abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:01:11 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78946276
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:58 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinkt Ik heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78947044
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17:48 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78947169
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
Probeer het eens bij EMI, leuk bedrijf, ben er vorig jaar nog 2x geweest .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78947519
Van de muziekjes?

Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
pi_78948423
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
pi_78948685
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:42 schreef Hiya het volgende:

[..]

Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:48:56 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78948778
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:25 schreef gifkwal het volgende:
Van de muziekjes?

Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
Ja van de muziekjes . Engels kunnen spreken is een vereiste daar .
Een gedicht over Maanvis
pi_78949161
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:47 schreef gifkwal het volgende:

[..]

In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
pi_78951420
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja van de muziekjes . Engels kunnen spreken is een vereiste daar .
Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:55 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
pi_78952351
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
[..]

Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saai Kan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
pi_78952982
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef ShadyLane het volgende:
Bij veel dingen waar ik op solliciteer kan ik me voorstellen dat er mensen hebben gereageerd met een c.v. dat (veel) beter aansluit op de vacature. En dan ben ik dus niet hevig geschokt als ik niet word uitgenodigd. Maar nu was er laatst een vacature waar ik echt per-fect geschikt voor ben, al zeg ik het zelf en in de ontvangstbevestiging schreven ze "je hoort uiterlijk 10 maart of je wordt uitgenodigd voor een gesprek".

Ik begin 'm nu toch wel te knijpen! Dat ik de baan uiteindelijk niet krijg kan gebeuren, maar een gesprek moet er toch wel in zitten? Kom op lieve mensen van dat bedrijf, het is 9 maart, bel mij, bel mij!
Nou... dat vond ik dus ook van de functies waar ik vandaag allebei niet voor uitgenodigd ben.....
pi_78953532
Waarom komen UZB's en zelfs bedrijven hun policy niet na? Is de crisis soms een vrijbrief om je eigen opgestelde regels maar aan de laars te lappen?

'Binnen 2 dagen word u door één van onze medewerkers gebeld.'
'Binnen een week zal er contact met u worden opgenomen over de verloop van de procedure.'
'Binnen 3 dagen hoort u of wij u zullen uitnodigen voor een gesprek.'

En je moet verdomme alles zelf in de gaten houden, want anders hoor je er gewoon niks meer van!
pi_78958296
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
  woensdag 10 maart 2010 @ 07:52:46 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78958335
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:54 schreef Hiya het volgende:

[..]

Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saai Kan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
In Milaan en eigenlijk een hoop zuideuropese steden zit alles in van die kantoren waar je niet vooraan al ziet welke bedrijven er allemaal zitten
Een gedicht over Maanvis
pi_78960385
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: hoe vul je drie dagen met solliciteren er van uitgaand dat een dag 8 'werkbare' uren heeft en het niet handig is om al te veel sollicitaties tegelijkertijd uit te hebben staan.
pi_78960448
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.

Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
pi_78960529
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.

Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
Onderwijs? Ben ik nu ook tijdelijk werkzaam. Staan te springen om jonge mensen daar en supergoed startsalaris.
pi_78961475
Ja, daar werk ik nu
pi_78961571
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, daar werk ik nu
En daar moet je weg/vind je niet leuk? (heb je verhaal denk ik niet helemaal gevolgd )
pi_78961908
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan .
pi_78961933
En weer een afwijzing. Deze keer zelfs voor een tijdelijke functie waar ik echt over voldoende ervaring enzo beschik Ik begin het echt een beetje somber in te zien inmiddels...

Tips om het gat in je cv niet te groot te laten worden heb ik helaas niet. Hoe doen anderen dat dan? Als ik ergens informeer naar een simpel baantje (schoonmaakwerk etc) of vrijwilligerswerk word ik afgewezen omdat het niet voor blijvend zou zijn. Overigens "vermaak" ik me prima hoor. Kom nog steeds minstens 10 uur per dag tekort

Shadylane en bijles geven? Of is dat niet voldoende qua uren/salaris? Dan kan je anders daarnaast wat anders doen?
pi_78962171
Ja, heb ik wel als optie maar dat moet dan inderdaad naast een betaalde baan. Die sollicitatie waar ik gisteren een afwijzing voor kreeg was een baan van 3 dagen, daarnaast zou ik dan inderdaad gaan schnabbelen met bijles e.d. Ik schnabbel al wel wat meer, meewerken aan lesmethodes, staatsexamens, dat soort dingen, maar voor de zoden aan de dijk moet er toch echt ook gewoon een vast inkomen naast en daar zoek ik dus nog naar .

Meen je serieus dat je zelfs voor vrijwilligerswerk wordt afgewezen? Hoe kan dat nu?
pi_78962427
Ah kan me voorstellen dat het niet genoeg geld oplevert inderdaad. Dus meer als baan ernaast. Weet je al wat je anders wil gaan doen? Omdat je schrijft over omscholen?

Nou ja ze hebben geen zin om iemand in te werken die waarschijnlijk bij het vinden van een baan meteen weer vertrekt. Ik wil straks namelijk weer 32 uur werken. En ik heb 2 kindjes jonger dan 3 jaar dus ik ben niet echt flexibel inzetbaar. Als ze ziek zijn ofzo gaan zij natuurlijk voor als het vrijwilligerswerk betreft.
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:45:49 #99
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78962465
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Ik vul mijn tijd met:
- studie;
- vrijwilligerswerk;
- werkervaringplaats.

Met een huishouden en kleine kinderen erbij, kom ik tijd te kort ontspanning: lezen, films, sporten, etc.

Had ik maar betaald werk, had ik wellicht meer tijd
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78963075
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan .
Romans, leuk ! Enne het vertalen van boeken dan? Omscholen naar spaans bijv?
pi_78966966
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:48:33 #102
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78967398
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:35 schreef JDx het volgende:
Wow, mijn topic lijdt een eigen leven, zeg ik vanaf mijn werkplek.

Succes met zoeken guys!

(en girls )
Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
pi_78968628
Pfff, even achter mn twee afwijzingen van gisteren aan gebeld. Bij hetzelde bedrijf, dus gemakkelijk.

Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Hele uitleg over werkervaring, dat het toch wel belangrijk is. Ik heb gezegd dat ik het heel erg jammer vond.

Op de functie projectmedewerker hebben 50 mensen gereageerd. Op de functie jongerenwerker 10, en er zijn er 3 uitgenodigd.

Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
pi_78972556
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Heeek JDx

Hoe bevalt het werk nu? Ik meen mij te herinneren dat je het niet zo leuk vond
Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, ten eerste maken ze gebruik van mijn kennis, webdesign, folders ontwerpen, hoger komen in Google, adwords e.d. onderhouden, dus ik leer hier niks en het bedrijf is verder ook te klein om hogerop te kunnen komen. Het is totaal geen uitdaging ofzo. Puur inkomen.

Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt. Overdag zit ik al de hele dag achter de computer en aan het einde van de dag ben ik blij als ik even kan liggen met een filmpje erbij.

In het begin kon ik er echt niet aan wennen hier, maar mede omdat het maar 3,5 dag per week is en ik het geld nodig heb hou ik het vol en ben ik eraan gaan wennen. Toch zit het mij nog niet helemaal lekker dat ik wen aan de sleur, want dat is niet wat ik wil. Maar goed, ben blij dat ik nu inkomen heb, alleen schiet ik er niks mee op want ik kan precies op de cent rondkomen. En aangezien het nog niet storm loopt is de kans groot dat ik deze zomer weer zonder werk zit en kom te zitten met een tekort van 200 euro per maand.

Ik heb laatst ook een 0-uren baantje aangenomen voor op m’n vrije dag, maar daar hoor ik weinig tot niks van. Mijn doel is momenteel om toch iets erbij te vinden, 0-uren of freelance zodat ik een soort van buffer op kan bouwen om ooit mijn echte plannen uit te werken. Maar goed, zit ook nog met een verbouwing die niet af is en alles en dat geeft toch een soort van onrust, maar er is ook geen geld om het af te maken.

Nu ik het allemaal zo op een rij zet voelt het als overleven, maar zonder doel. Hou geen cent over, geen geld om op vakantie te gaan of leuke dingen te doen en ook niets om naar uit te kijken. Ja, nu ik er weer over nadenk zal ik toch iets moeten vinden of een hobby die geen geld kost waar ik mijn ei kwijt kan en werk gewoon als werk blijven zien, puur als inkomen.

Maar goed, erg offtopic denk ik, toch geeft het ergens wel aan dat alles aannemen wat op je pad komt niet altijd leuk is, maar in deze tijd helaas vaak wel noodzakelijk als je tenminste een eigen huis e.d. hebt. Het blijft hopen op betere tijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 10-03-2010 15:00:34 ]
pi_78974701
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:
Dit is echt zoooooooooooooooo demotiverend.
Niet opgeven, je komt er wel.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78977273
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_78977611
Eindelijk. Volgende week een sollicitatie gepland. Mijn tweede, terwijl ik nu al bijna 6 weken verder ben.
pi_78978018
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef funest het volgende:
Het de hele dag maar thuis zitten is inderdaad echt heel naar. Maargoed; ik heb van de week weer wat open sollicitaties rondgemaild en een paar hebben alwel gereageerd. Vacaturestop/reorgansiatie etc.
Ik zou graag in het noorden blijven hangen maar ik denk dat het niet gaat lukken. Ik heb gereageerd op een vacature in Den Haag en het eerste gesprek was heel interessant en leuk. Maarja, wel verhuizen, nieuwe stad etc. Het is een project voor een jaar dus misschien moet ik dr maar gewoon voor gaan!
Als het goed klinkt, doen! Dan zit je ook meteen waar alle actie is, als je na dat jaar klaar bent.

Mint, gefeliciteerd, veel succes!
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:33:24 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78982009
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef Kekaa het volgende:Reden van afwijzing voor gesprek:: Werkervaring. Mn baantje van vorig jaar, was goed.... maar de twee baantjes erna (administratief) sloten toch wat minder aan. Goh, hoe zou dat nou komen? Ze snapte wel dat het moeilijk aan werk komen is, maar toch.
Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
pi_78983569
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:33 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nou als je het mij vraagt snapte ze het helemaal niet! Ik kan hier best boos om worden, die zaagselhoofden in de selectiecommissies. (Heb zelf ook een aantal keren dit verwijt gekregen).

Wat betreft het gat in de cv, ja het is jammer maar het is Recessie. Dus zullen er wel meer gaten in cv's voorkomen bij zeer capabele en toegewijde medewerkers die gewoon pech hebben met hun laatste werkgever.
Ik heb er niet echt een gat zitten... alleen ander werk. Want ja, de huur en boodschappen moeten toch wel betaald worden.

Als je dit als reactie krijgt: wat moet ik dan? Maar niet meer werken? Lijkt me ook niet erg handig....
pi_78986898
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_79001955
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Tjah, zit hier nog steeds met een dubbel gevoel, .......
Daarnaast heb ik regelmatig niets te doen en de dagen duren dan verschrikkelijk lang. Ik kijk wel rond, maar toch ga je niet echt actief solliciteren als je een baan hebt............Het blijft hopen op betere tijden!
Niet heel leuk allemaal, maar probeer de positieve kant te zien. Je hebt alweer werk, het geld loopt weer iets beter door en je cv is gevuld. Van helemaal geen werk naar iets wat er toch heel erg sterk op lijkt, nu de weg omhoog is ingezet kan het alleen beter gaan.
Is het geen optie om je kennis in te zetten als freelancer/eigen bedrijf? UWV heeft goede begeleiding om voor jezelf te beginnen, al zitten er zeker haken en ogen aan.
pi_79012020
Zoekmachines

Zie ik een vacature: tijdelijk voor chauffeur , hooguit 20 adressen per dag en werktijden van 16.30u tot 2.00u

Kijk ik naar de datum, is het een van vorig jaar.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:34:05 #114
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79021322
Vandaag ook maar gereageerd op een part-time en tijdelijke functie voor 24 uur. De salaris-indicatie was wel aardig en als ik die wat op kan trekken, ga ik er in elk geval weer aardig op vooruit financieel gezien t.o.v. wat ik nu als uitkering krijg. (zou dan 24 uur salaris worden en 16 uur uitkering lijkt me)
Aangezien het een redelijk skilled functie is hoop ik maar dat niet teveel pro's gaan reageren en ik aldus wat meer kans maak. Ik voldoe aan vrijwel alle eisen, maar dat zegt in deze tijden niet zo heel veel helaas.

De sollicitatieplicht blijft wel gelden voor de overige 16 uur, maar wellicht hoef ik er dan geen 4 in de week meer te doen. (dat doe ik graag als er ook 4 passende vacatures te vinden waren, maar da's lastig momenteel)
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:18 schreef nomar83 het volgende:
A.s. vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een reclamebureau. Ben benieuwd wat er uit komt.
Succes! Hopelijk kunnen we binnenkort weer iemand uitschrijven hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:51:47 #115
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79022286
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79022418
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef The_Hives het volgende:
afwijzing, afwijzing, afwijzing, afwijzing
Hier niet anders..
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:09:48 #117
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79023128
frustrerend he
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79026578
Maandag op gesprek voor die tijdelijke baan. Misschien toch weer voor 3 maanden onder de pannen .

Leuke vacature gezien bij een bedrijf waar ik vorig jaar ook al heb gesolliciteerd. Ben benieuwd wat dat gaat worden . Gesprekken waren toen best positief.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79033013
Lieve dames en heren,

Ik kom jullie even een hart onder de riem steken...
Na bijna 8 maanden werkloos thuis te zitten, heb ik weer een lichtpuntje gevonden.
Woensdag mag ik op het tweede (en waarschijnlijk het afrondende) gesprek voor een functie die VER onder mijn niveau ligt, maar waar zeker toekomstperspectief in zit.
pi_79033122
Ik krijg in ieder geval een WW-uitkering, heb ik vandaag gehoord. Dus ik hoef nog niet op mijn reserves te teren! Ook een lichtpuntje. En volgende week een sollicitatiegesprek hier vijf minuten fietsen vandaan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:56:39 #121
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79033448
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:03:09 #122
142400 RedFever007
pi_79033752
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
tvp, effe meelezen met hoe het met de werklozen gaat..

Ga werken jij
pi_79033942
Alhoewel ik eigenlijk hier niet meer thuis hoor, willen jullie misschien wel weten wat ik de laatste twee weken heb uitgespookt.

De woensdag voordat ik moest beginnen heb ik samen gezeten op hun kantoor met de comm. dir. en de Business Unit Manager. Ondanks dat ze het druk hadden, namen ze alle tijd voor me. Nadat we het contract en allerlei andere papieren ondertekend hadden, kreeg ik van beide heren een ferme handdruk en gelukwensen. Met een big smile vertelde de directeur dat hij erg blij was met mij en dat hij er enorm veel zin in had. Hij stelde voor om direct een agenda op te zetten voor de komende twee weken - zo gezegd zo gedaan.

Tijdens dit plannen kwam de office manager vertellen dat bestelde de lease auto pas 10 maart geleverd zou worden. Ik gaf aan dat dat geen probleem zou zijn en dat ik voorlopig mijn eigen auto wel zou gebruiken als zij de kilometers zouden vergoeden. "Niets daarvan," riep de directeur. "Ze zorgen daar maar voor een voorloop auto! Wij hebben je een lease bak toegezegd en die moet er dan ook op je eerste werkdag staan!" Het is dat hij nog net niet zelf de telefoon pakte om het te regelen... Op mijn eerste werkdag, had ik van iedereen van het bedrijf een welkomstberichtje in mijn inbox!

En mijn evaluatie na twee weken: lange dagen, veel (heel veel) informatie te verwerken maar erg prettig om zoveel te kunnen leren. Er wordt tijd voor je genomen als je een vraag hebt; collega's komen vaak buurten om me zo welkom te laten voelen, en op vrijdag wordt er tijdens de lunch friet gehaald en wordt er een biertje geopend! Geen stijve boorden binnen het personeel, wel allemaal prestatie gericht - maar vooral teamspelers. Oh, en goeie

Naast de vele indrukken en meelopen met collega's wordt ik nu al ingezet bij het organiseren van 4 seminars. Daarnaast heb ik eind maart trainingen bij het overkoepelende bedrijf. Het is het jaar wachten wel waard geweest Ik ga echt met plezier naar mijn werk alhoewel ik 's avonds uitgeblust ben... Het voelt zo goed om weer gewaardeerd te worden om wie je bent en wat je kunt; in plaats van steeds afgewezen te worden bij het solliciteren.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_79034090
Klinkt als een leuk bedrijf. Dat zie je niet vaak dat mensen zo persoonlijk worden behandeld.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:39 #125
142400 RedFever007
pi_79034270
Je geeft ons allemaal in elk geval goede hoop op een leuke toekomst qua werk, Rooligan! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt, het klinkt ook heel goed allemaal.
pi_79045666
Ik kwam er vanavond achter dat ik een sollicitatie heb bij het bedrijf waar ik zo'n 5 jaar geleden eens een weekje heb gewerkt en ook in het gebouw aan de overkant van het bedrijf een paar maanden heb gezeten! Weet ik gelijk welk gebouw het is en hoe het er van binnen uitziet. Kan nog van pas komen tijdens mijn gesprek.
pi_79046223
Goed zo Roel !! Je bent goed terecht gekomen als ik het zo lees. Dan kun je dat vervelende jaar dat achter je ligt, nu wel vergeten. Zoiets is voor iedereen hier een hart onder de riem.
pi_79067752
Voor degenen die zich zorgen maken om een gat in het CV: ik ben bestuurswerkzaamheden gaan doen. Bestuurders zijn schaars. Dus als je bij een vereniging zit o.i.d.: ga in het bestuur. Ze trekken eerder weg dan dat ze erbij komen. Dat is echt bijna overal zo. Zo had ik in het bestuur waar ik nu zit taken die eigenlijk bedoeld waren voor 2 man. Aangezien m'n maat vertrokken is moet ik het nu in m'n eentje doen. Daarnaast heb ik ooit s een mede-werkzoekende gevraagd om me te helpen bij het vrijwilligerswerk dat ik doe, want een toernooi runnen kan ik niet in m'n eentje.

Daarnaast is het gelukt om ergens part time binnen te komen (dus eigenlijk ben ik maar parttime werkloos ). Maar ideaal is het niet. Ik heb ook geen ideaal diploma: ik ben bachelor of science. Teruggaan om een master te halen ligt wegens een lange ingewikkelde voorgeschiedenis ook niet makkelijk, dan is omscholen nog een betere optie. En daar komt de economische crisis nog bij. Plus dat ik van nature erg onzeker ben. Ik heb maar 1 factor die meezit: ik ben creatief.

Overigens moet ik toegeven dat ik er ook niet meer zo'n vaart achter zet als vroeger. Het werkt zo demotiverend. A zegt dat ik te slim ben voor het werk en B zegt dat ik te weinig ervaring heb. Waar zit in godsnaam die werkgever die inziet dat er ook een middenweg is? En werkgevers vragen steeds meer werkervaring die ik nog steeds niet echt heb. En vacatures blijken steeds vaker gewoon "ververst" te zijn. UItzendbureaus op hun kop geven heb ik ook al geprobeerd: zonder resultaat. Van de 3 waar ik sta ingeschreven ben ik maar over 1 tevreden. Die laten zien dat ze het wel proberen ondanks het feit dat het een losing battle is. Elke afwijzing is weer demotiverender, zo kom je in een spiraal. Het enige dat me overeind houdt is het feit dat ik zie dat mijn vrijwilligerswerk heel erg gewaardeerd wordt.
pi_79067842
Da's een goeie tip, van dat bestuurswerk! Ik kreeg laatst ook wanhopige post van twee verenigingen waar ik lid van ben dat ze voor de Nijmeegse afdeling mensen zoeken voor in het bestuur. Mijn vader idem dito. Volgens mij kun je echt overal een bestuursfunctie op je nemen als je wilt.
pi_79090238
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
pi_79093540
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
Vrijwilligerswerk is sowieso een aanrader. Niet alleen om op je cv aan te tonen dat je zelf dingen onderneemt en aan de slag wilt, maar ook omdat het gewoon leuk is en je anders toch maar werkloos thuis zit en je verveelt... Zo ben ik nu wat redactiewerk bij de plaatselijke radiozender aan het doen. Kost me per week nog geen twee werkdagen, maar ik doe nieuwe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en krijg nieuwe inzichten. Zoiets kan alleen maar positief voor je eigen ontwikkeling zijn.
En toch ben ik niet altijd blij met vrijwilligerswerk. Ik snap de voordelen, maar er is ook een groot nadeel.

Van een krantje dat verschijnt in de regio waar ik ooit woonde, weet ik dat ze tien jaar terug betaalden voor hun journalisten. Die journalisten zijn eruit gegooid en vervangen door vrijwilligers. Want ja, als mensen het ook voor nop willen doen... Dat krantje zal daarmee geen uitzondering zijn. Ik weet ook dat op communicatie-afdelingen van bijvoorbeeld ziekenhuizen opeens veel vrijwilligers werken, waar eerst betaalde krachten stonden.

Van redactiewerk bij een radiozender vraag ik me daarom ook een beetje af: is die functie wel altijd een vrijwilligersfunctie geweest, of stond er eerst iemand die ervoor betaald kreeg?

Begrijp met ajb niet verkeerd hoor. Ik doe zelf ook vrijwilligerswerk, da's ook belangrijk, maar ik pas voor vrijwilligerswerk waarbij ik iemands betaalde baan 'afpak'. En ik word in mijn tak van sport een beetje moe van die: "Wat wij u bieden? Een fantastische gelegenheid om ervaring op te doen!"-advertenties, terwijl eerder gewoon een salaris werd geboden.
pi_79095374
Bij de zender waar ik zit, werken erg veel vrijwilligers en mensen die via speciale potjes en regelingen aan het werk zijn. Daarnaast zitten er veel stagiairs. Er zijn geloof ik in totaal 6fte's binnen de organisatie, waarvan 2 opgeslokt worden door de directeur en onderdirecteur. De overige 4 worden verdeeld over een aantal parttimers. Echt een organisatie die het van onbetaalde krachten moet hebben, omdat er simpelweg geen geld is voor degelijke salarissen.

Wat betreft streekkrantjes etc.: die dingen moeten het voornamelijk hebben van advertentie-inkomsten en/of ze zijn onderdeel van een groter regionaal dagblad (zoals hier bijvoorbeeld de gezinsbode onder het dagblad van het noorden valt). Ook bij die krantjes zullen altijd enkele vaste krachten nodig zijn die betaald krijgen, maar volgens mij kan het simpelweg al jaaaaaren niet meer uit om daar fulltime journalisten aan het werk te hebben. Ook daar zullen ze het dus moeten hebben van stagiairs, vrijwilligers en freelancers. Ik denk dus niet dat banen zozeer worden afgepakt, maar dat er een andere weg ingeslagen is om dergelijke krantjes uberhaupt te kunnen laten voortbestaan.
pi_79096223
Ja, misschien moeten we het maar zien als een onvermijdelijke ontwikkeling. Net zoals er ook geen schillenboeren meer zijn enzo. Maar zuur is het wel, als je in die richting eigenlijk je brood had willen verdienen...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:21:10 #135
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_79102781
Inmiddels ben ik alweer ruim een maand aan het werk bij mijn nieuwe werkgever. Het bevalt me beter dan ik voorheen gedacht had; aangename collega's, afwisselend werk. Ik ben nu werkzaam bij het bedrijf via een uitzendbureau, en het huidige contract loopt tot 18 juni. Het is officiëel een tijdelijk dienstverband, maar wellicht zit er contractverlenging in het vat en zelfs vast werk op den duur is niet uitgesloten. Voorlopig ga ik echter nog uit van contractbeëindiging op 18 juni.

Het salaris is helaas relatief laag (mede vanwege 32-urige werkweek) maar het is voldoende om noodzakelijke uitgaven te compenseren en alvast een vakantie te plannen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_79120798
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.

Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.

Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
pi_79120909
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met uitzendbureaus. Enkele weken geleden ben ik gewoon eens een paar bureaus langsgegaan met de mededeling dat ik graag tijdelijk ergens een administratieve klus doe. En ondanks het feit dat ik op zich overgekwalificeerd ben voor dat werk, en ze bij het uitzendbureau ook wel wisten dat ik weg ben als ik wat beters vind werd ik toch direct voorgesteld bij een bank. Enkele dagen later had ik een gesprek en nog weer enkele dagen later kon ik aan de slag. En het is nog best gevarieerd werk ook, daarnaast zit ik qua salaris ruim boven het minimum. Vooralsnog hoor je mij dus niet klagen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 14 maart 2010 @ 11:43:34 #138
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79120927
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_79121050
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik ben ook tijdelijk aan het werk via een uitzendbureau en heb nog 4 maanden te gaan. Nou zijn er hier in het bedrijf regelmatig nieuwe vacatures en ik wil dan ook hierop solliciteren.

Mijn vraag is of ik dit kan doen zonder bemoeienis van het uitzendbureau. Zij hoeven immers geen poot uit te steken, want ik solliciteer intern en daar hoeven zij niks vanaf te weten.

Mijn doel is eigenlijk zsm een vast contract te krijgen bij het bedrijf en niet een vast contract bij het uitzendbureau. Krijg ik hier geen problemen mee?
Dat staat je natuurlijk geheel vrij. Heeft het uitzendbureau niks mee te maken, uitzendbureaus leveren flexibel personeel aan bedrijven waarbij het voordeel is dat zowel jij als het uitzendbureau / bedrijf waar je uitgezonden wordt erg makkelijk van elkaar af kunnen komen. Als je - en dat willen uiteindelijk de meeste uitzendkrachten - een situatie nastreeft met wat meer vastigheid dan staat het je vrij om daar voor te kiezen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_79122128
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef GlamourWoman het volgende:

Ik krijg wel eens van uitzendbureaus te horen dat ik niet mag solliciteren bij bedrijven waar ze mij voorstellen.
Of waarvoor ik als oproepkracht sta (ook al heb ik er nog niet gewerkt).

Laatst 1 dagje ingevallen bij een BSO. Via het uitzendbureau. En bij die BSO organisatie zoeken ze regelmatig mensen. Ik denk wel dat ik binnenkort ga solliciteren, ook al mag het misschien officieel niet.
pi_79133947
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".

Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost .
pi_79138289
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:38 schreef Tiez10 het volgende:
ik heb ook tijdelijk vrijwilligerswerk gedaan ( 2 1/2 dag receptioniste bij vluchtelingenwerk)
Deed t alleen voor mijn cv en wilde bezig zijn. Maar helaas was het totaal niet uitdagend.
Maar interessant om zoiets van dichtbij mee te maken
pi_79139493
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:33 schreef ShadyLane het volgende:
Envelop in de bus van het bedrijf waar ik nog een sollicitatie had lopen voor een paar uur in de week en wat echt mijn enige optie was waarvan ik inschat dat ik een reele kans maak. "Ah nee!", dacht ik, "laat dit niet OOK een afwijzing zijn".

Maar het was de ontvangstbevestiging. All is not yet lost .
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
  zondag 14 maart 2010 @ 19:46:06 #144
142400 RedFever007
pi_79139532
een ontvangstbevestiging als een brief in de bus inderdaad

Nostalgie
pi_79142613
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd .
  zondag 14 maart 2010 @ 20:47:40 #146
142400 RedFever007
pi_79142851
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:43 schreef Disavowed het volgende:
Morgen gesprek voor 3 maanden administratief werk. Ik ben benieuwd .
In pak ?

nav je legendary ondertitel
pi_79142982
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

In pak ?

nav je legendary ondertitel
Yes .

It's going to be legen-wait for it-dary.

.
pi_79144254
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
@GlamourWoman
Ik denk dat je ook in moet schatten of jouw baas niet aanhet uzb gaat klikken. Ook al kan hem dat geld schelen, soms hebben ze het uzb op de lange termijn nodig en wil ze alles netjes via het uzb doen.

Dat is inderdaad een point of view waar ik overheen had gekeken. Het uzb zit mij nu ook te intimideren dat ik alles via hun moet laten lopen e.d. Ik hoop stiekem dat het bedrijf mij na die 6 maanden overkoopt, maar dat lijkt me ook te hoog gegrepen denk ik.

Anyway, aan alle werkzoekenden.....nader niet de wanhoop, want wanhoop is for the weak. PEACE OUT!
pi_79175986
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij doet alles nog op de ouderwetsche manier?
Bij deze stond er alleen een postbusadres vermeld, dus die heb ik keurig uitgeprint en ouderwetsch op de bus gedaan. Ik mail liever, moest nu ineens gaan opletten dat ik de brief wel niet lelijk vouwde en de envelop enigszins netjes schreef .
pi_79176141
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
Ik vind het eerder belachelijk dat ze met je in gesprek gaan en je dan afwijzen op basis van iets wat ze daarvoor al wisten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')