Nee hoor 6 uurquote:
Ik denk dat ik express mijn weegdag naar woensdag zet ipv maandagquote:Op zondag 28 februari 2010 16:22 schreef winka het volgende:
Mijn weekenden zijn ook heel raar.. Ik vind het dan het allermoeilijkste om normaal te eten![]()
Toch ben ik in een goed humeur, had me net even gewogen zo midden op de dag, 77.3![]()
![]()
Als ik jouw menu zou nemen ik denk dat ik werkelijk om kom van de hongerquote:Op zondag 28 februari 2010 18:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik weeg me te vaak eigenlijk zou ik me ook maar 1 keer per week moeten wegen.
O Yoghurt
T Kaas
T ei
L Rundervink met champignons
T ei
T komkommer
D paksoi/champignons/knoflook/kikomangroen
Valt wel mee hoor eiwitten reduceren het honger gevoel.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als ik jouw menu zou nemen ik denk dat ik werkelijk om kom van de honger
Of wiebelig en dizzy in het hoofd
quote:en wat is kikomangroen?
Ah tofquote:Op zondag 28 februari 2010 19:25 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor eiwitten reduceren het honger gevoel.
[..]
[ afbeelding ]
Sojasaus waarin minder zout zit
Misschienquote:Op zondag 28 februari 2010 20:36 schreef Troel het volgende:
Gaan we nog wat plannen in verband met topic #300?
Wat een heerlijk oppeplijstjequote:Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Misschien
Trouwens bij deze wil ik alle dieeters een compliment geven![]()
op de FOK! dieetclub is er al meer dan 172 kilo afgevallen![]()
![]()
![]()
We zijn goed bezig op naar een betere gezondheid en een beter gevoel over jezelf![]()
Denk eens aan de zomer we hebben nog 3 maanden om een gezonder BMI te bereiken ik ben hard aan het sparen voor de zomer omdat ik allemaal nieuwe kleding ga kopen om te flaneren over de mooiste stranden![]()
Kom op allemaal we kunnen het![]()
![]()
![]()
En dan zeggen ze dan dat ik weinig eetquote:Op zondag 28 februari 2010 18:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik weeg me te vaak eigenlijk zou ik me ook maar 1 keer per week moeten wegen.
O Yoghurt
T Kaas
T ei
L Rundervink met champignons
T ei
T komkommer
D paksoi/champignons/knoflook/kikomangroen
Vergeet niet dat er een flink aantal mensen van de lijst zijn "afgevallen". Als die er weer bij staan zijn we als groep zo meer dan 500 kilo kwijtquote:Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Misschien
Trouwens bij deze wil ik alle dieeters een compliment geven![]()
op de FOK! dieetclub is er al meer dan 172 kilo afgevallen![]()
![]()
![]()
We zijn goed bezig op naar een betere gezondheid en een beter gevoel over jezelf![]()
Denk eens aan de zomer we hebben nog 3 maanden om een gezonder BMI te bereiken ik ben hard aan het sparen voor de zomer omdat ik allemaal nieuwe kleding ga kopen om te flaneren over de mooiste stranden![]()
Kom op allemaal we kunnen het![]()
![]()
![]()
Ik niet terwijl er bijna 8 kilo eraf isquote:Op maandag 1 maart 2010 09:24 schreef candygirl het volgende:
begin nu wel langzaam aan ook complimenten te krijgen over dat ik ben afgevallen
Gewoon doorbikkelen. Bij mij was het ook pas na 12 kilo ofzo. Maar toen zei ineens iedereen er iets van! En bij 16 kilo opnieuw! Blijkbaar gaat het in fases.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik niet terwijl er bijna 8 kilo eraf is
quote:
Na mijn proefperiode met Modifast Intensive was ik ook vaste klant van het toilet.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WAARSCHUWING!
Als je een koolhydraatarm dieet volgt en op een gegeven moment weer vezels/granen gaat eten.
Zorg er dan voor dat je in de buurt bent van een toilet met ruim voldoende wc-papier.
Ik ging me vandaag toch aan de racekak na het ontbijt met muesli![]()
![]()
Nu is het weer gestabiliseerd maar je moet er niet aan denken dat je b.v. aan het reizen ben en dan .....
Hoi,quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Vido het volgende:
Ik snap al die xxx-vermijdend of xxx-arme diëten (xxx = koolhydraten of vetten, of whatever) sowieso niet... Behalve medisch voorgeschreven vormen dan, zoals natrium arme diëten. Wat is nu het nut van bijna geen koolhydraten binnenkrijgen? De energie komt toch wel op een andere manier je lichaam binnen, en uiteindelijk zit je waarschijnlijk aan het einde van de dag aan dezelfde hoeveelheid kilocalorieën waar je van "rond moet komen".
Ik eet zelf al jaren elke ochtend een flinke kom Brinta als ontbijt. Ik kan met niet voorstellen dat er iets bestaat met meer koolhydraten dan datEn het vult ook nog als een dolle, ik vergeet soms m'n tussendoortje en heb dan zelfs om 13.00u nog geen honger (ik ontbijt om 6.30u)... Zal waarschijnlijk aan de voedingsvezels liggen. Brinta for life!
Gewoon normaal eten, alle voedingsstoffen met mate, that's the way to go.
Ow, en wat wilde je dan toen ter ere van post #300 Troel? Ik ben wel benieuwd...
Hahaha bofkont.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
WAARSCHUWING!
Als je een koolhydraatarm dieet volgt en op een gegeven moment weer vezels/granen gaat eten.
Zorg er dan voor dat je in de buurt bent van een toilet met ruim voldoende wc-papier.
Ik ging me vandaag toch aan de racekak na het ontbijt met muesli![]()
![]()
Nu is het weer gestabiliseerd maar je moet er niet aan denken dat je b.v. aan het reizen ben en dan .....
Oh. Ga ik dood?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
nou matz, stackers zijn zo ongeveer het domste en ongezondste wat je kan doen om af te vallen. ik zeg: wegmieteren en gezond gaan eten en meer bewegen.
ik weet hetquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
LovelyLady, het valt mij op dat je op sommige dagen echt keurig eet, en op andere dagen -in mijn ogen- veel teveel suikers. Zoals vandaag. Ontbijt: suiker, sultana's: suiker, melkbroodjes: suiker, fruit: suiker, yoghurt: suiker (en dan ga ik ervan uit dat je kwark naturel is).
Niet dat je doodgaat van suiker, maar je maakt jezelf het afvallen zo niet makkelijk.
Te veel energie inname wordt omgezet in lichaamsvet, het maakt daarbij niet uit of die energie je lichaam binnenkomt in de vorm van vetten, eiwitten of koolhydraten. Je eet minder koolhydraten, en krijgt dus minder energie binnen in de vorm van koolhydraten. Je krijgt de energie echter wel binnen in de vorm van eiwitten of vetten. Per saldo dus bijna geen verschil.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Hoi,
Het gaat erom dat je je lichaam forceert om vet te gebruiken als energiebron ipv suikers.
Dan ga je vanzelf ook je eigen vet verbranden om aan je energiebehoefte te kunnen voldoen![]()
Lees anders eens wat meer hierover zat info op het internet te vinden
Helaas pindakaas: plaatselijke vetverbranding is onmogelijk. Elk product dat beweert plaatselijke vetverbranding te realiseren is een fabeltje. Het maakt daarbij ook niet uit welke sport je doet, als jouw lichaam "kiest" je kontvet te verbranden met de energie die je verbruikt, dan zal je lichaam dat doen bij zowel traplopen als zwemmen. Dit klinkt inderdaad niet logisch, je zou verwachten dat vet verdwijnt waar je je spieren gebruikt, maar toch werkt dat niet zo. Je zult dus door moeten gaan met afvallen tot je buik "aan de beurt is". Ze heten niet voor niets probleemzonesquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:12 schreef Charmedmatzzie het volgende:
Okay lieve mensen.
Ik ben Matz en ik moet ook dringen afvallen.
En ik ben heel bang want ik heb stackers gekauft en ik heb net een stacker 4 opgegeten..
Wacht in spanning of ik ook ga stuiteren... =P
Verder nog de vraag..
Wat voor sporten doen jullie?
Ik doe al maanden cardio (zo'n 3x per week) maar het enige wat eraf gaat is mijn KONT en ik hield wel van mijn KONT terwijl mijn buik er juist af moest/moet en de kg nog steeds evenveel zijn.. d'oh!!!
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
Geen toegevoegde suiker, nee.
Nou ja. Het lijkt mij wel iets om rekening mee te houden. Van cold-turkey afkicken kun je wel wat klachten krijgen (hoofdpijn, moe, chagrijnig), en heel erg suiker-arm eten is ook niet zo fijn, maar kun je niet gewoon een beetje minderen?
Tuurlijk LovelyLadyquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?
Da's misschien het nadeel van alleen lijstjes zien op een internetforum - ik heb geen idee hoe jij er in je hoofd mee bezig bent. Maar het voordeel voor jou: als je geen zin hebt in mijn mening, kun je me gewoon negerenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
mja zoals je zelf ziet, het kan goed gaan, en zo gaat het een dag minder, iedereen heeft wel zo zijn dag niet toch?
nou ja, t is gewoon een soort speed, en ik zou dat niet aanraden om te gebruiken om af te vallen. net zo min als ik iemand zou aanraden om coke te nemen om zn tentamens te leren...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:45 schreef Charmedmatzzie het volgende:
[..]
Oh. Ga ik dood?
Ik sport heus... maar ik blijf aldoor een mollig mokkeltje en dat sucks.
Zal ik neit gewoon het potje proberen totie op is? Tegen die tijd is het zwembad weer open en schijnt de zon en kan ik het weer helemaal zelf zonder energydrink of pillen...
Maar ik bedoel serieus, you had bad experience met de stackerds?
ik doe zelf ook niet aan low-carb o.i.d. maar het is wel zo dat sommige mensen er baat bij hebben dat ze door vetten en eiwitten langer verzadigd zijn, en hun bloedsuiker stabieler is. in die zin geloof ik wel dat low carb eten je kan helpen beter af te vallen. alleen moet je wel voorzichtig zijn met opbouwen [edit] van carbs na je afvalperiode [/edit]quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:01 schreef Vido het volgende:
[..]
Te veel energie inname wordt omgezet in lichaamsvet, het maakt daarbij niet uit of die energie je lichaam binnenkomt in de vorm van vetten, eiwitten of koolhydraten. Je eet minder koolhydraten, en krijgt dus minder energie binnen in de vorm van koolhydraten. Je krijgt de energie echter wel binnen in de vorm van eiwitten of vetten. Per saldo dus bijna geen verschil.
Gewichtsverlies: meer energie (calorieën) verbruiken dan binnenkrijgen. Ik ben al meer dan 30kg afgevallen zonder bepaalde voedingsstoffen te vermijden. Simpelweg door voorheen genoemde "formule" te volgen, it ain't rocket science
Hoi,quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik doe zelf ook niet aan low-carb o.i.d. maar het is wel zo dat sommige mensen er baat bij hebben dat ze door vetten en eiwitten langer verzadigd zijn, en hun bloedsuiker stabieler is. in die zin geloof ik wel dat low carb eten je kan helpen beter af te vallen. alleen moet je wel voorzichtig zijn met opbouwen.
ik ben zelf niet zo'n voorstander van absoluut low carb - door dat volle gevoel eet je vaak toch wel weinig kcal, en je mist wel bepaalde voedingsstoffen...
ik heb geen eetbuien meer doordat ik simpelweg overdag meer gezonde dingen eet (6 boterhammen, een ontbijt, extra salade, elke drie uur iets eten), lijngericht eten is voor veel mensen de grootste trigger (overdag te weinig eten). door low-carb zit je voller en heb je daar idd. ook minder last van. maar het werkt niet voor iedereen zo. ik werd strontchaggo van de kleine hoeveelheden, voelde me helemaal niet verzadigder enzo...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Hoi,
Vooral het stabieler worden van mijn bloedsuikerspiegel is de factor die doorslaggevend is.
Ik heb nu geen vreetbuien meer omdat ik minder honger/trek heb iets wat ik met andere dieeten nog nooit ervaren heb daarmee werd ik gek van de honger/trek.
Ik eet wel koolhydraten trouwensmaar ik, let wel op dat het er weinig zijn momenteel maximaal 40 gram per dag.
minder snelle suikers (zittne in bewerkte producten, koekjes, chips, chocolade, witbrood, frisdrank, vruchtensap)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:58 schreef Happie11 het volgende:
Inderdaad, vreetbuien hebben. Ik heb er ook helaas last van.
En ik blijf ook honger hebben, de hele dag door.
Nu snack (frikandellen etc) al veel minder!
maar hoe kom ik van die "constante" honger af?
Zwangerquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:30 schreef candygirl het volgende:
ben weer beetje bijgekomen, geen eetbuien ofzo maar hormonen compleet door de war.
Zal daar ook wel iets mee te maken hebben.
ja, je wil t of je wil t niet...quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Er staat een qua voedsel/drank een kwaadaardigweekend voor de deur.
Hoe kan ik de schade het beste beperken?
Ik wil feesten![]()
![]()
Maar niet aankomen of niet meer dan 1 kilo of zo aankomen.
Maar als ik al naar 1 pint bier kijk ben ik al 2 kilo zwaarder![]()
Inmiddels 98,3kg.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De weegschaal geeft inmiddels 99,7kg aan.Die 104kg die ik toen opgaf klopt ook niet, want die weegschaal was gewoon brak (het was meer rond de 105kg).
Voor één kilo lichaamsvet moet je 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrandt. Eén kilo vet in je voeding geeft 9.000 calorieën, maar 13% daarvan gaat naar lipiden (de bouwsteen van vet). Dus andersom geldt ook: verbrand 7.777 calorieën meer dan je binnenkrijgt, en je hebt één kilo lichaamsvet verbrandt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:38 schreef winka het volgende:
Gister uit geweest en ik kan dus niet meer tegen drankBen een beetje misselijk
ben altijd benieuwd hoeveel je moet eten/drinken op een avond om weer aan te komen? Of kan dat niet in één avond?
Vanochtend toch nog even gewogen en ik weeg nu 77.1
Thanks!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:03 schreef Vido het volgende:
[..]
Voor één kilo lichaamsvet moet je 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrandt. Eén kilo vet in je voeding geeft 9.000 calorieën, maar 13% daarvan gaat naar lipiden (de bouwsteen van vet). Dus andersom geldt ook: verbrand 7.777 calorieën meer dan je binnenkrijgt, en je hebt één kilo lichaamsvet verbrandt.
Op één avond 7.777 calorieën meer binnenkrijgen dan je verbrand, is onmogelijk. Op een feestje sta, loop en dans je namelijk ook nog. Dus "bruto" zou je dan meer dan 10.000 calorieën moeten eten/drinkenHet kan natuurlijk wel dat de weegschaal een kilo in de plus aangeeft, maar daar zit veel vocht bij (omdat je waarschijnlijk ook veel zout hebt binnengekregen).
Grats on the weight by the way
ik werd ook altijd heeeeel misselijk van rum... brrr...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:
[..]
Thanks!
Ha wat een verhaal over de de calorieënI Hoe weet je dat allemaal?
k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomenIk heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zooo dit dikkerdje meldt zich ook weer even. Er moeten er 20 af. Er zijn er 9 af. Dus ik zeg; lekker bezig!
Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk wasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:
[..]
Thanks!
Ha wat een verhaal over de de calorieënI Hoe weet je dat allemaal?
k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomenIk heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:26 schreef sylvesterrr het volgende:
1200 kcal in 60 minuten?Volgens mijn crosstrainer verbrand ik 320kcal in 40 minuten (480 in 60 minuten dus). Ik begin uiteraard op een lekker laag tempo, en iedere 10 minuten verhoog ik het tempo.
Ik heb helaas nog niet zo'n goede conditie om op een nog hogere intensiteit te sporten.
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Vido het volgende:
[..]
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het wel
Ik denk dat jij een ander soort crosstrainer hebt dan waar ik op train. 20 kilometer per uur is namelijk onmogelijk op de crosstrainers bij ons op de sportschool, meer dan 17-18 heb ik nog nooit iemand zien halen. En dat houden ze dan ook maar 2 minuten vol.quote:Op zondag 7 maart 2010 08:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.
Yep, dat is één van mijn problemen. Ik leg de lat vaak te hoog, zoals ook bij fietsen: in plaats van een uur rustig fietsen fiets ik een kwartier te hard waarna ik bijna uitgeput van m'n fiets val.
Hoi,quote:Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!
Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.
![]()
Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!
Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.
![]()
Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
Sorry hoor maar waarop baseer je je uitspraken?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.
ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid
edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.
maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aanDr Frank
Weer "gewoon eten" met wat je geleerd hebt.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:01 schreef motorbloempje het volgende:
en wat doe je erna?weer 'gewoon' eten?
Dat is totaal niet realistisch, zelfs niet als je vrij zwaar bent. De berekeningen op zo'n apparaat zijn verre van nauwkeurig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:04 schreef Vido het volgende:
[..]
Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk was
Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.
ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid
edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.
maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aanDr Frank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |