Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt om hier te posten. Sommigen reageren hier nogal overdreven en de frustratie druipt er soms van afquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef Bamba het volgende:
Het is niet dat ik geen kritiek kan hebben. Maar ik word er moe van om keer op keer te horen hoe slecht het dieet is, terwijl zowel mijn huisarts als duabetesverpleegkundige toestemming hebben gegeven voor dit dieet. Maar waarschijnlijk lig het gewoon aan mij en overdrijf ik ook
Bij mij heeft het in die zin geholpen dat ik er achter kwam hóe ongezond ik at. Dacht dat het wel meevielquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Skaai het volgende:
Ach Sonja Bakker is ook nog steeds geen favoriet maar toch heeft het me geholpen. En ik ben niet zo rap binnen no time aangekomen als verwacht, ik was gewoon zwak deze kerst.
Goed dat je blijftquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:57 schreef Bamba het volgende:
Ik blijf hier nog wel even hoor nu ik er even over na heb gedacht. Ik was ook een beetje gefrustreerd omdat ik al 2 dagen migraine had door de weinig koolhydraten. Ik ga het dus maar rustiger afbouwen, want zo cold turkey stoppen met veel koolhydraten werkt dus voor mij niet.Het dieet is voor mij vooral een eyeopener om te zien waar mijn struikelblokken wbt koolhydraten zitten.
In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaanquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:12 schreef winka het volgende:
@marcb1974 & LovelyLady: Balen dat het niet lukt![]()
Maar wat gaat er dan precies mis? Misschien valt het wel mee? En er zijn vast ook momenten/dagen dat het wél goed gaat?
Dat komt bij mij omdat mijn bloedsuiker dan ineens zó gaat dalen (want weinig koolhydraten is ook een lage bloedsuiker) en daar word ik naar van. Dus even maar geleidelijk aan afkickenquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:10 schreef winka het volgende:
[..]
Goed dat je blijftEn ik zag dat je al een halve kilo kwijt bent
![]()
Jee dat je zo'n last hebt van het niet koolhydraten eten! Ik heb dat alleen gehad toen ik stopte met cola en koffie drinken
Dat herken ik ook wel idd. Door de week zit je toch in een vast ritme en in het weekend doe ja vaak toch andere dingen als die week ervoor bijvoorbeeld. Maar het gaat in ieder geval al 5 van de 7 dagen goed toch? Is in ieder geval al ietsquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:23 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaan
Door de weeks gaat het nog wel aardig.
Is dat onder een psycholoog oid?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:01 schreef kwakz0r het volgende:
voor wie nog gevolgd had dat ik met therapie/obesitasgroep ging beginnen en benieuwd was hoe het gaat:
ik zit inmiddels helemaal in het ritme, en het gaat goed! niet dat het met mij op alle vlakken nu ineens geweldig gaat, maar ik reageer niet of nauwelijks meer af met eten, en ben nu in 5 weken therapie 4 kilo afgevallen al!
ik merk wel dat ik het soms mis, dat ik mn gevoelens niet demp met eten... ik voel nu meer en dat is soms best eng...
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!quote:
Van psyq?quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
Klinkt idd best zwaar ja. Goed te horen dat je er dan wel wat aan hebtquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |