a, dan heb je volledig gelijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:10 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik heb het over de afgelopen 50 jaar.
-cross-post-quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad niet goed aan de PvdA. Die hadden dat veel duidelijker kunnen maken, maar ik snap uiteindelijk ook niet waarom het CDA dus niet wat wilde inschikken. Want een mogelijkheid als niet-leading force was er wel degelijk.
Ik heb geen idee hoe dat nu kwam (misschien dat de brief van de NAVO voor het gevoel van de PvdA verder ging dan ze hadden verwacht en dat ze al dan niet terecht door Verhagen bedot voelden), maar het CDA snap ik nu uiteindelijk ook niet. Als zij zo graag die verlenging (in andere vorm) wilden, dan is een val natuurlijk wel het minst handige. Want de PvdA zegt nu: We wilden best praten, maar er moest één optie weg, en we willen mogen kunnen opmerken dat er voor verlenging geen kamermeerderheid bestaat, en zelfs dat wil het CDA niet toestaan.
Dat hoor ik het CDA vervolgens niet ontkennen, maar die leggen de nadruk op: De PvdA wist dit allang, ze moeten niet zo zeuren. Maar waarom dan niet een beetje inschikken? Daar zou m.i. voor het CDA meer uit te halen zijn geweest.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het CDA heeft eerder bij de kwestie commissie Davids concessies gedaan. Ik denk dat dit meespeelt.
Het belangrijkste is dat het PvdA, bij monde van de vice-premier Bos, af is geweken van de artikel 100 procedure (artikel 45 van de Grondwet heeft geschonden), de afspraken tussen de Kamer en regering dat als er een verzoek komt van de NAVO de regering de Kamer in kennis stelt en dat de Kamer dan wacht op de besluitvorming van de regering.
En omdat dit zo openlijk gebeurde, nota bene in de Kamer, is het erg moeilijk gebleken om hierover een compromis te bereiken zonder dat een van de partijen gezichtsverlies zou leiden.
Geert Wilders zei het al in zijn eerste termijn in het spoeddebat van donderdag dat als het CDA weer zou buigen voor de PvdA het wederom een vernedering zou zijn en dat liet Balkenende en vooral Verhagen zich niet gebeuren. Het is gebleken dat dit scenario zich ook voltrokken heeft.
Ik leg dit ook niet bij een van de partijen neer. Het is een vaststelling dat de inhoud niet aan bod is gekomen, afgezet tegen het maandenlange beraad en de diverse contacten met de NAVO.quote:Ja, maar dat valt m.i. nu beide partijen te verwijten.
Precies. En dat gelul over ons "internationaal aanzien" is gelijk aan:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Absoluut. Het is als die collega die altijd koffie voor je haalt.
Bij sommige partijen dan. Daarom ben ik ook voor grenzen aan democratie. Het volk weet niet altijd wat het beste voor haar is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:10 schreef Jalu het volgende:
[..]
Afschaffen HRA in de campagne opnemen is garantie voor het verliezen van veel stemmen; zal dus niet gebeuren.
Inderdaad. Ik zag gisteren ook die terugblik. Dat begin was zo genant, die "100 dagen het land in". Hoe bedoel je van de daken schreeuwen dat je geen visie hebt?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:14 schreef RvLaak het volgende:
Mingele: "Vanaf dag 1 was de oppositie al klaar met dit kabinet", so true
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag gisteren ook die terugblik. Dat begin was zo genant, die "100 dagen het land in". Hoe bedoel je van de daken schreeuwen dat je geen visie hebt?
Regeren om aan de macht te blijvenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag gisteren ook die terugblik. Dat begin was zo genant, die "100 dagen het land in". Hoe bedoel je van de daken schreeuwen dat je geen visie hebt?
Hoe bedoel je 'overal ja op zeggen'?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:07 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, helemaal waar. Maar dit gedrag van de NAVO heeft Nederland over zichzelf afgeroepen door altijd en overal "ja" op te zeggen tegen de NAVO.
Balkenende was de sigaarrokende smeerlap in het hoekje van de winkel. Altijd toekijken maar nooit helpen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:16 schreef RvLaak het volgende:
"Het wordt passen op de winkel voor Balkenende", heeft hij dat niet het meeste gedaan als premier? Weet iemand hoe lang hij demissionair is geweest tov daadwerkelijk premier?
Je bedoelt dat Balkenende niet de volledige verantwoordelijkheid nam voor zijn falen? Nou, wat een concessie.quote:Het CDA heeft eerder bij de kwestie commissie Davids concessies gedaan
Elke keer als de NAVO ook maar een halve vraag stelde, stond Nederland al klaar om het uit te voeren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:17 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'overal ja op zeggen'?
Ze wilden niet luisteren naar onze alternatieven blablabla. Puur Calimero-gedrag.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Oneens, hij legde gewoon uit waarom. Goed, wel in soort van campagne taal, maar toch puur uitleg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |