Absoluut, dat is ook niet logisch, dat is pure tijdsverspilling. Daarom denk ik dat de GM achteraf heeft gezegd "hij heeft niet genoeg ervaring, zoek maar iemand anders" terwijl de mensen die mij uitnodigden mijn werkervaring breed genoeg vonden.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
Serieus? Heb ik wel eens eerder gehad, meerdere keren zelfs.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 03:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:42 schreef Tiez10 het volgende:
@Disavowed: nice!!
Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen..Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Die 'luxe' heb ik niet meer, omdat ik maar 3 maanden recht had op WW.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.
Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
Ik denk dat het idd zo zit...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:54 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
Werkbriefjes?? Hier heb je die niet eens meer. En dat van die sollicitatieplicht: ze hebben mij gezegd dat ik eigenlijk 5 keer per maand moest solliciteren maar als dat niet lukte begrepen ze dat ook wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.
En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.
Nee hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.
Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen..Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Waar wordt dat aantal sollicitaties eigenlijk op gebaseerd? En precies wat je zegt, het gaat op een gegeven moment nergens meer over. Ik begrijp dat er een soort van druk achter moet staan aangezien omdat er ook genoeg mensen zijn die gewoon niet weer aan de slag wíllen, maar solliciteren om het solliciteren is inderdaad vrij zinloos.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |