abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78966966
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:48:33 #102
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78967398
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:35 schreef JDx het volgende:
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
pi_78968628
Pfff, even achter mn twee afwijzingen van gisteren aan gebeld. Bij hetzelde bedrijf, dus gemakkelijk.

Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Hele uitleg over werkervaring, dat het toch wel belangrijk is. Ik heb gezegd dat ik het heel erg jammer vond.

Op de functie projectmedewerker hebben 50 mensen gereageerd. Op de functie jongerenwerker 10, en er zijn er 3 uitgenodigd.

Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
pi_78972556
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, ten eerste maken ze gebruik van mijn kennis, webdesign, folders ontwerpen, hoger komen in Google, adwords e.d. onderhouden, dus ik leer hier niks en het bedrijf is verder ook te klein om hogerop te kunnen komen. Het is totaal geen uitdaging ofzo. Puur inkomen.

Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt. Overdag zit ik al de hele dag achter de computer en aan het einde van de dag ben ik blij als ik even kan liggen met een filmpje erbij.

In het begin kon ik er echt niet aan wennen hier, maar mede omdat het maar 3,5 dag per week is en ik het geld nodig heb hou ik het vol en ben ik eraan gaan wennen. Toch zit het mij nog niet helemaal lekker dat ik wen aan de sleur, want dat is niet wat ik wil. Maar goed, ben blij dat ik nu inkomen heb, alleen schiet ik er niks mee op want ik kan precies op de cent rondkomen. En aangezien het nog niet storm loopt is de kans groot dat ik deze zomer weer zonder werk zit en kom te zitten met een tekort van 200 euro per maand.

Ik heb laatst ook een 0-uren baantje aangenomen voor op m’n vrije dag, maar daar hoor ik weinig tot niks van. Mijn doel is momenteel om toch iets erbij te vinden, 0-uren of freelance zodat ik een soort van buffer op kan bouwen om ooit mijn echte plannen uit te werken. Maar goed, zit ook nog met een verbouwing die niet af is en alles en dat geeft toch een soort van onrust, maar er is ook geen geld om het af te maken.

Nu ik het allemaal zo op een rij zet voelt het als overleven, maar zonder doel. Hou geen cent over, geen geld om op vakantie te gaan of leuke dingen te doen en ook niets om naar uit te kijken. Ja, nu ik er weer over nadenk zal ik toch iets moeten vinden of een hobby die geen geld kost waar ik mijn ei kwijt kan en werk gewoon als werk blijven zien, puur als inkomen.

Maar goed, erg offtopic denk ik, toch geeft het ergens wel aan dat alles aannemen wat op je pad komt niet altijd leuk is, maar in deze tijd helaas vaak wel noodzakelijk als je tenminste een eigen huis e.d. hebt. Het blijft hopen op betere tijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 10-03-2010 15:00:34 ]
pi_78974701
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:
Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
Niet opgeven, je komt er wel.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78977273
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_78977611
Eindelijk. Volgende week een sollicitatie gepland. Mijn tweede, terwijl ik nu al bijna 6 weken verder ben.
pi_78978018
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef funest het volgende:
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Als het goed klinkt, doen! Dan zit je ook meteen waar alle actie is, als je na dat jaar klaar bent.

Mint, gefeliciteerd, veel succes!
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:33:24 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78982009
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
pi_78983569
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
Ik heb er niet echt een gat zitten... alleen ander werk. Want ja, de huur en boodschappen moeten toch wel betaald worden.

Als je dit als reactie krijgt: wat moet ik dan? Maar niet meer werken? Lijkt me ook niet erg handig....
pi_78986898
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79001955
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, .......
Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt............Het blijft hopen op betere tijden!
Niet heel leuk allemaal, maar probeer de positieve kant te zien. Je hebt alweer werk, het geld loopt weer iets beter door en je cv is gevuld. Van helemaal geen werk naar iets wat er toch heel erg sterk op lijkt, nu de weg omhoog is ingezet kan het alleen beter gaan.
Is het geen optie om je kennis in te zetten als freelancer/eigen bedrijf? UWV heeft goede begeleiding om voor jezelf te beginnen, al zitten er zeker haken en ogen aan.
pi_79012020
Zoekmachines

Zie ik een vacature: tijdelijk voor chauffeur , hooguit 20 adressen per dag en werktijden van 16.30u tot 2.00u

Kijk ik naar de datum, is het een van vorig jaar.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:34:05 #114
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79021322
Vandaag ook maar gereageerd op een part-time en tijdelijke functie voor 24 uur. De salaris-indicatie was wel aardig en als ik die wat op kan trekken, ga ik er in elk geval weer aardig op vooruit financieel gezien t.o.v. wat ik nu als uitkering krijg. (zou dan 24 uur salaris worden en 16 uur uitkering lijkt me)
Aangezien het een redelijk skilled functie is hoop ik maar dat niet teveel pro's gaan reageren en ik aldus wat meer kans maak. Ik voldoe aan vrijwel alle eisen, maar dat zegt in deze tijden niet zo heel veel helaas.

De sollicitatieplicht blijft wel gelden voor de overige 16 uur, maar wellicht hoef ik er dan geen 4 in de week meer te doen. (dat doe ik graag als er ook 4 passende vacatures te vinden waren, maar da's lastig momenteel)
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:18 schreef nomar83 het volgende:
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Succes! Hopelijk kunnen we binnenkort weer iemand uitschrijven hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:51:47 #115
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79022286
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79022418
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef The_Hives het volgende:
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
Hier niet anders..
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:48 #117
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79023128
frustrerend he
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79026578
Maandag op gesprek voor die tijdelijke baan. Misschien toch weer voor 3 maanden onder de pannen .

Leuke vacature gezien bij een bedrijf waar ik vorig jaar ook al heb gesolliciteerd. Ben benieuwd wat dat gaat worden . Gesprekken waren toen best positief.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79033013
Lieve dames en heren,

Ik kom jullie even een hart onder de riem steken...
Na bijna 8 maanden werkloos thuis te zitten, heb ik weer een lichtpuntje gevonden.
Woensdag mag ik op het tweede (en waarschijnlijk het afrondende) gesprek voor een functie die VER onder mijn niveau ligt, maar waar zeker toekomstperspectief in zit.
pi_79033122
Ik krijg in ieder geval een WW-uitkering, heb ik vandaag gehoord. Dus ik hoef nog niet op mijn reserves te teren! Ook een lichtpuntje. En volgende week een sollicitatiegesprek hier vijf minuten fietsen vandaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:56:39 #121
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79033448
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:03:09 #122
142400 RedFever007
pi_79033752
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..

Ga werken jij
pi_79033942
Alhoewel ik eigenlijk hier niet meer thuis hoor, willen jullie misschien wel weten wat ik de laatste twee weken heb uitgespookt.

De woensdag voordat ik moest beginnen heb ik samen gezeten op hun kantoor met de comm. dir. en de Business Unit Manager. Ondanks dat ze het druk hadden, namen ze alle tijd voor me. Nadat we het contract en allerlei andere papieren ondertekend hadden, kreeg ik van beide heren een ferme handdruk en gelukwensen. Met een big smile vertelde de directeur dat hij erg blij was met mij en dat hij er enorm veel zin in had. Hij stelde voor om direct een agenda op te zetten voor de komende twee weken - zo gezegd zo gedaan.

Tijdens dit plannen kwam de office manager vertellen dat bestelde de lease auto pas 10 maart geleverd zou worden. Ik gaf aan dat dat geen probleem zou zijn en dat ik voorlopig mijn eigen auto wel zou gebruiken als zij de kilometers zouden vergoeden. "Niets daarvan," riep de directeur. "Ze zorgen daar maar voor een voorloop auto! Wij hebben je een lease bak toegezegd en die moet er dan ook op je eerste werkdag staan!" Het is dat hij nog net niet zelf de telefoon pakte om het te regelen... Op mijn eerste werkdag, had ik van iedereen van het bedrijf een welkomstberichtje in mijn inbox!

En mijn evaluatie na twee weken: lange dagen, veel (heel veel) informatie te verwerken maar erg prettig om zoveel te kunnen leren. Er wordt tijd voor je genomen als je een vraag hebt; collega's komen vaak buurten om me zo welkom te laten voelen, en op vrijdag wordt er tijdens de lunch friet gehaald en wordt er een biertje geopend! Geen stijve boorden binnen het personeel, wel allemaal prestatie gericht - maar vooral teamspelers. Oh, en goeie

Naast de vele indrukken en meelopen met collega's wordt ik nu al ingezet bij het organiseren van 4 seminars. Daarnaast heb ik eind maart trainingen bij het overkoepelende bedrijf. Het is het jaar wachten wel waard geweest Ik ga echt met plezier naar mijn werk alhoewel ik 's avonds uitgeblust ben... Het voelt zo goed om weer gewaardeerd te worden om wie je bent en wat je kunt; in plaats van steeds afgewezen te worden bij het solliciteren.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_79034090
Klinkt als een leuk bedrijf. Dat zie je niet vaak dat mensen zo persoonlijk worden behandeld.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:39 #125
142400 RedFever007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')