quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
@ skaai: als je t opeet gooi je t uitiendelijk ook weg, alleen blijft t dan aan je heupen plakken... kun je er buren mee blijmaken? anders zou ik toch echt 1 bakje nemen en de rest wegmieteren...
ik bedenk me net dat ik ngo twee boterhammen heb die ik nog moet/mag etenhoera!
Ik heb zojuist een bakje genomen en ben blij dat het tegen de datum aanloopt, dan MOET ik het wel weggooienquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
@ skaai: als je t opeet gooi je t uitiendelijk ook weg, alleen blijft t dan aan je heupen plakken... kun je er buren mee blijmaken? anders zou ik toch echt 1 bakje nemen en de rest wegmieteren...
ik bedenk me net dat ik ngo twee boterhammen heb die ik nog moet/mag etenhoera!
Vandaag is de zogenaamde 't.h.t' datum maar aangezien ik zuivel nooit na de datum opeet doe ik er verstandig aan om het weg te gooien. Hoewel ik het belachelijk en zonde vind want ik heb een hekel aan het weggooien van eten, puur omdat het een verspilling is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:14 schreef ColdFeet het volgende:
Verdelen over 3 of 4 dagen geen optie?
Tja het skaten is nu ook niet echt te doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:30 schreef marcb1974 het volgende:
Zou het weer nu eindelijk echt wat beter worden? Dan kan ik weer fietsen zonder om te vallen
Rete irritant is dat he, van die zogenaamde tips van mensen die het denken dat ze weten waar ze het over hebbenquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:18 schreef Skaai het volgende:
Het is me gelukt, ik heb slechts 1 muffin opgegeten en de rest in huishoudfolie verpakt! Ik moest na een half jaar afwezigheid (altijd verlof met werkoverleg) eens trakteren met werkoverleg
Ohja ik verbaas me af en toe hoe mensen (betweterig) reageren op lijnen. Mijn collega en ik roepen af en toe eens naar elkaar wat de ander vanavond gaat eten, hij komt van Bonaire af en is gek op eten (je ziet het alleen niet aan hem, damned!). Dus ik zo van: Nou ik let op de lijn dus worden het sperziebonen, aardappelen en een kipfiletje.
Waarop de collega zegt: Ja maar van aardappelen om je alleen maar aan (), je moet aardappelen en pasta en rijst en al dat soort spul vermijden.
Dus ik zo betweteriger van: Nou 2 jaar geleden ben door het met mate eten van al die aardappelen, rijst en pasta toch maar bijna 20 kilo afgevallen, zo slecht is die troep niet.. Door die troep te schrappen val ik misschien veel sneller af maar dat hoeft niet
. Ik eet het lekker toch!
. Daar vind ik het veel te lekker voor
Heb je je vetpercentage wel eens laten meten? Met die verhoudingen zit je volgens mij ergens rond de 12%, waarom zou je minder willen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:39 schreef Personan het volgende:
Heeft iemand nog tips om toch nog te bewegen als het te glad is om buiten te rennen?
Ik probeer om mijn vetpercentage te verlagen (Weeg nu 73,5kg en ben ongeveer 1,88m) Ik heb waarschijnlijk nog 3-4 KG te gaan maar dat gaat lastig als ik bijna niet beweeg
Ik wil een platte buik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:45 schreef Vido het volgende:
[..]
Heb je je vetpercentage wel eens laten meten? Met die verhoudingen zit je volgens mij ergens rond de 12%, waarom zou je minder willen?
ik vond het ook heel leuk, maar het was echt te heftig voor mn enkels en knieën, ging heel erg zeer doen tijdens de les al...quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:27 schreef Sarabi het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die Zumba doet?
Ik blijf het toch nog steeds leuk vinden
En je wordt er echt moe van als je je best doet
Dus het is wel echt zwaar voor je knieen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vond het ook heel leuk, maar het was echt te heftig voor mn enkels en knieën, ging heel erg zeer doen tijdens de les al...hoop dat ik t weer kan gaan doen als ik wat gewicht kwijt ben.
zaterdag ga ik lekker fitnessen!
Oke....dat zal ik eens onthouden en met mijn vriendin over hebbenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
ik kreeg voiral last van mijn enkels en scheenbenen en zijkant knieen. niet vanwege de impact maar vanwege de draaiende bewegingen, en dat is moeilijk rustiger aan te doen dan de impact dingen...
Is moeilijk om daar advies over te geven zonder eetlijstjesquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:36 schreef Jarno het volgende:
Hallo. Ik snap het niet.
Ik ga nu 2 a 3 keer per week (stevig, al zeg ik het zelf) zwemmen, eet goed, drink goed en kom gewoon structureel aan. Kan het zijn dat ik toch te weinig eet en het iets met die spaarstand te maken heeft ofzo? Of val je dan gewoon niet af?
I don't get it.
Zal ik doen. Maar echt honger heb ik bijna nooit dus het is niet alsof m'n lichaam er om vraagt?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind dat je wel erg weinig eet, Jarno. Tel de kcal eens, van zo'n lijstje?
Honger/trek is geen goede indicator voor of je genoeg eet, Jarno. Al die Sonjabakkeraars beweerden ook dat ze geen honger hadden (en dat geloof ik! Je went snel aan minder eten). Een volwassen vent die hier en daar nog wat beweegt heeft, zeg, 2500 kcal per dag nodig om stabiel te blijven. Om af te vallen, kun je daar bijvoorbeeld 500 onder gaan zitten. Maar ik schat zo dat jouw lijstje max. 1500 kcal is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zal ik doen. Maar echt honger heb ik bijna nooit dus het is niet alsof m'n lichaam er om vraagt?
Ik zou eerder gokken dat het te weinig is! Dat ontbijt man! 150 kcal max... Is echt te weinig.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:52 schreef Pandorah het volgende:
Jarno, voer je lijstjes eens in op valtaf.nl. Dan kan je zien hoeveel kcal je per dag binnenkrijgt. Soms eet je wel eens van die producten waarvan je denkt dat ze mager zijn maar dat je je daarin vergist.
Ik heb zelf geen flauw idee hoeveel in rijstwafels zit. Volgens mij zijn die best verraderlijk. En hoe zit het met die soep? Als het een licht soepje is, kan je best een boterham meer eten tussen de middag.
Welkom!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:12 schreef Happie11 het volgende:
Ik heb zojuist ook een account aangemaakt, ik moet troel pm-en om hem te laten activeren hier op fok?
Ik ben 22 en ik wil toch wel naar de 80 kilo toe, ipv 98
Nu nog me best doen dat ik alle lekkere snacks kan laten staan![]()
Nee, eigenlijk niet. Is wel een heel goed ideequote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik geef mezelf iedere week een cadeautje als ik me goed aan mijn dieet heb gehouden![]()
Doen jullie dat ook?
Bij mij werkt dit zeker stimulerend zondag kies ik iets uit wat ik wil hebben en de volgende zondag bestel ik het en verzin iets nieuws voor de volgende week![]()
![]()
* Ik ben 3 weken bezig en heb al 2 mooie 't shirts voor mezelf gekocht![]()
![]()
Ik hoop dan niet dat je dit de rest van je leven vol gaat houden, dan ga je nog veel voor jezelf moeten kopenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik geef mezelf iedere week een cadeautje als ik me goed aan mijn dieet heb gehouden![]()
Doen jullie dat ook?
Bij mij werkt dit zeker stimulerend zondag kies ik iets uit wat ik wil hebben en de volgende zondag bestel ik het en verzin iets nieuws voor de volgende week![]()
![]()
* Ik ben 3 weken bezig en heb al 2 mooie 't shirts voor mezelf gekocht![]()
![]()
Komop muks, gewoon volhouden! Je gaat zo goedquote:Op maandag 22 februari 2010 07:41 schreef Muks het volgende:
voor de 4e week op rij het zelfde gewicht.
Ik was hier voor gewaarschuwd maar het is toch best zwaar
Soms een pondje erbij, dan dat er weer af maar onder de 98.1 kom ik momenteel niet
zal wel weer komen ga ik maar vanuit
quote:
Hoi,quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:31 schreef Happie11 het volgende:
Ik ontbijt eigenlijk nauwelijks, dat lijkt me ook niet gezond.
Wat is nou een goed ontbijt om goed af te vallen? Iemand tips?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:21 schreef junkiexp het volgende:
Zo, ik ben er ook nog ik zat nog in het andere topic.
Weer 1,8 kg eraf in 1 1/2 week.
Zit nu op de 110.
Nog maar 2 fases van 10 kg, één voor de zomer en één na de winter
gezond en blijvend afvallen in principe maximaal een pond per week...gemiddeld over de hele periode (begin sneller, einde gaat t vaak langzamer). verder owrdt er aangeraden om na 10% gewichtsverlies/na een half jaar afvallen een poosje te stabiliseren voor je verder gaat - maar dat is natuurlijk niet voor iedereen wat ze willen. het kán ook sneller en meer, en sommigen kunnen dat er ook afhouden, maar dit is heel sec het advies dat ze bij de obesitas behandelgroep geven...quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:53 schreef winka het volgende:
Wat is eigenlijk een realistisch gewicht om af te vallen per week?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:23 schreef eleusis het volgende:
Gisteren voelde ik me extreem zielig, dit was ook terecht, dus heb ik een hele zak chips op
quote:Vandaag weer netjes.
De weegschaal geeft inmiddels 99,7kg aan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:41 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr joins the club.
1.83m @ 104kg. Dat laatste getal moet flink naar beneden.
Het lijkt me uitermate smerigquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:41 schreef candygirl het volgende:
ik zeg niet dat ik het ga gebruiken ,maar hoorde vandaag iemand over Xenical
Iemand hier ervaring mee
quote:Werking
Orlistat heeft zijn werking in de darmen. Het vermindert de opname van vet uit uw voeding in de darmen. Er blijft daardoor meer vet in de darmen. Dit vet komt er via de ontlasting weer uit.
nou weegschalen vetrouw ik idd ook niet meer, het is steeds andersquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De weegschaal geeft inmiddels 99,7kg aan.Die 104kg die ik toen opgaf klopt ook niet, want die weegschaal was gewoon brak (het was meer rond de 105kg).
- Gezonder eten (geen patat, geen chips). Vooruit, ik heb zo nu en dan wel gezondigd door chips te eten; afgelopen dinsdag ben ik ook naar de Mac geweest.(het was al 20u, had honger, en zat in de auto...).
- Dinsdag tot en met zaterdag dagelijks 40 minuten sporten (crosstrainer), óók als ik pas om 23u tijd heb. Zondag anderhalfuur zaalvoetbal. Maandag rustdag.
Hmm.. een pond per week is inderdaad wat ik nu gemiddeld kwijtraak per weekquote:Op donderdag 25 februari 2010 19:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gezond en blijvend afvallen in principe maximaal een pond per week...gemiddeld over de hele periode (begin sneller, einde gaat t vaak langzamer). verder owrdt er aangeraden om na 10% gewichtsverlies/na een half jaar afvallen een poosje te stabiliseren voor je verder gaat - maar dat is natuurlijk niet voor iedereen wat ze willen. het kán ook sneller en meer, en sommigen kunnen dat er ook afhouden, maar dit is heel sec het advies dat ze bij de obesitas behandelgroep geven...
Ik moet ook maar weer eens gaan bewegenquote:
Hier ook een, maar ik realiseerde me dat ik door het weer van de afgelopen maanden echt niet meer bewogen hadquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ik moet ook maar weer eens gaan bewegen![]()
Maar ik heb er echt zo'n hekel aan he aan sporten![]()
Zucht
Ik weet het. Dat doe ik normaalgesproken ook, maar ditmaal bleef ik iets te lang doorwerken in Amsterdam.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:55 schreef ColdFeet het volgende:
Goed bezig, Sylevsterrr! Maar wel wat beter gaan plannen, hèVoorkom je veel honger-dus-naar-de-macsituaties mee.
ik vind cardio sowieso verschrikkelijk, maar dat moet ik echt van mezelf als ik op de sportschool ben. daar lees ik dan een leuk boek bij om het door te komen. heb thuis geen fitness apparaten dus trv kijken is geen optie.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:01 schreef sylvesterrr het volgende:
Na 20 minuten sporten begin ik het wel 'lekker' te vinden. Maar ehh, zie die eerste 20 minuten maar eens door te komen.![]()
Die eerste 20 minuten moeten 'leuk' zijn, of je moet een soort afleiding hebben (favoriete tv-series kijken tijdens het sporten is een aanrader!). De eerste 20 minuten heb ik het gevoel alsof de tijd is vertraagd (iedere minuut duurt langer voor je gevoel), maar daarna lijkt het alsof de klok sneller tikt ("jeetje, nu al afgelopen?").
Ik heb ook een paar keer geprobeerd te sporten (crosstrainer) met muziek, maar dat vind ik dan toch weer nét niet leuk.
Ik weet niet hoe oud je bent en wat je fysieke conditie is en hoe zwaar je bent enzo... Maar sporten is niet verplicht als je wilt afvallen. Bewegen is essentieel, ook voor je gezondheid. Maar dat kan vanalles zijn: te voet naar de supermarkt, fietsen naar je werk... Minstens een half uur per dag en niet lafjes slenteren maar stevig de pas erinquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ik moet ook maar weer eens gaan bewegen![]()
Maar ik heb er echt zo'n hekel aan he aan sporten![]()
Zucht
(bewegen op muziek in het algemeen) is niet echt mijn ding.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuke dingen zijn idd een stuk beter vol te houden!Ik ben nog steeds heel blij (dit gaat heel cheesy klinken
) dat ik Zumba heb ontdekt. Ik had altijd een godsgruwelijke rothekel aan alle soorten sport - ik heb halfslachtig geprobeerd te fitnessen en hard te lopen, en ik hield mezelf maar voor dat het wel leuker werd als ik beter werd, maar echt léuk werd het niet
Zumba doe ik nu al sinds mei 2009 en ik ga er nog steeds met plezier ongeveer 3 keer per week heen
![]()
Ik ben er dan vrij redelijk van overtuigd intussen dat er voor iedereen wel een soort van lichaamsbeweging is die hij/zij leuk kan vinden, je moet alleen soms hard en lang zoeken
Weet ik, ik probeer wel regelmatig te bewegen voornamelijk fietsen en stevig wandelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent en wat je fysieke conditie is en hoe zwaar je bent enzo... Maar sporten is niet verplicht als je wilt afvallen. Bewegen is essentieel, ook voor je gezondheid. Maar dat kan vanalles zijn: te voet naar de supermarkt, fietsen naar je werk... Minstens een half uur per dag en niet lafjes slenteren maar stevig de pas erin
Skaten heb je ook geen ervaring voor nodig. Enige wat misschien slim is, is om één a twee lessen te volgen om te leren remmen, heb ik een jaar of 3 geleden ook gedaan, gezien ik daar echt levensgevaarlijk slecht in wasquote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
In mijn jeugd heb ik nooit aan rolschaatsen, skeeleren/skaten gedaan. Het lijkt mij eerlijk gezegd wel leuk om in de lente/zomer te gaan skeeleren. Ik heb echter 0,0 ervaring.
Nee hoor 6 uurquote:
Ik denk dat ik express mijn weegdag naar woensdag zet ipv maandagquote:Op zondag 28 februari 2010 16:22 schreef winka het volgende:
Mijn weekenden zijn ook heel raar.. Ik vind het dan het allermoeilijkste om normaal te eten![]()
Toch ben ik in een goed humeur, had me net even gewogen zo midden op de dag, 77.3![]()
![]()
Als ik jouw menu zou nemen ik denk dat ik werkelijk om kom van de hongerquote:Op zondag 28 februari 2010 18:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik weeg me te vaak eigenlijk zou ik me ook maar 1 keer per week moeten wegen.
O Yoghurt
T Kaas
T ei
L Rundervink met champignons
T ei
T komkommer
D paksoi/champignons/knoflook/kikomangroen
Valt wel mee hoor eiwitten reduceren het honger gevoel.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als ik jouw menu zou nemen ik denk dat ik werkelijk om kom van de honger
Of wiebelig en dizzy in het hoofd
quote:en wat is kikomangroen?
Ah tofquote:Op zondag 28 februari 2010 19:25 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor eiwitten reduceren het honger gevoel.
[..]
[ afbeelding ]
Sojasaus waarin minder zout zit
Misschienquote:Op zondag 28 februari 2010 20:36 schreef Troel het volgende:
Gaan we nog wat plannen in verband met topic #300?
Wat een heerlijk oppeplijstjequote:Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Misschien
Trouwens bij deze wil ik alle dieeters een compliment geven![]()
op de FOK! dieetclub is er al meer dan 172 kilo afgevallen![]()
![]()
![]()
We zijn goed bezig op naar een betere gezondheid en een beter gevoel over jezelf![]()
Denk eens aan de zomer we hebben nog 3 maanden om een gezonder BMI te bereiken ik ben hard aan het sparen voor de zomer omdat ik allemaal nieuwe kleding ga kopen om te flaneren over de mooiste stranden![]()
Kom op allemaal we kunnen het![]()
![]()
![]()
En dan zeggen ze dan dat ik weinig eetquote:Op zondag 28 februari 2010 18:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik weeg me te vaak eigenlijk zou ik me ook maar 1 keer per week moeten wegen.
O Yoghurt
T Kaas
T ei
L Rundervink met champignons
T ei
T komkommer
D paksoi/champignons/knoflook/kikomangroen
Vergeet niet dat er een flink aantal mensen van de lijst zijn "afgevallen". Als die er weer bij staan zijn we als groep zo meer dan 500 kilo kwijtquote:Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Misschien
Trouwens bij deze wil ik alle dieeters een compliment geven![]()
op de FOK! dieetclub is er al meer dan 172 kilo afgevallen![]()
![]()
![]()
We zijn goed bezig op naar een betere gezondheid en een beter gevoel over jezelf![]()
Denk eens aan de zomer we hebben nog 3 maanden om een gezonder BMI te bereiken ik ben hard aan het sparen voor de zomer omdat ik allemaal nieuwe kleding ga kopen om te flaneren over de mooiste stranden![]()
Kom op allemaal we kunnen het![]()
![]()
![]()
Ik niet terwijl er bijna 8 kilo eraf isquote:Op maandag 1 maart 2010 09:24 schreef candygirl het volgende:
begin nu wel langzaam aan ook complimenten te krijgen over dat ik ben afgevallen
Gewoon doorbikkelen. Bij mij was het ook pas na 12 kilo ofzo. Maar toen zei ineens iedereen er iets van! En bij 16 kilo opnieuw! Blijkbaar gaat het in fases.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik niet terwijl er bijna 8 kilo eraf is
quote:
Na mijn proefperiode met Modifast Intensive was ik ook vaste klant van het toilet.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WAARSCHUWING!
Als je een koolhydraatarm dieet volgt en op een gegeven moment weer vezels/granen gaat eten.
Zorg er dan voor dat je in de buurt bent van een toilet met ruim voldoende wc-papier.
Ik ging me vandaag toch aan de racekak na het ontbijt met muesli![]()
![]()
Nu is het weer gestabiliseerd maar je moet er niet aan denken dat je b.v. aan het reizen ben en dan .....
Hoi,quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Vido het volgende:
Ik snap al die xxx-vermijdend of xxx-arme diëten (xxx = koolhydraten of vetten, of whatever) sowieso niet... Behalve medisch voorgeschreven vormen dan, zoals natrium arme diëten. Wat is nu het nut van bijna geen koolhydraten binnenkrijgen? De energie komt toch wel op een andere manier je lichaam binnen, en uiteindelijk zit je waarschijnlijk aan het einde van de dag aan dezelfde hoeveelheid kilocalorieën waar je van "rond moet komen".
Ik eet zelf al jaren elke ochtend een flinke kom Brinta als ontbijt. Ik kan met niet voorstellen dat er iets bestaat met meer koolhydraten dan datEn het vult ook nog als een dolle, ik vergeet soms m'n tussendoortje en heb dan zelfs om 13.00u nog geen honger (ik ontbijt om 6.30u)... Zal waarschijnlijk aan de voedingsvezels liggen. Brinta for life!
Gewoon normaal eten, alle voedingsstoffen met mate, that's the way to go.
Ow, en wat wilde je dan toen ter ere van post #300 Troel? Ik ben wel benieuwd...
Hahaha bofkont.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WAARSCHUWING!
Als je een koolhydraatarm dieet volgt en op een gegeven moment weer vezels/granen gaat eten.
Zorg er dan voor dat je in de buurt bent van een toilet met ruim voldoende wc-papier.
Ik ging me vandaag toch aan de racekak na het ontbijt met muesli![]()
![]()
Nu is het weer gestabiliseerd maar je moet er niet aan denken dat je b.v. aan het reizen ben en dan .....
Oh. Ga ik dood?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
nou matz, stackers zijn zo ongeveer het domste en ongezondste wat je kan doen om af te vallen. ik zeg: wegmieteren en gezond gaan eten en meer bewegen.
ik weet hetquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
LovelyLady, het valt mij op dat je op sommige dagen echt keurig eet, en op andere dagen -in mijn ogen- veel teveel suikers. Zoals vandaag. Ontbijt: suiker, sultana's: suiker, melkbroodjes: suiker, fruit: suiker, yoghurt: suiker (en dan ga ik ervan uit dat je kwark naturel is).
Niet dat je doodgaat van suiker, maar je maakt jezelf het afvallen zo niet makkelijk.
Te veel energie inname wordt omgezet in lichaamsvet, het maakt daarbij niet uit of die energie je lichaam binnenkomt in de vorm van vetten, eiwitten of koolhydraten. Je eet minder koolhydraten, en krijgt dus minder energie binnen in de vorm van koolhydraten. Je krijgt de energie echter wel binnen in de vorm van eiwitten of vetten. Per saldo dus bijna geen verschil.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Hoi,
Het gaat erom dat je je lichaam forceert om vet te gebruiken als energiebron ipv suikers.
Dan ga je vanzelf ook je eigen vet verbranden om aan je energiebehoefte te kunnen voldoen![]()
Lees anders eens wat meer hierover zat info op het internet te vinden
Helaas pindakaas: plaatselijke vetverbranding is onmogelijk. Elk product dat beweert plaatselijke vetverbranding te realiseren is een fabeltje. Het maakt daarbij ook niet uit welke sport je doet, als jouw lichaam "kiest" je kontvet te verbranden met de energie die je verbruikt, dan zal je lichaam dat doen bij zowel traplopen als zwemmen. Dit klinkt inderdaad niet logisch, je zou verwachten dat vet verdwijnt waar je je spieren gebruikt, maar toch werkt dat niet zo. Je zult dus door moeten gaan met afvallen tot je buik "aan de beurt is". Ze heten niet voor niets probleemzonesquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:12 schreef Charmedmatzzie het volgende:
Okay lieve mensen.
Ik ben Matz en ik moet ook dringen afvallen.
En ik ben heel bang want ik heb stackers gekauft en ik heb net een stacker 4 opgegeten..
Wacht in spanning of ik ook ga stuiteren... =P
Verder nog de vraag..
Wat voor sporten doen jullie?
Ik doe al maanden cardio (zo'n 3x per week) maar het enige wat eraf gaat is mijn KONT en ik hield wel van mijn KONT terwijl mijn buik er juist af moest/moet en de kg nog steeds evenveel zijn.. d'oh!!!
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
Geen toegevoegde suiker, nee.
Nou ja. Het lijkt mij wel iets om rekening mee te houden. Van cold-turkey afkicken kun je wel wat klachten krijgen (hoofdpijn, moe, chagrijnig), en heel erg suiker-arm eten is ook niet zo fijn, maar kun je niet gewoon een beetje minderen?
Tuurlijk LovelyLadyquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?
Da's misschien het nadeel van alleen lijstjes zien op een internetforum - ik heb geen idee hoe jij er in je hoofd mee bezig bent. Maar het voordeel voor jou: als je geen zin hebt in mijn mening, kun je me gewoon negerenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?
nou ja, t is gewoon een soort speed, en ik zou dat niet aanraden om te gebruiken om af te vallen. net zo min als ik iemand zou aanraden om coke te nemen om zn tentamens te leren...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:45 schreef Charmedmatzzie het volgende:
[..]
Oh. Ga ik dood?
Ik sport heus... maar ik blijf aldoor een mollig mokkeltje en dat sucks.
Zal ik neit gewoon het potje proberen totie op is? Tegen die tijd is het zwembad weer open en schijnt de zon en kan ik het weer helemaal zelf zonder energydrink of pillen...
Maar ik bedoel serieus, you had bad experience met de stackerds?
ik doe zelf ook niet aan low-carb o.i.d. maar het is wel zo dat sommige mensen er baat bij hebben dat ze door vetten en eiwitten langer verzadigd zijn, en hun bloedsuiker stabieler is. in die zin geloof ik wel dat low carb eten je kan helpen beter af te vallen. alleen moet je wel voorzichtig zijn met opbouwen [edit] van carbs na je afvalperiode [/edit]quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:01 schreef Vido het volgende:
[..]
Te veel energie inname wordt omgezet in lichaamsvet, het maakt daarbij niet uit of die energie je lichaam binnenkomt in de vorm van vetten, eiwitten of koolhydraten. Je eet minder koolhydraten, en krijgt dus minder energie binnen in de vorm van koolhydraten. Je krijgt de energie echter wel binnen in de vorm van eiwitten of vetten. Per saldo dus bijna geen verschil.
Gewichtsverlies: meer energie (calorieën) verbruiken dan binnenkrijgen. Ik ben al meer dan 30kg afgevallen zonder bepaalde voedingsstoffen te vermijden. Simpelweg door voorheen genoemde "formule" te volgen, it ain't rocket science
Hoi,quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik doe zelf ook niet aan low-carb o.i.d. maar het is wel zo dat sommige mensen er baat bij hebben dat ze door vetten en eiwitten langer verzadigd zijn, en hun bloedsuiker stabieler is. in die zin geloof ik wel dat low carb eten je kan helpen beter af te vallen. alleen moet je wel voorzichtig zijn met opbouwen.
ik ben zelf niet zo'n voorstander van absoluut low carb - door dat volle gevoel eet je vaak toch wel weinig kcal, en je mist wel bepaalde voedingsstoffen...
ik heb geen eetbuien meer doordat ik simpelweg overdag meer gezonde dingen eet (6 boterhammen, een ontbijt, extra salade, elke drie uur iets eten), lijngericht eten is voor veel mensen de grootste trigger (overdag te weinig eten). door low-carb zit je voller en heb je daar idd. ook minder last van. maar het werkt niet voor iedereen zo. ik werd strontchaggo van de kleine hoeveelheden, voelde me helemaal niet verzadigder enzo...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Hoi,
Vooral het stabieler worden van mijn bloedsuikerspiegel is de factor die doorslaggevend is.
Ik heb nu geen vreetbuien meer omdat ik minder honger/trek heb iets wat ik met andere dieeten nog nooit ervaren heb daarmee werd ik gek van de honger/trek.
Ik eet wel koolhydraten trouwensmaar ik, let wel op dat het er weinig zijn momenteel maximaal 40 gram per dag.
minder snelle suikers (zittne in bewerkte producten, koekjes, chips, chocolade, witbrood, frisdrank, vruchtensap)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:58 schreef Happie11 het volgende:
Inderdaad, vreetbuien hebben. Ik heb er ook helaas last van.
En ik blijf ook honger hebben, de hele dag door.
Nu snack (frikandellen etc) al veel minder!
maar hoe kom ik van die "constante" honger af?
Zwangerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:30 schreef candygirl het volgende:
ben weer beetje bijgekomen, geen eetbuien ofzo maar hormonen compleet door de war.
Zal daar ook wel iets mee te maken hebben.
ja, je wil t of je wil t niet...quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er staat een qua voedsel/drank een kwaadaardigweekend voor de deur.
Hoe kan ik de schade het beste beperken?
Ik wil feesten![]()
![]()
Maar niet aankomen of niet meer dan 1 kilo of zo aankomen.
Maar als ik al naar 1 pint bier kijk ben ik al 2 kilo zwaarder![]()
Inmiddels 98,3kg.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De weegschaal geeft inmiddels 99,7kg aan.Die 104kg die ik toen opgaf klopt ook niet, want die weegschaal was gewoon brak (het was meer rond de 105kg).
Voor één kilo lichaamsvet moet je 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrandt. Eén kilo vet in je voeding geeft 9.000 calorieën, maar 13% daarvan gaat naar lipiden (de bouwsteen van vet). Dus andersom geldt ook: verbrand 7.777 calorieën meer dan je binnenkrijgt, en je hebt één kilo lichaamsvet verbrandt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef winka het volgende:
Gister uit geweest en ik kan dus niet meer tegen drankBen een beetje misselijk
ben altijd benieuwd hoeveel je moet eten/drinken op een avond om weer aan te komen? Of kan dat niet in één avond?
Vanochtend toch nog even gewogen en ik weeg nu 77.1
Thanks!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:03 schreef Vido het volgende:
[..]
Voor één kilo lichaamsvet moet je 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrandt. Eén kilo vet in je voeding geeft 9.000 calorieën, maar 13% daarvan gaat naar lipiden (de bouwsteen van vet). Dus andersom geldt ook: verbrand 7.777 calorieën meer dan je binnenkrijgt, en je hebt één kilo lichaamsvet verbrandt.
Op één avond 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrand, is onmogelijk. Op een feestje sta, loop en dans je namelijk ook nog. Dus "bruto" zou je dan meer dan 10.000 calorieën moeten eten/drinkenHet kan natuurlijk wel dat de weegschaal een kilo in de plus aangeeft, maar daar zit veel vocht bij (omdat je waarschijnlijk ook veel zout hebt binnengekregen).
Grats on the weight by the way
ik werd ook altijd heeeeel misselijk van rum... brrr...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:
[..]
Thanks!
Ha wat een verhaal over de de calorieënI Hoe weet je dat allemaal?
k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomenIk heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zooo dit dikkerdje meldt zich ook weer even. Er moeten er 20 af. Er zijn er 9 af. Dus ik zeg; lekker bezig!
Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk wasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:
[..]
Thanks!
Ha wat een verhaal over de de calorieënI Hoe weet je dat allemaal?
k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomenIk heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:26 schreef sylvesterrr het volgende:
1200 kcal in 60 minuten?Volgens mijn crosstrainer verbrand ik 320kcal in 40 minuten (480 in 60 minuten dus). Ik begin uiteraard op een lekker laag tempo, en iedere 10 minuten verhoog ik het tempo.
Ik heb helaas nog niet zo'n goede conditie om op een nog hogere intensiteit te sporten.
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Vido het volgende:
[..]
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het wel
Ik denk dat jij een ander soort crosstrainer hebt dan waar ik op train. 20 kilometer per uur is namelijk onmogelijk op de crosstrainers bij ons op de sportschool, meer dan 17-18 heb ik nog nooit iemand zien halen. En dat houden ze dan ook maar 2 minuten vol.quote:Op zondag 7 maart 2010 08:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.
Yep, dat is één van mijn problemen. Ik leg de lat vaak te hoog, zoals ook bij fietsen: in plaats van een uur rustig fietsen fiets ik een kwartier te hard waarna ik bijna uitgeput van m'n fiets val.
Hoi,quote:Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!
Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.
![]()
Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!
Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.
![]()
Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
Sorry hoor maar waarop baseer je je uitspraken?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.
ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid
edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.
maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aanDr Frank
Weer "gewoon eten" met wat je geleerd hebt.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:01 schreef motorbloempje het volgende:
en wat doe je erna?weer 'gewoon' eten?
Dat is totaal niet realistisch, zelfs niet als je vrij zwaar bent. De berekeningen op zo'n apparaat zijn verre van nauwkeurig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:04 schreef Vido het volgende:
[..]
Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk was
Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.
ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid
edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.
maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aanDr Frank
voor mij is het nu gewoon belangrijk om behoorlijk wat kilo's af te vallen voor m'n suikerziekte. En als dat dieet me daarmee goed op weg helpt en mijn huisarts vind het een goed idee..quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
het probleem zit hem in dat 'weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon'. Dat houdt dus in dat het dieet dat niet is, en daarom vraag ik me af wat de meerwaarde is van het volgen van zo'n dieet en weten dat het ongezond is, boven meteen gezond en evenwichtig leven en dan maar wat minder snel afvallen?
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/ Daar kun je van veel activiteiten de hoeveelheid energie die je verbruikt meten. Geen idee of ze kloppen, heb ze namelijk net pas ge-Googledquote:Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef Ciske- het volgende:
Zou kunnen dat het om kiloJoules gaat en niet om kilocalorieën, apparaten meten vaak in joules. 1200 kcal in een uur klopt idd van geen kant.
Het "geld verdienen aan mensen" was niet de speerpunt van mijn relaasquote:Op maandag 8 maart 2010 18:56 schreef Bamba het volgende:
Dr. Frank heeft aan mij nog geen geld verdiend hoor en zal dat niet gaan doen ook.
Eerste dag bijna achter de rug. Ging eigenlijk wel goed! De aardappels heb ik in ieder geval niet gemist!
Hoi MBpje,quote:Op maandag 8 maart 2010 08:55 schreef motorbloempje het volgende:
en je denkt dat je dat vol gaat houden?
'oppassen' met koolhydraten en suikers is iets anders dan ze minimaliseren....
dieten.. ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die ze doen....'ja, nee, deze is echt anders! bij deze houd je wel resultaat!!!!'
! ja, dat zeiden de andere 104 dietisten met hun geweldige idee ook
crashen --> 'gewoon leven' werkt niet... crashen --> zo door leven -->
gezondheid..
wat is er mis met gewoon gezond eten en meer sporten zonder allerlei 'trucjes' ?
Zou zomaar kunnenquote:Op maandag 8 maart 2010 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
MBtje? Hebben we ooit geknikkerd ofzo?
Na een "succesvol" dieet moet je natuurlijk wel af en toe in de spiegel kijken en bij groei weer even je verbruik/inname aanpassenquote:Het volhouden ging over erna, niet tijdens.
ik zie net idd. in de dagmenu's dat er tegenwoordig brood bij zit... dat was toen het net nieuw was volgens mij nog niet zo...quote:Op maandag 8 maart 2010 11:39 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.
levert krap 1400 kcal. dat is voor heel veel mensen gewoon echt te weinig. bovendien is het verdeeld over 3 maaltijden waarvan een compleet verhoudingsloos grote hoofdmaaltijd. je eet overdag echt weinig, en dat vergroot de kans op vreetbuien of zelfgs het ontwikkelen van een eetbuistoornis enorm. bvovendien is het beter voor je stofwisseling om vaker kleinere porties te eten, en ook krimpt je maag daar meer van...quote:ontbijt: 4 plakjes vleeswaren en 8 hazelnoten
lunch: 2 sneetjes volkorenbrood (glutenvrij: glutenvrij brood)
dieethalvarine
2 eieren
50 gram zalmfilet
1 eetlepel olie
peper, peterselie, dille
diner: 2 opscheplepels gare bruine bonen, 120 gram
200 gram gehakt, mager runder
1 kleine prei
1 ui
1 rode paprika
1 tomaat
chilipoeder
1 eetlepel olie
eventueel zout
Hoi,quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zie net idd. in de dagmenu's dat er tegenwoordig brood bij zit... dat was toen het net nieuw was volgens mij nog niet zo...
over de kcal, een voorbeeldje, een dagje uit het dr frank dieet:
[..]
levert krap 1400 kcal. dat is voor heel veel mensen gewoon echt te weinig. bovendien is het verdeeld over 3 maaltijden waarvan een compleet verhoudingsloos grote hoofdmaaltijd. je eet overdag echt weinig, en dat vergroot de kans op vreetbuien of zelfgs het ontwikkelen van een eetbuistoornis enorm. bvovendien is het beter voor je stofwisseling om vaker kleinere porties te eten, en ook krimpt je maag daar meer van...
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt om hier te posten. Sommigen reageren hier nogal overdreven en de frustratie druipt er soms van afquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef Bamba het volgende:
Het is niet dat ik geen kritiek kan hebben. Maar ik word er moe van om keer op keer te horen hoe slecht het dieet is, terwijl zowel mijn huisarts als duabetesverpleegkundige toestemming hebben gegeven voor dit dieet. Maar waarschijnlijk lig het gewoon aan mij en overdrijf ik ook
Bij mij heeft het in die zin geholpen dat ik er achter kwam hóe ongezond ik at. Dacht dat het wel meevielquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Skaai het volgende:
Ach Sonja Bakker is ook nog steeds geen favoriet maar toch heeft het me geholpen. En ik ben niet zo rap binnen no time aangekomen als verwacht, ik was gewoon zwak deze kerst.
Goed dat je blijftquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:57 schreef Bamba het volgende:
Ik blijf hier nog wel even hoor nu ik er even over na heb gedacht. Ik was ook een beetje gefrustreerd omdat ik al 2 dagen migraine had door de weinig koolhydraten. Ik ga het dus maar rustiger afbouwen, want zo cold turkey stoppen met veel koolhydraten werkt dus voor mij niet.Het dieet is voor mij vooral een eyeopener om te zien waar mijn struikelblokken wbt koolhydraten zitten.
In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaanquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:12 schreef winka het volgende:
@marcb1974 & LovelyLady: Balen dat het niet lukt![]()
Maar wat gaat er dan precies mis? Misschien valt het wel mee? En er zijn vast ook momenten/dagen dat het wél goed gaat?
Dat komt bij mij omdat mijn bloedsuiker dan ineens zó gaat dalen (want weinig koolhydraten is ook een lage bloedsuiker) en daar word ik naar van. Dus even maar geleidelijk aan afkickenquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:10 schreef winka het volgende:
[..]
Goed dat je blijftEn ik zag dat je al een halve kilo kwijt bent
![]()
Jee dat je zo'n last hebt van het niet koolhydraten eten! Ik heb dat alleen gehad toen ik stopte met cola en koffie drinken
Dat herken ik ook wel idd. Door de week zit je toch in een vast ritme en in het weekend doe ja vaak toch andere dingen als die week ervoor bijvoorbeeld. Maar het gaat in ieder geval al 5 van de 7 dagen goed toch? Is in ieder geval al ietsquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:23 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaan
Door de weeks gaat het nog wel aardig.
Is dat onder een psycholoog oid?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:01 schreef kwakz0r het volgende:
voor wie nog gevolgd had dat ik met therapie/obesitasgroep ging beginnen en benieuwd was hoe het gaat:
ik zit inmiddels helemaal in het ritme, en het gaat goed! niet dat het met mij op alle vlakken nu ineens geweldig gaat, maar ik reageer niet of nauwelijks meer af met eten, en ben nu in 5 weken therapie 4 kilo afgevallen al!
ik merk wel dat ik het soms mis, dat ik mn gevoelens niet demp met eten... ik voel nu meer en dat is soms best eng...
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!quote:
Van psyq?quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
Klinkt idd best zwaar ja. Goed te horen dat je er dan wel wat aan hebtquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?quote:
je moet het niet als een straf zien denk ik, maar als hulp. je bent zelf 40 kilo afgevallen en dat is supergoed, maar je wilt blijkbaar nog meer afvallen en dat lukt niet, of je loopt kans om het weer aan te komen zonder hulp...quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:18 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?
edit: heb even een paar van je posts doorgelezen. sommige dingen lijken me leuk ( danstherapie, sporten) andere dingen lijken me weer niks: een eetlijst maken en het inleveren, groepstherapie.Het klinkt wel allemaal heel effectief. Ik ben benieuwd.
Nee mijn BMI is nog steeds +30quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:16 schreef Vido het volgende:
En Sweetlady, je bent al 40kg afgevallen, en moet nog naar obesitas therapie? Hoe kan dat dan, is je huidige behandelaar bang dat je een terugval krijgt ofzo?
Niks om je voor te schamen toch? Daar komt iedereen die hier post zo'n beetje vandaan... En je bent zeker op de goede weg, dus onder die 30 en waarschijnlijk nog wel lager ook, ga je uiteindelijk toch wel komen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:29 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nee mijn BMI is nog steeds +30
@ kwakzor:
die therapie he, hoe doe je dat in combinatie met school/werk/stage? krijg je daar vrij voor? en vind je het niet gênant om dat te vragen aan je school/werk/stage ik zie er echt tegenop om dat met school en stage te regelen. Verder heb je me een beetje kunnen overtuigen, het zal verdomt hendig zijn als ik nu al leer te stabiliseren want eerlijk is eerlijk: ik vroeg me al af wat ik zou doen als ik mijn streef had behaalt.![]()
Toch maar volkorenbrood leren liefhebbenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef Happie11 het volgende:
Ik stond vanavond op de weegschaal, en ik schrok wel een beetje. 98 kilo (zonder kleding). Ik ben dan wel 1,95m dus zo erg is het gelukkig ook weer niet
Dus heb besloten om geen (vette) snacks meer te eten, en gewoon 3 maaltijden per dag aan te houden.
Ik ben sochtends al begonnen met een snee witbrood, met ham, komkommer en kaas. Of hebben jullie een beter idee? Ik ben niet echt een fan van bruinbrood.
Wat raden jullie me aan om smiddags te eten op school? Nu blijft het bij sultana's
ik heb gezegd dat t niet goed met me gaat en dat ik die therapiedag nodig heb. ik ben bij de arbo arts geweest die vond dat ik me niet ziek hoefde te melden ervoor, omdat t ook onderhands geregeld kon worden. ik ben er dus gewoon1 dag niet en moet zorgen dat ik mn werk in 4 dagen af krijg...quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:29 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nee mijn BMI is nog steeds +30
@ kwakzor:
die therapie he, hoe doe je dat in combinatie met school/werk/stage? krijg je daar vrij voor? en vind je het niet gênant om dat te vragen aan je school/werk/stage ik zie er echt tegenop om dat met school en stage te regelen. Verder heb je me een beetje kunnen overtuigen, het zal verdomt hendig zijn als ik nu al leer te stabiliseren want eerlijk is eerlijk: ik vroeg me al af wat ik zou doen als ik mijn streef had behaalt.![]()
witbrood is ev0l. eet dan tenminste nog nep-volkoren van blue band ofzo. ik lustte eerst ook geen volkoren maar ben er inmiddels aan gewendquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef Happie11 het volgende:
Ik stond vanavond op de weegschaal, en ik schrok wel een beetje. 98 kilo (zonder kleding). Ik ben dan wel 1,95m dus zo erg is het gelukkig ook weer niet
Dus heb besloten om geen (vette) snacks meer te eten, en gewoon 3 maaltijden per dag aan te houden.
Ik ben sochtends al begonnen met een snee witbrood, met ham, komkommer en kaas. Of hebben jullie een beter idee? Ik ben niet echt een fan van bruinbrood.
Wat raden jullie me aan om smiddags te eten op school? Nu blijft het bij sultana's
Ik vind het dan te langzaam gaan, ik zie liever meteen een halve kilo erafquote:Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoezo dan terug naar 1 keer per week?
Ik vind het juist hhhhhhhhhhhhhhhhhhhheerlijk om op de weegschaal te zien dat er weer een ons af is, dan laat ik die chippies vandaag ook weer staan zeg maar...
100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoezo dan terug naar 1 keer per week?
Ik vind het juist hhhhhhhhhhhhhhhhhhhheerlijk om op de weegschaal te zien dat er weer een ons af is, dan laat ik die chippies vandaag ook weer staan zeg maar...
Nee hoor de regenton meet het aantal liters dat je eruit laat klotsen als je erin stapt koppie onder natuurlijkquote:Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.
Met hoeveel kg gewichtsverlies komen centimeters overeen dan ongeveer? Heb me al zo lang niet gewogen!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.
Geen idee. De spiegel verteld toch af je er beter uitziet of niet dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Met hoeveel kg gewichtsverlies komen centimeters overeen dan ongeveer? Heb me al zo lang niet gewogen!
Nou ja, ik heb nog steeds abdominaal overgewicht!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen idee. De spiegel verteld toch af je er beter uitziet of niet dan?
Voedingspatroon aanpassen en correct sporten.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, ik heb nog steeds abdominaal overgewicht!
Het is wel beter voor de portemonnee. Op deze manier hoef je maar 1x nieuwe kleren te kopen ipv telkens nieuwe kleren.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)l_door_dieet___.html
http://twitter.com/geertwilderspvv/status/9684430593
Wel oppassen allemaal16 kilo in twee maanden afvallen is iets te veel van het goede.
Ik zelf val tussen de pond en 1 kilo per week af
quote:Op zondag 14 maart 2010 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och ik heb liever 7 dagen een ons dan 1 keer per week een halve kilo!
quote:Op zondag 14 maart 2010 17:13 schreef Fuente het volgende:
Ik ben d'r ook nog steeds!
Maar 't ging niet zo lekker de afgelopen weken
Gelukkig heb ik inmiddels mijn motivatie weer gevonden
Grappig dat ik in de ochtend, meer weeg dan overdagquote:Op zondag 14 maart 2010 17:38 schreef winka het volgende:
[..]
![]()
Ik heb me net weer gewogen, na het in bad gaan75, 1 dus weer een halve kilo eraf
Wie weet weeg ik morgen wel onder de 75
Als je in de ochtend het minst wil wegen moet je dat doen na een flinke mok koffie en dan naar de wc gaan. Gegarandeerd lager dan overdag!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:12 schreef winka het volgende:
[..]
Grappig dat ik in de ochtend, meer weeg dan overdagMaar liefst anderhalve kilo meer? Ik moet dat elke dag wegen maar echt eens af gaan leren
In dat geval veel succes met je crash dieet.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:01 schreef kwakz0r het volgende:anders ga je even ergens anders je dieten spammen...
iedereen hier doet het op zn eigen manier. ik eet high carb en val gewoon af. alle mensen maken insuline aan, het is niet alsof dat een gifstof is waardoor je dik wordt.
voor iedereen werkt iets anders, maar je verhaal is gewoon niet helemaal waar. zeker die onzin over verzadigd vet niet...
Kwakz0r en crashdieet... flikker toch snel op manquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:54 schreef nz1900 het volgende:
[..]
In dat geval veel succes met je crash dieet.
dat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kwakz0r en crashdieet... flikker toch snel op man
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:54 schreef nz1900 het volgende:
[..]
In dat geval veel succes met je crash dieet.
Ja ik gaf het zelf ook al een beetje aan dat het wel veel vlees is en dat die aardappels niet goed zijn. Groente eet ik overigens voldoende in avond, ik probeer altijd wel 200g te eten. het advies van een goed ontbijt zie ik ook vaker, wat is hier de reden achter?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Minder vlees en aardappels zonder room? Meer groente? Ik zou ook kiezen voor een wat steviger ontbijt.
Tsja, en wat betreft de spreiding: zelf gedij ik prima op 3 maaltijden een 3-4 tussendoortjes, maar het verschilt enorm per persoon! Waar jij je het best bij voelt. Als je erg gevoelig bent voor vreetbuien, zijn tussendoortjes iig aan te raden.
En meer bewegen, ja! Kun je niet op de fiets naar je werk, elke avond een uurtje wandelen na het eten? Elke dag sporten is misschien wat drastisch, je moet je lichaam de kans geven eraan te wennen na zoveel jaren couch-potatoschap
Je moet dat groente ook niet overdrijvenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef ColdFeet het volgende:
Het is verstandig om te voorkomen dat je honger krijgt. Met een klein ontbijt en een stevige lunch heb je misschien een deel van de ochtend honger, of krijg je na de lunch een suikerdip. Ik ben zelf niet zo'n grote ontbijter, vind ik niet lekker, dus ik neem dan om half elf nog iets tussendoor.
Eet rustig meer dan 200 gram groente, trouwens. Is goed voor je
Eet je volkoren brood/ Verreweg de gezondste keuze.
ik heb thuis een 3 a4tjes aan info over de broodmaaltijd en waarom ontbijten goed voor je is. ik zal als ik tijd heb wat voor je overtikken!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:55 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ja ik gaf het zelf ook al een beetje aan dat het wel veel vlees is en dat die aardappels niet goed zijn. Groente eet ik overigens voldoende in avond, ik probeer altijd wel 200g te eten. het advies van een goed ontbijt zie ik ook vaker, wat is hier de reden achter?
Op de fiets naar het werk gaat niet lukken, daar ik in Den Haag woon en in Amsterdam moet zijn. Wel vind ik het een goed idee om gewoon na het eten is een uurtje te wandelen, vanavond voor het eerst dan maar.
maisbrood is witbrood, met een beetje maismeel, wat zelf ook uit veel simpele koolhydraten bestaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Je moet dat groente ook niet overdrijven.
Ik heb thuis altijd Maisbrood van de Appie, maar volkoren is beter? (Ook nu weer: Waarom eigenlijk)
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik niet zo'n liefhebber van groente ben en zodoende al moeite heb om elke dag mijn tweehonderd gram naar binnen te werkenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:49 schreef ColdFeet het volgende:
Waarom zou je overdrijven als je wat meer groente eet?
Dat werkt op dit moment ook niet, zelfs kiwi's op een nuchtere maag willen me maar niet van mijn verstopping afhelpenquote:Op maandag 15 maart 2010 20:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je in de ochtend het minst wil wegen moet je dat doen na een flinke mok koffie en dan naar de wc gaan. Gegarandeerd lager dan overdag!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |