abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77433848
* sylvesterrr joins the club.

Ik heb een jaartje of 3 geleden een crosstrainer gekocht voor ongeveer ¤ 500, nadat ik 6 maandenlang ¤ 50 per maand aan de sportschool heb betaald (waarvan ik 3 niet heb gesport ivm longontsteking die maar niet weg wilde gaan ). De crosstrainer was toch het enige apparaat dat ik leuk vond én geen knieklachten opleverde.

Ik heb me vaak voorgenomen om er regelmatig op te sporten, maar het is er nooit van gekomen wegens gebrek aan discipline. Vorige week dinsdagavond heb ik de knop omgedraaid: geen patat, geen chips, geen lekkere tussendoortjes e.d. meer. Ik begon zelfs aan Modifast Intensive, maar ben er na 4 dagen mee opgehouden. 500kcal per dag was me toch iets weinig.

Ben nu gezond aan het eten, sport al sinds afgelopen maandag 40minuten per dag op de crosstrainer. Ik kijk ook meteen naar mijn favoriete tv-series terwijl ik sport; verbrand je met multitasking meer calorieën?

Vroeger at ik toch wel 1 á 2x per week patat (en heel veel chips), dat heb ik al anderhalve week niet gedaan. * sylvesterrr is trots op zichzelf.

1.83m @ 104kg. Dat laatste getal moet flink naar beneden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sylvesterrr op 29-01-2010 22:52:34 (typo) ]
pi_77434078
Succes !

Je moet je af en toe ook gewoon verwennen hoor.
Ik heb vanavond heerlijke Roti kip op .
En is nog niet eens heel slecht.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77434788
Ja, maar ik moet nog iets vinden waarmee ik mezelf kan verwennen. Ik wil geen zak chips/patat oid naar binnen werken, want voor je het weet ga ik dat weer regelmatig halen (3 frietboeren op 3 minuten loopafstand waarvan er twee ook shoarma verkopen).

Ik ben iig blij dat het bedrijfsrestaurant een ruim assortiment aan voedsel heeft. Het croissantje met pindakaas (:X)heb ik vervangen door 2 sneetjes bruinbrood met Becel Light of kruidenboter Light (ik ben het merk van de kruitenboter even vergeten, iets met Pu nog wat). Volgens mij scheelt dat ook al heel wat. Ook de Cola/Fanta bij de lunch is weg (de flessen Cola op m'n kamer bij het tv kijken zijn ook weg).

Yep, ik leefde nogal ongezond.
pi_77436217
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik begon zelfs aan Modifast Intensive, maar ben er na 4 dagen mee opgehouden. 500kcal per dag was me toch iets weinig.
Toch wel? Haha, ik zou de middag niet eens halen met zo'n hoeveelheid, dan zou ik al 3 keer zijn omgevallen Is ook totaal niet gezond... Je hebt crashen, en CRASHEN... En 500 per dag is dat laatste, goed dat je dat niet meer doet in ieder geval

Maaarrrrrr: veel succes en welkom!!

En misschien als tip voor het "verwennen": geen eten, maar nieuwe kleding of dat soort zaken. Dat is wat ik doe, en voor mij werkt het, maar kan me voorstellen dat anderen juist weer liever iets extras eten Ik ben nogal een gadget en kleding fan, haha.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77436635
En als je toch wil verwennen met eten, neem iets waar je niet snel veel van neemt. Bijvoorbeeld extra pure chocola, of een speciaal soort kaas op toastje. Dus iets waarbij het echt gaat om genieten van een klein beetje omdat de smaak belangrijk is en niet de hoeveelheid.

Veel succes Sylvester
pi_77441686
Mogge

Nou mijn beweging voor vandaag ligt vast : bergen sneeuw schuiven....
en 2 kids van en naar sport vervoeren maar hoe ik dat moet gaan doen is nog ff lastig.
Verder gaat het hier goed, t lijntje daalt netjes dus ik ben meer dan tevreden.
Op naar de 94,9

Succes nieuwkomers en natuurlijk ook voor de doorzetters
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Muks op 30-01-2010 08:34:27 ]
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:46:22 #232
279894 winka
There is no place like home..
pi_77441786
Vanochtend toch even op de weegschaal gestaan en ik weeg nu 81,0 Ben ik best wel blij mee zo vlak voor de Rode Dagen en net na het hamburgerweekend in Stockholm!

Het heeft hier wéér gesneeuwd dus ik hoop dat ik morgen gewoon kan hardlopen

Goed zeg Muks, 30 kg eraf, op naar de volgende 30
En Sylvesterrr welkom en veel succes
pi_77441886
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:40 schreef Vido het volgende:

[..]

Toch wel? Haha, ik zou de middag niet eens halen met zo'n hoeveelheid, dan zou ik al 3 keer zijn omgevallen Is ook totaal niet gezond... Je hebt crashen, en CRASHEN... En 500 per dag is dat laatste, goed dat je dat niet meer doet in ieder geval
Het ging op zich goed, totdat ik ook wilde gaan sporten. Na een kwartiertje zaalvoetballen was ik al volledig uitgeput.
quote:
En misschien als tip voor het "verwennen": geen eten, maar nieuwe kleding of dat soort zaken. Dat is wat ik doe, en voor mij werkt het, maar kan me voorstellen dat anderen juist weer liever iets extras eten Ik ben nogal een gadget en kleding fan, haha.
Kijk, dat is een leuke. Ik ben zelf ook een gadget-freak. Voor iedere kg die eraf gaat, 10 euro aan gadgets uitgeven. Eens kijken of ik die afspraak met mezelf en bankrekeing kan maken.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:54 schreef omearos het volgende:
En als je toch wil verwennen met eten, neem iets waar je niet snel veel van neemt. Bijvoorbeeld extra pure chocola, of een speciaal soort kaas op toastje. Dus iets waarbij het echt gaat om genieten van een klein beetje omdat de smaak belangrijk is en niet de hoeveelheid.
Pure chola lust ik niet eens, maar ik weet wat je bedoelt. Er staat sinds vorige week maandag overigens wel een doosje Ferrero Rocher op m'n bureau (doosje van 30 stuks). Die maandag heb ik er 4 van weggewerkt, de rest geniet nog van het doosje. Het is een godswonder dat ik de verleiding heb kunnen weerstaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 januari 2010 @ 09:54:26 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77442306
Genieten ervan... niet 'wegwerken'

Nee, serieus... neem eens de tijd om echt te proeven wat je in je mond stopt. Vandaar de tip pure chocolade, daarvan kun je echt genieten. Maar als je het niet lust, dan is dat natuurlijk anders
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77443587
Pure chocolade is ook echt heel lekker en heel vullend, na 1 blokje heb ik dan ook echt genoeg en dat vind ik er fijn aan.
Goed van je dat de ferrero is blijven staan !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_77443617
Toch jammer dat ik pure chocolade niet lekker vind
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:27:46 #237
279894 winka
pi_77443742
Ik vind puur ook niet om te eten, mijn lievelingschocolade melkchocolade met hazelnoot Maar goed dat we het niet in huis hebben.
Hoewel ik soms een verdwaald stukje van mijn vriend vindt die het probeert het te verstoppen

Wat ik trouwens ook lekkere chocolade vind is de eco (?) chocolade van AH. Het is in ieder geval een dunne reep
pi_77443768
Oja, met hazelnoot is echt lekker
Hier ook niets in huis anders had ik het wel opgegeten deze week
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:43:19 #239
279894 winka
pi_77444179
Eens komt er een dag dat we 2 blokjes chocola in plaats van de hele reep (of meer)
Zou dat bestaan
pi_77445271
Gewoon niet in huis halen .
Wij halen tegewoordig alleen echt in huis wat we nodig nodig hebben en voor de rest niks.
Scheelt een hoop geld en je hebt niks om te snacken, wel uiteraard gezonde dingen .
Mijn partner met een BMI van 23 doet thuis solidair met mij mee, dat vind ik erg tof
pi_77447077

Gewoon dat in huis halen, als je daarvan meer dan één blokje per dag wegkrijgt: respect
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77448978
Die heb ik ook en inderdaad 1 blokje is zat
en dan niet eens per dag hoor... das me veel te zwaar op de maag
pi_77449033
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:29 schreef junkiexp het volgende:
Gewoon niet in huis halen .
Wij halen tegewoordig alleen echt in huis wat we nodig nodig hebben en voor de rest niks.
Scheelt een hoop geld en je hebt niks om te snacken, wel uiteraard gezonde dingen .
Mijn partner met een BMI van 23 doet thuis solidair met mij mee, dat vind ik erg tof
Ja, dat wil ik ook
Jammer genoeg trappen mijn ouders daar nog steeds niet in
Later in mijn eigen huisje komt er weinig van dat rotzooi naar binnen
pi_77449456
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook
Jammer genoeg trappen mijn ouders daar nog steeds niet in
Later in mijn eigen huisje komt er weinig van dat rotzooi naar binnen
Haha, ik mijn kinderen trouwens ook anders opvoeden.
Ik ben echt een verwend nest geweest (enige jongen), en kreeg altijd alles.
Dat verklaart ook een stukje van overgewicht
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:46:56 #245
279894 winka
pi_77450777
Ik was altijd wel redelijk op gewicht toen ik nog thuis woonde MIjn ouders haalden ook alleen de meeste lekkere dingen in het weekend, zoals wit brood en frisdrank. En op was op.

Toen ik mijn eigen geld ging verdienen werd het wat minder en helemaal toen ik op mezelf ging wonen. Ik kon geen normale maaltijd maken. Mijn moeder heeft me vaak genoeg aangeboden om het te leren, maar ik had er geen interesse in

Sinds een jaar of wat verdiep ik me echt in recepten en begin het nu ook leuk te vinden
pi_77451820
Oh, hoe herkenbaar!
Bij mij thuis hadden we best wel eens snoep of chips, maar zeker met mate. Géén frisdrank (alleen spa rood), en verder heel gezond eten. Afhalen deden we nooit, alleen als het niet anders kon.

Toen ik het huis uit ging sloeg ik dus los

Nu haal ik het ook niet meer in huis.
Ik heb het geluk dat mijn vriendin totaal andere dingen snoept dan ik.
Ik hou erg van chips, en zij helemaal niet. Tenminste, ze zal het niet kopen. Ze koopt wel koek en chocola, maar daar geef ik dan weer niet zo veel om.
Dus, ik haal gewoon niks voor mij in huis, en dan red ik dat wel.
pi_77453458
Pure chocolade Niet aan mij besteed
Paar dagen niet gepost had ff geen zin om enorm bezig te zijn met de lijstjes.
Vandaag een beetje een raar dagje, we eten vanavond gewoon tosti's
De komen de dagen zal het een beetje afhangen hoe het gaat met mijn piercing (die ik vandaag heb laten zetten)
Probeer wel zoveel mogelijk regelmatig te eten met tussendoortjes
pi_77453467
"Vroeger" ging ik wekelijks wel 2 á 3 keer wel naar de AH om "boodschappen" te doen (lees: snacks hamsteren), tegenwoordig ga ik naar de AH om fatsoenlijk brood, 20+ smeerkaas, Becel Light, <insert> Light te kopen.

Eind van het jaar/begin volgend jaar wil ik op mezelf gaan wonen (als alles meezit). Voor die tijd wil ik mezelf gezond eten/sporten aanleren, anders komt het er nooit van vrees ik.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 januari 2010 @ 18:18:18 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77455467
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:43 schreef winka het volgende:
Eens komt er een dag dat we 2 blokjes chocola in plaats van de hele reep (of meer)
Zou dat bestaan
Ja hoor... Tenminste, ik kan dat. Hier ligt de kast vol chocolade, koekjes en chips. Maar meestal vergeet ik dat en als ik echt zin heb, dan neem ik een grote kop koffie met warme melk en een paar stukjes chocola, even echt genieten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:47:53 #250
279894 winka
pi_77456393
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja hoor... Tenminste, ik kan dat. Hier ligt de kast vol chocolade, koekjes en chips. Maar meestal vergeet ik dat en als ik echt zin heb, dan neem ik een grote kop koffie met warme melk en een paar stukjes chocola, even echt genieten
Wat lijkt me dat heerlijk! Als ik er écht zin in heb, dan vind ik het niet eens zo erg om er van te eten (dus genieten) En dan blijft het denk ik ook bij minder.
Maar vandaag ben ik behoorlijk gefrustreerd en als ik dan mijn vriend zie snoepen dan heb ik het wel even moeilijk. Lichamelijk heb ik er geen behoefte aan, maar ik ben gewend om in een bui als deze rustig een zak chips open te trekken.

@LovelyLady: wat heeft het eten met het zetten van een piercing te maken? Kan je er echt ziek van worden ofzo?

@Sylvesterrrrrr: goed dat je van plan bent om gezond eten aan te gaan leren voordat je op jezelf gaat wonen Dat scheelt al een heleboel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')