4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciterenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. eindelijk eens iemand die ook wat meer moet solliciteren. Ik moet er zelfs 4 per week.
Ik ga daar vanmiddag over zeuren en hopelijk doen ze daar wat aan. (ik vind er hoogstens 2 per week en de mogelijkheden voor open sollicitaties raken wat uitgeput)
Niemand heeft er iets aan als ik solliciteer naar functies waar ik totaal niet voor in aanmerking kom. (ik niet, de aanbieder niet en het uwv ook niet)
2 gesprekken op een stuk of 30 sollicitaties (maar bij die 30 wel 5 naar 1 bedrijf en 5 naar ander bedrijfquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:40 schreef omearos het volgende:
[..]
4 per week is toch helemaal niet efficient? sollicitatieprocedures duren lang, straks wordt je ineens per direct ergens aangenomen terwijl de procedure van je droombaan nog loopt. Zit je nieuwe werkgever ook niet op te wachten, iemand die steeds vrij moet nemen om te solliciteren
Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef Keesflap het volgende:
En nog een vraag voor de mensen hier: Bij hoeveel van de sollicitaties die jullie versturen mogen jullie ook daadwerkelijk op gesprek komen?
Dat wil ik ook!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Keesflap het volgende:
In het kader van de wet WIJ wil de gemeente dat ik meewerk met een reïntegratietraject via een reintegratiebureau. Dit bureau helpt mij met het zoeken naar vactures en het solliciteren.
Ik heb ook al een aantal kennismakingsgesprekken gehad. "Even kijken wie er achter dit cv zit" en dan mag je weer gaan. Tot nu toe heeft het nog geen enkele concrete sollicitatie opgeleverdquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat ook. Je gaat dan solliciteren op flutbaantjes. En als ze je daar aannemen (je gaat dan natuurlijk niet weigeren) om een gat in je cv te voorkomen is het lastig om steeds vrij te moeten nemen als je elders gesprekken krijgt. Ze zeggen dan wel dat het beter is om vanuit een baan te solliciteren dan vanuit de WW, maar praktisch is het weer een stuk minder.
Gelukkig is m'n aantal verplichte sollicitatie-activiteiten teruggeschroefd naar 1 per week. Het was wel duidelijk dat er momenteel bijna niks te vinden is in mijn vakgebied in mijn regio.
Natuurlijk hoop ik er (veel) meer te halen.
[..]
Ik heb 2 gesprekken gehad op basis van zo'n 50 sollicitaties. Daarvan was één slechts oriënterend (lees: opgenomen in hun bestand) en één voor een concrete functie.
Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat wil ik ook!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat is je achtergrond?
Ik zit trouwens ook op 0 verplichte sollicitaties... want ik heb geen WW of bijstand of iets dergelijks.
Thanx.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:
[..]
Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.
Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.
Na mijn studie heb ik bij mijn gemeente een bijstanduitkering aangevraagd. Op 1 oktober is echter de Wet Investering in Jongeren ingevoerd om het aantal bijstandsgerechtigden terug te dringen en om iets te doen aan de jeugdwerkloosheid. Iedere Nederlander tussen 16 en 27 krijgt nu niet meer automatisch een bijstandsuitkering wanneer ze deze aanvragen. De gemeente is sinds oktober verplicht om die mensen een baan of een opleiding aan te bieden. Als de inkomsten van de baan of opleiding niet genoeg zijn om van rond te komen, dan kan dit aangevuld worden met een inkomensvoorziening. Voor deze uitkering gelden, tenzij anders aangegeven, wel dezelfde eisen als voor de normale bijstandsuitkering. (bijvoorbeeld vermogen, verplichte sollicitaties, etc.)
Na mijn studie heb ik dus een aanvraag ingediend. Door de ambtenaar die mijn zaak behandeld werd mij al snel duidelijk gemaakt dat de wet WIJ gemaakt was met schoolverlaters en mensen zonder diploma in het achterhoofd. Toch valt iedere jongere er onder. Aangezien ze mij niet graag op een traject voor dergelijke laagopgeleiden plaatsten heb ik bij hen aangegeven dat ik wel hulp bij het solliciteren wilde. Zij hebben mij toen bij een re-integratiebureau ingeschreven, special gericht op hoger opgeleiden, vlakbij mijn woonplaats. Sinds halverwege december heeft mijn persoonlijke re-integratiecoach mij geholpen met het schrijven van brieven, het bijwerken van mijn CV, het zoeken naar stages/vacatures en het hoe en waarom van een sollicitatiegesprek.
Aangezien ik geen inkomen had, kon ik ook nog een inkomensvoorziening aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan. Hoewel het zeker geen vetpot is, kan ik er, aangezien ik nog bij mijn ouders woon, wel van rond komen.
Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:11 schreef Nemephis het volgende:
Heb net vanmiddag contact gehad met het UWV. Volgens mij moet ik het meeste solliciteren van iedereen tot nu toe, minstens 5 per week. Geen probleem, zit nu al op gemiddeld 10 per week.
Morgen eerste gesprek voor een functie en ik zit bij andere bedrijven ook nog in de molen.
Is meestal positief. Als het een afwijzing is, is er niets gemakkelijker dan het inspreken van voicemail. Voicemail stelt geen lastige vragenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat kan het betekenen wanneer een uzb een berichtje achterlaat op je voicemail over je lopende sollicitaties en of je daar even over wil terugbellen?
Kunnen ze niet gewoon zeggen of ik word uitgenodigd voor een gesprek of ben afgewezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |