abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 18:56:05 #26
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78900832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
Ik beschik zowel over de werkervaring (8 jaar ongeveer) en de bijbehorende diploma's (HBO & NIMA) maar er zijn momenteel gewoon weinig banen

Tevens tvp
pi_78901722
tvp

Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
pi_78902448
Ik doe alles per mail. Volgens mij is dat voor de werkgever ook makkelijker, aangezien je brief toch wel door meerdere personen gelezen wordt...
pi_78903572
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp

Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
Gewoon je sollicitatiebrief als bijlage in je mail doen.
  maandag 8 maart 2010 @ 20:27:03 #30
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78905768
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp

100% e-mail en wat Mint_Clansell hierboven zegt. Sollicitatie en CV in bijlage. Ik doe altijd 2 losse bijlages dus

@CySt: WTF man, echt super klote en je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
pi_78909132
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

@CySt: WTF man, echt super klote en je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
pi_78909600
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
pi_78909905
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigen
pi_78910132
Morgen krijg ik te horen wat ik per 1-4 ga doen. Benieuwd of er verlengd wordt en op welke voorwaarden.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:50:53 #35
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78910164
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:

[..]

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM.
Okee duidelijk. Ik had niet helemaal meegekregen dat het de SM en de RM waren die het gesprek met je gevoerd hadden.
quote:
Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Ik snap je helemaal, maak het zelf ook mee. Echter valt er wel wat voor te zeggen als ze niet iemand aannemen die "te goed" is opgeleid voor een bepaalde functie. Zo snel deze persoon iets beters kan vinden wat meer uitdagend is bijvoorbeeld is hij/zij zo weg. En dat wil die werkgever weer niet. En nu op dit moment kan de werkgever dit tot ergernis van jou, mij en vele anderen aanvoeren om iemand af te wijzen.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:52:55 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78910251
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:39 schreef gifkwal het volgende:
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
Veel succes . Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78910369
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel succes . Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:59:56 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78913846
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:55 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78917554
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!

Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78918006
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
pi_78918860
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:58 schreef Hiya het volgende:

[..]

Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik

Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:11:01 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78919047
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 07:50 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik

Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_78919626
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?
Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinkt Ik heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:21:53 #44
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78921849
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef catzencut het volgende:
Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_78926486
Schiet weer voor geen meter op zo:
In reactie op uw sollicitatie naar de functie van Projectmedewerker laat ik u weten dat de sollicitatiecommissie u helaas niet geselecteerd heeft voor de gespreksrondes.
De reden hiervoor is dat wij verder gaan met kandidaten die in meerdere mate aan de functievereisten voldoen.
pi_78926624
Ik lees hier ook even mee. Ik moet me richten op werk dat onder mijn niveau ligt (wat ik op zich niet erg vind, als ik maar inkomsten heb). Voor de iets serieuzere banen waar ik op solliciteer word ik vaak afgescheept met als reden dat ik te weinig relevante ervaring heb. Maar ik zal toch ooit ergens relevante ervaring moeten opdoen!

Tot onlangs kon ik aardig rondkomen van (eenvoudig) werk via een uitzendbureau, maar hun aanbod valt de laatste tijd erg tegen. Wat ze nog wel hebben: horeca/cateringklussen, maar daarvoor moet je vaak ervaring hebben in het lopen met drie borden enz. (maar waar doe je die ervaring op als ze je juist om die reden niet aannemen?), overblijfkracht op een basisschool (maar ik ben niet goed met kinderen en het is maar een uur op maandag/dinsdag/donderdag, schiet dus sowieso niet op) en callcenterwerk.
Het lijkt er zelfs op dat tegenwoordig het gros van de vacatures bij uzb's callcenterwerk is. Jammer, want het is totaal niks voor mij. Ik ben in het verleden (met veel tegenzin) een paar keer naar een intake geweest, maar kreeg dan te horen dat ik niet stressbestendig/overtuigend genoeg was, mijn targets niet zou halen etc.

Ik zou ook best tijdelijk in een winkel willen werken, maar als ik door de stad loop en kijk naar de papiertjes die achter de winkelruiten hangen word ik ook niet vrolijk: "Verkoopsters m/v gezocht" (dan weet je al dat je als man niet hoeft te solliciteren) of "medewerkers tot 18 jaar gevraagd" (is dit niet gewoon verboden?).
pi_78927361
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:21 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
Eens. Naja, daar valt weinig aan te doen. Ik vind m'n persoonlijkheid eigenlijk wel prima.
Op naar de volgende sollicitatie dan maar.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78927383
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
pi_78927813
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2 , maar heb een aantal boekjes Duits gehaald om te oefenen. Maar een echte cursus zit er niet echt in. Hoe betaal je die certificering trouwens?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:29:06 #50
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_78927859
Wiki is ook aangepast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')