je moet het niet als een straf zien denk ik, maar als hulp. je bent zelf 40 kilo afgevallen en dat is supergoed, maar je wilt blijkbaar nog meer afvallen en dat lukt niet, of je loopt kans om het weer aan te komen zonder hulp...quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:18 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?
edit: heb even een paar van je posts doorgelezen. sommige dingen lijken me leuk ( danstherapie, sporten) andere dingen lijken me weer niks: een eetlijst maken en het inleveren, groepstherapie.Het klinkt wel allemaal heel effectief. Ik ben benieuwd.
Nee mijn BMI is nog steeds +30quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:16 schreef Vido het volgende:
En Sweetlady, je bent al 40kg afgevallen, en moet nog naar obesitas therapie? Hoe kan dat dan, is je huidige behandelaar bang dat je een terugval krijgt ofzo?
Niks om je voor te schamen toch? Daar komt iedereen die hier post zo'n beetje vandaan... En je bent zeker op de goede weg, dus onder die 30 en waarschijnlijk nog wel lager ook, ga je uiteindelijk toch wel komen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:29 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nee mijn BMI is nog steeds +30
@ kwakzor:
die therapie he, hoe doe je dat in combinatie met school/werk/stage? krijg je daar vrij voor? en vind je het niet gênant om dat te vragen aan je school/werk/stage ik zie er echt tegenop om dat met school en stage te regelen. Verder heb je me een beetje kunnen overtuigen, het zal verdomt hendig zijn als ik nu al leer te stabiliseren want eerlijk is eerlijk: ik vroeg me al af wat ik zou doen als ik mijn streef had behaalt.![]()
Toch maar volkorenbrood leren liefhebbenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef Happie11 het volgende:
Ik stond vanavond op de weegschaal, en ik schrok wel een beetje. 98 kilo (zonder kleding). Ik ben dan wel 1,95m dus zo erg is het gelukkig ook weer niet
Dus heb besloten om geen (vette) snacks meer te eten, en gewoon 3 maaltijden per dag aan te houden.
Ik ben sochtends al begonnen met een snee witbrood, met ham, komkommer en kaas. Of hebben jullie een beter idee? Ik ben niet echt een fan van bruinbrood.
Wat raden jullie me aan om smiddags te eten op school? Nu blijft het bij sultana's
ik heb gezegd dat t niet goed met me gaat en dat ik die therapiedag nodig heb. ik ben bij de arbo arts geweest die vond dat ik me niet ziek hoefde te melden ervoor, omdat t ook onderhands geregeld kon worden. ik ben er dus gewoon1 dag niet en moet zorgen dat ik mn werk in 4 dagen af krijg...quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:29 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Nee mijn BMI is nog steeds +30
@ kwakzor:
die therapie he, hoe doe je dat in combinatie met school/werk/stage? krijg je daar vrij voor? en vind je het niet gênant om dat te vragen aan je school/werk/stage ik zie er echt tegenop om dat met school en stage te regelen. Verder heb je me een beetje kunnen overtuigen, het zal verdomt hendig zijn als ik nu al leer te stabiliseren want eerlijk is eerlijk: ik vroeg me al af wat ik zou doen als ik mijn streef had behaalt.![]()
witbrood is ev0l. eet dan tenminste nog nep-volkoren van blue band ofzo. ik lustte eerst ook geen volkoren maar ben er inmiddels aan gewendquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef Happie11 het volgende:
Ik stond vanavond op de weegschaal, en ik schrok wel een beetje. 98 kilo (zonder kleding). Ik ben dan wel 1,95m dus zo erg is het gelukkig ook weer niet
Dus heb besloten om geen (vette) snacks meer te eten, en gewoon 3 maaltijden per dag aan te houden.
Ik ben sochtends al begonnen met een snee witbrood, met ham, komkommer en kaas. Of hebben jullie een beter idee? Ik ben niet echt een fan van bruinbrood.
Wat raden jullie me aan om smiddags te eten op school? Nu blijft het bij sultana's
Ik vind het dan te langzaam gaan, ik zie liever meteen een halve kilo erafquote:Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoezo dan terug naar 1 keer per week?
Ik vind het juist hhhhhhhhhhhhhhhhhhhheerlijk om op de weegschaal te zien dat er weer een ons af is, dan laat ik die chippies vandaag ook weer staan zeg maar...
100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoezo dan terug naar 1 keer per week?
Ik vind het juist hhhhhhhhhhhhhhhhhhhheerlijk om op de weegschaal te zien dat er weer een ons af is, dan laat ik die chippies vandaag ook weer staan zeg maar...
Nee hoor de regenton meet het aantal liters dat je eruit laat klotsen als je erin stapt koppie onder natuurlijkquote:Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.
Met hoeveel kg gewichtsverlies komen centimeters overeen dan ongeveer? Heb me al zo lang niet gewogen!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
100 gram op een weegschaal is geen echt meetbaar resultaat. Het beste meetinstrument voor veranderingen in je fysiek is de spiegel.
Geen idee. De spiegel verteld toch af je er beter uitziet of niet dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Met hoeveel kg gewichtsverlies komen centimeters overeen dan ongeveer? Heb me al zo lang niet gewogen!
Nou ja, ik heb nog steeds abdominaal overgewicht!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen idee. De spiegel verteld toch af je er beter uitziet of niet dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |