Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk wasquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:01 schreef winka het volgende:
[..]
Thanks!
Ha wat een verhaal over de de calorieënI Hoe weet je dat allemaal?
k ben dus niet aan de 10.000 cl gekomenIk heb drie bacardi cola-light gedronken en 2 rode wijn. Dat door elkaar drinken zal ook wel geholpen hebben aan de misselijkheid
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:26 schreef sylvesterrr het volgende:
1200 kcal in 60 minuten?Volgens mijn crosstrainer verbrand ik 320kcal in 40 minuten (480 in 60 minuten dus). Ik begin uiteraard op een lekker laag tempo, en iedere 10 minuten verhoog ik het tempo.
Ik heb helaas nog niet zo'n goede conditie om op een nog hogere intensiteit te sporten.
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Vido het volgende:
[..]
Ik crosstrain op niveau 17 (van de 25), op 10-11 km per uur gemiddeld. Dan wil het wel
Ik denk dat jij een ander soort crosstrainer hebt dan waar ik op train. 20 kilometer per uur is namelijk onmogelijk op de crosstrainers bij ons op de sportschool, meer dan 17-18 heb ik nog nooit iemand zien halen. En dat houden ze dan ook maar 2 minuten vol.quote:Op zondag 7 maart 2010 08:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
10-11km/h? Is dat niet erg langzaam? Als ik onder de 20km/h kom begin ik het erg saai te vinden.
Yep, dat is één van mijn problemen. Ik leg de lat vaak te hoog, zoals ook bij fietsen: in plaats van een uur rustig fietsen fiets ik een kwartier te hard waarna ik bijna uitgeput van m'n fiets val.
Hoi,quote:Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!
Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.
![]()
Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:30 schreef Bamba het volgende:Ik zou graag ook willen meedoen met jullie!
Ik begin morgen aan het Dr. Frank dieet (weinig koolhydraten en veel eiwitten). De reden dat ik voor dit dieet heb gekozen, is omdat ik diabetes heb en veel diabetici goede ervaringen met het dieet hebben, als in: veel afvallen én minder insuline te hoeven spuiten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de laatste 3 maanden zo'n 5 kilo aangekomen dankzij de insuline o.a.
![]()
Oh ja, voor in het lijstje: ik ben 1.65 m en weeg 88 kilo. Mijn bmi is 32 en mijn streefgewicht is 70 kilo.
Sorry hoor maar waarop baseer je je uitspraken?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.
ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid
edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.
maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aanDr Frank
Weer "gewoon eten" met wat je geleerd hebt.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:01 schreef motorbloempje het volgende:
en wat doe je erna?weer 'gewoon' eten?
Dat is totaal niet realistisch, zelfs niet als je vrij zwaar bent. De berekeningen op zo'n apparaat zijn verre van nauwkeurig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:04 schreef Vido het volgende:
[..]
Voor de nieuwsgierigheid een keer opgezocht, gezien ik op de crosstrainer altijd wel zag dat ik in mijn work-out van 60 minuten rond de 1200 calorieën verbrande, maar dus geen idee had hoeveel dat eigenlijk was
Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je diabeet bent moet je koolhydraatloze dieten, zoals dr Frank NOOIT zomaar doen. altijd in overleg met je internist! ook diabeten hebben koolhydraten nodig.
ik snap dat t frustrerend is als je aankomt van de insuline, maar speel alsjeblieft niet met je gezondheid
edit: het Dr Frank dieet is sowieso ongezonde idiotie - dr of niet... het bevat veel te weinig kcal, en ondanks dat dr frank zegt dat je het max tien weken mag doen gaan mensen die er lekker van afavllen (zal niet ontkennen dat je snel afvalt) er natuurlijk te lang mee door.
maar goed. ik heb dat al eerder gezegd, en de fans luisteren toch niet, net als met sonja bakker destijds (dit is serieus even slecht hoor...) en nu komen ze ook allemaal weer kilo's aanDr Frank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |