Heeek JDxquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:35 schreef JDx het volgende:
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.
Succes met zoeken guys!
(en girls)
Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, ten eerste maken ze gebruik van mijn kennis, webdesign, folders ontwerpen, hoger komen in Google, adwords e.d. onderhouden, dus ik leer hier niks en het bedrijf is verder ook te klein om hogerop te kunnen komen. Het is totaal geen uitdaging ofzo. Puur inkomen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Heeek JDx
Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond![]()
Niet opgeven, je komt er wel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:
Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
Als het goed klinkt, doen! Dan zit je ook meteen waar alle actie is, als je na dat jaar klaar bent.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef funest het volgende:
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Ik heb er niet echt een gat zitten... alleen ander werk. Want ja, de huur en boodschappen moeten toch wel betaald worden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).
Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
Niet heel leuk allemaal, maar probeer de positieve kant te zien. Je hebt alweer werk, het geld loopt weer iets beter door en je cv is gevuld. Van helemaal geen werk naar iets wat er toch heel erg sterk op lijkt, nu de weg omhoog is ingezet kan het alleen beter gaan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, .......
Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt............Het blijft hopen op betere tijden!
Succes! Hopelijk kunnen we binnenkort weer iemand uitschrijven hier.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:18 schreef nomar83 het volgende:
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Hier niet anders..quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef The_Hives het volgende:
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..
En toch ben ik niet altijd blij met vrijwilligerswerk. Ik snap de voordelen, maar er is ook een groot nadeel.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
Dat staat je natuurlijk geheel vrij. Heeft het uitzendbureau niks mee te maken, uitzendbureaus leveren flexibel personeel aan bedrijven waarbij het voordeel is dat zowel jij als het uitzendbureau / bedrijf waar je uitgezonden wordt erg makkelijk van elkaar af kunnen komen. Als je - en dat willen uiteindelijk de meeste uitzendkrachten - een situatie nastreeft met wat meer vastigheid dan staat het je vrij om daar voor te kiezen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.
Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.
Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
Ik krijg wel eens van uitzendbureaus te horen dat ik niet mag solliciteren bij bedrijven waar ze mij voorstellen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.
Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.
Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
ik heb ook tijdelijk vrijwilligerswerk gedaan ( 2 1/2 dag receptioniste bij vluchtelingenwerk)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:33 schreef ShadyLane het volgende:
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".
Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost.
In pakquote:Op zondag 14 maart 2010 20:43 schreef Disavowed het volgende:
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd.
Yesquote:Op zondag 14 maart 2010 20:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
In pak?
nav je legendary ondertitel
quote:Op zondag 14 maart 2010 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.
Bij deze stond er alleen een postbusadres vermeld, dus die heb ik keurig uitgeprint en ouderwetsch op de bus gedaan. Ik mail liever, moest nu ineens gaan opletten dat ik de brief wel niet lelijk vouwde en de envelop enigszins netjes schreefquote:Op zondag 14 maart 2010 19:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
Absoluut, dat is ook niet logisch, dat is pure tijdsverspilling. Daarom denk ik dat de GM achteraf heeft gezegd "hij heeft niet genoeg ervaring, zoek maar iemand anders" terwijl de mensen die mij uitnodigden mijn werkervaring breed genoeg vonden.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
Serieus? Heb ik wel eens eerder gehad, meerdere keren zelfs.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 03:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:42 schreef Tiez10 het volgende:
@Disavowed: nice!!
Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen..Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Die 'luxe' heb ik niet meer, omdat ik maar 3 maanden recht had op WW.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.
Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
Ik denk dat het idd zo zit...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:54 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
Werkbriefjes?? Hier heb je die niet eens meer. En dat van die sollicitatieplicht: ze hebben mij gezegd dat ik eigenlijk 5 keer per maand moest solliciteren maar als dat niet lukte begrepen ze dat ook wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.
En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.
Nee hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.
Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen..Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Waar wordt dat aantal sollicitaties eigenlijk op gebaseerd? En precies wat je zegt, het gaat op een gegeven moment nergens meer over. Ik begrijp dat er een soort van druk achter moet staan aangezien omdat er ook genoeg mensen zijn die gewoon niet weer aan de slag wíllen, maar solliciteren om het solliciteren is inderdaad vrij zinloos.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciterenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
2 gesprekken op een stuk of 30 sollicitaties (maar bij die 30 wel 5 naar 1 bedrijf en 5 naar ander bedrijfquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:40 schreef omearos het volgende:
[..]
4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciteren
Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
Dat wil ik ook!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Keesflap het volgende:
In het kader van de wet WIJ wil de gemeente dat ik meewerk met een reïntegratietraject via een reintegratiebureau. Dit bureau helpt mij met het zoeken naar vactures en het solliciteren.
Ik heb ook al een aantal kennismakingsgesprekken gehad. "Even kijken wie er achter dit cv zit" en dan mag je weer gaan. Tot nu toe heeft het nog geen enkele concrete sollicitatie opgeleverdquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.
Gelukkig is m'n aantal verplichte sollicitatie-activiteiten teruggeschroefd naar 1 per week. Het was wel duidelijk dat er momenteel bijna niks te vinden is in mijn vakgebied in mijn regio.
Natuurlijk hoop ik er (veel) meer te halen.
[..]
Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.
Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat wil ik ook!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat is je achtergrond?
Ik zit trouwens ook op 0 verplichte sollicitaties... want ik heb geen WW of bijstand of iets dergelijks.
Thanx.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:
[..]
Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.
Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.
Na mijn studie heb ik bij mijn gemeente een bijstanduitkering aangevraagd. Op 1 oktober is echter de Wet Investering in Jongeren ingevoerd om het aantal bijstandsgerechtigden terug te dringen en om iets te doen aan de jeugdwerkloosheid. Iedere Nederlander tussen 16 en 27 krijgt nu niet meer automatisch een bijstandsuitkering wanneer ze deze aanvragen. De gemeente is sinds oktober verplicht om die mensen een baan of een opleiding aan te bieden. Als de inkomsten van de baan of opleiding niet genoeg zijn om van rond te komen, dan kan dit aangevuld worden met een inkomensvoorziening. Voor deze uitkering gelden, tenzij anders aangegeven, wel dezelfde eisen als voor de normale bijstandsuitkering. (bijvoorbeeld vermogen, verplichte sollicitaties, etc.)
Na mijn studie heb ik dus een aanvraag ingediend. Door de ambtenaar die mijn zaak behandeld werd mij al snel duidelijk gemaakt dat de wet WIJ gemaakt was met schoolverlaters en mensen zonder diploma in het achterhoofd. Toch valt iedere jongere er onder. Aangezien ze mij niet graag op een traject voor dergelijke laagopgeleiden plaatsten heb ik bij hen aangegeven dat ik wel hulp bij het solliciteren wilde. Zij hebben mij toen bij een re-integratiebureau ingeschreven, special gericht op hoger opgeleiden, vlakbij mijn woonplaats. Sinds halverwege december heeft mijn persoonlijke re-integratiecoach mij geholpen met het schrijven van brieven, het bijwerken van mijn CV, het zoeken naar stages/vacatures en het hoe en waarom van een sollicitatiegesprek.
Aangezien ik geen inkomen had, kon ik ook nog een inkomensvoorziening aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan. Hoewel het zeker geen vetpot is, kan ik er, aangezien ik nog bij mijn ouders woon, wel van rond komen.
Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:11 schreef Nemephis het volgende:
Heb net vanmiddag contact gehad met het UWV. Volgens mij moet ik het meeste solliciteren van iedereen tot nu toe, minstens 5 per week. Geen probleem, zit nu al op gemiddeld 10 per week.
Morgen eerste gesprek voor een functie en ik zit bij andere bedrijven ook nog in de molen.
Is meestal positief. Als het een afwijzing is, is er niets gemakkelijker dan het inspreken van voicemail. Voicemail stelt geen lastige vragenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat kan het betekenen wanneer een uzb een berichtje achterlaat op je voicemail over je lopende sollicitaties en of je daar even over wil terugbellen?
Kunnen ze niet gewoon zeggen of ik word uitgenodigd voor een gesprek of ben afgewezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |