abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79239597
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)
Als het gaat om vooral open sollicitaties wordt het na een paar maanden toch lastiger omdat je op een gegeven moment de meeste bedrijven wel hebt gehad.
ik ben nu een paar jaar webprogrammeur maar heb daarvoor eigenlijk niet de papieren. Daar zijn ze tegenwoordig toch wel erg kritisch op. Er zijn niet bijzonder veel vacatures.
Als ik maar op gesprek mag komen, daar lul ik me meestal wel goed doorheen.
Ik heb nu qua vacatures zo'n beetje alles in een straal van 75km rond mijn woonplaats gehad... aangezien ik geen rijbewijs heb moet nog verder net goed uitkomen met OV.

Daarnaast moet ik nog een gruwelijke ergernis kwijt over dat verouderde klote-werk.nl: Je moet telkens opnieuw inloggen, dat onthoud dat brakke kutding niet. En als je vacatures op regio zoekt komen er amper vacatures in de buurt tevoorschijn maar wel ontzettend veel van die vage landelijke vacatures...
Werk.nl = qua gebruikersvriendelijkheid
pi_79241910
@ShadyLane: Alle kennis is hobbymatig opgedaan, maar die hobby heb ik wel al 16 jaar. Het mooie van programmeren is dat je dingen kunt laten zien. Ik heb bij één van de gesprekken zelfs direct een demo gegeven, vroegen ze om. Veel beroepen kun je niet zomaar even demonstreren.

@Nemephis: Als je werkervaring hebt als webdeveloper, dan kun je toch dingen laten zien? Als het werk niet beperkt is tot interne websites, is het een kwestie van de links geven.
Hoe allround ben je? Zaken als geavanceerd JavaScript, Ajax, OOP en Linux kennis mogen m.i. niet ontbreken bij een webdeveloper. Een certificaat dat handig kan zijn is het Zend-certificaat PHP (http://www.zend.com). Het kost een kleine 160 euro, dus nog betaalbaar voor een particulier, en het is de certificering voor PHP-ontwikkelaars. Als je ervaren bent in PHP en zonder werk zit (=tijd genoeg) dan is dat binnen een maand te halen.

Werk.nl is meer genoemd in dit topic. Ik begrijp niet dat mensen het gebruiken. Het is bagger. Sterker nog een beetje werkgever zal zich te goed voelen om zijn vacatures daar te plaatsen. De overheid heeft belangrijke taken zoals de nutsbedrijven en het openbaar vervoer afgestoten, maar juist een vacaturesite die per definitie tot de taken van de vrije markt behoort zetten ze op. Werk.nl is totaal overbodig.
pi_79246094
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek maar ik krijg de contactpersoon binnen het bedrijf niet te pakken. Krijg ik vandaag een mailtje of ik nog op gesprek wil want hij hoort maar niks. Ja hallo, vrijdag was hij vrij, maandag de hele dag onderweg, dinsdag was de hele afdeling op een cursus en je dan vandaag wel afvragen waarom je niets hoort! (Net opnieuw geprobeerd, hij was na 2en waarschijnlijk weer aanwezig)
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:11:51 #204
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79246596
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef Nemephis het volgende:
Daarnaast moet ik nog een gruwelijke ergernis kwijt over dat verouderde klote-werk.nl: Je moet telkens opnieuw inloggen, dat onthoud dat brakke kutding niet. En als je vacatures op regio zoekt komen er amper vacatures in de buurt tevoorschijn maar wel ontzettend veel van die vage landelijke vacatures...
De zoekfunctie is idd zwaar shit. Je kunt wel (na de zoekopdracht) aan de rechterkant selecteren dat je alleen de vacatures uit je provincie wil en niet de landelijke.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:58 schreef funest het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek maar ik krijg de contactpersoon binnen het bedrijf niet te pakken. Krijg ik vandaag een mailtje of ik nog op gesprek wil want hij hoort maar niks. Ja hallo, vrijdag was hij vrij, maandag de hele dag onderweg, dinsdag was de hele afdeling op een cursus en je dan vandaag wel afvragen waarom je niets hoort! (Net opnieuw geprobeerd, hij was na 2en waarschijnlijk weer aanwezig)
Ik had dat met iemand van het werkbedrijf die betreffende een vacature alleen telefonisch benaderd wilde worden. In de morgen geprobeerd: volgens collega zat ze 's morgens in een workshop. Na de middag ging de telefoon gewoon tig keer over zonder dat er iets gebeurde. De keer daarna kreeg ik meteen de balie omdat ze in gesprek was. De dagen erna kreeg ik telkens meteen de mededeling dat de persoon die ik probeerde te bereiken waarschijnlijk niet aanwezig was. Uiteindelijk maar een mail gestuurd waar ik geen reactie op kreeg. Uiteindelijk bleek de vacature allang vervuld en blijkt dat ze oude vacatures nooit opruimen op werk.nl. Ook hun eigen vacatures niet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79247177
vacatures laten staan en nep-vacatures zijn nu populair, want dan lijkt het alsof het goed gaat met het bedrijf. Is ook al regelmatig in het nieuws geweest, bijvoorbeeld:
http://www.depers.nl/econ(...)nensite-van-UWV.html
http://recruitmentmatters.nl/2009/06/23/spookvacatures/
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:29:03 #206
45722 Dromer
pi_79247273
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:26 schreef omearos het volgende:
vacatures laten staan en nep-vacatures zijn nu populair, want dan lijkt het alsof het goed gaat met het bedrijf. Is ook al regelmatig in het nieuws geweest, bijvoorbeeld:
http://www.depers.nl/econ(...)nensite-van-UWV.html
http://recruitmentmatters.nl/2009/06/23/spookvacatures/
M'n werkcoach had blijkbaar een realistisch filter, want hij vond gisteren precies één vacature voor me. (waar ik ook al op gereageerd had overigens)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:19:30 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79251514
Vandaag ben ik op workshop geweest .. gewoon wat algemene tips gehad over sollicitatieplichten en de werkmap etc, en een voorstelronde gehad. 't vrouwke die de workshop gaf zei dat ze schoolverlaters gerust 10x per week liet solliciteren, toen dacht ik wtf
Verder meldde ze nog dat je pas na een jaar werkloosheid op cursus etc kan, want het geld is nu al op.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79259055
Nou, zo hoor je weken niets en zo word je opeens platgebeld.

Vanmorgen dus een intake gehad, morgen een sollicitatiegesprek, vrijdag een sollicitatiegesprek plus een intake en maandag een sollicitatiegesprek! Was een middagje shoppen maar zat meer aan de telefoon dan dat ik bezig was met shoppen.

En werk.nl is echt de grootste kutsite om vacatures op te vinden. Dat design stamt ook al af uit het begin van het internet.
pi_79259357
Haal mij maar uit de OP! Madame is eindelijk na 8 maanden ergens aangenomen!
Eerst voor 10 uur p/w, maar na de bouwvak wordt het aangevuld tot 20 uur p/w!
Mensen, het was gezellig hier !
pi_79259604
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef GirlGoneBad het volgende:
Was dat ook wat je zocht? Een baan voor 10/20 uur per week?
pi_79259681
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef GirlGoneBad het volgende:
Gefeliciteerd!
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:51:30 #212
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_79260124
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

ik ben nu een paar jaar webprogrammeur maar heb daarvoor eigenlijk niet de papieren. Daar zijn ze tegenwoordig toch wel erg kritisch op. Er zijn niet bijzonder veel vacatures.
Als ik maar op gesprek mag komen, daar lul ik me meestal wel goed doorheen.
Ik heb nu qua vacatures zo'n beetje alles in een straal van 75km rond mijn woonplaats gehad... aangezien ik geen rijbewijs heb moet nog verder net goed uitkomen met OV.

???

Waarom ga je niet freelancen ?
Er zijn tegenwoordig op het internet genoeg klussen te vinden.
(dus ook buiten NL...EU, USA)

Dus begin een alvast mooie portfolio samen te stellen met al je vaardigheden.
pi_79278428
Pfff, volgende week sollicitatie voor een matig interessante functie.

Of ik eerst even mijn diploma's, ID, cijferlijsten en referenties wil doorsturen. En kan ik ook even een online test van 1,5-2 uur doen. Flikker toch op....
pi_79278527
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:

Of ik eerst even mijn diploma's, ID, cijferlijsten en referenties wil doorsturen. En kan ik ook even een online test van 1,5-2 uur doen. Flikker toch op....
Jij hebt er zin in Maar al die documenten, dat is wel overdreven ja.

Gefeliciteerd aan degenen hierboven met een baan en veel sollictatiegesprekken!
pi_79278593
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:

Punt is dat werkgevers bij wijze van spreken 5000 kandidaten hebben, en dat je dan extreem veel moeite moet doen in ronde 0, is alvast een voorselectie.
pi_79279079
Nederland is trouwens wat betreft diploma's en cijferlijsten erg laks moet ik zeggen. In veel andere landen is het heel normaal om bij een sollicitatie standaard je referenties van vorige bedrijven en je cijferlijsten bij te voegen.
pi_79279116
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:51 schreef Muridae het volgende:

[..]

???

Waarom ga je niet freelancen ?
Er zijn tegenwoordig op het internet genoeg klussen te vinden.
(dus ook buiten NL...EU, USA)

Dus begin een alvast mooie portfolio samen te stellen met al je vaardigheden.
Ik wil niet freelancen. Al geprobeerd, niks voor mij. Doe mij maar gewoon loondienst.
pi_79282227
Ik heb nog nooit mijn cijferlijsten door moeten sturen. Maar mijn diploma's en referenties kunnen ze krijgen hoor. Daar heb je ze voor.
pi_79283185
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:39 schreef Hiya het volgende:

[..]

Was dat ook wat je zocht? Een baan voor 10/20 uur per week?
Ik heb door mijn beperking maar een maximale belastbaarheid van 5 à 6 uur per dag... dan zou ik op 25/30 uur per week uitkomen. Ik zit dus redelijk in de buurt van mijn belastbaarheid en dat wilde ik graag. Daarnaast kan ik straks nog meer uren gaan draaien als ik dat wil, maar ik wil het eerst graag een beetje opbouwen en zodoende mijn grenzen gaan opzoeken/verleggen.

Ik weet niet hoe ik het nu moet verwoorden zonder boze gezichten te krijgen, maar eigenlijk ga ik werken om weer onder de mensen te komen en om eens iets anders om handen te hebben als alleen het huishouden, niet voor het geld. Ik heb immers (als backup) mijn Wajong-uitkering nog...
pi_79284384
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 08:24 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

Ik heb door mijn beperking maar een maximale belastbaarheid van 5 à 6 uur per dag... dan zou ik op 25/30 uur per week uitkomen. Ik zit dus redelijk in de buurt van mijn belastbaarheid en dat wilde ik graag. Daarnaast kan ik straks nog meer uren gaan draaien als ik dat wil, maar ik wil het eerst graag een beetje opbouwen en zodoende mijn grenzen gaan opzoeken/verleggen.

Ik weet niet hoe ik het nu moet verwoorden zonder boze gezichten te krijgen, maar eigenlijk ga ik werken om weer onder de mensen te komen en om eens iets anders om handen te hebben als alleen het huishouden, niet voor het geld. Ik heb immers (als backup) mijn Wajong-uitkering nog...
Ik vind het goed dat je het zo gaat opbouwen, goede keuze!
Wat voor werk is het?
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:45:23 #221
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79284955
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 04:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb nog nooit mijn cijferlijsten door moeten sturen. Maar mijn diploma's en referenties kunnen ze krijgen hoor. Daar heb je ze voor.
Is mij ook nog nooit naar gevraagd. Ook referenties nog nooit
Diploma's dan? Ook nog nooit

Maar als er om gevraagd wordt, kunnen ze het krijgen hoor
pi_79285614
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.

Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.

Ah kijk, een lotgenoot. Waar heb je gestudeerd? Wat zoek je nu?
pi_79290871
Bah, de kat van mijn moeder is gisteravond weg(gelopen). Die belde me vanmorgen helemaal overstuur op. Ben vanmorgen met haar de hele buurt afgeweest, zonder resultaat. Echt sneu, want het is een hele lieve kat. En terwijl ik nu met mijn hoofd bij die kat zit, heb ik dus vanmiddag ook een sollicitatie waar ik me op voor dien te bereiden...
pi_79294828
Wat vervelend, Mint. Hopelijk komt hij weer terug! Kwam hij normaalgesproken nooit buiten? Anders is een dagje weg zijn niet zo raar voor een kat, hoor.

Succes vanmiddag!
pi_79303061
Sollicitatie ging op zich best lekker. Heb er een uur gezeten en hier en daar wat gelachen. Ben gematigd positief, maar het is afwachten. Over een uurtje of twee even langs de deuren hier in de buurt of mensen toevallig in hun schuur zijn geweest gisteravond. het is trouwens een ouwe kat van 15 jaar die meestal erg dicht bij huis bleef. Ben dus bang dat ie wellicht ergens zit opgesloten of dat ie is aangereden en dat mensen m ergens hebben gedumpt... Hij is echt spoorloos.
pi_79303175
Contract getekend, maandag beginnen op kantoor bij KPN .

Volgende week ook maar weer 'ns in de pen klimmen. De laatste tijd heb ik het teveel van de UZB's af laten hangen. Gelukkig ben ik tot nu toe wel goed geholpen .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_79303365
gefeliciteerd!!
pi_79303426
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sollicitatie ging op zich best lekker. Heb er een uur gezeten en hier en daar wat gelachen. Ben gematigd positief, maar het is afwachten. Over een uurtje of twee even langs de deuren hier in de buurt of mensen toevallig in hun schuur zijn geweest gisteravond. het is trouwens een ouwe kat van 15 jaar die meestal erg dicht bij huis bleef. Ben dus bang dat ie wellicht ergens zit opgesloten of dat ie is aangereden en dat mensen m ergens hebben gedumpt... Hij is echt spoorloos.
Mooi van je sollicitatie

Sterkte met de zoektocht
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:40:06 #229
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79305415
vanmiddag positief gesprek gehad. Er volgen nog meer sollicitanten maar hebben aangegeven mij sowieso voor een 2e gesprek te willen zien.

Heb een positief gevoel, maar reken voor de zekerheid nog nergens op (ook niet een beetje )
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79306236
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat je het zo gaat opbouwen, goede keuze!
Wat voor werk is het?
In het begin is het veelal data-entry en roosterplanning, binnenkort komt de financiële administratie erbij.
pi_79321744
Junior communicatieadviseur Donorvoorlichting
[...]
X• Daarnaast heb je minimaal 3 à 5 jaar relevante werkervaring.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_79323114
Zo, over iets meer dan twee uur zit ik te zweten bij wederom een sollicitatiegesprek. Heb er zin an! Kan ik eindelijk mijn pak+stropdas weer eens aan.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:25:23 #233
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79323802
succes
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79324309
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:06 schreef catzencut het volgende:
[...]

gewoon solliciteren ze zoeken nu steeds net afgestudeerden van 20 jaar met 5 jaar werkervaring, en die gaan ze toch niet vinden dus kan je net zo goed wel solliciteren.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, over iets meer dan twee uur zit ik te zweten bij wederom een sollicitatiegesprek. Heb er zin an! Kan ik eindelijk mijn pak+stropdas weer eens aan.
Succes!!
pi_79324453
we le(z)ven mee!
Ook al ben ik niet zoekend (nog niet)..
Mijn contract loopt eind juli af.
Ben nu werkzaam als sysadmin op een school.
Functioneringsgesprekken zijn tot nu erg positief en de wil is uitgesproken om door te gaan met elkaar.
maar nu komt het...Mits er budget is en er word een onderzoek afgewacht van een extern buro die de behoefte aan personeel onderzoekt.
dus tja..
moet wel zeggen dat we op dit moment met 1,5 FTE meer dan 400 werkstations+servers en alle randapparatuur onderhouden (beamers,electra,patchwerk en documentatie)
Hopen maar dat het allemaal positief uitpakt!
Want itt tot andere mensen bevalt het mij erg goed in het onderwijs!
pi_79326068
Mensen die gesprekken hebben, succes!!

Ik vraag me af hoe werk.nl beoordeelt of iets geschikt voor me is.
Op dit moment 2 passende vacatures, waarvan de een met Rijbewijs A, B, BE en de ander met Voorkeurvacature Dit is een 45-plusbaan en ook rijbewijs B.

Terwijl er ook een vacature op staat waar ik op gereageerd heb via dat bedrijf zelf... en die is dan weer niet passend? Er staat wel dat je ambulante ervaring moet hebben, en dat heb ik niet. Maarja... bovenstaande eisen van die twee andere vacatures heb ik ook niet.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:22:37 #237
142400 RedFever007
pi_79326712
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:06 schreef catzencut het volgende:
[...]

Triest dit soort dingen. Kom, we noemen de functie "junior" zodat we de kandidaat een laag salaris kunnen aanbieden maar vervolgens zetten we deze werknemer wel weg tegen een medior of zelfs senior tarief

win win voor het bedrijf dus
pi_79326924
Ik heb geen interesse in die functie (ver weg). Maar ik ben haast in staat om ze te mailen met de vraag wat ze nu eigenlijk denken...
pi_79334487
Kreeg vanochtend het verlossende telefoontje... ik heb een baan!

Het bedrijf waar ik gisteren op gesprek ben geweest (vijf minuten fietsen vanaf mijn adres: ideaal!) ziet het heel erg zitten met mij. Zo erg zelfs dat ze de andere kandidaat meteen hadden afgebeld na ons prettige gesprek.

Maandag contract tekenen, 1 april beginnen. En dat is geen grap!

Ben opgelucht! In totaal zeven weken thuis gezeten, maar in principe binnen drie weken een nieuwe baan na aflopen van mijn vorige contract op 1 maart. Nou, de baan heb ik, nu nog een leuke vriendin.
pi_79334614
Gefeliciteeeeerd!! Wel lullig voor die andere kandidaat maar ja

En is de kat al terecht?
pi_79334862
Ja!

Ik was vannacht rond een uurtje of twee (kon niet slapen van de zorgen over waar dat beest zou zijn) nog een rondje gaan lopen met de zaklamp om te kijken of ik 'm niet ergens in een tuin zag, en toen ik na een halfuurtje weer teleurgesteld huiswaarts ging zag ik 'm opeens vanuit mijn ooghoek heel zielig in een hoekje, verstopt achter een muurtje, op mijn binnenpleintje zitten! Dus gelijk maar opgepakt, meegenomen en bij mijn ma gedumpt.

Dus dat was ook een opluchting.
pi_79335840
En zo leefde je nog lang en gelukkig
pi_79335862
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja!

Dus dat was ook een opluchting.
Jeej, 2 keer goed nieuws dus !!!!!!!!!! Feli!
pi_79336213
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:07 schreef gifkwal het volgende:
En zo leefde je nog lang en gelukkig
LOL, laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen.
pi_79338718
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:08 schreef runaway het volgende:

[..]

Jeej, 2 keer goed nieuws dus !!!!!!!!!! Feli!
Hier sluit ik me bij aan. Gefeli Mint!

Ik ben vandaag afgewezen omdat ze waren vergeten te melden dat het fysiek zwaar is en ze dus eigenlijk alleen mannen willen. En voor een startersfunctie met interne opleiding omdat ik te weinig kennis van het onderwerp heb
pi_79340047
Gebeld door kinderopvang... 25ste op gesprek. Ben benieuwd!
pi_79348336
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:16 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

LOL, laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen.
Je gaat iig erg fijn het weekend in Gefeli!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:09:48 #248
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79350464
Mint en Disavowed, gefeliciteerd!

En de kat natuurlijk ook

vrijdag 19 maart 2010 @ 20:13:52 #249
142400 RedFever007
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:14:53 #250
45722 Dromer