mensen zullen het toch wel ooit leren?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je hoopt op anders en uiteindelijk zie je in het volgende kabinet weer diezelfde koppen terug.
Ik snap echt niet over welke ruimte je het hebt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte open, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt veranderd is.
De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.
Eerder dat eerste.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickF het volgende:
Wanneer zijn er nu eigenlijk verkiezingen vdan? Want ik lees overal wat anders... De een zegt over 3 maanden, en de ander zegt dat ze mogen blijven zitten tot 2011
Geen idee, maar Pechtold zei gister meen ik dat 't op zijn vroegst ergens in mei kon. Er moeten 89 dagen tussen zitten ofzo.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickF het volgende:
Wanneer zijn er nu eigenlijk verkiezingen vdan? Want ik lees overal wat anders... De een zegt over 3 maanden, en de ander zegt dat ze mogen blijven zitten tot 2011
In Den Haag nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
mensen zullen het toch wel ooit leren?
Vanaf het moment dat de premier z'n ontslag heeft ingediend drie maanden geloof ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickF het volgende:
Na maximaal 83 dagenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef patrickF het volgende:
De ruimte zijn de onderhandelingen die Bos, Verhagen, Koenders, Van Middelkoop, Balkenende en Rouvoet hebben gevoerd over de verlenging van de missie de afgelopen vier maanden. Het beraad van de zeshoek.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:23 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik snap echt niet over welke ruimte je het hebt.
Iedere partij heeft afgelopen jaar nog eens aangegeven niet de missie te willen verlengen. Enig andere conclusie is dus tegen het beleid in gaan. Dus Verhagen moet wel buiten zijn boekje zijn gegaan en de Navo iets anders gemeld hebben dan het daadwerkelijke beleid.
En het zou me niet verbazen als de artikelen die vannacht in de pers verschenen dat Verhagen dus zelfs buiten Balkenende om is gegaan, kloppen.
Oke, maar de premier heeft ZIJN ontslag niet ingediend maar die van de PvdA toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat de premier z'n ontslag heeft ingediend drie maanden geloof ik.
nee, eerst moeten er nieuwe verkiezingen komen, dan kan er wel een minderheidskabinet komen met instemming van de kamerquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mits er geen ander of minderheidskabinet komt, neem ik aan?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
In principe kan dat natuurlijk, maar het is wel echt een flink risico, en dit heikele punt (Uruzgan-missie), is denk ik sowieso lastig door de kamer te krijgen, en dan heb je zo een motie van wantrouwen aan je broek.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Monidique het volgende:
Nee hoor, tussen Balkie 2 & 3 zaten ook geen verkiezingenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef Deprater het volgende:
[..]
nee, eerst moeten er nieuwe verkiezingen komen, dan kan er wel een minderheidskabinet komen
Natuurlijk, maar theoretisch gezien.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef RvLaak het volgende:
[..], maar dat zal de kamer nooit accepteren. PVV, SP, GL, SP & PvdA zullen daar tegen zijn. Wss ook D66 & PvdD. Da's, volgens mij, een meerderheid.
Klopt, maar door het ontslag van de PvdA ministers, zal de rest hun posten beschikbaar moeten stellen. Volgens mijquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef patrickF het volgende:
[..]
Oke, maar de premier heeft ZIJN ontslag niet ingediend maar die van de PvdA toch?
toen was de formatie misluktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee hoor, tussen Balkie 2 & 3 zaten ook geen verkiezingen
Dat zit er niet in, het raakvlak is veel te klein, gewoon drie maanden demissionair, en in mei verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze kunnen nu of besluiten demissionair te worden of ze kunnen als rompkabinet proberen door te gaan. Dat laatste biedt ze wel meer mogelijkheden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef Deprater het volgende:
[..]
nee, eerst moeten er nieuwe verkiezingen komen, dan kan er wel een minderheidskabinet komen met instemming van de kamer
Paars2 was het laatste kabinet dat aantrede na een volledige periode van het vorige kabinetquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:30 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat zit er niet in, het raakvlak is veel te klein, gewoon drie maanden demissionair, en in mei verkiezingen.
Er was ooit een tijd dat het eens in de 4 jaar gebeurde, maar ik kan het me al niet meer herinneren.
hey, doe niet zo engquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Harry Potter heeft 7 delen, dus Balkie zit zeker nog ff
Als een minister of kabinet niet opstapt na een motie van wantrouwen heb je wel echt gedonder, dat is volgens mij nooit voorgekomen (alhoewel freako vast een tegenvoorbeeld uit de 19e eeuw weet).quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef Monidique het volgende:
Een motie van wantrouwen heeft geen daadwerkelijke gevolgen, denk ik? Als een regering elke dag een motie van wantrouwen aan de broek krijgt, dan kan het nog steeds blijven zitten, lijkt mij. Ja, van regeren komt niets, want je wordt geboycot door de volksvertegenwoordiging. Of niet?
Klopt en sinds Fortuyn is het 1 grote chaos geworden van Balkenende kabinetten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Paars2 was het laatste kabinet dat aantrede na een volledige periode van het vorige kabinet
Werd Verdonk zo niet eruit getrapt?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als een minister of kabinet niet opstapt na een motie van wantrouwen heb je wel echt gedonder, dat is volgens mij nooit voorgekomen (alhoewel freako vast een tegenvoorbeeld uit de 19e eeuw weet).
Rita Verdonk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als een minister of kabinet niet opstapt na een motie van wantrouwen heb je wel echt gedonder, dat is volgens mij nooit voorgekomen (alhoewel freako vast een tegenvoorbeeld uit de 19e eeuw weet).
Paars 2 viel ook (Sebrenica), maar dat gebeurde net voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Paars2 was het laatste kabinet dat aantrede na een volledige periode van het vorige kabinet
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef RvLaak het volgende:
NAVO rekent nog steeds op NL: NAVO houdt vast aan verzoek kleinere missie
Daarom is het ook niet Balkenende-I dat aantrad als laatste na een volledige kabinetsperiode,quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Paars 2 viel ook (Sebrenica), maar dat gebeurde net voor de verkiezingen.
Dat zegt ie.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Paars 2 viel ook (Sebrenica), maar dat gebeurde net voor de verkiezingen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom is het ook niet Balkenende-I dat aantrad als laatste na een volledige kabinetsperiode,.
@RT Volkert is in 2002 ingehuurd door Geert Wilders om Balkenende-IV te laten vallen, zodat hij president4life kan worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:39 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Oh, en het is allemaal de schuld van Volkert.
heb het gemistquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Prima journaaluitzending van de NOS. Ben weer bij
Dat leek mij wel, aangezien ze refereerde aan de Dutch approach.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:20 schreef RvLaak het volgende:
Zijn de 3D's van Clinton ook de 3D's waar ze het tijdens het spoeddebat over hadden?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
@RT Volkert is in 2002 ingehuurd door Geert Wilders om Balkenende-IV te laten vallen, zodat hij president4life kan worden.
Journaal24quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
heb het gemistis het terug te kijken of word het nog herhaald?
Idd. Chapeau wat je ook van de man vindt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef StephanL het volgende:
Verhagen heeft 3 uur geslapen na 16 uur vergaderen
Ik vraag me altijd af hoe ze dat volhouden. Dat gaat echt niet zomaar. En ze zijn dan ook nog eens niet meer de jongste.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef StephanL het volgende:
Verhagen heeft 3 uur geslapen na 16 uur vergaderen
Red Bullquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:44 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe ze dat volhouden. Dat gaat echt niet zomaar. En ze zijn dan ook nog eens niet meer de jongste.
Waarom denk je dat die lui (vaak) zo vroeg grijs worden?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:44 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe ze dat volhouden. Dat gaat echt niet zomaar. En ze zijn dan ook nog eens niet meer de jongste.
het wordt de nieuwe voorman van CDA en potentieel minister president als ze een coalitie kunnen vormenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Chapeau wat je ook van de man vindt.
Ze hebben wel hun wegduikhoekjes hoor, voor een uurtje tussendoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:44 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Hij liever dan nog eens Balkie iig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
het wordt de nieuwe voorman van CDA en potentieel minister president als ze een coalitie kunnen vormen
o, dus dat deden ze toen ze "intern beraad" hadden...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ze hebben wel hun wegduikhoekjes hoor, voor een uurtje tussendoor
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Handig, ik ben net 18 geworden.
Al was het niet zo, over 5 jaar zullen we wel zoiets hebben van:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Onzin. Balkenende is een lul die zijn ongelijk niet toe kan geven ook al is dat voor iedereen overduidelijk en klaar. Maar hij steekt niet een heel land een mes in de rug. Verhagen heeft dat wel gedaan, door Rasmussen om die brief te vragen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hij liever dan nog eens Balkie iig.
Ja maar op een gegeven moment moet je toch óp zijn? Die mensen kunnen toch geen leven hebben verder? Vreselijk kut-bestaan lijkt me dat, politicus. En dat voor een betrekkelijke habbekrats in principe.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die lui (vaak) zo vroeg grijs worden?
Zo indrukwekkend is het ook weer niet om 1 of een paar nachten minder slaap te hebben. Ze zijn wat ouder niet half dood.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:44 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
leuk vooral als je erin geinteresseert bentquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat vroeg ik mij net ook af. Een keer een nachtje niet slapen kan geen kwaad, maar een mens heeft toch wel voldoende nachtrust nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:44 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik dat. Deze verkiezingen zullen erg belangrijk worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
leuk vooral als je erin geinteresseert bent
wel als je werkt op een vissersboot of in de bouwquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zo indrukwekkend is het ook weer niet om 1 of een paar nachten minder slaap te hebben. Ze zijn wat ouder niet half dood.
gaat het reces van volgende week nog doorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef yavanna het volgende:
[..]
Zo indrukwekkend is het ook weer niet om 1 of een paar nachten minder slaap te hebben. Ze zijn wat ouder niet half dood.
Dat is vooral de laatste paar jaar zo. Kok had veel minder media-aandacht. Komt vooral doordat zaken als Twitter en fora de reguliere media gedwongen hebben om de zaken zo goed als 24/7 te volgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:47 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Ja maar op een gegeven moment moet je toch óp zijn? Die mensen kunnen toch geen leven hebben verder? Vreselijk kut-bestaan lijkt me dat, politicus. En dat voor een betrekkelijke habbekrats in principe.
18!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk het wel, maar niet zoals geplandquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
gaat het reces van volgende week nog door
of gaan ze het potje wachtgeld vast vullen
wanneer wel dan 18 , duurt nog wel paar maanden voor de verkiezingenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
18!![]()
Verklaard veel.
Eigenlijk wel jammer, dus.
Ook jammer dat mijn zoon nu nog net niet 18 is.
Na het intern beraad en voor het plenair beraad is een vaste tijdsruimtequote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o, dus dat deden ze toen ze "intern beraad" hadden...
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Trix zal de sleutel wel onder de deurmat van het paleis hebben gelegd. Balkie weet ondertussen wel wat ie daar moet doen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Trix zal de sleutel wel onder de deurmat van het paleis hebben gelegd. Balkie weet ondertussen wel wat ie daar moet doen.
Ik zag GL al ergens twitteren dat alle verloven ingetrokken zijn en iedereen gaat werken aan programma en campagne.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk het wel, maar niet zoals gepland. Denk dat er gewerkt gaat worden aan het plannen van de verkiezingen.
Ja die zal wel zeggen , jezus JP ben je er nu alweer??quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het is ook knullig, maar me dunkt toch voornamelijk te wijten aan het CDA en Verhagen. Zij hadden gewoon een andere missie in Afghanistan kunnen bespreken, maar om de een of andere reden wilden ze dat niet. God weet waarom. Natuurlijk had Bos ook wat minder luidruchtig zijn mening kunnen geven, maar laten we wel wezen, die mening is gelijk aan die van een coalitiegenoot, is er al drie jaar, is afgesproken met het kabinet en geniet de steun, bevestigd middels een motie, van het parlement. Echt schokkend ook weer niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:50 schreef Idiota het volgende:
Ik vind het belachelijk dat het kabinet is gevallen, dit in crisistijd![]()
Ja, absoluut.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje.Perfecte timing wel.
Yup, en telefonisch. Dat haalt toch de charme een beetje weg. Al is het wel weer es wat andersquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef maril het volgende:
[..]
T schijnt ook per brief te kunnen /fax
Wss doet Balkie het wel per SMS. Ondertussen weet hij toch precies hoe het gaatquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:52 schreef maril het volgende:
[..]
T schijnt ook per brief te kunnen /fax
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:53 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ja die zal wel zeggen , jezus JP ben je er nu alweer??
Hij zal niet goed liggen bij de kiezers, die man wil je niet als je buurman of je chefquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef maril het volgende:
Die Maxime Verhagen is echt een gluipertje
"Hunnie wilde niet naar mij luisterenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. "Nou JeePee, wat was het deze keer?"
Per Twitter @beatrix zal waarschijnlijk nog te modern zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, en telefonisch. Dat haalt toch de charme een beetje weg. Al is het wel weer es wat anders.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
"Hunnie wilde niet naar mij luisteren"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |