ik ben nu een paar jaar webprogrammeur maar heb daarvoor eigenlijk niet de papieren. Daar zijn ze tegenwoordig toch wel erg kritisch op. Er zijn niet bijzonder veel vacatures.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:29 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zo te zien zijn er in jouw branche ook voldoende vacatures? (die het hoge aantal verplichte sollicitatie-activiteiten rechtvaardigen)
Als het gaat om vooral open sollicitaties wordt het na een paar maanden toch lastiger omdat je op een gegeven moment de meeste bedrijven wel hebt gehad.
De zoekfunctie is idd zwaar shit. Je kunt wel (na de zoekopdracht) aan de rechterkant selecteren dat je alleen de vacatures uit je provincie wil en niet de landelijke.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef Nemephis het volgende:
Daarnaast moet ik nog een gruwelijke ergernis kwijt over dat verouderde klote-werk.nl: Je moet telkens opnieuw inloggen, dat onthoud dat brakke kutding niet. En als je vacatures op regio zoekt komen er amper vacatures in de buurt tevoorschijn maar wel ontzettend veel van die vage landelijke vacatures...
Werk.nl = qua gebruikersvriendelijkheid![]()
![]()
![]()
Ik had dat met iemand van het werkbedrijf die betreffende een vacature alleen telefonisch benaderd wilde worden. In de morgen geprobeerd: volgens collega zat ze 's morgens in een workshop. Na de middag ging de telefoon gewoon tig keer over zonder dat er iets gebeurde. De keer daarna kreeg ik meteen de balie omdat ze in gesprek was. De dagen erna kreeg ik telkens meteen de mededeling dat de persoon die ik probeerde te bereiken waarschijnlijk niet aanwezig was. Uiteindelijk maar een mail gestuurd waar ik geen reactie op kreeg. Uiteindelijk bleek de vacature allang vervuld en blijkt dat ze oude vacatures nooit opruimen op werk.nl. Ook hun eigen vacatures niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:58 schreef funest het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek maar ik krijg de contactpersoon binnen het bedrijf niet te pakken. Krijg ik vandaag een mailtje of ik nog op gesprek wil want hij hoort maar niks. Ja hallo, vrijdag was hij vrij, maandag de hele dag onderweg, dinsdag was de hele afdeling op een cursus en je dan vandaag wel afvragen waarom je niets hoort! (Net opnieuw geprobeerd, hij was na 2en waarschijnlijk weer aanwezig)
M'n werkcoach had blijkbaar een realistisch filter, want hij vond gisteren precies één vacature voor me. (waar ik ook al op gereageerd had overigens)quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:26 schreef omearos het volgende:
vacatures laten staan en nep-vacatures zijn nu populair, want dan lijkt het alsof het goed gaat met het bedrijf. Is ook al regelmatig in het nieuws geweest, bijvoorbeeld:
http://www.depers.nl/econ(...)nensite-van-UWV.html
http://recruitmentmatters.nl/2009/06/23/spookvacatures/
Was dat ook wat je zocht? Een baan voor 10/20 uur per week?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef GirlGoneBad het volgende:
Haal mij maar uit de OP! Madame is eindelijk na 8 maanden ergens aangenomen!
Eerst voor 10 uur p/w, maar na de bouwvak wordt het aangevuld tot 20 uur p/w!
Mensen, het was gezellig hier!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef GirlGoneBad het volgende:
Haal mij maar uit de OP! Madame is eindelijk na 8 maanden ergens aangenomen!
Eerst voor 10 uur p/w, maar na de bouwvak wordt het aangevuld tot 20 uur p/w!
Mensen, het was gezellig hier!
???quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
ik ben nu een paar jaar webprogrammeur maar heb daarvoor eigenlijk niet de papieren. Daar zijn ze tegenwoordig toch wel erg kritisch op. Er zijn niet bijzonder veel vacatures.
Als ik maar op gesprek mag komen, daar lul ik me meestal wel goed doorheen.
Ik heb nu qua vacatures zo'n beetje alles in een straal van 75km rond mijn woonplaats gehad... aangezien ik geen rijbewijs heb moet nog verder net goed uitkomen met OV.
Daarnaast moet ik nog een gruwelijke ergernis kwijt over dat verouderde klote-werk.nl: Je moet telkens opnieuw inloggen, dat onthoud dat brakke kutding niet. En als je vacatures op regio zoekt komen er amper vacatures in de buurt tevoorschijn maar wel ontzettend veel van die vage landelijke vacatures...
Werk.nl = qua gebruikersvriendelijkheid![]()
![]()
![]()
Jij hebt er zin inquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:
Pfff, volgende week sollicitatie voor een matig interessante functie.
Of ik eerst even mijn diploma's, ID, cijferlijsten en referenties wil doorsturen. En kan ik ook even een online test van 1,5-2 uur doen. Flikker toch op....
Punt is dat werkgevers bij wijze van spreken 5000 kandidaten hebben, en dat je dan extreem veel moeite moet doen in ronde 0, is alvast een voorselectie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:28 schreef vive_la_france het volgende:
Pfff, volgende week sollicitatie voor een matig interessante functie.
Of ik eerst even mijn diploma's, ID, cijferlijsten en referenties wil doorsturen. En kan ik ook even een online test van 1,5-2 uur doen. Flikker toch op....
Ik wil niet freelancen. Al geprobeerd, niks voor mij. Doe mij maar gewoon loondienst.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:51 schreef Muridae het volgende:
[..]
???
Waarom ga je niet freelancen ?
Er zijn tegenwoordig op het internet genoeg klussen te vinden.
(dus ook buiten NL...EU, USA)
Dus begin een alvast mooie portfolio samen te stellen met al je vaardigheden.
Ik heb door mijn beperking maar een maximale belastbaarheid van 5 à 6 uur per dag... dan zou ik op 25/30 uur per week uitkomen. Ik zit dus redelijk in de buurt van mijn belastbaarheid en dat wilde ik graag. Daarnaast kan ik straks nog meer uren gaan draaien als ik dat wil, maar ik wil het eerst graag een beetje opbouwen en zodoende mijn grenzen gaan opzoeken/verleggen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:39 schreef Hiya het volgende:
[..]
Was dat ook wat je zocht? Een baan voor 10/20 uur per week?
Ik vind het goed dat je het zo gaat opbouwen, goede keuze!quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:24 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Ik heb door mijn beperking maar een maximale belastbaarheid van 5 à 6 uur per dag... dan zou ik op 25/30 uur per week uitkomen. Ik zit dus redelijk in de buurt van mijn belastbaarheid en dat wilde ik graag. Daarnaast kan ik straks nog meer uren gaan draaien als ik dat wil, maar ik wil het eerst graag een beetje opbouwen en zodoende mijn grenzen gaan opzoeken/verleggen.
Ik weet niet hoe ik het nu moet verwoorden zonder boze gezichten te krijgen, maar eigenlijk ga ik werken om weer onder de mensen te komen en om eens iets anders om handen te hebben als alleen het huishouden, niet voor het geld. Ik heb immers (als backup) mijn Wajong-uitkering nog...
Is mij ook nog nooit naar gevraagd. Ook referenties nog nooitquote:Op donderdag 18 maart 2010 04:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb nog nooit mijn cijferlijsten door moeten sturen. Maar mijn diploma's en referenties kunnen ze krijgen hoor. Daar heb je ze voor.
Ah kijk, een lotgenoot. Waar heb je gestudeerd? Wat zoek je nu?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:51 schreef Keesflap het volgende:
[..]
Sorry voor de spelfouten en typfouten in onderstaand bericht, maar ik moet zo weer weg en heb dit bericht dus snel getypt.
Achtergrond: VWO + WO Geschiedenis
Afgezien van een kleine bestuursfunctie, verder geen werkervaring.
Mooi van je sollicitatiequote:Op donderdag 18 maart 2010 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sollicitatie ging op zich best lekker. Heb er een uur gezeten en hier en daar wat gelachen. Ben gematigd positief, maar het is afwachten. Over een uurtje of twee even langs de deuren hier in de buurt of mensen toevallig in hun schuur zijn geweest gisteravond. het is trouwens een ouwe kat van 15 jaar die meestal erg dicht bij huis bleef. Ben dus bang dat ie wellicht ergens zit opgesloten of dat ie is aangereden en dat mensen m ergens hebben gedumpt... Hij is echt spoorloos.
In het begin is het veelal data-entry en roosterplanning, binnenkort komt de financiële administratie erbij.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:22 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat je het zo gaat opbouwen, goede keuze!
Wat voor werk is het?
gewoon solliciterenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:06 schreef catzencut het volgende:
Junior communicatieadviseur Donorvoorlichting
[...]
X• Daarnaast heb je minimaal 3 à 5 jaar relevante werkervaring.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Succes!!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, over iets meer dan twee uur zit ik te zweten bij wederom een sollicitatiegesprek. Heb er zin an! Kan ik eindelijk mijn pak+stropdas weer eens aan.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:06 schreef catzencut het volgende:
Junior communicatieadviseur Donorvoorlichting
[...]
X• Daarnaast heb je minimaal 3 à 5 jaar relevante werkervaring.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Jeej, 2 keer goed nieuws dusquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja!![]()
Dus dat was ook een opluchting.
Hier sluit ik me bij aan. Gefeli Mint!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:08 schreef runaway het volgende:
[..]
Jeej, 2 keer goed nieuws dus!!!!!!!!!! Feli!
Je gaat iig erg fijn het weekend inquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
LOL, laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |