abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 14:37:13 #1
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78889381
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

Dromer
Werkloos sinds dit jaar, regio Limburg en ik zoek iets in de IT en met name de MS support/beheer kant. (MCSE gecertificeerd, 8 jaar ervaring in diverse supportfuncties met enige beheertaken)

psv-gomes
Sindseen tijdje geen werk. Druk met zoeken naar iets passends. Zoek werk in t toerisme / recreatie ( voorkeur receptie) of een leuke functie met de Franse taal. Tegenwoordig kijk ik ook naar administratieve en callcenter functies ( klantenservice)
Recentste ervaringen;
28 mnd ervaring op campings ( Nederland- Frankrijk -denemarken)
14 mnd receptie ervaring ( Disneyland )
Zoek werk in Noord Brabant / zuid Holland ( rdam, Dordrecht ) en buitenland

Mint-Clansell
Eind februari pas echt werkloos, maar nu al vrijgesteld van werk ivm met conflict werkgever. Dus actief op zoek naar een andere baan. Het liefst in de contractadministratie in de regio Utrecht. heb een opleiding op HBO-niveau en zo'n 9 jaar werkervaring in soortgelijke administratieve functies.

GirlGoneBad
Werkeloos sinds einde opleiding, dat was juli 2009.
Ik ben dus een echte starter, en dat ook nog met een beperking, oftewel de kansen zijn nihil momenteel.
Werkzoekende in de financieel/administratieve sector, parttime (<32uur) rondom Eindhoven.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Kekaa
Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).

Cydex
Vanaf september 2009 werkzoekende. HBO communicatie & P&O.
Voorkeursfuncties: accountmanagement/ consultant W&S en beleidsmedewerker/ adviseur P&O.
Full-time in het mooie Limburg.
13 Jaar werkervaring in diverse commerciële functies, beleidsfuncties en leidinggevende functies.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,11

De OP vind je hier.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 8 maart 2010 @ 14:38:24 #2
45722 Dromer
pi_78889429
Zoals verzocht TT t.o.v. vorige topics in deze reeks gewijzigd van 'werkloos' naar 'werkzoekend'.
(en meteen de wiki aangepast)
  maandag 8 maart 2010 @ 14:38:59 #3
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78889450
zat al te wachten op nieuw topic, net gemaakt staat er 1 een minuut eerder
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 8 maart 2010 @ 14:42:00 #4
45722 Dromer
pi_78889578
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:38 schreef The_Hives het volgende:
zat al te wachten op nieuw topic, net gemaakt staat er 1 een minuut eerder
slome
Vraag de modjes maar die van jou te sluiten want werzoekend is natuurlijk veel positiever dan werkloos.
pi_78890110
Betere titel idd.

Vanochtend een afwijzing gehad. Reden: niet genoeg voorbereid. Ik kon niet goed beantwoorden wat er speelt onder jongeren (voor de functie jongerenwerker), mijn antwoord vorige week was dat ik het niet echt wist, en vooral niet in die plaats, want daar kom ik niet vandaan. Maar dat een van de eerste dingen zou zijn dat ik zou kennismaken met die jongeren, en zo van alles te weten zou komen.
Niet goed genoeg dus.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:07:33 #6
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78890599
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:42 schreef Dromer het volgende:

[..]

slome
Vraag de modjes maar die van jou te sluiten want werzoekend is natuurlijk veel positiever dan werkloos.
heb het er in gezet en zakt anders vanzelf wel weg

Ach, werkloos/werkzoekend maakt voor mij niet uit

De meeste in dit topic zijn toch werkloos, mag je van mij het beestje bij de naam noemen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 8 maart 2010 @ 15:13:50 #7
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_78890830
Bij deze een tvp van een werkzoekende
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_78890900
tm eind mei aan de bak dus, daarna weer even zien.

pi_78890945
tvp
pi_78892008
Ik heb werk hoor
Maar blijf wel lekker meelezen en reagere.
Werk sinds 1,5 week weer in Disneyland Parijs, zelfde baan als vorige keer toen ik er werkte
pi_78893757
in een Mickey-pak?

Overigens ook ff een stukkie getikt in de OP-wiki...
pi_78894309
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
pi_78894310
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:14 schreef Tiez10 het volgende:
in een Mickey-pak?

Overigens ook ff een stukkie getikt in de OP-wiki...
haha nee

Gewoon receptie in een van de hotels
  maandag 8 maart 2010 @ 16:31:25 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78894575
tvp dan maar .
Het zal hier nu wel wat drukker worden in dit topique nu de titel ervan is veranderd .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78894612
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
Het blijft gaar. Sowieso belachelijk dat ervaring zoooooo belangrijk is. Ervaring kan immers ook slechte ervaring zijn: het zegt iig verre van alles over iemand als werknemer. Kan best zijn dat iemand met 5 jaartjes werkervaring nou net allerlei gewoontes heeft aangeleerd die niet gewenst zijn bij de nieuwe werkgever. M.a.w. een onervaren persoon is nog wat te kneden. Lijkt me toch dat dat in veel gevallen best handig kan zijn voor een werkgever Kennelijk denken zij daar helaas anders over.
pi_78894649
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:31 schreef Maanvis het volgende:
tvp dan maar .
Het zal hier nu wel wat drukker worden in dit topique nu de titel ervan is veranderd .
De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
pi_78896583
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
pi_78896631
Kunnen we niet onze beste kwaliteiten samenvoegen en een soort ultra-mega-Powerranger vormen?
  maandag 8 maart 2010 @ 17:21:10 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78896660
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
Daarom is het niet gedaan toch? Om het woord positiever te maken? Lijkt me een beetje rare symboolpolitiek.
Het is juist leuk dat hier nu ook mensen kunnen posten die gewoon naar ander werk op zoek zijn maar niet thuis zitten .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78896743
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Ik zou dat trouwens gewoon eens vragen aan zo'n P&O miep: hoe kan je ervaring opdoen als je niet voor de functie wordt aangenomen vanwege het gebrek aan ervaring? Durf te wedden dat de helft dit soort antwoorden gebruikt omdat ze niks anders weten te verzinnen.
pi_78896883
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom is het niet gedaan toch? Om het woord positiever te maken? Lijkt me een beetje rare symboolpolitiek.
Het is juist leuk dat hier nu ook mensen kunnen posten die gewoon naar ander werk op zoek zijn maar niet thuis zitten .
Ik zat wat te ouwehoeren Het topic was sowieso al open voor werkers-die-werkzoekers-zijn (volgens mij althans wel), maar dat is nu idd wat duidelijker
pi_78896961
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:23 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik zou dat trouwens gewoon eens vragen aan zo'n P&O miep: hoe kan je ervaring opdoen als je niet voor de functie wordt aangenomen vanwege het gebrek aan ervaring? Durf te wedden dat de helft dit soort antwoorden gebruikt omdat ze niks anders weten te verzinnen.
Mja, ik had dus na het telefoontje nog een e-mail gestuurd om haar te bedanken voor het gesprek. Ook zei ik dat ik het jammer vond dat de GM deze beslissing had gemaakt, omdat ik daardoor nergens ervaring op kan doen. Toen zei ze dat de GM niet alleen de beslissing had genomen, maar zij in overleg met hem en een collega. Ze schreef dat ze ervan overtuigd is dat ik voor de functie geschikt ben, alleen raad ze me aan eerst ervaring op te doen als reserveringsmedewerker. Een beetje tegenstrijdig antwoord, of niet dan? De functie was reserveringen/sales/organiseren/plannen/facturatie/representative.
pi_78897107
Beetje vreemd idd dat je wordt afgewezen als reserveringen in het pakket zit. Misschien toch iets anders, want als ze jou voor de functie geschikt acht dan vind ik het zeer vreemd dat ze toch heeft geadviseerd om je af te wijzen... Maar de logica ontbreekt wel vaker bij afwijzingen.
pi_78897290
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beetje vreemd idd dat je wordt afgewezen als reserveringen in het pakket zit. Misschien toch iets anders, want als ze jou voor de functie geschikt acht dan vind ik het zeer vreemd dat ze toch heeft geadviseerd om je af te wijzen... Maar de logica ontbreekt wel vaker bij afwijzingen.
In eerste instantie, toen ze mij belde, zei ze dat de GM niet met mij verder wilde vanwege gebrek aan ervaring. Met hem moest ik namelijk op tweede gesprek.

Nu ik haar een mail stuur waarin ik zeg dat ik het jammer vind dat hij niet met mij verder wil, zegt ze in de reactie dat de beslissing niet alleen door de GM is genomen, maar ook door haar (Reservations Manager) en de Sales Manager. Maar daarna vervolgt ze dus met dat ze wel overtuigd is dat ik geschikt ben, maar dat ze iemand zoeken met meer hotel-ervaring.

In ons gesprek vrijdag was ze echter minder gereserveerd, toen ik vroeg per wanneer de functie was, zei ze "Wanneer kun je beginnen, morgen? Haha". Maar het is ook nog een jong meisje, dus ik denk dat ze nog moet leren om minder uitgesproken te zijn voordat je het definitief weet.
pi_78897890
Ja, of ze voelt zich bedreigd.
  maandag 8 maart 2010 @ 18:56:05 #26
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78900832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
Ik beschik zowel over de werkervaring (8 jaar ongeveer) en de bijbehorende diploma's (HBO & NIMA) maar er zijn momenteel gewoon weinig banen

Tevens tvp
pi_78901722
tvp

Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
pi_78902448
Ik doe alles per mail. Volgens mij is dat voor de werkgever ook makkelijker, aangezien je brief toch wel door meerdere personen gelezen wordt...
pi_78903572
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp

Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
Gewoon je sollicitatiebrief als bijlage in je mail doen.
  maandag 8 maart 2010 @ 20:27:03 #30
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_78905768
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp

100% e-mail en wat Mint_Clansell hierboven zegt. Sollicitatie en CV in bijlage. Ik doe altijd 2 losse bijlages dus

@CySt: WTF man, echt super klote en je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
pi_78909132
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

@CySt: WTF man, echt super klote en je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
pi_78909600
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
pi_78909905
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigen
pi_78910132
Morgen krijg ik te horen wat ik per 1-4 ga doen. Benieuwd of er verlengd wordt en op welke voorwaarden.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:50:53 #35
142400 RedFever007
pi_78910164
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:

[..]

Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM.
Okee duidelijk. Ik had niet helemaal meegekregen dat het de SM en de RM waren die het gesprek met je gevoerd hadden.
quote:
Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Ik snap je helemaal, maak het zelf ook mee. Echter valt er wel wat voor te zeggen als ze niet iemand aannemen die "te goed" is opgeleid voor een bepaalde functie. Zo snel deze persoon iets beters kan vinden wat meer uitdagend is bijvoorbeeld is hij/zij zo weg. En dat wil die werkgever weer niet. En nu op dit moment kan de werkgever dit tot ergernis van jou, mij en vele anderen aanvoeren om iemand af te wijzen.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:52:55 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78910251
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:39 schreef gifkwal het volgende:
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
Veel succes . Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Een gedicht over Maanvis
pi_78910369
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel succes . Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:59:56 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78913846
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:55 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Een gedicht over Maanvis
pi_78917554
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78918006
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
pi_78918860
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:58 schreef Hiya het volgende:

[..]

Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik

Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:11:01 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78919047
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 07:50 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik

Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?
Een gedicht over Maanvis
pi_78919626
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?
Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinkt Ik heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:21:53 #44
45722 Dromer
pi_78921849
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef catzencut het volgende:
Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
pi_78926486
Schiet weer voor geen meter op zo:
In reactie op uw sollicitatie naar de functie van Projectmedewerker laat ik u weten dat de sollicitatiecommissie u helaas niet geselecteerd heeft voor de gespreksrondes.
De reden hiervoor is dat wij verder gaan met kandidaten die in meerdere mate aan de functievereisten voldoen.
pi_78926624
Ik lees hier ook even mee. Ik moet me richten op werk dat onder mijn niveau ligt (wat ik op zich niet erg vind, als ik maar inkomsten heb). Voor de iets serieuzere banen waar ik op solliciteer word ik vaak afgescheept met als reden dat ik te weinig relevante ervaring heb. Maar ik zal toch ooit ergens relevante ervaring moeten opdoen!

Tot onlangs kon ik aardig rondkomen van (eenvoudig) werk via een uitzendbureau, maar hun aanbod valt de laatste tijd erg tegen. Wat ze nog wel hebben: horeca/cateringklussen, maar daarvoor moet je vaak ervaring hebben in het lopen met drie borden enz. (maar waar doe je die ervaring op als ze je juist om die reden niet aannemen?), overblijfkracht op een basisschool (maar ik ben niet goed met kinderen en het is maar een uur op maandag/dinsdag/donderdag, schiet dus sowieso niet op) en callcenterwerk.
Het lijkt er zelfs op dat tegenwoordig het gros van de vacatures bij uzb's callcenterwerk is. Jammer, want het is totaal niks voor mij. Ik ben in het verleden (met veel tegenzin) een paar keer naar een intake geweest, maar kreeg dan te horen dat ik niet stressbestendig/overtuigend genoeg was, mijn targets niet zou halen etc.

Ik zou ook best tijdelijk in een winkel willen werken, maar als ik door de stad loop en kijk naar de papiertjes die achter de winkelruiten hangen word ik ook niet vrolijk: "Verkoopsters m/v gezocht" (dan weet je al dat je als man niet hoeft te solliciteren) of "medewerkers tot 18 jaar gevraagd" (is dit niet gewoon verboden?).
pi_78927361
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:21 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
Eens. Naja, daar valt weinig aan te doen. Ik vind m'n persoonlijkheid eigenlijk wel prima.
Op naar de volgende sollicitatie dan maar.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_78927383
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
pi_78927813
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2 , maar heb een aantal boekjes Duits gehaald om te oefenen. Maar een echte cursus zit er niet echt in. Hoe betaal je die certificering trouwens?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:29:06 #50
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_78927859
Wiki is ook aangepast
pi_78927948
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:27 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2 , maar heb een aantal boekjes Duits gehaald om te oefenen. Maar een echte cursus zit er niet echt in. Hoe betaal je die certificering trouwens?
Heb nog wel voldoende spaargeld om te investeren in mijn toekomst . Ben overigens nog tot Juli onder de panne op mijn stage. Daarna begint het werkzoeken
pi_78929350
Ook even een tvp.

Ik zit sinds 1 januari thuis en het is overal hezelfde: geen vacatures.

Ik zit er zelfs over te denken om weer eens langs een oud-werkgever te gaan, al ga ik er dan een paar honderd euro netto in de maand op achteruit.

Moet hij wel werk hebben natuurlijk. Wat dat betreft had ik nooit chauffeur moeten worden, want op dit moment heb je er echt helemaal niks aan hier in het noorden.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:49:47 #53
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78930693
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb er wel aan gedacht want ik wil graag nog NIMA communicatie B doen. Maar ja een behoorlijk dure opleiding als je het zelf moet betalen en ik zit hier nu thuis met 2 kleine kindjes dus niet ideaal (al heb ik Nima Communicatie A naast mijn werk gedaan toen onze jongste een jaar was). Heb het er ook met mijn jobcoach over gehad. Volgens haar is het geen toevoeging omdat ik dan alleen de opleiding en geen ervaring ermee heb.
pi_78931424
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:45 schreef Hiya het volgende:

[..]

Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigen
Ja idd. Wellicht iets in de trant van 'ik vind het onwijs jammer dat ik nog bij u mag komen werken, maar wil het zelf zó graag dat ik u toch nog graag eens wilde spreken. Ik ben zelfs bereid een week op proef te komen om mezelf te bewijzen'.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:21:30 #55
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78931798
Laatste maand enkele sollicitaties verstuurd. Rechtstreeks naar bedrijven. Zowel profit als non-profit. Zelfs de commerële laten niets van zich horen. Zelfs geen bevestiging dat de email binnen is gekomen. Telefonisch navraag gedaan en tot tweemaal toe beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dus niet.

Zeer triest allemaal, maar we gaan stug door.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78932919
Sowieso vertrouw ik niet op Uitzendbureaus voor voor fulltime werk voor vast. Waarom in godesnaam zou een bedrijf gebruikt willen van een UBZ bureau als ze opzoek zijn naar een vaste kracht?
pi_78936183
En nog een: In reactie op uw sollicitatie naar de functie van Jongerenwerker laat ik u weten dat de sollicitatiecommissie u helaas niet geselecteerd heeft voor de gespreksrondes.
De reden hiervoor is dat wij verder gaan met kandidaten die in meerdere mate aan de functievereisten voldoen.
pi_78937789
Bij veel dingen waar ik op solliciteer kan ik me voorstellen dat er mensen hebben gereageerd met een c.v. dat (veel) beter aansluit op de vacature. En dan ben ik dus niet hevig geschokt als ik niet word uitgenodigd. Maar nu was er laatst een vacature waar ik echt per-fect geschikt voor ben, al zeg ik het zelf en in de ontvangstbevestiging schreven ze "je hoort uiterlijk 10 maart of je wordt uitgenodigd voor een gesprek".

Ik begin 'm nu toch wel te knijpen! Dat ik de baan uiteindelijk niet krijg kan gebeuren, maar een gesprek moet er toch wel in zitten? Kom op lieve mensen van dat bedrijf, het is 9 maart, bel mij, bel mij!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:46:38 #59
142400 RedFever007
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:48:54 #60
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78939577
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:50 schreef Hiya het volgende:
Sowieso vertrouw ik niet op Uitzendbureaus voor voor fulltime werk voor vast. Waarom in godesnaam zou een bedrijf gebruikt willen van een UBZ bureau als ze opzoek zijn naar een vaste kracht?
Omdat het ze tijd uitspaart (UZB doet voorselectie) en omdat ze dan de proeftijd net zo lang kunnen maken als ze willen. Zolang je op uitzendbasis wordt aangenomen. UZBs zijn duur duur maar zelf een afdeling PZ optuigen, daar moet je maar net zin in hebben (als werkgever).
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:52:00 #61
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78939689
Net een sollicitatie verstuurd per email en krijg auto-reply terug.

a) reken maar niet op reactie tenzij je in aanmerking komt.
Beetje bot maar nog altijd redelijker dan helemaal niets laten horen

b) als je niet geselecteerd wordt houden we je in portefeuille voor de toekomst.
MAG DAT WEL? Ik dacht dat we daar in Nederland bepaalde wetgeving over hadden... zoals dat sollicitatiebescheiden na afronding alle vernietigd moeten worden, tenzij met toestemming van kandidaat anders wordt overeengekomen.

Ben niet echt boos hoor, mijn emotietjes mogen alleen uit de band springen als ze positief zijn
maar ben wel verbaasd dat ze dit doen.
(sollicitatie direct bij bedrijf, dus niet bij uitzend- of w / s bureau)

[ Bericht 7% gewijzigd door caroline88 op 09-03-2010 19:04:10 ]
pi_78940022
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:52 schreef caroline88 het volgende:
Net een sollicitatie verstuurd per email en krijg auto-reply terug.

a) reken maar niet op reactie tenzij je in aanmerking komt.
Beetje bot maar nog altijd redelijker dan helemaal niets laten horen

b) als je niet geselecteerd wordt houden we je in portefeuille voor de toekomst.
MAG DAT WEL? Ik dacht dat we daar in Nederland bepaalde wetgeving over hadden... zoals dat sollicitatiebescheiden na afronding alle vernietigd moeten worden, tenzij met toestemming van kandidaat anders wordt overeengekomen.

Ben niet echt boos hoor, mijn emotietjes mogen alleen uit de band springen als ze positief zijn
maar ben wel verbaasd dat ze dit doen.
(sollicitatie direct bij bedrijf, dus niet bij uitzend- of s bureau)
Stond dat er echt letterlijk zo?

Ik dacht ook dat er zo'n wet bestond, kan me ook afwijzingen herinneren waarin stond dat mijn brief en cv vernietigd werden. Wellicht stond het ergens in de voorwaarden op die site, dat ze dat wel mogen doen?

Ik ga zo ook weer via een website een CV insturen, het lijkt me een erg leuk bedrijf dus hopelijk komt er iets uit.

Denken jullie trouwens dat het handig is voor mij om nu al iets te zoeken voor juni? Daarvoor kan ik namelijk niet fulltime aan de slag omdat ik nog moet afstuderen en een lange reis gepland heb. Ik kan ook wel wachten tot juni met solliciteren, maar ja, wie weet gaat er dan weer zoveel tijd over heen. Ik ben toch niet veel te vroeg?
pi_78940124
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat er zo'n wet bestond, kan me ook afwijzingen herinneren waarin stond dat mijn brief en cv vernietigd werden. Wellicht stond het ergens in de voorwaarden op die site, dat ze dat wel mogen doen?

Ik ga zo ook weer via een website een CV insturen, het lijkt me een erg leuk bedrijf dus hopelijk komt er iets uit.

Denken jullie trouwens dat het handig is voor mij om nu al iets te zoeken voor juni? Daarvoor kan ik namelijk niet fulltime aan de slag omdat ik nog moet afstuderen en een lange reis gepland heb. Ik kan ook wel wachten tot juni met solliciteren, maar ja, wie weet gaat er dan weer zoveel tijd over heen. Ik ben toch niet veel te vroeg?
Ik denk dat je redelijk vroeg bent met solliciteren. Er zullen nu best veel mensen reageren op een vacature en er zullen vast een hoop mensen per direct beschikbaar zijn. Die zullen dus wel een pré hebben. Aan de andere kant, solliciteren kost je niks behalve tijd dus wie niet waagt wie niet wint
pi_78940226
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:01 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik denk dat je redelijk vroeg bent met solliciteren. Er zullen nu best veel mensen reageren op een vacature en er zullen vast een hoop mensen per direct beschikbaar zijn. Die zullen dus wel een pré hebben. Aan de andere kant, solliciteren kost je niks behalve tijd dus wie niet waagt wie niet wint
Bedankt. Ik dacht dat veel mensen die vanuit een baan solliciteren vaak ook pas na een paar maanden beschikbaar zijn. Ach, ik stuur nu vooral open sollicitaties en dan maakt het misschien ook niet zo heel veel uit dat ik er vroeg bij ben.
pi_78940297
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Omdat het ze tijd uitspaart (UZB doet voorselectie) en omdat ze dan de proeftijd net zo lang kunnen maken als ze willen. Zolang je op uitzendbasis wordt aangenomen. UZBs zijn duur duur maar zelf een afdeling PZ optuigen, daar moet je maar net zin in hebben (als werkgever).
Nu redeneer je van de werkgevers kant uit. Waarom zou ik als werknemer met een UZB zaken willen doen als ik opzoek ben naar een vaste betrekking? De voorselectie van een UZB is ook redelijk summier zover ik dat heb meegemaakt. Oh je hebt geen opleiding X dan is het niks voor jou. Dat kan tegenwoordig ook gemakkelijk via een internetinvulformulier op een webpagina. Die laat bijvoorbeeld alleen maar de personen door naar de volgende ronde met een bepaalde opleiding, werkervaring etc.

Voor vaste aanstellingen waar je een beetje carrière in wil maken moet je niet gaan zoeken via het uitzendbureau.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:09:01 #66
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78940509
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ja dat stond in de mail. Het is een internationaal bedrijf maar voor het gemak heb ik het even vertaald in het Nederlands.
De site geeft geen info over arbeids- of andere voorwaarden, enkel de vacatures en een invulformulier.
quote:
Ik denk niet dat het te vroeg is, maar dat hangt ook van niveau van de functie af. Hoe hoger, hoe langer meestal de selectieprocedure duurt. Al zou ik nu voorlopig vooral mikken op open sollicitaties, of even bellen per wanneer ze de vacature vervuld willen hebben.
pi_78940768
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:09 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ja dat stond in de mail. Het is een internationaal bedrijf maar voor het gemak heb ik het even vertaald in het Nederlands.
De site geeft geen info over arbeids- of andere voorwaarden, enkel de vacatures en een invulformulier.
[..]

Ik denk niet dat het te vroeg is, maar dat hangt ook van niveau van de functie af. Hoe hoger, hoe langer meestal de selectieprocedure duurt. Al zou ik nu voorlopig vooral mikken op open sollicitaties, of even bellen per wanneer ze de vacature vervuld willen hebben.
Misschien dat er andere wetten/regels gelden met betrekking tot het bewaren van je gegevens omdat het een internationaal bedrijf is.

En bedankt, ik ga lekker verder met open solliciteren
pi_78941451
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:14 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Misschien dat er andere wetten/regels gelden met betrekking tot het bewaren van je gegevens omdat het een internationaal bedrijf is.

En bedankt, ik ga lekker verder met open solliciteren
Een bedrijf dat actief is op de nederlandse arbeidsmarkt moet zich aan de nederlandse regelgeving houden. Er van uitgaande dat je niet op een bedrijf reageert dat op een schip gevestigd is dat onder een chileense vlag ofzo vaart.
pi_78941734
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een (misschien twee) vacatures voor een functie in project management. Het is een internationaal bedrijf en voertaal is Engels, dus dat moet je wel goed beheersen. Locatie is Utrecht. Mocht iemand geïnteresseerd zijn PM mij dan even.

ps: ik heb niets met de recruitment van doen, maar denk dat er hier misschien wel mensen rondlopen die hier iets aan hebben...
pi_78942016
Zo, vanaf vandaag werkloosheid in het vooruitzicht.
Mijn contract loopt per 31-3 af en wordt niet verlengd, de omzet loopt terug en ik beheers de chaos niet goed genoeg (da's wel de vreemdste smoes die je kunt bedenken.....als werkGEVER!!). Directeur bekletst alles met z'n bijslaapje en vindt het raar dat anderen niks ervan meekrijgen. Werd me een vergissing voor de voeten gegooid die ook per mail was besproken. Welgeteld 1 mail was er van te vinden en die gaf mij gelijk. Naja, het zwaarst wegend was ook de aflatende omzet. Brrrrhhhh, ik heb me toch de laatste tijd niet echt thuis gevoeld bij dit bedrijfje. Een ex-medewerker heb ik mee gemaild en die had het over hersenspoeling! Hij vertelde dat ontslag bij dit bedrijf het beste was wat hem had kunnen gebeuren.

Wel, niet getreurd en ik was toch al op zoek naar iets anders. Net maar weer aangemeld bij Werkbedrijf en UWV. Jobhunt, here I come!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:11:09 #71
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78943633
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:28 schreef Hiya het volgende:

[..]

Een bedrijf dat actief is op de nederlandse arbeidsmarkt moet zich aan de nederlandse regelgeving houden. Er van uitgaande dat je niet op een bedrijf reageert dat op een schip gevestigd is dat onder een chileense vlag ofzo vaart.
Dank Hiya! Nee voor mij geen schip. Dacht nog na het posten dat er misschien uitzonderingen worden gemaakt voor medewerkers van een ambassade of zo.
pi_78944280
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:11 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dank Hiya! Nee voor mij geen schip. Dacht nog na het posten dat er misschien uitzonderingen worden gemaakt voor medewerkers van een ambassade of zo.
Met ambassade's is het weer een apart verhaal. Ze genieten wel onschendbaarheid maar ze staan nog steeds op grond van het ontvangende land.

