Ik beschik zowel over de werkervaring (8 jaar ongeveer) en de bijbehorende diploma's (HBO & NIMA) maar er zijn momenteel gewoon weinig banenquote:Op maandag 8 maart 2010 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
Gewoon je sollicitatiebrief als bijlage in je mail doen.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp
Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
100% e-mailquote:Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp
Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
@CySt: WTF man, echt super kloteen je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic
Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigenquote:Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:
[..]
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.
Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Okee duidelijk. Ik had niet helemaal meegekregen dat het de SM en de RM waren die het gesprek met je gevoerd hadden.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:
[..]
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.
Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM.
Ik snap je helemaal, maak het zelf ook mee. Echter valt er wel wat voor te zeggen als ze niet iemand aannemen die "te goed" is opgeleid voor een bepaalde functie. Zo snel deze persoon iets beters kan vinden wat meer uitdagend is bijvoorbeeld is hij/zij zo weg. En dat wil die werkgever weer niet. En nu op dit moment kan de werkgever dit tot ergernis van jou, mij en vele anderen aanvoeren om iemand af te wijzen.quote:Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Veel succesquote:Op maandag 8 maart 2010 21:39 schreef gifkwal het volgende:
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!quote:Op maandag 8 maart 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Veel succes. Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:55 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
quote:Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weetquote:Op maandag 8 maart 2010 22:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ikquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:58 schreef Hiya het volgende:
[..]
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 07:50 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik
Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinktquote:
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef catzencut het volgende:
Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
Eens. Naja, daar valt weinig aan te doen. Ik vind m'n persoonlijkheid eigenlijk wel prima.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |