abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78103481
FOK! Dieetclub #298 Verstandig in de sneeuw

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Kwak
pi_78103531
laatste post:
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
@ skaai: als je t opeet gooi je t uitiendelijk ook weg, alleen blijft t dan aan je heupen plakken... kun je er buren mee blijmaken? anders zou ik toch echt 1 bakje nemen en de rest wegmieteren...

ik bedenk me net dat ik ngo twee boterhammen heb die ik nog moet/mag eten hoera!
Kwak
pi_78103555
Verdelen over 3 of 4 dagen geen optie?
pi_78103734
Stoofpeertjes kunnen toch wel lang aan in de koelkast

Hoi

Mijn lijstje vandaag:
O: glas optimel en fruitontbijt
T krentenliga
L 2 bruine boterhammen met achterham
T een paar sjippies van de kinderen
D zelgemaakte wrappizza (bodem is van tortillawrap met basis pastasaus belegd met champignons paprika ui achterham en een beetje geraspte kaas)
T bakje probiotische yoghurt

S niet, mijn lichaam werkt in alles tegen
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 16:25:21 #5
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78104034
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
@ skaai: als je t opeet gooi je t uitiendelijk ook weg, alleen blijft t dan aan je heupen plakken... kun je er buren mee blijmaken? anders zou ik toch echt 1 bakje nemen en de rest wegmieteren...

ik bedenk me net dat ik ngo twee boterhammen heb die ik nog moet/mag eten hoera!
Ik heb zojuist een bakje genomen en ben blij dat het tegen de datum aanloopt, dan MOET ik het wel weggooien
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:14 schreef ColdFeet het volgende:
Verdelen over 3 of 4 dagen geen optie?
Vandaag is de zogenaamde 't.h.t' datum maar aangezien ik zuivel nooit na de datum opeet doe ik er verstandig aan om het weg te gooien. Hoewel ik het belachelijk en zonde vind want ik heb een hekel aan het weggooien van eten, puur omdat het een verspilling is.
En ik geef mijn zwager van de week een goeie trap tegen zijn kont aangezien hij niet meer langs wilde komen .

Mijn lijstje voor vandaag:
O (04:00): 2 Crackers met ham en een beker Optimel
T (07:15): Kop koffie en wat van mijn maiscrackertjes
L (10:30: Zakje worteltjes, donkerbruin broodje filet American en de rest van de maiscrackertjes en een cola light
T (13:45): Broodje filet American, 2 bekertjes water
T (16:00): Muffinmixlikjes en wat van die hangop.
D: Sperziebonen, aardappelen en een kipfiletje.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_78104126
leest weer mee
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 17:18:46 #8
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78106358
Het is me gelukt, ik heb slechts 1 muffin opgegeten en de rest in huishoudfolie verpakt! Ik moest na een half jaar afwezigheid (altijd verlof met werkoverleg) eens trakteren met werkoverleg

Ohja ik verbaas me af en toe hoe mensen (betweterig) reageren op lijnen . Mijn collega en ik roepen af en toe eens naar elkaar wat de ander vanavond gaat eten, hij komt van Bonaire af en is gek op eten (je ziet het alleen niet aan hem, damned!). Dus ik zo van: Nou ik let op de lijn dus worden het sperziebonen, aardappelen en een kipfiletje.
Waarop de collega zegt: Ja maar van aardappelen om je alleen maar aan ( ), je moet aardappelen en pasta en rijst en al dat soort spul vermijden.
Dus ik zo betweteriger van: Nou 2 jaar geleden ben door het met mate eten van al die aardappelen, rijst en pasta toch maar bijna 20 kilo afgevallen, zo slecht is die troep niet. . Door die troep te schrappen val ik misschien veel sneller af maar dat hoeft niet . Ik eet het lekker toch! . Daar vind ik het veel te lekker voor
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_78106823
Skaai, even een tipje van een mede-bakster: dingen als muffins en chocoladecakes kun je prima invriezen In porties verpakken (wel grondig verpakken, folie/diepvrieszak), en dan blijft het wel een paar maanden goed Kun je lekker een heel blik vol bakken en ze dan met twee per week opeten
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 17:58:14 #10
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78107875
Ja maar ze zijn voor morgen hoor ik deel uit tijdens werkoverleg en dat voorkomt weer dat ik ze allemaal zelf opeet
Ik bak ze alleen om uit te delen, ik ken mezelf, als ik ze voor eigen gebruik bak halen ze de volgende dag niet .

Maar bedankt voor de tip iig, mocht ik over een half jaar het gewenste gewicht hebben bereikt en besluit eens gek te doen dan is invriezen een goed plan

[ Bericht 0% gewijzigd door Skaai op 17-02-2010 20:19:14 ]
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:07:33 #11
279894 winka
There is no place like home..
pi_78113028
Morgen kan ik eindeilijk weer hardlopen
pi_78116568
Ik sta nu ook in het lijstje
pi_78117375
Terug vreet post
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_78123207
Zou het weer nu eindelijk echt wat beter worden? Dan kan ik weer fietsen zonder om te vallen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_78128557
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:30 schreef marcb1974 het volgende:
Zou het weer nu eindelijk echt wat beter worden? Dan kan ik weer fietsen zonder om te vallen
Tja het skaten is nu ook niet echt te doen.

En schaatsen ook niet ga er direct doorheen

Heel het land zit op beter weer te wachten deze winter is echt langdurig koud
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2010 @ 09:36:41 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78129974
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:18 schreef Skaai het volgende:
Het is me gelukt, ik heb slechts 1 muffin opgegeten en de rest in huishoudfolie verpakt! Ik moest na een half jaar afwezigheid (altijd verlof met werkoverleg) eens trakteren met werkoverleg

Ohja ik verbaas me af en toe hoe mensen (betweterig) reageren op lijnen . Mijn collega en ik roepen af en toe eens naar elkaar wat de ander vanavond gaat eten, hij komt van Bonaire af en is gek op eten (je ziet het alleen niet aan hem, damned!). Dus ik zo van: Nou ik let op de lijn dus worden het sperziebonen, aardappelen en een kipfiletje.
Waarop de collega zegt: Ja maar van aardappelen om je alleen maar aan ( ), je moet aardappelen en pasta en rijst en al dat soort spul vermijden.
Dus ik zo betweteriger van: Nou 2 jaar geleden ben door het met mate eten van al die aardappelen, rijst en pasta toch maar bijna 20 kilo afgevallen, zo slecht is die troep niet. . Door die troep te schrappen val ik misschien veel sneller af maar dat hoeft niet . Ik eet het lekker toch! . Daar vind ik het veel te lekker voor
Rete irritant is dat he, van die zogenaamde tips van mensen die het denken dat ze weten waar ze het over hebben Gewoon genieten met mate, het beste wat je kunt doen

Ik ben mijn period en de carnaval stabiel gebleven, nu weer streven naar beneden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78130503
Gaat het alweer wat beter met je rug Sjeen? En wanneer mag je weer volleyballen? OF is dat voorlopig nog even no go?

Ik hou simpelweg niet van aardappels dus die mijd ik ook zoveel mogelijk, krieltjes rijst en noodles/mie dat is nog goed te doen
Mijn lijstje vandaag:
O: glas optimel + glas fruit ontbijt
T krentenbol
L 2 roggebroodjes met kaas
T appel en een banaan
D zelgemaakte bami en wat sla met komkommer en een simpele yoghurtdressing
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2010 @ 10:05:29 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78130688
Rug gaat goede kant op, veel lopen met carnaval heeft alleen maar goed gedaan Volleybaltraining gaat vanavond niet door, niet zo heel erg want mocht toch nog niet. Volgende weer wel weer gelukkig

Ik zit tot nu toe op:
O - 2 sneetjes bruin met cervelaat, mok koffie met halvamel
T - water
Planning
T - 2 mandarijntjes
L - 4 sneetjes brood met ???, beker magere melk
T - appel, mok thee
D - cordon blue, gekookte aardappel, witlof
T - mok thee/koffie verkeerd
pi_78142402
Ik smachT naar de dag dat ik weer VoloP kan gaan skaten..

Afgelopen week een paar dagen ziek thuis gezeten, morgen maar weer eens kijken of werken weer wat bevalt... Zo niet, dan pech gehad, ik heb volgende week toch vakantie..
pi_78142918
Vanavond zumba
Ik ben wel blij met mijn sportpatroon, dat gaat me makkelijk af
Nu mijn etenspatroon nog
pi_78152497
Heeft iemand nog tips om toch nog te bewegen als het te glad is om buiten te rennen?

Ik probeer om mijn vetpercentage te verlagen (Weeg nu 73,5kg en ben ongeveer 1,88m) Ik heb waarschijnlijk nog 3-4 KG te gaan maar dat gaat lastig als ik bijna niet beweeg
pi_78152909
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:39 schreef Personan het volgende:
Heeft iemand nog tips om toch nog te bewegen als het te glad is om buiten te rennen?

Ik probeer om mijn vetpercentage te verlagen (Weeg nu 73,5kg en ben ongeveer 1,88m) Ik heb waarschijnlijk nog 3-4 KG te gaan maar dat gaat lastig als ik bijna niet beweeg
Heb je je vetpercentage wel eens laten meten? Met die verhoudingen zit je volgens mij ergens rond de 12%, waarom zou je minder willen?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_78155015
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:45 schreef Vido het volgende:

[..]

Heb je je vetpercentage wel eens laten meten? Met die verhoudingen zit je volgens mij ergens rond de 12%, waarom zou je minder willen?
Ik wil een platte buik.

Ik heb dunne armen,benen en hoofd maar het gebied rond mijn buik ziet er verre van dun uit
pi_78157663
Ben ik trouwens de enige hier die Zumba doet?
Ik blijf het toch nog steeds leuk vinden
En je wordt er echt moe van als je je best doet
pi_78159644
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:27 schreef Sarabi het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die Zumba doet?
Ik blijf het toch nog steeds leuk vinden
En je wordt er echt moe van als je je best doet
ik vond het ook heel leuk, maar het was echt te heftig voor mn enkels en knieën, ging heel erg zeer doen tijdens de les al... hoop dat ik t weer kan gaan doen als ik wat gewicht kwijt ben.

zaterdag ga ik lekker fitnessen!
Kwak
pi_78162115
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vond het ook heel leuk, maar het was echt te heftig voor mn enkels en knieën, ging heel erg zeer doen tijdens de les al... hoop dat ik t weer kan gaan doen als ik wat gewicht kwijt ben.

zaterdag ga ik lekker fitnessen!
Dus het is wel echt zwaar voor je knieen?
Een andere vriendin van mij wil eigenlijk met ons mee maar die heeft altijd last van haar knieen
En wij vonden het een beetje moeilijk inschatten (omdat we gezond zijn) of het nu echt zwaar is
Je kan het natuurlijk zelf rustiger aan doen maar dan is het ook niet meer leuk
pi_78162738
ik kreeg voiral last van mijn enkels en scheenbenen en zijkant knieen. niet vanwege de impact maar vanwege de draaiende bewegingen, en dat is moeilijk rustiger aan te doen dan de impact dingen...
Kwak
pi_78162805
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
ik kreeg voiral last van mijn enkels en scheenbenen en zijkant knieen. niet vanwege de impact maar vanwege de draaiende bewegingen, en dat is moeilijk rustiger aan te doen dan de impact dingen...
Oke....dat zal ik eens onthouden en met mijn vriendin over hebben
Misschien dat ze het dan beter zelf kan inschatten

Wat ga je bij fitness doen? cardio of ook krachttraining?
Ik mis wel de krachttrainingen
pi_78163063
Ik doe ook aan Zumba! En ik heb een knieblessure... Die vriendin moet oppassen met springen. En ze moet tegen de instructrice zeggen dat ze knieklachten heeft. Als je een goede instructrice hebt, dan let ze daar op.
Ik merk dat als je een blessure hebt, dat je soms technischer bezig bent en dat kan nog inspannender zijn. Ik doe ook body-attack (nu even niet met die rug) maar dat doe ik vaak low inpact. Dat kan ook heel vermoeiend zijn!

Ik heb nu een rugblessure (komt doordat ik gevallen ben op de fiets in de sneeuw ) maar Zumba-en lukte mij gisteren wel zonder dat ik ging springen.
pi_78177525
Hallo. Ik snap het niet.

Ik ga nu 2 a 3 keer per week (stevig, al zeg ik het zelf) zwemmen, eet goed, drink goed en kom gewoon structureel aan. Kan het zijn dat ik toch te weinig eet en het iets met die spaarstand te maken heeft ofzo? Of val je dan gewoon niet af?

I don't get it.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_78177647
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:36 schreef Jarno het volgende:
Hallo. Ik snap het niet.

Ik ga nu 2 a 3 keer per week (stevig, al zeg ik het zelf) zwemmen, eet goed, drink goed en kom gewoon structureel aan. Kan het zijn dat ik toch te weinig eet en het iets met die spaarstand te maken heeft ofzo? Of val je dan gewoon niet af?

I don't get it.
Is moeilijk om daar advies over te geven zonder eetlijstjes
Misschien is het inderdaad te weinig of toch niet zo gezond.
Of het zijn spieren....
pi_78177850
Een gemiddeld eetlijstje ziet er bij mij zo uit:

O: Rijstwafel met boter en een gekookt eitje
T: Vitalinea yoghurtje
L: Twee bruine boterhammen pindakaas met boter, gevulde soep, soms nog iets erbij
T: Wat hazelnoten en walnoten
T: Fruit, soms een boterham appelstroop erbij
D: Aardappelen/rijst/pasta met groenten en vlees, geen toetje en zo weinig mogelijk van de eerste groep
T: Soms niks, soms een mini zakje van die rijstwafeldingen ofzo

En dan dus 2 x per week zwemmen, soms 3 x en overdag helaas erg weinig beweging ivm zittend werk.

In het weekend wil er wel eens wat ongezonds doorheen glippen maar goed het hoeft geen strafkamp te zijn wmb.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_78177916
Ik vind dat je wel erg weinig eet, Jarno. Tel de kcal eens, van zo'n lijstje?
pi_78177971
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind dat je wel erg weinig eet, Jarno. Tel de kcal eens, van zo'n lijstje?
Zal ik doen. Maar echt honger heb ik bijna nooit dus het is niet alsof m'n lichaam er om vraagt?
pi_78178104
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zal ik doen. Maar echt honger heb ik bijna nooit dus het is niet alsof m'n lichaam er om vraagt?
Honger/trek is geen goede indicator voor of je genoeg eet, Jarno. Al die Sonjabakkeraars beweerden ook dat ze geen honger hadden (en dat geloof ik! Je went snel aan minder eten). Een volwassen vent die hier en daar nog wat beweegt heeft, zeg, 2500 kcal per dag nodig om stabiel te blijven. Om af te vallen, kun je daar bijvoorbeeld 500 onder gaan zitten. Maar ik schat zo dat jouw lijstje max. 1500 kcal is.
pi_78178130
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik straks aan de patat kan? .
pi_78178211
Van mij mag je
pi_78178231
Jarno, voer je lijstjes eens in op valtaf.nl. Dan kan je zien hoeveel kcal je per dag binnenkrijgt. Soms eet je wel eens van die producten waarvan je denkt dat ze mager zijn maar dat je je daarin vergist.
Ik heb zelf geen flauw idee hoeveel in rijstwafels zit. Volgens mij zijn die best verraderlijk. En hoe zit het met die soep? Als het een licht soepje is, kan je best een boterham meer eten tussen de middag.

Maar misschien zit je lichaam even in een plateau ondanks dat je bent gaan zwemmen. Dan is het doorzetten en op een gegeven moment moet er wel weer wat afgaan. En het weekend mag je iets makkelijker zijn.

Mijn eetlijstje:
O: glas optimel + 2 boterhammen snijworst
L: pistolet met soep + 3 crackers met salade
T1: banaan + appel
T2: vitalinea + cashewnoten
D: geen idee, zelfgemaakte broodje hamburger oid
T: handje kaasjes + 1 glas wijntje
Geen sport, mijn rug heeft een opdonder gehad nadat ik een tijd geleden door de gladheid verkeerd geremd had op mijn fiets en gevallen was. Alleen wat oefeningen voor de rug vandaag dus.
pi_78178390
Zo'n zakje van die gekruide rijstwafels is 80kcal ofzo, daar zit het 'm niet in denk ik. Vooral niet omdat ik die neem na het zwemmen ofzo, als ik dan niks eet ga ik echt onderuit.

Maar ik zal zo eens op valtaf.nl kijken .
pi_78178675
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:52 schreef Pandorah het volgende:
Jarno, voer je lijstjes eens in op valtaf.nl. Dan kan je zien hoeveel kcal je per dag binnenkrijgt. Soms eet je wel eens van die producten waarvan je denkt dat ze mager zijn maar dat je je daarin vergist.
Ik heb zelf geen flauw idee hoeveel in rijstwafels zit. Volgens mij zijn die best verraderlijk. En hoe zit het met die soep? Als het een licht soepje is, kan je best een boterham meer eten tussen de middag.
Ik zou eerder gokken dat het te weinig is! Dat ontbijt man! 150 kcal max... Is echt te weinig.
pi_78179436
Ik ken rijstwafels waar best wat calorieen in zitten (bijvoorbeeld die met chocola ), vandaar dat ik het even vroeg. Maar in deze zit niet zo veel. Dus ik denk ook dat Jarno meer moet eten. Vooral in de ochtend kan het beter. Jarno, tip voor als je sochtends snel wat zijn: neem iets kleins en eet een paar boterhammen oid op kantoor. Maak dat dan savonds klaar.
pi_78186221
Ik heb zojuist ook een account aangemaakt, ik moet troel pm-en om hem te laten activeren hier op fok?

Ik ben 22 en ik wil toch wel naar de 80 kilo toe, ipv 98

Nu nog me best doen dat ik alle lekkere snacks kan laten staan
pi_78186614
Hoi
Mijn lijstje vandaag:
O glas optimel en een glas fruitontbijt
T een cappuccino en 4 van die rondo chocokoekjes
L 4 crackers met kaas
T een paar nibbit chipjes en een appel
D spinazie aardappels en een kipcordonbleu
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 februari 2010 @ 15:23:40 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78186681
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:12 schreef Happie11 het volgende:
Ik heb zojuist ook een account aangemaakt, ik moet troel pm-en om hem te laten activeren hier op fok?

Ik ben 22 en ik wil toch wel naar de 80 kilo toe, ipv 98

Nu nog me best doen dat ik alle lekkere snacks kan laten staan
Welkom!

Niet alle lekker snacks laten staan, maar genieten met mate Succes!
pi_78220363
Ik geef mezelf iedere week een cadeautje als ik me goed aan mijn dieet heb gehouden

Doen jullie dat ook?

Bij mij werkt dit zeker stimulerend zondag kies ik iets uit wat ik wil hebben en de volgende zondag bestel ik het en verzin iets nieuws voor de volgende week

* Ik ben 3 weken bezig en heb al 2 mooie 't shirts voor mezelf gekocht
pi_78224688
-Verkeerde topic-

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 12:16:18 ]
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:00:28 #47
279894 winka
pi_78226023
Succes Happie11

Gister voor het eerst sinds eeuwen een (halve) pizza op Ik was veel te laat boodschappen gaan doen en toen ik eenmaal thuis was na een zeer drukke dag had ik geen zin meer om eten te koken De pizza smaakte echt goddelijk Vorig jaar at ik dit nog twee keer per week

Zojuist ook weer hard gelopen.

Het afvallen gaat nu trouwens errug langzaam, het gaat nu echt om een ons in een paar dagen Maar goed, dit was te verwachten omdat ik in het begin nogal snel ging. Maar nu ik weer regelmatig kan gaan hardlopen denk ik dat het binnenkort weer sneller zal gaan
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:01:55 #48
279894 winka
pi_78226069
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik geef mezelf iedere week een cadeautje als ik me goed aan mijn dieet heb gehouden

Doen jullie dat ook?

Bij mij werkt dit zeker stimulerend zondag kies ik iets uit wat ik wil hebben en de volgende zondag bestel ik het en verzin iets nieuws voor de volgende week

Nee, eigenlijk niet. Is wel een heel goed idee Ik heb mezelf wel getrakteerd op een goede knipbeurt toen ik 10 kg was afgevallen. Maar het is leuker om het elke week te doen
pi_78226234
Ik trakteer mezelf 1 keer in de maand, anders gaat het te snel de foute kant op ben ik bang. Dus als de "happy period" eraan komt dan mag ik in het weekend iets lekkers
Ik merk wel dat ik in het weekend best wat strenger mag zijn. Dan is er toch een ander ritme en regelmaat dan door de weeks als de oudste naar school moet etc.
pi_78227405
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Doen jullie dat ook?

Ik hoop dan niet dat je dit de rest van je leven vol gaat houden, dan ga je nog veel voor jezelf moeten kopen
Ik heb mezelf eigenlijk nooit getrakteerd, maar heb wel een navelpiercing genomen om een gegeven moment
  zondag 21 februari 2010 @ 18:01:18 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78270678
Hoi
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78292687
voor de 4e week op rij het zelfde gewicht.
Ik was hier voor gewaarschuwd maar het is toch best zwaar
Soms een pondje erbij, dan dat er weer af maar onder de 98.1 kom ik momenteel niet
zal wel weer komen ga ik maar vanuit
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Licht Ontvlambaar maandag 22 februari 2010 @ 12:06:19 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78298243
het is al heel mooi dat je twee cijfers voor de kommsa hebt, Muks
  maandag 22 februari 2010 @ 14:28:06 #54
279894 winka
pi_78303614
Bij mij gaat het heel traag, ik heb daarom besloten om pas weer op 8 maart te gaan wegen
pi_78304118
quote:
Op maandag 22 februari 2010 07:41 schreef Muks het volgende:
voor de 4e week op rij het zelfde gewicht.
Ik was hier voor gewaarschuwd maar het is toch best zwaar
Soms een pondje erbij, dan dat er weer af maar onder de 98.1 kom ik momenteel niet
zal wel weer komen ga ik maar vanuit
Komop muks, gewoon volhouden! Je gaat zo goed

Ik ben weer streng begonnen vandaag. 1 kilo erbij en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

O: glas fruitontbijt en een glas optimel
T 250ml kwark 1 krentenkoekje
L 2 boterhammen met achterham en een glas optimel
T een appel en een kiwi
D rode bietjes aardappeltje en een gehaktschnitzel
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 18:58:24 #56
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78313625
En zoals eik verwacht niet veel afgevallen, weegschaal gaf 88 kg aan tegenover 88,2 vorige week. Niet erg, ik heb een heel stout weekend gehad met meer eten dan normaal en gisteren bijvoorbeeld een dag van niks omdat ik op de motorbeurs was en geen avondeten heb genoten omdat er een vette punt appeltaart in mijn mik zat . Maar ik ben niet teleurgesteld, ik ga vrolijk door .

Zometeen spruitjes eten, lang niet gegeten! . Kijken of ik ze nog te eten vind, ben bang dat ze niet zo lekker zoet zijn als de kleinere variant
pi_78331667
Giteren,

O Yoghurt
T gekookt ei
T 1 ons kipfilet
T een paar wortelen
L cottage chees
T een paar wortelen
T gekookt ei
D biefstuk met peterselie ui en broccoli
T DIK plak kaas

Ik eet denk ik best wel veel en toch val ik af koolhydraatarm werkt blijkbaar voor mij

BMI 29,6 ik wil gaan voor een BMI van 24
pi_78332106
Goedemorgen
Mijn lijstje vandaag:
O glas fruitontbijt + glas optimel
T 250ml kwark
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer
T appel en een kiwi
D zelgemaakte lasagne
pi_78391695
Wat is het stil hier

Mijn lijstje vandaag
O glas optimel + glas fruitontbijt
T een eierkoek
L boterham met achterham + cracker met kaas en een gekookt eitje
T een appel en een kiwi
D witlofschotel (aardappels/witlof/ham/kaas)
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:25:04 #60
279894 winka
pi_78392500
Je gaat goed Lovely Lady Volhouden zo
Het is hier inderdaad erg stil

Ik heb zelf niks bijzonders te meldemn, behalve dat ik vandaag les 14 van Evy heb gelopen. En ik pas van boven weer in maat 42
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:27:28 #61
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78392604
Ik weet niet hoe het kan, want van de Weightwatchers mag ik me helemaal vol proppen, maar ik ben toch alweer 1,2kg afgevallen in 2 weken.

Maar goed, het is misschien nog binnen een standaarddeviatie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78392766
Ik ontbijt eigenlijk nauwelijks, dat lijkt me ook niet gezond.

Wat is nou een goed ontbijt om goed af te vallen? Iemand tips?
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:35:15 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78392887
Wat dacht je van twee lekkere bruine boterhammen met een lapje rookvlees, een klein beetje light kaas en wat rucola.
  † In Memoriam † woensdag 24 februari 2010 @ 21:10:05 #64
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78409281
O: 2 Knackebrodjes met beetje boter en delight jam, 250 gram optimel kwark.
T: 2 Plakjes ontbijtkoek met boter
L: Ik kreeg al om half 10 eten , 2 bruine boterhammen met rookvlees en een appel
T: Mueslireep en een banaan
T: Verdomde Albert Heijn ook die weer plakjes worst en kaas neerzet. Dat dus
D: 2 Tortilla wraps met gehakt en heulveul groenten en nog wat salade erbij

Minpunt: Veelste weinig gedronken .
pi_78413111
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:10 schreef Skaai het volgende:

Minpunt: Veelste weinig gedronken .

Wel genoeg drinken he

Ps vandaag was matig....

Zeer vermoeiende dag op het werk.... en dan nog boodschappen doen en koken en proberen te ontspannen.

Morgen weer een poging doen

* Ik heb me wel goed aan mijn dieet gehouden
pi_78413296
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:31 schreef Happie11 het volgende:
Ik ontbijt eigenlijk nauwelijks, dat lijkt me ook niet gezond.

Wat is nou een goed ontbijt om goed af te vallen? Iemand tips?
Hoi,

Goed ontbijten is idd zeer belangrijk.

Ik zelf neem meestal iets van Yoghurt (Met muesli als ik niet een low carb zou doen )

Maar het maakt niet zo gek veel uit als je maar een klein beetje eet zodat je spijsvertering wakker wordt
pi_78423330
Het gaat nog steeds goed

Low Carb is het gewoon

Nu al 5,6 kilo afgevallen
pi_78423726
Gaat goed Circle

Mijn lijstje vandaag:
O glas optimel en een glas fruitontbijt
T 250ml kwark
T een appel en een kiwi
D zelfgemaakte nasi met een gebakken ei
pi_78424022
niks meer afgevallen maar ook niks bijgekomen.Heb ook veel avond diensten wardoor ik op werk moet eten.
En tsja dat is nu ook niet niet altijd zo verantwoord eten
Het sporten nog niet kunnen oppakken ivm met een blessure
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:23:20 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78426260
Gisteren voelde ik me extreem zielig, dit was ook terecht, dus heb ik een hele zak chips op

Vandaag weer netjes.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:27:29 #71
279894 winka
pi_78441361
Hoe is het toch in godsnaam mogelijk... Drie weken lang heb ik geen zin in chips en patat en nu moet ik over 6 dagen ongi worden en nu begin ik er enorm na te verlangen

Oud nieuws natuurlijk, welke vrouw heeft er geen last van. Ben alleen benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring hierachter
pi_78445475
Zo, ik ben er ook nog ik zat nog in het andere topic .

Weer 1,8 kg eraf in 1 1/2 week.
Zit nu op de 110 .

Nog maar 2 fases van 10 kg, één voor de zomer en één na de winter
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_78445965
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:21 schreef junkiexp het volgende:
Zo, ik ben er ook nog ik zat nog in het andere topic .

Weer 1,8 kg eraf in 1 1/2 week.
Zit nu op de 110 .

Nog maar 2 fases van 10 kg, één voor de zomer en één na de winter

nog even en je haalt me in
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:53:01 #74
279894 winka
pi_78446634
Wat is eigenlijk een realistisch gewicht om af te vallen per week?
pi_78447751
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:53 schreef winka het volgende:
Wat is eigenlijk een realistisch gewicht om af te vallen per week?
gezond en blijvend afvallen in principe maximaal een pond per week...gemiddeld over de hele periode (begin sneller, einde gaat t vaak langzamer). verder owrdt er aangeraden om na 10% gewichtsverlies/na een half jaar afvallen een poosje te stabiliseren voor je verder gaat - maar dat is natuurlijk niet voor iedereen wat ze willen. het kán ook sneller en meer, en sommigen kunnen dat er ook afhouden, maar dit is heel sec het advies dat ze bij de obesitas behandelgroep geven...
Kwak
pi_78449119
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:23 schreef eleusis het volgende:
Gisteren voelde ik me extreem zielig, dit was ook terecht, dus heb ik een hele zak chips op
quote:
Vandaag weer netjes.

Top doorzetten de aanhouder wint
pi_78451188
ik zeg niet dat ik het ga gebruiken ,maar hoorde vandaag iemand over Xenical
Iemand hier ervaring mee
pi_78472130
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:41 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr joins the club.
1.83m @ 104kg. Dat laatste getal moet flink naar beneden.
De weegschaal geeft inmiddels 99,7kg aan. Die 104kg die ik toen opgaf klopt ook niet, want die weegschaal was gewoon brak (het was meer rond de 105kg).

- Gezonder eten (geen patat, geen chips). Vooruit, ik heb zo nu en dan wel gezondigd door chips te eten; afgelopen dinsdag ben ik ook naar de Mac geweest. (het was al 20u, had honger, en zat in de auto...).
- Dinsdag tot en met zaterdag dagelijks 40 minuten sporten (crosstrainer), óók als ik pas om 23u tijd heb. Zondag anderhalfuur zaalvoetbal. Maandag rustdag.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 februari 2010 @ 11:12:56 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78472589
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:41 schreef candygirl het volgende:
ik zeg niet dat ik het ga gebruiken ,maar hoorde vandaag iemand over Xenical
Iemand hier ervaring mee
Het lijkt me uitermate smerig
quote:
Werking
Orlistat heeft zijn werking in de darmen. Het vermindert de opname van vet uit uw voeding in de darmen. Er blijft daardoor meer vet in de darmen. Dit vet komt er via de ontlasting weer uit.
pi_78473552
Ondertussen 95kg en een BMI van 26,6. Nu mag ik kiezen of ik hier ga posten of in de Slank Maar ik hou het toch op hier, die andere gaat veel te snel en ik heb hier al amper tijd voor, haha

Nog circa 10kg te gaan!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_78473875
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De weegschaal geeft inmiddels 99,7kg aan. Die 104kg die ik toen opgaf klopt ook niet, want die weegschaal was gewoon brak (het was meer rond de 105kg).

- Gezonder eten (geen patat, geen chips). Vooruit, ik heb zo nu en dan wel gezondigd door chips te eten; afgelopen dinsdag ben ik ook naar de Mac geweest. (het was al 20u, had honger, en zat in de auto...).
- Dinsdag tot en met zaterdag dagelijks 40 minuten sporten (crosstrainer), óók als ik pas om 23u tijd heb. Zondag anderhalfuur zaalvoetbal. Maandag rustdag.
nou weegschalen vetrouw ik idd ook niet meer, het is steeds anders
word geloof ik tijd voor een nieuwe weegschaal
iemand opties voor een goede,secure?
pi_78475220
Gewoon een wat duurdere van een bekend A-merk kopen... Die hebben vaak ook nog de optie dat ze je BMI en vet-massa berekenen. Als je op de sportschool komt, kun je je natuurlijk ook gewoon daar wegen, vaak hebben ze daar sowieso een fatsoenlijke weegschaal. Bespaart weer kosten
pi_78476635
Een tijdje terug heb ik deze weegschaal gekocht. Deze lijkt wel goed te werken.
pi_78483837
Goed bezig, Sylevsterrr! Maar wel wat beter gaan plannen, hè Voorkom je veel honger-dus-naar-de-macsituaties mee.
pi_78488115
Ik weeg me nog steeds trouw op de Wii, werkt perfect
  vrijdag 26 februari 2010 @ 19:04:07 #86
285545 Rupsebeest
Wordt ooit een mooie vlinder
pi_78490265
Ik ben ook bezig met afvallen maar vind het niet zo prettig dat m'n gewicht dan zo open en bloot op internet hier staat. ;p

Maar ben sinds de zomer 11 kilo afgevallen dus het gaat wel lekker.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 08:35:37 #87
279894 winka
pi_78512480
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

gezond en blijvend afvallen in principe maximaal een pond per week...gemiddeld over de hele periode (begin sneller, einde gaat t vaak langzamer). verder owrdt er aangeraden om na 10% gewichtsverlies/na een half jaar afvallen een poosje te stabiliseren voor je verder gaat - maar dat is natuurlijk niet voor iedereen wat ze willen. het kán ook sneller en meer, en sommigen kunnen dat er ook afhouden, maar dit is heel sec het advies dat ze bij de obesitas behandelgroep geven...
Hmm.. een pond per week is inderdaad wat ik nu gemiddeld kwijtraak per week Maar stabiliseren zou ik niet kunnen en willen Het klinkt wel het meest verstandig om te doen natuurlijk, ook om te kijken of je op het zelfde gewicht kán blijven. Maar ik heb er simpelweg het geduld niet voor Want als ik het zo bereken ben ik over tien weken op mijn streefgewicht en over 18 weken op mijn droomstreefgewicht

Zometeen weer even hardlopen
pi_78512691
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 08:35 schreef winka het volgende:

Zometeen weer even hardlopen
Ik moet ook maar weer eens gaan bewegen
Maar ik heb er echt zo'n hekel aan he aan sporten

Zucht
pi_78512737
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Zucht
Hier ook een, maar ik realiseerde me dat ik door het weer van de afgelopen maanden echt niet meer bewogen had Ik kan geen 3 kniebuigingen meer maken heb de conditie van een pak vanillevla en ben van mijn trotse 13 kg eraf er weer 9 rijker ondanks hetzelfde voedingspatroon. Ik ga zo een stappenteller kopen. Misschien daagt dat uit om in ieder geval wat meer te gaan lopen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_78512933
Gisteravond had ik na 1 minuut op de crosstrainer geen zin om verder te gaan. Het leek op spontane vermoeidheid, mijn benen leken opeens veel zwaarder te zijn... Na 10 minuten ben ik ermee opgehouden, want het ging gewoon niet meer.

