voor mij is het nu gewoon belangrijk om behoorlijk wat kilo's af te vallen voor m'n suikerziekte. En als dat dieet me daarmee goed op weg helpt en mijn huisarts vind het een goed idee..quote:Op maandag 8 maart 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
het probleem zit hem in dat 'weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon'. Dat houdt dus in dat het dieet dat niet is, en daarom vraag ik me af wat de meerwaarde is van het volgen van zo'n dieet en weten dat het ongezond is, boven meteen gezond en evenwichtig leven en dan maar wat minder snel afvallen?
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/ Daar kun je van veel activiteiten de hoeveelheid energie die je verbruikt meten. Geen idee of ze kloppen, heb ze namelijk net pas ge-Googledquote:Op maandag 8 maart 2010 09:42 schreef Ciske- het volgende:
Zou kunnen dat het om kiloJoules gaat en niet om kilocalorieën, apparaten meten vaak in joules. 1200 kcal in een uur klopt idd van geen kant.
Het "geld verdienen aan mensen" was niet de speerpunt van mijn relaasquote:Op maandag 8 maart 2010 18:56 schreef Bamba het volgende:
Dr. Frank heeft aan mij nog geen geld verdiend hoor en zal dat niet gaan doen ook.
Eerste dag bijna achter de rug. Ging eigenlijk wel goed! De aardappels heb ik in ieder geval niet gemist!
Hoi MBpje,quote:Op maandag 8 maart 2010 08:55 schreef motorbloempje het volgende:
en je denkt dat je dat vol gaat houden?
'oppassen' met koolhydraten en suikers is iets anders dan ze minimaliseren....
dieten.. ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die ze doen....'ja, nee, deze is echt anders! bij deze houd je wel resultaat!!!!'
! ja, dat zeiden de andere 104 dietisten met hun geweldige idee ook
crashen --> 'gewoon leven' werkt niet... crashen --> zo door leven -->
gezondheid..
wat is er mis met gewoon gezond eten en meer sporten zonder allerlei 'trucjes' ?
Zou zomaar kunnenquote:Op maandag 8 maart 2010 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
MBtje? Hebben we ooit geknikkerd ofzo?
Na een "succesvol" dieet moet je natuurlijk wel af en toe in de spiegel kijken en bij groei weer even je verbruik/inname aanpassenquote:Het volhouden ging over erna, niet tijdens.
ik zie net idd. in de dagmenu's dat er tegenwoordig brood bij zit... dat was toen het net nieuw was volgens mij nog niet zo...quote:Op maandag 8 maart 2010 11:39 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb overlegd met mijn huisarts en diabetesverpleegkundige en die vonden het juist een heel erg goed idee! Je eet dan wel minder koolhydraten, maar kcal krijg je nog steeds binnen hoor! Net zoals je ook nog koolhydraten binnen krijgt, alleen wel veel minder, wat weer een positieve werking heeft op mijn bloedsuiker. En ik denk dat het met alle diëten geldt dat je geleidelijk aan weer in een gezond en evenwichtig eetpatroon moet komen uiteindelijk.
levert krap 1400 kcal. dat is voor heel veel mensen gewoon echt te weinig. bovendien is het verdeeld over 3 maaltijden waarvan een compleet verhoudingsloos grote hoofdmaaltijd. je eet overdag echt weinig, en dat vergroot de kans op vreetbuien of zelfgs het ontwikkelen van een eetbuistoornis enorm. bvovendien is het beter voor je stofwisseling om vaker kleinere porties te eten, en ook krimpt je maag daar meer van...quote:ontbijt: 4 plakjes vleeswaren en 8 hazelnoten
lunch: 2 sneetjes volkorenbrood (glutenvrij: glutenvrij brood)
dieethalvarine
2 eieren
50 gram zalmfilet
1 eetlepel olie
peper, peterselie, dille
diner: 2 opscheplepels gare bruine bonen, 120 gram
200 gram gehakt, mager runder
1 kleine prei
1 ui
1 rode paprika
1 tomaat
chilipoeder
1 eetlepel olie
eventueel zout
Hoi,quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zie net idd. in de dagmenu's dat er tegenwoordig brood bij zit... dat was toen het net nieuw was volgens mij nog niet zo...
over de kcal, een voorbeeldje, een dagje uit het dr frank dieet:
[..]
levert krap 1400 kcal. dat is voor heel veel mensen gewoon echt te weinig. bovendien is het verdeeld over 3 maaltijden waarvan een compleet verhoudingsloos grote hoofdmaaltijd. je eet overdag echt weinig, en dat vergroot de kans op vreetbuien of zelfgs het ontwikkelen van een eetbuistoornis enorm. bvovendien is het beter voor je stofwisseling om vaker kleinere porties te eten, en ook krimpt je maag daar meer van...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |