abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79176517
Afgelopen vrijdag sollicitatiegesprek gehad bij een reclamebureau. Gesprek verliep erg goed, vriendelijke mensen. Ze lieten weten op zoek te zijn naar een jonge enthousiaste DTP-er die het team kan versterken omdat bleek dat in de organisatie daar te meeste stress zat. Vervolgens lieten zij zien wat voor klanten ze hebben en wat er van mij verwacht wordt en ik liet mijn portfolio zien en verklaarde mijn CV. Vervolgens een korte rondleiding door het gebouw waarbij me meteen opviel dat het één en al jonge mensen zijn die er werken. Zelfs mensen van mijn vorige opleiding en een kennis waarvan ik geen idee had dat hij daar al jaren werkt. Na een uur verliet ik met een goed gevoel het pand.

Vanmorgen gebeld door de contactpersoon, ze wilde weten hoe ze het gesprek vonden gaan en hoe ik het bedrijf vond. Ik liet weten dat ik het gesprek goed vond lopen en ik een zeer positieve indruk had van het reclamebureau. Het bleek wederzijds, dus voor volgende week mag ik terug komen en willen ze met me 'proefdraaien', eens zien hoe goed ik ben in de praktijk.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79176702
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
Absoluut, dat is ook niet logisch, dat is pure tijdsverspilling. Daarom denk ik dat de GM achteraf heeft gezegd "hij heeft niet genoeg ervaring, zoek maar iemand anders" terwijl de mensen die mij uitnodigden mijn werkervaring breed genoeg vonden.
pi_79190500
Goedemiddag Mint!

Helaas moet ik je via deze weg mededelen dat [bedrijf] geen interesse heeft in een kennismaking. Ze zoeken iemand met relevante werkervaring en missen deze op je CV.

We houden het uiteraard voor je in de gaten!

Ze vroegen iemand die kennis had van SAP, excel en vijf jaar of meer werkervaring had in de contractadministratie. Ik heb kennis van SAP en excel, cursussen voor gevolgd maar ik heb maar vier jaar ervaring in de contractbeheer, dus dan heb ik geen relevante werkervaring? Verzin dan een goeie kutsmoes!
pi_79191541
Maandag weer het eerste sollicitatiegesprek, voor een baan die HEUL erg goed bij me past. De enige hobbel zal mss het salaris zijn (en de commissieleden natuurlijk, die moeten me wel willen aannemen uiteraard).
pi_79197342
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
pi_79198089
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 03:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb aanstaande donderdag een gesprek met 3(!) mensen. Dit is echt de eerste keer in mijn hele carriere dat ik moet lullen met 3 mensen.
Serieus? Heb ik wel eens eerder gehad, meerdere keren zelfs.
pi_79199034
Aangenomen .

Gelukkig voor de komende 3 maanden weer geld en werk. Nu nog in mijn eigen vakgebied .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79199208
Gefeliciteerd.
pi_79199308
Gefeli
pi_79199648
@Disavowed: nice!!

Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
pi_79199939
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:42 schreef Tiez10 het volgende:
@Disavowed: nice!!

Opmerkelijk: ik heb hier een vacature waarin staat: "Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een man." Omgekeerd ben ik het wel een aantal keren tegengekomen, maar dit is nieuw voor me. Nouja, maak ik meer kans he
Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
pi_79200532
Thanks !

Het is werk onder mijn niveau, dat wel en ik moest er niet te veel van verwachten zeiden ze. Maar ik ben in elk geval blij dat ik weer wat te doen heb en dat mijn spaarsaldo op peil blijft.

De volgende stap is om in de komende maanden passend werk te vinden .
pi_79200643
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.

Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:07:40 #164
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79202192
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Grappig is dat ik nog niets van het UWV heb gehoord over die sollcitatieplicht van 4 solli's per maand. Heb het vermoeden dat ze dit tijdelijk hebben afgeschaft vanwege het overschot aan werklozen, of iets dergelijks...
4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen.. Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79202303
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

4 per maand? Ik ben officieel verplicht er 3 per week te doen.. Maar ook nog niks over gehoord idd. Over 2 weken een kennismakingsgesprek bij een organisatie waar ik gesolliciteerd had. Functie is maar voor een half jaar maar dan heb ik in elk geval iets en kan ik van daaruit rustig verder zoeken.
Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.

En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-03-2010 11:16:56 ]
pi_79202536
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik neem nog geen 'tijdelijke' banen aan. Krijg nu WW waardoor ik momenteel weer wat ademruimte heb om rustig verder te zoeken naar een passende baan. Ik heb gemerkt dat ik geen werk onder mijn niveau moet doen, maar juist boven mijn niveau. Heb toch al vaak gehad dat werk op den duur saai en eentonig werd, ook al was het redelijk uitgebreid.

Die 'luxe' heb ik niet meer, omdat ik maar 3 maanden recht had op WW.

Maar het geeft niet, want ik ben niet te lui om wat voor mijn geld te doen .
pi_79202924
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.

Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
pi_79202936
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Maar dat is toch verboden? Of is dat alleen als je heel duidelijk stelt dat je alleen een man wil hebben, ipv een voorkeur hebt voor een man?
Ik denk dat het idd zo zit...

Wat betreft "onder m'n niveau" willen werken: ik heb al een aantal keren op dergelijke (tiijdelijke) functies gereageerd, maar ook daar kom ik niet voor in aanmerking vanwege gebrek aan ervaring oid. Ik heb nu ook nog een vacature op mbo-niveau liggen waar ik wel op ga reageren: lijkt me gewoon leuk werk, dus dan vind ik het niet zo boeiend dat het geen hbo/wo is...
pi_79203136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Heel vreemd dat er geen melding van wordt gemaakt over het invullen van zo'n werkbriefje. Zo zie je maar dat ze daar bij het UWV ook allemaal de ballen verstand ervan hebben.

En dan hangen ze straks aan de lijn waarom ik mijn werkbriefje niet heb ingevuld, let maar op.
Werkbriefjes?? Hier heb je die niet eens meer. En dat van die sollicitatieplicht: ze hebben mij gezegd dat ik eigenlijk 5 keer per maand moest solliciteren maar als dat niet lukte begrepen ze dat ook wel.
pi_79203162
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, dan is het wel noodzaak om zsm een andere baan te vinden, als je maar 3 maanden WW krijgt.

Hopelijk suggereer je nu niet dat ik dat wel ben omdat ik nu in de WW zit?
Nee hoor .
pi_79203540
Wat een ontiegelijke kutsite is dat werk.nl toch ook. Probeer vanaf gisteravond mijn werkm@p aan te vullen, maar krijg telkens dezelfde foutmelding:

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to www.werkeninkomen.nl.

The OCSP server has no status for the certificate.

(Error code: sec_error_ocsp_unknown_cert)

* The page you are trying to view can not be shown because the authenticity of the received data could not be verified.

* Please contact the web site owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site.
pi_79203550
A.s. maandag weer een gesprek. Dit keer voor Night Manager in een ander hotel, maar wel bij dezelfde keten als mijn laatste gesprek. Nachtwerk heeft niet mijn voorkeur, maar ik moet ergens mee beginnen, dus ik ga er gewoon voor. .
pi_79203686
hoi, ik ben ook werkzoekend

22 februari afgestudeerd, nu in de bijstand en ik ken ondertussen bijna alle sites van uitzend- en detacheringsbureau's uit mijn hoofd
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:20:32 #174
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79204788
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:54 #175
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79205503
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
Waar wordt dat aantal sollicitaties eigenlijk op gebaseerd? En precies wat je zegt, het gaat op een gegeven moment nergens meer over. Ik begrijp dat er een soort van druk achter moet staan aangezien omdat er ook genoeg mensen zijn die gewoon niet weer aan de slag wíllen, maar solliciteren om het solliciteren is inderdaad vrij zinloos.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')