Twee uur later heb ik drie kwartier geftietst (ik had al zo'n halfjaar niet gefietst). Dat ging overigens niet zo heel makkelijk als gehoopt.

Nu na zo'n 9 uur geslapen te hebben heb ik nog steeds erg vermoeide benen.
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:55 schreef ColdFeet het volgende:
Goed bezig, Sylevsterrr! Maar wel wat beter gaan plannen, hè Voorkom je veel honger-dus-naar-de-macsituaties mee.
Ik weet het. Dat doe ik normaalgesproken ook, maar ditmaal bleef ik iets te lang doorwerken in Amsterdam.
pi_78514255
Dus mensen hebben een hekel aan sporten... Hmmm, ik heb juist een hekel aan diëten Ik sport liever 6-7 keer per week flink (wat ik tegenwoordig zelfs leuk vind, zodra je een top conditie krijgt wordt het vanzelf leuker, endorfine rocks!!) dan dat ik de hele tijd op m'n eten moet letten. Ik krijg zo'n 2200-2300 kcal per dag binnen, en blijf afvallen. En dat zijn heus niet alleen "gezonde" calorieën hoor

Misschien dat dat helpt voor sommigen hier? Wat haat je minder en is beter te handhaven op lange termijn: sporten of minder eten. I know my answer
pi_78514912
@ vido: als ik eenmaal bezig ben is sporten wel leuk, maar echt leuk genoeg om t zo veel te doen wordt t voor mij nooit. en als allerbelangrijkste reden: ik heb andere dingen die ik veel leuker vind die ik liever in mijn vrije tijd doe... ik heb dan niet genoeg tijd over om veel te sporten (ik doe veel vrijwillig bestuurswerk, en ik zing in heel veel koren en projecten, naast een fulltime baan)

dus voor mij is iets minder eten en een beetje meer bewegen (een gemiddelde) het best haalbare momenteel en wat ik het liefste doe. ik eet 1700-1800 kcal per dag, en val daar mee af, dat vind ik voor nu prima.
Kwak
pi_78515106
De meeste dingen kan je alleen volhouden als je het echt leuk vindt !
Ik heb wel eens een paar keer hard gelopen, en ik kan het wel volhouden maar ik vind het gewoon niet echt leuk.
Daarin tegen ben ik wel weer heel goed met op calorieën letten.
pi_78515276
Na 20 minuten sporten begin ik het wel 'lekker' te vinden. Maar ehh, zie die eerste 20 minuten maar eens door te komen.

Die eerste 20 minuten moeten 'leuk' zijn, of je moet een soort afleiding hebben (favoriete tv-series kijken tijdens het sporten is een aanrader!). De eerste 20 minuten heb ik het gevoel alsof de tijd is vertraagd (iedere minuut duurt langer voor je gevoel), maar daarna lijkt het alsof de klok sneller tikt ("jeetje, nu al afgelopen? ").

Ik heb ook een paar keer geprobeerd te sporten (crosstrainer) met muziek, maar dat vind ik dan toch weer nét niet leuk.
pi_78515360
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:01 schreef sylvesterrr het volgende:
Na 20 minuten sporten begin ik het wel 'lekker' te vinden. Maar ehh, zie die eerste 20 minuten maar eens door te komen.

Die eerste 20 minuten moeten 'leuk' zijn, of je moet een soort afleiding hebben (favoriete tv-series kijken tijdens het sporten is een aanrader!). De eerste 20 minuten heb ik het gevoel alsof de tijd is vertraagd (iedere minuut duurt langer voor je gevoel), maar daarna lijkt het alsof de klok sneller tikt ("jeetje, nu al afgelopen? ").

Ik heb ook een paar keer geprobeerd te sporten (crosstrainer) met muziek, maar dat vind ik dan toch weer nét niet leuk.
ik vind cardio sowieso verschrikkelijk, maar dat moet ik echt van mezelf als ik op de sportschool ben. daar lees ik dan een leuk boek bij om het door te komen. heb thuis geen fitness apparaten dus trv kijken is geen optie.

gewichtheffen vind ik wel echt redelijk leuk. maar niet leuk genoeg om mn leven zo in te richten dat ik 5 keer per week de sportschool in kan.
Kwak
  zaterdag 27 februari 2010 @ 12:13:23 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78515535
Leuke dingen zijn idd een stuk beter vol te houden! Ik ben nog steeds heel blij (dit gaat heel cheesy klinken ) dat ik Zumba heb ontdekt. Ik had altijd een godsgruwelijke rothekel aan alle soorten sport - ik heb halfslachtig geprobeerd te fitnessen en hard te lopen, en ik hield mezelf maar voor dat het wel leuker werd als ik beter werd, maar echt léuk werd het niet Zumba doe ik nu al sinds mei 2009 en ik ga er nog steeds met plezier ongeveer 3 keer per week heen

Ik ben er dan vrij redelijk van overtuigd intussen dat er voor iedereen wel een soort van lichaamsbeweging is die hij/zij leuk kan vinden, je moet alleen soms hard en lang zoeken
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78515580
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Zucht
Ik weet niet hoe oud je bent en wat je fysieke conditie is en hoe zwaar je bent enzo... Maar sporten is niet verplicht als je wilt afvallen. Bewegen is essentieel, ook voor je gezondheid. Maar dat kan vanalles zijn: te voet naar de supermarkt, fietsen naar je werk... Minstens een half uur per dag en niet lafjes slenteren maar stevig de pas erin
pi_78516259
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuke dingen zijn idd een stuk beter vol te houden! Ik ben nog steeds heel blij (dit gaat heel cheesy klinken ) dat ik Zumba heb ontdekt. Ik had altijd een godsgruwelijke rothekel aan alle soorten sport - ik heb halfslachtig geprobeerd te fitnessen en hard te lopen, en ik hield mezelf maar voor dat het wel leuker werd als ik beter werd, maar echt léuk werd het niet Zumba doe ik nu al sinds mei 2009 en ik ga er nog steeds met plezier ongeveer 3 keer per week heen

Ik ben er dan vrij redelijk van overtuigd intussen dat er voor iedereen wel een soort van lichaamsbeweging is die hij/zij leuk kan vinden, je moet alleen soms hard en lang zoeken
(bewegen op muziek in het algemeen) is niet echt mijn ding.

Krachttraining heb ik ook nooit leuk gevonden. Toen ik nog naar de sportschool ging was ik vaak gewoon op de crosstrainer te vinden, dat was namelijk het enige apparaat dat geen kniepijn veroorzaakte.

Gelukkig doe ik iedere zondag ook aan zaalvoetbal (we hebben met 10 man gewoon een zaal gehuurd van de gemeente), dat zorgt tenminste voor afwisseling.

In mijn jeugd heb ik nooit aan rolschaatsen, skeeleren/skaten gedaan. Het lijkt mij eerlijk gezegd wel leuk om in de lente/zomer te gaan skeeleren. Ik heb echter 0,0 ervaring.
pi_78516940
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent en wat je fysieke conditie is en hoe zwaar je bent enzo... Maar sporten is niet verplicht als je wilt afvallen. Bewegen is essentieel, ook voor je gezondheid. Maar dat kan vanalles zijn: te voet naar de supermarkt, fietsen naar je werk... Minstens een half uur per dag en niet lafjes slenteren maar stevig de pas erin
Weet ik, ik probeer wel regelmatig te bewegen voornamelijk fietsen en stevig wandelen.

Maar daar train je je bovenlichaam dus helemaal niet mee en eigenlijk zou ik dus iets met halters of zo moeten doen maar ja ik heb hier een halterset liggen en zie de stoflaag erop iedere dag groeien...
pi_78517748
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

In mijn jeugd heb ik nooit aan rolschaatsen, skeeleren/skaten gedaan. Het lijkt mij eerlijk gezegd wel leuk om in de lente/zomer te gaan skeeleren. Ik heb echter 0,0 ervaring.
Skaten heb je ook geen ervaring voor nodig. Enige wat misschien slim is, is om één a twee lessen te volgen om te leren remmen, heb ik een jaar of 3 geleden ook gedaan, gezien ik daar echt levensgevaarlijk slecht in was Had een lantaarnpaal ofzo nodig om te remmen Voor de rest heb je voor skaten niet een absurd goede conditie nodig (licht aan hoe snel je wil gaan natuurlijk), afgelopen zomer op mijn oude gewicht (ruim 125kg) en conditie (zeer slecht ) deed ik zelfs rondjes van ruim 10km.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 14:40:33 #101
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78519909
Je weet het niet, misschien is skaten wel echt jouw ding! Da's dan weer niks voor mij, ik heb HEEL slechte balans
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78523321
Net een broodje kip-kerrie van de plaatselijke toko op als lunch, verrassend weinig calorieën
pi_78523331
O, het is al bijna 5 uur
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2010 @ 17:51:55 #104
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78525111
Ontbijt: Optimel vla en een donkerbruin sportbink broodje, heel zwaar donker brood met noten en rozijnen .
T: Een Between Free muesliachtige reep, 2 bekertjes water
L: (om half 11 ) Mueslibol en 2 mandarijnen en een blikje cola
T: 2 Snack a Jacks kaas en 1 uur later een banaan
En toen was het alweer 4 uur en had ik opeens onwijze trek en toen heb ik droge bagels verorberd

D: Spruitjes, aardappeltjes en een Valess.
pi_78525339
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:49 schreef junkiexp het volgende:
O, het is al bijna 5 uur
Nee hoor 6 uur

Ik ga zo rundervinken met wokgroente eten

En later op de avond heb ik augurk met salami als tussendoortje
pi_78526007
Er kan geen weekend normaal gegeten worden
Mijn lijstje vandaag
T Een evergreen
L 4 bolletjes met ham en kaas (lang leve het tosti-ijzer)
T een appelkoek
T een appel en 2 kiwi's
D zelfgemaakte pizza met zelfgemaakte saus en belegd met champignons ui paprika achterham en kaas
+ een glas optimel
T cappuccino
T waarschijnlijk wat naturel chips
Verder wel goed gedronken vandaag
pi_78550225
Mijn lijstje:
T 2 deentje melkbroodjes
L bak rijstepap en een wit bolletje met 2 knakworstjes + beetje mayo en ketchup
T een calorie-arm ijsje (fruit below zero )
T appel en een kiwi
D salade en biefstuk met champignons + glas optimel
T bakje yoghurt/cappuccino

(weekenden zijn altijd )
  zondag 28 februari 2010 @ 16:22:46 #108
279894 winka
pi_78555677
Mijn weekenden zijn ook heel raar.. Ik vind het dan het allermoeilijkste om normaal te eten

Toch ben ik in een goed humeur, had me net even gewogen zo midden op de dag, 77.3
pi_78555972
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:22 schreef winka het volgende:
Mijn weekenden zijn ook heel raar.. Ik vind het dan het allermoeilijkste om normaal te eten

Toch ben ik in een goed humeur, had me net even gewogen zo midden op de dag, 77.3
Ik denk dat ik express mijn weegdag naar woensdag zet ipv maandag

Je gaat goed winka
  zondag 28 februari 2010 @ 16:41:22 #110
279894 winka
pi_78556339
Maandag is geen goede weeg dag nee Ik kon in mijn eetpatroon van gister geen normale maaltijden herkennen, heb over de hele dag verspreid gegeten

Het gaat inderdaad lekker, ik stond even stil. Maar nu ik weer regelmatig hardloop, gaat het een stuk beter
pi_78559962
Ik weeg me te vaak eigenlijk zou ik me ook maar 1 keer per week moeten wegen.

O Yoghurt
T Kaas
T ei
L Rundervink met champignons
T ei
T komkommer
D paksoi/champignons/knoflook/kikomangroen
pi_78561260
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

O Yoghurt
T Kaas
T ei
T ei
T komkommer
Als ik jouw menu zou nemen ik denk dat ik werkelijk om kom van de honger
Of wiebelig en dizzy in het hoofd
en wat is kikomangroen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 19:09:33 ]
pi_78561886
zo na 5 weken rommelen met allerlei zaken vanaf morgen weer er stevig tegen aan
in overleg met de dieetist eerst weer starten met 1500 kcal en dan weer opbouwen naar 1800.
Dus vanaf morgen moet ik van mezelf hier weer elke dag een lijstje posten
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_78561931
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:08 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Als ik jouw menu zou nemen ik denk dat ik werkelijk om kom van de honger
Of wiebelig en dizzy in het hoofd
Valt wel mee hoor eiwitten reduceren het honger gevoel.
quote:
en wat is kikomangroen?

Sojasaus waarin minder zout zit
pi_78563647
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:25 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor eiwitten reduceren het honger gevoel.
[..]

[ afbeelding ]

Sojasaus waarin minder zout zit
Ah tof Is het lekker? duh anders zou je het niet eten
Ok vergeet deze nutteloze post

Muks je kan het meid!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 20:07:32 ]
pi_78563938

Net mijn kledingkast afgestruind en wat blijkt 4 broeken waar ik uitgepuild was pas ik weer

Nu heb ik 7 zwarte broeken ik moet eens wat met kleur gaan doen of zo

* er zitten zelfs 3 broeken bij die ik alleen maar 1 keer in het pashokje aan heb gehad
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 20:27:09 #117
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78564572
O: Banaan en Optimel vla
T: Koffie en 2 mandarijnen
L (half 11): 2 donkerbruine broodjes met rookvlees en een appel en water
T: Stukje chocolade (1! niet eens een hele reep ) en een donkerbruin broodje kipfilet en een blikje cola light
T: 1 Evergreen (1 koekje)
D: Tortellini (:@ wel vet maar ik het er zo'n trek in!) met sla met paprika en cherry tomaatjes.
Geen toetje, mijn ritme is van slag omdat ik vanmorgen 7 uur moest beginnen en morgen half 6 .
  zondag 28 februari 2010 @ 20:36:49 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_78565114
Gaan we nog wat plannen in verband met topic #300?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78569364
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:36 schreef Troel het volgende:
Gaan we nog wat plannen in verband met topic #300?
Misschien

Trouwens bij deze wil ik alle dieeters een compliment geven

op de FOK! dieetclub is er al meer dan 172 kilo afgevallen

We zijn goed bezig op naar een betere gezondheid en een beter gevoel over jezelf

Denk eens aan de zomer we hebben nog 3 maanden om een gezonder BMI te bereiken ik ben hard aan het sparen voor de zomer omdat ik allemaal nieuwe kleding ga kopen om te flaneren over de mooiste stranden

Kom op allemaal we kunnen het

[ Bericht 62% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 28-02-2010 21:53:14 ]
pi_78579433
Mogge !

Mijn lijstje voor vandaag :
O : 3 crackers met 50 gram smeerkaas, glas optimel en kop thee
T: 250 ml yoghurt met 2 kiwi's
L: 4 crackers met 100 gram vleeswaar, salade en glas vers sap
T: cracker met kaas
D: roerbak groene kool met puree
T: handje zoute stokjes
S: 2 uur competitie bowlen, 30 min fietsen
pi_78580086
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Misschien

We zijn goed bezig op naar een betere gezondheid en een beter gevoel over jezelf

Denk eens aan de zomer we hebben nog 3 maanden om een gezonder BMI te bereiken ik ben hard aan het sparen voor de zomer omdat ik allemaal nieuwe kleding ga kopen om te flaneren over de mooiste stranden

Wat een heerlijk oppeplijstje dat kon ik wel gebruiken

Mijn lijstje vandaag:
O Glas optimel en een glas fruitontbijt
T 250ml kwark
T een appel en een kiwi
D wortels aardappels kipfileten een slavink +glas optimel
T bakje probiotische yoghurt cappuccino

expres vandaag niet gewogen, verplaatst naar woensdag

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 22:08:40 ]
pi_78580634
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

O Yoghurt
T Kaas
T ei
T ei
T komkommer
En dan zeggen ze dan dat ik weinig eet

O 2 plakjes ontbijt koek met boter,glas melk
T handjevol druiven, manderijn, koffie verkeerd
L 2 sneeen volkoren brood met kaas, gas vruchtensap
T koffie verkeerd
D de dag hap op het werk (meestal wel groenten, aanrdelgratinier en vlees of pasta) en yohurt met vers fruit
2 glazen 7 up

Verder zoveel mogelijk water al kom ik nog niet aan de 1,5 liter ofzo

Gewicht blijft beejte stabiel nu, maar komt denk ik ook omdat ik veel avond diensten heb
Dus het avond eten is meestal erg calorieen rijk
  maandag 1 maart 2010 @ 09:17:50 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_78580675
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Misschien

Vergeet niet dat er een flink aantal mensen van de lijst zijn "afgevallen". Als die er weer bij staan zijn we als groep zo meer dan 500 kilo kwijt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78580792
begin nu wel langzaam aan ook complimenten te krijgen over dat ik ben afgevallen
pi_78594049
Het is vandaag complimentendag, dus de complimentjes kunnen gegeven worden...

Ik baal, door een combi van vanalles ben ik deze maand niet afgevallen, maar redelijk wat aangekomen.

Nu maar weer eens die verdomde knop om, en niet alles wat ik voel in eten uit proberen te drukken...
pi_78594293
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:24 schreef candygirl het volgende:
begin nu wel langzaam aan ook complimenten te krijgen over dat ik ben afgevallen
Ik niet terwijl er bijna 8 kilo eraf is
pi_78594976
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:55 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik niet terwijl er bijna 8 kilo eraf is
Gewoon doorbikkelen. Bij mij was het ook pas na 12 kilo ofzo. Maar toen zei ineens iedereen er iets van! En bij 16 kilo opnieuw! Blijkbaar gaat het in fases.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:18:21 #128
279894 winka
pi_78595207
Herkenbaar Ik ben nu 11 en een halve kilo afgevallen en vandaag hoorde ik tot drie keer toe dat ik zo afgevallen was

Typisch dat het zo laat wordt opgemerkt door anderen
pi_78596179
Het hangt er ook vanaf wie hoor, als je iemand een tijdje niet hebt gezien dan gaat dat volgens mij veel sneller
Iemand die je dagelijks ziet valt het niet zo op denk ik
  maandag 1 maart 2010 @ 18:26:57 #130
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78600573
Het ligt er daarnaast OOK nog aan dat mensen soms niet vragen of je afgevallen bent omdat het pijnlijk kan zijn voor mensen als ze afgevallen zijn zonder dat het de bedoeling was. Het kan namelijk ook een bijverschijnsel zijn van een ziekte. Ik vraag/zeg het ook altijd pas tegen iemand als ik zeker weet dat ze niks mankeren (dat is dus bij personen die je niet zo heel goed kent, zoals collega's).

En bij mij zag men het overigens pas na 10-15kg. Ondertussen begin ik vragen te krijgen als "ben je nog niet klaar?" terwijl ik nog steeds op "ongezond" (BMI 26,5 ofzo) gewicht zit.
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 19:27:43 #131
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78603937
87,3
pi_78604039
WAARSCHUWING!

Als je een koolhydraatarm dieet volgt en op een gegeven moment weer vezels/granen gaat eten.
Zorg er dan voor dat je in de buurt bent van een toilet met ruim voldoende wc-papier.

Ik ging me vandaag toch aan de racekak na het ontbijt met muesli

Nu is het weer gestabiliseerd maar je moet er niet aan denken dat je b.v. aan het reizen ben en dan .....

[ Bericht 0% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 01-03-2010 19:51:18 ]
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 19:34:39 #133
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78604377
Ik moest een beetje lachen sorry .
pi_78604568
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:34 schreef Skaai het volgende:
Ik moest een beetje lachen sorry .
Ik kan er ook om lachen hoor het ging net aan goed
pi_78610508
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WAARSCHUWING!

Als je een koolhydraatarm dieet volgt en op een gegeven moment weer vezels/granen gaat eten.
Zorg er dan voor dat je in de buurt bent van een toilet met ruim voldoende wc-papier.

Nu is het weer gestabiliseerd maar je moet er niet aan denken dat je b.v. aan het reizen ben en dan .....
Na mijn proefperiode met Modifast Intensive was ik ook vaste klant van het toilet. Niet fijn inderdaad.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:22:08 #136
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78614176
Ik snap al die xxx-vermijdend of xxx-arme diëten (xxx = koolhydraten of vetten, of whatever) sowieso niet... Behalve medisch voorgeschreven vormen dan, zoals natrium arme diëten. Wat is nu het nut van bijna geen koolhydraten binnenkrijgen? De energie komt toch wel op een andere manier je lichaam binnen, en uiteindelijk zit je waarschijnlijk aan het einde van de dag aan dezelfde hoeveelheid kilocalorieën waar je van "rond moet komen".

Ik eet zelf al jaren elke ochtend een flinke kom Brinta als ontbijt. Ik kan met niet voorstellen dat er iets bestaat met meer koolhydraten dan dat En het vult ook nog als een dolle, ik vergeet soms m'n tussendoortje en heb dan zelfs om 13.00u nog geen honger (ik ontbijt om 6.30u)... Zal waarschijnlijk aan de voedingsvezels liggen. Brinta for life!

Gewoon normaal eten, alle voedingsstoffen met mate, that's the way to go.

Ow, en wat wilde je dan toen ter ere van post #300 Troel? Ik ben wel benieuwd...
pi_78614606
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Vido het volgende:
Ik snap al die xxx-vermijdend of xxx-arme diëten (xxx = koolhydraten of vetten, of whatever) sowieso niet... Behalve medisch voorgeschreven vormen dan, zoals natrium arme diëten. Wat is nu het nut van bijna geen koolhydraten binnenkrijgen? De energie komt toch wel op een andere manier je lichaam binnen, en uiteindelijk zit je waarschijnlijk aan het einde van de dag aan dezelfde hoeveelheid kilocalorieën waar je van "rond moet komen".

Ik eet zelf al jaren elke ochtend een flinke kom Brinta als ontbijt. Ik kan met niet voorstellen dat er iets bestaat met meer koolhydraten dan dat En het vult ook nog als een dolle, ik vergeet soms m'n tussendoortje en heb dan zelfs om 13.00u nog geen honger (ik ontbijt om 6.30u)... Zal waarschijnlijk aan de voedingsvezels liggen. Brinta for life!

Gewoon normaal eten, alle voedingsstoffen met mate, that's the way to go.

Ow, en wat wilde je dan toen ter ere van post #300 Troel? Ik ben wel benieuwd...
Hoi,

Het gaat erom dat je je lichaam forceert om vet te gebruiken als energiebron ipv suikers.
Dan ga je vanzelf ook je eigen vet verbranden om aan je energiebehoefte te kunnen voldoen

Lees anders eens wat meer hierover zat info op het internet te vinden
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:12:56 #138
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78630605
Okay lieve mensen.

Ik ben Matz en ik moet ook dringen afvallen.

En ik ben heel bang want ik heb stackers gekauft en ik heb net een stacker 4 opgegeten..
Wacht in spanning of ik ook ga stuiteren... =P

Verder nog de vraag..
Wat voor sporten doen jullie?
Ik doe al maanden cardio (zo'n 3x per week) maar het enige wat eraf gaat is mijn KONT en ik hield wel van mijn KONT terwijl mijn buik er juist af moest/moet en de kg nog steeds evenveel zijn.. d'oh!!!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:15:05 #139
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78630692
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WAARSCHUWING!

Hahaha bofkont.
Ik kan vezels eten wat ik wil maar sotelgang is altijd moeilijk... miss moet ik maar meer drinken.
Iif succes met de racekak dat lijkt me nou ook weer niet zo fijn.. vooral als het zomaar komt opzetten
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:43:04 #140
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78634094
nou matz, stackers zijn zo ongeveer het domste en ongezondste wat je kan doen om af te vallen. ik zeg: wegmieteren en gezond gaan eten en meer bewegen.
Kwak
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:45:10 #141
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78634187
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
nou matz, stackers zijn zo ongeveer het domste en ongezondste wat je kan doen om af te vallen. ik zeg: wegmieteren en gezond gaan eten en meer bewegen.
Oh. Ga ik dood?
Ik sport heus... maar ik blijf aldoor een mollig mokkeltje en dat sucks.
Zal ik neit gewoon het potje proberen totie op is? Tegen die tijd is het zwembad weer open en schijnt de zon en kan ik het weer helemaal zelf zonder energydrink of pillen...
Maar ik bedoel serieus, you had bad experience met de stackerds?
pi_78634818
Ik heb geen ervaring met stackers ik heb er ook nog nooit van gehoord
De dag loopt tot nu toe een beetje raar maar goed het kon even niet anders
O glas fruitontbijt en een glas optimel
T 250ml kwark
T 2 yoghurtsultana's
L 3 melkbroodjes
planning:
T een appel een kiwi en wat druifjes
D broccoli krieltjes en stukje kipfilet
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:13:00 #143
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78635311
Ik denk dat u goed bezig bent, lovelylady.
Vooral dat broccoli. Broccoli overwint alles.

Aber wat is melkbroodjes??
pi_78635647
LovelyLady, het valt mij op dat je op sommige dagen echt keurig eet, en op andere dagen -in mijn ogen- veel teveel suikers. Zoals vandaag. Ontbijt: suiker, sultana's: suiker, melkbroodjes: suiker, fruit: suiker, yoghurt: suiker (en dan ga ik ervan uit dat je kwark naturel is).
Niet dat je doodgaat van suiker, maar je maakt jezelf het afvallen zo niet makkelijk.

Matzzie, als ik zo die foto op je blog bekijk (gesteld dat jij dat bent), dan ben je helemaal niet superdik ofzo. Waarom dan gaan kutten met je gezondheid? Stackers zijn niet goed voor je, gezond eten en sporten is dat wel. Zo simpel is dat.
pi_78640910
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
LovelyLady, het valt mij op dat je op sommige dagen echt keurig eet, en op andere dagen -in mijn ogen- veel teveel suikers. Zoals vandaag. Ontbijt: suiker, sultana's: suiker, melkbroodjes: suiker, fruit: suiker, yoghurt: suiker (en dan ga ik ervan uit dat je kwark naturel is).
Niet dat je doodgaat van suiker, maar je maakt jezelf het afvallen zo niet makkelijk.
ik weet het op de 1 of andere manier moet ik gewoon suiker hebben
kwark is van optimel, probiotische yoghurt bevat ook geen suiker
pi_78641521
Geen toegevoegde suiker, nee.

Nou ja. Het lijkt mij wel iets om rekening mee te houden. Van cold-turkey afkicken kun je wel wat klachten krijgen (hoofdpijn, moe, chagrijnig), en heel erg suiker-arm eten is ook niet zo fijn, maar kun je niet gewoon een beetje minderen?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:01:37 #147
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78644819
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Hoi,

Het gaat erom dat je je lichaam forceert om vet te gebruiken als energiebron ipv suikers.
Dan ga je vanzelf ook je eigen vet verbranden om aan je energiebehoefte te kunnen voldoen

Lees anders eens wat meer hierover zat info op het internet te vinden
Te veel energie inname wordt omgezet in lichaamsvet, het maakt daarbij niet uit of die energie je lichaam binnenkomt in de vorm van vetten, eiwitten of koolhydraten. Je eet minder koolhydraten, en krijgt dus minder energie binnen in de vorm van koolhydraten. Je krijgt de energie echter wel binnen in de vorm van eiwitten of vetten. Per saldo dus bijna geen verschil.

Gewichtsverlies: meer energie (calorieën) verbruiken dan binnenkrijgen. Ik ben al meer dan 30kg afgevallen zonder bepaalde voedingsstoffen te vermijden. Simpelweg door voorheen genoemde "formule" te volgen, it ain't rocket science
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:10:20 #148
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78645139
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:12 schreef Charmedmatzzie het volgende:
Okay lieve mensen.

Ik ben Matz en ik moet ook dringen afvallen.

En ik ben heel bang want ik heb stackers gekauft en ik heb net een stacker 4 opgegeten..
Wacht in spanning of ik ook ga stuiteren... =P

Verder nog de vraag..
Wat voor sporten doen jullie?
Ik doe al maanden cardio (zo'n 3x per week) maar het enige wat eraf gaat is mijn KONT en ik hield wel van mijn KONT terwijl mijn buik er juist af moest/moet en de kg nog steeds evenveel zijn.. d'oh!!!
Helaas pindakaas: plaatselijke vetverbranding is onmogelijk. Elk product dat beweert plaatselijke vetverbranding te realiseren is een fabeltje. Het maakt daarbij ook niet uit welke sport je doet, als jouw lichaam "kiest" je kontvet te verbranden met de energie die je verbruikt, dan zal je lichaam dat doen bij zowel traplopen als zwemmen. Dit klinkt inderdaad niet logisch, je zou verwachten dat vet verdwijnt waar je je spieren gebruikt, maar toch werkt dat niet zo. Je zult dus door moeten gaan met afvallen tot je buik "aan de beurt is". Ze heten niet voor niets probleemzones Dus cardio kun je gewoon blijven doen. Ben overigens niet bang om ook wat aan krachttraining te doen... Grotere spieren verbranden meer energie (vet), en het vormt je lichaam ook nog eens. Ow, en vrouwen krijgen heus niet van die bodybuilder spieren hoor

Stackerds heb ik overigens zelf geen ervaring mee, een collega van me wel. Die werd er zo opgefokt van dat ie zich ziek heeft gemeld en de zooi heeft weggegooid.
pi_78645316
Kut, een kilotje teruggevallen.
Veel jarigen op het werk en mijn vriendin was een week niet thuis was duidelijk de oorzaak.
We hebben een watercooler op het werk, dus ik drink nu overdag 2 liter water ( en 2 liter koffie )
pi_78649275
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
Geen toegevoegde suiker, nee.

Nou ja. Het lijkt mij wel iets om rekening mee te houden. Van cold-turkey afkicken kun je wel wat klachten krijgen (hoofdpijn, moe, chagrijnig), en heel erg suiker-arm eten is ook niet zo fijn, maar kun je niet gewoon een beetje minderen?
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?
pi_78649545
O Yoghurt
T ham
T cottage chees
L salade
T komkommer
T tomatengroetensap
D zelfgemaakte zeevruchtensoep* lekker

* zo maak je dat dus;
Wok GROTE vlam eronder
olijfolie erin 1 ui erbij dan 200 gram zeevruchten halve voet knoflook eetlepel sambal plus een scheut sojasaus kikkoman groen vervolgens asperges erbij en afblussen met ruim water.

Weer tot koken laten komen en klaar

dinsdag 2 maart 2010 @ 20:52:24 #152
279894 winka
pi_78653028
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?
Tuurlijk LovelyLady En het gaat toch hartstikke goed
Ik vind het het juist knap dat je na mindere dagen ook weer hele goede dagen hebt Bij mij is het vaak alles of niets, dus zodra ik ook maar iets ongezond eet, dan denk ik dat het mislukt is..
pi_78660081
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Da's misschien het nadeel van alleen lijstjes zien op een internetforum - ik heb geen idee hoe jij er in je hoofd mee bezig bent. Maar het voordeel voor jou: als je geen zin hebt in mijn mening, kun je me gewoon negeren
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:43:22 #154
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78660769
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:45 schreef Charmedmatzzie het volgende:

[..]

Oh. Ga ik dood?
Ik sport heus... maar ik blijf aldoor een mollig mokkeltje en dat sucks.
Zal ik neit gewoon het potje proberen totie op is? Tegen die tijd is het zwembad weer open en schijnt de zon en kan ik het weer helemaal zelf zonder energydrink of pillen...
Maar ik bedoel serieus, you had bad experience met de stackerds?
nou ja, t is gewoon een soort speed, en ik zou dat niet aanraden om te gebruiken om af te vallen. net zo min als ik iemand zou aanraden om coke te nemen om zn tentamens te leren...

verder geen ervaring mee, ik doe niet aan pillen.

pillen nemen is een uiting van het feit dat je wel wilt afvallen, liefst snel, maar er niet het benodigde werk, of liever: de benodigde levensverandering voor wilt ondergaan...

misshcien val je er mee af, maar blijvend is het dan toch niet (en dan heb ik het over blijvend langer dan een jaar)
Kwak
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:45:57 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78660936
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:01 schreef Vido het volgende:

[..]

Te veel energie inname wordt omgezet in lichaamsvet, het maakt daarbij niet uit of die energie je lichaam binnenkomt in de vorm van vetten, eiwitten of koolhydraten. Je eet minder koolhydraten, en krijgt dus minder energie binnen in de vorm van koolhydraten. Je krijgt de energie echter wel binnen in de vorm van eiwitten of vetten. Per saldo dus bijna geen verschil.

Gewichtsverlies: meer energie (calorieën) verbruiken dan binnenkrijgen. Ik ben al meer dan 30kg afgevallen zonder bepaalde voedingsstoffen te vermijden. Simpelweg door voorheen genoemde "formule" te volgen, it ain't rocket science
ik doe zelf ook niet aan low-carb o.i.d. maar het is wel zo dat sommige mensen er baat bij hebben dat ze door vetten en eiwitten langer verzadigd zijn, en hun bloedsuiker stabieler is. in die zin geloof ik wel dat low carb eten je kan helpen beter af te vallen. alleen moet je wel voorzichtig zijn met opbouwen [edit] van carbs na je afvalperiode [/edit]

ik ben zelf niet zo'n voorstander van absoluut low carb - door dat volle gevoel eet je vaak toch wel weinig kcal, en je mist wel bepaalde voedingsstoffen...

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 02-03-2010 23:46:52 ]
Kwak
pi_78663517
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik doe zelf ook niet aan low-carb o.i.d. maar het is wel zo dat sommige mensen er baat bij hebben dat ze door vetten en eiwitten langer verzadigd zijn, en hun bloedsuiker stabieler is. in die zin geloof ik wel dat low carb eten je kan helpen beter af te vallen. alleen moet je wel voorzichtig zijn met opbouwen.

ik ben zelf niet zo'n voorstander van absoluut low carb - door dat volle gevoel eet je vaak toch wel weinig kcal, en je mist wel bepaalde voedingsstoffen...
Hoi,

Vooral het stabieler worden van mijn bloedsuikerspiegel is de factor die doorslaggevend is.
Ik heb nu geen vreetbuien meer omdat ik minder honger/trek heb iets wat ik met andere dieeten nog nooit ervaren heb daarmee werd ik gek van de honger/trek.

Ik eet wel koolhydraten trouwens maar ik, let wel op dat het er weinig zijn momenteel maximaal 40 gram per dag.

dinsdag 2 maart 2010 @ 23:49:01 #157
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78664407
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Hoi,

Vooral het stabieler worden van mijn bloedsuikerspiegel is de factor die doorslaggevend is.
Ik heb nu geen vreetbuien meer omdat ik minder honger/trek heb iets wat ik met andere dieeten nog nooit ervaren heb daarmee werd ik gek van de honger/trek.

Ik eet wel koolhydraten trouwens maar ik, let wel op dat het er weinig zijn momenteel maximaal 40 gram per dag.

ik heb geen eetbuien meer doordat ik simpelweg overdag meer gezonde dingen eet (6 boterhammen, een ontbijt, extra salade, elke drie uur iets eten), lijngericht eten is voor veel mensen de grootste trigger (overdag te weinig eten). door low-carb zit je voller en heb je daar idd. ook minder last van. maar het werkt niet voor iedereen zo. ik werd strontchaggo van de kleine hoeveelheden, voelde me helemaal niet verzadigder enzo...
Kwak
pi_78664736
Inderdaad, vreetbuien hebben. Ik heb er ook helaas last van.

En ik blijf ook honger hebben, de hele dag door.
Nu snack (frikandellen etc) al veel minder!

maar hoe kom ik van die "constante" honger af?
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:20:11 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78665635
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:58 schreef Happie11 het volgende:
Inderdaad, vreetbuien hebben. Ik heb er ook helaas last van.

En ik blijf ook honger hebben, de hele dag door.
Nu snack (frikandellen etc) al veel minder!

maar hoe kom ik van die "constante" honger af?
minder snelle suikers (zittne in bewerkte producten, koekjes, chips, chocolade, witbrood, frisdrank, vruchtensap)
meer volkoren producten en eiwitten
je maaltijden meer over de dag verdelen, en per keer minder eten, dan krimpt je maag (vrij snel al!!)

de uitleg:
je moet de maag zien als een balonnetje, normaal issie klien, als je eet wordt ie groter en als ie een bepaalde rek krijgt krijg je het signaal "vol" MAAR daar zit een vertraging in van een minuut of twintig. daarom moet je ook niet te snel eten.

als het eten verteert, krimpt je maag weer, en op een bepaalde krimp krijg je het signaal "er moet nieuw eten in". maar als je maag door veel eten erg opgerekt is, een soort lubberende ballon, dan krijg je zowel minder snel het seintje "vol" én het seintje "meer eten" als je maag nog best wel vol/uitgerekt is.... daardoor rekt ie nog meer op, etc...

een andere honger trigger is een lage bloedsuiker/hoge insulinespiegel. als je snelle suikers eet, dan stijgt je bloedsuker erg snel, daardoor maakt je lichaam veel insuline aan om die suiker te doen dalen. dat heeft twee effecten: als je insuline aanmaakt krijg je een hongerprikkel, én omdat je veel insuline aanmaakt daalt je bloedsuiker ook weer heel snel, waardoor je nóg meer trek krijgt, vooral in meer suiker.

als je let op bovenstaande dingen (6 eetmomenten per dag, voldoende gezonde voeding) dan krijgen eetbuien veel minder kans om greep op je te krijgen.
Kwak
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:35:00 #160
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78666044
Toch maar eens lezen, want ik heb me vanavond weer vergast op een zak chips.
pi_78670521
ben weer beetje bijgekomen, geen eetbuien ofzo maar hormonen compleet door de war.
Zal daar ook wel iets mee te maken hebben.
pi_78681114
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:30 schreef candygirl het volgende:
ben weer beetje bijgekomen, geen eetbuien ofzo maar hormonen compleet door de war.
Zal daar ook wel iets mee te maken hebben.
Zwanger

Mijn lijstje vandaag:
T een eierkoek + nog een speculaasje bij een vriendin bij de koffie
L 2 waldkornbollen (1 met kaas en 1 met achterham) glas optimel
T een appel en wat druifjes
D gebakken krieltjes, spercieboontjes en kipfilet
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 15:41:27 #163
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78685382
Vandaag heb ik laat (uurtje of half 11 ) ontbeten, bakje yoghurt (met een beetje suiker, ha!) 2 kiwi's en 2 beschuitjes met een likje boter en halvajam. Tussendoor een beetje veel chippies en zojuist een restje pasta van gisteren. Vanavond preischotel van moeders, met mager gehakt en 30+ kaas awww.
Vanavond NL - VS in de Arena!
pi_78744097
Er staat een qua voedsel/drank een kwaadaardig weekend voor de deur.

Hoe kan ik de schade het beste beperken?

Ik wil feesten

Maar niet aankomen of niet meer dan 1 kilo of zo aankomen.

Maar als ik al naar 1 pint bier kijk ben ik al 2 kilo zwaarder
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:39:48 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78755201
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er staat een qua voedsel/drank een kwaadaardig weekend voor de deur.

Hoe kan ik de schade het beste beperken?

Ik wil feesten

Maar niet aankomen of niet meer dan 1 kilo of zo aankomen.

Maar als ik al naar 1 pint bier kijk ben ik al 2 kilo zwaarder
ja, je wil t of je wil t niet...

dat is t gevaar van strneg low-carb eten, dan kom je snel aan als je uit de bocht vliegt.

je kunt dus kiezen: of je inhouden, of aankomen...
Kwak
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:38:12 #166
279894 winka
pi_78762897
Gister uit geweest en ik kan dus niet meer tegen drank Ben een beetje misselijk ben altijd benieuwd hoeveel je moet eten/drinken op een avond om weer aan te komen? Of kan dat niet in één avond?

Vanochtend toch nog even gewogen en ik weeg nu 77.1
pi_78765495
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Inmiddels 98,3kg.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:05:25 #168
279894 winka
pi_78765942
pi_78766045
Wat het veranderen verbeteren van je leefpatroon (gezonder eten + sporten) al niet kan doen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:03:55 #170
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78768322
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef winka het volgende:
Gister uit geweest en ik kan dus niet meer tegen drank Ben een beetje misselijk ben altijd benieuwd hoeveel je moet eten/drinken op een avond om weer aan te komen? Of kan dat niet in één avond?

Vanochtend toch nog even gewogen en ik weeg nu 77.1
Voor één kilo lichaamsvet moet je 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrandt. Eén kilo vet in je voeding geeft 9.000 calorieën, maar 13% daarvan gaat naar lipiden (de bouwsteen van vet). Dus andersom geldt ook: verbrand 7.777 calorieën meer dan je binnenkrijgt, en je hebt één kilo lichaamsvet verbrandt.

Op één avond 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrand, is onmogelijk. Op een feestje sta, loop en dans je namelijk ook nog. Dus "bruto" zou je dan meer dan 10.000 calorieën moeten eten/drinken Het kan natuurlijk wel dat de weegschaal een kilo in de plus aangeeft, maar daar zit veel vocht bij (omdat je waarschijnlijk ook veel zout hebt binnengekregen).

Grats on the weight by the way
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:01:14 #171
279894 winka
pi_78780484
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:03 schreef Vido het volgende:

[..]

Voor één kilo lichaamsvet moet je 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrandt. Eén kilo vet in je voeding geeft 9.000 calorieën, maar 13% daarvan gaat naar lipiden (de bouwsteen van vet). Dus andersom geldt ook: verbrand 7.777 calorieën meer dan je binnenkrijgt, en je hebt één kilo lichaamsvet verbrandt.

Op één avond 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrand, is onmogelijk. Op een feestje sta, loop en dans je namelijk ook nog. Dus "bruto" zou je dan meer dan 10.000 calorieën moeten eten/drinken Het kan natuurlijk wel dat de weegschaal een kilo in de plus aangeeft, maar daar zit veel vocht bij (omdat je waarschijnlijk ook veel zout hebt binnengekregen).

Grats on the weight by the way
Thanks!

Ha wat een verhaal over de de calorieën I Hoe weet je dat allemaal?

k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomen Ik heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:47:29 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78784735
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:

[..]

Thanks!

k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomen Ik heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
ik werd ook altijd heeeeel misselijk van rum... brrr...
Kwak
pi_78786285
Zooo dit dikkerdje meldt zich ook weer even. Er moeten er 20 af. Er zijn er 9 af. Dus ik zeg; lekker bezig!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_78786596
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zooo dit dikkerdje meldt zich ook weer even. Er moeten er 20 af. Er zijn er 9 af. Dus ik zeg; lekker bezig!

bijna op de helft
pi_78786682
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:02:43 #176
279894 winka
pi_78807188
Goed zeg!

Ik ben ook in een - bui, vanochtend weer even op de weegschaal gestaan, 76.2 (ik ben ongesteld en houd dan van te voren veel vocht vast)
pi_78807254
Ik sla deze week over (ook ongesteld en ik zit niet zo lekker in mijn vel)
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:10:07 #178
279894 winka
pi_78807316
Waardeloos is dat he? Ik voelde me de afgelopen dagen echt als een natte krant. Ik moest al huilen als mijn veters loszaten Sterkte

Het enige waar ik dan naar uitkijk is het moment waarop het allemaal losbarst.. Ik weet dat ik namelijk dan sowieso afgevallen ben
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:04:29 #179
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78813038
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:

[..]

Thanks!

Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk was
pi_78815827
1200 kcal in 60 minuten? Volgens mijn crosstrainer verbrand ik 320kcal in 40 minuten (480 in 60 minuten dus). Ik begin uiteraard op een lekker laag tempo, en iedere 10 minuten verhoog ik het tempo.

Ik heb helaas nog niet zo'n goede conditie om op een nog hogere intensiteit te sporten.
pi_78815974
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
wat goed
Ja doei.
pi_78818707

Vanmorgen zat ik op de helft. Maar het telt past bij 3 dagen, dus nog geen extra ...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:13:44 #183
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78820972
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:26 schreef sylvesterrr het volgende:
1200 kcal in 60 minuten? Volgens mijn crosstrainer verbrand ik 320kcal in 40 minuten (480 in 60 minuten dus). Ik begin uiteraard op een lekker laag tempo, en iedere 10 minuten verhoog ik het tempo.

Ik heb helaas nog niet zo'n goede conditie om op een nog hogere intensiteit te sporten.
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het wel
pi_78839037
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Vido het volgende:

[..]

Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het wel
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.

Yep, dat is één van mijn problemen. Ik leg de lat vaak te hoog, zoals ook bij fietsen: in plaats van een uur rustig fietsen fiets ik een kwartier te hard waarna ik bijna uitgeput van m'n fiets val.
pi_78840663
Dus je geeft al antwoord op je eigen vraag.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:22:22 #186
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78844522
quote:
Op zondag 7 maart 2010 08:42 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.

Yep, dat is één van mijn problemen. Ik leg de lat vaak te hoog, zoals ook bij fietsen: in plaats van een uur rustig fietsen fiets ik een kwartier te hard waarna ik bijna uitgeput van m'n fiets val.
Ik denk dat jij een ander soort crosstrainer hebt dan waar ik op train. 20 kilometer per uur is namelijk onmogelijk op de crosstrainers bij ons op de sportschool, meer dan 17-18 heb ik nog nooit iemand zien halen. En dat houden ze dan ook maar 2 minuten vol.

Heb je zo'n huis-, tuin- en keuken-crosstrainer voor thuis? Dan zeggen de nummertjes die ie weergeeft namelijk erg weinig heb ik ondervonden toen ik er een keer voor de grap op ging staan bij de Sport 2000
pi_78849962
3,5 jaar geleden heb ik ¤ 495 neergeteld voor de Infiniti ST950. Niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste.
pi_78856845
Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!

Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten . Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.

Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
And so the lion fell in love with the lamb
  zondag 7 maart 2010 @ 22:02:09 #189
279894 winka
pi_78865595
Succes Bamba met afvallen en welkom in het topic In de OP staat hoe je gegevens in het lijstje kunnen komen
pi_78872066
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:

Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten . Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.

Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
Hoi,

Ik heb ook het Dr. Frank boek en las daar idd in dat het in sommige gevallen zelfs kan leiden tot het niet meer hoeven toevoegen van insuline. Ik hoop voor je dat dit jou ook lukt

Succes

Trouwens ik heb me netjes gedragen in dit weekend en ben er trots op
Veel verleidingen heb ik kunnen weerstaan niet alle maar ik heb de schade beperkt kunnen houden.
  maandag 8 maart 2010 @ 00:29:41 #191
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78872590
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:

als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.

ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid

edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.

maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aan Dr Frank
Kwak
pi_78876848
your BMI index is 29.1

Ondanks het weekend gaat het nog steeds gestaag omlaag

Had ik dit maar jaren eerder geweten ....

Maar goed we leven in het heden en nu kan ik er makkelijk iets aan doen
pi_78876940
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.

ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid

edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.

maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aan Dr Frank
Sorry hoor maar waarop baseer je je uitspraken?

Het Dr Frank dieet reduceert het aantal koolhydraten tot 20 a 30 gram per dag. Dat is wat anders als helemaal geen koolhydraten.

En natuurlijk zijn er mensen die zich niet aan het advies van Dr Frank (En vele andere) houden en te lang door gaan.
Advies is na 10 % afname van gewicht stoppen lange dieetpauze nemen en dan eventueel verder gaan.

Na het stoppen met diëten wordt aangeraden om niet met je oude eetpatroon door te gaan maar nog steeds op te letten op wat je eet.

Ik ga lekker door hoor met een Koolhydraatarm dieet
pi_78877029
en wat doe je erna? weer 'gewoon' eten?
Ja doei.
pi_78877091
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:01 schreef motorbloempje het volgende:
en wat doe je erna? weer 'gewoon' eten?
Weer "gewoon eten" met wat je geleerd hebt.

Dus letten op suikers en koolhydraten je kan ze wel af en toe eten maar niet zo veel als voorheen.

Maar voor elk dieet geldt dat je na het eigenlijke afvallen op moet blijven letten.

Als je dat niet doet kan je net zo goed nergens aan gaan beginnen
pi_78877604
en je denkt dat je dat vol gaat houden?

'oppassen' met koolhydraten en suikers is iets anders dan ze minimaliseren....

dieten.. ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die ze doen.... 'ja, nee, deze is echt anders! bij deze houd je wel resultaat!!!!' ! ja, dat zeiden de andere 104 dietisten met hun geweldige idee ook crashen --> 'gewoon leven' werkt niet... crashen --> zo door leven --> gezondheid..

wat is er mis met gewoon gezond eten en meer sporten zonder allerlei 'trucjes' ?
Ja doei.
pi_78878160
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:04 schreef Vido het volgende:

[..]

Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk was
Dat is totaal niet realistisch, zelfs niet als je vrij zwaar bent. De berekeningen op zo'n apparaat zijn verre van nauwkeurig.
pi_78878627
Zou kunnen dat het om kiloJoules gaat en niet om kilocalorieën, apparaten meten vaak in joules. 1200 kcal in een uur klopt idd van geen kant.
pi_78882448
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.
pi_78882759
het probleem zit hem in dat 'weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon'. Dat houdt dus in dat het dieet dat niet is, en daarom vraag ik me af wat de meerwaarde is van het volgen van zo'n dieet en weten dat het ongezond is, boven meteen gezond en evenwichtig leven en dan maar wat minder snel afvallen?
Ja doei.
pi_78883581
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
het probleem zit hem in dat 'weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon'. Dat houdt dus in dat het dieet dat niet is, en daarom vraag ik me af wat de meerwaarde is van het volgen van zo'n dieet en weten dat het ongezond is, boven meteen gezond en evenwichtig leven en dan maar wat minder snel afvallen?
voor mij is het nu gewoon belangrijk om behoorlijk wat kilo's af te vallen voor m'n suikerziekte. En als dat dieet me daarmee goed op weg helpt en mijn huisarts vind het een goed idee..
  maandag 8 maart 2010 @ 18:12:46 #202
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78898832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef Ciske- het volgende:
Zou kunnen dat het om kiloJoules gaat en niet om kilocalorieën, apparaten meten vaak in joules. 1200 kcal in een uur klopt idd van geen kant.
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/ Daar kun je van veel activiteiten de hoeveelheid energie die je verbruikt meten. Geen idee of ze kloppen, heb ze namelijk net pas ge-Googled

Verder kan het me eerlijk gezegd weinig schelen of het nou 120 of 1200 calorieën zijn die ik verbrand. Ik weet dat ik met dagelijks 60 minuten crosstrainen en 2200-2300 calorieën per dag binnenkrijgen tot nu toe 31kg ben afgevallen... Er is geen dieetgoeroe die daar aan kan tippen.

En om mijn mening ook maar te geven op Dr. Frank: onzin, kant en klare onzin. De zoveelste "dokter" die geld wil verdienen aan de steeds dikker wordende bevolking. En ik kan hem geen ongelijk geven, zolang er mensen zijn die erin blijven trappen, zullen dit soort onzinverkopers er altijd zijn. Je kunt niet je hele leven op je eten letten, dat houdt niemand vol. Beetje bij beetje zul je als je klaar bent met je dieet weer meer koolhydraten gaan eten. Op het begin kun je het nog beperken, maar je gaat jezelf steeds meer "gunnen" tot je weer terug bij af bent.

Gewoon sporten in plaats van diëten. Niet bitchen dat je daar geen tijd voor hebt. Ik werk ook 45-50 uur per week plus op vrijdagavond nog vrijwilligerswerk plus m'n eigen huis (alleenstaand). Wat doe je liever? 's Avonds voor de TV hangen kijkend naar een film die je waarschijnlijk al gezien hebt alleen nu onderbroken door 7 minuten reclame elk kwartier, of iets aan je gezondheid doen? En dan kun je daarna altijd nog voor de TV hangen...

Ow, en natuurlijk heb je bij sporten ook "quiters". Maar sporten is in mijn ogen veel beter vol te houden op lange termijn. Sporten heeft namelijk allerlei voordelen die diëten niet heeft, zoals: sociale contacten, verslaving (endorfine ), goed voor meer dan alleen gewichtsverlies qua gezondheid, het wordt leuker naarmate je beter wordt, et cetera.
pi_78900877
Dr. Frank heeft aan mij nog geen geld verdiend hoor en zal dat niet gaan doen ook.

Eerste dag bijna achter de rug. Ging eigenlijk wel goed! De aardappels heb ik in ieder geval niet gemist!
  maandag 8 maart 2010 @ 19:00:03 #204
277120 Vido
Jeuheu!
pi_78901018
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:56 schreef Bamba het volgende:
Dr. Frank heeft aan mij nog geen geld verdiend hoor en zal dat niet gaan doen ook.

Eerste dag bijna achter de rug. Ging eigenlijk wel goed! De aardappels heb ik in ieder geval niet gemist!
Het "geld verdienen aan mensen" was niet de speerpunt van mijn relaas
pi_78901701
Mijne ook niet. Ik wil gewoon hier praten over mijn afval vorderingen en niet m'n dieet keuze verdedigen, anders zoek ik wel een andere plek.
pi_78912486
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:55 schreef motorbloempje het volgende:
en je denkt dat je dat vol gaat houden?

'oppassen' met koolhydraten en suikers is iets anders dan ze minimaliseren....

dieten.. ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die ze doen.... 'ja, nee, deze is echt anders! bij deze houd je wel resultaat!!!!' ! ja, dat zeiden de andere 104 dietisten met hun geweldige idee ook crashen --> 'gewoon leven' werkt niet... crashen --> zo door leven --> gezondheid..

wat is er mis met gewoon gezond eten en meer sporten zonder allerlei 'trucjes' ?
Hoi MBpje,

Het is zeer goed vol te houden ik ben nog steeds helemaal verbaasd over hoe makkelijk het is geen hongergevoel.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij andere diëten.

Maar eten is niet het enige wat moet veranderen "men" en ook ik beweegt te weinig kantoorbaan OV reistijd
overwerk etc.

Gevolg te weinig tijd om meer te bewegen maar wat ook meetelt is dat als je "veels" te zwaar bent ga je niet snel sporten omdat je last hebt van schaamte en ook omdat je b.v. je gewrichten het niet aankunnen en niet iedereen heeft een zwembad in de buurt.

Als je met een in dit geval koolhydraatarm dieet gewicht kan verliezen zonder je spiermassa te reduceren ga je misschien wat vaker sporten/bewegen omdat het dan makkelijker gaat en omdat je niet nagestaard wordt door irritante mede sporters.

Dus eerst het koolhydraatarm trukje en dan geleidelijk aan meer gaan bewegen.

pi_78912704
MBtje? Hebben we ooit geknikkerd ofzo?

Het volhouden ging over erna, niet tijdens.
Ja doei.
pi_78912962
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
MBtje? Hebben we ooit geknikkerd ofzo?
Zou zomaar kunnen
quote:
Het volhouden ging over erna, niet tijdens.
Na een "succesvol" dieet moet je natuurlijk wel af en toe in de spiegel kijken en bij groei weer even je verbruik/inname aanpassen

Discipline ...
pi_78913048
verkeerde topic
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_78918959
never mind

[ Bericht 90% gewijzigd door motorbloempje op 09-03-2010 08:16:20 ]
Ja doei.
pi_78919486
Teveel koolhydraten
De mens at vroeger veel minder koolhydraten dan we nu dagelijks eten. Koolhydraten zijn alle voeding die bestaat uit suikers en zetmelen. Uw boterham met anijshagel is dus voor 90% koolhydraten. De dietisten zeggen dat u vooral veel koolhydraten moet eten. Waarom is dat onjuist ? De darmen van de mens zijn niet ingesteld op het verteren van grote hoeveelheden koolhydraten. De mens en zijn evolutionaire voorgangers hebben 2,5 miljoen jaar lang nooit zoveel koolhydraten gegeten als we nu doen. Om dat in perspectief te plaatsen: Stelt u onze historie als mens voor als de afstand vanaf Groningen tot de zuidkust van Spanje. De mens heeft in zijn reis van Zuid-Spanje naar Groningen nagenoeg geen koolhydraten gegeten. Opeens, 1 kilometer (10.000 jaar geleden) voor Groningen gaat iedereen ineens koolhydraten eten. Dat is de verhouding: 2.490.000 jaar bijna geen koolhydraten en nu de laatste 10.000 jaar ineens bijna alleen maar koolhydraten. Zie de grafiek hieronder. Een aardappel is rauw giftig en bestaat voor het overgrote deel uit koolhydraten (zetmelen). Tarwe en andere granen hebben we ook nooit gegeten, omdat die zonder machines niet te verwerken zijn (de schil is oneetbaar). Wat aten we wel: Groenten, noten, vlees en vis. Dit is vooral eiwit- en vetrijk voedsel. Er zijn nog enkele culturen die nog steeds het originele, natuurlijke dieet volgen. Dit zijn onder andere de eskimo's, die nagenoeg alleen vette vis en vlees eten. Overgewicht en moderne welvaartsziekten komen daar dan ook nagenoeg niet voor. Ze eten namelijk een dieet met nagenoeg geen koolhydraten. Dit bewijst dat koolhydraten niet essentieel zijn.

http://www.newtreatments.org/watisermis
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 08:56:22 #212
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78919598
Vorige week: 87,3
Gisteravond: 86,6 .
pi_78919633
Ik woog vannochtend 86,1. Dat is een halve kilo lichter als gisteren . M'n nuchtere suiker was ook netjes laag
pi_78919647
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 08:56 schreef Skaai het volgende:
Vorige week: 87,3
Gisteravond: 86,6 .
netjes!!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:51:11 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78924581
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:39 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.
ik zie net idd. in de dagmenu's dat er tegenwoordig brood bij zit... dat was toen het net nieuw was volgens mij nog niet zo...

over de kcal, een voorbeeldje, een dagje uit het dr frank dieet:
quote:
ontbijt: 4 plakjes vleeswaren en 8 hazelnoten
lunch: 2 sneetjes volkorenbrood (glutenvrij: glutenvrij brood)
dieethalvarine
2 eieren
50 gram zalmfilet
1 eetlepel olie
peper, peterselie, dille
diner: 2 opscheplepels gare bruine bonen, 120 gram
200 gram gehakt, mager runder
1 kleine prei
1 ui
1 rode paprika
1 tomaat
chilipoeder
1 eetlepel olie
eventueel zout
levert krap 1400 kcal. dat is voor heel veel mensen gewoon echt te weinig. bovendien is het verdeeld over 3 maaltijden waarvan een compleet verhoudingsloos grote hoofdmaaltijd. je eet overdag echt weinig, en dat vergroot de kans op vreetbuien of zelfgs het ontwikkelen van een eetbuistoornis enorm. bvovendien is het beter voor je stofwisseling om vaker kleinere porties te eten, en ook krimpt je maag daar meer van...
Kwak
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 13:29:35 #216
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78927879
Ik werd een beetje misselijk toen ik die gerechten las. Ik krijg het echt niet voor elkaar vanaf 4 uur 's nachts (ik sta vroeg op en begin vroeg ) tot mijn lunch (half 10 of soms later) te teren op 4 plakjes kipfilet en 8 hazelnoten. Gaat het effe niet .
pi_78928010
getver, wat vies
Ja doei.
pi_78928092
Ik vind de lunch trouwens wel heel aardig! lekker! Maar 200 gram gehakt vs dat hypermagere ontbijt, nee
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2010 @ 13:38:17 #219
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78928192
Bruine bonen, ja als ik daarvan niet aan de schijt raak en afval weet ik het niet meer .
pi_78951850
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zie net idd. in de dagmenu's dat er tegenwoordig brood bij zit... dat was toen het net nieuw was volgens mij nog niet zo...

over de kcal, een voorbeeldje, een dagje uit het dr frank dieet:
[..]

levert krap 1400 kcal. dat is voor heel veel mensen gewoon echt te weinig. bovendien is het verdeeld over 3 maaltijden waarvan een compleet verhoudingsloos grote hoofdmaaltijd. je eet overdag echt weinig, en dat vergroot de kans op vreetbuien of zelfgs het ontwikkelen van een eetbuistoornis enorm. bvovendien is het beter voor je stofwisseling om vaker kleinere porties te eten, en ook krimpt je maag daar meer van...
Hoi,

Je mag tussendoortjes eten zoals ei vis vlees dus kan je indien nodig wat meer energie tot je nemen

*Nee ik heb geen aandelen Dr Frank maar wil wel de juiste informatie in een topic zien
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:42:24 #221
279894 winka
pi_78958966
Vandaag komt mijn DVD Buikspieren voor Dummies binnen Hard nodig want de boel wordt een beetje slap.
pi_78981017
Even een kutweek kwa afvallen, volgende week weer verder
pi_78981140
Wat plakjes kipfilet en 8 hazelnoten? Oh my... Dat dieet is gewoon gevaarlijk... Tenzij je om 11 uur ontbijt en om 12 uur luncht ofzo.

Ik eet 's ochtends 0,4-0,5 liter Brinta, een cracker met pindakaas en een stuk fruit. 's Middags 4 boterhammen met zuivel of cup-a-soup. Ik snap echt niet hoe het kan dat mensen niet omvallen met zo'n minimale hoeveelheid energie.

Ow, en Bamba, die halve kilo in één etmaal: je weegschaal is kapot of je was bij het eerste van de twee weegmomenten flink vocht aan het vasthouden. Een halve kilo vet verbranden in een dag lijkt mij namelijk onmogelijk.
pi_78982875
Ik had geloof ik al gezegd dat ik flink aangekomen was van de insuline. Maar ik ga dit topic verlaten, ik heb namelijk geen zin om iedere dag aan te horen hoe slecht het dieet wel niet is. Iedereen veel succes met afvallen!
pi_78983007
niemand zal je hier áanvallen op de manier van aankomen, wel wordt er kritisch gekeken naar de manieren van afvallen, en als je daar geen kritiek op wenst te ontvangen, dan moet je vooral doen wat je zelf wilt inderdaad succes
Ja doei.
pi_78984154
Het is niet dat ik geen kritiek kan hebben. Maar ik word er moe van om keer op keer te horen hoe slecht het dieet is, terwijl zowel mijn huisarts als duabetesverpleegkundige toestemming hebben gegeven voor dit dieet. Maar waarschijnlijk lig het gewoon aan mij en overdrijf ik ook
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:21:39 #227
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78987045
ik vind het zonde dat je weggaat. ik heb gezegd wat ik vond en jij hebt gereageerd en wat mij betreft is de kous dan af. ben blij dat je het in overleg met de arts en diabetesverpleegkundige doet.

denk dat je steun kan vinden in dit topic als je niet verwacht dat iedereen dr frank ineens geweldig zal vinden. ik verwacht ook niet dat iedereen mijn eetlijst van de dietiste puik vindt...

de discussie waait wel weer over en dan kan je hier toch fijn vertellen over of het goed gaat en of je afvalt, en je laten schoppen door ons als je snoepneigingen krijgt?
Kwak
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2010 @ 20:25:11 #228
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78987236
Ontbijt (04:10 ) 2 donkerbruine boterhammen met rookvlees, bakje yoghurt.
T: Bekertje choco creme, iets warms iig
T (eigenlijk mijn eetpauze, al om 08:30 ) bruine boterham met rookvlees, banaan en een cup a soup groente
T: Evergreen
T: Mueslibol
T: 2 mandarijnen en 2 plakjes ontbijtkoek
D: 2 Bagels (lekkere grote verse van de AH ) met doe het zelf gegrilde groenten en een beetje kip (in kerriepoeder nomnom) en een laagje Boursine Cuisine ligt, glas cola light.

Moet mezelf nog steeds aanleren veel meer te drinken want dat schiet er gewoon bij in .

De reden waarom ik elke keer van die gekke pauzetijden heb is omdat ik wordt ingezet op vluchten (beveiliging op Schiphol, ik wordt met collega's naar een gate gestuurd en ga daar de mensen controleren). De ene vlucht is langer dan de ander en zulks en het ene moment ben ik wel nodig om half 9 en het andere moment niet . De planning mag mij niet eerder dan 3 uur na aanvang dienst eten geven, en uiterlijk 3 uur voor einde dienst. De ene keer kan ik dus half 9 eten krijgen en de andere keer half 11, ligt er maar net aan wat het aanbod van vluchten is op dat moment. Verder heb ik vaak kleine pauzes ertussen maar is het vaak moeilijk te doseren betreft eten. Ik neem dus geregeld kleine tussendoortjes om te voorkomen dat ik, mocht ik een paar keer door worden gestuurd naar vluchten, toch aan mijn energie kom.
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:43:57 #229
279894 winka
pi_78988265
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef Bamba het volgende:
Het is niet dat ik geen kritiek kan hebben. Maar ik word er moe van om keer op keer te horen hoe slecht het dieet is, terwijl zowel mijn huisarts als duabetesverpleegkundige toestemming hebben gegeven voor dit dieet. Maar waarschijnlijk lig het gewoon aan mij en overdrijf ik ook
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt om hier te posten. Sommigen reageren hier nogal overdreven en de frustratie druipt er soms van af Erg jammer..
Iedereen moet gewoon het eetpatroon volgen wat hij/zij wilt en als het niet werkt dan kom je daar zelf gauw genoeg achter

Je overdrijft niet hoor, hoop dat je nog blijft
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2010 @ 20:47:58 #230
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78988451
Ach Sonja Bakker is ook nog steeds geen favoriet maar toch heeft het me geholpen. En ik ben niet zo rap binnen no time aangekomen als verwacht, ik was gewoon zwak deze kerst .
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:51:20 #231
279894 winka
pi_78988621
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Skaai het volgende:
Ach Sonja Bakker is ook nog steeds geen favoriet maar toch heeft het me geholpen. En ik ben niet zo rap binnen no time aangekomen als verwacht, ik was gewoon zwak deze kerst .
Bij mij heeft het in die zin geholpen dat ik er achter kwam hóe ongezond ik at. Dacht dat het wel meeviel De 10 kilo die ik kwijt was zaten er op een gegeven moment weer aan
Tegen mij riep iedereen dat de dagmenu's te weinig calorieën hadden, maar dat wilde ik niet horen. Ben er zelf achter gekomen en dat vond ik geen probleem.

Als je alles al van te voren weet
pi_78988910
Ik blijf hier nog wel even hoor nu ik er even over na heb gedacht. Ik was ook een beetje gefrustreerd omdat ik al 2 dagen migraine had door de weinig koolhydraten. Ik ga het dus maar rustiger afbouwen, want zo cold turkey stoppen met veel koolhydraten werkt dus voor mij niet .Het dieet is voor mij vooral een eyeopener om te zien waar mijn struikelblokken wbt koolhydraten zitten.
pi_78989129
@Skaai probeer dan in die kleine pauzes een glas water naar binnen te gieten dan heb je dat alvast gehad

Hier schiet het er ook vaak bij in, toch heb ik in de ochtend als het uitkomt zo een liter thee op, die zit er dan in, verder moet ik dan op letten dat ik 'smiddags ook drink en dat schiet er wel vaak bij in

Verder heb ik geen mening over diëten of afvallen, hier is de motivatie weer ver te zoeken Ik wil mooier weer, ik wil dat mijn lijf mee werkt en ik wil het kunnen volhouden Maar het lukt gewoon niet

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2010 21:03:25 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:09:42 #234
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78989517
Ik ben er ook nog steeds. Het wil gewoon echt niet lukken hier
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:10:36 #235
279894 winka
pi_78989562
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:57 schreef Bamba het volgende:
Ik blijf hier nog wel even hoor nu ik er even over na heb gedacht. Ik was ook een beetje gefrustreerd omdat ik al 2 dagen migraine had door de weinig koolhydraten. Ik ga het dus maar rustiger afbouwen, want zo cold turkey stoppen met veel koolhydraten werkt dus voor mij niet .Het dieet is voor mij vooral een eyeopener om te zien waar mijn struikelblokken wbt koolhydraten zitten.
Goed dat je blijft En ik zag dat je al een halve kilo kwijt bent
Jee dat je zo'n last hebt van het niet koolhydraten eten! Ik heb dat alleen gehad toen ik stopte met cola en koffie drinken
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:12:31 #236
279894 winka
pi_78989647
@marcb1974 & LovelyLady: Balen dat het niet lukt
Maar wat gaat er dan precies mis? Misschien valt het wel mee? En er zijn vast ook momenten/dagen dat het wél goed gaat?
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:18:19 #237
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78989970
90% hier is motivatie, te veel snoepen op werk (uit verveling en frustratie). En niet meer sporten.
pi_78990217
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:12 schreef winka het volgende:
@marcb1974 & LovelyLady: Balen dat het niet lukt
Maar wat gaat er dan precies mis? Misschien valt het wel mee? En er zijn vast ook momenten/dagen dat het wél goed gaat?
In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaan
Door de weeks gaat het nog wel aardig.
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:45:11 #239
279894 winka
pi_78991354
@marcb1974: jammer dat je even geen motivatie hebt, hopen dat je gauw de draad weer een beetje op kan pakken

@LovelyLady: het is toch goed dat het door de week redelijk gaat? Dat is tenminste al een stuk beter dan alle zeven dagen slecht! En het zonnetje moet inderdaad weer gaan schijnen want dit is gewoon deprimerend
pi_78991703
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:10 schreef winka het volgende:

[..]

Goed dat je blijft En ik zag dat je al een halve kilo kwijt bent
Jee dat je zo'n last hebt van het niet koolhydraten eten! Ik heb dat alleen gehad toen ik stopte met cola en koffie drinken
Dat komt bij mij omdat mijn bloedsuiker dan ineens zó gaat dalen (want weinig koolhydraten is ook een lage bloedsuiker) en daar word ik naar van. Dus even maar geleidelijk aan afkicken
pi_78991840
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:23 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaan
Door de weeks gaat het nog wel aardig.
Dat herken ik ook wel idd. Door de week zit je toch in een vast ritme en in het weekend doe ja vaak toch andere dingen als die week ervoor bijvoorbeeld. Maar het gaat in ieder geval al 5 van de 7 dagen goed toch? Is in ieder geval al iets
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:59:54 #242
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78992216
Hopelijk kan ik volgende week iig weer me inschrijven bij de sportschool. Dan maar eens kijken of het echt gaat lukken nu.
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:01:18 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78992300
voor wie nog gevolgd had dat ik met therapie/obesitasgroep ging beginnen en benieuwd was hoe het gaat:

ik zit inmiddels helemaal in het ritme, en het gaat goed! niet dat het met mij op alle vlakken nu ineens geweldig gaat, maar ik reageer niet of nauwelijks meer af met eten, en ben nu in 5 weken therapie 4 kilo afgevallen al!

ik merk wel dat ik het soms mis, dat ik mn gevoelens niet demp met eten... ik voel nu meer en dat is soms best eng...
Kwak
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:08:14 #244
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78992679
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:01 schreef kwakz0r het volgende:
voor wie nog gevolgd had dat ik met therapie/obesitasgroep ging beginnen en benieuwd was hoe het gaat:

ik zit inmiddels helemaal in het ritme, en het gaat goed! niet dat het met mij op alle vlakken nu ineens geweldig gaat, maar ik reageer niet of nauwelijks meer af met eten, en ben nu in 5 weken therapie 4 kilo afgevallen al!

ik merk wel dat ik het soms mis, dat ik mn gevoelens niet demp met eten... ik voel nu meer en dat is soms best eng...
Is dat onder een psycholoog oid?
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:11:25 #245
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78995846
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:08 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Is dat onder een psycholoog oid?
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
Kwak
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:25:23 #246
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_78996507
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
Van psyq?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:26:11 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78996556
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:25 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Van psyq?
ja... zit jij daar ook??
Kwak
pi_78997767
Ik kan Bamba ergens wel volgen. Voor hem / haar (?) is helemaal niet het calorieen tellen van belang maar de koolhydraten.

Bamba: ik heb het niet helemaal gevolgd hoor maar heb jij al lang last van diabetes (type 1 of type 2) of nog niet zo lang? Ik denk namelijk dat jij meer hebt aan om leren in te schatten of een voedingsmiddel hoog of laag zit op de glycemische index. Jij moet leren koolhydraten tellen. Daar heb je denk ik meer aan dan blind een dieet gaan volgen. Over eten en diabetes zijn genoeg boeken te vinden, bijvoorbeeld in de bibliotheek. Je raakt van de schommelingen (veel koolhydraten => dan net te veel spuiten => veel koolhydraten nodig etc) juist dik. Ik zou naar je internist gaan om dit te bespreken. Of heb je dat gedaan? Ik denk zelf dat je meer aan hebt om een nieuw eetpatroon te leren. Ga die boeken in de bieb lezen. Maar misschien kan je dat ook met je dietiste bespreken.

Kwakz0r: klinkt goed hoe je bezig bent!

Ik ben zelf ook goed bezig, snoep vind ik nu veel te zoet . Nu het weer beter gaat met mijn rug (naja, zo goed als) moet ik me eens richten op mijn eet- en beweegpatroon.
pi_78997903
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Klinkt idd best zwaar ja. Goed te horen dat je er dan wel wat aan hebt
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:18:32 #250
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_78998116
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja... zit jij daar ook??
nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?

edit: heb even een paar van je posts doorgelezen. sommige dingen lijken me leuk ( danstherapie, sporten) andere dingen lijken me weer niks: een eetlijst maken en het inleveren, groepstherapie. Het klinkt wel allemaal heel effectief. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 20% gewijzigd door sweetlady-o op 11-03-2010 00:56:58 ]
pi_79008703
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:18 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?

edit: heb even een paar van je posts doorgelezen. sommige dingen lijken me leuk ( danstherapie, sporten) andere dingen lijken me weer niks: een eetlijst maken en het inleveren, groepstherapie. Het klinkt wel allemaal heel effectief. Ik ben benieuwd.
je moet het niet als een straf zien denk ik, maar als hulp. je bent zelf 40 kilo afgevallen en dat is supergoed, maar je wilt blijkbaar nog meer afvallen en dat lukt niet, of je loopt kans om het weer aan te komen zonder hulp...

het is echt heel goed hoor!! eetlijst maken en inleveren is echt zo superbelangrijk, dan zie je namelijk of je voldoende van alle vitamines en minderalen binnenkrijgt enzo (we gebruiken dieetinzicht) en of je niet stiekem meer binnenkrijgt dan je denkt...

als je zelf veel bent afgevallen is het echt wel belangrijk om te leren hoe je kunt stabiliseren en gezond kunt leven, anders is de kans op het ontwikkelen van een eetbuistoornis oid best wel groot, vooral als je steeds minder gaat eten om toch nog af te vallen...

je moet je er wel op voorbereiden dat de therapie niet gericht is op veel afvallen, zeker als je al heel veel kwijt bent vinden ze stabiliseren veel belangrijker. het ís ook gewoon zo dat bijna iedereen die veel afvalt in elk geval een deel weer aankomt. het behouden van gewichtsverlies (over een periode van 3 jaar) is het allerbelangrijkste.

het is vooral het aanleren van gezond eetgedrag en het afleren van emotie-eten
Kwak
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:12:33 #252
279894 winka
pi_79014803
Weer afgevallen, vanochtend stond er 75.8 op de weegschaal
pi_79026372
Gisteren m'n maandelijkse weegmoment weer gehad, en er is weer 4 kilo af in die 4 weken. Zit nu op 93,1kg en BMI dus 26,1. Nog een klein stukje en ik heb een "gezond" BMI (< 25). Big whoop Het is wel hééél erg inhouden hoor, maar één weegmoment per maand aanhouden, maar ik merk wel dat het beter werkt voor me. Minder obsessief enzo.

Ow, en Bamba, sorry dat je mijn commentaar opvatte als persoonlijk en offensief. Zo is mijn commentaar nooit bedoeld, ik doe het alleen maar in een poging te helpen. In dit geval een mislukte poging, maarja

En Sweetlady, je bent al 40kg afgevallen, en moet nog naar obesitas therapie? Hoe kan dat dan, is je huidige behandelaar bang dat je een terugval krijgt ofzo?
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:29:52 #254
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_79029453
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:16 schreef Vido het volgende:

En Sweetlady, je bent al 40kg afgevallen, en moet nog naar obesitas therapie? Hoe kan dat dan, is je huidige behandelaar bang dat je een terugval krijgt ofzo?
Nee mijn BMI is nog steeds +30

@ kwakzor:
die therapie he, hoe doe je dat in combinatie met school/werk/stage? krijg je daar vrij voor? en vind je het niet gênant om dat te vragen aan je school/werk/stage ik zie er echt tegenop om dat met school en stage te regelen. Verder heb je me een beetje kunnen overtuigen, het zal verdomt hendig zijn als ik nu al leer te stabiliseren want eerlijk is eerlijk: ik vroeg me al af wat ik zou doen als ik mijn streef had behaalt.
pi_79036460
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:29 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

@ kwakzor:
die therapie he, hoe doe je dat in combinatie met school/werk/stage? krijg je daar vrij voor? en vind je het niet gênant om dat te vragen aan je school/werk/stage ik zie er echt tegenop om dat met school en stage te regelen. Verder heb je me een beetje kunnen overtuigen, het zal verdomt hendig zijn als ik nu al leer te stabiliseren want eerlijk is eerlijk: ik vroeg me al af wat ik zou doen als ik mijn streef had behaalt.
Niks om je voor te schamen toch? Daar komt iedereen die hier post zo'n beetje vandaan... En je bent zeker op de goede weg, dus onder die 30 en waarschijnlijk nog wel lager ook, ga je uiteindelijk toch wel komen.

En ik GOK dat je er vrij voor zult krijgen, vallend onder ziekteverlof, gezien het therapie is onder begeleiding van een medisch specialist. En er is echt geen leidinggevende of docent die je uit gaat lachen als je zoiets vraagt hoor, of ik hoop in ieder geval van niet, want dan horen ze niet in zo'n soort functie thuis.
pi_79041232
Ik stond vanavond op de weegschaal, en ik schrok wel een beetje. 98 kilo (zonder kleding). Ik ben dan wel 1,95m dus zo erg is het gelukkig ook weer niet

Dus heb besloten om geen (vette) snacks meer te eten, en gewoon 3 maaltijden per dag aan te houden.

Ik ben sochtends al begonnen met een snee witbrood, met ham, komkommer en kaas. Of hebben jullie een beter idee? Ik ben niet echt een fan van bruinbrood.

Wat raden jullie me aan om smiddags te eten op school? Nu blijft het bij sultana's

[ Bericht 5% gewijzigd door Happie11 op 11-03-2010 23:32:09 ]
pi_79042846
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef Happie11 het volgende:
Ik stond vanavond op de weegschaal, en ik schrok wel een beetje. 98 kilo (zonder kleding). Ik ben dan wel 1,95m dus zo erg is het gelukkig ook weer niet

Dus heb besloten om geen (vette) snacks meer te eten, en gewoon 3 maaltijden per dag aan te houden.

Ik ben sochtends al begonnen met een snee witbrood, met ham, komkommer en kaas. Of hebben jullie een beter idee? Ik ben niet echt een fan van bruinbrood.

Wat raden jullie me aan om smiddags te eten op school? Nu blijft het bij sultana's
Toch maar volkorenbrood leren liefhebben
pi_79046703
Ja of als je nou in eerste instantie overstapt op vitwit of van witbrood van blueband, Dat brood is altijd lekker vers
Dan kan je altijd nog overstappen op tarwe/volkoren brood

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2010 08:17:33 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 maart 2010 @ 10:17:20 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79049851
Ben ik weer Gisteren voor het eerst sinds weken weer gaan sporten. Mijn rug was redelijk lief... Heb in de tussentijd wel de hele zolder opgeruimd, dus nog een beetje aan mijn conditie gewerkt Qua gewicht eigenlijk vrij gelijk gebleven... Nu gaan we weer lekker verder
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:31:49 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79050356
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:29 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

@ kwakzor:
ik heb gezegd dat t niet goed met me gaat en dat ik die therapiedag nodig heb. ik ben bij de arbo arts geweest die vond dat ik me niet ziek hoefde te melden ervoor, omdat t ook onderhands geregeld kon worden. ik ben er dus gewoon1 dag niet en moet zorgen dat ik mn werk in 4 dagen af krijg...

niks om je voor te schamen hoor! iedereen die ik er over spreek vind t t heel sterk dat ik dit doe!

het helpt ook echt. ik moet nu bijhouden wanneer ik emotie-eet, en sinds mijn begin met de therapie is dat echt nog maar zelden (en dan dingen als 1 koekje of een pakje mini-crackertjes, geen grote zakken chips enzo)
Kwak
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:35:24 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79050477
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef Happie11 het volgende:

witbrood is ev0l. eet dan tenminste nog nep-volkoren van blue band ofzo. ik lustte eerst ook geen volkoren maar ben er inmiddels aan gewend

sultana's zijn ook ev0l. brood meenemen naar school gewoon!

ik zeg ev0l omdat er in die dingen veel snelle suikers zitten, dat heeft meerdere effecten op je lijf, ten eerste zitten er relatief weinig vezels en andere gezonde voedingsstoffen in, ten tweede krijg je dan een snelle piek in je bloeduiker gevolgd door een dip. kort samengevat: er zit niks nuttigs in en je krijgt snel daarna weer trek.

verder: jee eet waarschijnlijk veel te weinig. om je machine goed draaiende te houden is het beter om 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes te eten. bijvoorbeeld
o- 2 boterhammen met beleg+zuivel
t- fruit
l- 2 boterhammen met beleg
t- 1 boterham of 2 boterhammen met beleg
d- aardappel/pasta/rijst/peulvruchten+ groente+vlees/vis/vleesvervanger
t- zuivel of fruit oid
Kwak
pi_79053380
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Inmiddels 98,3kg.
98,0kg. Dit was een slechte week voor me, heb iets te vaak gezondigd.
pi_79119075
Deze week stabiel gebleven dit had ik ook verwacht omdat ik meer ben gaan eten om te zin of ik makkelijk kan stoppen en dat lukt goed.

Komende week weer iets strenger en meer fietsen/wandelen
  zondag 14 maart 2010 @ 10:41:48 #264
279894 winka
pi_79119742
Stabiel is in ieder geval goed toch

Ik weeg me weer elke dag en dan zie ik me zelf per ons afvallen Nu maar weer terug naar 1 keer per week
pi_79120538
Hoezo dan terug naar 1 keer per week?

Ik vind het juist hhhhhhhhhhhhhhhhhhhheerlijk om op de weegschaal te zien dat er weer een ons af is, dan laat ik die chippies vandaag ook weer staan zeg maar...
pi_79121510
Hoi! Ik kom even wat inspiratie opdoen vanuit het Sank-topic, hier is iedereen ook zo heerlijk serieus bezig

De Dr Frank/Sonja-discussie zie ik ook eens in de zoveel tijd voorbijkomen. Het zijn inderdaad niet de beste levenswijzen, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor veel mensen die werkelijk geen benul hadden van voeding, toch al een grote verbetering van hun eetpatroon kan zijn. En Bamba, een handige tabel wb de glycemische index van voedingsmiddelen is deze:
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
dan kan je direct zien na welke producten je bloedsuikerspiegel dus enorm gaat stijgen, en bij welke je het laag/constant kan houden. Tot mijn grote schrik was bier dus nog erger dan pure suiker!
  zondag 14 maart 2010 @ 12:18:07 #267
279894 winka
pi_79121823
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vind het juist hhhhhhhhhhhhhhhhhhhheerlijk om op de weegschaal te zien dat er weer een ons af is, dan laat ik die chippies vandaag ook weer staan zeg maar...
Ik vind het dan te langzaam gaan, ik zie liever meteen een halve kilo eraf Dat motiveert mij dan weer
pi_79121896
Och ik heb liever 7 dagen een ons dan 1 keer per week een halve kilo!
pi_79125480
http://www.telegraaf.nl/b(...)l_door_dieet___.html

http://twitter.com/geertwilderspvv/status/9684430593

Wel oppassen allemaal 16 kilo in twee maanden afvallen is iets te veel van het goede.

Ik zelf val tussen de pond en 1 kilo per week af
  zondag 14 maart 2010 @ 14:24:10 #270
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_79125931
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_79126075
Voor mij is het beste meetinstrument mijn broek die ik zonder open te doen over mn billetjes kan wringen

Maar ik vind het gewoon leuk om de weegschaal te zien als ik aan het afvallen ben.

OMG MET SCHOENEN AAN NOG MINDER TOEN IK BEGON!!!
pi_79126082
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Mr.J het volgende:

[..]

100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.
Nee hoor de regenton meet het aantal liters dat je eruit laat klotsen als je erin stapt koppie onder natuurlijk

Of de centimeter omtrek van je taille.

Tailleomtrek
mannen vrouwen
gezond < 94 cm < 80 cm
ongezond 94-99 cm 80-89 cm
heel ongezond > 100 cm > 90 cm
pi_79126092
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Met hoeveel kg gewichtsverlies komen centimeters overeen dan ongeveer? Heb me al zo lang niet gewogen!
  zondag 14 maart 2010 @ 14:31:12 #274
19479 Mr.J
pi_79126236
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Met hoeveel kg gewichtsverlies komen centimeters overeen dan ongeveer? Heb me al zo lang niet gewogen!
Geen idee. De spiegel verteld toch af je er beter uitziet of niet dan?
pi_79126382
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geen idee. De spiegel verteld toch af je er beter uitziet of niet dan?
Nou ja, ik heb nog steeds abdominaal overgewicht!
  zondag 14 maart 2010 @ 14:42:03 #276
19479 Mr.J
pi_79126632
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, ik heb nog steeds abdominaal overgewicht!
Voedingspatroon aanpassen en correct sporten.

Ben je over 1 jaar op normaal gewicht.
pi_79127449
Ik moet zeggen dat die spiegel geen goede maatstaf is hoor. Bij mij moet er echt 8/9 kilo af en DAN zie ik ineens iets.
pi_79129701
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)l_door_dieet___.html

http://twitter.com/geertwilderspvv/status/9684430593

Wel oppassen allemaal 16 kilo in twee maanden afvallen is iets te veel van het goede.

Ik zelf val tussen de pond en 1 kilo per week af
Het is wel beter voor de portemonnee. Op deze manier hoef je maar 1x nieuwe kleren te kopen ipv telkens nieuwe kleren.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:13:24 #279
105850 Fuente
mamamuts
pi_79132881
Ik ben d'r ook nog steeds!
Maar 't ging niet zo lekker de afgelopen weken
Gelukkig heb ik inmiddels mijn motivatie weer gevonden
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 14 maart 2010 @ 17:38:44 #280
279894 winka
pi_79134161
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och ik heb liever 7 dagen een ons dan 1 keer per week een halve kilo!

Ik heb me net weer gewogen, na het in bad gaan 75, 1 dus weer een halve kilo eraf Wie weet weeg ik morgen wel onder de 75
pi_79180771
pfffff wat een tegenwind

Maar goed ik heb wel weer 40 minuten intensief bewogen

* Het zou leuk zijn geweest als ik niet kleddernat was geworden
pi_79181088
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:13 schreef Fuente het volgende:
Ik ben d'r ook nog steeds!
Maar 't ging niet zo lekker de afgelopen weken
Gelukkig heb ik inmiddels mijn motivatie weer gevonden
hoi mede-OUD-ster

Ik wou dat mijn lichaam eens meewerkte dan weer last van mijn heup, dan weer last van mijn ischias
En dan niet te spreken over het dramatische pokkeweer van vandaag, wat ook zo demotiverend werkt.
Ohja edit3 thuiszitten is het ook niet helemaal hoor

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 19:39:51 ]
pi_79181642
-edit-

spammer

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 16-03-2010 08:05:22 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 20:01:54 #284
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79182277
anders ga je even ergens anders je dieten spammen...

iedereen hier doet het op zn eigen manier. ik eet high carb en val gewoon af. alle mensen maken insuline aan, het is niet alsof dat een gifstof is waardoor je dik wordt.

voor iedereen werkt iets anders, maar je verhaal is gewoon niet helemaal waar. zeker die onzin over verzadigd vet niet...
Kwak
  maandag 15 maart 2010 @ 20:12:54 #285
279894 winka
pi_79182869
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:38 schreef winka het volgende:

[..]

Ik heb me net weer gewogen, na het in bad gaan 75, 1 dus weer een halve kilo eraf Wie weet weeg ik morgen wel onder de 75
Grappig dat ik in de ochtend, meer weeg dan overdag Maar liefst anderhalve kilo meer? Ik moet dat elke dag wegen maar echt eens af gaan leren
pi_79184391
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:12 schreef winka het volgende:

[..]

Grappig dat ik in de ochtend, meer weeg dan overdag Maar liefst anderhalve kilo meer? Ik moet dat elke dag wegen maar echt eens af gaan leren
Als je in de ochtend het minst wil wegen moet je dat doen na een flinke mok koffie en dan naar de wc gaan. Gegarandeerd lager dan overdag!

Dat dieet is trouwens stom. Afvallen is meer verbranden dan er in gaat. punt.
pi_79197986
Twee keer wakker gebeld
Dat zie je dus ook op de weegschaal verstoorde nachtrust = niet afvallen.

pi_79198757
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:01 schreef kwakz0r het volgende:
anders ga je even ergens anders je dieten spammen...

iedereen hier doet het op zn eigen manier. ik eet high carb en val gewoon af. alle mensen maken insuline aan, het is niet alsof dat een gifstof is waardoor je dik wordt.

voor iedereen werkt iets anders, maar je verhaal is gewoon niet helemaal waar. zeker die onzin over verzadigd vet niet...
In dat geval veel succes met je crash dieet.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 maart 2010 @ 08:56:49 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79198791
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:54 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Kwakz0r en crashdieet... flikker toch snel op man
pi_79198890
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kwakz0r en crashdieet... flikker toch snel op man
dat.

doe normaal mee of ga naar een ander forum waar je wel mag aankomen met spam-dieten en ongefundeerde bemoeiposts!
Ja doei.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:35:48 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79199498
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:54 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Kwak
pi_79210419
Ik kom me ook maar eens melden. Met mijn 1.77 en rond de 110 Kilo val ik wel in het clubje mensen met ernstig overgewicht. Vandaag in een opwelling besloten er wat aan te gaan doen. Ik heb nog nooit eerder een dieet gedaan, maar heb ook niet het gevoel dat ik echt te veel eet. Ik denk dat bij mij vooral het totale gebrek aan beweging een cruciale factor is. Als ontbijt eet ik elke dag een boterham(Met ossenworst, rosbeef oid), rond twaalf uur nog eens vier en 's avonds gewoon een normale maaltijd (vaak wel met 250/300 gram vlees en aardappels met room oid uit de oven). Tussendoortjes neem ik eigenlijk nooit, en drinken doe ik uitsluitend koffie, spa rood en cola light. Wat zou jullie advies zijn? Huidige eetpatroon vasthouden en proberen een uur per dag te sporten? Meer gespreid eten over de dag? Minder calorien in de avond?

Zoals je merkt heb ik er nooit echt over nagedacht hoe ik moet afvallen, maar vanaf vandaag moet en gaat de knop om :-)
pi_79210573
Minder vlees en aardappels zonder room? Meer groente? Ik zou ook kiezen voor een wat steviger ontbijt.
Tsja, en wat betreft de spreiding: zelf gedij ik prima op 3 maaltijden een 3-4 tussendoortjes, maar het verschilt enorm per persoon! Waar jij je het best bij voelt. Als je erg gevoelig bent voor vreetbuien, zijn tussendoortjes iig aan te raden.

En meer bewegen, ja! Kun je niet op de fiets naar je werk, elke avond een uurtje wandelen na het eten? Elke dag sporten is misschien wat drastisch, je moet je lichaam de kans geven eraan te wennen na zoveel jaren couch-potatoschap
pi_79210949
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Minder vlees en aardappels zonder room? Meer groente? Ik zou ook kiezen voor een wat steviger ontbijt.
Tsja, en wat betreft de spreiding: zelf gedij ik prima op 3 maaltijden een 3-4 tussendoortjes, maar het verschilt enorm per persoon! Waar jij je het best bij voelt. Als je erg gevoelig bent voor vreetbuien, zijn tussendoortjes iig aan te raden.

En meer bewegen, ja! Kun je niet op de fiets naar je werk, elke avond een uurtje wandelen na het eten? Elke dag sporten is misschien wat drastisch, je moet je lichaam de kans geven eraan te wennen na zoveel jaren couch-potatoschap
Ja ik gaf het zelf ook al een beetje aan dat het wel veel vlees is en dat die aardappels niet goed zijn. Groente eet ik overigens voldoende in avond, ik probeer altijd wel 200g te eten. het advies van een goed ontbijt zie ik ook vaker, wat is hier de reden achter?

Op de fiets naar het werk gaat niet lukken, daar ik in Den Haag woon en in Amsterdam moet zijn. Wel vind ik het een goed idee om gewoon na het eten is een uurtje te wandelen, vanavond voor het eerst dan maar .
pi_79211777
Het is verstandig om te voorkomen dat je honger krijgt. Met een klein ontbijt en een stevige lunch heb je misschien een deel van de ochtend honger, of krijg je na de lunch een suikerdip. Ik ben zelf niet zo'n grote ontbijter, vind ik niet lekker, dus ik neem dan om half elf nog iets tussendoor.

Eet rustig meer dan 200 gram groente, trouwens. Is goed voor je

Eet je volkoren brood/ Verreweg de gezondste keuze.
pi_79211902
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:11 schreef ColdFeet het volgende:
Het is verstandig om te voorkomen dat je honger krijgt. Met een klein ontbijt en een stevige lunch heb je misschien een deel van de ochtend honger, of krijg je na de lunch een suikerdip. Ik ben zelf niet zo'n grote ontbijter, vind ik niet lekker, dus ik neem dan om half elf nog iets tussendoor.

Eet rustig meer dan 200 gram groente, trouwens. Is goed voor je

Eet je volkoren brood/ Verreweg de gezondste keuze.
Je moet dat groente ook niet overdrijven .
Ik heb thuis altijd Maisbrood van de Appie, maar volkoren is beter? (Ook nu weer: Waarom eigenlijk )
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:43:43 #297
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79213326
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:55 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ja ik gaf het zelf ook al een beetje aan dat het wel veel vlees is en dat die aardappels niet goed zijn. Groente eet ik overigens voldoende in avond, ik probeer altijd wel 200g te eten. het advies van een goed ontbijt zie ik ook vaker, wat is hier de reden achter?

Op de fiets naar het werk gaat niet lukken, daar ik in Den Haag woon en in Amsterdam moet zijn. Wel vind ik het een goed idee om gewoon na het eten is een uurtje te wandelen, vanavond voor het eerst dan maar .
ik heb thuis een 3 a4tjes aan info over de broodmaaltijd en waarom ontbijten goed voor je is. ik zal als ik tijd heb wat voor je overtikken!
Kwak
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:46:54 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79213487
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Je moet dat groente ook niet overdrijven .
Ik heb thuis altijd Maisbrood van de Appie, maar volkoren is beter? (Ook nu weer: Waarom eigenlijk )
maisbrood is witbrood, met een beetje maismeel, wat zelf ook uit veel simpele koolhydraten bestaat.

simpele koolhydraten (bewerkt meel, maismeel, geraffineerde suiker) zorgen ervoor dat je minder lang een verzadigd gevoel hebt - je hebt sneller weer honger na het eten van deze producten, vanwege de schommeling die ze veroorzaken in je bloedsuiker.

ook de vezels in volkorenbrood zijn beter voor je dan de weinige vezels in mais- en witbrood. je kunt maisbrood op 1 hoop gooien met witbrood. ook meergranenbrood is vaak witbrood met een bruinig kleurtje door moutmeel (en dat extra donkere brood ook), al bevatten de extra pitjes wel weer nuttige vezels en stofjes. beste tip: volkorenbrood is alleen volkoren als er volkoren op staat, dat is namelijk een beschermde productnaam en mag er alleen op staan als er een bepaalde hoeveelheid voltarwe met zemel in zit. meergranen etc. is dus geen volkoren en kun je rekenen tot wit of tarwebrood, net als maisbrood etc.
Kwak
pi_79213609
Waarom zou je overdrijven als je wat meer groente eet?
pi_79214571
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:49 schreef ColdFeet het volgende:
Waarom zou je overdrijven als je wat meer groente eet?
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat ik niet zo'n liefhebber van groente ben en zodoende al moeite heb om elke dag mijn tweehonderd gram naar binnen te werken

Kwakz0r bedankt voor de info! Bij de volgende trip naar de AH zal ik volkorenbrood meenemen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:42:45 #301
279894 winka
pi_79225803
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je in de ochtend het minst wil wegen moet je dat doen na een flinke mok koffie en dan naar de wc gaan. Gegarandeerd lager dan overdag!

Dat werkt op dit moment ook niet, zelfs kiwi's op een nuchtere maag willen me maar niet van mijn verstopping afhelpen Erg irritant zo'n opgeblazen buik.

-edit- oh nee nu heb ik de laatste post Kan iemand voor mij een nieuwe aanmaken? Anders lees ik wel even door hoe het moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')