Het is overigens geen CDA steunen, maar PvdA bashen wat ze doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Jij bent gewoon jaloers dat GL geen krantje achter zich kan scharen.![]()
Vanuit journalistisch oogpunt is het onacceptabel, maar ze ondersteunen (deels) mijn mening dus sta ik het toe.
Hoe vaak moeten we het nog zeggen: alle andere landen dragen hun steentje al bij. Als wij weg gaan verzwaren we de last van de landen die er al lang zitten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef vosss het volgende:
Schei toch uit, het Nederlandse leger heeft daar hele goeie dingen gedaan en die knakkers die inmiddels omgekomen zijn horen daar ook vast en zeker bij, maar wij hebben daar als klein kikkerlandje gewoon geen ene flikker meer te zoeken. Wij zijn begonnen met de opbouw, laat anderen die taak maar volbrengen en nee, het is niet voor niks geweest.
Preciesquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Vanuit journalistisch oogpunt is het onacceptabel, maar ze ondersteunen (deels) mijn mening dus sta ik het toe.
Volkskrant .... Trouw een beetje ... en vooral Groene Amsterdammerquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Het is ietwat smakeloos, geef ik toe. Ben nooit echt een fan van dit soort ongenuanceerde zwartmakerij, maar kennelijk is dat het enige waar het volk op reageert.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is overigens geen CDA steunen, maar PvdA bashen wat ze doen.
Oh, ik vind het prima dat kranten zo menen te kunnen schrijven, maar wees dan wel zo eerlijk. Maarja, wat vraag ik nu, eerlijkheid van het CDA. Dat is niet Christelijk genoeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Wij zijn #3 als het gaat om inzet. De eerste 2 zijn VS en Engeland.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:32 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we het nog zeggen: alle andere landen dragen hun steentje al bij. Als wij weg gaan verzwaren we de last van de landen die er al lang zitten.
Dit kabinet was niet links.quote:
Nou en? Er zijn een hoop ergere plekken op deze wereld en daar doet niemand wat aan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:32 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we het nog zeggen: alle andere landen dragen hun steentje al bij. Als wij weg gaan verzwaren we de last van de landen die er al lang zitten.
Maar het is toch alom bekend dat De Telegraaf altijd achter het CDA, de VVD en de PVV staat?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, ik vind het prima dat kranten zo menen te kunnen schrijven, maar wees dan wel zo eerlijk. Maarja, wat vraag ik nu, eerlijkheid van het CDA. Dat is niet Christelijk genoeg.
En de PvdA wilde ook niet helemaal weg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wij zijn #3 als het gaat om inzet. De eerste 2 zijn VS en Engeland.
Ik snap het ook niet helemaal. We houden ons aan de afspraken, maar blijkbaar is het alleen goed als je je aan de afspraken houdt én nog wat extra doet. Of nou ja, eigenlijk snap ik het wel. Het is een beetje hetzelfde als op de werkvloer: de mensen die zich aan de contractueel afgesproken werktijden houden en niet meer worden ook niet gewaardeerd. Blijkbaar wordt er automatisch vanuit gegaan dat je meer doet dan je afspreekt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Cynix ® het volgende:
En waarom slaat Nederland eigenlijk een modderfiguur als ze de missie niet verlengen?
Bij de landen die zelf te beroerd waren een bijdrage te leveren?
Of omdat we van tevoren al wisten dat het een zinloze missie zou worden? Dat zou ik nog wel begrijpen.
Het niveau wat ze bezigen is beneden alle peil.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Maar het is toch alom bekend dat De Telegraaf altijd achter het CDA, de VVD en de PVV staat?
Hoe meet je die inzet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wij zijn #3 als het gaat om inzet. De eerste 2 zijn VS en Engeland.
Geen idee hoeveel mensen zich daar actief bewust van zijn. Als ik even anecdotisch ga doen, mijn familie zit vol telegraaflezers en PvdA stemmers. Ik snap het ook niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Maar het is toch alom bekend dat De Telegraaf altijd achter het CDA, de VVD en de PVV staat?
De missie is al een keer verlengd, dus we hadden al extra werk geleverd!quote:maar blijkbaar is het alleen goed als je je aan de afspraken houdt én nog wat extra doet.
PvdA = linksquote:
Dat vraag ik me ook af. We hebben enkele jaren terug aangegeven in 2009 te stoppen. Daarna zijn we op verzoek van de NAVO nog een jaar langer doorgegaan. En dan komt de NAVO wederom bij ons aankloppen van.. "Willen jullie niet nog een jaartje doorgaan, blablabla.." Wij mogen toch wel weigeren? We zijn al een jaar langer doorgegaan dan de planning was. Nu willen we ons, zoals in 2007 (?) al afgesproken terugtrekken op de daarvoor aangewezen datum. Als we dat dan doen, wat doen we dan verkeerd? Omdat we het zoveelste verzoek van de NAVO eens langs ons neerleggen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Cynix ® het volgende:
En waarom slaat Nederland eigenlijk een modderfiguur als ze de missie niet verlengen?
Of omdat we van tevoren al wisten dat het een zinloze missie zou worden? Dat zou ik nog wel begrijpen.
De NAVO wist in 2006/2007 al dat Nederland uit Uruzgan zou weggaan. 4 jaar de tijd dus om een overname te regelen. Hebben ze al die tijd niets gedaan, of hebben ze bewust niets geregeld omdat ze meenden dat Nederland dan toch wel zou blijven, of hebben ze door niets te regelen bewust Nederland onder druk willen zetten?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:32 schreef waht het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Het is een incompetente zak hooi en dat is nu voor de 4de keer overduidelijk geblekenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:38 schreef Pr0-n00b het volgende:
Dus noooooit meer Balkenende als premier?![]()
![]()
Die redenering loopt fout. Elk kabinet is gevallen door problemen/gedonder met betrekking tot een van de kabinetspartners. Het CDA is al jaren een stabiele en goed bestuurde partij. De anderen maken de brokken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:36 schreef Montov het volgende:
Het erge is, CDA blijft gewoon in het midden van de macht zitten en Balkenende zal wel weer premier worden. Na VVD, LPF, D66 en PvdA, met welke opties moeten we nu weer gaan experimenteren voordat we erachter komen dat Balkenende het structurele element van al het falen is?
Mwah kijk, een 'modderfiguur' zullen we niet zo snel slaan. We zitten er immers al heel lang en hebben veel middelen ingezet, maar dezelfde geluiden als in Nederland hoor je natuurlijk ook in de VS, GB, Duitsland, Frankrijk, Canada en ga zo maar door. Elk land wil haar troepen terughalen. Ik vind het niet meer dan normaal als we onze troepenmacht verminderen als de legerleiding dit noodzakelijk acht, maar helemaal vertrekken is net zo 'oneerlijk' voor de andere landen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:35 schreef Cynix ® het volgende:
mooi he, maar dat leugenachtig koppie van Verhagen zal wanig stemmen trekkenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:38 schreef Pr0-n00b het volgende:
Dus noooooit meer Balkenende als premier?![]()
![]()
je bedoelt:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
PvdA = links
CU = nog linkser
CDA = midden
______________+
Links kabinet
Dat verzoek van de navo komt er alleen maar als voor de navo 99% duidelijk is dat er een ja volgt.quote:Als we dat dan doen, wat doen we dan verkeerd? Omdat we het zoveelste verzoek van de NAVO eens langs ons neerleggen?
Ik vind het een beetje te veel eer om een falend moloch als een parlementaire democratie op te hangen aan één persoon.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:36 schreef Montov het volgende:
Het erge is, CDA blijft gewoon in het midden van de macht zitten en Balkenende zal wel weer premier worden. Na VVD, LPF, D66 en PvdA, met welke opties moeten we nu weer gaan experimenteren voordat we erachter komen dat Balkenende het structurele element van al het falen is?
Niet links, conservatief.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
PvdA = links
CU = nog linkser
CDA = midden
______________+
Links kabinet
Mja, Balkenende leek ook niet heel blij met Verhagen. Denk dat Verhangen zijn kaarten overspeeld heeft. Eurlings zal dit wel prachtig vinden, die ziet zijn eigen positie vast stijgen in de pikorde.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat verzoek van de navo komt er alleen maar als voor de navo 99% duidelijk is dat er een ja volgt.
Dus iemand heeft tegen de navo gezegd regel ons dat verzoek maar en wij zeggen ja.
Ik zou direct het gerucht van gisteren geloven dat Verhagen buiten zijn boekje is gegaan als je zag hoe die man donderdag in het debat stond. Wat een achterbakse lul
Wie maakt hier brokken dan? In 2007 is al afgesproken dat we er mee stoppen en nu wil ineens het CDA doorgaan. De PVDA is de enige die zich (voor deze keer eens) wél aan de afspraken gehouden heeft.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Die redenering loopt fout. Elk kabinet is gevallen door problemen/gedonder met betrekking tot een van de kabinetspartners. Het CDA is al jaren een stabiele en goed bestuurde partij. De anderen maken de brokken.
Geen enkel land is hier heilig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef Montagui het volgende:
Ze kunnen nu in ieder geval wel vingertje wijzen naar Nederland en roepen dat wij slechte Navo partners zijn, maar zijn ze niet zelf schuld aan deze situatie?
Balkenende een incompetente zak hooi? Dat vind ik niet om eerlijk te zijn. Ik kan het natuurlijk niet volledig beoordelen (daarvoor ontbreekt het ons eenvoudige burgers aan de nodige feitelijke informatie), maar ik heb altijd wel vertrouwen in die man.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Het is een incompetente zak hooi en dat is nu voor de 4de keer overduidelijk gebleken
In 2007 was Bush nog aan de macht in de Verenigde Staten. En de veranderde situatie is dat Barack Obama nu de Amerikaanse leider is en dat hij een andere strategie voor Afghanistan heeft ontvouwd.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef FR-1908-FR het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. We hebben enkele jaren terug aangegeven in 2009 te stoppen. Daarna zijn we op verzoek van de NAVO nog een jaar langer doorgegaan. En dan komt de NAVO wederom bij ons aankloppen van.. "Willen jullie niet nog een jaartje doorgaan, blablabla.." Wij mogen toch wel weigeren? We zijn al een jaar langer doorgegaan dan de planning was. Nu willen we ons, zoals in 2007 (?) al afgesproken terugtrekken op de daarvoor aangewezen datum. Als we dat dan doen, wat doen we dan verkeerd? Omdat we het zoveelste verzoek van de NAVO eens langs ons neerleggen?
Bedoel je de G20?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef __Saviour__ het volgende:
En de bananenrepubliek gaat weer een uiterst onzekere tijd tegemoet. Zich extreem belachelijk gemaakt bij het buitenland ten eerste. Pure partijpolitiek is er gevoerd boven het internationaal belang. Reken maar dat ze niet meer mogen aanschuiven bij de grote jongens. En door de politieke versplintering is er geen levensvatbare nieuwe coalitie te vormen. Dus dikke kans dat dat volgende kabinet ook de eindstreep niet haalt.
Ik vind, na 4 keer een mislukking, kan hij gewoon geen premier meer worden. Hij heeft vast niet als enige schuld, maar 4 keer vallen, is sowieso al 2 keer teveel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje te veel eer om een falend moloch als een parlementaire democratie op te hangen aan één persoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |