quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
MazzelaarIk heb gisteren in 1,5 uur 13 kilometer afgelegd... Vanmorgen ging het al sneller, in drie kwartier. Ik heb alleen geen tankstations op de route
Ik was vandaag ook 1,5 kilo zwaarder als afgelopen woensdag, ben benieuwd morgen op weegdag... Moet toch echt voor groot gedeelte ook vocht zijn.
Buikdansen IN de sneeuw? brrrrquote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:38 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond buikdansenhopelijk zonder al te veel sneeuw
Verschil moet er zijn hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
MazzelaarIk heb gisteren in 1,5 uur 13 kilometer afgelegd... Vanmorgen ging het al sneller, in drie kwartier. Ik heb alleen geen tankstations op de route
![]()
Nee maar ik moet nogal een stukje met de auto naar de dansstudioquote:
Ja, bij buuikdansen gaat het absoluut niet om slank, slanker, slankstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg, genoeg grote buiken in mijn groepje hoor
Kloptquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, bij buuikdansen gaat het absoluut niet om slank, slanker, slankstMeer om de expressie van je vrouwelijkheid. Ofzo. Maar dat klinkt natuurlijk heel zweverig
't Is niet bepaald ballet, iig. Alle vrouwen die ik ken die buikdansen, zijn op z'n minst een beetje stevig.
Wat eet je zoal op een dag?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:33 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap er niets van....
Ik eet minstens zo veel als normaal, misschien nog wel meer
maar ik heb echt de hele dag onwijze honger!!!!
Past het binnen je punten om een boterham extra bij de lunch te nemen? Misschien scheelt dat wat...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:48 schreef rhubarbje het volgende:
euhm ik doe weightwatchers en blijf goed binnen mijn punten eigenlijk
vandaag heb ik 2 boterhammetjes met slankie smeerkaas op
en toen als lunch 2 boterhammetjes met sandwichspread
en net aardappeltjes, bloemkool, bietjes en een vega griekse rondo met na een beetje kwark (2 eetlepels denk ik? ik hou niet zo van kwark haha) met druiven en een banaan
tussendoor heb ik een appel op, boulion en een plakje peperkoek
Oh.. ja, tentamens.. dat scheelt ook een hoop idd!! Leren/thuiswerken gaat bij mij ook meestal gepaard met een hoop snaaivoerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:49 schreef rhubarbje het volgende:
het zal wel in mijn hoofd zitten
ik ben zo gewent om gewoon naar de kast te lopen als ik trek heb en dat kan nu niet eigenlijk
ik zit ook midden in mijn tentamens, dan snack ik me normaal echt al een ongeluk haha
ja he? en ik heb nu net deze gekocht: the italian dietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
Weer uit eten geweest. Gelukkig is sushi niet al te slecht. De rest van de week me inhouden.
@DE, jij noemde van de week een boek van Ainsley dinges. Staan idd lekkere dingen in
beetje weinig voor een man. aangezien je als man 2500 gemiddeld verbruikt en je voor gezond afvallen niet meer dan 500 daaronder moet gaan zitten...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:40 schreef junkiexp het volgende:
O : 2 boterhammen zonder boter, met sandwichspread en goedemorgen drinlontbijt
T : 2 koffie
L : 4 boterhammen zonder boter, 2 met in totaal 1 plak kaas en mosterd, 2 met 3 plakjes rosbief, cup a soup
T : Appel
D : Groentesoep en lasagne
T : Waarschijnlijk niks
1736 calorieën, niet slecht voor een man toch ?
Ik zag trouwens dat mosterd en curry helemaal niet zo slecht voor je zijn ?
Wist ik niet
Klinkt zeker goedquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja he? en ik heb nu net deze gekocht: the italian diet
de italiaanse low fat versie (wel sommige dingen met meer carbs) maar er staat , net als bij low fat meals van ainsley, overal bij wat er per serving in zit aan vet/kcal/sugar enzo
staan heeeeeeeeerlijke dingen in
Ik zit momenteel thuis, dus dat zal wel meevallenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
beetje weinig voor een man. aangezien je als man 2500 gemiddeld verbruikt en je voor gezond afvallen niet meer dan 500 daaronder moet gaan zitten...
sterker nog, vaak eten mensen te weinig "basisoedsel" als ze te zwaar zijn. als ze dan gaan lijnen schrappen ze het snoep en blijft er te weinig basisvoedsel over.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:55 schreef rhubarbje het volgende:
Ja het past wel, ik heb nu ook nog punten over eigenlijk
Maar ik zou het nogal vreemd vinden om nu gewoon meer te gaan eten dan normaal?
Misschien moet ik die punten inderdaad nog wat beter leren verdelen over de dag of zo...
Ja klopt, daar is hij geregeld: ginoquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klinkt zeker goedDas toch die kok van Ready Steady Cook?
Ik verzamel kookboeken, dus deze zal er dan ook wel komen
ja dat heb ik wel eens vaker gehoordquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
sterker nog, vaak eten mensen te weinig "basisoedsel" als ze te zwaar zijn. als ze dan gaan lijnen schrappen ze het snoep en blijft er te weinig basisvoedsel over.
van de dietiste moeten wij nu (in de therapiegroep) dit eten:
6 boterhammen met halvarine en mager beleg
200-250 gram aardappelen of 100-125 gram pasta/rijst
200 gram groente
2 stuks fruit
300-450 ml zuivel
1,5 plak kaas
100 gram vlees of vleesvervanger
als ik dat (buiten de zuivel en met iets meer vlees) eet, zit ik tussen de 1500 en 1800 kcal per dag, netjes voor een vrouw om gezond mee af te vallen.
Ik geloof er wel in dat dat kan, ik verander dan in een vreetmonsterettequote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
(btw, het is ook de tijd van de maand hier, speelt dat misschien nog mee?)
ik normaal ookquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik geloof er wel in dat dat kan, ik verander dan in een vreetmonsterette
Oei! Nou dan krijg je props voor je nette lijstje, hoor!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik normaal ook
tel daar die tentamens bij op en ik ben echt niet te genieten voor mijn liefje nu haha
Dat is precies wat ik op een normale dag eet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
sterker nog, vaak eten mensen te weinig "basisoedsel" als ze te zwaar zijn. als ze dan gaan lijnen schrappen ze het snoep en blijft er te weinig basisvoedsel over.
van de dietiste moeten wij nu (in de therapiegroep) dit eten:
6 boterhammen met halvarine en mager beleg
200-250 gram aardappelen of 100-125 gram pasta/rijst
200 gram groente
2 stuks fruit
300-450 ml zuivel
1,5 plak kaas
100 gram vlees of vleesvervanger
als ik dat (buiten de zuivel en met iets meer vlees) eet, zit ik tussen de 1500 en 1800 kcal per dag, netjes voor een vrouw om gezond mee af te vallen.
dit was t vrouwenlijstje...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik op een normale dag eet.
Goed bezig dus
Scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dit was t vrouwenlijstje...
mannen
7 boterhammen
2 stuks fruit, 200 gram groenten
3 glazen (450 ml) zuivel
1,5 plak kaas
125 gram vlees/vis/vleesvervangers, vleeswaren
5 aardappels (250 gram), 5 opscheplepels rijst/pasta macaroni (250 gram gaar gewicht, is ongeveer 100-125 gram rauw)
netjes idd danquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:24 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Scheelt niet veel.
Ik eet 's avonds nog wel eens een beschuitje, dus dan komt het wel aardig uit.
altijd goed om goeie maaltijden te delen dus wat maak je zoal?quote:Op woensdag 3 februari 2010 06:50 schreef winka het volgende:
Goedemorgen![]()
Zo, vandaag gewogen en weer een kilo kwijt![]()
Ik heb de afgelopen week weer een paar nieuwe recepten ontdekt, zoals bloemkoolovenschotel met kaas![]()
Zometeen weer hardlopen
ik eet ook meer. als je niet te vet vlees eet is dat niet zo erg volgens mij. de dietiste zei er in elk geval niks van tegen me...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik denk dat ik al gauw hoger in mn vlees zit en lager in mn rijst / aardappels / pasta! Ik eet met gemak 150 gram vlees100 is weinig, vinnik
Oh dat scheelt!quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik eet ook meer. als je niet te vet vlees eet is dat niet zo erg volgens mij. de dietiste zei er in elk geval niks van tegen me...
You can do it!!quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:31 schreef DarkElf het volgende:
ik heb een edit gedaan jaer ligt niets meer op de weg, tis droog, nauwelijks wind en een waterig zonnetje en nu voel ik me schuldig als ik straks niet ga rennen
![]()
damm you mijn Geweten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Euhm dat wisselt! De ene keer 21.00, de andere keer 20.00 of 20.15. Ik streef inderdaad naar een uur van tevoren, maar als ik te zwaar eet dan heb ik er zelfs een paar uur later nog last van (zoals afgelopen maandag - ik at om 18.00 en moest om 21.00 sporten, en toch had ik buikkrampquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:34 schreef Pandorah het volgende:
Maria, hoe laat moet je dan gaan sporten? Bij mij werkt het als regel aan te houden dat je een uur van te voren niets meer eet. Misschien kan je iets van lichte soep eten met een salade?
Wat betreft stinkboertjes: dan zou ik het eten van prei en paprika misschien ook gaan minderen (of houd het in de gaten). Ik heb daar ook last van.
Het lijstje van Kwak ga ik maar eens hanteren om zo mijn basisvoedsel te eten. Het is zeker een mooi lijstje en ik ben blij dat Kwak blij is met haar therapie
Heldinquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef DarkElf het volgende:2x 15 gelopen en zonder steken of wat dan ook: 4.60 km
ja ben ook enorm fier op mijzelf!quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
HeldinDat is écht een hele overwinning, zeg!
Da's raar, want er zit een lange tijd tussen eten en sporten. Maar misschien zat er wel te veel ui / prei in die wokgroenten? Die vis ik er altijd uit. En te pittig helpt ook niet meequote:Op woensdag 3 februari 2010 13:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Euhm dat wisselt! De ene keer 21.00, de andere keer 20.00 of 20.15. Ik streef inderdaad naar een uur van tevoren, maar als ik te zwaar eet dan heb ik er zelfs een paar uur later nog last van (zoals afgelopen maandag - ik at om 18.00 en moest om 21.00 sporten, en toch had ik buikkrampzo zwaar had ik trouwens niet eens gegeten, wat rijst met wokgroenten en runderreepjes. Wel wat te pittig. ).
Soep is wel een idee ja, thanks!Tomatensoep ofzo
![]()
Paprika en prei ook? Hm idd maar mee uitkijken dan. Ik heb het alleen als ik dus veel sta te springen enzo, dan krijg ik steeds van die *brp*-momentjes![]()
quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef DarkElf het volgende:
2x 15 gelopen en zonder steken of wat dan ook: 4.60 km
1e keer 15 ging prima, 2e keer had ik na 7 minuten een dipje van 2-3 minuten maar daarna kreeg ik weer kracht
waarom jezelf zo testen? gooi ze weg, geef ze aan de buren, leg ze in de schuur, maak het jezelf makkelijk het is al lastig genoegquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Na het werk ben ik naar de AH gegaan om wat gezond spul te kopen. Toen ik langs de zakken chips liep heb ik ook maar twee zakken Lays Light chips in m'n mand te stoppen.
Eenmaal thuis ben ik meteen gaan sporten (40 minuten @ crosstrainer). Daarna heb ik gegeten (avondeten). Als ik wil (en ik wil het) krijg ik die twee zakken chips zo op, maar ik laat ze toch nog maar ongeopend in de kast staan...
Kan ik me wel of niet inhouden? Overleven beide zakken chips de komende 24 uur (zéér cruciaal).
Light chips is een hoax, gooi weg die troep en verwen je zelf liever met iets dat echt lekker isquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Na het werk ben ik naar de AH gegaan om wat gezond spul te kopen. Toen ik langs de zakken chips liep heb ik ook maar twee zakken Lays Light chips in m'n mand te stoppen.
Eenmaal thuis ben ik meteen gaan sporten (40 minuten @ crosstrainer). Daarna heb ik gegeten (avondeten). Als ik wil (en ik wil het) krijg ik die twee zakken chips zo op, maar ik laat ze toch nog maar ongeopend in de kast staan...
Kan ik me wel of niet inhouden? Overleven beide zakken chips de komende 24 uur (zéér cruciaal).
quote:Op donderdag 4 februari 2010 08:57 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb gisteren na 2 weken niet gesnackt te hebben, een Snciker op.
Was nog niet eens echt lekker
Een handje kan best, toch maak je het jezelf alleen maar moeilijk op deze manierquote:Op donderdag 4 februari 2010 09:47 schreef sylvesterrr het volgende:
En jawel, ik heb gisteravond een handje chips gegeten.![]()
Ik weet het nietquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:24 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben nu 3 weken bezig en ik kan het goed aan mijn lichaam merken.
Veel meer energie en ik heb veel minder honger.
Ik moet me soms er zelf toe eten nog even een lunch te nemen, soms heb ik niet echt honger.
Voorheen zat ik bijna af te tellen tot het 12:30 was.
Dus blijkbaar krimpt je maag dan toch wel weer oid ?
per saldo krimpt je maag daar wel van, omdat je steeds kleinere beetjes eet ipv 1 grote hoeveelheid. dat verschil kun je al best snel gaan merkenquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:32 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik weet het niet
Ik kon 'savonds echt veeeel eten, maar dat kwam ook omdat ik bijna geen tussendoortjes nam, of gewoon at zodra ik honger had. Een totaal ander ritme dus. Nu neem je verantwoord steeds een beetje en verdeel je het over de dag. Denk dat dat ook scheelt
Die 7 boterhammen he, wat voor beleg mag daar op?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dit was t vrouwenlijstje...
mannen
7 boterhammen
2 stuks fruit, 200 gram groenten
3 glazen (450 ml) zuivel
1,5 plak kaas
125 gram vlees/vis/vleesvervangers, vleeswaren
5 aardappels (250 gram), 5 opscheplepels rijst/pasta macaroni (250 gram gaar gewicht, is ongeveer 100-125 gram rauw)
sporten heb ik nog steeds niet echt opgepaktquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:51 schreef Sarabi het volgende:
Gaat goed Candygirl!
Morgen mag ik weer wegen.....achja wel 3uur gesport deze week, we zullen zien
Grappigquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef candygirl het volgende:
[..]
sporten heb ik nog steeds niet echt opgepakt![]()
dit terwijl ik notabene werk in een sportschool,weliswaar als receptie miep maar dan nog
quote:Het dieetboek 'Gezond slank met dr. Frank' staat na twee weken al op de eerste plaats in de officiële boekentop 60.
Met periodes wel, maar dat zwakt vlug weer af.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Grappigmaar nog geen motivatie gevonden om zelf te gaan sporten?
soort sonja bakker qua hoeveelheden (onder de duizend calorieën vaak) en culinaire inspiratie (ei met rookvlees, bloemkool met tartaar, tonijn met worteltjes) alleen dan absoluut zonder carbs en fruit. en hij pusht eiwitshakes. ik zou t hem haar flink afraden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn zus overweegt het DrFrank dieet te gaan volgen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik even zo snel de nieuwitems scan lijkt het de nieuwste hype te zijn.
Iemand hier ervaring?
[..]
Ja, dat begrijp ik ook welquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:20 schreef candygirl het volgende:
[..]
Met periodes wel, maar dat zwakt vlug weer af.
toch krijg ik iedere wel zin om te gaan, als ik andere mensen het zie doen.
Maarja dan ben ik aant werk, en als ik dan klaar ben dan wil ik niet meer haha
Komt wel weer
das wel een teleurstelling maar idd zo kan je niet rennen natuurlijk! misschien voel je je morgen beter?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:13 schreef omearos het volgende:
![]()
Heb ik netjes mijn sporttas mee naar stage, ben ik de hele dag al benauwd en aan het hoesten
mag ik niet hardlopen
![]()
Meh, na de mislukte les van woensdag had ik juist zo'n zin om weer te rennen. Soms word ik zo moe van mijn tegenwerkende lichaam
Oh ja, daar zou ik ook niet aan gaan beginnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:03 schreef lezzer het volgende:
Ik heb ook gekeken naar die Dr Frank, maar ik kwam elke keer weer uit bij allerlei poeders die je moest bestellen. Dan haak ik altijd af eigenlijk.
en ik heb een bmi van 40 en post juist voornamelijk in slankquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:21 schreef Sarabi het volgende:
Welkom Floor-Sofie, succes!
En Candygirl je kan altijd in beide topics meepostenik heb gekozen om weer naar dit topic te komen
Het is toch anders afvallen als je met een bmi van 30+ bent begonnen
Net nog even half uurtje op de crosstrainer gestaan, dus redelijk veel gesport deze week
Ja, tuurlijk is dat persoonlijkquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en ik heb een bmi van 40 en post juist voornamelijk in slankdus t ligt er maar net aan waar je je prettig voelt - ik vind dit topic ook gezellig hoor, dat bedoel ik niet!
quote:Op maandag 8 februari 2010 11:36 schreef Floor-Sofie het volgende:
hoe ik het aan ga pakken:
snack uit de kast bannen!
meer bewegen
water drinken
heb ik vaker gedaan en dat ging goed, kilo's vlogen eraf..
ooit woog ik 65 kg bij 1m76, samenwonen was + 20 kilo
Heel veel succes!!!quote:Op maandag 8 februari 2010 14:12 schreef eleusis het volgende:
Hallo, ik ben moddervet, en ik ga hier wat sociale druk opdoen.
Ik ben weer eens 98,3kg, en ik wil niet al te gek doen, want dan ga ik mezelf zielig vinden en ermee kappen, dus laten we zeggen 88kg op UITERLIJK 1 januari 2011
En ik ga punten tellen met Weight watchers online.
je kunt je boterhammen beter wat meer verdelen, en toch ook een wat kleinere portie avondeten eten. als je grote porties blijft eten blijft je maag uitgerekt en blijf je dus ook snel honger houden.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef appelsap het volgende:
Ik kom me hier ook weer eens melden, want ik heb tips nodig.
Vorig jaar heb ik geloof ik voor het laatst gepost, toen was ik bijna 15 kg afgevallen en dat vond ik wel even mooi. Dat is ook een hele tijd zo gebleven maar sinds oktober heb ik een ander ritme. Veel meer beweging door werk en sport en ik kan maar moeilijk mijn balans terug vinden. Honger, dus extra eten, nog meer honger dus veeeel meer eten. Ik schommel nu tussen de -10kg tot -15 kg en het is frustrerend omdat ik bang ben om weer aan te komen en daarnaast zou ik ook wel weer wat meer willen afvallen. Afgelopen maanden at ik op werkdagen een stuk meer, maar de dag erna had ik dan alsnog heel veel honger.
Sinds vorige week begonnen met een 'nieuw' eetpatroon, wat voor mij inhoudt: elke dag hetzelfde aantal calorieen. In de hoop dat mijn lijf hieraan kan wennen en dan heb ik voor mezelf wat meer overzicht.
Ik eet op een dag nu:
O: 4 volkoren boterhammen met beleg. (meestal pindakaas, zuivelspread (yoghurt), kipfilet en dat soort dingen)
T: fruit
L: 4 volkoren boterhammen met beleg.
T: fruit
D: gewoon normaal avondeten: dingen als volkorenpasta, zilvervliesrijst, kip, veel groente. Vrij grote porties wel omdat ik honger blijf houden. (700 kcal?)
T: yoghurt.
Qua berekening kom ik uit op 2000 Kcal aan eten en dat zou toch wel genoeg moeten zijn lijkt me?
Ik sport 1 a 2 keer in de week. (uurtje zwemmen of dansen) en daarnaast werk ik zo'n 12 uur in de week. (intensief schoonmaakwerk)
Probleem is nu alleen, dat ik na ruim een week dit ritme aan te houden nog steeds honger heb en blijf houden. Als ik ontbijt of lunch op heb dan zit ik even 'vol' maar mijn maag begint al vrij snel weer te knorren.
Iemand tips? Eet ik nu genoeg? Moet mijn lijf gewoon nog even wennen?
de dietsite heeft het ons gisteren nog uitgelegd, dus t zat nog redelijk vers in mn geheugenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:29 schreef appelsap het volgende:
Dankje kwak! Ga dat eens proberen. Ik eet ongeveer 100 gram rijst/pasta. Eerder was dat 50-75. Ben dus meer gaan eten per eetmoment omdat ik honger heb. Dat had ik eerder nooit. Klinkt wel logisch dat het zou kunnen komen door grotere porties. Ik hoop dat het gaat werken.
ik denk dat het erg weinig kcal zijn...max. 1200 als het geen 1000 is. wel allemaal mooi voedsel. waar is je lunch? of is de rauwkost je lunch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:43 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen,
planning:
O brinta met mag melk en zoetstof
T 1 peer
4 cracottes. 2 met hummus en 2 met een plakje kaas verdeeld en een eitje
T beker bouillon
T Bakje rauwkost; komkommer, bleekselderij, rode ui, witte kool, ananas etc met een yoghurtdressing
D gerookte zalm met veel verse groenten (tartaartje) (met oa avocado, bleekselderij, wortel, tomaatjes, bieslook, zwarte olijven, gerookte zalm dus...met erdoor gemixt een dressing van olijfolie en wat mosterd) met wat knoflookbrood erbij
T Kom magere naturel kwark met honing, havervlokken en blauwe bessen
Sport: les 23 van evy
Absouluut, er had meer af kunnen zijn overigens.quote:
tsja, ik denk dat t echt erg weinig is. ik eet onderstaande lijst (met meer vlees en een redelijk zware avondmaaltijd) en kom tussen 1700 en 1800 kcal uit. als je minder kcal gewend bent (ik kom vanaf 2500-3000) kun je het terugbrengen naar 1300-1500 kcal door uit te gaan van 4 boterhammen en 100 gram aardappelen/gekookte pasta en rijstquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:02 schreef DarkElf het volgende:
ik had bedacht dat ik 2 lunchgedeeltes had: eerst de cracottes enzo en later nog een bak rauwkost maar misschien is het idd te weinig.. Die rauwkost laat ik sowieso wel staan want lekker maar kan wel gewoon brood eten ipv crackers... Ga zo na t hardlopen nog boodschappen doen dus zal eens een brood meenemen..
Een mager diner vind ik erg fijn, dat zorgt dat ik mij 's avonds beter voel. Ik eet liever overdag wat meer dus zal eens wat aan mijn lunch sleutelen.
quote:om nog maar eens de basisvoeding op te noemen die je nodig hebt om alle benodigde mineralen en vitamines binnen te krijgen:
-6 boterhammen besmeerd en belegd
-2 stuks fruit
-evt. extra rauwkost
-200 gram aardappelen of 200 gram gare pasta/rijst (100 gram rauw)
-100-125 gram vlees (ik eet zelf meer) of vleesvervanger
-200 gram groente
-450 ml. zuivel
-5 gram halvarine/boter per boterham, 15 gram bereidingsvet voor de warme maaltijd.
-6 eetmomenten op een dag. niet nadenken over trek of niet, gewoon eten maken en om de drie uur opeten
ik zie t! ik bak in vloeibaar bak en braad en doe twee eetlepels margarine door mijn gekookte aardappels om er puree van te maken (ik gebruik geen boter op brood en heb t wel nodig voor mn vitamine D) en zo hoef ik dan ook geen jus te maken...quote:
ah dan is bereidingsvet idd geen issue, als je dat extra eet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:12 schreef DarkElf het volgende:
6 boterhammen haal ik sowieso never nooit niet, nooit gedaan ook. Als ik vaak brood eet dan gaan mijn darmen op volle toeren werken. Geen idee hoe dat zit, heb geen allergie ofzo (daar is op een gegeven moment naar gezocht omdat het op een glutenallergie leek) maar het is gewoon een feit dat brood en ik elkaar vaak niet liggen. Daarom eet ik het niet iedere dag en zeker geen 6 boterhammen als ik t eet.
Fruit en rauwkost is nooit een probleem voor mij, evenals zuivel. Aardappelen eet ik zelden want ik vind dat werkelijk een ontzettend smakeloos iets. Ik eet denk ik 2x per week krieltjes ofzo en dan heb je t wel gehad. Rijst kan ik wel wat vaker eten (eet ik toevallig morgen weer) . Ik eet elke avond een enorme berg groente.
Ik smeer geen boter op mijn brood, das echt heel smerig. Ik gebruik wel olijfolie en bak gewoon in roomboter als dat mij uitkomt.
Die 6 eetmomenten is ook al gewoonte geworden. Ik drink genoeg water en thee zonder suiker dus krijg genoeg vocht binnen.
Al met al vind ik dat ik t niet heel slecht doe ()
Dat doe je goedquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
oh trouwens nog goed nieuws: ik was deze eerste week 2,1 kilo afgevallen
Ja hoorquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Skaai het volgende:
Verbrand ik ook calorieën als ik op hele hoge hakken loop?![]()
.
Bronquote:Hakken
Loop op hoge hakken in plaats van op platte schoenen. Bij het lopen op hakken verbrand je namelijk meer calorieën.
omdat je op deze manier wat input van anderen kan krijgen over je lijstjes. soms heb je gewoon een blinde vlek voor je eigen eetgewoontesquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:36 schreef eleusis het volgende:
Zal ik het ook eens gaan doen? Ik snap nog niet helemaal het nut ervan...
O: 2x eleusis' complex broodje, i.e. bruin broodje met plakje cervelaat, plakje lightkaas, rucola en augurkenschijfjes
T: twee chocolaatjes
L: 35 pitloze druiven
T: een kauwgompje, er is niks lekkers in huis
D: geen idee, wat mijn vriendin maakt
C: wat balsamico light chips, past volgens de weightwatchers nog in de punten
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:40 schreef eleusis het volgende:
Oh omdat chips zo heerlijk en goddelijk zijn...
Ik moet ook niet zo veel hebben van light chips, maar de balsamico heeft een dergelijke unieke smaak, die bestaat ook niet in de gewone versie, dus ik kan hem niet vergelijken met een "betere". En ik moet zeggen dat ze achteraf ook een wat minder volgepropt gevoel geven.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOLquote:
Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light productquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
kloptquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light product![]()
Ik snap je punt ik was ook maar een beetje aan het plagen hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt
maar chips eet je om je zelf te tracteren... doe dat dan niet met light meuk maar gewoon met iets wat echt lekker is... (vind ik dan). Phil. light is gewoon broodbeleg waarbij je niet t risico loopt dat je ineens meer ervan gaat eten want ' het is light' . Er kan maar zoveel op een boterham.. bij light chips hoor je toch best vaak mensen zeggen: ach tis light... dus eten ze er meer van..
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-itemquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:
Er kan wel een hele dikke laag philadelphia op je boterham maar of dat lekker is.
1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOLDe term alleen al, hoe hebben ze het lef om zo te praten, handjevol... Genieten begint bij een flinke bak en eindigt bij voorkeur met een hele zak... Een extra voordeel is dat zo'n light zak maar 150g is, een tweede zak openen is not done, dus het risico is ook weer begrensd.
ik vind het echt lekkerquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-itemIk krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
De gewone Philadelphia is gewoon 25%-vet roomkaas, hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-itemIk krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
ja dat weet ik maar het kwam zo uit heb al ruim 2 maanden geen saucijs gegeten en had er nu trek inquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:59 schreef DarkElf het volgende:
grillworst en saucijs zijn best hele vette worstsoorten wist je dat?
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijnquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?
2) light bevat minder vet, maar daardoor meer koolhydraten per 100 gram. Effectief verzadigt het dus minder per gewichtsportie, waardoor je meer wilt eten. Dag toch al minimaal verschil
Light chips is echt de grootste onzin die er bestaat, vind ik
ik heb eens t bakje erbij gepakt:quote:
Maar dan heb je het over vetgehalte. Ga er maar vanuit dat dat vet volledig wordt vervangen door kh, dat verkleint je winst in calorieen nogal. Met de helft, ongeveerquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is...Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart!
Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
Die heb ik gehad, tot ik er achter kwam dat zo'n yoghurtdip nog HEERLIJKER is met CHIPSquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef ColdFeet het volgende:
Je bent nog niet toe aan de fase waarbij je je chips vervangt door een schaal rauwkost met yoghurtdip, I guess?
Nou ik vind dat enorm meevallenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik heb eens t bakje erbij gepakt:
per portie, dat zien zij als 30 gr wat mij ruim lijkt want dan zou ik maar 6 boterhammen ermee kunnen smeren en ik doe er langer mee... is het 46 kcal/ 3.3 gr vet en 1.5 carbs
ja vond het ook niet schokkend en wat vet heb je nodig zegt men en ik smeer nooit boter ofzoquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef winka het volgende:
[..]
Nou ik vind dat enorm meevallenIk heb gister zelf zo'n bakje gekocht, maar dan de Aldi versie. Ik zal eens kijken wat er in zit.
ik ben een moeilijke chipseter; eigenlijk lust ik alleen croky bolognesequote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
Tsja ik was er ook verslaafd aan, een zak is zo leeg gegetenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
Nou, popje, ik denk dat ik me minder emotioneel verbonden voel met chips, hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Ik ben erg fan van light jamquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:25 schreef omearos het volgende:
Dus iets met veel vet en veel suiker hoeft maar 1 van de 2 te verlagen met 1/3 om light op de verpakking te mogen zetten. Het zegt dus nog steeds niks over kcal/100g als er light op staat. In sommige gevallen is het niet-light-product van een merk zelfs gezonder dan de light-versie van een ander merk.
Etiketten lezen dus
Nou, niet bij mij hoor. Ik ben een moeilijke chipeter, ik lust alleen maar naturelquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
wow als je zondigt doe je t goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb eergisteren gezondigd, en niet zo'n klein beetje ook. Ik moest naar de drogist (Kruidvat) om het eea tegen verkoudheid te kopen, en liep toevalling langs de schepsnoep.![]()
Die avond heb ik dus een zak chips (had ik nog thuis liggen), een paar honderd gram schepsnoep, witte chocola (Ritter Sport) gegeten.Van verkoudheid krijg je blijkbaar trek in allerlei lekkere snacks.
Het was overigens wel lekker.![]()
tsja, ws. zijn ze bij weightwatchers veel minder punten dan gewone chips omdat weight watchers een (wat mij betreft) achterhaald "zo weinig mogelijk vet" dieet isquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is...Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart in het worst case scenario! En gister heb ik het bij een halve gehouden
![]()
Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
De nieuwe weightwatchers methode (ProPoints®) let ook op eiwitten, koolhydraten en voedingsvezels! Eigenlijk moet je nu het hele etiketje overtypenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
tsja, ws. zijn ze bij weightwatchers veel minder punten dan gewone chips omdat weight watchers een (wat mij betreft) achterhaald "zo weinig mogelijk vet" dieet isin kcal scheelt het weinig...
Irritant is dat he met die zakken... Nibbits is daar inderdaad 'verstandiger' inquote:maar ik ken je probleem met hele zakken leegeten. alleen nam ik dan liever nibb its ipv chips. hele zak nibb its is 450 kcal, hele zak chips is ruim 1000 kcal. hele zak light chips is ca. 700 kcal.
Wat goedquote:maar tegenwoordig heb ik therapie en doe ik dat soort dingen niet meer. besef me net tot mijn grote verbazing dat ik de afgelopen anderhalve week geen chips heb gegeten, alleen twee keer een paar bglokjes chocolade, 1 keer een stroopwafel en 1 keer een kleine zelfgebakken (door een vriendin) brownie. dat was alles.
Ik hoop dat dit niet meer voorkomt, want dit is niet zo goed voor de motivatie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wow als je zondigt doe je t goed
Op brood Alpro minarine.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:11 schreef junkiexp het volgende:
Wat smeren jullie op brood, roomboter of margarine ?
En bakken, vloeibare margarine of olijfolie ?
Ik doe eigenlijk precies hetzelfdequote:Op woensdag 10 februari 2010 23:13 schreef DarkElf het volgende:
ik smeer niets op mijn brood want: yuk.
ik bak in becel dieetolie of olijfolie en als ik een lekker stukje vlees hebof krieltjes ofzo in roomboter
quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:19 schreef Vido het volgende:
Gisteren (10 februari) weer m'n maandelijkse weegmoment gehad, hieronder de resultaten. De nummers tussen haakjes zijn de resultaten van het vorige weegmoment (10 januari).
Gewicht: 96,7kg (103,0kg)
BMI: 27,1 (28,8)
Vetpercentage: 20,9% (23,3%)
Dat komt mede omdat ik dus geen ontbijt heb genuttigd en om een uur of 12 pas wat atquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:36 schreef Pandorah het volgende:
DE: ik denk ook gedeeltelijk dat het door de winter komt. Je moet meer eten om warm te blijven en je sport minder. Zie het positief: je blijft op gewicht. Komt vast goed!
JunkieXP: ik smeer linera op mijn brood maar soms ook roomboter. Ligt eraan wat ik op die dag eet.
En bakken doe ik in olijfolie.
Skaai: ondanks die 2 stukjes cake is je lijstje een beetje karig hoor! En sultana is evil, daar zit veel suiker in. Eet dan een boterham, dat kon best vandaag. Voor meer drinken: vul die 0,5 liter flesjes met water. Ik drink dat zo dan leeg.
Oh nee ik heb een Lemon Iced Madeira cakequote:Op donderdag 11 februari 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:
Skaai, heb jij zo'n cake met walnoten uit Engeland? Die zijn zo ontzettend lekker
Oei, dat is gevaarlijk weinigquote:Op zondag 14 februari 2010 12:17 schreef jubelientje het volgende:
Zaterdag 13 februari:
O: beschuitje met hagelslag + kop koffie met magere melk + glas water
L: 250 gram magere kwark met eetlepel light jam en een kleine banaan + 1 glas water
T: 1 kleine banaan
D: 2 enchiladas met véél groente en rundergehakt + één schep rijst + bosvruchtentoetje Mona
T: bakje japanse mix
Gisteren pas laat opgestaan (net als vandaag) dus weinig tussendoor. Ik heb me nog wel nuttig gemaakt in de sportschool door meer dan 1000 calorieën te verbranden.
Ik ben deze week in totaal zo'n 1 kilo afgevallen. Ik heb 3 x gesport en me best redelijk aan mijn Sonja Bakker dieet gehouden. Nog ongeveer 10 kilo tot m'n streefgewicht
nu:
86,9 kg
BMI: 27,43
Dan kun je ook niet etenquote:Op zondag 14 februari 2010 14:01 schreef winka het volgende:
Zit in de lappenmaandBen niet lekker en heb ook last van mijn mond, mijn hele wang is blauw van het verwijderen van verstandkies en krijg mijn mond amper open..
Ik heb wel een idee waarom ik moe ben hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef appelsap het volgende:
Heb je een idee waarom je zo moe bent Lovelylady? Fijn dat je toch wat bent afgevallen!
Ik heb er dit weekend ook een potje van gemaakt. Veel teveel slechte dingen op en te weinig beweging. Op de weegschaal viel het tot nu hoe wel mee, maar ik ben bang dat het nog moet komen.
Komende week probeer ik me weer aan mijn schema te houden. Vanavond uurtje sporten, dat is al een begin.
Ja wreed he dan kijken ze zo vanquote:Op maandag 15 februari 2010 18:12 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag begonnen bij mijn nieuwe baan, kreeg gelijk de eerste dag gebak.
Heb gelukkig afgeslagen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yes vanmorgen bleek dat mijn BMI 29.9 is onder de 30 dus feestje![]()
![]()
![]()
Voelt goed he?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yes vanmorgen bleek dat mijn BMI 29.9 is onder de 30 dus feestje![]()
![]()
![]()
Ik heb afgelopen zaterdag met carnaval mn eerst frietje op sinds begin oktoberquote:Op maandag 15 februari 2010 17:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wil patat! Het is inmiddels exact 4 weken geleden dat ik patat heb gegeten.
Ik denk dat het makkelijker te zien is wat beter kan als je wat meerdere dagen doorgeeft. Het aantal calorieën lijkt me wat aan de lage kant, denk dat 2500 beter is.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:54 schreef Gulo het volgende:
Ik eet de komende tijd ongeveer 2050-2100 kcal per dag. Man, 182 cm lang, circa 120 kilo zwaar.
-lijstje met zeer gezond eten-
Wat kan hier beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |