abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78222251
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dat dus

Met ieder issue moest Balkie zijn zin hebben, ik denk dat dit de PVDA wel stemmen op gaat leveren, de bevolking wilde drie jaar terug daar al weg
Check, zie het Irak dossier. Ben me steeds meer aan die gast gaan ergeren. Hopelijk hoepelt ie nu op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_78222252
tis wel een blamage voor Balkenende. 4 kabinetten met gros van de partijen, waarvan een geen enkele (compleet) afgemaakt.

Hij kan beter weer prof worden. Of commisaris ofzo
pi_78222261
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Iblis het volgende:

En dat laatste is het bizarre (m.i.) CDA wist, als we niet buigen, maar barsten, dan is de terugtrekking sowieso een feit gezien het 2007-besluit. Ze wisten: als we tot verlenging overgaan (gesteld dat de PvdA zo ver te krijgen was), dan zegt de Kamer met de Motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd: zeg, dat kan zo maar, en zou er een motie van wantrouwen komen.
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte open, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
quote:
Kortom, verlenging leek sowieso geen optie, het enige dat nog mogelijk was, wilde je een vorm van verlenging; was inschikken voor de PvdA (dan scoorde Bos misschien wat Brownie-puntjes) in ruil voor een afgeslankte vorm. Dat laatste heeft het CDA, zo lijkt het, pertinent niet willen doen. Wetende dat die houding het eind zou inluiden.
Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt veranderd is.
quote:
Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.

Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78222265
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:55 schreef Jurgen21 het volgende:
Elsevier legt de schuld ook bij de PvdA en Bos.
[..]

Toch jammer om te zien dat de CDA PR nog immer hard werkt
pi_78222275
Verder is het natuurlijk belachelijk dat als Nederland na een tweede of derde missie, de laatste met tegenzin, in een gevaarlijke oorlog, waarin Nederland buitenproportioneel veel aan bijdraagt, iets anders wil doen in Afghanistan, zoals afgesproken, dat Nederland dan onbetrouwbaar is.

De echte onbetrouwbare partner is hier de NAVO.
pi_78222290
Morgen net terug van 9 uurtjes slaap, maar nu heb ik verdomme wel de val gemist. en een stuk of 12 topics en de nieuwsuitzending. maarja het was dan ook op een klote tijd. Ik vraag me af wat voor een klote ritme de mensen hier hebben als ze er echt op gewacht hebben.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:57:07 #132
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78222295
quote:
[..]

Ach ja, alleen is de Elsevier net zo serieus te nemen als, zeg, Sesamstraat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:57:07 #133
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78222296
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:54 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

waar heb je het over, CDA schuift juist de laatste 10 jaar steeds meer op naar rechts
Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_78222310
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

De vraag is ook in hoeverre je je druk moet maken of je wel of geen modderfiguur slaat. De missie is als water naar de zee dragen, terwijl we hier zelf langzaam uitdrogen.
De NAVO is wel een samenwerking. Dat is geven en nemen en werkt alleen als iedereen zich hier aan houdt. We hebben natuurlijk al veel gedaan, dus we worden vast niet uit de NAVO geschopt als we stoppen (als dit überhaupt al zou kunnen). Maar goed, geven en nemen.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Iblis het volgende:
Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.

Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
De militairen waren vast niet het enige waar het CDA aan dacht. Misschien hadden zij iets van, "jullie (PvdA) campagne voeren, wij campagne voeren". Deze halsstarrige houding van het CDA doet menig CDA-hart harder kloppen, zo lijkt mij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78222312
quote:
[..]
Echt? Nou dat was nou echt heel onverwachts zeg.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:58:02 #136
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78222321
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.
De vvd is juist meer naar rechts-conservatieve hoek geschoven en dichter tegen Wilders en het CDA aan zijn gaan schurken. Het zijn D66 en groen-links dat de plek van de VVD hebben ingenomen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:58:20 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78222327
linksom of rechtom, dit was gewoon in alle opzichten een succesvolle poging om het kabinet op te blazen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78222331
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef Monidique het volgende:
Verder is het natuurlijk belachelijk dat als Nederland na een tweede of derde missie, de laatste met tegenzin, in een gevaarlijke oorlog, waarin Nederland buitenproportioneel veel aan bijdraagt, iets anders wil doen in Afghanistan, zoals afgesproken, dat Nederland dan onbetrouwbaar is.

De echte onbetrouwbare partner is hier de NAVO.
Precies.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:58:35 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78222335
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef Deprater het volgende:

En BOS kan mooi bankdirecteur worden
Kan wel naar ING na dat kadootje van ~¤30 miljard belastinggeld
Z'n vriendje Kok zit er ook al, dus...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78222361
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef patrickpsv het volgende:
Morgen net terug van 9 uurtjes slaap, maar nu heb ik verdomme wel de val gemist. en een stuk of 12 topics en de nieuwsuitzending. maarja het was dan ook op een klote tijd. Ik vraag me af wat voor een klote ritme de mensen hier hebben als ze er echt op gewacht hebben.
Morgen.
Ik heb gewacht. Maar ik ben gewend aan weinig slaap, dus dat is voor mij geen probleem
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:59:53 #141
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222370
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef waht het volgende:

[..]

De NAVO is wel een samenwerking. Dat is geven en nemen en werkt alleen als iedereen zich hier aan houdt. We hebben natuurlijk al veel gedaan, dus we worden vast niet uit de NAVO geschopt als we stoppen (als dit überhaupt al zou kunnen). Maar goed, geven en nemen.
[..]

De militairen waren vast niet het enige waar het CDA aan dacht. Misschien hadden zij iets van, "jullie (PvdA) campagne voeren, wij campagne voeren". Deze halsstarrige houding van het CDA doet menig CDA-hart harder kloppen, zo lijkt mij.
Ja, heel veel CDA'ers zijn dolblij dat de PvdA eindelijk is gedumpt. Nu kan het CDA weer mooi naar rechts opschuiven en de kiezers weer terughalen bij VVD en PVV.
Pugna Pro Patria
pi_78222377
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Gezin als hoeksteen is links!!!??

Dat is nieuw voor mij.

En VVD is ook nog eens opgeschoven naar links?

Waarom vluchten mensen als Voorhoeve dan naar D66?
pi_78222378
Verhagen is ook alweer wakker
pi_78222393
Waar komt dat extra journaal nu????
pi_78222402
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verhagen is ook alweer wakker
straks bij radio1
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:01:40 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_78222418
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:59 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, heel veel CDA'ers zijn dolblij dat de PvdA eindelijk is gedumpt. Nu kan het CDA weer mooi naar rechts opschuiven en de kiezers weer terughalen bij VVD en PVV.
Komende 2e kamer verkiezingen zijn idd voor 't echie. Laat de campagne maar meteen beginnen, wat mij betreft. Campagne + verkiezingen + formatie moet geen half jaar of meer gaan duren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_78222428
quote:
journaal24 & pol24 hebben nu nog niets
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:02:21 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78222436
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte over, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
[..]

Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt verandert.
Dat snap ik inderdaad niet goed aan de PvdA. Die hadden dat veel duidelijker kunnen maken, maar ik snap uiteindelijk ook niet waarom het CDA dus niet wat wilde inschikken. Want een mogelijkheid als niet-leading force was er wel degelijk.

Ik heb geen idee hoe dat nu kwam (misschien dat de brief van de NAVO voor het gevoel van de PvdA verder ging dan ze hadden verwacht en dat ze al dan niet terecht door Verhagen bedot voelden), maar het CDA snap ik nu uiteindelijk ook niet. Als zij zo graag die verlenging (in andere vorm) wilden, dan is een val natuurlijk wel het minst handige. Want de PvdA zegt nu: We wilden best praten, maar er moest één optie weg, en we willen mogen kunnen opmerken dat er voor verlenging geen kamermeerderheid bestaat, en zelfs dat wil het CDA niet toestaan.

Dat hoor ik het CDA vervolgens niet ontkennen, maar die leggen de nadruk op: De PvdA wist dit allang, ze moeten niet zo zeuren. Maar waarom dan niet een beetje inschikken? Daar zou m.i. voor het CDA meer uit te halen zijn geweest.
quote:
De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.
Ja, maar dat valt m.i. nu beide partijen te verwijten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78222437
Euhm, waar is het Journaal?
pi_78222441
quote:
50/50
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')