Bijv een Nederlandse Ambasade in China is geen Nederlands grondgebied maar je geniet er wel onschendbaarheid. De politie van China mag niet het terrein betreden zonder toestemming van de Ambassadeur.

Maar bega je een misdaad binnen een Nederlandse Ambassade dan wordt je berecht volgens het recht van het ontvangende land. In dit voorbeeld dus Chinees recht. Er moet wel toestemming verleend worden door de Ambassade om toegang te krijgen op de ambassade voor de Chineese Politie.

Kortom Ambassades moeten zich houden aan het rechtssysteem van het ontvangende land maar je kan niet zondermeer opgepakt worden..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:36:57 #73
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78945007
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:23 schreef Hiya het volgende:

[..]

Met ambassade's is het weer een apart verhaal. Ze genieten wel onschendbaarheid maar ze staan nog steeds op grond van het ontvangende land.

Bijv een Nederlandse Ambasade in China is geen Nederlands grondgebied maar je geniet er wel onschendbaarheid. De politie van China mag niet het terrein betreden zonder toestemming van de Ambassadeur.

Maar bega je een misdaad binnen een Nederlandse Ambassade dan wordt je berecht volgens het recht van het ontvangende land. In dit voorbeeld dus Chinees recht. Er moet wel toestemming verleend worden door de Ambassade om toegang te krijgen op de ambassade voor de Chineese Politie.

Kortom Ambassades moeten zich houden aan het rechtssysteem van het ontvangende land maar je kan niet zondermeer opgepakt worden..
dat. En je betaalt geen inkomstenbelasting als je er werkt.
pi_78945187
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik neem morgen even contact met je op.
.
Heb de afwijzingsmail inmiddels binnen. Een oase van voorkomendheid in vergelijking met de botte afwijzingen die je hier in het topic soms leest. Ze legden uitgebreid uit dat ze veel reacties hadden gehad en dus aanvullende eisen hadden kunnen stellen, die niet in het profiel in de vacature stonden vermeld. Ja aan die aanvullende eisen voldeed ik dan weer niet zo, en anderen blijkbaar wel. So be it.

Toch vind ik het wel jammer voor ze dat ze de tragische vergissing hebben gemaakt de leukste, beste, tofste kandidaat niet uit te nodigen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:54:00 #75
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78945905
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

.
Heb de afwijzingsmail inmiddels binnen. Een oase van voorkomendheid in vergelijking met de botte afwijzingen die je hier in het topic soms leest. Ze legden uitgebreid uit dat ze veel reacties hadden gehad en dus aanvullende eisen hadden kunnen stellen, die niet in het profiel in de vacature stonden vermeld. Ja aan die aanvullende eisen voldeed ik dan weer niet zo, en anderen blijkbaar wel. So be it.
Jammer, maar wel netjes dat ze binnen de gestelde termijn op correcte manier afscheid van je nemen.
quote:
Toch vind ik het wel jammer voor ze dat ze de tragische vergissing hebben gemaakt de leukste, beste, tofste kandidaat niet uit te nodigen.
Tsja. Ik heb mijn aandelen wel meteen verkocht want met dergelijk mismanagement is het wachten op de eerste winstwaarschuwing...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:01:11 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78946276
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:58 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinkt Ik heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Een gedicht over Maanvis
pi_78947044
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17:48 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78947169
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
Probeer het eens bij EMI, leuk bedrijf, ben er vorig jaar nog 2x geweest .
Een gedicht over Maanvis
pi_78947519
Van de muziekjes?

Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
pi_78948423
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
pi_78948685
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:42 schreef Hiya het volgende:

[..]

Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:48:56 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78948778
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:25 schreef gifkwal het volgende:
Van de muziekjes?

Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
Ja van de muziekjes . Engels kunnen spreken is een vereiste daar .
Een gedicht over Maanvis
pi_78949161
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:47 schreef gifkwal het volgende:

[..]

In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
pi_78951420
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja van de muziekjes . Engels kunnen spreken is een vereiste daar .
Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:55 schreef Hiya het volgende:

[..]

Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
pi_78952351
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
[..]

Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saai Kan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
pi_78952982
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef ShadyLane het volgende:
Bij veel dingen waar ik op solliciteer kan ik me voorstellen dat er mensen hebben gereageerd met een c.v. dat (veel) beter aansluit op de vacature. En dan ben ik dus niet hevig geschokt als ik niet word uitgenodigd. Maar nu was er laatst een vacature waar ik echt per-fect geschikt voor ben, al zeg ik het zelf en in de ontvangstbevestiging schreven ze "je hoort uiterlijk 10 maart of je wordt uitgenodigd voor een gesprek".

Ik begin 'm nu toch wel te knijpen! Dat ik de baan uiteindelijk niet krijg kan gebeuren, maar een gesprek moet er toch wel in zitten? Kom op lieve mensen van dat bedrijf, het is 9 maart, bel mij, bel mij!
Nou... dat vond ik dus ook van de functies waar ik vandaag allebei niet voor uitgenodigd ben.....
pi_78953532
Waarom komen UZB's en zelfs bedrijven hun policy niet na? Is de crisis soms een vrijbrief om je eigen opgestelde regels maar aan de laars te lappen?

'Binnen 2 dagen word u door één van onze medewerkers gebeld.'
'Binnen een week zal er contact met u worden opgenomen over de verloop van de procedure.'
'Binnen 3 dagen hoort u of wij u zullen uitnodigen voor een gesprek.'

En je moet verdomme alles zelf in de gaten houden, want anders hoor je er gewoon niks meer van!
pi_78958296
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
  woensdag 10 maart 2010 @ 07:52:46 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78958335
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:54 schreef Hiya het volgende:

[..]

Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saai Kan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
In Milaan en eigenlijk een hoop zuideuropese steden zit alles in van die kantoren waar je niet vooraan al ziet welke bedrijven er allemaal zitten
Een gedicht over Maanvis
pi_78960385
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: hoe vul je drie dagen met solliciteren er van uitgaand dat een dag 8 'werkbare' uren heeft en het niet handig is om al te veel sollicitaties tegelijkertijd uit te hebben staan.
pi_78960448
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.

Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
pi_78960529
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.

Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
Onderwijs? Ben ik nu ook tijdelijk werkzaam. Staan te springen om jonge mensen daar en supergoed startsalaris.
pi_78961475
Ja, daar werk ik nu
pi_78961571
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, daar werk ik nu
En daar moet je weg/vind je niet leuk? (heb je verhaal denk ik niet helemaal gevolgd )
pi_78961908
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan .
pi_78961933
En weer een afwijzing. Deze keer zelfs voor een tijdelijke functie waar ik echt over voldoende ervaring enzo beschik Ik begin het echt een beetje somber in te zien inmiddels...

Tips om het gat in je cv niet te groot te laten worden heb ik helaas niet. Hoe doen anderen dat dan? Als ik ergens informeer naar een simpel baantje (schoonmaakwerk etc) of vrijwilligerswerk word ik afgewezen omdat het niet voor blijvend zou zijn. Overigens "vermaak" ik me prima hoor. Kom nog steeds minstens 10 uur per dag tekort

Shadylane en bijles geven? Of is dat niet voldoende qua uren/salaris? Dan kan je anders daarnaast wat anders doen?
pi_78962171
Ja, heb ik wel als optie maar dat moet dan inderdaad naast een betaalde baan. Die sollicitatie waar ik gisteren een afwijzing voor kreeg was een baan van 3 dagen, daarnaast zou ik dan inderdaad gaan schnabbelen met bijles e.d. Ik schnabbel al wel wat meer, meewerken aan lesmethodes, staatsexamens, dat soort dingen, maar voor de zoden aan de dijk moet er toch echt ook gewoon een vast inkomen naast en daar zoek ik dus nog naar .

Meen je serieus dat je zelfs voor vrijwilligerswerk wordt afgewezen? Hoe kan dat nu?
pi_78962427
Ah kan me voorstellen dat het niet genoeg geld oplevert inderdaad. Dus meer als baan ernaast. Weet je al wat je anders wil gaan doen? Omdat je schrijft over omscholen?

Nou ja ze hebben geen zin om iemand in te werken die waarschijnlijk bij het vinden van een baan meteen weer vertrekt. Ik wil straks namelijk weer 32 uur werken. En ik heb 2 kindjes jonger dan 3 jaar dus ik ben niet echt flexibel inzetbaar. Als ze ziek zijn ofzo gaan zij natuurlijk voor als het vrijwilligerswerk betreft.
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:45:49 #99
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78962465
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Ik vul mijn tijd met:
- studie;
- vrijwilligerswerk;
- werkervaringplaats.

Met een huishouden en kleine kinderen erbij, kom ik tijd te kort ontspanning: lezen, films, sporten, etc.

Had ik maar betaald werk, had ik wellicht meer tijd
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78963075
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan .
Romans, leuk ! Enne het vertalen van boeken dan? Omscholen naar spaans bijv?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')