abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78221979
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat verzoek van de navo komt er alleen maar als voor de navo 99% duidelijk is dat er een ja volgt.
Dus iemand heeft tegen de navo gezegd regel ons dat verzoek maar en wij zeggen ja.

Ik zou direct het gerucht van gisteren geloven dat Verhagen buiten zijn boekje is gegaan als je zag hoe die man donderdag in het debat stond. Wat een achterbakse lul
Dit lijkt me een aannemelijk scenario.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_78221987
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat doen ze nou eigen met de soldaten in de zandbak of schuiven ze dat nu door naar Balkenende V?
Missie loopt dit jaar af. Dus dit jaar weg tenzij de volgende regering anders beslist.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78221988
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:40 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah kijk, een 'modderfiguur' zullen we niet zo snel slaan. We zitten er immers al heel lang en hebben veel middelen ingezet, maar dezelfde geluiden als in Nederland hoor je natuurlijk ook in de VS, GB, Duitsland, Frankrijk, Canada en ga zo maar door. Elk land wil haar troepen terughalen. Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht, maar helemaal vertrekken is net zo 'oneerlijk' voor de andere landen.
De vraag is ook in hoeverre je je druk moet maken of je wel of geen modderfiguur slaat. De missie is als water naar de zee dragen, terwijl we hier zelf langzaam uitdrogen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:46:37 #104
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78221990
quote:

[..]

Mwah kijk, een 'modderfiguur' zullen we niet zo snel slaan. We zitten er immers al heel lang en hebben veel middelen ingezet, maar dezelfde geluiden als in Nederland hoor je natuurlijk ook in de VS, GB, Duitsland, Frankrijk, Canada en ga zo maar door. Elk land wil haar troepen terughalen. Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht, maar helemaal vertrekken is net zo 'oneerlijk' voor de andere landen.
En dat laatste is het bizarre (m.i.) CDA wist, als we niet buigen, maar barsten, dan is de terugtrekking sowieso een feit gezien het 2007-besluit. Ze wisten: als we tot verlenging overgaan (gesteld dat de PvdA zo ver te krijgen was), dan zegt de Kamer met de Motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd: zeg, dat kan zo maar, en zou er een motie van wantrouwen komen.

Kortom, verlenging leek sowieso geen optie, het enige dat nog mogelijk was, wilde je een vorm van verlenging; was inschikken voor de PvdA (dan scoorde Bos misschien wat Brownie-puntjes) in ruil voor een afgeslankte vorm. Dat laatste heeft het CDA, zo lijkt het, pertinent niet willen doen. Wetende dat die houding het eind zou inluiden.

Als ze dus zo begaan waren met de militairen, en de internationale politiek, snap ik niet dat ze dat niet hebben willen doen.

Uiteindelijk kun je dus vooral concluderen dat Uruzgan noch PvdA noch CDA als het op ego’s aankomt voldoende kan schelen om tot een pragmatische oplossing te komen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78222001
quote:
maar ik heb altijd wel vertrouwen in die man.
Pardon? Die man straalt totaal geen gezag uit, heeft 0 charisma en is niet in staat om een kabinet bij elkaar te houden.

Dat Koenders donderdag niet luisterde naar Balkenende toen hij zei "niet doen Bert" zegt mij genoeg.
Die vent is compleet incompetent in de functie als MP.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:47:11 #106
290478 FR-1908-FR
Feyenoord Rotterdam
pi_78222005
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat doen ze nou eigen met de soldaten in de zandbak of schuiven ze dat nu door naar Balkenende V?
Zal wel in de kamer over worden gestemd en dan komt er naar alle waarschijnlijkheid uit dat we ons terugtrekken aan het eind van dit jaar.
Sterker door Strijd!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:47:49 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78222023
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef waht het volgende:

[..]

Missie loopt dit jaar af. Dus dit jaar weg tenzij de volgende regering anders beslist.
De motie Voordewind-Van Dam in het achterhoofd hebbende + de partijen die die steunde, lijkt me het niet zo waarschijnlijk dat een nieuwe regering alleen partijen bevat die verlenging zullen steunen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78222030
Het gaat ook niet hard meer hier, ik ben 7 uur weggeweest en heb maar 1 topic gemist
pi_78222046
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit lijkt me een aannemelijk scenario.
Mij ook. Gister was op TV nog een of andere knakker die veel verstand had van hoe zo een verzoek bij de navo tot stand komt en die zei ook dat de navo alleen zo een brief stuurt op verzoek en niet zomaar uit het niks. Iemand is zijn boekje te buiten gegaan en Verhagen lijkt me dan de meest voor de hand liggende
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:48:48 #110
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222057
De Telegraaf gaat lekker door:
quote:
DEN HAAG - De militaire vakbond AFMP noemt het zaterdag „zeer teleurstellend” dat het kabinet het belang van de Nederlandse militairen niet voorop heeft gesteld in de discussie rond de missie in Uruzgan. Dat stelt voorzitter Wim van den Berg in een reactie op de val van het kabinet.

„Het besluit van de PvdA om de stekker uit het kabinet te trekken is niet in het belang van het land geweest en niet in het belang van de Nederlandse militairen.” De voorzitter gaat ervan uit dat het oude besluit over het einde van de missie op 1 augustus nu blijft staan. „Al heb ik goede hoop dat we in een later stadium toch nog in afgeslankte vorm naar Afghanistan terug zouden kunnen keren. De meeste politieke partijen willen toch dat Nederland op enigerlei vorm betrokken blijft bij de wederopbouw van dat land.”

De voorzitter van de AFMP stelt dat Nederland internationaal flink gezichtsverlies gaat lijden door de val van het kabinet. „De NAVO had bij het opstellen van de brief al uitstekend rekening gehouden met het feit dat het onderwerp hier in Nederland gevoelig ligt”, meent hij. „Alle partijen hadden zich moeten kunnen vinden in het voorstel dat nu op tafel lag.”

Volgens Van den Berg draagt vooral de PvdA schuld aan de val van het kabinet. „Waar er twee kijven, hebben er altijd twee schuld. Maar de PvdA heeft de stekker eruit getrokken, en dat nemen wij die partij zeer kwalijk.”
Pugna Pro Patria
  Donald Duck held zaterdag 20 februari 2010 @ 10:49:04 #111
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78222067
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bedoel je de G20?
Dat bijvoorbeeld. De laatste keren zaten ze er toch bij. Dat zal nu echt wel afgelopen zijn.En als er leuke hoge posities vrijkomen bij de Navo of EU bijvoorbeeld, zal Nederland zeker niet bij de favorieten meer horen. Want dat blijft een politieke vriendjes spelletje. "Jij doet wat voor ons, wij doen wat voor jullie."
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:50:15 #112
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78222086
Het was zeker geen (centrum)rechts kabinet! PvdA is traditioneel links en CU + CDA hebben de laatste jaren erg veel linkse ideeën.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:50:51 #113
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78222101
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:44 schreef damian5700 het volgende:
In die zin is het een nieuw gezichtspunt, waardoor men de voorwaarden onder de Bush regering in zou kunnen ruilen tegen de ondersteuning van de Obama strategie.
En dat is op zich niet verwonderlijk, want iedereen (met name de PvdA) was compleet lyrisch over Obama.
Maar, in 2009 was Obama er al natuurlijk, en toen is motie Voordewind Van Dam aangenomen door de kamer, ook door de linkse partijen:

quote:

Overwegende, dat het kabinet in de brief van 30 november 2007 het besluit aan de Kamer kenbaar heeft gemaakt dat Nederland per 1 augustus 2010 hoe dan ook zijn leidende militaire verantwoordelijkheid in Uruzgan zal beëindigen, dat vanaf 1 augustus 2010 de terugtrekking van de Taskforce Uruzgan zo snel als mogelijk zal geschieden en deze terugtrekking per 1 december 2010 zal zijn afgerond;

Overwegende, dat aan dit besluit de zware last die Nederland als NAVO-lid dan heeft gedragen en een verantwoordelijke belasting van de krijgsmacht ten grondslag lagen;

Spreekt uit, dat het kabinet dient vast te houden aan het eerder genomen besluit om alle Nederlandse militairen terug te trekken uit Uruzgan voor 1 december 2010;

Spreekt tevens uit, dat dit besluit, als mede de overwegingen die aan het besluit tot verlenging vooraf gingen, als achtergrond hadden dat Nederland na 2010 geen nieuwe missie in Uruzgan op zich zal nemen;

Verzoekt de regering – met inachtneming van de eigen verantwoordelijkheid die het kabinet conform artikel 100 in deze situaties draagt – nadrukkelijk met deze overwegingen en uitspraken rekening te houden;
En die negeren (wat in principe natuurlijk kan) zou wel eens een heel vijandige kamer hebben kunnen opleveren. Dus ja, de situatie is veranderd, maar in september 2009 was de kamer nog vrij duidelijk dat men niet wilde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 20-02-2010 10:56:47 ]
pi_78222107
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Mij ook. Gister was op TV nog een of andere knakker die veel verstand had van hoe zo een verzoek bij de navo tot stand komt en die zei ook dat de navo alleen zo een brief stuurt op verzoek en niet zomaar uit het niks. Iemand is zijn boekje te buiten gegaan en Verhagen lijkt me dan de meest voor de hand liggende
En dus had het CDA het boetekleed aan moeten trekken en Verhagen een standje moeten geven. Dus gewoon simpel 'sorry' zeggen tegen Bos en wie weet was Bos dan wel voor rede vatbaar geweest. Wie zal het zeggen. Met dit scenario zal die zich flink in de zeik genomen voelen door die CDA actie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_78222118
PvdA heeft eindelijk eens de poot stijf gehouden. Hulde want voorlopig zitten ze vrees ik in niet in komende kabinetten.
pi_78222137
Allereerst wil in Nederland feliciteren met jet einde van het bewind Balkenende, die komt niet meer terug

Ten tweede, ga je ff slapen, mis je het nieuws

3: Topic 42 & ik ben terug .... Het antwoord op alles
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:52:53 #117
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78222154
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:51 schreef TJDoornbos het volgende:
PvdA heeft eindelijk eens de poot stijf gehouden. Hulde want voorlopig zitten ze vrees ik in niet in komende kabinetten.
Dat dus

Met ieder issue moest Balkie zijn zin hebben, ik denk dat dit de PVDA wel stemmen op gaat leveren, de bevolking wilde drie jaar terug daar al weg

En BOS kan mooi bankdirecteur worden
pi_78222187
Wat een ontzettend goed nieuws, eindelijk is het kabinet gevallen. Het beste nieuws in jaren. Balkenende zien we hopelijk niet meer terug, Bos kan (hopelijk) de oppositie in.
pi_78222193
quote:
Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht,
Integendeel. De Nederlandse militairen vertrekken als de politiek dat wil, de legerleiding heeft maar beleid uit te voeren.
pi_78222200
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:50 schreef Barca het volgende:
Het was zeker geen (centrum)rechts kabinet! PvdA is traditioneel links en CU + CDA hebben de laatste jaren erg veel linkse ideeën.
waar heb je het over, CDA schuift juist de laatste 10 jaar steeds meer op naar rechts
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:54:50 #121
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78222209
Zowel CDA en PvdA verliezen hiermee. CU stelde al niks voor.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_78222210
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:52 schreef RvLaak het volgende:
Allereerst wil in Nederland feliciteren met jet einde van het bewind Balkenende, die komt niet meer terug

Ten tweede, ga je ff slapen, mis je het nieuws

3: Topic 42 & ik ben terug .... Het antwoord op alles
Ik wou ook net gaan slapen, doe nog ff een check en zie opeens dat de hal opengaat. Prima timing dus
pi_78222217
MaximeVerhagen
Overstelpt door de vele @reply's met naast kritiek ontzettend veel steun en goede wensen. Voor àlle drie - iedereen veel dank.
pi_78222224
Denk dat PvdA op dit punt paar stemmen gewonnen heeft Deprater. Maar hoeveel zijn ze al kwijt na 3 jaar?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:55:34 #125
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78222235
Elsevier legt de schuld ook bij de PvdA en Bos.
quote:
Bos vindt linkse hobbies belangrijker dan kabinet

Over de ruggen van de militairen in Afghanistan en ten koste van het internationale aanzien van Nederland bedreef PvdA-leider Wouter Bos electorale politiek. De val van het kabinet hing al twee maanden in de lucht, maar in allerlei opzichten was Uruzgan de slechtste reden voor de breuk.

Balkenende moet voor de vierde keer zijn ontslag aanbieden Balkenende moet voor de vierde keer zijn ontslag aanbieden

De ministers van CDA en ChristenUnie werkten gisteren 16 uur lang aan een noodverbandje voor het kabinet, maar de PvdA deed uiteindelijk niet mee. Om 4 uur vannacht was het voorbij.

Geen compromis
Vorige maand gingen de PvdA-ministers akkoord met een onderzoek naar een mogelijke verlenging van de Uruzgan-missie. Gisteren moest dat per se van tafel. Daarmee verviel de mogelijkheid om volgende week verder te sleutelen aan een compromis.

De PvdA draagt de schuld van de breuk. Half januari reageerde Bos niet afwijzend op het Uruzgan-voorstel van CDA-minister Maxime Verhagen. PvdA-collega Bert Koenders reageerde zelfs instemmend: 'Now, we are talking.' (Zie de reconstructie in Elsevier van deze week).

Vervolgens trad Verhagen hierover in overleg met de NAVO. Bos had toen duidelijk nee moeten zeggen. Dan was het kabinet meteen gevallen. Dan was Nederland tenminste een blamage in de NAVO bespaard gebleven. Maar nee, Bos wachtte ermee tot vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet fraai.
Pugna Pro Patria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')