abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78221234
ik ga ff slapen en ik mis de val
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_78221238
Maxime Verhagen en Arie Slob straks op radio1 in Tros Kamerbreed
know'm sayin?
word? word.
pi_78221239
Zie je nou wel, of ik nou om half 1 naar bed ging, of pas om half 5, het kabinet viel toch wel
pi_78221243
Hoe laat was het precies bekend dan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78221251
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:14 schreef waht het volgende:
3:55
pi_78221254
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:08 schreef Barca het volgende:
CDA en PvdA gaan denk ik te veel verliezen om in een volgend kabinet te kunnen komen. Ik hoop het trouwens ook. Beide partijen wil ik voorlopig niet in de regering zien. .
Van het CDA weet ik dat zo net nog wel niet. Het zou mij in ieder geval niets verbazen dat ze de volgende keer weer van de partij (hihi, leuk woordgrapje) zijn.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:14:52 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_78221256
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:14 schreef waht het volgende:
Ongeveer half vier geloof ik.
Yankee go home!
pi_78221257
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:13 schreef zquing het volgende:
Ik was op mijn telefoon in slaap gevallen en werd wakker van een smsje net voor Balkenende zijn praatje begon
know'm sayin?
word? word.
pi_78221260
Hmmm

Goeiemorgen
pi_78221280
Om 11:00 uur extra journaal op Nederland 1.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 februari 2010 @ 10:16:42 #12
862 Arcee
Look closer
pi_78221285
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Om 11:00 uur extra journaal op Nederland 1.
Och ja, dat zal de hele dag wel zo door gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78221286
Hihi!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 februari 2010 @ 10:16:58 #14
862 Arcee
Look closer
pi_78221290
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:14 schreef remlof het volgende:
Ongeveer half vier geloof ik.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 03:55 schreef Arcee het volgende:
Frits: "Het kabinet is gevallen"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78221291
Heeft Jan Smit al naar Balkenende gesms't?
pi_78221293
Lekker dan, hele val gemist! En bovendien 12 topics in deze reeks erbij sinds ik ben gaan slapen
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_78221297
Zullen zulke politici ook drugs gebruiken om wakker te blijven?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:17:45 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78221308
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:14 schreef StephanL het volgende:

[..]

3:55
Ik ging om 3:30 naar bed. Toch nog even de TV aangehouden voor de zekerheid
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:18:12 #19
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_78221320
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 08:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

lekker populistisch
kan maar ik meen t wel!
quote:
Hm, Bos' optreden bij de koop van fortis, het overnemen van de buitenlandse hypotheken van de ING (de Ned. staat is een bedrijf?) en dan vooral meerdere keren in een veel te korte periode extra geld vragen voor ABN, dat kwam op mij niet sterk over (understatement). Net zoals het optreden de afgelopen week (Bos/PvdA)
Ja idd ja had hij dat allemaal niet gedaan was er nu geen Fortis en ABN-Amro meer en wie weet welke banken daar weer door waren omgevallen. Zeer goed adequaat optreden imo!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:19:23 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78221344
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

kan maar ik meen t wel!
[..]

Ja idd ja had hij dat allemaal niet gedaan was er nu geen Fortis en ABN-Amro meer en wie weet welke banken daar weer door waren omgevallen. Zeer goed adequaat optreden imo!
Vooral dat het altijd in het weekend gebeurde, zonder de Kamer er over te raadplegen... Mark my words: Wouter zit straks voor 4 keer zoveel geld naast Zalm bij ABN...
censuur :O
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:19:42 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78221352
CDA zegt dus: PvdA wist allang dat we alle opties wilden open houden, dus óók verlenging, en ze moeten niet dan op eens een week van te voren bedenken dat verlenging geen optie is.

PvdA zegt: Ja, maar verlenging was nooit een optie gezien het regeerakkoord en de situatie in de kamer. Als verlenging geschrapt werd, dan wilden we prima verder praten.

Nu snap ik dus niet echt waarom de PvdA niet eerder duidelijk is geweest, maar ik snap ook niet waarom het voor het CDA onoverkomelijk was om die ene optie tot verlenging, waarvan de kans dat die bijval van de kamer kon vinden zeer gering is, niet wilde schrappen.

Immers, als de kamer wordt genotificeerd m.b.t. verlenging, en die heeft in het verleden moties aangenomen waarin ze de regering met klem vroegen te overwegen de troepen terug te halen, dan kun je als regering ook een motie van wantrouwen verwachten als je daar geen rekening mee houdt.

Dus waarom toch vasthouden, pragmatisch gezien, aan die optie?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:20:01 #22
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78221358
De Telegraaf is begonnen met de verkiezingscampagne

Prachtig artikel in de krant vanmorgen:
quote:
Het touwtrekken om de missie in Oeroezgan doet de mannen en vrouwen die de klus afgelopen jaren moesten klaren, gruwelen. Vanuit Afghanistan laten soldaten weten doodziek te zijn van de politiek. Met name PvdA-leider Wouter Bos moet het ontgelden. ,,Om zieltjes te winnen, houdt hij vast aan de starre opvatting dat we hier weg moeten.” Ook nabestaanden van gesneuvelde militairen kijken met afkeer naar het Haagse gedraai.

Nabestaanden omgekomen militair walgen van de PvdA indiscussie over Oeroezgan-missie

DOLK IN DE RUG!

HAVELTE, zaterdag
Marjan en Hans Poortema zijn vooral de leugens en halve waarheden beu die dezer dagen als losse flodders door ministers en Kamerleden op elkaar en naar buiten worden afgeschoten. De ouders van de op 12 januari 2008 gesneuvelde korporaal Aldert Poortema nemen het de politiek kwalijk dat de militairen van de Task Force Uruzgan (TFU) worden misbruikt om straks een beter verkiezingsresultaat te boeken.
„Dan hoor ik weer iemand zeggen dat ’die oorlog toch niet te winnen is, omdat het de Engelsen en Russen in het verleden ook niet lukte’”, verzucht vader Hans. „Maar onze mannen en vrouwen vechten daar niet tegen Afghanistan en de Afghanen, ze vechten voor de rechten en de veiligheid van onschuldige burgers. Schandalig dat de Partij van de Arbeid maar blijft hameren op vertrek uit Oeroezgan. Want als wij weggaan, lever je de mensen die jarenlang onze bondgenoten waren over aan de beulen, aan de Taliban. Altijd gedacht dat de PvdA opkwam voor de zwaksten in de wereld! De werkelijkheid blijkt ordinaire verkiezingsretoriek.”

’Eigen vuur’
Aldert Poortema diende bij het 44e pantserinfanteriebataljon uit Havelte, soldaten pur sang. Hij was ingedeeld als plaatsvervangend groepscommandant Charlie Cobra-compagnie van de Battlegroup, toen zijn eenheid in de omgeving van Deh Rawod op de Taliban stuitte. De 22-jarige Poortema sneuvelt die dag samen met soldaat Wesley Schol (20). Later blijkt dat in de chaos van de heftige nachtelijke strijd, ’eigen vuur’ beide militairen fataal werd.
De ouders van Poortema, thuis in Friesland: „Onze jongen was al voor de tweede keer naar Oeroezgan uitgezonden. Hij geloofde in zijn werk, koos voor het leger omdat hij ervan overtuigd was dat hij zo van meerwaarde kon zijn voor de mensen die het echt moeilijk hebben. Waar ook ter wereld. Het werd dus Zuid-Afghanistan. Hij had goede contacten met de lokale bevolking, daar was hij trots op. Natuurlijk was dit in het begin vooral een vechtmissie, maar dat veranderde steeds meer. Wij vinden het ongelooflijk dat iedereen in Nederland denkt dat onze mannen en vrouwen daar nog steeds alleen maar knokken. Want in de praktijk is er wel degelijk veel bereikt. Dankzij de TFU werd het beter en veiliger in Oeroezgan. Maar die boodschap is blijkbaar niet aantrekkelijk voor veel media. Want we zien en lezen slechts kommer en kwel.”

„Nu kunnen we daar de vruchten plukken van jarenlange inzet”

Het thuisfront voelt zich verraden door een deel van de politiek. Vooral ouders, die dagelijks in angst zitten omdat hun zonen en dochters in het gevaarlijke zuiden van Afghanistan hun leven wagen voor wat naar hun overtuiging een goede zaak is. De woorden van Wouter Bos dat onze troepen daar aan het einde van 2010 per se weg moeten zijn, ervaren velen als dolkstoot in de rug. Alsof de 21 omgekomen Nederlandse militairen voor niets stierven, alsof de gewone Afghanen niet geholpen zijn door de tomeloze inzet van soms nog piepjonge soldaten, korporaals, sergeants en officieren.
Voorzitter Jan Kleian van de militaire vakbond ACOM is woedend over de rol van de Partij van de Arbeid in het politieke gekrakeel van afgelopen dagen. Hij twitterde er lustig op los, waarbij de CNV-bestuurder Wouter Bos bepaald niet spaarde. „Ze weten daar echt niet wat er werkelijk aan de hand is in Oeroezgan”, zegt Kleian. „Naast Bos schittert vooral ook PvdA-Kamerlid Martijn van Dam door gebrek aan kennis. Ik begrijp daar niets van. Nu kunnen we in de provincie de vruchten plukken van jarenlange inzet, nu is de veiligheidssituatie zo dat er heel serieus aan opbouw kan worden gewerkt. Maar voor de PvdA telt dat blijkbaar opeens niet meer. Bos, Koenders, Van Dam. Ze hebben allemaal hun stokpaardjes. De één wil naar Congo, de ander weer naar Soedan. Maar feit is dat we al in Oeroezgan zitten en een halsoverkop vertrek al het goede werk tenietdoet.”
In huize Poortema komen de kameraden van Aldert nog geregeld over de vloer. Op zijn verjaardag en zijn sterfdag bezoeken de pantserinfanteristen van ’het 44e’ Hans en Marjan. Dan denken ze samen terug aan de jonge korporaal.

Onzeker
„Toen het allemaal begon, de besluitvorming eind 2005, waren wij als ouders helemaal niet zo voor die inzet van Nederlandse militairen in Oeroezgan”, vertelt Hans Poortema. „Gevaarlijk, ver weg, onzeker… Op 6 april 2006 vertrok Aldert voor zijn eerste uitzending. Van hem wisten we dat hij zijn inzet zag als middel om de zwaksten daar te kunnen helpen. Daarom nemen we nu ook vooral de Partij van de Arbeid op de korrel. Die ging destijds akkoord met het uitsturen van de taskforce. Voorwaarde was dat het een opbouw- en geen vechtmissie moest worden. Nu die status eindelijk is bereikt, haken ze dus af. Voor een goede opvolging van Nederland als ’leading nation’ werd niet gezorgd. Dat is natuurlijk allemaal van de gekke.”
Als veel andere familieleden van uitgezonden militairen vrezen Hans en Marjan Poortema dat er uiteindelijk „weer zo’n typisch poldercompromis uit de bus komt rollen”. Het is dezelfde angst die bij vakbonden, militaire experts en zelfs de voormalige secretaris-generaal van de NAVO leeft. Dat onze troepen straks op kleinere missie, in een heel ander deel van Afghanistan, moeten. Om gezichtsverlies van de PvdA te voorkomen en de coalitie met CDA en ChristenUnie te redden.

Knowhow
„Maar in dat scenario raken we dus alle knowhow kwijt die jarenlang in Oeroezgan is vergaard”, zegt Hans Poortema. „Ik weet dat de mannen en vrouwen van de TFU hun klus willen afmaken. Ik weet dat ze voor het lot van de Afghaanse burgers met wie ze goed contact hadden, vrezen. Die mensen wacht een afschuwelijk einde als de provincie opnieuw vrijhaven wordt van de Taliban. En precies dat gebeurt bij vertrek ’tot en met de laatste soldaat eind 2010’, zoals Wouter Bos potentiële kiezers telkens weer meent te moeten vertellen.”

Het ministerie van Defensie heeft militairen in actieve dienst verboden om over het al dan niet verlengen van de missie te praten. Om zo de scheiding met de politiek te waarborgen. Maar contacten van deze krant met militairen in Camp Hadrian (Deh Rawod) en Kamp Holland (Tarin Kowt) laten aan duidelijkheid niets te wensen over: de bij veel beroepssoldaten latent aanwezige afkeer van de politiek komt door het handelen van de Partij van de Arbeid tot volle wasdom.

„Het gaat ze niet om gesneuvelde jongens als Aldert. Het gaat ze om de zieltjes in het stemlokaal”

Soldaat 1e klas William: „Schandalig, zoals wij een speelbal van ministers en Kamerleden zijn geworden. Hier spreken mensen zonder enige kennis van zaken. Áls ze al eens op werkbezoek komen, worden ze razendsnel Kamp Holland in- en uitgevlogen en zetten geen stap buiten de poort. Waar de ontwikkelingen in de provincie dus juist zo goed zichtbaar zijn!”
Een korporaal van de Battle Group: „Ik weet nu één ding heel zeker. Met mijn maten patrouilleer ik in Oeroezgan om dit land veiliger te maken. Zodat kinderen weer naar school kunnen en ouders niet in doodsangst zitten voor de wraak van de Taliban. Maar ik waag zeker niet mijn leven voor onze volksvertegenwoordigers en voor PvdA-ministers als Wouter Bos en Bert Koenders.”

Invalide
Duizenden Nederlandse militairen dienden sinds februari 2006 in Oeroezgan, provincie waar het licht tot de komst van de TFU nooit scheen. Tientallen mannen en vrouwen raakten bij die inzet zwaargewond, velen werden blijvend invalide. En 21 militairen sneuvelden; vijf maanden geleden kwam de 26-jarige commando Kevin van de Rijdt nog om bij een vuurgevecht en stierf genist Mark Leijsen (44) door een bermbom.
„Iedereen heeft het recht om vóór of tegen deze missie te zijn”, zegt Oeroezgan-ganger John Klunders, die inmiddels de dienst heeft verlaten. „Het grootste deel van de Nederlandse bevolking wil dat we daar weggaan. Maar mensen kennen de situatie ter plekke, de vooruitgang in de provincie, simpelweg niet. Dat neemt ook geen militair hun kwalijk. Wat wel kwalijk is: de rol van sommige politieke partijen. Liegen en bedriegen over de rug van Jan Soldaat. Dat we als rijke natie en passant de Afghaanse burgers in de steek laten, nemen ze op de koop toe. Met slechts één doel voor ogen. Te kunnen blijven heersen in het Haagse pluche.”

Lotgenoten
De vader van de gesneuvelde Aldert Poortema, ’Korporaal van Oranje’: „Natuurlijk denken we elke dag aan Aldert en zit hij continu in onze hoofden. We spreken lotgenoten, óók commandant der strijdkrachten Peter van Uhm. Hij verloor, net als wij, zijn zoon. Dat is het wrange, als je de discussies, het debatteren in de Tweede Kamer, aanhoort. Het gaat de Partij van de Arbeid helemaal niet om Afghanistan of de Afghanen. Het gaat ze ook niet om gesneuvelde jongens, als Aldert. Of om rouwende ouders, als wij. Het gaat ze om de zieltjes, straks in het stemlokaal.”
Pugna Pro Patria
pi_78221373
Als er nu een Balkenende 5 komt kunnen we net zo goed met zijn allen een mijter opzetten, zodat buitenlanders ons herkennen, als inwoners van 1 van de grootste bananenrepublieken die er nu is.
pi_78221389
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:13 schreef zquing het volgende:
Dat dus. Al weken volg ik alles op TV en internet en dan val ik voor de tv in slaap op de bank

Verder top dat Bos de stekker eruit getrokken heeft. Had hij dat niet gedaan dan had hij helemaal geen kiezers meer gehad.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_78221409
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:17 schreef Dichtpiet. het volgende:
Zullen zulke politici ook drugs gebruiken om wakker te blijven?
Hetmoet haast. Ik vind 't knap dat ze er nog stonden/zaten.
pi_78221418
Telegraaf
pi_78221429
Nu kan Maxime Verhagen mooi burgemeester van het prachtige Maastricht worden. Lekker dicht bij de roots .
pi_78221450
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:20 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]
Walgelijk, worden we zo'n land als Amerika waarbij nabestaanden van gesneuvelden ingezet worden voor politiek??

Gefeliciteerd Telegraaf. Met het in de verloedering helpen van Nederland.
pi_78221458
PVDA is wel de slimste geweest gister. Kabinet laten vallen waardoor de missie niet doorgaat. Als hij het had laten doorgaan dan hield hij aan het einde van het kabinetsperiode helemaal geen kiezers meer over. Nu kan hij wellicht zijn huidige kiezers houden en wellicht zelfs winnen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:24:54 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221465
quote:

[..]

Oh verrassing, Jurgen21 vindt een artikel wat zeer duidelijk pro-CDA is geschreven prachtig.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78221467
quote:

[..]
Alsof er geen ander land is wat het daar zou kunnen overnemen. Echt dat mensen dit lezen en aannemen
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 10:25:39 #32
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_78221475
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:20 schreef Lamon. het volgende:
Als er nu een Balkenende 5 komt kunnen we net zo goed met zijn allen een mijter opzetten, zodat buitenlanders ons herkennen, als inwoners van 1 van de grootste bananenrepublieken die er nu is.
Dat waren we vanaf het moment dat Balkenende kwijlend in het hol van Obama kroop.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:26:22 #33
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_78221487
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:19 schreef Iblis het volgende:
CDA zegt dus: PvdA wist allang dat we alle opties wilden open houden, dus óók verlenging, en ze moeten niet dan op eens een week van te voren bedenken dat verlenging geen optie is.

PvdA zegt: Ja, maar verlenging was nooit een optie gezien het regeerakkoord en de situatie in de kamer. Als verlenging geschrapt werd, dan wilden we prima verder praten.

Nu snap ik dus niet echt waarom de PvdA niet eerder duidelijk is geweest, maar ik snap ook niet waarom het voor het CDA onoverkomelijk was om die ene optie tot verlenging, waarvan de kans dat die bijval van de kamer kon vinden zeer gering is, niet wilde schrappen.

Immers, als de kamer wordt genotificeerd m.b.t. verlenging, en die heeft in het verleden moties aangenomen waarin ze de regering met klem vroegen te overwegen de troepen terug te halen, dan kun je als regering ook een motie van wantrouwen verwachten als je daar geen rekening mee houdt.

Ze zeggen wel dat t all1 maar om Afganistan ging maar daar geloof ik geen reet van. T was gewoon de welbekende druppel imo.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:26:29 #34
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78221488
Hoofdredactioneel commentaar van de Telegraaf:
quote:
Kabinet 1

Het belangrijkste verwijt dat PvdA-leider Bos en zijn partij moet worden gemaakt, is dat het landsbelang, de internationale positie van Nederland en de belangen van de Nederlandse militairen in Oeroezgan ondergeschikt zijn gemaakt aan het eigen partijbelang.
Kleingeestig en benepen van de PvdA.
Maar ook een bizarre kamikazeactie om de schade bij de komende gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart voor de sociaal-democraten, die afstevenen op een historische val, beperkt te houden.
Daar komt nog eens bovenop dat na de pijnlijke confrontatie in de Tweede Kamer van donderdagavond, een schande voor het aanzien van de Nederlandse politiek, vice-premier Bos nog steeds de schijn tegen zich heeft dat hij de afgelopen tijd politiek dubbelspel heeft gespeeld.
Wel aan tafel zitten en als het moeilijk wordt de andere kant op kijken.

Terecht dat het CDA, met minister van Buitenlandse Zaken Verhagen voorop, furieus is op de PvdA’ers die dit soort praktijken hanteren. Dit kun je niet over je kant laten gaan.
Van het schimmenspel, dat uiteindelijk heeft geresulteerd in een brief van NAVO-topman Rasmussen aan het kabinet waarin werd verzocht om verlenging van de missie, begrijpt niemand meer iets. Duidelijk is evenwel dat Nederland internationaal een modderfiguur slaat en dat kunnen minister Verhagen en premier Balkenende nooit voor hun rekening nemen.
Ongeloofwaardig dus.
De ontbinding van het kabinetBalkenende IV stinkt naar rottend vlees.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:26:59 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78221499
quote:

[..]
Ik had niet de indruk dat de PvdA helemaal niet te porren was voor een vorm van hulp in Afghanistan. Alleen dat ze één ding duidelijk wilden hebben: geen missie in deze vorm (wat de kamer ook niet wilde naar alle waarschijnlijkheid). Nu valt de boel, en gaat de missie niet door, gezien het vorige kabinetsbesluit en eerdere afspraken.

Had het CDA dan ook pragmatisch gezien niet meer winst kunnen boeken door in ieder geval die ene optie van tafel te halen in ruil voor een week uitstel en meer overleg?

Misschien dat de PvdA natuurlijk überhaupt op alles dwars lag, maar dat was in eerste instantie niet mijn indruk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:27:03 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78221501
quote:

[..]

Prachtig!

Ieder jaar meer doden door gebrek aan donororganen dan door moord in dit land. Allemaal dankzij het CDA!

Ach, de Telegraaf kiest al sinds de Tweede Wereldoorlog haar vrienden op onnavolgbare wijze
Intelligent, but fucked up.
pi_78221505
Mensen die 10 minuten voor de val zijn gaan slapen

IS er nu een filmpje van de 50/50?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:27:15 #38
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78221506
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh verrassing, Jurgen21 vindt een artikel wat zeer duidelijk pro-CDA is geschreven prachtig.
Volgens mij komt het rechtstreeks bij Jack de Vries vandaan
Pugna Pro Patria
pi_78221519
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:19 schreef Iblis het volgende:
Het CDA wil zich niet profileren als een partij die tegen NAVO-verzoeken ingaat. Het PvdA wil daarnaast weer stemmen winnen. Ze hebben al een aantal keer gebogen voor het CDA, nu dan toch een verwoede poging om de kiezer tevreden te stemmen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:28:23 #40
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221531
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]

Het zou de Telegraaf sieren als ze er boven gewoon zetten dat dit van het persbureau van het CDA komt, in plaats van nog pretenderen een gebalanceerd verslag te brengen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78221532
Hopen dat de kiezer bij z'n stem goed nadenkt en niet alleen op een partij stem omdat die de stekker eruit trok.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:28:27 #42
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_78221533
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vooral dat het altijd in het weekend gebeurde, zonder de Kamer er over te raadplegen... Mark my words: Wouter zit straks voor 4 keer zoveel geld naast Zalm bij ABN...
Hij moest wel snel handelen omdat Fortis anders was omgevallen. Dus is er geen tijd om eerst even te gaan vragen aan de kamer of hij zo veel geld mag uitgeven.

Lijkt me sterk maar het zou kunnen. Al zal ie dan wel een giga flater slaan. Zeker als hij zelf dan ook van die bonussen gaat opstrijken.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 10:28:50 #43
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_78221544
PvdA - CDA 1 - 0.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_78221548
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het zou de Telegraaf sieren als ze er boven gewoon zetten dat dit van het persbureau van het CDA komt, in plaats van nog pretenderen een gebalanceerd verslag te brengen.
Idd. Maar objectief 'nieuws' brengen hebben ze nooit gedaan .
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 10:29:29 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_78221557
Telegraaf had na WOII verboden moeten blijven.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_78221559
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:24 schreef alors het volgende:

[..]

Alsof er geen ander land is wat het daar zou kunnen overnemen. Echt dat mensen dit lezen en aannemen
Als het kabinet niet was gevallen dan had de Telegraaf wel gekopt dat Bos draaide en loog ofzo.
Dus erg belangrijk is het niet wat daar staat.
pi_78221580
Als Belg vind ik dat dit beter kon opgelost worden. Balkenende of Bos (of desnoods allebei) vervangen door andere politici van dezelfde partij.

Een beetje zoals Leterme in 2008: opzijgeschoven en gewoon verder regeren.
pi_78221583
quote:

[..]
Wat een jankers, boehoehoe, hij is helemaal voor niks dood gegaan boehoehoe

Schei toch uit, het Nederlandse leger heeft daar hele goeie dingen gedaan en die knakkers die inmiddels omgekomen zijn horen daar ook vast en zeker bij, maar wij hebben daar als klein kikkerlandje gewoon geen ene flikker meer te zoeken. Wij zijn begonnen met de opbouw, laat anderen die taak maar volbrengen en nee, het is niet voor niks geweest.

Zeikerds. Ze lullen wel van ja en het is alleen maar om zieltjes te winnen in het stemlokaal straks, nou dan heb ik er ook nog wel 1.

Jullie gebruiken dit nieuws om over de rug van jullie dooie zoon nog eens in het nieuws te komen. Walgelijk
pi_78221585
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]

Wat heeft de Telegraaf te zeggen over een premier die al 4 keer zijn kabinet niet bij elkaar kan houden?
pi_78221597
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jij bent gewoon jaloers dat GL geen krantje achter zich kan scharen.

Vanuit journalistisch oogpunt is het onacceptabel, maar ze ondersteunen (deels) mijn mening dus sta ik het toe.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:31:13 #51
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_78221600
Kabinet gevallen.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_78221624
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef waht het volgende:

[..]

Vanuit journalistisch oogpunt is het onacceptabel, maar ze ondersteunen (deels) mijn mening dus sta ik het toe.
Het is overigens geen CDA steunen, maar PvdA bashen wat ze doen.
pi_78221627
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef vosss het volgende:
Schei toch uit, het Nederlandse leger heeft daar hele goeie dingen gedaan en die knakkers die inmiddels omgekomen zijn horen daar ook vast en zeker bij, maar wij hebben daar als klein kikkerlandje gewoon geen ene flikker meer te zoeken. Wij zijn begonnen met de opbouw, laat anderen die taak maar volbrengen en nee, het is niet voor niks geweest.
Hoe vaak moeten we het nog zeggen: alle andere landen dragen hun steentje al bij. Als wij weg gaan verzwaren we de last van de landen die er al lang zitten.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:32:53 #54
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78221633
quote:

[..]

Precies
Pugna Pro Patria
pi_78221636
quote:

[..]

Volkskrant .... Trouw een beetje ... en vooral Groene Amsterdammer
pi_78221647
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is overigens geen CDA steunen, maar PvdA bashen wat ze doen.
Het is ietwat smakeloos, geef ik toe. Ben nooit echt een fan van dit soort ongenuanceerde zwartmakerij, maar kennelijk is dat het enige waar het volk op reageert.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:33:50 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221651
quote:

[..]

Oh, ik vind het prima dat kranten zo menen te kunnen schrijven, maar wees dan wel zo eerlijk. Maarja, wat vraag ik nu, eerlijkheid van het CDA. Dat is niet Christelijk genoeg.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:34:22 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78221666
Het linkse kabinet is kapot
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78221669
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:32 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe vaak moeten we het nog zeggen: alle andere landen dragen hun steentje al bij. Als wij weg gaan verzwaren we de last van de landen die er al lang zitten.
Wij zijn #3 als het gaat om inzet. De eerste 2 zijn VS en Engeland.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 10:35:01 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_78221676
En waarom slaat Nederland eigenlijk een modderfiguur als ze de missie niet verlengen?
Bij de landen die zelf te beroerd waren een bijdrage te leveren?

Of omdat we van tevoren al wisten dat het een zinloze missie zou worden? Dat zou ik nog wel begrijpen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:35:16 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221680
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef SeLang het volgende:
Dit kabinet was niet links.
pi_78221684
quote:

[..]

Nou en? Er zijn een hoop ergere plekken op deze wereld en daar doet niemand wat aan.

Jammer voor de Afghanen, maar wij hebben daar gewoon niks te zoeken.
Overigens doen zo uit mn hoofd 44 landen mee.

Als we onze 1600 militairen daar weghalen dan moet elk ander land 36 extra militairen sturen. Dat is toch echt een serieuze lastenverzwaring
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:35:31 #63
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78221686
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, ik vind het prima dat kranten zo menen te kunnen schrijven, maar wees dan wel zo eerlijk. Maarja, wat vraag ik nu, eerlijkheid van het CDA. Dat is niet Christelijk genoeg.
Maar het is toch alom bekend dat De Telegraaf altijd achter het CDA, de VVD en de PVV staat?
Pugna Pro Patria
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:36:01 #64
290478 FR-1908-FR
Feyenoord Rotterdam
pi_78221698
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Inderdaad. Snap niet dat velen menen dat dit een links kabinet is/was.
Sterker door Strijd!
pi_78221701
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

En de PvdA wilde ook niet helemaal weg.

Nederlandse F16's mochten blijven, humanitaire hulp en de mensen die de Afghanen opleiden zouden blijven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:36:16 #66
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78221703
Het erge is, CDA blijft gewoon in het midden van de macht zitten en Balkenende zal wel weer premier worden. Na VVD, LPF, D66 en PvdA, met welke opties moeten we nu weer gaan experimenteren voordat we erachter komen dat Balkenende het structurele element van al het falen is?
Géén kloon van tvlxd!
pi_78221704
Goeiemorgen, net wakker, en ik heb het weer gemist zie ik Kabinet gevallen
pi_78221707
Ik vind NU.nl dan toch wel een uitkomst, 1 van de weinige media die nog steeds compleet objectief het nieuws brengt. Kun je tenminste zelf blijven nadenken ipv geindoctrineerd te worden door subjectieve of sensatiezoekende media.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:36:42 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221714
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Cynix ® het volgende:
En waarom slaat Nederland eigenlijk een modderfiguur als ze de missie niet verlengen?

Of omdat we van tevoren al wisten dat het een zinloze missie zou worden? Dat zou ik nog wel begrijpen.
Ik snap het ook niet helemaal. We houden ons aan de afspraken, maar blijkbaar is het alleen goed als je je aan de afspraken houdt én nog wat extra doet. Of nou ja, eigenlijk snap ik het wel. Het is een beetje hetzelfde als op de werkvloer: de mensen die zich aan de contractueel afgesproken werktijden houden en niet meer worden ook niet gewaardeerd. Blijkbaar wordt er automatisch vanuit gegaan dat je meer doet dan je afspreekt.
pi_78221735
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Maar het is toch alom bekend dat De Telegraaf altijd achter het CDA, de VVD en de PVV staat?
Het niveau wat ze bezigen is beneden alle peil.

Een NRC zie ik soms ook wel achter het CDA/VVD staan hoor, maar die krant blijft tenminste nog op niveau.
pi_78221737
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef SeLang het volgende:
Het was niet links, het was met name conservatief vond ik.
pi_78221744
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe meet je die inzet?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:38:03 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221748
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel mensen zich daar actief bewust van zijn. Als ik even anecdotisch ga doen, mijn familie zit vol telegraaflezers en PvdA stemmers. Ik snap het ook niet.
pi_78221751
Welke partij zal nu Yes We Can als slogan gaan gebruiken? Of We zullen doorgaan...
pi_78221758
quote:
maar blijkbaar is het alleen goed als je je aan de afspraken houdt én nog wat extra doet.
De missie is al een keer verlengd, dus we hadden al extra werk geleverd!

Onze taak zit er gewoon op en deze val is de PVDA niet aan te rekenen als je het mij vraagt.
Dit is Verhagen aan te rekenen imo.
pi_78221763
Dus noooooit meer Balkenende als premier?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:39:02 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78221784
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

PvdA = links
CU = nog linkser
CDA = midden
______________+

Links kabinet
Mijn reisverslagen
pi_78221788
Al die PVDA ministers en staatssecretarissen opgetrommeld vannacht
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:39:16 #79
290478 FR-1908-FR
Feyenoord Rotterdam
pi_78221792
quote:

Dat vraag ik me ook af. We hebben enkele jaren terug aangegeven in 2009 te stoppen. Daarna zijn we op verzoek van de NAVO nog een jaar langer doorgegaan. En dan komt de NAVO wederom bij ons aankloppen van.. "Willen jullie niet nog een jaartje doorgaan, blablabla.." Wij mogen toch wel weigeren? We zijn al een jaar langer doorgegaan dan de planning was. Nu willen we ons, zoals in 2007 (?) al afgesproken terugtrekken op de daarvoor aangewezen datum. Als we dat dan doen, wat doen we dan verkeerd? Omdat we het zoveelste verzoek van de NAVO eens langs ons neerleggen?
Sterker door Strijd!
pi_78221798
quote:

[..]

De NAVO wist in 2006/2007 al dat Nederland uit Uruzgan zou weggaan. 4 jaar de tijd dus om een overname te regelen. Hebben ze al die tijd niets gedaan, of hebben ze bewust niets geregeld omdat ze meenden dat Nederland dan toch wel zou blijven, of hebben ze door niets te regelen bewust Nederland onder druk willen zetten?

Uiteindelijk is het in ieder geval wel zo dat er geen overname geregeld is, en dus er wel druk ligt op Nederland om te blijven. Gelet op reactie van buitenlandse leiders dat de aanpak van Nederland in Afghanistan het beste was lijkt me dat ze willen dat Nederland blijft. Hebben wij dan niets te zeggen?

Ze kunnen nu in ieder geval wel vingertje wijzen naar Nederland en roepen dat wij slechte Navo partners zijn, maar zijn ze niet zelf schuld aan deze situatie?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_78221804
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:38 schreef Pr0-n00b het volgende:
Laten we het hopen. Het is een incompetente zak hooi en dat is nu voor de 4de keer overduidelijk gebleken
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:39:52 #82
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78221806
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:36 schreef Montov het volgende:
Het erge is, CDA blijft gewoon in het midden van de macht zitten en Balkenende zal wel weer premier worden. Na VVD, LPF, D66 en PvdA, met welke opties moeten we nu weer gaan experimenteren voordat we erachter komen dat Balkenende het structurele element van al het falen is?
Die redenering loopt fout. Elk kabinet is gevallen door problemen/gedonder met betrekking tot een van de kabinetspartners. Het CDA is al jaren een stabiele en goed bestuurde partij. De anderen maken de brokken.
Pugna Pro Patria
pi_78221818

Ik vind dit plaatje wel eigenlijk veelzeggend over de rol van het CDA wat betreft de oorlogen van de VS.
pi_78221838
quote:
Mwah kijk, een 'modderfiguur' zullen we niet zo snel slaan. We zitten er immers al heel lang en hebben veel middelen ingezet, maar dezelfde geluiden als in Nederland hoor je natuurlijk ook in de VS, GB, Duitsland, Frankrijk, Canada en ga zo maar door. Elk land wil haar troepen terughalen. Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht, maar helemaal vertrekken is net zo 'oneerlijk' voor de andere landen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:41:04 #85
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78221847
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:38 schreef Pr0-n00b het volgende:
mooi he, maar dat leugenachtig koppie van Verhagen zal wanig stemmen trekken
  Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 10:41:13 #86
4530 crew  Crazy Harry
pi_78221850
Het is met enkel tv, zo zonder internet een stuk minder leuk om te volgen, dat is zeker.

1 ding wat ik nu niet snap. Balkenende zei in zijn verklaring dat hij het ontslag van de pvda ministers en staatssecretarissen aanbiedt aan de koningin en de portefeuilles van de overige minsters en staatssecretarissen beschikbaar stelt...
Is beschikbaar stellen van de portefeuille niet hetzelfde als ontslag aanbieden van de ministers/staatssecretarissen?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:41:40 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221861
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

PvdA = links
CU = nog linkser
CDA = midden
______________+

Links kabinet
je bedoelt:

Pvda = centrum-links
CU = conservatief samenraapsel van links en rechts
CDA = conservatief-rechts
---------------------------+
centrum-rechts kabinet.
pi_78221868
quote:
Als we dat dan doen, wat doen we dan verkeerd? Omdat we het zoveelste verzoek van de NAVO eens langs ons neerleggen?
Dat verzoek van de navo komt er alleen maar als voor de navo 99% duidelijk is dat er een ja volgt.
Dus iemand heeft tegen de navo gezegd regel ons dat verzoek maar en wij zeggen ja.

Ik zou direct het gerucht van gisteren geloven dat Verhagen buiten zijn boekje is gegaan als je zag hoe die man donderdag in het debat stond. Wat een achterbakse lul
  Donald Duck held zaterdag 20 februari 2010 @ 10:42:53 #89
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78221887
En de bananenrepubliek gaat weer een uiterst onzekere tijd tegemoet. Zich extreem belachelijk gemaakt bij het buitenland ten eerste. Pure partijpolitiek is er gevoerd boven het internationaal belang. Reken maar dat ze niet meer mogen aanschuiven bij de grote jongens. En door de politieke versplintering is er geen levensvatbare nieuwe coalitie te vormen. Dus dikke kans dat dat volgende kabinet ook de eindstreep niet haalt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 10:43:13 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78221891
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:36 schreef Montov het volgende:
Ik vind het een beetje te veel eer om een falend moloch als een parlementaire democratie op te hangen aan één persoon.
Carpe Libertatem
pi_78221899
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

PvdA = links
CU = nog linkser
CDA = midden
______________+

Links kabinet
Niet links, conservatief.
En slecht voor individualistische ontwikkeling, maar dat was niet vanwege een links model, maar de behoudendheid en regels die voortkwamen uit angst voor verandering, imho.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:43:58 #92
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78221911
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat verzoek van de navo komt er alleen maar als voor de navo 99% duidelijk is dat er een ja volgt.
Dus iemand heeft tegen de navo gezegd regel ons dat verzoek maar en wij zeggen ja.

Ik zou direct het gerucht van gisteren geloven dat Verhagen buiten zijn boekje is gegaan als je zag hoe die man donderdag in het debat stond. Wat een achterbakse lul
Mja, Balkenende leek ook niet heel blij met Verhagen. Denk dat Verhangen zijn kaarten overspeeld heeft. Eurlings zal dit wel prachtig vinden, die ziet zijn eigen positie vast stijgen in de pikorde.
pi_78221920
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Die redenering loopt fout. Elk kabinet is gevallen door problemen/gedonder met betrekking tot een van de kabinetspartners. Het CDA is al jaren een stabiele en goed bestuurde partij. De anderen maken de brokken.
Wie maakt hier brokken dan? In 2007 is al afgesproken dat we er mee stoppen en nu wil ineens het CDA doorgaan. De PVDA is de enige die zich (voor deze keer eens) wél aan de afspraken gehouden heeft.

De val is het CDA aan te rekenen en niet de PVDA als je het mij vraagt.
pi_78221924
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef Montagui het volgende:
Ze kunnen nu in ieder geval wel vingertje wijzen naar Nederland en roepen dat wij slechte Navo partners zijn, maar zijn ze niet zelf schuld aan deze situatie?
Geen enkel land is hier heilig.
pi_78221931
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Het is een incompetente zak hooi en dat is nu voor de 4de keer overduidelijk gebleken
Balkenende een incompetente zak hooi? Dat vind ik niet om eerlijk te zijn. Ik kan het natuurlijk niet volledig beoordelen (daarvoor ontbreekt het ons eenvoudige burgers aan de nodige feitelijke informatie), maar ik heb altijd wel vertrouwen in die man.
pi_78221932
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef FR-1908-FR het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. We hebben enkele jaren terug aangegeven in 2009 te stoppen. Daarna zijn we op verzoek van de NAVO nog een jaar langer doorgegaan. En dan komt de NAVO wederom bij ons aankloppen van.. "Willen jullie niet nog een jaartje doorgaan, blablabla.." Wij mogen toch wel weigeren? We zijn al een jaar langer doorgegaan dan de planning was. Nu willen we ons, zoals in 2007 (?) al afgesproken terugtrekken op de daarvoor aangewezen datum. Als we dat dan doen, wat doen we dan verkeerd? Omdat we het zoveelste verzoek van de NAVO eens langs ons neerleggen?
In 2007 was Bush nog aan de macht in de Verenigde Staten. En de veranderde situatie is dat Barack Obama nu de Amerikaanse leider is en dat hij een andere strategie voor Afghanistan heeft ontvouwd.
Bij alle andere coalitiegenoten heeft dit ertoe geleid dat men achter het plan is gaan staan en meer troepen en inspanningen ging leveren.
In die zin is het een nieuw gezichtspunt, waardoor men de voorwaarden onder de Bush regering in zou kunnen ruilen tegen de ondersteuning van de Obama strategie.
En dat is op zich niet verwonderlijk, want iedereen (met name de PvdA) was compleet lyrisch over Obama.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78221934
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef __Saviour__ het volgende:
En de bananenrepubliek gaat weer een uiterst onzekere tijd tegemoet. Zich extreem belachelijk gemaakt bij het buitenland ten eerste. Pure partijpolitiek is er gevoerd boven het internationaal belang. Reken maar dat ze niet meer mogen aanschuiven bij de grote jongens. En door de politieke versplintering is er geen levensvatbare nieuwe coalitie te vormen. Dus dikke kans dat dat volgende kabinet ook de eindstreep niet haalt.
Bedoel je de G20?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:44:52 #98
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78221936
Ik vermoed dat de aanstaande verkiezingscampagne erg amusant gaat worden.
Als ze het kabinet nu maar niet gaan lijmen...
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 10:45:19 #99
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78221946
Wat doen ze nou eigen met de soldaten in de zandbak of schuiven ze dat nu door naar Balkenende V?
Carpe Libertatem
pi_78221954
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje te veel eer om een falend moloch als een parlementaire democratie op te hangen aan één persoon.
Ik vind, na 4 keer een mislukking, kan hij gewoon geen premier meer worden. Hij heeft vast niet als enige schuld, maar 4 keer vallen, is sowieso al 2 keer teveel.
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_78221979
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit lijkt me een aannemelijk scenario.
pi_78221987
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat doen ze nou eigen met de soldaten in de zandbak of schuiven ze dat nu door naar Balkenende V?
Missie loopt dit jaar af. Dus dit jaar weg tenzij de volgende regering anders beslist.
pi_78221988
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:40 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah kijk, een 'modderfiguur' zullen we niet zo snel slaan. We zitten er immers al heel lang en hebben veel middelen ingezet, maar dezelfde geluiden als in Nederland hoor je natuurlijk ook in de VS, GB, Duitsland, Frankrijk, Canada en ga zo maar door. Elk land wil haar troepen terughalen. Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht, maar helemaal vertrekken is net zo 'oneerlijk' voor de andere landen.
De vraag is ook in hoeverre je je druk moet maken of je wel of geen modderfiguur slaat. De missie is als water naar de zee dragen, terwijl we hier zelf langzaam uitdrogen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:46:37 #104
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78221990
quote:

[..]

En dat laatste is het bizarre (m.i.) CDA wist, als we niet buigen, maar barsten, dan is de terugtrekking sowieso een feit gezien het 2007-besluit. Ze wisten: als we tot verlenging overgaan (gesteld dat de PvdA zo ver te krijgen was), dan zegt de Kamer met de Motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd: zeg, dat kan zo maar, en zou er een motie van wantrouwen komen.

Kortom, verlenging leek sowieso geen optie, het enige dat nog mogelijk was, wilde je een vorm van verlenging; was inschikken voor de PvdA (dan scoorde Bos misschien wat Brownie-puntjes) in ruil voor een afgeslankte vorm. Dat laatste heeft het CDA, zo lijkt het, pertinent niet willen doen. Wetende dat die houding het eind zou inluiden.

Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.

Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
pi_78222001
quote:
maar ik heb altijd wel vertrouwen in die man.
Pardon? Die man straalt totaal geen gezag uit, heeft 0 charisma en is niet in staat om een kabinet bij elkaar te houden.

Dat Koenders donderdag niet luisterde naar Balkenende toen hij zei "niet doen Bert" zegt mij genoeg.
Die vent is compleet incompetent in de functie als MP.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:47:11 #106
290478 FR-1908-FR
Feyenoord Rotterdam
pi_78222005
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Zal wel in de kamer over worden gestemd en dan komt er naar alle waarschijnlijkheid uit dat we ons terugtrekken aan het eind van dit jaar.
Sterker door Strijd!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:47:49 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78222023
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef waht het volgende:

[..]

Missie loopt dit jaar af. Dus dit jaar weg tenzij de volgende regering anders beslist.
De motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd hebbende + de partijen die die steunde, lijkt me het niet zo waarschijnlijk dat een nieuwe regering alleen partijen bevat die verlenging zullen steunen.
pi_78222030
Het gaat ook niet hard meer hier, ik ben 7 uur weggeweest en heb maar 1 topic gemist
pi_78222046
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit lijkt me een aannemelijk scenario.
Mij ook. Gister was op TV nog een of andere knakker die veel verstand had van hoe zo een verzoek bij de navo tot stand komt en die zei ook dat de navo alleen zo een brief stuurt op verzoek en niet zomaar uit het niks. Iemand is zijn boekje te buiten gegaan en Verhagen lijkt me dan de meest voor de hand liggende
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:48:48 #110
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222057
De Telegraaf gaat lekker door:
quote:
DEN HAAG - De militaire vakbond AFMP noemt het zaterdag „zeer teleurstellend” dat het kabinet het belang van de Nederlandse militairen niet voorop heeft gesteld in de discussie rond de missie in Uruzgan. Dat stelt voorzitter Wim van den Berg in een reactie op de val van het kabinet.

„Het besluit van de PvdA om de stekker uit het kabinet te trekken is niet in het belang van het land geweest en niet in het belang van de Nederlandse militairen.” De voorzitter gaat ervan uit dat het oude besluit over het einde van de missie op 1 augustus nu blijft staan. „Al heb ik goede hoop dat we in een later stadium toch nog in afgeslankte vorm naar Afghanistan terug zouden kunnen keren. De meeste politieke partijen willen toch dat Nederland op enigerlei vorm betrokken blijft bij de wederopbouw van dat land.”

De voorzitter van de AFMP stelt dat Nederland internationaal flink gezichtsverlies gaat lijden door de val van het kabinet. „De NAVO had bij het opstellen van de brief al uitstekend rekening gehouden met het feit dat het onderwerp hier in Nederland gevoelig ligt”, meent hij. „Alle partijen hadden zich moeten kunnen vinden in het voorstel dat nu op tafel lag.”

Volgens Van den Berg draagt vooral de PvdA schuld aan de val van het kabinet. „Waar er twee kijven, hebben er altijd twee schuld. Maar de PvdA heeft de stekker eruit getrokken, en dat nemen wij die partij zeer kwalijk.”
Pugna Pro Patria
  Donald Duck held zaterdag 20 februari 2010 @ 10:49:04 #111
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78222067
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bedoel je de G20?
Dat bijvoorbeeld. De laatste keren zaten ze er toch bij. Dat zal nu echt wel afgelopen zijn.En als er leuke hoge posities vrijkomen bij de Navo of EU bijvoorbeeld, zal Nederland zeker niet bij de favorieten meer horen. Want dat blijft een politieke vriendjes spelletje. "Jij doet wat voor ons, wij doen wat voor jullie."
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:50:15 #112
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78222086
Het was zeker geen (centrum)rechts kabinet! PvdA is traditioneel links en CU + CDA hebben de laatste jaren erg veel linkse ideeën.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:50:51 #113
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78222101
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:44 schreef damian5700 het volgende:
In die zin is het een nieuw gezichtspunt, waardoor men de voorwaarden onder de Bush regering in zou kunnen ruilen tegen de ondersteuning van de Obama strategie.
En dat is op zich niet verwonderlijk, want iedereen (met name de PvdA) was compleet lyrisch over Obama.
Maar, in 2009 was Obama er al natuurlijk, en toen is motie Voordewind Van Dam aangenomen door de kamer, ook door de linkse partijen:

quote:

Overwegende, dat het kabinet in de brief van 30 november 2007 het besluit aan de Kamer kenbaar heeft gemaakt dat Nederland per 1 augustus 2010 hoe dan ook zijn leidende militaire verantwoordelijkheid in Uruzgan zal beëindigen, dat vanaf 1 augustus 2010 de terugtrekking van de Taskforce Uruzgan zo snel als mogelijk zal geschieden en deze terugtrekking per 1 december 2010 zal zijn afgerond;

Overwegende, dat aan dit besluit de zware last die Nederland als NAVO-lid dan heeft gedragen en een verantwoordelijke belasting van de krijgsmacht ten grondslag lagen;

Spreekt uit, dat het kabinet dient vast te houden aan het eerder genomen besluit om alle Nederlandse militairen terug te trekken uit Uruzgan voor 1 december 2010;

Spreekt tevens uit, dat dit besluit, als mede de overwegingen die aan het besluit tot verlenging vooraf gingen, als achtergrond hadden dat Nederland na 2010 geen nieuwe missie in Uruzgan op zich zal nemen;

Verzoekt de regering – met inachtneming van de eigen verantwoordelijkheid die het kabinet conform artikel 100 in deze situaties draagt – nadrukkelijk met deze overwegingen en uitspraken rekening te houden;
En die negeren (wat in principe natuurlijk kan) zou wel eens een heel vijandige kamer hebben kunnen opleveren. Dus ja, de situatie is veranderd, maar in september 2009 was de kamer nog vrij duidelijk dat men niet wilde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 20-02-2010 10:56:47 ]
pi_78222107
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Mij ook. Gister was op TV nog een of andere knakker die veel verstand had van hoe zo een verzoek bij de navo tot stand komt en die zei ook dat de navo alleen zo een brief stuurt op verzoek en niet zomaar uit het niks. Iemand is zijn boekje te buiten gegaan en Verhagen lijkt me dan de meest voor de hand liggende
En dus had het CDA het boetekleed aan moeten trekken en Verhagen een standje moeten geven. Dus gewoon simpel 'sorry' zeggen tegen Bos en wie weet was Bos dan wel voor rede vatbaar geweest. Wie zal het zeggen. Met dit scenario zal die zich flink in de zeik genomen voelen door die CDA actie.
pi_78222118
PvdA heeft eindelijk eens de poot stijf gehouden. Hulde want voorlopig zitten ze vrees ik in niet in komende kabinetten.
pi_78222137
Allereerst wil in Nederland feliciteren met jet einde van het bewind Balkenende, die komt niet meer terug

Ten tweede, ga je ff slapen, mis je het nieuws

3: Topic 42 & ik ben terug .... Het antwoord op alles
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:52:53 #117
179598 Deprater
pi_78222154
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:51 schreef TJDoornbos het volgende:
PvdA heeft eindelijk eens de poot stijf gehouden. Hulde want voorlopig zitten ze vrees ik in niet in komende kabinetten.
Dat dus

Met ieder issue moest Balkie zijn zin hebben, ik denk dat dit de PVDA wel stemmen op gaat leveren, de bevolking wilde drie jaar terug daar al weg

En BOS kan mooi bankdirecteur worden
pi_78222187
Wat een ontzettend goed nieuws, eindelijk is het kabinet gevallen. Het beste nieuws in jaren. Balkenende zien we hopelijk niet meer terug, Bos kan (hopelijk) de oppositie in.
pi_78222193
quote:
Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht,
Integendeel. De Nederlandse militairen vertrekken als de politiek dat wil, de legerleiding heeft maar beleid uit te voeren.
pi_78222200
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:50 schreef Barca het volgende:
Het was zeker geen (centrum)rechts kabinet! PvdA is traditioneel links en CU + CDA hebben de laatste jaren erg veel linkse ideeën.
waar heb je het over, CDA schuift juist de laatste 10 jaar steeds meer op naar rechts
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:54:50 #121
30220 Barca
pi_78222209
Zowel CDA en PvdA verliezen hiermee. CU stelde al niks voor.
pi_78222210
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef RvLaak het volgende:
Allereerst wil in Nederland feliciteren met jet einde van het bewind Balkenende, die komt niet meer terug

Ten tweede, ga je ff slapen, mis je het nieuws

3: Topic 42 & ik ben terug .... Het antwoord op alles
Ik wou ook net gaan slapen, doe nog ff een check en zie opeens dat de hal opengaat. Prima timing dus
pi_78222217
MaximeVerhagen
Overstelpt door de vele @reply's met naast kritiek ontzettend veel steun en goede wensen. Voor àlle drie - iedereen veel dank.
pi_78222224
Denk dat PvdA op dit punt paar stemmen gewonnen heeft Deprater. Maar hoeveel zijn ze al kwijt na 3 jaar?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:55:34 #125
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222235
Elsevier legt de schuld ook bij de PvdA en Bos.
quote:
Bos vindt linkse hobbies belangrijker dan kabinet

Over de ruggen van de militairen in Afghanistan en ten koste van het internationale aanzien van Nederland bedreef PvdA-leider Wouter Bos electorale politiek. De val van het kabinet hing al twee maanden in de lucht, maar in allerlei opzichten was Uruzgan de slechtste reden voor de breuk.

Balkenende moet voor de vierde keer zijn ontslag aanbieden Balkenende moet voor de vierde keer zijn ontslag aanbieden

De ministers van CDA en ChristenUnie werkten gisteren 16 uur lang aan een noodverbandje voor het kabinet, maar de PvdA deed uiteindelijk niet mee. Om 4 uur vannacht was het voorbij.

Geen compromis
Vorige maand gingen de PvdA-ministers akkoord met een onderzoek naar een mogelijke verlenging van de Uruzgan-missie. Gisteren moest dat per se van tafel. Daarmee verviel de mogelijkheid om volgende week verder te sleutelen aan een compromis.

De PvdA draagt de schuld van de breuk. Half januari reageerde Bos niet afwijzend op het Uruzgan-voorstel van CDA-minister Maxime Verhagen. PvdA-collega Bert Koenders reageerde zelfs instemmend: 'Now, we are talking.' (Zie de reconstructie in Elsevier van deze week).

Vervolgens trad Verhagen hierover in overleg met de NAVO. Bos had toen duidelijk nee moeten zeggen. Dan was het kabinet meteen gevallen. Dan was Nederland tenminste een blamage in de NAVO bespaard gebleven. Maar nee, Bos wachtte ermee tot vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet fraai.
Pugna Pro Patria
pi_78222251
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dat dus

Met ieder issue moest Balkie zijn zin hebben, ik denk dat dit de PVDA wel stemmen op gaat leveren, de bevolking wilde drie jaar terug daar al weg
Check, zie het Irak dossier. Ben me steeds meer aan die gast gaan ergeren. Hopelijk hoepelt ie nu op.
pi_78222252
tis wel een blamage voor Balkenende. 4 kabinetten met gros van de partijen, waarvan een geen enkele (compleet) afgemaakt.

Hij kan beter weer prof worden. Of commisaris ofzo
pi_78222261
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Iblis het volgende:

En dat laatste is het bizarre (m.i.) CDA wist, als we niet buigen, maar barsten, dan is de terugtrekking sowieso een feit gezien het 2007-besluit. Ze wisten: als we tot verlenging overgaan (gesteld dat de PvdA zo ver te krijgen was), dan zegt de Kamer met de Motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd: zeg, dat kan zo maar, en zou er een motie van wantrouwen komen.
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte open, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
quote:
Kortom, verlenging leek sowieso geen optie, het enige dat nog mogelijk was, wilde je een vorm van verlenging; was inschikken voor de PvdA (dan scoorde Bos misschien wat Brownie-puntjes) in ruil voor een afgeslankte vorm. Dat laatste heeft het CDA, zo lijkt het, pertinent niet willen doen. Wetende dat die houding het eind zou inluiden.
Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt veranderd is.
quote:
Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.

Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.
pi_78222265
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]

Toch jammer om te zien dat de CDA PR nog immer hard werkt
pi_78222275
Verder is het natuurlijk belachelijk dat als Nederland na een tweede of derde missie, de laatste met tegenzin, in een gevaarlijke oorlog, waarin Nederland buitenproportioneel veel aan bijdraagt, iets anders wil doen in Afghanistan, zoals afgesproken, dat Nederland dan onbetrouwbaar is.

De echte onbetrouwbare partner is hier de NAVO.
pi_78222290
Morgen net terug van 9 uurtjes slaap, maar nu heb ik verdomme wel de val gemist. en een stuk of 12 topics en de nieuwsuitzending. maarja het was dan ook op een klote tijd. Ik vraag me af wat voor een klote ritme de mensen hier hebben als ze er echt op gewacht hebben.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:57:07 #132
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78222295
quote:
[..]

Ach ja, alleen is de Elsevier net zo serieus te nemen als, zeg, Sesamstraat.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:57:07 #133
30220 Barca
pi_78222296
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:54 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

waar heb je het over, CDA schuift juist de laatste 10 jaar steeds meer op naar rechts
Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.
pi_78222310
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

De vraag is ook in hoeverre je je druk moet maken of je wel of geen modderfiguur slaat. De missie is als water naar de zee dragen, terwijl we hier zelf langzaam uitdrogen.
De NAVO is wel een samenwerking. Dat is geven en nemen en werkt alleen als iedereen zich hier aan houdt. We hebben natuurlijk al veel gedaan, dus we worden vast niet uit de NAVO geschopt als we stoppen (als dit überhaupt al zou kunnen). Maar goed, geven en nemen.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Iblis het volgende:

De militairen waren vast niet het enige waar het CDA aan dacht. Misschien hadden zij iets van, "jullie (PvdA) campagne voeren, wij campagne voeren". Deze halsstarrige houding van het CDA doet menig CDA-hart harder kloppen, zo lijkt mij.
pi_78222312
quote:
[..]
Echt? Nou dat was nou echt heel onverwachts zeg.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:58:02 #136
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78222321
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.
De vvd is juist meer naar rechts-conservatieve hoek geschoven en dichter tegen Wilders en het CDA aan zijn gaan schurken. Het zijn D66 en groen-links dat de plek van de VVD hebben ingenomen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:58:20 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78222327
linksom of rechtom, dit was gewoon in alle opzichten een succesvolle poging om het kabinet op te blazen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78222331
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef Monidique het volgende:
Verder is het natuurlijk belachelijk dat als Nederland na een tweede of derde missie, de laatste met tegenzin, in een gevaarlijke oorlog, waarin Nederland buitenproportioneel veel aan bijdraagt, iets anders wil doen in Afghanistan, zoals afgesproken, dat Nederland dan onbetrouwbaar is.

Precies.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:58:35 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78222335
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef Deprater het volgende:

En BOS kan mooi bankdirecteur worden
Kan wel naar ING na dat kadootje van ~¤30 miljard belastinggeld
Z'n vriendje Kok zit er ook al, dus...
Mijn reisverslagen
pi_78222361
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef patrickpsv het volgende:
Morgen net terug van 9 uurtjes slaap, maar nu heb ik verdomme wel de val gemist. en een stuk of 12 topics en de nieuwsuitzending. maarja het was dan ook op een klote tijd. Ik vraag me af wat voor een klote ritme de mensen hier hebben als ze er echt op gewacht hebben.
Morgen.
Ik heb gewacht. Maar ik ben gewend aan weinig slaap, dus dat is voor mij geen probleem
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:59:53 #141
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222370
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef waht het volgende:

[..]

De NAVO is wel een samenwerking. Dat is geven en nemen en werkt alleen als iedereen zich hier aan houdt. We hebben natuurlijk al veel gedaan, dus we worden vast niet uit de NAVO geschopt als we stoppen (als dit überhaupt al zou kunnen). Maar goed, geven en nemen.
[..]

De militairen waren vast niet het enige waar het CDA aan dacht. Misschien hadden zij iets van, "jullie (PvdA) campagne voeren, wij campagne voeren". Deze halsstarrige houding van het CDA doet menig CDA-hart harder kloppen, zo lijkt mij.
Ja, heel veel CDA'ers zijn dolblij dat de PvdA eindelijk is gedumpt. Nu kan het CDA weer mooi naar rechts opschuiven en de kiezers weer terughalen bij VVD en PVV.
Pugna Pro Patria
pi_78222377
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Gezin als hoeksteen is links!!!??

Dat is nieuw voor mij.

En VVD is ook nog eens opgeschoven naar links?

Waarom vluchten mensen als Voorhoeve dan naar D66?
pi_78222378
Verhagen is ook alweer wakker
pi_78222393
Waar komt dat extra journaal nu????
pi_78222402
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verhagen is ook alweer wakker
straks bij radio1
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:01:40 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78222418
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:59 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, heel veel CDA'ers zijn dolblij dat de PvdA eindelijk is gedumpt. Nu kan het CDA weer mooi naar rechts opschuiven en de kiezers weer terughalen bij VVD en PVV.
Komende 2e kamer verkiezingen zijn idd voor 't echie. Laat de campagne maar meteen beginnen, wat mij betreft. Campagne + verkiezingen + formatie moet geen half jaar of meer gaan duren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78222428
quote:
journaal24 & pol24 hebben nu nog niets
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:02:21 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78222436
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte over, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
[..]

Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt verandert.
Dat snap ik inderdaad niet goed aan de PvdA. Die hadden dat veel duidelijker kunnen maken, maar ik snap uiteindelijk ook niet waarom het CDA dus niet wat wilde inschikken. Want een mogelijkheid als niet-leading force was er wel degelijk.

Ik heb geen idee hoe dat nu kwam (misschien dat de brief van de NAVO voor het gevoel van de PvdA verder ging dan ze hadden verwacht en dat ze al dan niet terecht door Verhagen bedot voelden), maar het CDA snap ik nu uiteindelijk ook niet. Als zij zo graag die verlenging (in andere vorm) wilden, dan is een val natuurlijk wel het minst handige. Want de PvdA zegt nu: We wilden best praten, maar er moest één optie weg, en we willen mogen kunnen opmerken dat er voor verlenging geen kamermeerderheid bestaat, en zelfs dat wil het CDA niet toestaan.

Dat hoor ik het CDA vervolgens niet ontkennen, maar die leggen de nadruk op: De PvdA wist dit allang, ze moeten niet zo zeuren. Maar waarom dan niet een beetje inschikken? Daar zou m.i. voor het CDA meer uit te halen zijn geweest.
quote:
De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.
Ja, maar dat valt m.i. nu beide partijen te verwijten.
pi_78222437
Euhm, waar is het Journaal?
pi_78222441
quote:
50/50
pi_78222507
Komt tie.
pi_78222537
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:04 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Komt tie.
waar?

Lama, journaal 24

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 11:05:45 ]
pi_78222538
Nu.
pi_78222544
Hoe laat is het kabinet nou exact gevallen, ben om 00:00 uur in slaap gevallen
pi_78222546
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

waar?
1
pi_78222552
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:05 schreef morpheus_at_work het volgende:
Hoe laat is het kabinet nou exact gevallen, ben om 00:00 uur in slaap gevallen
4:00
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:06:16 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78222568
Ik hoop wel dat de komende campagne gaat over de enige belangrijke vraag, namelijk hoe de economie geherstructureerd gaat worden en het afschaffen van de HRA.

Maar ik vrees dat het straks weer gaat over futuliteiten als hoofddoekjes of winkels die op zondag open/ dicht moeten
Mijn reisverslagen
pi_78222581
Verhagen straks op radio1, Arie Slob is er al. En ook drama Lilianne Ploumen zal aanschuiven
know'm sayin?
word? word.
pi_78222599
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

4:00
daar had ik niet op lopen wachten , al die herhalingen van gisteren trok ik niet meer , zonder nieuwe dingen erbij .
pi_78222603
Balkie doet wel heel erg calimero.... Zij hebben het gedaan
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:07:57 #161
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78222612
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef Monidique het volgende:

Ja, helemaal waar. Maar dit gedrag van de NAVO heeft Nederland over zichzelf afgeroepen door altijd en overal "ja" op te zeggen tegen de NAVO.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78222621
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:06 schreef alors het volgende:
Verhagen straks op radio1, Arie Slob is er al. En ook drama Lilianne Ploumen zal aanschuiven
hoe laat?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:27 #163
30220 Barca
pi_78222630
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:07 schreef RvLaak het volgende:
Balkie doet wel heel erg calimero.... Zij hebben het gedaan
Bos minstens zo'n Calimero.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:39 #164
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78222638
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:06 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop wel dat de komende campagne gaat over de enige belangrijke vraag, namelijk hoe de economie geherstructureerd gaat worden en het afschaffen van de HRA.

Maar ik vrees dat het straks weer gaat over futuliteiten als hoofddoekjes of winkels die op zondag open/ dicht moeten
Krijg je met Wilders die het debat beheerst, en het CDA en de VVD die daar dan hijgend achteraan rennen om maar stemmen van elkaar af te pakken.
pi_78222650
quote:

Waarom? Hebben de mensen die kritiek hebben op Wilders eigenlijk zijn partij programma gelezen? Wilders staat voor meer dan alleen maar anti-moslim propaganda, maar dat verkoopt lekker in de media daarom word dat altijd zo breed uitgemeten. Tijdens het afghanistan debat stonden de kranten vol met de reacties van Wilders, wilders heeft 4 zinnen gezegd, over Femke, Rutte en Pechtold werd bijna geen woord gerept terwijl zijn toch erg sterk waren.

Niet druk maken
pi_78222656
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:07 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja, helemaal waar. Maar dit gedrag van de NAVO heeft Nederland Verhagen over zichzelf afgeroepen door altijd en overal "ja" op te zeggen tegen de NAVO.
De NAVO brief in de huidige vorm was een solo actie van die kut Verhagen
pi_78222664
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

hoe laat?
Verhagen is nog onderweg geloof ik... Dus geen idee
know'm sayin?
word? word.
pi_78222668
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

hoe laat?
nu.
pi_78222672
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:08 schreef Barca het volgende:

[..]

Bos minstens zo'n Calimero.
Oneens, hij legde gewoon uit waarom. Goed, wel in soort van campagne taal, maar toch puur uitleg.
pi_78222681
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:09 schreef StephanL het volgende:

[..]

nu.
Jammer, nieuws vind ik interessanter dan die kut Verhagen
pi_78222694
D66 zal wel als een kool gaan groeien, maar dan nog kan ik me geen coalitie bedenken, waar D66 in kan, zonder weer voor opvuller te spelen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:10:35 #172
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78222696
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De NAVO brief in de huidige vorm was een solo actie van die kut Verhagen
Ik heb het over de afgelopen 50 jaar.
pi_78222697
quote:

Afschaffen HRA in de campagne opnemen is garantie voor het verliezen van veel stemmen; zal dus niet gebeuren.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:10:43 #174
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222698
quote:

[..]

Oneens, hij legde gewoon uit waarom. Goed, wel in soort van campagne taal, maar toch puur uitleg.
Pugna Pro Patria
pi_78222701
quote:

[..]

Ja, helemaal waar. Maar dit gedrag van de NAVO heeft Nederland over zichzelf afgeroepen door altijd en overal "ja" op te zeggen tegen de NAVO.
Absoluut. Het is als die collega die altijd koffie voor je haalt.
pi_78222729
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:10 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik heb het over de afgelopen 50 jaar.
a, dan heb je volledig gelijk
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:11:58 #177
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_78222732
Ben blij dat ik om 2 uur gewoon ben gaan slapen, tot 4 uur had ik echt niet volgehouden..

Maar goed, YEAH BABY!!!!!!!
pi_78222733
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat snap ik inderdaad niet goed aan de PvdA. Die hadden dat veel duidelijker kunnen maken, maar ik snap uiteindelijk ook niet waarom het CDA dus niet wat wilde inschikken. Want een mogelijkheid als niet-leading force was er wel degelijk.

Ik heb geen idee hoe dat nu kwam (misschien dat de brief van de NAVO voor het gevoel van de PvdA verder ging dan ze hadden verwacht en dat ze al dan niet terecht door Verhagen bedot voelden), maar het CDA snap ik nu uiteindelijk ook niet. Als zij zo graag die verlenging (in andere vorm) wilden, dan is een val natuurlijk wel het minst handige. Want de PvdA zegt nu: We wilden best praten, maar er moest één optie weg, en we willen mogen kunnen opmerken dat er voor verlenging geen kamermeerderheid bestaat, en zelfs dat wil het CDA niet toestaan.

Dat hoor ik het CDA vervolgens niet ontkennen, maar die leggen de nadruk op: De PvdA wist dit allang, ze moeten niet zo zeuren. Maar waarom dan niet een beetje inschikken? Daar zou m.i. voor het CDA meer uit te halen zijn geweest.
-cross-post-
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het CDA heeft eerder bij de kwestie commissie Davids concessies gedaan. Ik denk dat dit meespeelt.
Het belangrijkste is dat het PvdA, bij monde van de vice-premier Bos, af is geweken van de artikel 100 procedure (artikel 45 van de Grondwet heeft geschonden), de afspraken tussen de Kamer en regering dat als er een verzoek komt van de NAVO de regering de Kamer in kennis stelt en dat de Kamer dan wacht op de besluitvorming van de regering.
En omdat dit zo openlijk gebeurde, nota bene in de Kamer, is het erg moeilijk gebleken om hierover een compromis te bereiken zonder dat een van de partijen gezichtsverlies zou leiden.
Geert Wilders zei het al in zijn eerste termijn in het spoeddebat van donderdag dat als het CDA weer zou buigen voor de PvdA het wederom een vernedering zou zijn en dat liet Balkenende en vooral Verhagen zich niet gebeuren. Het is gebleken dat dit scenario zich ook voltrokken heeft.
quote:
Ja, maar dat valt m.i. nu beide partijen te verwijten.
Ik leg dit ook niet bij een van de partijen neer. Het is een vaststelling dat de inhoud niet aan bod is gekomen, afgezet tegen het maandenlange beraad en de diverse contacten met de NAVO.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:12:36 #179
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78222754
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Absoluut. Het is als die collega die altijd koffie voor je haalt.
Precies. En dat gelul over ons "internationaal aanzien" is gelijk aan:
"Ik denk dat ze me niet meer aardig vinden als ik een keer geen koffie ga halen."
pi_78222765
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:10 schreef Jalu het volgende:

[..]

Afschaffen HRA in de campagne opnemen is garantie voor het verliezen van veel stemmen; zal dus niet gebeuren.
Bij sommige partijen dan. Daarom ben ik ook voor grenzen aan democratie. Het volk weet niet altijd wat het beste voor haar is.

Wie weet dat wel? Geen idee.
pi_78222790
Mingele: "Vanaf dag 1 was de oppositie al klaar met dit kabinet" , so true

& Wilders zo op het journaal
pi_78222801
Wilders
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:15:03 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78222820
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:14 schreef RvLaak het volgende:
Mingele: "Vanaf dag 1 was de oppositie al klaar met dit kabinet" , so true
Inderdaad. Ik zag gisteren ook die terugblik. Dat begin was zo genant, die "100 dagen het land in". Hoe bedoel je van de daken schreeuwen dat je geen visie hebt?
pi_78222830
Wilders! Dat was pas glunderen!
pi_78222841
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wilders
pi_78222846
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:15 schreef ErikT het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zag gisteren ook die terugblik. Dat begin was zo genant, die "100 dagen het land in". Hoe bedoel je van de daken schreeuwen dat je geen visie hebt?
, idd...

En ik heb Wilders nog nooit zo zien glunderen . Zo'n hekel aan die man, maar wat een clown
pi_78222884
eerst 3 maart zitten bij de gemeenteraadsverkiezingen. Later dus ook weer landelijke verkiezingen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:16:54 #188
179598 Deprater
pi_78222889
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:15 schreef ErikT het volgende:

[..]

Regeren om aan de macht te blijven
pi_78222890
"Het wordt passen op de winkel voor Balkenende", heeft hij dat niet het meeste gedaan als premier? Weet iemand hoe lang hij demissionair is geweest tov daadwerkelijk premier?
pi_78222908
quote:

[..]

Hoe bedoel je 'overal ja op zeggen'?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:17:54 #191
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_78222913
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:16 schreef RvLaak het volgende:
"Het wordt passen op de winkel voor Balkenende", heeft hij dat niet het meeste gedaan als premier? Weet iemand hoe lang hij demissionair is geweest tov daadwerkelijk premier?
Balkenende was de sigaarrokende smeerlap in het hoekje van de winkel. Altijd toekijken maar nooit helpen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:18:31 #192
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78222929
quote:
Het CDA heeft eerder bij de kwestie commissie Davids concessies gedaan
Je bedoelt dat Balkenende niet de volledige verantwoordelijkheid nam voor zijn falen? Nou, wat een concessie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_78222938
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:17 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'overal ja op zeggen'?
Elke keer als de NAVO ook maar een halve vraag stelde, stond Nederland al klaar om het uit te voeren.
pi_78222942
de reactie van wilders
pi_78222974
Nederland besluit eind 2007 de missie te verlengen, met 1 belofte, dat eind 2010 de militairen vertrekken.
pi_78222979
Toch nog wat slaap meegepakt.
pi_78222994
Je hoopt op anders en uiteindelijk zie je in het volgende kabinet weer diezelfde koppen terug.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:20:31 #198
30220 Barca
pi_78222995
quote:

[..]

Ze wilden niet luisteren naar onze alternatieven blablabla. Puur Calimero-gedrag.
pi_78223012
Zijn de 3D's van Clinton ook de 3D's waar ze het tijdens het spoeddebat over hadden?
pi_78223025
dutch approach
pi_78223038
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Elke keer als de NAVO ook maar een halve vraag stelde, stond Nederland al klaar om het uit te voeren.
In Afghanistan bedoel je? Of ook tijdens eerdere NAVO-operaties?
pi_78223058
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:22 schreef waht het volgende:

[..]

In Afghanistan bedoel je? Of ook tijdens eerdere NAVO-operaties?
Zoals daarnet al gezegd werd, de afgelopen 50 jaar.
pi_78223063
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je hoopt op anders en uiteindelijk zie je in het volgende kabinet weer diezelfde koppen terug.
mensen zullen het toch wel ooit leren?
pi_78223070
Goedemorgen
Ik had dus een half uurtje langer op moeten blijven
pi_78223083
Wanneer zijn er nu eigenlijk verkiezingen vdan? Want ik lees overal wat anders... De een zegt over 3 maanden, en de ander zegt dat ze mogen blijven zitten tot 2011
  Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 11:23:52 #206
4530 crew  Crazy Harry
pi_78223087
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte open, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt veranderd is.
Ik snap echt niet over welke ruimte je het hebt.
Iedere partij heeft afgelopen jaar nog eens aangegeven niet de missie te willen verlengen. Enig andere conclusie is dus tegen het beleid in gaan. Dus Verhagen moet wel buiten zijn boekje zijn gegaan en de Navo iets anders gemeld hebben dan het daadwerkelijke beleid.
En het zou me niet verbazen als de artikelen die vannacht in de pers verschenen dat Verhagen dus zelfs buiten Balkenende om is gegaan, kloppen.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_78223113
LOL 4x een Balkende kabinet in 8 jaar, terwijl het er iets van 2 moeten zijn.
pi_78223114
De LPF... dat waren nog es tijden... #proest
pi_78223130
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickF het volgende:
Wanneer zijn er nu eigenlijk verkiezingen vdan? Want ik lees overal wat anders... De een zegt over 3 maanden, en de ander zegt dat ze mogen blijven zitten tot 2011
Eerder dat eerste.
pi_78223131
quote:
Geen idee, maar Pechtold zei gister meen ik dat 't op zijn vroegst ergens in mei kon. Er moeten 89 dagen tussen zitten ofzo.
pi_78223143
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

mensen zullen het toch wel ooit leren?
In Den Haag niet
pi_78223145
quote:
Vanaf het moment dat de premier z'n ontslag heeft ingediend drie maanden geloof ik.
pi_78223166
quote:
Na maximaal 83 dagen
pi_78223190
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Na maximaal 83 dagen
Mits er geen ander of minderheidskabinet komt, neem ik aan?
pi_78223227
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ik snap echt niet over welke ruimte je het hebt.
Iedere partij heeft afgelopen jaar nog eens aangegeven niet de missie te willen verlengen. Enig andere conclusie is dus tegen het beleid in gaan. Dus Verhagen moet wel buiten zijn boekje zijn gegaan en de Navo iets anders gemeld hebben dan het daadwerkelijke beleid.
En het zou me niet verbazen als de artikelen die vannacht in de pers verschenen dat Verhagen dus zelfs buiten Balkenende om is gegaan, kloppen.
De ruimte zijn de onderhandelingen die Bos, Verhagen, Koenders, Van Middelkoop, Balkenende en Rouvoet hebben gevoerd over de verlenging van de missie de afgelopen vier maanden. Het beraad van de zeshoek.
pi_78223246
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat de premier z'n ontslag heeft ingediend drie maanden geloof ik.
Oke, maar de premier heeft ZIJN ontslag niet ingediend maar die van de PvdA toch?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:28:41 #217
179598 Deprater
pi_78223248
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

nee, eerst moeten er nieuwe verkiezingen komen, dan kan er wel een minderheidskabinet komen met instemming van de kamer
pi_78223249
quote:

[..]

, maar dat zal de kamer nooit accepteren. PVV, SP, GL, SP & PvdA zullen daar tegen zijn. Wss ook D66 & PvdD. Da's, volgens mij, een meerderheid.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:29:19 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78223268
quote:
In principe kan dat natuurlijk, maar het is wel echt een flink risico, en dit heikele punt (Uruzgan-missie), is denk ik sowieso lastig door de kamer te krijgen, en dan heb je zo een motie van wantrouwen aan je broek.
pi_78223273
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef Deprater het volgende:

[..]

nee, eerst moeten er nieuwe verkiezingen komen, dan kan er wel een minderheidskabinet komen
Nee hoor, tussen Balkie 2 & 3 zaten ook geen verkiezingen
pi_78223275
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, maar dat zal de kamer nooit accepteren. PVV, SP, GL, SP & PvdA zullen daar tegen zijn. Wss ook D66 & PvdD. Da's, volgens mij, een meerderheid.
Natuurlijk, maar theoretisch gezien.
pi_78223297
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef patrickF het volgende:

[..]

Oke, maar de premier heeft ZIJN ontslag niet ingediend maar die van de PvdA toch?
Klopt, maar door het ontslag van de PvdA ministers, zal de rest hun posten beschikbaar moeten stellen. Volgens mij
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:30:30 #223
179598 Deprater
pi_78223305
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nee hoor, tussen Balkie 2 & 3 zaten ook geen verkiezingen
toen was de formatie mislukt
pi_78223315
quote:

[..]

Dat zit er niet in, het raakvlak is veel te klein, gewoon drie maanden demissionair, en in mei verkiezingen.
Er was ooit een tijd dat het eens in de 4 jaar gebeurde, maar ik kan het me al niet meer herinneren.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:30:55 #225
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78223322
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef Deprater het volgende:

[..]

nee, eerst moeten er nieuwe verkiezingen komen, dan kan er wel een minderheidskabinet komen met instemming van de kamer
Ze kunnen nu of besluiten demissionair te worden of ze kunnen als rompkabinet proberen door te gaan. Dat laatste biedt ze wel meer mogelijkheden.
pi_78223342
Harry Potter heeft 7 delen, dus Balkie zit zeker nog ff
pi_78223345
Een motie van wantrouwen heeft geen daadwerkelijke gevolgen, denk ik? Als een regering elke dag een motie van wantrouwen aan de broek krijgt, dan kan het nog steeds blijven zitten, lijkt mij. Ja, van regeren komt niets, want je wordt geboycot door de volksvertegenwoordiging. Of niet?
pi_78223348
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:30 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dat zit er niet in, het raakvlak is veel te klein, gewoon drie maanden demissionair, en in mei verkiezingen.
Er was ooit een tijd dat het eens in de 4 jaar gebeurde, maar ik kan het me al niet meer herinneren.
Paars2 was het laatste kabinet dat aantrede na een volledige periode van het vorige kabinet
pi_78223368
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Harry Potter heeft 7 delen, dus Balkie zit zeker nog ff
hey, doe niet zo eng
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:33:55 #230
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78223417
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef Monidique het volgende:
Een motie van wantrouwen heeft geen daadwerkelijke gevolgen, denk ik? Als een regering elke dag een motie van wantrouwen aan de broek krijgt, dan kan het nog steeds blijven zitten, lijkt mij. Ja, van regeren komt niets, want je wordt geboycot door de volksvertegenwoordiging. Of niet?
Als een minister of kabinet niet opstapt na een motie van wantrouwen heb je wel echt gedonder, dat is volgens mij nooit voorgekomen (alhoewel freako vast een tegenvoorbeeld uit de 19e eeuw weet).
pi_78223427
Prima journaaluitzending van de NOS. Ben weer bij
pi_78223462
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Paars2 was het laatste kabinet dat aantrede na een volledige periode van het vorige kabinet
Klopt en sinds Fortuyn is het 1 grote chaos geworden van Balkenende kabinetten.
pi_78223475
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als een minister of kabinet niet opstapt na een motie van wantrouwen heb je wel echt gedonder, dat is volgens mij nooit voorgekomen (alhoewel freako vast een tegenvoorbeeld uit de 19e eeuw weet).
Werd Verdonk zo niet eruit getrapt?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:35:46 #234
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78223478
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Rita Verdonk.
Géén kloon van tvlxd!
pi_78223497
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:35 schreef Montov het volgende:

[..]

Rita Verdonk.
, m'n geheugen is niet zo slecht
pi_78223516
NAVO rekent nog steeds op NL: NAVO houdt vast aan verzoek kleinere missie
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:37:36 #237
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78223518
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Paars 2 viel ook (Sebrenica), maar dat gebeurde net voor de verkiezingen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_78223522
Verkiezingen zullen denk ik zijn op 2 of 9 juni. Daarvoor lijkt me sterk ivm hemelvaartsdag/pinksteren/bijbehorende vakanties.
pi_78223525
Rita Verdonk is waarschijnlijk te nieuwig voor politieke bibliotheek Freako.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:38:03 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78223535
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef RvLaak het volgende:
NAVO rekent nog steeds op NL: NAVO houdt vast aan verzoek kleinere missie
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78223547
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef Montov het volgende:

[..]

Daarom is het ook niet Balkenende-I dat aantrad als laatste na een volledige kabinetsperiode, .
pi_78223566
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat zegt ie.
pi_78223578
Oh, en het is allemaal de schuld van Volkert.
pi_78223593
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daarom is het ook niet Balkenende-I dat aantrad als laatste na een volledige kabinetsperiode, .
pi_78223598
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:39 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Oh, en het is allemaal de schuld van Volkert.
@RT Volkert is in 2002 ingehuurd door Geert Wilders om Balkenende-IV te laten vallen, zodat hij president4life kan worden.
pi_78223616
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Prima journaaluitzending van de NOS. Ben weer bij
heb het gemist is het terug te kijken of word het nog herhaald?
pi_78223623
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:20 schreef RvLaak het volgende:
Zijn de 3D's van Clinton ook de 3D's waar ze het tijdens het spoeddebat over hadden?
Dat leek mij wel, aangezien ze refereerde aan de Dutch approach.
pi_78223636
Handig, ik ben net 18 geworden.
pi_78223647
Verhagen heeft 3 uur geslapen na 16 uur vergaderen
pi_78223661
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

@RT Volkert is in 2002 ingehuurd door Geert Wilders om Balkenende-IV te laten vallen, zodat hij president4life kan worden.
pi_78223668
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

heb het gemist is het terug te kijken of word het nog herhaald?
Journaal24
pi_78223693
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef StephanL het volgende:
Idd. Chapeau wat je ook van de man vindt.
pi_78223711
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef StephanL het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe ze dat volhouden. Dat gaat echt niet zomaar. En ze zijn dan ook nog eens niet meer de jongste.
pi_78223736
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:44 schreef zomaareenmensenzo het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe ze dat volhouden. Dat gaat echt niet zomaar. En ze zijn dan ook nog eens niet meer de jongste.
Red Bull
pi_78223741
quote:

[..]

Waarom denk je dat die lui (vaak) zo vroeg grijs worden?
pi_78223755
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Idd. Chapeau wat je ook van de man vindt.
het wordt de nieuwe voorman van CDA en potentieel minister president als ze een coalitie kunnen vormen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:45:35 #257
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78223761
Het kneuzenclubje vannacht:

En dat moet ons de komende jaren gaan besturen?
Pugna Pro Patria
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:45:48 #258
179598 Deprater
pi_78223769
quote:

[..]

Ze hebben wel hun wegduikhoekjes hoor, voor een uurtje tussendoor
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:46:01 #259
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78223778
Adrenaline.
pi_78223784
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

het wordt de nieuwe voorman van CDA en potentieel minister president als ze een coalitie kunnen vormen
Hij liever dan nog eens Balkie iig.
pi_78223790
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ze hebben wel hun wegduikhoekjes hoor, voor een uurtje tussendoor
o, dus dat deden ze toen ze "intern beraad" hadden...
pi_78223799
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Gefeliciteerd!
pi_78223815
quote:
Al was het niet zo, over 5 jaar zullen we wel zoiets hebben van:

"Zeg Wim, nog iets interessants in de krant vandaag?"
"Mwoah, het kabinet is weer gevallen.."
"Ow, okee, nog leuke aanbiedingen bij de Digros?"
pi_78223827
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hij liever dan nog eens Balkie iig.
Onzin. Balkenende is een lul die zijn ongelijk niet toe kan geven ook al is dat voor iedereen overduidelijk en klaar. Maar hij steekt niet een heel land een mes in de rug. Verhagen heeft dat wel gedaan, door Rasmussen om die brief te vragen.
pi_78223829
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom denk je dat die lui (vaak) zo vroeg grijs worden?
Ja maar op een gegeven moment moet je toch óp zijn? Die mensen kunnen toch geen leven hebben verder? Vreselijk kut-bestaan lijkt me dat, politicus. En dat voor een betrekkelijke habbekrats in principe.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:48:16 #266
19242 yavanna
Results may vary.
pi_78223843
quote:

[..]

Zo indrukwekkend is het ook weer niet om 1 of een paar nachten minder slaap te hebben. Ze zijn wat ouder niet half dood.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_78223860
quote:
leuk vooral als je erin geinteresseert bent
pi_78223865
quote:

[..]

Dat vroeg ik mij net ook af. Een keer een nachtje niet slapen kan geen kwaad, maar een mens heeft toch wel voldoende nachtrust nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
pi_78223874
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankje. Perfecte timing wel.
pi_78223897
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

leuk vooral als je erin geinteresseert bent
Natuurlijk ben ik dat. Deze verkiezingen zullen erg belangrijk worden.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:50:24 #271
179598 Deprater
pi_78223898
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef yavanna het volgende:

[..]

Zo indrukwekkend is het ook weer niet om 1 of een paar nachten minder slaap te hebben. Ze zijn wat ouder niet half dood.
wel als je werkt op een vissersboot of in de bouw
pi_78223904
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef yavanna het volgende:

[..]

gaat het reces van volgende week nog door

of gaan ze het potje wachtgeld vast vullen
pi_78223909
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:47 schreef zomaareenmensenzo het volgende:

[..]

Ja maar op een gegeven moment moet je toch óp zijn? Die mensen kunnen toch geen leven hebben verder? Vreselijk kut-bestaan lijkt me dat, politicus. En dat voor een betrekkelijke habbekrats in principe.
Dat is vooral de laatste paar jaar zo. Kok had veel minder media-aandacht. Komt vooral doordat zaken als Twitter en fora de reguliere media gedwongen hebben om de zaken zo goed als 24/7 te volgen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:50:36 #274
3542 Gia
User under construction
pi_78223911
quote:
18!
Verklaard veel.

Eigenlijk wel jammer, dus.

Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
pi_78223920
Ik vind het belachelijk dat het kabinet is gevallen, dit in crisistijd

Het ging om een brief van de Navo, als de kamerleden gewoon overlegden wat ze ermee gingen doen, ipv dat iedereen in zijn schild kroop

En dan die Agnes kant, één of andere motie indienen

Artikel 100

1. De regering verstrekt de Staten-Generaal vooraf inlichtingen over de inzet of het ter beschikking stellen van de krijgsmacht ter handhaving of bevordering van de internationale rechtsorde. Daaronder is begrepen het vooraf verstrekken van inlichtingen over de inzet of het ter beschikking stellen van de krijgsmacht voor humanitaire hulpverlening in geval van gewapend conflict.
2. Het eerste lid geldt niet, indien dwingende redenen het vooraf verstrekken van inlichtingen verhinderen. In dat geval worden inlichtingen zo spoedig mogelijk verstrekt.

En dan probeert Agnes kant het zelf te willen bepalen
pi_78223941
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

gaat het reces van volgende week nog door

of gaan ze het potje wachtgeld vast vullen
Denk het wel, maar niet zoals gepland . Denk dat er gewerkt gaat worden aan het plannen van de verkiezingen.
pi_78223948
Trix zal de sleutel wel onder de deurmat van het paleis hebben gelegd. Balkie weet ondertussen wel wat ie daar moet doen.
pi_78223964
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

18!
Verklaard veel.

Eigenlijk wel jammer, dus.

Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
wanneer wel dan 18 , duurt nog wel paar maanden voor de verkiezingen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:52:37 #279
179598 Deprater
pi_78223971
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

o, dus dat deden ze toen ze "intern beraad" hadden...
Na het intern beraad en voor het plenair beraad is een vaste tijdsruimte
pi_78223976
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Trix zal de sleutel wel onder de deurmat van het paleis hebben gelegd. Balkie weet ondertussen wel wat ie daar moet doen.
pi_78223977
quote:
T schijnt ook per brief te kunnen /fax
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:53:26 #282
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_78223996
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk het wel, maar niet zoals gepland . Denk dat er gewerkt gaat worden aan het plannen van de verkiezingen.
Ik zag GL al ergens twitteren dat alle verloven ingetrokken zijn en iedereen gaat werken aan programma en campagne.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:53:40 #283
179598 Deprater
pi_78224006
quote:
Ja die zal wel zeggen , jezus JP ben je er nu alweer??
pi_78224014
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Idiota het volgende:
Ik vind het belachelijk dat het kabinet is gevallen, dit in crisistijd
Het is ook knullig, maar me dunkt toch voornamelijk te wijten aan het CDA en Verhagen. Zij hadden gewoon een andere missie in Afghanistan kunnen bespreken, maar om de een of andere reden wilden ze dat niet. God weet waarom. Natuurlijk had Bos ook wat minder luidruchtig zijn mening kunnen geven, maar laten we wel wezen, die mening is gelijk aan die van een coalitiegenoot, is er al drie jaar, is afgesproken met het kabinet en geniet de steun, bevestigd middels een motie, van het parlement. Echt schokkend ook weer niet.
pi_78224015
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dankje. Perfecte timing wel.
Ja, absoluut. Ik zie trouwens dat je al bijna een maand 18 bent. Ik dacht dat je het per vandaag geworden bent. Alsnog gefeliciteerd dus.
pi_78224024
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef maril het volgende:

[..]

Yup, en telefonisch. Dat haalt toch de charme een beetje weg. Al is het wel weer es wat anders .
pi_78224032
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef maril het volgende:

[..]

Wss doet Balkie het wel per SMS. Ondertussen weet hij toch precies hoe het gaat
pi_78224033
Die Maxime Verhagen is echt een gluipertje
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_78224035
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:53 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ja die zal wel zeggen , jezus JP ben je er nu alweer??
. "Nou JeePee, wat was het deze keer?"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:55:13 #290
179598 Deprater
pi_78224063
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef maril het volgende:
Die Maxime Verhagen is echt een gluipertje
Hij zal niet goed liggen bij de kiezers, die man wil je niet als je buurman of je chef
pi_78224065
Verhagen over Balkenende: "De meest ervaren en betrouwbare politicus van Nederland".
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:55:35 #292
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78224077
Maxime Verhagen steunt Balkenende als lijsttrekker.
Pugna Pro Patria
pi_78224102
Dan wordt het dus Verhagen.
pi_78224106
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. "Nou JeePee, wat was het deze keer?"
"Hunnie wilde niet naar mij luisteren "
pi_78224123
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef Monidique het volgende:
Dan wordt het dus Verhagen.
Die rat zal het iig wel proberen ja...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:57:05 #296
179598 Deprater
pi_78224131
Verhagen, de Vries en De Hoep Keffer zijn de dikke vrienden van JP

Waarvan Hoop Scheffer de allerbeste vrind
pi_78224133
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Yup, en telefonisch. Dat haalt toch de charme een beetje weg. Al is het wel weer es wat anders .
Per Twitter @beatrix zal waarschijnlijk nog te modern zijn.
pi_78224141
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef RvLaak het volgende:

[..]

"Hunnie wilde niet naar mij luisteren "
pi_78224142
Ik houd mijn hart vast voor elk volgend kabinet in welke samenstelling dan ook. Kan me gewoon niet voorstellen dat een volgend kabinet wel de 4 jaren gaat volmaken. Tijden zijn veranderd en deze informatie-maatschappij schept altijd wel een situatie wat kan uitdraaien tot een "misverstand".
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:58:53 #300
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_78224193
PVDA Als die christenhonden in 2007 roepen dat we eind 2010 weg zijn, dan gaan we ook weg. Klaar, heerlijk een partij met principes
pi_78224200
en dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')