slomequote:Op maandag 8 maart 2010 14:38 schreef The_Hives het volgende:
zat al te wachten op nieuw topic, net gemaakt staat er 1 een minuut eerder
heb het er in gezet en zakt anders vanzelf wel wegquote:Op maandag 8 maart 2010 14:42 schreef Dromer het volgende:
[..]
slome
Vraag de modjes maar die van jou te sluiten want werzoekend is natuurlijk veel positiever dan werkloos.
haha neequote:Op maandag 8 maart 2010 16:14 schreef Tiez10 het volgende:
in een Mickey-pak?
Overigens ook ff een stukkie getikt in de OP-wiki...
Het blijft gaar. Sowieso belachelijk dat ervaring zoooooo belangrijk is. Ervaring kan immers ook slechte ervaring zijn: het zegt iig verre van alles over iemand als werknemer. Kan best zijn dat iemand met 5 jaartjes werkervaring nou net allerlei gewoontes heeft aangeleerd die niet gewenst zijn bij de nieuwe werkgever. M.a.w. een onervaren persoon is nog wat te kneden. Lijkt me toch dat dat in veel gevallen best handig kan zijn voor een werkgeverquote:Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!quote:Op maandag 8 maart 2010 16:31 schreef Maanvis het volgende:
tvp dan maar.
Het zal hier nu wel wat drukker worden in dit topique nu de titel ervan is veranderd.
Daarom is het niet gedaan toch? Om het woord positiever te maken? Lijkt me een beetje rare symboolpolitiek.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
Ik zou dat trouwens gewoon eens vragen aan zo'n P&O miep: hoe kan je ervaring opdoen als je niet voor de functie wordt aangenomen vanwege het gebrek aan ervaring? Durf te wedden dat de helft dit soort antwoorden gebruikt omdat ze niks anders weten te verzinnen.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef CySt het volgende:
Na een uitermate goed gesprek afgelopen vrijdag, waarbij ze al lieten doorschemeren dat ze me wel zagen zitten, toch vandaag telefonisch afgewezen. Reden: De General Manager vond op basis van mijn CV dat ik te weinig ervaring had. Vicieuze cirkel, niet genoeg ervaring hebben, maar nergens de kans krijgen om het op te doen. Solliciteer je op simpele functies waar geen ervaring voor vereist is, dan krijg je te horen dat je overgekwalificeerd bent.
Ik zat wat te ouwehoerenquote:Op maandag 8 maart 2010 17:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom is het niet gedaan toch? Om het woord positiever te maken? Lijkt me een beetje rare symboolpolitiek.
Het is juist leuk dat hier nu ook mensen kunnen posten die gewoon naar ander werk op zoek zijn maar niet thuis zitten.
Mja, ik had dus na het telefoontje nog een e-mail gestuurd om haar te bedanken voor het gesprek. Ook zei ik dat ik het jammer vond dat de GM deze beslissing had gemaakt, omdat ik daardoor nergens ervaring op kan doen. Toen zei ze dat de GM niet alleen de beslissing had genomen, maar zij in overleg met hem en een collega. Ze schreef dat ze ervan overtuigd is dat ik voor de functie geschikt ben, alleen raad ze me aan eerst ervaring op te doen als reserveringsmedewerker. Een beetje tegenstrijdig antwoord, of niet dan? De functie was reserveringen/sales/organiseren/plannen/facturatie/representative.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik zou dat trouwens gewoon eens vragen aan zo'n P&O miep: hoe kan je ervaring opdoen als je niet voor de functie wordt aangenomen vanwege het gebrek aan ervaring? Durf te wedden dat de helft dit soort antwoorden gebruikt omdat ze niks anders weten te verzinnen.
In eerste instantie, toen ze mij belde, zei ze dat de GM niet met mij verder wilde vanwege gebrek aan ervaring. Met hem moest ik namelijk op tweede gesprek.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Beetje vreemd idd dat je wordt afgewezen als reserveringen in het pakket zit. Misschien toch iets anders, want als ze jou voor de functie geschikt acht dan vind ik het zeer vreemd dat ze toch heeft geadviseerd om je af te wijzen... Maar de logica ontbreekt wel vaker bij afwijzingen.
Ik beschik zowel over de werkervaring (8 jaar ongeveer) en de bijbehorende diploma's (HBO & NIMA) maar er zijn momenteel gewoon weinig banenquote:Op maandag 8 maart 2010 17:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb dan wel weer de ervaring maar niet de diploma's... en zo is er altijd wel wat waar ze je op kunnen afwijzen.
Gewoon je sollicitatiebrief als bijlage in je mail doen.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp
Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
100% e-mailquote:Op maandag 8 maart 2010 19:12 schreef aloa het volgende:
tvp
Ik vroeg me trouwens af wat beter is: Solliciteren per brief of per e-mail. Tegenwoordig kom ik steeds vaker tegen dat het per e-mail kan. Of is het per post toch netter?
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
@CySt: WTF man, echt super kloteen je had er nog zo'n goed gevoel over in het vorige topic
Hoe lang waren die P&O meisjes daar al werkzaam? Met name bij de wat meer ervaren interviewers is het lastig om daadwerkelijk te doorprikken wat ze ECHT denken. Mooi praten kunnen ze dan meestal weer wel en daardoor jou een compleet verkeerde indruk gevend
Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigenquote:Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:
[..]
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.
Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM. Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Okee duidelijk. Ik had niet helemaal meegekregen dat het de SM en de RM waren die het gesprek met je gevoerd hadden.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:29 schreef CySt het volgende:
[..]
Dat is het hele punt, ze waren geen P&O meisjes. Een was Reservations Manager (jaar of 22) en de ander was Sales Manager (misschien 28). Waren duidelijk geen P&O types, dat kon ik merken a.d. hand van hun vragen. Maar ik ben dus afgewezen op gebrek aan werkervaring in een hotel (wel veel horeca), maar dat wisten ze al toen ze me uitnodigden. En ze belden me voor gesprek op dezelfde dag dat ze mijn brief kregen.
Maar het is mij duidelijk geworden dat de General Manager nee heeft gezegd. Want die dames doen de voorselectie en hij beslist. Als die dames mij niet zouden willen hebben, hadden ze me ook niet voorgedragen bij de GM.
Ik snap je helemaal, maak het zelf ook mee. Echter valt er wel wat voor te zeggen als ze niet iemand aannemen die "te goed" is opgeleid voor een bepaalde functie. Zo snel deze persoon iets beters kan vinden wat meer uitdagend is bijvoorbeeld is hij/zij zo weg. En dat wil die werkgever weer niet. En nu op dit moment kan de werkgever dit tot ergernis van jou, mij en vele anderen aanvoeren om iemand af te wijzen.quote:Ik ben het nu even spuugzat. Ben al 6 maanden aan het solliciteren, 4 gesprekken gehad en allemaal afgewezen op werkervaring. Voor startersfuncties op HBO niveau heb ik te weinig ervaring en voor simpele functies (receptie bijvoorbeeld) krijg ik te horen dat het niet uitdagend genoeg voor mij zal zijn. WTF willen ze nou??
Veel succesquote:Op maandag 8 maart 2010 21:39 schreef gifkwal het volgende:
Even een tvptje, ik ben bijna klaar met mijn studie en zoek per juni een fulltime baan in Milaan (waar ik woon). Gaat vast niet makkelijk worden... Succes iedereen hier!
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!quote:Op maandag 8 maart 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Veel succes. Misschien kun je het feit dat je native nederlands bent uitbuiten?
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:55 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dat probeer ik wel te doen ja, en het feit dat ik goed Engels spreek is hier waarschijnlijk ook wel voordelig. Ik ga gewoon mijn pijlen op zoveel mogelijk interessante bedrijven richten, hopelijk komt er wat uit!
quote:Op maandag 8 maart 2010 16:32 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
De positiviteit straalt er vanaf he! Als de lente nu ook nog een beetje gaat doorbreken wordt het nog een vrolijke dolle drukke boel hier!!
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weetquote:Op maandag 8 maart 2010 22:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Genoeg engelse bedrijven in milaan idd, en de meeste italianen zijn daar zelf niet zo goed in.
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ikquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:58 schreef Hiya het volgende:
[..]
Je kan je nog goed verkijken hoeveel vraag daarnaar is. Zolang je niet aardig de locale taal spreekt is het lastig. Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstudeerstage in Hamburg, Duitsland. Dus als iemand wat weet
Wat voor werk zoek je eigenlijk dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 07:50 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Het blijft lastig, ja. Ik spreek wel Italiaans, maar niet op hetzelfde niveau als ik Engels spreek. De banenmarkt is hier ook belabberd, alle Italianen die ik ontmoet zijn even hard naar een baan op zoek als ik
Kan je opleiding niet bemiddelen voor een stage, Hiya?
Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinktquote:
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef catzencut het volgende:
Mijn laatste afwijzing heb ik mogen ontvangen op grond van: "Je hebt niet veel ervaring, maar dat is voor een startersfunctie niet zo belangrijk natuurlijk..." en "We verwachten alleen dat je niet zo goed binnen het bedrijf past"
Eens. Naja, daar valt weinig aan te doen. Ik vind m'n persoonlijkheid eigenlijk wel prima.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Hmm.. da's een van de meer lullige redenen vind ik aangezien ze je daar afwijzen op je persoonlijkheid en niet op je opleiding of ervaring.
Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
Heb nog wel voldoende spaargeld om te investeren in mijn toekomstquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:27 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ik doe zo iets, nou ja niet Prince2, maar heb een aantal boekjes Duits gehaald om te oefenen. Maar een echte cursus zit er niet echt in. Hoe betaal je die certificering trouwens?
Heb er wel aan gedacht want ik wil graag nog NIMA communicatie B doen. Maar ja een behoorlijk dure opleiding als je het zelf moet betalen en ik zit hier nu thuis met 2 kleine kindjes dus niet ideaal (al heb ik Nima Communicatie A naast mijn werk gedaan toen onze jongste een jaar was). Heb het er ook met mijn jobcoach over gehad. Volgens haar is het geen toevoeging omdat ik dan alleen de opleiding en geen ervaring ermee heb.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:15 schreef Ravvie het volgende:
Heb niet alle vorige topics doorgelezen, dus misschien is het al ter sprake gekomen. MAar ik vroeg me af of er werkzoekenden zijn die, nu ze weinig te doen hebben, certificeringen zijn gaan halen. Ik zit er namelijk zelf aan te denken om mijn tijd maar te gaan vullen met bv. een PRINCE2 certificering, wie weet helpt het wat.
Ja idd. Wellicht iets in de trant van 'ik vind het onwijs jammer dat ik nog bij u mag komen werken, maar wil het zelf zó graag dat ik u toch nog graag eens wilde spreken. Ik ben zelfs bereid een week op proef te komen om mezelf te bewijzen'.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:45 schreef Hiya het volgende:
[..]
Bel de GM eens zelf op. Misschien kan je hem overtuigen
Omdat het ze tijd uitspaart (UZB doet voorselectie) en omdat ze dan de proeftijd net zo lang kunnen maken als ze willen. Zolang je op uitzendbasis wordt aangenomen. UZBs zijn duur duur maar zelf een afdeling PZ optuigen, daar moet je maar net zin in hebben (als werkgever).quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:50 schreef Hiya het volgende:
Sowieso vertrouw ik niet op Uitzendbureaus voor voor fulltime werk voor vast. Waarom in godesnaam zou een bedrijf gebruikt willen van een UBZ bureau als ze opzoek zijn naar een vaste kracht?
Stond dat er echt letterlijk zo?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:52 schreef caroline88 het volgende:
Net een sollicitatie verstuurd per email en krijg auto-reply terug.
a) reken maar niet op reactie tenzij je in aanmerking komt.
Beetje bot maar nog altijd redelijker dan helemaal niets laten horen
b) als je niet geselecteerd wordt houden we je in portefeuille voor de toekomst.
MAG DAT WEL? Ik dacht dat we daar in Nederland bepaalde wetgeving over hadden... zoals dat sollicitatiebescheiden na afronding alle vernietigd moeten worden, tenzij met toestemming van kandidaat anders wordt overeengekomen.
Ben niet echt boos hoor, mijn emotietjes mogen alleen uit de band springen als ze positief zijn![]()
maar ben wel verbaasd dat ze dit doen.
(sollicitatie direct bij bedrijf, dus niet bij uitzend- ofs bureau)
Ik denk dat je redelijk vroeg bent met solliciteren. Er zullen nu best veel mensen reageren op een vacature en er zullen vast een hoop mensen per direct beschikbaar zijn. Die zullen dus wel een pré hebben. Aan de andere kant, solliciteren kost je niks behalve tijd dus wie niet waagt wie niet wintquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Stond dat er echt letterlijk zo?![]()
Ik dacht ook dat er zo'n wet bestond, kan me ook afwijzingen herinneren waarin stond dat mijn brief en cv vernietigd werden. Wellicht stond het ergens in de voorwaarden op die site, dat ze dat wel mogen doen?
Ik ga zo ook weer via een website een CV insturen, het lijkt me een erg leuk bedrijf dus hopelijk komt er iets uit.
Denken jullie trouwens dat het handig is voor mij om nu al iets te zoeken voor juni? Daarvoor kan ik namelijk niet fulltime aan de slag omdat ik nog moet afstuderen en een lange reis gepland heb. Ik kan ook wel wachten tot juni met solliciteren, maar ja, wie weet gaat er dan weer zoveel tijd over heen. Ik ben toch niet veel te vroeg?
Bedankt. Ik dacht dat veel mensen die vanuit een baan solliciteren vaak ook pas na een paar maanden beschikbaar zijn. Ach, ik stuur nu vooral open sollicitaties en dan maakt het misschien ook niet zo heel veel uit dat ik er vroeg bij ben.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:01 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ik denk dat je redelijk vroeg bent met solliciteren. Er zullen nu best veel mensen reageren op een vacature en er zullen vast een hoop mensen per direct beschikbaar zijn. Die zullen dus wel een pré hebben. Aan de andere kant, solliciteren kost je niks behalve tijd dus wie niet waagt wie niet wint
Nu redeneer je van de werkgevers kant uit. Waarom zou ik als werknemer met een UZB zaken willen doen als ik opzoek ben naar een vaste betrekking? De voorselectie van een UZB is ook redelijk summier zover ik dat heb meegemaakt. Oh je hebt geen opleiding X dan is het niks voor jou. Dat kan tegenwoordig ook gemakkelijk via een internetinvulformulier op een webpagina. Die laat bijvoorbeeld alleen maar de personen door naar de volgende ronde met een bepaalde opleiding, werkervaring etc.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:48 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Omdat het ze tijd uitspaart (UZB doet voorselectie) en omdat ze dan de proeftijd net zo lang kunnen maken als ze willen. Zolang je op uitzendbasis wordt aangenomen. UZBs zijn duur duur maar zelf een afdeling PZ optuigen, daar moet je maar net zin in hebben (als werkgever).
Ja dat stond in de mail. Het is een internationaal bedrijf maar voor het gemak heb ik het even vertaald in het Nederlands.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Stond dat er echt letterlijk zo?![]()
Ik dacht ook dat er zo'n wet bestond, kan me ook afwijzingen herinneren waarin stond dat mijn brief en cv vernietigd werden. Wellicht stond het ergens in de voorwaarden op die site, dat ze dat wel mogen doen?
Ik denk niet dat het te vroeg is, maar dat hangt ook van niveau van de functie af. Hoe hoger, hoe langer meestal de selectieprocedure duurt. Al zou ik nu voorlopig vooral mikken op open sollicitaties, of even bellen per wanneer ze de vacature vervuld willen hebben.quote:Denken jullie trouwens dat het handig is voor mij om nu al iets te zoeken voor juni? Daarvoor kan ik namelijk niet fulltime aan de slag omdat ik nog moet afstuderen en een lange reis gepland heb. Ik kan ook wel wachten tot juni met solliciteren, maar ja, wie weet gaat er dan weer zoveel tijd over heen. Ik ben toch niet veel te vroeg?
Misschien dat er andere wetten/regels gelden met betrekking tot het bewaren van je gegevens omdat het een internationaal bedrijf is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:09 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ja dat stond in de mail. Het is een internationaal bedrijf maar voor het gemak heb ik het even vertaald in het Nederlands.
De site geeft geen info over arbeids- of andere voorwaarden, enkel de vacatures en een invulformulier.
[..]
Ik denk niet dat het te vroeg is, maar dat hangt ook van niveau van de functie af. Hoe hoger, hoe langer meestal de selectieprocedure duurt. Al zou ik nu voorlopig vooral mikken op open sollicitaties, of even bellen per wanneer ze de vacature vervuld willen hebben.
Een bedrijf dat actief is op de nederlandse arbeidsmarkt moet zich aan de nederlandse regelgeving houden. Er van uitgaande dat je niet op een bedrijf reageert dat op een schip gevestigd is dat onder een chileense vlag ofzo vaart.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:14 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Misschien dat er andere wetten/regels gelden met betrekking tot het bewaren van je gegevens omdat het een internationaal bedrijf is.
En bedankt, ik ga lekker verder met open solliciteren
Dank Hiya! Nee voor mij geen schip. Dacht nog na het posten dat er misschien uitzonderingen worden gemaakt voor medewerkers van een ambassade of zo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:28 schreef Hiya het volgende:
[..]
Een bedrijf dat actief is op de nederlandse arbeidsmarkt moet zich aan de nederlandse regelgeving houden. Er van uitgaande dat je niet op een bedrijf reageert dat op een schip gevestigd is dat onder een chileense vlag ofzo vaart.
Met ambassade's is het weer een apart verhaal. Ze genieten wel onschendbaarheid maar ze staan nog steeds op grond van het ontvangende land.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:11 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dank Hiya! Nee voor mij geen schip. Dacht nog na het posten dat er misschien uitzonderingen worden gemaakt voor medewerkers van een ambassade of zo.
dat. En je betaalt geen inkomstenbelasting als je er werkt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:23 schreef Hiya het volgende:
[..]
Met ambassade's is het weer een apart verhaal. Ze genieten wel onschendbaarheid maar ze staan nog steeds op grond van het ontvangende land.
Bijv een Nederlandse Ambasade in China is geen Nederlands grondgebied maar je geniet er wel onschendbaarheid. De politie van China mag niet het terrein betreden zonder toestemming van de Ambassadeur.
Maar bega je een misdaad binnen een Nederlandse Ambassade dan wordt je berecht volgens het recht van het ontvangende land. In dit voorbeeld dus Chinees recht. Er moet wel toestemming verleend worden door de Ambassade om toegang te krijgen op de ambassade voor de Chineese Politie.
Kortom Ambassades moeten zich houden aan het rechtssysteem van het ontvangende land maar je kan niet zondermeer opgepakt worden..
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik neem morgen even contact met je op.
Jammer, maar wel netjes dat ze binnen de gestelde termijn op correcte manier afscheid van je nemen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:40 schreef ShadyLane het volgende:
[..].
Heb de afwijzingsmail inmiddels binnen. Een oase van voorkomendheid in vergelijking met de botte afwijzingen die je hier in het topic soms leest. Ze legden uitgebreid uit dat ze veel reacties hadden gehad en dus aanvullende eisen hadden kunnen stellen, die niet in het profiel in de vacature stonden vermeld. Ja aan die aanvullende eisen voldeed ik dan weer niet zo, en anderen blijkbaar wel. So be it.
Tsja. Ik heb mijn aandelen wel meteen verkocht want met dergelijk mismanagement is het wachten op de eerste winstwaarschuwing...quote:Toch vind ik het wel jammer voor ze dat ze de tragische vergissing hebben gemaakt de leukste, beste, tofste kandidaat niet uit te nodigen.
jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:58 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik heb een WO studie in de richting van sociale wetenschappen gedaan. Het lijkt me leuk om bij een NGO te werken, of iets met journalistiek, PR, diplomatiek of internationale contacten te doen. En ja, ik weet dat dit vaag klinktIk heb namelijk besloten om niet super kieskeurig te zijn vanwege mijn situatie. Ik hoop op een baan bij een internationaal bedrijf en ik hoop dat het niet blijft bij bijvoorbeeld administratieve taken maar dat ik ook wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kan verwerven. Ik heb nu nog totaal geen idee waar mijn kansen liggen wat betreft de banenmarkt hier, dus als het uiteindelijk iets administratiefs (dwz iets simpelers dan waarop ik hoopte) wordt, dan neem ik daar genoegen mee, omdat ik hier niet altijd zal blijven wonen en ik dus niet per se lange tijd aan die baan hoef vast te zitten en straks gewoon een inkomen nodig heb. En het zal mijn eerste echte baan worden, dus ik moet nog een beetje verkennen wat ik nou echt leuk vind om te doen.
Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jammer, als je achtergrond wat anders was (logistiek, planning of IT) had ik misschien nog wel wat tips voor je voor bedrijven in milan...
Probeer het eens bij EMI, leuk bedrijf, ben er vorig jaar nog 2x geweestquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijvenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:15 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Jammer, maar desondanks erg aardig van je! Sowieso zijn alle tips over leuke internationale bedrijven in Milaan welkom hoor, desnoods kan ik er een administratieve functie vervullen. Het is moeilijk om een overzicht te krijgen over wat hier allemaal voor bedrijven zitten, het zijn er zo veel.
In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bentquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:42 schreef Hiya het volgende:
[..]
Rondje door de stad heen lopen en alles opschrijven
Ja van de muziekjesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:25 schreef gifkwal het volgende:
Van de muziekjes?
Grazie, van het bestaan hiervan in Milaan had ik dus geen flauw idee, maar dit is leuk om te weten!
Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:47 schreef gifkwal het volgende:
[..]
In elk geval leuke bezigheidstherapie voor als je het tikken van sollicitatiebrieven zat bent
Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja van de muziekjes. Engels kunnen spreken is een vereiste daar
.
Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:55 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ik was nog wel serieus ook. Zo vind je allerlei bedrijven. Een beetje googelen op Bedrijf in Milaan levert natuurlijk niks op he
Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saaiquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:37 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dat zit wel goed. Bedankt voor de tip!
[..]
Je hebt wel gelijk hoor. Maar Milaan is wel erg groot, he. Daarbij zitten veel bedrijven in de periferieen en in anonieme kantoorgebouwen, en om die nou allemaal te gaan aflopen... Maar ik zal mijn ogen openhouden zodra ik weer eens onderweg ben.
Nou... dat vond ik dus ook van de functies waar ik vandaag allebei niet voor uitgenodigd ben.....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef ShadyLane het volgende:
Bij veel dingen waar ik op solliciteer kan ik me voorstellen dat er mensen hebben gereageerd met een c.v. dat (veel) beter aansluit op de vacature. En dan ben ik dus niet hevig geschokt als ik niet word uitgenodigd. Maar nu was er laatst een vacature waar ik echt per-fect geschikt voor ben, al zeg ik het zelfen in de ontvangstbevestiging schreven ze "je hoort uiterlijk 10 maart of je wordt uitgenodigd voor een gesprek".
Ik begin 'm nu toch wel te knijpen! Dat ik de baan uiteindelijk niet krijg kan gebeuren, maar een gesprek moet er toch wel in zitten? Kom op lieve mensen van dat bedrijf, het is 9 maart, bel mij, bel mij!
In Milaan en eigenlijk een hoop zuideuropese steden zit alles in van die kantoren waar je niet vooraan al ziet welke bedrijven er allemaal zittenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:54 schreef Hiya het volgende:
[..]
Hamburg is ook best groot hoor. Ik zie anders zat bedrijven als ik eens naar een andere supermarkt ga. Het centrum in ga. En ach thuis niks doen en solliciteren is ook zo saaiKan je er net zo goed een bedrijven spot dagje van maken.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: hoe vul je drie dagen met solliciteren er van uitgaand dat een dag 8 'werkbare' uren heeft en het niet handig is om al te veel sollicitaties tegelijkertijd uit te hebben staan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
Onderwijs? Ben ik nu ook tijdelijk werkzaam. Staan te springen om jonge mensen daar en supergoed startsalaris.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet zo goed waar nu nog op te solliciteren. Mijn studie (Klassieke Talen) was razend interessant, maar de baanmogelijkheden zijn gewoon niet zo denderend. Uitgeverijen e.d. heb je vooral in de randstad, waar ik niet woon.
Er zit hier 1 tekstbureau dat niet werkt met snelle communicatiejongens maar met filosofen, historici enz. Daar wil ik een open sollicitatie naartoe gaan sturen. Verder weet ik het zo gauw niet, omscholen lijkt het devies.
Ik vul mijn tijd met:quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:47 schreef Osramp het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk om het gat in je CV niet zo groot te laten worden? Ik heb vorige keer vrijwilligerswerk gedaan, maar misschien is freelance/pro-deo werk in je vakgebied beter? Maar geen flauw idee hoe dat aan te leggen.
Bezig blijven lukt me wel: 1 dag per week mountainbiken, 3 dagen solliciteren en 1 dag huishouden/boodschappen/vrijwilligerswerk en de week komt goed uit de verf.
Romans, leukquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Nee je hebt niks gemist, ik heb het gewoon niet gepost. Ik kan romans schrijven over wat er allemaal mis is in het onderwijs, maar wil liever vooruit kijken naar m'n nieuwe baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |