Check, zie het Irak dossier. Ben me steeds meer aan die gast gaan ergeren. Hopelijk hoepelt ie nu op.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Met ieder issue moest Balkie zijn zin hebben, ik denk dat dit de PVDA wel stemmen op gaat leveren, de bevolking wilde drie jaar terug daar al weg
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte open, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Iblis het volgende:
En dat laatste is het bizarre (m.i.) CDA wist, als we niet buigen, maar barsten, dan is de terugtrekking sowieso een feit gezien het 2007-besluit. Ze wisten: als we tot verlenging overgaan (gesteld dat de PvdA zo ver te krijgen was), dan zegt de Kamer met de Motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd: zeg, dat kan zo maar, en zou er een motie van wantrouwen komen.
Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt veranderd is.quote:Kortom, verlenging leek sowieso geen optie, het enige dat nog mogelijk was, wilde je een vorm van verlenging; was inschikken voor de PvdA (dan scoorde Bos misschien wat Brownie-puntjes) in ruil voor een afgeslankte vorm. Dat laatste heeft het CDA, zo lijkt het, pertinent niet willen doen. Wetende dat die houding het eind zou inluiden.
De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.quote:Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.
Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
Toch jammer om te zien dat de CDA PR nog immer hard werktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:55 schreef Jurgen21 het volgende:
Elsevier legt de schuld ook bij de PvdA en Bos.
[..]
Ach ja, alleen is de Elsevier net zo serieus te nemen als, zeg, Sesamstraat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
waar heb je het over, CDA schuift juist de laatste 10 jaar steeds meer op naar rechts
De NAVO is wel een samenwerking. Dat is geven en nemen en werkt alleen als iedereen zich hier aan houdt. We hebben natuurlijk al veel gedaan, dus we worden vast niet uit de NAVO geschopt als we stoppen (als dit überhaupt al zou kunnen). Maar goed, geven en nemen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
De vraag is ook in hoeverre je je druk moet maken of je wel of geen modderfiguur slaat. De missie is als water naar de zee dragen, terwijl we hier zelf langzaam uitdrogen.
De militairen waren vast niet het enige waar het CDA aan dacht. Misschien hadden zij iets van, "jullie (PvdA) campagne voeren, wij campagne voeren". Deze halsstarrige houding van het CDA doet menig CDA-hart harder kloppen, zo lijkt mij.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Iblis het volgende:
Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.
Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
Echt? Nou dat was nou echt heel onverwachts zeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
De vvd is juist meer naar rechts-conservatieve hoek geschoven en dichter tegen Wilders en het CDA aan zijn gaan schurken. Het zijn D66 en groen-links dat de plek van de VVD hebben ingenomen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.
Precies.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef Monidique het volgende:
Verder is het natuurlijk belachelijk dat als Nederland na een tweede of derde missie, de laatste met tegenzin, in een gevaarlijke oorlog, waarin Nederland buitenproportioneel veel aan bijdraagt, iets anders wil doen in Afghanistan, zoals afgesproken, dat Nederland dan onbetrouwbaar is.
De echte onbetrouwbare partner is hier de NAVO.
Kan wel naar ING na dat kadootje van ~¤30 miljard belastinggeldquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef Deprater het volgende:
En BOS kan mooi bankdirecteur worden![]()
Morgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef patrickpsv het volgende:
Morgennet terug van 9 uurtjes slaap, maar nu heb ik verdomme wel de val gemist.
en een stuk of 12 topics en de nieuwsuitzending. maarja het was dan ook op een klote tijd. Ik vraag me af wat voor een klote ritme de mensen hier hebben als ze er echt op gewacht hebben.
Ja, heel veel CDA'ers zijn dolblij dat de PvdA eindelijk is gedumpt. Nu kan het CDA weer mooi naar rechts opschuiven en de kiezers weer terughalen bij VVD en PVV.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef waht het volgende:
[..]
De NAVO is wel een samenwerking. Dat is geven en nemen en werkt alleen als iedereen zich hier aan houdt. We hebben natuurlijk al veel gedaan, dus we worden vast niet uit de NAVO geschopt als we stoppen (als dit überhaupt al zou kunnen). Maar goed, geven en nemen.
[..]
De militairen waren vast niet het enige waar het CDA aan dacht. Misschien hadden zij iets van, "jullie (PvdA) campagne voeren, wij campagne voeren". Deze halsstarrige houding van het CDA doet menig CDA-hart harder kloppen, zo lijkt mij.
Gezin als hoeksteen is links!!!??quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Gezin als hoeksteen, aanpakken van onderwijs en gezondheidszorg ... verschil tussen VVD en CDA is afgelopen jaren alleen maar groter geworden. En dat terwijl ook de VVD meer is opgeschoven naar links.
Komende 2e kamer verkiezingen zijn idd voor 't echie. Laat de campagne maar meteen beginnen, wat mij betreft. Campagne + verkiezingen + formatie moet geen half jaar of meer gaan duren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:59 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, heel veel CDA'ers zijn dolblij dat de PvdA eindelijk is gedumpt. Nu kan het CDA weer mooi naar rechts opschuiven en de kiezers weer terughalen bij VVD en PVV.
journaal24 & pol24 hebben nu nog nietsquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waar komt dat extra journaal nu????
Dat snap ik inderdaad niet goed aan de PvdA. Die hadden dat veel duidelijker kunnen maken, maar ik snap uiteindelijk ook niet waarom het CDA dus niet wat wilde inschikken. Want een mogelijkheid als niet-leading force was er wel degelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Niet als de PvdA zou instemmen met een langer verblijf (weliswaar niet als leading force) en die lieten daar vier maanden lang ruimte over, want dan zou een motie van wantrouwen verworpen worden.
[..]
Het gekke is dat de PvdA maandenlang heeft onderhandeld over een verlenging en ineens ten opzichte daarvan rigoureus van standpunt verandert.
Ja, maar dat valt m.i. nu beide partijen te verwijten.quote:De gehele discussie die tot de val heeft geleid is nooit inhoudelijk gevoerd, terwijl dit in de 16 beraden juist wel over de inhoud ging.
50/50quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waar komt dat extra journaal nu????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |