abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78966966
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:48:33 #102
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78967398
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:35 schreef JDx het volgende:
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
pi_78968628
Pfff, even achter mn twee afwijzingen van gisteren aan gebeld. Bij hetzelde bedrijf, dus gemakkelijk.

Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Hele uitleg over werkervaring, dat het toch wel belangrijk is. Ik heb gezegd dat ik het heel erg jammer vond.

Op de functie projectmedewerker hebben 50 mensen gereageerd. Op de functie jongerenwerker 10, en er zijn er 3 uitgenodigd.

Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
pi_78972556
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, ten eerste maken ze gebruik van mijn kennis, webdesign, folders ontwerpen, hoger komen in Google, adwords e.d. onderhouden, dus ik leer hier niks en het bedrijf is verder ook te klein om hogerop te kunnen komen. Het is totaal geen uitdaging ofzo. Puur inkomen.

Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt. Overdag zit ik al de hele dag achter de computer en aan het einde van de dag ben ik blij als ik even kan liggen met een filmpje erbij.

In het begin kon ik er echt niet aan wennen hier, maar mede omdat het maar 3,5 dag per week is en ik het geld nodig heb hou ik het vol en ben ik eraan gaan wennen. Toch zit het mij nog niet helemaal lekker dat ik wen aan de sleur, want dat is niet wat ik wil. Maar goed, ben blij dat ik nu inkomen heb, alleen schiet ik er niks mee op want ik kan precies op de cent rondkomen. En aangezien het nog niet storm loopt is de kans groot dat ik deze zomer weer zonder werk zit en kom te zitten met een tekort van 200 euro per maand.

Ik heb laatst ook een 0-uren baantje aangenomen voor op m’n vrije dag, maar daar hoor ik weinig tot niks van. Mijn doel is momenteel om toch iets erbij te vinden, 0-uren of freelance zodat ik een soort van buffer op kan bouwen om ooit mijn echte plannen uit te werken. Maar goed, zit ook nog met een verbouwing die niet af is en alles en dat geeft toch een soort van onrust, maar er is ook geen geld om het af te maken.

Nu ik het allemaal zo op een rij zet voelt het als overleven, maar zonder doel. Hou geen cent over, geen geld om op vakantie te gaan of leuke dingen te doen en ook niets om naar uit te kijken. Ja, nu ik er weer over nadenk zal ik toch iets moeten vinden of een hobby die geen geld kost waar ik mijn ei kwijt kan en werk gewoon als werk blijven zien, puur als inkomen.

Maar goed, erg offtopic denk ik, toch geeft het ergens wel aan dat alles aannemen wat op je pad komt niet altijd leuk is, maar in deze tijd helaas vaak wel noodzakelijk als je tenminste een eigen huis e.d. hebt. Het blijft hopen op betere tijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 10-03-2010 15:00:34 ]
pi_78974701
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:
Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
Niet opgeven, je komt er wel.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78977273
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_78977611
Eindelijk. Volgende week een sollicitatie gepland. Mijn tweede, terwijl ik nu al bijna 6 weken verder ben.
pi_78978018
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef funest het volgende:
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Als het goed klinkt, doen! Dan zit je ook meteen waar alle actie is, als je na dat jaar klaar bent.

Mint, gefeliciteerd, veel succes!
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:33:24 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78982009
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
pi_78983569
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
Ik heb er niet echt een gat zitten... alleen ander werk. Want ja, de huur en boodschappen moeten toch wel betaald worden.

Als je dit als reactie krijgt: wat moet ik dan? Maar niet meer werken? Lijkt me ook niet erg handig....
pi_78986898
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79001955
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, .......
Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt............Het blijft hopen op betere tijden!
Niet heel leuk allemaal, maar probeer de positieve kant te zien. Je hebt alweer werk, het geld loopt weer iets beter door en je cv is gevuld. Van helemaal geen werk naar iets wat er toch heel erg sterk op lijkt, nu de weg omhoog is ingezet kan het alleen beter gaan.
Is het geen optie om je kennis in te zetten als freelancer/eigen bedrijf? UWV heeft goede begeleiding om voor jezelf te beginnen, al zitten er zeker haken en ogen aan.
pi_79012020
Zoekmachines

Zie ik een vacature: tijdelijk voor chauffeur , hooguit 20 adressen per dag en werktijden van 16.30u tot 2.00u

Kijk ik naar de datum, is het een van vorig jaar.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:34:05 #114
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79021322
Vandaag ook maar gereageerd op een part-time en tijdelijke functie voor 24 uur. De salaris-indicatie was wel aardig en als ik die wat op kan trekken, ga ik er in elk geval weer aardig op vooruit financieel gezien t.o.v. wat ik nu als uitkering krijg. (zou dan 24 uur salaris worden en 16 uur uitkering lijkt me)
Aangezien het een redelijk skilled functie is hoop ik maar dat niet teveel pro's gaan reageren en ik aldus wat meer kans maak. Ik voldoe aan vrijwel alle eisen, maar dat zegt in deze tijden niet zo heel veel helaas.

De sollicitatieplicht blijft wel gelden voor de overige 16 uur, maar wellicht hoef ik er dan geen 4 in de week meer te doen. (dat doe ik graag als er ook 4 passende vacatures te vinden waren, maar da's lastig momenteel)
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:18 schreef nomar83 het volgende:
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Succes! Hopelijk kunnen we binnenkort weer iemand uitschrijven hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:51:47 #115
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79022286
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79022418
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef The_Hives het volgende:
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
Hier niet anders..
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:48 #117
50936 The_Hives
pi_79023128
frustrerend he
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79026578
Maandag op gesprek voor die tijdelijke baan. Misschien toch weer voor 3 maanden onder de pannen .

Leuke vacature gezien bij een bedrijf waar ik vorig jaar ook al heb gesolliciteerd. Ben benieuwd wat dat gaat worden . Gesprekken waren toen best positief.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79033013
Lieve dames en heren,

Ik kom jullie even een hart onder de riem steken...
Na bijna 8 maanden werkloos thuis te zitten, heb ik weer een lichtpuntje gevonden.
Woensdag mag ik op het tweede (en waarschijnlijk het afrondende) gesprek voor een functie die VER onder mijn niveau ligt, maar waar zeker toekomstperspectief in zit.
pi_79033122
Ik krijg in ieder geval een WW-uitkering, heb ik vandaag gehoord. Dus ik hoef nog niet op mijn reserves te teren! Ook een lichtpuntje. En volgende week een sollicitatiegesprek hier vijf minuten fietsen vandaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:56:39 #121
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79033448
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:03:09 #122
142400 RedFever007
pi_79033752
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..

Ga werken jij
pi_79033942
Alhoewel ik eigenlijk hier niet meer thuis hoor, willen jullie misschien wel weten wat ik de laatste twee weken heb uitgespookt.

De woensdag voordat ik moest beginnen heb ik samen gezeten op hun kantoor met de comm. dir. en de Business Unit Manager. Ondanks dat ze het druk hadden, namen ze alle tijd voor me. Nadat we het contract en allerlei andere papieren ondertekend hadden, kreeg ik van beide heren een ferme handdruk en gelukwensen. Met een big smile vertelde de directeur dat hij erg blij was met mij en dat hij er enorm veel zin in had. Hij stelde voor om direct een agenda op te zetten voor de komende twee weken - zo gezegd zo gedaan.

Tijdens dit plannen kwam de office manager vertellen dat bestelde de lease auto pas 10 maart geleverd zou worden. Ik gaf aan dat dat geen probleem zou zijn en dat ik voorlopig mijn eigen auto wel zou gebruiken als zij de kilometers zouden vergoeden. "Niets daarvan," riep de directeur. "Ze zorgen daar maar voor een voorloop auto! Wij hebben je een lease bak toegezegd en die moet er dan ook op je eerste werkdag staan!" Het is dat hij nog net niet zelf de telefoon pakte om het te regelen... Op mijn eerste werkdag, had ik van iedereen van het bedrijf een welkomstberichtje in mijn inbox!

En mijn evaluatie na twee weken: lange dagen, veel (heel veel) informatie te verwerken maar erg prettig om zoveel te kunnen leren. Er wordt tijd voor je genomen als je een vraag hebt; collega's komen vaak buurten om me zo welkom te laten voelen, en op vrijdag wordt er tijdens de lunch friet gehaald en wordt er een biertje geopend! Geen stijve boorden binnen het personeel, wel allemaal prestatie gericht - maar vooral teamspelers. Oh, en goeie

Naast de vele indrukken en meelopen met collega's wordt ik nu al ingezet bij het organiseren van 4 seminars. Daarnaast heb ik eind maart trainingen bij het overkoepelende bedrijf. Het is het jaar wachten wel waard geweest Ik ga echt met plezier naar mijn werk alhoewel ik 's avonds uitgeblust ben... Het voelt zo goed om weer gewaardeerd te worden om wie je bent en wat je kunt; in plaats van steeds afgewezen te worden bij het solliciteren.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_79034090
Klinkt als een leuk bedrijf. Dat zie je niet vaak dat mensen zo persoonlijk worden behandeld.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:39 #125
142400 RedFever007
pi_79034270
Je geeft ons allemaal in elk geval goede hoop op een leuke toekomst qua werk, Rooligan! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt, het klinkt ook heel goed allemaal.
pi_79045666
Ik kwam er vanavond achter dat ik een sollicitatie heb bij het bedrijf waar ik zo'n 5 jaar geleden eens een weekje heb gewerkt en ook in het gebouw aan de overkant van het bedrijf een paar maanden heb gezeten! Weet ik gelijk welk gebouw het is en hoe het er van binnen uitziet. Kan nog van pas komen tijdens mijn gesprek.
pi_79046223
Goed zo Roel !! Je bent goed terecht gekomen als ik het zo lees. Dan kun je dat vervelende jaar dat achter je ligt, nu wel vergeten. Zoiets is voor iedereen hier een hart onder de riem.
pi_79067752
Voor degenen die zich zorgen maken om een gat in het CV: ik ben bestuurswerkzaamheden gaan doen. Bestuurders zijn schaars. Dus als je bij een vereniging zit o.i.d.: ga in het bestuur. Ze trekken eerder weg dan dat ze erbij komen. Dat is echt bijna overal zo. Zo had ik in het bestuur waar ik nu zit taken die eigenlijk bedoeld waren voor 2 man. Aangezien m'n maat vertrokken is moet ik het nu in m'n eentje doen. Daarnaast heb ik ooit s een mede-werkzoekende gevraagd om me te helpen bij het vrijwilligerswerk dat ik doe, want een toernooi runnen kan ik niet in m'n eentje.

Daarnaast is het gelukt om ergens part time binnen te komen (dus eigenlijk ben ik maar parttime werkloos ). Maar ideaal is het niet. Ik heb ook geen ideaal diploma: ik ben bachelor of science. Teruggaan om een master te halen ligt wegens een lange ingewikkelde voorgeschiedenis ook niet makkelijk, dan is omscholen nog een betere optie. En daar komt de economische crisis nog bij. Plus dat ik van nature erg onzeker ben. Ik heb maar 1 factor die meezit: ik ben creatief.

Overigens moet ik toegeven dat ik er ook niet meer zo'n vaart achter zet als vroeger. Het werkt zo demotiverend. A zegt dat ik te slim ben voor het werk en B zegt dat ik te weinig ervaring heb. Waar zit in godsnaam die werkgever die inziet dat er ook een middenweg is? En werkgevers vragen steeds meer werkervaring die ik nog steeds niet echt heb. En vacatures blijken steeds vaker gewoon "ververst" te zijn. UItzendbureaus op hun kop geven heb ik ook al geprobeerd: zonder resultaat. Van de 3 waar ik sta ingeschreven ben ik maar over 1 tevreden. Die laten zien dat ze het wel proberen ondanks het feit dat het een losing battle is. Elke afwijzing is weer demotiverender, zo kom je in een spiraal. Het enige dat me overeind houdt is het feit dat ik zie dat mijn vrijwilligerswerk heel erg gewaardeerd wordt.
pi_79067842
Da's een goeie tip, van dat bestuurswerk! Ik kreeg laatst ook wanhopige post van twee verenigingen waar ik lid van ben dat ze voor de Nijmeegse afdeling mensen zoeken voor in het bestuur. Mijn vader idem dito. Volgens mij kun je echt overal een bestuursfunctie op je nemen als je wilt.
pi_79090238
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
pi_79093540
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
En toch ben ik niet altijd blij met vrijwilligerswerk. Ik snap de voordelen, maar er is ook een groot nadeel.

Van een krantje dat verschijnt in de regio waar ik ooit woonde, weet ik dat ze tien jaar terug betaalden voor hun journalisten. Die journalisten zijn eruit gegooid en vervangen door vrijwilligers. Want ja, als mensen het ook voor nop willen doen... Dat krantje zal daarmee geen uitzondering zijn. Ik weet ook dat op communicatie-afdelingen van bijvoorbeeld ziekenhuizen opeens veel vrijwilligers werken, waar eerst betaalde krachten stonden.

Van redactiewerk bij een radiozender vraag ik me daarom ook een beetje af: is die functie wel altijd een vrijwilligersfunctie geweest, of stond er eerst iemand die ervoor betaald kreeg?

Begrijp met ajb niet verkeerd hoor. Ik doe zelf ook vrijwilligerswerk, da's ook belangrijk, maar ik pas voor vrijwilligerswerk waarbij ik iemands betaalde baan 'afpak'. En ik word in mijn tak van sport een beetje moe van die: "Wat wij u bieden? Een fantastische gelegenheid om ervaring op te doen!"-advertenties, terwijl eerder gewoon een salaris werd geboden.
pi_79095374
Bij de zender waar ik zit, werken erg veel vrijwilligers en mensen die via speciale potjes en regelingen aan het werk zijn. Daarnaast zitten er veel stagiairs. Er zijn geloof ik in totaal 6fte's binnen de organisatie, waarvan 2 opgeslokt worden door de directeur en onderdirecteur. De overige 4 worden verdeeld over een aantal parttimers. Echt een organisatie die het van onbetaalde krachten moet hebben, omdat er simpelweg geen geld is voor degelijke salarissen.

Wat betreft streekkrantjes etc.: die dingen moeten het voornamelijk hebben van advertentie-inkomsten en/of ze zijn onderdeel van een groter regionaal dagblad (zoals hier bijvoorbeeld de gezinsbode onder het dagblad van het noorden valt). Ook bij die krantjes zullen altijd enkele vaste krachten nodig zijn die betaald krijgen, maar volgens mij kan het simpelweg al jaaaaaren niet meer uit om daar fulltime journalisten aan het werk te hebben. Ook daar zullen ze het dus moeten hebben van stagiairs, vrijwilligers en freelancers. Ik denk dus niet dat banen zozeer worden afgepakt, maar dat er een andere weg ingeslagen is om dergelijke krantjes uberhaupt te kunnen laten voortbestaan.
pi_79096223
Ja, misschien moeten we het maar zien als een onvermijdelijke ontwikkeling. Net zoals er ook geen schillenboeren meer zijn enzo. Maar zuur is het wel, als je in die richting eigenlijk je brood had willen verdienen...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:21:10 #135
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_79102781
Inmiddels ben ik alweer ruim een maand aan het werk bij mijn nieuwe werkgever. Het bevalt me beter dan ik voorheen gedacht had; aangename collega's, afwisselend werk. Ik ben nu werkzaam bij het bedrijf via een uitzendbureau, en het huidige contract loopt tot 18 juni. Het is officiëel een tijdelijk dienstverband, maar wellicht zit er contractverlenging in het vat en zelfs vast werk op den duur is niet uitgesloten. Voorlopig ga ik echter nog uit van contractbeëindiging op 18 juni.

Het salaris is helaas relatief laag (mede vanwege 32-urige werkweek) maar het is voldoende om noodzakelijke uitgaven te compenseren en alvast een vakantie te plannen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_79120798
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.

Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.

Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
pi_79120909
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met uitzendbureaus. Enkele weken geleden ben ik gewoon eens een paar bureaus langsgegaan met de mededeling dat ik graag tijdelijk ergens een administratieve klus doe. En ondanks het feit dat ik op zich overgekwalificeerd ben voor dat werk, en ze bij het uitzendbureau ook wel wisten dat ik weg ben als ik wat beters vind werd ik toch direct voorgesteld bij een bank. Enkele dagen later had ik een gesprek en nog weer enkele dagen later kon ik aan de slag. En het is nog best gevarieerd werk ook, daarnaast zit ik qua salaris ruim boven het minimum. Vooralsnog hoor je mij dus niet klagen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 14 maart 2010 @ 11:43:34 #138
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79120927
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_79121050
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.

Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.

Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
Dat staat je natuurlijk geheel vrij. Heeft het uitzendbureau niks mee te maken, uitzendbureaus leveren flexibel personeel aan bedrijven waarbij het voordeel is dat zowel jij als het uitzendbureau / bedrijf waar je uitgezonden wordt erg makkelijk van elkaar af kunnen komen. Als je - en dat willen uiteindelijk de meeste uitzendkrachten - een situatie nastreeft met wat meer vastigheid dan staat het je vrij om daar voor te kiezen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_79122128
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:

Ik krijg wel eens van uitzendbureaus te horen dat ik niet mag solliciteren bij bedrijven waar ze mij voorstellen.
Of waarvoor ik als oproepkracht sta (ook al heb ik er nog niet gewerkt).

Laatst 1 dagje ingevallen bij een BSO. Via het uitzendbureau. En bij die BSO organisatie zoeken ze regelmatig mensen. Ik denk wel dat ik binnenkort ga solliciteren, ook al mag het misschien officieel niet.
pi_79133947
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".

Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost .
pi_79138289
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
ik heb ook tijdelijk vrijwilligerswerk gedaan ( 2 1/2 dag receptioniste bij vluchtelingenwerk)
Deed t alleen voor mijn cv en wilde bezig zijn. Maar helaas was het totaal niet uitdagend.
Maar interessant om zoiets van dichtbij mee te maken
pi_79139493
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:33 schreef ShadyLane het volgende:
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".

Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost .
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
  zondag 14 maart 2010 @ 19:46:06 #144
142400 RedFever007
pi_79139532
een ontvangstbevestiging als een brief in de bus inderdaad

Nostalgie
pi_79142613
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd .
  zondag 14 maart 2010 @ 20:47:40 #146
142400 RedFever007
pi_79142851
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:43 schreef Disavowed het volgende:
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd .
In pak ?

nav je legendary ondertitel
pi_79142982
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

In pak ?

nav je legendary ondertitel
Yes .

It's going to be legen-wait for it-dary.

.
pi_79144254
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.

Dat is inderdaad een point of view waar ik overheen had gekeken. Het uzb zit mij nu ook te intimideren dat ik alles via hun moet laten lopen e.d. Ik hoop stiekem dat het bedrijf mij na die 6 maanden overkoopt, maar dat lijkt me ook te hoog gegrepen denk ik.

Anyway, aan alle werkzoekenden.....nader niet de wanhoop, want wanhoop is for the weak. PEACE OUT!
pi_79175986
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
Bij deze stond er alleen een postbusadres vermeld, dus die heb ik keurig uitgeprint en ouderwetsch op de bus gedaan. Ik mail liever, moest nu ineens gaan opletten dat ik de brief wel niet lelijk vouwde en de envelop enigszins netjes schreef .
pi_79176141
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_79176517
Afgelopen vrijdag sollicitatiegesprek gehad bij een reclamebureau. Gesprek verliep erg goed, vriendelijke mensen. Ze lieten weten op zoek te zijn naar een jonge enthousiaste DTP-er die het team kan versterken omdat bleek dat in de organisatie daar te meeste stress zat. Vervolgens lieten zij zien wat voor klanten ze hebben en wat er van mij verwacht wordt en ik liet mijn portfolio zien en verklaarde mijn CV. Vervolgens een korte rondleiding door het gebouw waarbij me meteen opviel dat het één en al jonge mensen zijn die er werken. Zelfs mensen van mijn vorige opleiding en een kennis waarvan ik geen idee had dat hij daar al jaren werkt. Na een uur verliet ik met een goed gevoel het pand.

Vanmorgen gebeld door de contactpersoon, ze wilde weten hoe ze het gesprek vonden gaan en hoe ik het bedrijf vond. Ik liet weten dat ik het gesprek goed vond lopen en ik een zeer positieve indruk had van het reclamebureau. Het bleek wederzijds, dus voor volgende week mag ik terug komen en willen ze met me 'proefdraaien', eens zien hoe goed ik ben in de praktijk.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79176702
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
Absoluut, dat is ook niet logisch, dat is pure tijdsverspilling. Daarom denk ik dat de GM achteraf heeft gezegd "hij heeft niet genoeg ervaring, zoek maar iemand anders" terwijl de mensen die mij uitnodigden mijn werkervaring breed genoeg vonden.
pi_79190500
Goedemiddag Mint!

Helaas moet ik je via deze weg mededelen dat [bedrijf] geen interesse heeft in een kennismaking. Ze zoeken iemand met relevante werkervaring en missen deze op je CV.

We houden het uiteraard voor je in de gaten!

Ze vroegen iemand die kennis had van SAP, excel en vijf jaar of meer werkervaring had in de contractadministratie. Ik heb kennis van SAP en excel, cursussen voor gevolgd maar ik heb maar vier jaar ervaring in de contractbeheer, dus dan heb ik geen relevante werkervaring? Verzin dan een goeie kutsmoes!
pi_79191541
Maandag weer het eerste sollicitatiegesprek, voor een baan die HEUL erg goed bij me past. De enige hobbel zal mss het salaris zijn (en de commissieleden natuurlijk, die moeten me wel willen aannemen uiteraard).
pi_79197342
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
pi_79198089
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 03:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
Serieus? Heb ik wel eens eerder gehad, meerdere keren zelfs.
pi_79199034
Aangenomen .

Gelukkig voor de komende 3 maanden weer geld en werk. Nu nog in mijn eigen vakgebied .
pi_79199208
Gefeliciteerd.
pi_79199308
Gefeli
pi_79199648
@Disavowed: nice!!

Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
pi_79199939
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:42 schreef Tiez10 het volgende:
@Disavowed: nice!!

Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
pi_79200532
Thanks !

Het is werk onder mijn niveau, dat wel en ik moest er niet te veel van verwachten zeiden ze. Maar ik ben in elk geval blij dat ik weer wat te doen heb en dat mijn spaarsaldo op peil blijft.

De volgende stap is om in de komende maanden passend werk te vinden .
pi_79200643
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.

Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:07:40 #164
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79202192
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen.. Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79202303
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen.. Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.

En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-03-2010 11:16:56 ]
pi_79202536
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.

Die 'luxe' heb ik niet meer, omdat ik maar 3 maanden recht had op WW.

Maar het geeft niet, want ik ben niet te lui om wat voor mijn geld te doen .
pi_79202924
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.

Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
pi_79202936
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
Ik denk dat het idd zo zit...

Wat betreft "onder m'n niveau" willen werken: ik heb al een aantal keren op dergelijke (tiijdelijke) functies gereageerd, maar ook daar kom ik niet voor in aanmerking vanwege gebrek aan ervaring oid. Ik heb nu ook nog een vacature op mbo-niveau liggen waar ik wel op ga reageren: lijkt me gewoon leuk werk, dus dan vind ik het niet zo boeiend dat het geen hbo/wo is...
pi_79203136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.

En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.
Werkbriefjes?? Hier heb je die niet eens meer. En dat van die sollicitatieplicht: ze hebben mij gezegd dat ik eigenlijk 5 keer per maand moest solliciteren maar als dat niet lukte begrepen ze dat ook wel.
pi_79203162
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.

Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
Nee hoor .
pi_79203540
Wat een ontiegelijke kutsite is dat werk.nl toch ook. Probeer vanaf gisteravond mijn werkm@p aan te vullen, maar krijg telkens dezelfde foutmelding:

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to www.werkeninkomen.nl.

The OCSP server has no status for the certificate.

(Error code: sec_error_ocsp_unknown_cert)

* The page you are trying to view can not be shown because the authenticity of the received data could not be verified.

* Please contact the web site owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site.
pi_79203550
A.s. maandag weer een gesprek. Dit keer voor Night Manager in een ander hotel, maar wel bij dezelfde keten als mijn laatste gesprek. Nachtwerk heeft niet mijn voorkeur, maar ik moet ergens mee beginnen, dus ik ga er gewoon voor. .
pi_79203686
hoi, ik ben ook werkzoekend

22 februari afgestudeerd, nu in de bijstand en ik ken ondertussen bijna alle sites van uitzend- en detacheringsbureau's uit mijn hoofd
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:20:32 #174
45722 Dromer
pi_79204788
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:54 #175
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79205503
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
Waar wordt dat aantal sollicitaties eigenlijk op gebaseerd? En precies wat je zegt, het gaat op een gegeven moment nergens meer over. Ik begrijp dat er een soort van druk achter moet staan aangezien omdat er ook genoeg mensen zijn die gewoon niet weer aan de slag wíllen, maar solliciteren om het solliciteren is inderdaad vrij zinloos.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79205576
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciteren
pi_79206721
Ik denk dat ik gemiddeld wel 3 a 4 sollicitaties per week de deur uit doe. Het ligt er natuurlijk maar aan wat je zoekt en waar je zoekt. Ik kijk in meer dan één richting en ben niet plaatsgebonden. Dat scheelt natuurlijk al enorm.
pi_79207007
Zonet werkbriefje ingeleverd bij het UZB. En toch maar even gevraagd naar het wel of niet mogen solliciteren bij het bedrijf waar ze je naar uitzenden. (eigenlijk ben ik gewoon een watje dat ik het niet doe haha).
Maar het mag dus officieel idd niet. Ze kon wel mijn CV aan hun doorspelen. Dat is dan wel weer fijn.

Zometeen even reageren op een vacature die morgen sluit. Heb hem al een tijdje bij mn favorieten staan, maar geen motivatie voor gehad om te gaan schrijven. Sowieso was de motivatie een beetje ver te zoeken de afgelopen week.

Volgende week ook weer een gesprek met mn coach. Heb haar vorige week gemaild dat ik het gewoon even niet meer wist, en of ze me nog kende (laatste keer in november contact gehad geloof ik.. en toen ergens aan de slag gegaan, dus me laten uitschrijven bij het UWV).
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:40:26 #179
142400 RedFever007
pi_79208705
Aantal verplichte sollicitaties per week: 0

In het kader van de wet WIJ wil de gemeente dat ik meewerk met een reïntegratietraject via een reintegratiebureau. Dit bureau helpt mij met het zoeken naar vactures en het solliciteren.

Het aantal sollicitaties dat ik verstuur word ecther door niemand gecontroleerd. Volgens de gemeenteambtenaar is alles goed zolang ik maar één keer in de twee weken naar het reintegratiebureau ga.

Om het zekere voor het onzekere te nemen verstuur ik per week toch 3-5 sollicitaties.

[ Bericht 40% gewijzigd door Keesflap op 16-03-2010 14:12:22 ]
pi_79208762
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:16:09 #182
50936 The_Hives
pi_79209313
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
2 gesprekken op een stuk of 30 sollicitaties (maar bij die 30 wel 5 naar 1 bedrijf en 5 naar ander bedrijf )
Fok! Federatie
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:19:11 #183
45722 Dromer
pi_79212161
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:40 schreef omearos het volgende:

[..]

4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciteren
Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.

Gelukkig is m'n aantal verplichte sollicitatie-activiteiten teruggeschroefd naar 1 per week. Het was wel duidelijk dat er momenteel bijna niks te vinden is in mijn vakgebied in mijn regio.
Natuurlijk hoop ik er (veel) meer te halen.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.
pi_79212720
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Keesflap het volgende:
In het kader van de wet WIJ wil de gemeente dat ik meewerk met een reïntegratietraject via een reintegratiebureau. Dit bureau helpt mij met het zoeken naar vactures en het solliciteren.
Dat wil ik ook!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat is je achtergrond?

Ik zit trouwens ook op 0 verplichte sollicitaties... want ik heb geen WW of bijstand of iets dergelijks.
pi_79213320
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.

Gelukkig is m'n aantal verplichte sollicitatie-activiteiten teruggeschroefd naar 1 per week. Het was wel duidelijk dat er momenteel bijna niks te vinden is in mijn vakgebied in mijn regio.
Natuurlijk hoop ik er (veel) meer te halen.
[..]

Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.
Ik heb ook al een aantal kennismakingsgesprekken gehad. "Even kijken wie er achter dit cv zit" en dan mag je weer gaan. Tot nu toe heeft het nog geen enkele concrete sollicitatie opgeleverd
pi_79218616
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:30 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat wil ik ook!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat is je achtergrond?

Ik zit trouwens ook op 0 verplichte sollicitaties... want ik heb geen WW of bijstand of iets dergelijks.

Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.

Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.

Na mijn studie heb ik bij mijn gemeente een bijstanduitkering aangevraagd. Op 1 oktober is echter de Wet Investering in Jongeren ingevoerd om het aantal bijstandsgerechtigden terug te dringen en om iets te doen aan de jeugdwerkloosheid. Iedere Nederlander tussen 16 en 27 krijgt nu niet meer automatisch een bijstandsuitkering wanneer ze deze aanvragen. De gemeente is sinds oktober verplicht om die mensen een baan of een opleiding aan te bieden. Als de inkomsten van de baan of opleiding niet genoeg zijn om van rond te komen, dan kan dit aangevuld worden met een inkomensvoorziening. Voor deze uitkering gelden, tenzij anders aangegeven, wel dezelfde eisen als voor de normale bijstandsuitkering. (bijvoorbeeld vermogen, verplichte sollicitaties, etc.)

Na mijn studie heb ik dus een aanvraag ingediend. Door de ambtenaar die mijn zaak behandeld werd mij al snel duidelijk gemaakt dat de wet WIJ gemaakt was met schoolverlaters en mensen zonder diploma in het achterhoofd. Toch valt iedere jongere er onder. Aangezien ze mij niet graag op een traject voor dergelijke laagopgeleiden plaatsten heb ik bij hen aangegeven dat ik wel hulp bij het solliciteren wilde. Zij hebben mij toen bij een re-integratiebureau ingeschreven, special gericht op hoger opgeleiden, vlakbij mijn woonplaats. Sinds halverwege december heeft mijn persoonlijke re-integratiecoach mij geholpen met het schrijven van brieven, het bijwerken van mijn CV, het zoeken naar stages/vacatures en het hoe en waarom van een sollicitatiegesprek.

Aangezien ik geen inkomen had, kon ik ook nog een inkomensvoorziening aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan. Hoewel het zeker geen vetpot is, kan ik er, aangezien ik nog bij mijn ouders woon, wel van rond komen.
pi_79218966
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.

Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.

Na mijn studie heb ik bij mijn gemeente een bijstanduitkering aangevraagd. Op 1 oktober is echter de Wet Investering in Jongeren ingevoerd om het aantal bijstandsgerechtigden terug te dringen en om iets te doen aan de jeugdwerkloosheid. Iedere Nederlander tussen 16 en 27 krijgt nu niet meer automatisch een bijstandsuitkering wanneer ze deze aanvragen. De gemeente is sinds oktober verplicht om die mensen een baan of een opleiding aan te bieden. Als de inkomsten van de baan of opleiding niet genoeg zijn om van rond te komen, dan kan dit aangevuld worden met een inkomensvoorziening. Voor deze uitkering gelden, tenzij anders aangegeven, wel dezelfde eisen als voor de normale bijstandsuitkering. (bijvoorbeeld vermogen, verplichte sollicitaties, etc.)

Na mijn studie heb ik dus een aanvraag ingediend. Door de ambtenaar die mijn zaak behandeld werd mij al snel duidelijk gemaakt dat de wet WIJ gemaakt was met schoolverlaters en mensen zonder diploma in het achterhoofd. Toch valt iedere jongere er onder. Aangezien ze mij niet graag op een traject voor dergelijke laagopgeleiden plaatsten heb ik bij hen aangegeven dat ik wel hulp bij het solliciteren wilde. Zij hebben mij toen bij een re-integratiebureau ingeschreven, special gericht op hoger opgeleiden, vlakbij mijn woonplaats. Sinds halverwege december heeft mijn persoonlijke re-integratiecoach mij geholpen met het schrijven van brieven, het bijwerken van mijn CV, het zoeken naar stages/vacatures en het hoe en waarom van een sollicitatiegesprek.

Aangezien ik geen inkomen had, kon ik ook nog een inkomensvoorziening aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan. Hoewel het zeker geen vetpot is, kan ik er, aangezien ik nog bij mijn ouders woon, wel van rond komen.
Thanx.
Info van de wet WIJ wist ik al. En dat ze niet zoveel doen voor mensen met een diploma (heb zelf een HBO diploma). Maar hulp bij solliciteren e.d. wil ik eigenlijk wel, want het schiet maar niet op. Dus ik zal volgende week (gesprek met mn coach) daarnaar vragen... en me niet laten afschepen met een sollicitatiecursus hoop ik...

Ik denk niet dat ik in aanmerking kom voor een inkomensvoorziening (samenwonend, partner met wajong... en werk 1 a 2 avonden in de kroeg... dus we zitten op het sociaal minimum), maar dat hoef ik ook niet perse.

En dan de andere vraag: Helpt het je ook daadwerkelijk? Denk je dat je nu al verder bent dan wanneer je het allemaal zelf zou doen?
pi_79219270
Algemeen: Het helpt zeker wel. Wat mij het meeste aanspreekt is de persoonlijke feedback. De hulp die je krijgt is helemaal afgestempeld op jouw situatie.

Wat mij nog het meeste geholpen heeft is het feit dat we verschillende sollicitaitegesprekken hebben geoefend. Ik merk dat ik veel beter weet wat ik kan verwachten en ook heb ik het gevoel dat ik de gesprekken beter kan leiden.

Wat ook helpt is dat mijn coach elke belangrijke solicitatiebrief vooraf nog nakijkt en van commentaar voorziet.

Inkomensvoorziening: Altijd proberen aan te vragen. Zolang je niet teveel vermogen hebt (5400,-) zou je het in principe moeten kunnen krijgen.

Nog iets wat ik vergeten was in mijn eerdere post: Toen ik een WIJ-aanvraag indiende vroeg de gemeente of ik eerst niet een sollicitatiecursus kon volgen bij het UWV. Dankzij de economische crisis was daar echter een wachttijd van 2 maanden. Toen dat helemaal duidelijk was werd ik pas aangemeld bij het reintegratiebureau.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:30:52 #189
50936 The_Hives
pi_79219929
eindelijk weer eens 2 sollicitatiegesprekken/ 1 deze en 1 volgende week

werd wel eens tijd voor iets positiefs
Fok! Federatie
pi_79220566
Lees hier nu al een poosje mee maar vond het toch wel eens tijd me te melden. Eind Augustus afgestuurd (economische achtergrond) en sindsdien op zoek naar werk.

Lees hier over de wet WIJ, een aangezien ik daar ook onder val wou ik daar nog iets aan toe voegen. Het UWV kan inderdaad weinig doen, maar gelukkig zijn er soms wel andere initiatieven. In mijn geval is het zo dat ik momenteel een project volg waarbij eerst een cursus wordt gegeven (brief, cv, gesprek, etc), en daarnaast wordt geholpen een een werkervaringsplek te vinden. Dus 6 - 12 maanden werkervaring op doen in je eigen vakgebied met behoud van een (bijstands)uitkering om daarna door te stromen in een vaste functie of anders met relevante werkervaring op zak in een sterkere positie staan om verder te solliciteren.
pi_79220797
Wel frappant dat er zoveel verschil zit in het aantal verplichte sollicitaties. Vorig jaar moest ik er, net als nu, gemiddeld 1 per week doen. Een brief nabellen voor de status hoorde er ook al bij!
pi_79221432
Heb net vanmiddag contact gehad met het UWV. Volgens mij moet ik het meeste solliciteren van iedereen tot nu toe, minstens 5 per week. Geen probleem, zit nu al op gemiddeld 10 per week.
Morgen eerste gesprek voor een functie en ik zit bij andere bedrijven ook nog in de molen.

Zal blij zijn als deze verplichte 'vakantie' weer voorbij is, heb het forum van voor tot achter doorgespit, het hele internet zo'n beetje bekeken, ben door de voorraad films heen, ergo, tijd om weer wat nuttigs te gaan doen en te werken voor de centjes!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:30:34 #193
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79225207
Keesflap ik heb van mijn inmiddels ex-werk een outplacement traject gekregen voor een aantal maanden. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Ik vind het zelf erg fijn.

En ik heb nu zo'n 10 sollicitaties gestuurd waarvan ik bij zo'n 4 niet op gesprek uitgenodigd ben of niet voorgedragen ben.
pi_79225215
Wat kan het betekenen wanneer een uzb een berichtje achterlaat op je voicemail over je lopende sollicitaties en of je daar even over wil terugbellen?

Kunnen ze niet gewoon zeggen of ik word uitgenodigd voor een gesprek of ben afgewezen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:31:58 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79225291
Misschien hebben ze aanvullende info nodig over ervaring of opleiding?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:29:42 #196
45722 Dromer
pi_79228647
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:11 schreef Nemephis het volgende:
Heb net vanmiddag contact gehad met het UWV. Volgens mij moet ik het meeste solliciteren van iedereen tot nu toe, minstens 5 per week. Geen probleem, zit nu al op gemiddeld 10 per week.
Morgen eerste gesprek voor een functie en ik zit bij andere bedrijven ook nog in de molen.
Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)
Als het gaat om vooral open sollicitaties wordt het na een paar maanden toch lastiger omdat je op een gegeven moment de meeste bedrijven wel hebt gehad.
pi_79230683
Na een tijdje dit topic meegelezen te hebben, een account aangemaakt.

Ik herken vooral de situatie van Kekaa. Heb zelfs MWD gedaan. Netjes in 4 jaar afgerond in 2005, een 9 op afstuderen, lijst prima referenties. In 1,5 jaar solliciteren en > 40 sollicitaties slechts 1 gesprek gehad, als ik kijk naar de banen die bij de opleiding passen. Reden is dat er al gauw 200 reacties waren. Van mijn opleiding is slechts een enkeling in het werkveld terecht gekomen. Vrijwel in alle gevallen via de stage, de mazzelaars hadden een stage waar vacaturs ontstonden. Ik ken ook veel CMV-ers en geen een met passende baan.

Ik ben iets totaal anders gaan doen. Mezelf een termijn van 1,5 jaar gegeven. Ongevraagd advies aan Kekaa: Stel een termijn, als je dan nog niets hebt, ga iets totaal anders doen. In waardeloze uitzendbaantjes blijven hangen terwijl je alleen maar afwijzingen krijgt leidt tot niets.

Kort geleden helaas zonder werk komen te zitten. Gesolliciteerd als programmeur. Veel ervaring en zeer veel kennis, maar niets vanuit werk. Ook geen relevant diploma, sterker nog geheel andere studierichting. Desondanks van 7 sollicitaties 4 keer gesprek, en ik moest kiezen uit 2 banen met prima salaris. Per 12 april beginnen.

Totaal tegengesteld aan het wereldje van het welzijn. Helaas zijn de welzijnsopleidingen enorm groot. Een beperkte toelating (loting) + het aannemen van onervaren mensen als voorwaarde stellen voor subsidie zal de situatie al beter maken. Werkgevers die > 100 sollicitaties krijgen worden kortzichtig. Gelukkig ben ik goed in staat om iets nieuws te leren, in een sector waar wat meer gezonde schaarste aan mensen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door SvMp op 16-03-2010 22:08:59 ]
pi_79230828
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat kan het betekenen wanneer een uzb een berichtje achterlaat op je voicemail over je lopende sollicitaties en of je daar even over wil terugbellen?

Kunnen ze niet gewoon zeggen of ik word uitgenodigd voor een gesprek of ben afgewezen?
Is meestal positief. Als het een afwijzing is, is er niets gemakkelijker dan het inspreken van voicemail. Voicemail stelt geen lastige vragen
pi_79231011
Laten we het hopen. Morgen maar gelijk eens bellen.
pi_79234271
Interessant verhaal, SvMp en gefeliciteerd met je baan!
Je hebt je programmeerervaring vanuit 'zelf hobbyen in de avonduren'? Ben ik ook mee bezig, maar gaat vooralsnog moeizaam, met een baan die vaak doorloopt tot in de avonden en weekends. Gelukkig komt er nu wat meer rust in de tent en kan ik het weer oppakken. Ik was liever werkzoekend geweest in de periode toen ze elke enigszins snuggere persoon aannamen en intern opleidden. Van mij mag die vergrijzing snel opschieten, dan komen die gouden tijden misschien weer terug .

Het is heel raar, ik ga elke dag keurig naar m'n werk maar heb er in mijn hoofd al afscheid genomen. Stel me steeds voor hoe ik al jaren in m'n nieuwe baan werk en af en toe vertel "ik heb in het verleden tien jaar in het onderwijs gewerkt". Alsof het al ver achter me ligt. Het schijnt gangbaar te zijn in de sportpsychologie om het gewenste doel al voor je te zien alsof het al bereikt is, ik doe momenteel net zoiets. Nu maar hopen dat het net zo goed werkt als bij Olympische kampioenen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')