ gemaakt was met schoolverlaters en mensen zonder diploma in het achterhoofd. Toch valt iedere jongere er onder. Aangezien ze mij niet graag op een traject voor dergelijke laagopgeleiden plaatsten heb ik bij hen aangegeven dat ik wel hulp bij het solliciteren wilde. Zij hebben mij toen bij een re-integratiebureau ingeschreven, special gericht op hoger opgeleiden, vlakbij mijn woonplaats. Sinds halverwege december heeft mijn persoonlijke re-integratiecoach mij geholpen met het schrijven van brieven, het bijwerken van mijn CV, het zoeken naar stages/vacatures en het hoe en waarom van een sollicitatiegesprek.

Aangezien ik geen inkomen had, kon ik ook nog een inkomensvoorziening aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan. Hoewel het zeker geen vetpot is, kan ik er, aangezien ik nog bij mijn ouders woon, wel van rond komen.
pi_79218966
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.

Na mijn studie heb ik bij mijn gemeente een bijstanduitkering aangevraagd. Op 1 oktober is echter de Wet Investering in Jongeren ingevoerd om het aantal bijstandsgerechtigden terug te dringen en om iets te doen aan de jeugdwerkloosheid. Iedere Nederlander tussen 16 en 27 krijgt nu niet meer automatisch een bijstandsuitkering wanneer ze deze aanvragen. De gemeente is sinds oktober verplicht om die mensen een baan of een opleiding aan te bieden. Als de inkomsten van de baan of opleiding niet genoeg zijn om van rond te komen, dan kan dit aangevuld worden met een inkomensvoorziening. Voor deze uitkering gelden, tenzij anders aangegeven, wel dezelfde eisen als voor de normale bijstandsuitkering. (bijvoorbeeld vermogen, verplichte sollicitaties, etc.)

Na mijn studie heb ik dus een aanvraag ingediend. Door de ambtenaar die mijn zaak behandeld werd mij al snel duidelijk gemaakt dat de wet WIJ gemaakt was met schoolverlaters en mensen zonder diploma in het achterhoofd. Toch valt iedere jongere er onder. Aangezien ze mij niet graag op een traject voor dergelijke laagopgeleiden plaatsten heb ik bij hen aangegeven dat ik wel hulp bij het solliciteren wilde. Zij hebben mij toen bij een re-integratiebureau ingeschreven, special gericht op hoger opgeleiden, vlakbij mijn woonplaats. Sinds halverwege december heeft mijn persoonlijke re-integratiecoach mij geholpen met het schrijven van brieven, het bijwerken van mijn CV, het zoeken naar stages/vacatures en het hoe en waarom van een sollicitatiegesprek.

Aangezien ik geen inkomen had, kon ik ook nog een inkomensvoorziening aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan. Hoewel het zeker geen vetpot is, kan ik er, aangezien ik nog bij mijn ouders woon, wel van rond komen.
Thanx.
Info van de wet WIJ wist ik al. En dat ze niet zoveel doen voor mensen met een diploma (heb zelf een HBO diploma). Maar hulp bij solliciteren e.d. wil ik eigenlijk wel, want het schiet maar niet op. Dus ik zal volgende week (gesprek met mn coach) daarnaar vragen... en me niet laten afschepen met een sollicitatiecursus hoop ik...

Ik denk niet dat ik in aanmerking kom voor een inkomensvoorziening (samenwonend, partner met wajong... en werk 1 a 2 avonden in de kroeg... dus we zitten op het sociaal minimum), maar dat hoef ik ook niet perse.

En dan de andere vraag: Helpt het je ook daadwerkelijk? Denk je dat je nu al verder bent dan wanneer je het allemaal zelf zou doen?
pi_79219270
Algemeen: Het helpt zeker wel. Wat mij het meeste aanspreekt is de persoonlijke feedback. De hulp die je krijgt is helemaal afgestempeld op jouw situatie.

Wat mij nog het meeste geholpen heeft is het feit dat we verschillende sollicitaitegesprekken hebben geoefend. Ik merk dat ik veel beter weet wat ik kan verwachten en ook heb ik het gevoel dat ik de gesprekken beter kan leiden.

Wat ook helpt is dat mijn coach elke belangrijke solicitatiebrief vooraf nog nakijkt en van commentaar voorziet.

Inkomensvoorziening: Altijd proberen aan te vragen. Zolang je niet teveel vermogen hebt (5400,-) zou je het in principe moeten kunnen krijgen.

Nog iets wat ik vergeten was in mijn eerdere post: Toen ik een WIJ-aanvraag indiende vroeg de gemeente of ik eerst niet een sollicitatiecursus kon volgen bij het UWV. Dankzij de economische crisis was daar echter een wachttijd van 2 maanden. Toen dat helemaal duidelijk was werd ik pas aangemeld bij het reintegratiebureau.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:30:52 #189
50936 The_Hives
pi_79219929
eindelijk weer eens 2 sollicitatiegesprekken/ 1 deze en 1 volgende week

werd wel eens tijd voor iets positiefs
Fok! Federatie
pi_79220566
Lees hier nu al een poosje mee maar vond het toch wel eens tijd me te melden. Eind Augustus afgestuurd (economische achtergrond) en sindsdien op zoek naar werk.

Lees hier over de wet WIJ, een aangezien ik daar ook onder val wou ik daar nog iets aan toe voegen. Het UWV kan inderdaad weinig doen, maar gelukkig zijn er soms wel andere initiatieven. In mijn geval is het zo dat ik momenteel een project volg waarbij eerst een cursus wordt gegeven (brief, cv, gesprek, etc), en daarnaast wordt geholpen een een werkervaringsplek te vinden. Dus 6 - 12 maanden werkervaring op doen in je eigen vakgebied met behoud van een (bijstands)uitkering om daarna door te stromen in een vaste functie of anders met relevante werkervaring op zak in een sterkere positie staan om verder te solliciteren.
pi_79220797
Wel frappant dat er zoveel verschil zit in het aantal verplichte sollicitaties. Vorig jaar moest ik er, net als nu, gemiddeld 1 per week doen. Een brief nabellen voor de status hoorde er ook al bij!
pi_79221432
Heb net vanmiddag contact gehad met het UWV. Volgens mij moet ik het meeste solliciteren van iedereen tot nu toe, minstens 5 per week. Geen probleem, zit nu al op gemiddeld 10 per week.
Morgen eerste gesprek voor een functie en ik zit bij andere bedrijven ook nog in de molen.

Zal blij zijn als deze verplichte 'vakantie' weer voorbij is, heb het forum van voor tot achter doorgespit, het hele internet zo'n beetje bekeken, ben door de voorraad films heen, ergo, tijd om weer wat nuttigs te gaan doen en te werken voor de centjes!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:30:34 #193
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79225207
Keesflap ik heb van mijn inmiddels ex-werk een outplacement traject gekregen voor een aantal maanden. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Ik vind het zelf erg fijn.

En ik heb nu zo'n 10 sollicitaties gestuurd waarvan ik bij zo'n 4 niet op gesprek uitgenodigd ben of niet voorgedragen ben.
pi_79225215
Wat kan het betekenen wanneer een uzb een berichtje achterlaat op je voicemail over je lopende sollicitaties en of je daar even over wil terugbellen?

Kunnen ze niet gewoon zeggen of ik word uitgenodigd voor een gesprek of ben afgewezen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:31:58 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79225291
Misschien hebben ze aanvullende info nodig over ervaring of opleiding?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:29:42 #196
45722 Dromer
pi_79228647
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:11 schreef Nemephis het volgende:
Heb net vanmiddag contact gehad met het UWV. Volgens mij moet ik het meeste solliciteren van iedereen tot nu toe, minstens 5 per week. Geen probleem, zit nu al op gemiddeld 10 per week.
Morgen eerste gesprek voor een functie en ik zit bij andere bedrijven ook nog in de molen.
Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)
Als het gaat om vooral open sollicitaties wordt het na een paar maanden toch lastiger omdat je op een gegeven moment de meeste bedrijven wel hebt gehad.
pi_79230683
Na een tijdje dit topic meegelezen te hebben, een account aangemaakt.

Ik herken vooral de situatie van Kekaa. Heb zelfs MWD gedaan. Netjes in 4 jaar afgerond in 2005, een 9 op afstuderen, lijst prima referenties. In 1,5 jaar solliciteren en > 40 sollicitaties slechts 1 gesprek gehad, als ik kijk naar de banen die bij de opleiding passen. Reden is dat er al gauw 200 reacties waren. Van mijn opleiding is slechts een enkeling in het werkveld terecht gekomen. Vrijwel in alle gevallen via de stage, de mazzelaars hadden een stage waar vacaturs ontstonden. Ik ken ook veel CMV-ers en geen een met passende baan.

Ik ben iets totaal anders gaan doen. Mezelf een termijn van 1,5 jaar gegeven. Ongevraagd advies aan Kekaa: Stel een termijn, als je dan nog niets hebt, ga iets totaal anders doen. In waardeloze uitzendbaantjes blijven hangen terwijl je alleen maar afwijzingen krijgt leidt tot niets.

Kort geleden helaas zonder werk komen te zitten. Gesolliciteerd als programmeur. Veel ervaring en zeer veel kennis, maar niets vanuit werk. Ook geen relevant diploma, sterker nog geheel andere studierichting. Desondanks van 7 sollicitaties 4 keer gesprek, en ik moest kiezen uit 2 banen met prima salaris. Per 12 april beginnen.

Totaal tegengesteld aan het wereldje van het welzijn. Helaas zijn de welzijnsopleidingen enorm groot. Een beperkte toelating (loting) + het aannemen van onervaren mensen als voorwaarde stellen voor subsidie zal de situatie al beter maken. Werkgevers die > 100 sollicitaties krijgen worden kortzichtig. Gelukkig ben ik goed in staat om iets nieuws te leren, in een sector waar wat meer gezonde schaarste aan mensen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door SvMp op 16-03-2010 22:08:59 ]
pi_79230828
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat kan het betekenen wanneer een uzb een berichtje achterlaat op je voicemail over je lopende sollicitaties en of je daar even over wil terugbellen?

Kunnen ze niet gewoon zeggen of ik word uitgenodigd voor een gesprek of ben afgewezen?
Is meestal positief. Als het een afwijzing is, is er niets gemakkelijker dan het inspreken van voicemail. Voicemail stelt geen lastige vragen
pi_79231011
Laten we het hopen. Morgen maar gelijk eens bellen.
pi_79234271
Interessant verhaal, SvMp en gefeliciteerd met je baan!
Je hebt je programmeerervaring vanuit 'zelf hobbyen in de avonduren'? Ben ik ook mee bezig, maar gaat vooralsnog moeizaam, met een baan die vaak doorloopt tot in de avonden en weekends. Gelukkig komt er nu wat meer rust in de tent en kan ik het weer oppakken. Ik was liever werkzoekend geweest in de periode toen ze elke enigszins snuggere persoon aannamen en intern opleidden. Van mij mag die vergrijzing snel opschieten, dan komen die gouden tijden misschien weer terug .

Het is heel raar, ik ga elke dag keurig naar m'n werk maar heb er in mijn hoofd al afscheid genomen. Stel me steeds voor hoe ik al jaren in m'n nieuwe baan werk en af en toe vertel "ik heb in het verleden tien jaar in het onderwijs gewerkt". Alsof het al ver achter me ligt. Het schijnt gangbaar te zijn in de sportpsychologie om het gewenste doel al voor je te zien alsof het al bereikt is, ik doe momenteel net zoiets. Nu maar hopen dat het net zo goed werkt als bij Olympische kampioenen .
pi_79239597
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)
Als het gaat om vooral open sollicitaties wordt het na een paar maanden toch lastiger omdat je op een gegeven moment de meeste bedrijven wel hebt gehad.
ik ben nu een paar jaar webprogrammeur maar heb daarvoor eigenlijk niet de papieren. Daar zijn ze tegenwoordig toch wel erg kritisch op. Er zijn niet bijzonder veel vacatures.
Als ik maar op gesprek mag komen, daar lul ik me meestal wel goed doorheen.
Ik heb nu qua vacatures zo'n beetje alles in een straal van 75km rond mijn woonplaats gehad... aangezien ik geen rijbewijs heb moet nog verder net goed uitkomen met OV.

Daarnaast moet ik nog een gruwelijke ergernis kwijt over dat verouderde klote-werk.nl: Je moet telkens opnieuw inloggen, dat onthoud dat brakke kutding niet. En als je vacatures op regio zoekt komen er amper vacatures in de buurt tevoorschijn maar wel ontzettend veel van die vage landelijke vacatures...
Werk.nl = qua gebruikersvriendelijkheid
pi_79241910
@ShadyLane: Alle kennis is hobbymatig opgedaan, maar die hobby heb ik wel al 16 jaar. Het mooie van programmeren is dat je dingen kunt laten zien. Ik heb bij één van de gesprekken zelfs direct een demo gegeven, vroegen ze om. Veel beroepen kun je niet zomaar even demonstreren.

@Nemephis: Als je werkervaring hebt als webdeveloper, dan kun je toch dingen laten zien? Als het werk niet beperkt is tot interne websites, is het een kwestie van de links geven.
Hoe allround ben je? Zaken als geavanceerd JavaScript, Ajax, OOP en Linux kennis mogen m.i. niet ontbreken bij een webdeveloper. Een certificaat dat handig kan zijn is het Zend-certificaat PHP (http://www.zend.com). Het kost een kleine 160 euro, dus nog betaalbaar voor een particulier, en het is de certificering voor PHP-ontwikkelaars. Als je ervaren bent in PHP en zonder werk zit (=tijd genoeg) dan is dat binnen een maand te halen.

Werk.nl is meer genoemd in dit topic. Ik begrijp niet dat mensen het gebruiken. Het is bagger. Sterker nog een beetje werkgever zal zich te goed voelen om zijn vacatures daar te plaatsen. De overheid heeft belangrijke taken zoals de nutsbedrijven en het openbaar vervoer afgestoten, maar juist een vacaturesite die per definitie tot de taken van de vrije markt behoort zetten ze op. Werk.nl is totaal overbodig.
pi_79246094
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek maar ik krijg de contactpersoon binnen het bedrijf niet te pakken. Krijg ik vandaag een mailtje of ik nog op gesprek wil want hij hoort maar niks. Ja hallo, vrijdag was hij vrij, maandag de hele dag onderweg, dinsdag was de hele afdeling op een cursus en je dan vandaag wel afvragen waarom je niets hoort! (Net opnieuw geprobeerd, hij was na 2en waarschijnlijk weer aanwezig)
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:11:51 #204
45722 Dromer
pi_79246596
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef Nemephis het volgende:
Daarnaast moet ik nog een gruwelijke ergernis kwijt over dat verouderde klote-werk.nl: Je moet telkens opnieuw inloggen, dat onthoud dat brakke kutding niet. En als je vacatures op regio zoekt komen er amper vacatures in de buurt tevoorschijn maar wel ontzettend veel van die vage landelijke vacatures...
De zoekfunctie is idd zwaar shit. Je kunt wel (na de zoekopdracht) aan de rechterkant selecteren dat je alleen de vacatures uit je provincie wil en niet de landelijke.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:58 schreef funest het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek maar ik krijg de contactpersoon binnen het bedrijf niet te pakken. Krijg ik vandaag een mailtje of ik nog op gesprek wil want hij hoort maar niks. Ja hallo, vrijdag was hij vrij, maandag de hele dag onderweg, dinsdag was de hele afdeling op een cursus en je dan vandaag wel afvragen waarom je niets hoort! (Net opnieuw geprobeerd, hij was na 2en waarschijnlijk weer aanwezig)
Ik had dat met iemand van het werkbedrijf die betreffende een vacature alleen telefonisch benaderd wilde worden. In de morgen geprobeerd: volgens collega zat ze 's morgens in een workshop. Na de middag ging de telefoon gewoon tig keer over zonder dat er iets gebeurde. De keer daarna kreeg ik meteen de balie omdat ze in gesprek was. De dagen erna kreeg ik telkens meteen de mededeling dat de persoon die ik probeerde te bereiken waarschijnlijk niet aanwezig was. Uiteindelijk maar een mail gestuurd waar ik geen reactie op kreeg. Uiteindelijk bleek de vacature allang vervuld en blijkt dat ze oude vacatures nooit opruimen op werk.nl. Ook hun eigen vacatures niet.
pi_79247177
vacatures laten staan en nep-vacatures zijn nu populair, want dan lijkt het alsof het goed gaat met het bedrijf. Is ook al regelmatig in het nieuws geweest, bijvoorbeeld:
http://www.depers.nl/econ(...)nensite-van-UWV.html
http://recruitmentmatters.nl/2009/06/23/spookvacatures/
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:29:03 #206
45722 Dromer
pi_79247273
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:26 schreef omearos het volgende:
vacatures laten staan en nep-vacatures zijn nu populair, want dan lijkt het alsof het goed gaat met het bedrijf. Is ook al regelmatig in het nieuws geweest, bijvoorbeeld:
http://www.depers.nl/econ(...)nensite-van-UWV.html
http://recruitmentmatters.nl/2009/06/23/spookvacatures/
M'n werkcoach had blijkbaar een realistisch filter, want hij vond gisteren precies één vacature voor me. (waar ik ook al op gereageerd had overigens)
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:19:30 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79251514
Vandaag ben ik op workshop geweest .. gewoon wat algemene tips gehad over sollicitatieplichten en de werkmap etc, en een voorstelronde gehad. 't vrouwke die de workshop gaf zei dat ze schoolverlaters gerust 10x per week liet solliciteren, toen dacht ik wtf
Verder meldde ze nog dat je pas na een jaar werkloosheid op cursus etc kan, want het geld is nu al op.
Een gedicht over Maanvis
pi_79259055
Nou, zo hoor je weken niets en zo word je opeens platgebeld.

Vanmorgen dus een intake gehad, morgen een sollicitatiegesprek, vrijdag een sollicitatiegesprek plus een intake en maandag een sollicitatiegesprek! Was een middagje shoppen maar zat meer aan de telefoon dan dat ik bezig was met shoppen.

En werk.nl is echt de grootste kutsite om vacatures op te vinden. Dat design stamt ook al af uit het begin van het internet.
pi_79259357
Haal mij maar uit de OP! Madame is eindelijk na 8 maanden ergens aangenomen!
Eerst voor 10 uur p/w, maar na de bouwvak wordt het aangevuld tot 20 uur p/w!
Mensen, het was gezellig hier !
pi_79259604
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef GirlGoneBad het volgende:
Was dat ook wat je zocht? Een baan voor 10/20 uur per week?
pi_79259681
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef GirlGoneBad het volgende:
Gefeliciteerd!
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:51:30 #212
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_79260124
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

ik ben nu een paar jaar webprogrammeur maar heb daarvoor eigenlijk niet de papieren. Daar zijn ze tegenwoordig toch wel erg kritisch op. Er zijn niet bijzonder veel vacatures.
Als ik maar op gesprek mag komen, daar lul ik me meestal wel goed doorheen.
Ik heb nu qua vacatures zo'n beetje alles in een straal van 75km rond mijn woonplaats gehad... aangezien ik geen rijbewijs heb moet nog verder net goed uitkomen met OV.

???

Waarom ga je niet freelancen ?
Er zijn tegenwoordig op het internet genoeg klussen te vinden.
(dus ook buiten NL...EU, USA)

Dus begin een alvast mooie portfolio samen te stellen met al je vaardigheden.
pi_79278428
Pfff, volgende week sollicitatie voor een matig interessante functie.

Of ik eerst even mijn diploma's, ID, cijferlijsten en referenties wil doorsturen. En kan ik ook even een online test van 1,5-2 uur doen. Flikker toch op....
pi_79278527
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:

Of ik eerst even mijn diploma's, ID, cijferlijsten en referenties wil doorsturen. En kan ik ook even een online test van 1,5-2 uur doen. Flikker toch op....
Jij hebt er zin in Maar al die documenten, dat is wel overdreven ja.

Gefeliciteerd aan degenen hierboven met een baan en veel sollictatiegesprekken!
pi_79278593
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:

Punt is dat werkgevers bij wijze van spreken 5000 kandidaten hebben, en dat je dan extreem veel moeite moet doen in ronde 0, is alvast een voorselectie.
pi_79279079
Nederland is trouwens wat betreft diploma's en cijferlijsten erg laks moet ik zeggen. In veel andere landen is het heel normaal om bij een sollicitatie standaard je referenties van vorige bedrijven en je cijferlijsten bij te voegen.
pi_79279116
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:51 schreef Muridae het volgende:

[..]

???

Waarom ga je niet freelancen ?
Er zijn tegenwoordig op het internet genoeg klussen te vinden.
(dus ook buiten NL...EU, USA)

Dus begin een alvast mooie portfolio samen te stellen met al je vaardigheden.
Ik wil niet freelancen. Al geprobeerd, niks voor mij. Doe mij maar gewoon loondienst.
pi_79282227
Ik heb nog nooit mijn cijferlijsten door moeten sturen. Maar mijn diploma's en referenties kunnen ze krijgen hoor. Daar heb je ze voor.
pi_79283185
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:39 schreef Hiya het volgende:

[..]

Was dat ook wat je zocht? Een baan voor 10/20 uur per week?
Ik heb door mijn beperking maar een maximale belastbaarheid van 5 à 6 uur per dag... dan zou ik op 25/30 uur per week uitkomen. Ik zit dus redelijk in de buurt van mijn belastbaarheid en dat wilde ik graag. Daarnaast kan ik straks nog meer uren gaan draaien als ik dat wil, maar ik wil het eerst graag een beetje opbouwen en zodoende mijn grenzen gaan opzoeken/verleggen.

Ik weet niet hoe ik het nu moet verwoorden zonder boze gezichten te krijgen, maar eigenlijk ga ik werken om weer onder de mensen te komen en om eens iets anders om handen te hebben als alleen het huishouden, niet voor het geld. Ik heb immers (als backup) mijn Wajong-uitkering nog...
pi_79284384
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:24 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

Ik heb door mijn beperking maar een maximale belastbaarheid van 5 à 6 uur per dag... dan zou ik op 25/30 uur per week uitkomen. Ik zit dus redelijk in de buurt van mijn belastbaarheid en dat wilde ik graag. Daarnaast kan ik straks nog meer uren gaan draaien als ik dat wil, maar ik wil het eerst graag een beetje opbouwen en zodoende mijn grenzen gaan opzoeken/verleggen.

Ik weet niet hoe ik het nu moet verwoorden zonder boze gezichten te krijgen, maar eigenlijk ga ik werken om weer onder de mensen te komen en om eens iets anders om handen te hebben als alleen het huishouden, niet voor het geld. Ik heb immers (als backup) mijn Wajong-uitkering nog...
Ik vind het goed dat je het zo gaat opbouwen, goede keuze!
Wat voor werk is het?
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:45:23 #221
142400 RedFever007
pi_79284955
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 04:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb nog nooit mijn cijferlijsten door moeten sturen. Maar mijn diploma's en referenties kunnen ze krijgen hoor. Daar heb je ze voor.
Is mij ook nog nooit naar gevraagd. Ook referenties nog nooit
Diploma's dan? Ook nog nooit

Maar als er om gevraagd wordt, kunnen ze het krijgen hoor
pi_79285614
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Ah kijk, een lotgenoot. Waar heb je gestudeerd? Wat zoek je nu?
pi_79290871
Bah, de kat van mijn moeder is gisteravond weg(gelopen). Die belde me vanmorgen helemaal overstuur op. Ben vanmorgen met haar de hele buurt afgeweest, zonder resultaat. Echt sneu, want het is een hele lieve kat. En terwijl ik nu met mijn hoofd bij die kat zit, heb ik dus vanmiddag ook een sollicitatie waar ik me op voor dien te bereiden...
pi_79294828
Wat vervelend, Mint. Hopelijk komt hij weer terug! Kwam hij normaalgesproken nooit buiten? Anders is een dagje weg zijn niet zo raar voor een kat, hoor.

Succes vanmiddag!
pi_79303061
Sollicitatie ging op zich best lekker. Heb er een uur gezeten en hier en daar wat gelachen. Ben gematigd positief, maar het is afwachten. Over een uurtje of twee even langs de deuren hier in de buurt of mensen toevallig in hun schuur zijn geweest gisteravond. het is trouwens een ouwe kat van 15 jaar die meestal erg dicht bij huis bleef. Ben dus bang dat ie wellicht ergens zit opgesloten of dat ie is aangereden en dat mensen m ergens hebben gedumpt... Hij is echt spoorloos.
pi_79303175
Contract getekend, maandag beginnen op kantoor bij KPN .

Volgende week ook maar weer 'ns in de pen klimmen. De laatste tijd heb ik het teveel van de UZB's af laten hangen. Gelukkig ben ik tot nu toe wel goed geholpen .
pi_79303365
gefeliciteerd!!
pi_79303426
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sollicitatie ging op zich best lekker. Heb er een uur gezeten en hier en daar wat gelachen. Ben gematigd positief, maar het is afwachten. Over een uurtje of twee even langs de deuren hier in de buurt of mensen toevallig in hun schuur zijn geweest gisteravond. het is trouwens een ouwe kat van 15 jaar die meestal erg dicht bij huis bleef. Ben dus bang dat ie wellicht ergens zit opgesloten of dat ie is aangereden en dat mensen m ergens hebben gedumpt... Hij is echt spoorloos.
Mooi van je sollicitatie

Sterkte met de zoektocht
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:40:06 #229
50936 The_Hives
pi_79305415
vanmiddag positief gesprek gehad. Er volgen nog meer sollicitanten maar hebben aangegeven mij sowieso voor een 2e gesprek te willen zien.

Heb een positief gevoel, maar reken voor de zekerheid nog nergens op (ook niet een beetje )
Fok! Federatie
pi_79306236
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat je het zo gaat opbouwen, goede keuze!
Wat voor werk is het?
In het begin is het veelal data-entry en roosterplanning, binnenkort komt de financiële administratie erbij.
pi_79321744
Junior communicatieadviseur Donorvoorlichting
[...]
X• Daarnaast heb je minimaal 3 à 5 jaar relevante werkervaring.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_79323114
Zo, over iets meer dan twee uur zit ik te zweten bij wederom een sollicitatiegesprek. Heb er zin an! Kan ik eindelijk mijn pak+stropdas weer eens aan.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:25:23 #233
50936 The_Hives
pi_79323802
succes
Fok! Federatie
pi_79324309
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:06 schreef catzencut het volgende:
[...]

gewoon solliciteren ze zoeken nu steeds net afgestudeerden van 20 jaar met 5 jaar werkervaring, en die gaan ze toch niet vinden dus kan je net zo goed wel solliciteren.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, over iets meer dan twee uur zit ik te zweten bij wederom een sollicitatiegesprek. Heb er zin an! Kan ik eindelijk mijn pak+stropdas weer eens aan.
Succes!!
pi_79324453
we le(z)ven mee!
Ook al ben ik niet zoekend (nog niet)..
Mijn contract loopt eind juli af.
Ben nu werkzaam als sysadmin op een school.
Functioneringsgesprekken zijn tot nu erg positief en de wil is uitgesproken om door te gaan met elkaar.
maar nu komt het...Mits er budget is en er word een onderzoek afgewacht van een extern buro die de behoefte aan personeel onderzoekt.
dus tja..
moet wel zeggen dat we op dit moment met 1,5 FTE meer dan 400 werkstations+servers en alle randapparatuur onderhouden (beamers,electra,patchwerk en documentatie)
Hopen maar dat het allemaal positief uitpakt!
Want itt tot andere mensen bevalt het mij erg goed in het onderwijs!
pi_79326068
Mensen die gesprekken hebben, succes!!

Ik vraag me af hoe werk.nl beoordeelt of iets geschikt voor me is.
Op dit moment 2 passende vacatures, waarvan de een met Rijbewijs A, B, BE en de ander met Voorkeurvacature Dit is een 45-plusbaan en ook rijbewijs B.

Terwijl er ook een vacature op staat waar ik op gereageerd heb via dat bedrijf zelf... en die is dan weer niet passend? Er staat wel dat je ambulante ervaring moet hebben, en dat heb ik niet. Maarja... bovenstaande eisen van die twee andere vacatures heb ik ook niet.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:22:37 #237
142400 RedFever007
pi_79326712
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:06 schreef catzencut het volgende:
[...]

Triest dit soort dingen. Kom, we noemen de functie "junior" zodat we de kandidaat een laag salaris kunnen aanbieden maar vervolgens zetten we deze werknemer wel weg tegen een medior of zelfs senior tarief

win win voor het bedrijf dus
pi_79326924
Ik heb geen interesse in die functie (ver weg). Maar ik ben haast in staat om ze te mailen met de vraag wat ze nu eigenlijk denken...
pi_79334487
Kreeg vanochtend het verlossende telefoontje... ik heb een baan!

Het bedrijf waar ik gisteren op gesprek ben geweest (vijf minuten fietsen vanaf mijn adres: ideaal!) ziet het heel erg zitten met mij. Zo erg zelfs dat ze de andere kandidaat meteen hadden afgebeld na ons prettige gesprek.

Maandag contract tekenen, 1 april beginnen. En dat is geen grap!

Ben opgelucht! In totaal zeven weken thuis gezeten, maar in principe binnen drie weken een nieuwe baan na aflopen van mijn vorige contract op 1 maart. Nou, de baan heb ik, nu nog een leuke vriendin.
pi_79334614
Gefeliciteeeeerd!! Wel lullig voor die andere kandidaat maar ja

En is de kat al terecht?
pi_79334862
Ja!

Ik was vannacht rond een uurtje of twee (kon niet slapen van de zorgen over waar dat beest zou zijn) nog een rondje gaan lopen met de zaklamp om te kijken of ik 'm niet ergens in een tuin zag, en toen ik na een halfuurtje weer teleurgesteld huiswaarts ging zag ik 'm opeens vanuit mijn ooghoek heel zielig in een hoekje, verstopt achter een muurtje, op mijn binnenpleintje zitten! Dus gelijk maar opgepakt, meegenomen en bij mijn ma gedumpt.

Dus dat was ook een opluchting.
pi_79335840
En zo leefde je nog lang en gelukkig
pi_79335862
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja!

Dus dat was ook een opluchting.
Jeej, 2 keer goed nieuws dus !!!!!!!!!! Feli!
pi_79336213
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:07 schreef gifkwal het volgende:
En zo leefde je nog lang en gelukkig
LOL, laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen.
pi_79338718
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:08 schreef runaway het volgende:

[..]

Jeej, 2 keer goed nieuws dus !!!!!!!!!! Feli!
Hier sluit ik me bij aan. Gefeli Mint!

Ik ben vandaag afgewezen omdat ze waren vergeten te melden dat het fysiek zwaar is en ze dus eigenlijk alleen mannen willen. En voor een startersfunctie met interne opleiding omdat ik te weinig kennis van het onderwerp heb
pi_79340047
Gebeld door kinderopvang... 25ste op gesprek. Ben benieuwd!
pi_79348336
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:16 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

LOL, laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen.
Je gaat iig erg fijn het weekend in Gefeli!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:09:48 #248
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79350464
Mint en Disavowed, gefeliciteerd!

En de kat natuurlijk ook

vrijdag 19 maart 2010 @ 20:13:52 #249
142400 RedFever007
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:14:53 #250
45722 Dromer
pi_79350651
Werkvinders: gefeliciteerd!
pi_79371398
Dank jullie wel, en jullie uiteraard veel succes met het vinden van iets leuks!
pi_79378107
Lezen recruiters je cv niet ofzo.
Live out of your imagination, not your history.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:32:48 #253
142400 RedFever007
pi_79378150
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:31 schreef Sj0rs het volgende:
Lezen recruiters je cv niet ofzo.
hoezo ?
pi_79378604
Gisteren 4 gesprekken gehad, word komende week gebeld....
pi_79378615
Aantal keer gehad dat ze een totaal niet interessante aanbieding deden.

Is het aan te raden om jezelf in te schrijven bij zo'n recruitersbureau als ze je bellen? Is het niet alleen database vullen wat ze doen?
pi_79378672
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:45 schreef Sj0rs het volgende:

Is het aan te raden om jezelf in te schrijven bij zo'n recruitersbureau als ze je bellen? Is het niet alleen database vullen wat ze doen?
Natuurlijk niet, want er wordt pas geld verdient als er iemand via dat bureau ergens aangenomen wordt.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:50:03 #257
142400 RedFever007
pi_79378776
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:45 schreef Sj0rs het volgende:

Nee en ja

Ik heb mij ook ingechreven bij enkele recruitmentbureaus en inderdaad: volgens mij is het puur en alleen dbasevulling Ik werd een keer gebeld door zo'n bureau (geen idee meer welke) "Hoi RedFever007, we zagen je CV iop nvb." blabla verhaal over hun organisatie en dat ze oh zo geintresseerd waren . Nou prima dacht ik ! Dus ik zeg: "stuur me maar een mailtje met wat informatie enzulks, dan schrijf ik mij wel in op de website." Zo gezegd zo gedaan: ze zou diezelfde dag nog een e-mail sturen. Ik wacht nog steeds en het is inmiddels zo'n 8 maanden geleden
pi_79378835
Herkenbaar.

Exact hetzelfde verhaal. 1 kudtvacature voor een mediorfunctie ( ik ben starter) en verder niks gehoord.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:52:06 #259
142400 RedFever007
pi_79378843
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, want er wordt pas geld verdient als er iemand via dat bureau ergens aangenomen wordt.
Eens, maar dat betekend nog niet dat het voornaamste wat ze doen databasevulling is Als ze maar genoeg mensen registreren komt er vanzelf wel iets voorbij waar ze iemand kunnen plaatsten
pi_79378961
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:52 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Eens, maar dat betekend nog niet dat het voornaamste wat ze doen databasevulling is Als ze maar genoeg mensen registreren komt er vanzelf wel iets voorbij waar ze iemand kunnen plaatsten
Mja, ze zullen je niet inschrijven als ze niets met je kunnen, dat is tijdsverspilling natuurlijk.

Nou ja, het kan niet echt kwaad lijkt me, behalve dat het nu tijd kost. Vrij nemen zou ik alleen doen als ze een specifieke vacature hebben, als je werkloos bent gewoon gaan.
pi_79379057
En de recruiters zullen ook wel een quota hebben voor het aantal aanmeldingen dat ze moeten halen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:00:19 #262
142400 RedFever007
pi_79379109
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mja, ze zullen je niet inschrijven als ze niets met je kunnen, dat is tijdsverspilling natuurlijk.

Nou ja, het kan niet echt kwaad lijkt me, behalve dat het nu tijd kost. Vrij nemen zou ik alleen doen als ze een specifieke vacature hebben, als je werkloos bent gewoon gaan.
Daar ben ik het helemaal mee eens
pi_79386827
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:14 schreef Dromer het volgende:
Werkvinders: gefeliciteerd!
pi_79407632
Heb gereageerd op een vacature voor een Nederlandstalige web marketing assitant hier in Milaan Het is voor een jonge internationale website die ook in Nederland actief is. Tot nu toe voldoe ik aan alle voorwaarden en ervaring is een pre maar geen must, dus ik hoop dat het wat wordt want het klinkt als een leuke en interessante baan!
pi_79439240
Het is echt niet te geloven.

Zo zit je 6 weken thuis zonder dat je uit wordt genodigd en alleen maar afwijzingen binnen krijgt, waardoor je genoodzaakt bent om WW aan te vragen, en wanneer je ergens bent aangenomen stromen de aanbiedingen voor sollicitatiegesprekken binnen... Vanochtend alweer 2 sollicitaties waarbij ik op gesprek mag.

En ik zit erover te denken om het gewoon te doen ook, ook al zit ik gebakken.
pi_79439377
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:15 schreef Mint_Clansell het volgende:

Zo zit je 6 weken thuis zonder dat je uit wordt genodigd en alleen maar afwijzingen binnen krijgt, waardoor je genoodzaakt bent om WW aan te vragen, en wanneer je ergens bent aangenomen stromen de aanbiedingen voor sollicitatiegesprekken binnen... Vanochtend alweer 2 sollicitaties waarbij ik op gesprek mag.

Ja toch, waarom niet? Misschien kan je er nog nuttige contacten mee leggen en zo.
pi_79439452
Net het eerste gesprek van vandaag achter de rug (heb er 3 gepland). Ik was op gesprek voor een functie als sales engineer. Past niet heel goed bij me, maar overal kan een kans in zitten. En dan in het gesprek denk je al dat je ieders tijd aan het verspillen bent. Bedrijf weet nog niet goed waar ze iemand willen inzetten en op welke markt. En ook niet duidelijk hoe ze de markt willen bewerken. Verspilde tijd dus, zonde.
Maar vanmiddag wel 1 heel goed passend gesprek voor decaan op een ROC. Aangezien ik in hoofdzaak docent/trainer ben. is dat wel een goeie kans.
pi_79441236
quote:

Gewoon doen.

Edit: Vanmiddag even achter een afwijzing aanbellen. Mevrouw was net in gesprek.
En had bedacht dat ik mn upgedate CV maar weer eens naar alle uitzendbureaus ga sturen waar ik ingeschreven sta.
En weer verder zoeken naar vacatures op internet.
pi_79442007
Net weer eens een afwijzing binnen gekregen van JS consultancy. Ging om een traineeship bij de gemeente Haarlemmermeer, waar ongetwijfeld weer honderdmiljoenmiljard pas-afgestudeerden op hebben gereageerd. Best een uitgebreide mail nog, waar uiteindelijk dezelfde standaard blabla in staat als anders. Zo heerlijk om dat soort berichten op maandagmorgen binnen te krijgen. Werkt lekker motiverend zo aan het begin van de week... Zucht...
pi_79446816
Gebeld... en wederom die verdomde werkervaring. Er hadden 40 mensen gereageerd en toen zijn ze maar gaan schiften.

Ondertussen CV naar veel uitzendbureaus gemaild en Monsterboard, Nationale vacaturebank en Intermediair bijgewerkt.
pi_79447701
quote:

Zo zit je 6 weken thuis zonder dat je uit wordt genodigd en alleen maar afwijzingen binnen krijgt, waardoor je genoodzaakt bent om WW aan te vragen, en wanneer je ergens bent aangenomen stromen de aanbiedingen voor sollicitatiegesprekken binnen...
herkenbaar
pi_79447747
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:53 schreef Tiez10 het volgende:
Net weer eens een afwijzing binnen gekregen van JS consultancy. Ging om een traineeship bij de gemeente Haarlemmermeer, waar ongetwijfeld weer honderdmiljoenmiljard pas-afgestudeerden op hebben gereageerd. Best een uitgebreide mail nog, waar uiteindelijk dezelfde standaard blabla in staat als anders. Zo heerlijk om dat soort berichten op maandagmorgen binnen te krijgen. Werkt lekker motiverend zo aan het begin van de week... Zucht...
Ze hadden toch een positief bericht hoor: In het cv hebben we vooral gekeken naar studie en (werk)ervaring in relatie tot de traineeplek. Heb je bijvoorbeeld stages gedaan die aansluiten bij wat er in de plek gevraagd wordt of heb je daar op een andere manier raakvlakken mee?

De reacties waren van een dermate hoog niveau dat we nog specifieker moesten selecteren. Ook goede kandidaten moeten we vooralsnog terzijde leggen omdat er nog betere kandidaten zijn. Het feit dat we je in dit stadium niet uitnodigen betekent dus niet dat we je geen interessante kandidaat vinden.

Laat je kop niet hangen zou ik zeggen. Er zijn nog genoeg overheidstraineeships over.
Als ik degene tel die de komende weken nog opegaan kom ik op acht.
Tel ik degene die in januari open gaan of mogelijk gestart worden dan kom ik op nog eens elf.
En van die 19 zijn er ook nog eens vier in het Noorden.
pi_79448154
Inderdaad redelijk positief, maar dat moeten ze ook wel, aangezien ze je wel graag als happy camper in hun database willen houden. Ik kreeg eerder bij een soortgelijke sollicitatie een soortgelijke reactie. Positief dus, maar net zo goed 'blabla'. Dat 'we vinden je een interessante kandidaat, maar we hebben nu even niks voor je-gedoe' ken ik nu wel....

En zeker, er zitten nog genoeg traineeships aan te komen, dus ik ga stug door, maar de maandag beginnen met zo'n berichtje is natuurlijk nooit leuk Welke traineeships trouwens in het noorden? Ik kijk vast verkeerd, maar kan hier niet echt veel vinden?
pi_79448445
Was jij niet diegene die ook in september 2009 was afgestudeerd op geschiedenis aan de RUG? Ben jij ook toevallig in 2005 gestart? Zeggen de namen Ankersmit, Koopmans of Veluwekamp ook wat?
pi_79449010
Inderdaad in 2009 afgestudeerd, maar in 2003 al begonnen Ankersmit en Koopmans zeggen me wel wat, die andere niet...

Maar ik heb nog ff traineeships gezocht, maar kom in het noorden toch geen overheidstraineeships tegen
pi_79449562
...

[ Bericht 83% gewijzigd door Keesflap op 22-03-2010 17:51:34 ]
pi_79451366
Thanks! En begrijpelijk van de vierde hoor Succes met die sollicitatie in elk geval!
  maandag 22 maart 2010 @ 18:53:32 #278
97934 ASroma
Flamboyant
pi_79457677
met geschiedenis moet je dus leraar worden he en niet een suffe traineeship bij een of andere gemeente
pi_79458661
o ok
pi_79466726
Kan ik beinnen bij een bedrijf voor 2 maanden ligt het echt in de middle of knowhere.. Rijd geen bus trein of wat dan ook heen. Fietsen is drie kwartier.. Lastiggg
  maandag 22 maart 2010 @ 21:43:00 #281
97934 ASroma
Flamboyant
pi_79467006
wel gezond en het weer wordt weer beter collega van mijn vader fiets 35km op een ochtend, totaal dus 70km.... Is wel een wielrenfreak en hij kan douchen op het werk dus dat is dan wel weer positief.
pi_79467252
Jaa tis gezond maar verre van ideaal..
  maandag 22 maart 2010 @ 21:54:39 #283
142400 RedFever007
pi_79467753
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:47 schreef Bombshell het volgende:
Jaa tis gezond maar verre van ideaal..
Werk is nooit ideaal
pi_79468868
Dat sws!
Je zou dr bijna crimineel van worden
pi_79469551
Heb je een HBO diploma krijg je weer zon waardeloos baantje in je maag gesplitst nog waardeloos te bereiken ook Grrrrrrrrrrrrrr
pi_79469967
Tja, ik krijg het idee dat zelfs m'n master-bul niet veel meer waard is dan een halve rol pleepapier
pi_79470413
Als dit nog lang zo doorgaat ga ik mn geld terug eisen bij mn opleiding.. GVD zowat iedreen die ik dr nog van spreek komt moeilijk aan de bak
pi_79478539
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:35 schreef Bombshell het volgende:
Als dit nog lang zo doorgaat ga ik mn geld terug eisen bij mn opleiding.. GVD zowat iedreen die ik dr nog van spreek komt moeilijk aan de bak
Ik denk niet dat het aan de opleiding ligt...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:12:57 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79479146
werk.nl wordt vernieuwd.
Als je meer wensberoepen hebt ingevuld is het handig om voor a.s. vrijdag alleen je favoriete wensberoep te laten staan, de andere verwijderen. Anders gaat waarschijnlijk Big Brother dat voor je uitkiezen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:16:10 #290
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79479220
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:12 schreef caroline88 het volgende:
werk.nl wordt vernieuwd.
Als je meer wensberoepen hebt ingevuld is het handig om voor a.s. vrijdag alleen je favoriete wensberoep te laten staan, de andere verwijderen. Anders gaat waarschijnlijk Big Brother dat voor je uitkiezen
pi_79479356
LOL, het WERKbedrijf kennende zal het alleen maar slechter worden.
pi_79479714
quote:
werk.nl wordt vernieuwd.
Waarom?? Ik heb er geloof ik wel 30 staan.
Edit: 46
En eentje bij 'Ik ben niet op zoek naar een functie als...'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:51:50 #293
45722 Dromer
pi_79480173
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:35 schreef Bombshell het volgende:
Da's een algemeen probleem voor iedereen. (tenzij je jong bent en een goede opleiding hebt genoten én ook al aardig wat ervaring hebt)
Toen je aan je opleiding begon zal het allemaal nog wel rozengeur en maneschijn geweest zijn, maar er is zoiets als en economische crisis aan de gang.

Ik ben blij dat ik wat minder hoef te solliciteren want ik vind de laatste twee weken echt niks interessants meer. Het 'aantrekken' lijkt (in elk geval in Limboland) nog niet echt te gebeuren.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:54:57 #294
142400 RedFever007
pi_79482483
quote:
werk.nl wordt vernieuwd.
wordt tijd dat er vacatures in die mails staan. Ik krijg tot nu toe alleen nog maar dit soort mailtjes:
quote:
Helaas zijn er geen nieuwe vacatures gevonden die passen bij uw cv. Wanneer dit
meerdere malen achtereen gebeurt, kunt u eventueel de wensen in uw cv aanpassen.
Log daarvoor in op werk.nl en klik op 'Cv aanpassen/bekijken'. Breid bijvoorbeeld het
aantal door u gewenste beroepen uit of vergroot de straal of het aantal regio's waarin
u werk zoekt.
Nou is hier ook de werkloosheid nog steeds 14% las ik gisteren teveel concurrentie
pi_79487920
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef omearos het volgende:

[..]

wordt tijd dat er vacatures in die mails staan. Ik krijg tot nu toe alleen nog maar dit soort mailtjes:
[..]

Nou is hier ook de werkloosheid nog steeds 14% las ik gisteren teveel concurrentie
die mailtjes kreeg ik ook telkens. Vandaar de grote hoeveelheid gewenste beroepen.
Maar helpt niet veel.
pi_79501015
Had vandaag mijn eerste gesprek bij een overheidsinstelling in Den Haag. Ging best goed, heb er in ieder geval wel een goed gevoel aan overgehouden. Het was ook echt een oriënterend gesprek voor beide kanten. Wel in totaal vijf en een half uur reizen voor een gesprek van 40 minuten.. Maargoed, ben benieuwd of ik voor een 2e gesprek uitgenodigd word.
pi_79501311
Moet je nou elke dag 5.5 uur reizen als je de baan krijgt?!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:57:07 #299
45722 Dromer
pi_79501640
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:49 schreef Hiya het volgende:
Moet je nou elke dag 5.5 uur reizen als je de baan krijgt?!
Neem aan dat het verhuizen wordt als de baan doorgaat. Als je nog jong en ongebonden bent gaat dat makkelijker.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:35:19 #300
50936 The_Hives
pi_79503288
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.

Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.

Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
Fok! Federatie
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:37:04 #301
142400 RedFever007
pi_79503382
mjah ik heb ook een paar maand onder mn niveau gewerkt maar ja, je moet toch wat he
Werk was redelijk saai en geen enkele uitdaging, echt 0,0 maar goed, wel wat geld op de rekening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')