abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78984154
Het is niet dat ik geen kritiek kan hebben. Maar ik word er moe van om keer op keer te horen hoe slecht het dieet is, terwijl zowel mijn huisarts als duabetesverpleegkundige toestemming hebben gegeven voor dit dieet. Maar waarschijnlijk lig het gewoon aan mij en overdrijf ik ook
And so the lion fell in love with the lamb
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:21:39 #227
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78987045
ik vind het zonde dat je weggaat. ik heb gezegd wat ik vond en jij hebt gereageerd en wat mij betreft is de kous dan af. ben blij dat je het in overleg met de arts en diabetesverpleegkundige doet.

denk dat je steun kan vinden in dit topic als je niet verwacht dat iedereen dr frank ineens geweldig zal vinden. ik verwacht ook niet dat iedereen mijn eetlijst van de dietiste puik vindt...

de discussie waait wel weer over en dan kan je hier toch fijn vertellen over of het goed gaat en of je afvalt, en je laten schoppen door ons als je snoepneigingen krijgt?
Kwak
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2010 @ 20:25:11 #228
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78987236
Ontbijt (04:10 ) 2 donkerbruine boterhammen met rookvlees, bakje yoghurt.
T: Bekertje choco creme, iets warms iig
T (eigenlijk mijn eetpauze, al om 08:30 ) bruine boterham met rookvlees, banaan en een cup a soup groente
T: Evergreen
T: Mueslibol
T: 2 mandarijnen en 2 plakjes ontbijtkoek
D: 2 Bagels (lekkere grote verse van de AH ) met doe het zelf gegrilde groenten en een beetje kip (in kerriepoeder nomnom) en een laagje Boursine Cuisine ligt, glas cola light.

Moet mezelf nog steeds aanleren veel meer te drinken want dat schiet er gewoon bij in .

De reden waarom ik elke keer van die gekke pauzetijden heb is omdat ik wordt ingezet op vluchten (beveiliging op Schiphol, ik wordt met collega's naar een gate gestuurd en ga daar de mensen controleren). De ene vlucht is langer dan de ander en zulks en het ene moment ben ik wel nodig om half 9 en het andere moment niet . De planning mag mij niet eerder dan 3 uur na aanvang dienst eten geven, en uiterlijk 3 uur voor einde dienst. De ene keer kan ik dus half 9 eten krijgen en de andere keer half 11, ligt er maar net aan wat het aanbod van vluchten is op dat moment. Verder heb ik vaak kleine pauzes ertussen maar is het vaak moeilijk te doseren betreft eten. Ik neem dus geregeld kleine tussendoortjes om te voorkomen dat ik, mocht ik een paar keer door worden gestuurd naar vluchten, toch aan mijn energie kom.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:43:57 #229
279894 winka
There is no place like home..
pi_78988265
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef Bamba het volgende:
Het is niet dat ik geen kritiek kan hebben. Maar ik word er moe van om keer op keer te horen hoe slecht het dieet is, terwijl zowel mijn huisarts als duabetesverpleegkundige toestemming hebben gegeven voor dit dieet. Maar waarschijnlijk lig het gewoon aan mij en overdrijf ik ook
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt om hier te posten. Sommigen reageren hier nogal overdreven en de frustratie druipt er soms van af Erg jammer..
Iedereen moet gewoon het eetpatroon volgen wat hij/zij wilt en als het niet werkt dan kom je daar zelf gauw genoeg achter

Je overdrijft niet hoor, hoop dat je nog blijft
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2010 @ 20:47:58 #230
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78988451
Ach Sonja Bakker is ook nog steeds geen favoriet maar toch heeft het me geholpen. En ik ben niet zo rap binnen no time aangekomen als verwacht, ik was gewoon zwak deze kerst .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:51:20 #231
279894 winka
pi_78988621
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef Skaai het volgende:
Ach Sonja Bakker is ook nog steeds geen favoriet maar toch heeft het me geholpen. En ik ben niet zo rap binnen no time aangekomen als verwacht, ik was gewoon zwak deze kerst .
Bij mij heeft het in die zin geholpen dat ik er achter kwam hóe ongezond ik at. Dacht dat het wel meeviel De 10 kilo die ik kwijt was zaten er op een gegeven moment weer aan
Tegen mij riep iedereen dat de dagmenu's te weinig calorieën hadden, maar dat wilde ik niet horen. Ben er zelf achter gekomen en dat vond ik geen probleem.

Als je alles al van te voren weet
pi_78988910
Ik blijf hier nog wel even hoor nu ik er even over na heb gedacht. Ik was ook een beetje gefrustreerd omdat ik al 2 dagen migraine had door de weinig koolhydraten. Ik ga het dus maar rustiger afbouwen, want zo cold turkey stoppen met veel koolhydraten werkt dus voor mij niet .Het dieet is voor mij vooral een eyeopener om te zien waar mijn struikelblokken wbt koolhydraten zitten.
pi_78989129
@Skaai probeer dan in die kleine pauzes een glas water naar binnen te gieten dan heb je dat alvast gehad

Hier schiet het er ook vaak bij in, toch heb ik in de ochtend als het uitkomt zo een liter thee op, die zit er dan in, verder moet ik dan op letten dat ik 'smiddags ook drink en dat schiet er wel vaak bij in

Verder heb ik geen mening over diëten of afvallen, hier is de motivatie weer ver te zoeken Ik wil mooier weer, ik wil dat mijn lijf mee werkt en ik wil het kunnen volhouden Maar het lukt gewoon niet

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2010 21:03:25 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:09:42 #234
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78989517
Ik ben er ook nog steeds. Het wil gewoon echt niet lukken hier
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:10:36 #235
279894 winka
pi_78989562
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:57 schreef Bamba het volgende:
Ik blijf hier nog wel even hoor nu ik er even over na heb gedacht. Ik was ook een beetje gefrustreerd omdat ik al 2 dagen migraine had door de weinig koolhydraten. Ik ga het dus maar rustiger afbouwen, want zo cold turkey stoppen met veel koolhydraten werkt dus voor mij niet .Het dieet is voor mij vooral een eyeopener om te zien waar mijn struikelblokken wbt koolhydraten zitten.
Goed dat je blijft En ik zag dat je al een halve kilo kwijt bent
Jee dat je zo'n last hebt van het niet koolhydraten eten! Ik heb dat alleen gehad toen ik stopte met cola en koffie drinken
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:12:31 #236
279894 winka
pi_78989647
@marcb1974 & LovelyLady: Balen dat het niet lukt
Maar wat gaat er dan precies mis? Misschien valt het wel mee? En er zijn vast ook momenten/dagen dat het wél goed gaat?
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:18:19 #237
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78989970
90% hier is motivatie, te veel snoepen op werk (uit verveling en frustratie). En niet meer sporten.
pi_78990217
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:12 schreef winka het volgende:
@marcb1974 & LovelyLady: Balen dat het niet lukt
Maar wat gaat er dan precies mis? Misschien valt het wel mee? En er zijn vast ook momenten/dagen dat het wél goed gaat?
In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaan
Door de weeks gaat het nog wel aardig.
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:45:11 #239
279894 winka
pi_78991354
@marcb1974: jammer dat je even geen motivatie hebt, hopen dat je gauw de draad weer een beetje op kan pakken

@LovelyLady: het is toch goed dat het door de week redelijk gaat? Dat is tenminste al een stuk beter dan alle zeven dagen slecht! En het zonnetje moet inderdaad weer gaan schijnen want dit is gewoon deprimerend
pi_78991703
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:10 schreef winka het volgende:

[..]

Goed dat je blijft En ik zag dat je al een halve kilo kwijt bent
Jee dat je zo'n last hebt van het niet koolhydraten eten! Ik heb dat alleen gehad toen ik stopte met cola en koffie drinken
Dat komt bij mij omdat mijn bloedsuiker dan ineens zó gaat dalen (want weinig koolhydraten is ook een lage bloedsuiker) en daar word ik naar van. Dus even maar geleidelijk aan afkicken
pi_78991840
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:23 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

In het weekend gaat het vaak fout en is heel onregelmatig omdat we gewoon vaak weggaan
Door de weeks gaat het nog wel aardig.
Dat herken ik ook wel idd. Door de week zit je toch in een vast ritme en in het weekend doe ja vaak toch andere dingen als die week ervoor bijvoorbeeld. Maar het gaat in ieder geval al 5 van de 7 dagen goed toch? Is in ieder geval al iets
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:59:54 #242
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78992216
Hopelijk kan ik volgende week iig weer me inschrijven bij de sportschool. Dan maar eens kijken of het echt gaat lukken nu.
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:01:18 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78992300
voor wie nog gevolgd had dat ik met therapie/obesitasgroep ging beginnen en benieuwd was hoe het gaat:

ik zit inmiddels helemaal in het ritme, en het gaat goed! niet dat het met mij op alle vlakken nu ineens geweldig gaat, maar ik reageer niet of nauwelijks meer af met eten, en ben nu in 5 weken therapie 4 kilo afgevallen al!

ik merk wel dat ik het soms mis, dat ik mn gevoelens niet demp met eten... ik voel nu meer en dat is soms best eng...
Kwak
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:08:14 #244
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_78992679
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:01 schreef kwakz0r het volgende:
voor wie nog gevolgd had dat ik met therapie/obesitasgroep ging beginnen en benieuwd was hoe het gaat:

ik zit inmiddels helemaal in het ritme, en het gaat goed! niet dat het met mij op alle vlakken nu ineens geweldig gaat, maar ik reageer niet of nauwelijks meer af met eten, en ben nu in 5 weken therapie 4 kilo afgevallen al!

ik merk wel dat ik het soms mis, dat ik mn gevoelens niet demp met eten... ik voel nu meer en dat is soms best eng...
Is dat onder een psycholoog oid?
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:11:25 #245
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78995846
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:08 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Is dat onder een psycholoog oid?
combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
Kwak
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:25:23 #246
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_78996507
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

combinatietherapie: alles in dezelfde groep van 9 mensen, cognitieve gedragstherapie, danstherapie (non-verbale therapie/lichaamrsgerichte therapie), sporten met een fysiotherapeut en een sessie met de dietiste. een half jaar lang, elke maandag van 9 tot 15.00. best wel pittig, maar echt heel goed!
Van psyq?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:26:11 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_78996556
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:25 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Van psyq?
ja... zit jij daar ook??
Kwak
pi_78997767
Ik kan Bamba ergens wel volgen. Voor hem / haar (?) is helemaal niet het calorieen tellen van belang maar de koolhydraten.

Bamba: ik heb het niet helemaal gevolgd hoor maar heb jij al lang last van diabetes (type 1 of type 2) of nog niet zo lang? Ik denk namelijk dat jij meer hebt aan om leren in te schatten of een voedingsmiddel hoog of laag zit op de glycemische index. Jij moet leren koolhydraten tellen. Daar heb je denk ik meer aan dan blind een dieet gaan volgen. Over eten en diabetes zijn genoeg boeken te vinden, bijvoorbeeld in de bibliotheek. Je raakt van de schommelingen (veel koolhydraten => dan net te veel spuiten => veel koolhydraten nodig etc) juist dik. Ik zou naar je internist gaan om dit te bespreken. Of heb je dat gedaan? Ik denk zelf dat je meer aan hebt om een nieuw eetpatroon te leren. Ga die boeken in de bieb lezen. Maar misschien kan je dat ook met je dietiste bespreken.

Kwakz0r: klinkt goed hoe je bezig bent!

Ik ben zelf ook goed bezig, snoep vind ik nu veel te zoet . Nu het weer beter gaat met mijn rug (naja, zo goed als) moet ik me eens richten op mijn eet- en beweegpatroon.
pi_78997903
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Klinkt idd best zwaar ja. Goed te horen dat je er dan wel wat aan hebt
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:18:32 #250
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_78998116
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja... zit jij daar ook??
nee ik moet daarnaartoe. Eigenlijk ben ik er niet super blij mee, ik ben namelijk op eigen kracht 40 kilo afgevallen en toch moet ik daarnaartoe. Maar goed, mijn huidige behandelaar zal het wel weten, het gaat haar vooral om die cognitieve gedragstherapie. wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen?

edit: heb even een paar van je posts doorgelezen. sommige dingen lijken me leuk ( danstherapie, sporten) andere dingen lijken me weer niks: een eetlijst maken en het inleveren, groepstherapie. Het klinkt wel allemaal heel effectief. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 20% gewijzigd door sweetlady-o op 11-03-2010 00:56:58 ]
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')