abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 februari 2010 @ 09:29:45 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77541184
FOK! Dieetclub #297: met starters en doorzetters

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

Mijn laatste post
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mazzelaar Ik heb gisteren in 1,5 uur 13 kilometer afgelegd... Vanmorgen ging het al sneller, in drie kwartier. Ik heb alleen geen tankstations op de route

Ik was vandaag ook 1,5 kilo zwaarder als afgelopen woensdag, ben benieuwd morgen op weegdag... Moet toch echt voor groot gedeelte ook vocht zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77541344
check
pi_77541366
Vanavond buikdansen hopelijk zonder al te veel sneeuw
pi_77541369
tvp
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77542027
Vanmiddag les 13
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:11:08 #6
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77542085
Goedemorgen!
En een tvp....
Don't come closer, I might hurt you
pi_77542519
Gisteren op een verjaardag een klein puntje kwarktaart op.
Maar viel me achteraf nog mee qua calorieën.

Bij ons is het begin van het jaar een drama.
We hebben nu al 5 verjaardagen gehad, en er komen er nog 6 aan tot het eind van februarie.
Maar ik heb nog maar 1 x taart op
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77543146
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:38 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond buikdansen hopelijk zonder al te veel sneeuw
Buikdansen IN de sneeuw? brrrr

Mijn lijstje voor vandaag:
O Maaltijd + en een koffie
T een kaascracker en een hero fruit today
T 2 mandarijntjes
L 2 gekookte eitjes en 2 crackers met kaas
T een appel en wat druifjes
D worteltjes aardappeltjes en stukje kipfilet
T bakje probiotische yoghurt
pi_77543319
niks meer afgevallen, erg weinig aant eten door misselijkheid
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_77544053
Thuiswerkdag. Da's altijd zo'n snaai-killer, ik heb zin om koekjes te bakken
pi_77544435
goedemorgen!

Buikdansen! kei tof! ik wou dat ik dat durfde

En jullie lijstjes zijn wel heel netjes hoor!
ik eet veel meer (wel dingen die ik mag van de weightwatchers)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_77544518
Tot nu toe gaat het goed vandaag, eindelijk weer eens.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_77544616
mijn lijstjes zijn ook voller vooral warme dranken zijn een valkuil, koffie met melk en suiker en warme chocomelk

Gisteren:
O: All-Bran met magere melk
T: -
L: 4 boterhammen, 2x sandwichspread komkommer, 2x kaas, bouillon, warme chocomelk uit de automaat
T:2 mandarijntjes, warme chocomelk uit de automaat
D: boomstammetje, gekookte aardappels, sperzieboontjes, dubbelfriss-achtig drinken, curry
T: thee, 3 chocokoekjes

Planning vandaag:
O:all-bran met magere melk
T: thee
L: 4 boterhammen
T: mandarijntjes, koffie met melk en suiker
D: hutspot met vlees (rundervink of boomstam)
T: thee
pi_77545569
warme dranken met melk en suiker zijn idd killing als je daarvan houdt gelukkig drink ik gene koffie en thee zonder suiker dus dat scheelt. Ik ben wel fan van warme chocomel maar dat mag ik niet van mezelf dus das ook geregeld

bijgewerkte planning:

O brinta met mag melk en zoetstof
T Wat fruit (wrs een grapefruit)
T 2 cracottes met mag filet am.
L 3-4 cracottes met mag. filet americain en een gekookt eitje en bouillon
T kom roeryoghurt met havervlokken en wat honing
D grote kom tomatensoep met brood en phil. light paprika/kruiden

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 02-02-2010 21:23:37 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77549411
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mazzelaar Ik heb gisteren in 1,5 uur 13 kilometer afgelegd... Vanmorgen ging het al sneller, in drie kwartier. Ik heb alleen geen tankstations op de route
Verschil moet er zijn hè. Ik heb - ff nadenken... - 4 tankstations op de route.
pi_77553039
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Buikdansen IN de sneeuw? brrrr
Nee maar ik moet nogal een stukje met de auto naar de dansstudio en hopelijk dus niet door de sneeuw
rhubarbje, waarom zou je niet durven? Gewoon een keertje gaan kijken het is echt heel leuk
pi_77554046
omdat mijn buik echt mega is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_77554270
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:45 schreef rhubarbje het volgende:
omdat mijn buik echt mega is
Dat is toch niet erg, genoeg grote buiken in mijn groepje hoor
pi_77558483
tvp
pi_77558623
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is toch niet erg, genoeg grote buiken in mijn groepje hoor
Ja, bij buuikdansen gaat het absoluut niet om slank, slanker, slankst Meer om de expressie van je vrouwelijkheid. Ofzo. Maar dat klinkt natuurlijk heel zweverig 't Is niet bepaald ballet, iig. Alle vrouwen die ik ken die buikdansen, zijn op z'n minst een beetje stevig.
pi_77558793
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, bij buuikdansen gaat het absoluut niet om slank, slanker, slankst Meer om de expressie van je vrouwelijkheid. Ofzo. Maar dat klinkt natuurlijk heel zweverig 't Is niet bepaald ballet, iig. Alle vrouwen die ik ken die buikdansen, zijn op z'n minst een beetje stevig.
Klopt
Het is heerlijk om op die manier met je lichaam bezig te zijn en juist van je vormen gaat houden
Ik heb 2 leraressen en eentje is iets voller en de andere superslank, bij beide ziet het er gewoon super uit

Alleen ben ik nu 2 weken niet geweest vanwege tentamens en loop dus gigantisch achter
pi_77558839
misschien over 15 kilo of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:57:29 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77559084
*valt binnen*
Ik vind dat met Zumba ook! Dat ziet er vaak leuker uit als je mooi en soepel bent met vrouwelijke vormen! Er zijn een paar heel dunnige meiskes en bij hen vind ik het er veelal wat minder leuk uit zien dan bij een paar van die stoere Surinaamse POW-POW vrouwen, en het Zumba-instructiemeisje heeft zelf ook wat currrves (ze is heel slank verders, maar wel met vorm zeg maar, en das denk ik perfect voor dit soort dansen / sporten). De dunnige meisjes zijn wel vaak heel lenig, dat dan weer wel
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_77560944
tvp (ben beeeetje druk)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:04:46 #25
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77561712
Goedenavond!

Lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met boter en 1 plak komijnekaas
L: twee boterhammen met boter, 1x tomaat, 1x rookvlees, kopje bouillon, glas melk
T: banaan
D: Kom erwtensoep, drie plakjes roggebrood, 1,5 plak kaas
T: Bakje optimel vanille yoghurt

Dag twee zit er bijna op! So far, so good

Edit: zie dat ik maar op 1260 kcal zit... misschien een bammetje extra bij de lunch?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lindytje op 02-02-2010 19:12:09 ]
pi_77566339
ik snap er niets van....
Ik eet minstens zo veel als normaal, misschien nog wel meer
maar ik heb echt de hele dag onwijze honger!!!!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:44:44 #27
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77566947
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:33 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap er niets van....
Ik eet minstens zo veel als normaal, misschien nog wel meer
maar ik heb echt de hele dag onwijze honger!!!!
Wat eet je zoal op een dag?
pi_77567001
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:44 schreef Lindytje het volgende:

[..]

Wat eet je zoal op een dag?
Dat wilde ik ook vragen.

Dat je honger hebt lijkt me niet goed.
pi_77567143
euhm ik doe weightwatchers en blijf goed binnen mijn punten eigenlijk

vandaag heb ik 2 boterhammetjes met slankie smeerkaas op
en toen als lunch 2 boterhammetjes met sandwichspread
en net aardappeltjes, bloemkool, bietjes en een vega griekse rondo met na een beetje kwark (2 eetlepels denk ik? ik hou niet zo van kwark haha) met druiven en een banaan

tussendoor heb ik een appel op, boulion en een plakje peperkoek
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_77567205
het zal wel in mijn hoofd zitten
ik ben zo gewent om gewoon naar de kast te lopen als ik trek heb en dat kan nu niet eigenlijk

ik zit ook midden in mijn tentamens, dan snack ik me normaal echt al een ongeluk haha
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:49:58 #31
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77567245
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:48 schreef rhubarbje het volgende:
euhm ik doe weightwatchers en blijf goed binnen mijn punten eigenlijk

vandaag heb ik 2 boterhammetjes met slankie smeerkaas op
en toen als lunch 2 boterhammetjes met sandwichspread
en net aardappeltjes, bloemkool, bietjes en een vega griekse rondo met na een beetje kwark (2 eetlepels denk ik? ik hou niet zo van kwark haha) met druiven en een banaan

tussendoor heb ik een appel op, boulion en een plakje peperkoek
Past het binnen je punten om een boterham extra bij de lunch te nemen? Misschien scheelt dat wat...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:50:53 #32
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77567293
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:49 schreef rhubarbje het volgende:
het zal wel in mijn hoofd zitten
ik ben zo gewent om gewoon naar de kast te lopen als ik trek heb en dat kan nu niet eigenlijk

ik zit ook midden in mijn tentamens, dan snack ik me normaal echt al een ongeluk haha
Oh.. ja, tentamens.. dat scheelt ook een hoop idd!! Leren/thuiswerken gaat bij mij ook meestal gepaard met een hoop snaaivoer
pi_77567561
Ja het past wel, ik heb nu ook nog punten over eigenlijk

Maar ik zou het nogal vreemd vinden om nu gewoon meer te gaan eten dan normaal?

Misschien moet ik die punten inderdaad nog wat beter leren verdelen over de dag of zo...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_77568598
tvp'tje
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:21:59 #35
279894 winka
There is no place like home..
pi_77568935
Zo, weer een nieuw deel

Het gaat echt goed, mijn nieuwe eetstijl. Vandaag weer iemand die steeds zei dat ik zo straalde en er zo goed uitzag En dat terwijl ik nog lang niet op mijn streefgewicht ben Kan je nagaan wat gezond eten doet

Maar ik zit wel een beetje met het volgende: mijn lichaam hoeft op dit moment geen chips, koek en chocolade meer. Mijn maag begint nu ook te krimpen en ik zit bomvol van het avondeten. Geestelijk heb ik het er moeilijker mee. Ik mis de momenten waarop ik lekker in de snoeptrommel kan graaien of een zak chips lees kan eten. Heel irritant want ik heb het gevoel dat ik wat mis in mijn leven

Herkennen meer mensen dit?
pi_77569017
winka, ik herken het wel een beetje, maar dat is omdat ik de neiging had om bepaalde gevoelens te koppelen aan snoep/vet eten.

Ik pak op zo'n moment nu maar vaker iets van komkommer, paprika oid met wat slasaus, heb ik toch nog een beetje het snoepidee..
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:29:34 #37
279894 winka
pi_77569287
Ongetwijfeld doe ik dat ook, gevoelens te koppelen aan snoep/vet eten.
We hebben genoeg gezonde snacks in huis, maar het 'vult' toch niet op een bepaalde manier. Waarschijnlijk moet ik geestelijk ook afkicken

Ik vond afgelopen weekend ook vreselijk saai, film kijken zonder chips Eigenlijk idioot dat ik zo denk.
pi_77569430
ik herken het niet met eten maar wel met een wijntje (niet dat ik zoveel dronk ofzo hoor voordat dat idee ontstaat) maar een lekker glaasje wijn (ik mag van mezelf ma-di-woe-don avond sowieso geen wijn meer en vaak zon-avond ook niet) 's avonds bij een filmpje bijv mis ik wel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77569620
Weer uit eten geweest. Gelukkig is sushi niet al te slecht. De rest van de week me inhouden.

@DE, jij noemde van de week een boek van Ainsley dinges. Staan idd lekkere dingen in
pi_77569830
O : 2 boterhammen zonder boter, met sandwichspread en goedemorgen drinlontbijt
T : 2 koffie
L : 4 boterhammen zonder boter, 2 met in totaal 1 plak kaas en mosterd, 2 met 3 plakjes rosbief, cup a soup
T : Appel
D : Groentesoep en lasagne
T : Waarschijnlijk niks

1736 calorieën, niet slecht voor een man toch ?

Ik zag trouwens dat mosterd en curry helemaal niet zo slecht voor je zijn ?
Wist ik niet
pi_77569925
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
Weer uit eten geweest. Gelukkig is sushi niet al te slecht. De rest van de week me inhouden.

@DE, jij noemde van de week een boek van Ainsley dinges. Staan idd lekkere dingen in
ja he? en ik heb nu net deze gekocht: the italian diet

de italiaanse low fat versie (wel sommige dingen met meer carbs) maar er staat , net als bij low fat meals van ainsley, overal bij wat er per serving in zit aan vet/kcal/sugar enzo

staan heeeeeeeeerlijke dingen in
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77570847
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:40 schreef junkiexp het volgende:
O : 2 boterhammen zonder boter, met sandwichspread en goedemorgen drinlontbijt
T : 2 koffie
L : 4 boterhammen zonder boter, 2 met in totaal 1 plak kaas en mosterd, 2 met 3 plakjes rosbief, cup a soup
T : Appel
D : Groentesoep en lasagne
T : Waarschijnlijk niks

1736 calorieën, niet slecht voor een man toch ?

Ik zag trouwens dat mosterd en curry helemaal niet zo slecht voor je zijn ?
Wist ik niet
beetje weinig voor een man. aangezien je als man 2500 gemiddeld verbruikt en je voor gezond afvallen niet meer dan 500 daaronder moet gaan zitten...
Kwak
pi_77570965
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja he? en ik heb nu net deze gekocht: the italian diet

de italiaanse low fat versie (wel sommige dingen met meer carbs) maar er staat , net als bij low fat meals van ainsley, overal bij wat er per serving in zit aan vet/kcal/sugar enzo

staan heeeeeeeeerlijke dingen in
Klinkt zeker goed Das toch die kok van Ready Steady Cook?

Ik verzamel kookboeken, dus deze zal er dan ook wel komen
pi_77571008
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

beetje weinig voor een man. aangezien je als man 2500 gemiddeld verbruikt en je voor gezond afvallen niet meer dan 500 daaronder moet gaan zitten...
Ik zit momenteel thuis, dus dat zal wel meevallen .
Maar als ik straks aan het werk ben dan wordt het wel weer meer.
Ik heb ook echt geen honger, dus dan eet ik ook niet hé
pi_77571086
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:55 schreef rhubarbje het volgende:
Ja het past wel, ik heb nu ook nog punten over eigenlijk

Maar ik zou het nogal vreemd vinden om nu gewoon meer te gaan eten dan normaal?

Misschien moet ik die punten inderdaad nog wat beter leren verdelen over de dag of zo...
sterker nog, vaak eten mensen te weinig "basisoedsel" als ze te zwaar zijn. als ze dan gaan lijnen schrappen ze het snoep en blijft er te weinig basisvoedsel over.

van de dietiste moeten wij nu (in de therapiegroep) dit eten:
6 boterhammen met halvarine en mager beleg
200-250 gram aardappelen of 100-125 gram pasta/rijst
200 gram groente
2 stuks fruit
300-450 ml zuivel
1,5 plak kaas
100 gram vlees of vleesvervanger

als ik dat (buiten de zuivel en met iets meer vlees) eet, zit ik tussen de 1500 en 1800 kcal per dag, netjes voor een vrouw om gezond mee af te vallen.
Kwak
pi_77571227
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:01 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Klinkt zeker goed Das toch die kok van Ready Steady Cook?

Ik verzamel kookboeken, dus deze zal er dan ook wel komen
Ja klopt, daar is hij geregeld: gino

ik vind koken ook heel leuk en tis nog leuker als je gewoon echt gezond kan koken.. wel je plezier maar op een gezonde manier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77571324
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

sterker nog, vaak eten mensen te weinig "basisoedsel" als ze te zwaar zijn. als ze dan gaan lijnen schrappen ze het snoep en blijft er te weinig basisvoedsel over.

200 gram groente
2 stuks fruit
300-450 ml zuivel
1,5 plak kaas

als ik dat (buiten de zuivel en met iets meer vlees) eet, zit ik tussen de 1500 en 1800 kcal per dag, netjes voor een vrouw om gezond mee af te vallen.
ja dat heb ik wel eens vaker gehoord
Maar ja met die weightwatchers ook moet je turven hoeveel groentjes en calcium en zo je op hebt en dat gaat elke keer wel precies goed (behalve het water drinken, ik heb nog steeds geen smiley voor waterdrinken verdient maar ik plas me nu al een ongeluk )

Nou ja ik heb net nog maar een boterham gepakt
punten zijn ook zo goed als op nu en ik heb wat minder honger

(btw, het is ook de tijd van de maand hier, speelt dat misschien nog mee?)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:12:34 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77571543
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:08 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

(btw, het is ook de tijd van de maand hier, speelt dat misschien nog mee?)
Ik geloof er wel in dat dat kan, ik verander dan in een vreetmonsterette
pi_77571595
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik geloof er wel in dat dat kan, ik verander dan in een vreetmonsterette
ik normaal ook
tel daar die tentamens bij op en ik ben echt niet te genieten voor mijn liefje nu haha
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:18:33 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77571863
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik normaal ook
tel daar die tentamens bij op en ik ben echt niet te genieten voor mijn liefje nu haha
Oei! Nou dan krijg je props voor je nette lijstje, hoor!
Ik vreet me tijdens eindpapers schrijven en ongesteldheid ook altijd het gompes, dus respect als je die 'urges' in bedwang kunt houden
pi_77572123
tnx
Het leek me niet zo geschikt om in de eerste week van mijn dieet al te smokkelen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_77574715
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

200 gram groente
2 stuks fruit
300-450 ml zuivel
1,5 plak kaas

Dat is precies wat ik op een normale dag eet.
Goed bezig dus
pi_77575075
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik op een normale dag eet.
Goed bezig dus
dit was t vrouwenlijstje...
mannen
7 boterhammen
2 stuks fruit, 200 gram groenten
3 glazen (450 ml) zuivel
1,5 plak kaas
125 gram vlees/vis/vleesvervangers, vleeswaren
5 aardappels (250 gram), 5 opscheplepels rijst/pasta macaroni (250 gram gaar gewicht, is ongeveer 100-125 gram rauw)
Kwak
pi_77575210
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mannen
7 boterhammen
3 glazen (450 ml) zuivel
1,5 plak kaas
5 aardappels (250 gram), 5 opscheplepels rijst/pasta macaroni (250 gram gaar gewicht, is ongeveer 100-125 gram rauw)
Scheelt niet veel.
Ik eet 's avonds nog wel eens een beschuitje, dus dan komt het wel aardig uit.
pi_77575308
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Scheelt niet veel.
Ik eet 's avonds nog wel eens een beschuitje, dus dan komt het wel aardig uit.
netjes idd dan
Kwak
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:27:59 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77575333
Ik denk dat ik al gauw hoger in mn vlees zit en lager in mn rijst / aardappels / pasta! Ik eet met gemak 150 gram vlees 100 is weinig, vinnik
  woensdag 3 februari 2010 @ 06:50:33 #57
279894 winka
pi_77579781
Goedemorgen
Zo, vandaag gewogen en weer een kilo kwijt
Ik heb de afgelopen week weer een paar nieuwe recepten ontdekt, zoals bloemkoolovenschotel met kaas

Zometeen weer hardlopen
pi_77579934
Goeiemorgen, ik bungel weer gewoon rond de -10.5 (ene keer -11, andere keer -10, vandaag dus weer -10.5 (plateautje ofzo?) maar goed, we gaan braaf door.

(iets anders gelopen O doordat ik weg moest, dus aangepast lijstje)

O maaltijdreep met thee
T fruit
L 2 roggebrood met verdeeld anderhalve plak kaas, gekookt eitje en beker thee
T 2-3 cracottes met mag. filet americain
D gegrild tartaartje, kort gekookte broccoli en paar krieltjes
T kom yoghurt met wat blauwe bessen
T 3 plakjes gegrilde kipfilet, 3 augurken en een gekookt eitje

Les 22 van evy volbracht

[ Bericht 13% gewijzigd door DarkElf op 03-02-2010 23:01:23 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77579947
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 06:50 schreef winka het volgende:
Goedemorgen
Zo, vandaag gewogen en weer een kilo kwijt
Ik heb de afgelopen week weer een paar nieuwe recepten ontdekt, zoals bloemkoolovenschotel met kaas

Zometeen weer hardlopen
altijd goed om goeie maaltijden te delen dus wat maak je zoal?

Tenminste; ik ben altijd wel op zoek naar inspiratie voor een verantwoorde lekkere maaltijd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 3 februari 2010 @ 07:38:24 #60
279894 winka
pi_77579957
Geen probleem hoor, maar het is wel allemaal vegetarisch. Ik weet niet of dat wat uitmaakt
pi_77579968
nee hoor, ben wel een carnivoor maar een goeie vegetarische maaltijd op zijn tijd vind ik erg lekker (eet ook niet elke dag vlees, liever wat beter vlees dus wat minder vaak per week, dan goedkoop vlees )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:01:44 #62
279894 winka
pi_77580097
Zo, ik heb even het kookboek erbij gepakt. Vond het weer na de verhuizing en had het daarvoor nog nooit gebruikt. Komt misschien door de kaft, die ziet er niet echt spannend uit Ik ben er echt blij mee, want het is allemaal makkelijk te maken. En het leuke ervan is dat je niet echt vlees mist. Dat heb ik vaak als ik vegaburgers eet.

Lunch:
Spinaziepannenkoeken (vullling is .o.a. met kaas en cashewnoten)
Paddestoelen met knofloook (je moet ze door knoflookbeslag heenhalen)
Paté van kaas en kruiden met 2 sneetjes wit brood

Als hoofdgerecht:
Bloemkool uit de oven (met kaassaus)
Macaroni met kaas en tomatensaus (ook uit de oven)
Pasta met spinazie en noten

Ik probeer trouwens één keer per week vlees te eten, omdat ik toch het gevoel heb dat het nodig is.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:35:34 #63
279894 winka
pi_77582853
Zo, net les 8 van Evy gelopen. Was best pittig, maar wel lekker met minder wandelstukjes
pi_77583313
Ik krijg soms echt de kriebels om ook weer te gaan hardlopen, maar ik doe het maar niet, aangezien ik nog niet klaar ben bij de fysio, en dat ik het zelfs daarna geen goed idee vind...

Ik ben vandaag vrij, en ga er goed op letten dat ik genoeg drink.... Verder moeten we nog avondeten verzinnen, het moet wel makkelijk kauwbaar zijn, moet nog naar de tandarts vanmiddag..
pi_77584056
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik denk dat ik al gauw hoger in mn vlees zit en lager in mn rijst / aardappels / pasta! Ik eet met gemak 150 gram vlees 100 is weinig, vinnik
ik eet ook meer. als je niet te vet vlees eet is dat niet zo erg volgens mij. de dietiste zei er in elk geval niks van tegen me...
Kwak
pi_77584328
ik heb echt geen zin om te gaan rennen vandaag . blegh... maar tis prachtig weer dus wrs sleep ik mezelf vanmiddag wel de deur uit
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:27:57 #67
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77584457
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik eet ook meer. als je niet te vet vlees eet is dat niet zo erg volgens mij. de dietiste zei er in elk geval niks van tegen me...
Oh dat scheelt! Hier is het meestal kip of (mager) rundergehakt. Van veel andere dingen eet ik automatisch minder (rundertartaar of slavink ofzo is van zichzelf veelal al klein ) en de keren dat we rookworst of shoarma hebben zijn zeldzaam.

DarkElf: You can dooo iiiit Is het waar jij bent al beter weer? Edit: oh of ik las scheef of jij hebt ge-edit Hier is het ook mooi, geen tot nauwelijks sneeuw meer en een fijn zonnetje
pi_77584544
ik heb een edit gedaan ja er ligt niets meer op de weg, tis droog, nauwelijks wind en een waterig zonnetje en nu voel ik me schuldig als ik straks niet ga rennen

damm you mijn Geweten!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:34:16 #69
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77584628
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:31 schreef DarkElf het volgende:
ik heb een edit gedaan ja er ligt niets meer op de weg, tis droog, nauwelijks wind en een waterig zonnetje en nu voel ik me schuldig als ik straks niet ga rennen

damm you mijn Geweten!
You can do it!!
(ik moedig even mee aan )
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:34:54 #70
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_77584646
En vraag me ondertussen af wat ik vanavond zal gaan eten...
Misschien wel gewoon een simpele salade ofzo...
pi_77584715
jaja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:40:47 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77584823
Awww DarkElf, I feel your pain, ik moet zo ook. En ik voel aan mn water ( ) dat ie me gaat aanraden om mn verstandskiezen eruit te laten halen en dat ik tandsteen heb En het katje voelde zeker niet aan dat ie zich even moest gedragen nu ivm jouw humeur

OT: Lindy, dat vind ik ook lastig, vooral als ik nog moet gaan sporten zoals vanavond. Ik heb de laatste tijd steeds erge buikkrampen en een opgeblazen buik van hier tot Tokio tijdens het sporten, dus ik denk dat ik misschien te zwaar / te laat eet. Dus ik wil wat lichts, maar kom dan meestal niet veel verder dan een stuk vlees of vis met groente. Stinkdingen (met knoflook of rauwe ui ofzo) vallen ook af, want dan moet ik de hele tijd stinkboertjes laten
pi_77585043
mijn tandarts is heel grondig, eerst alles nagekeken (1 klein gaatje ) toen tandsteen, lekker poeren en porren en nog polijsten enzo,... voor je het weet ben je een uur verder.

verstandskiezen heb ik gelukkig niet meer

maar sterkte dus straks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77586503
Maria, hoe laat moet je dan gaan sporten? Bij mij werkt het als regel aan te houden dat je een uur van te voren niets meer eet. Misschien kan je iets van lichte soep eten met een salade?

Wat betreft stinkboertjes: dan zou ik het eten van prei en paprika misschien ook gaan minderen (of houd het in de gaten). Ik heb daar ook last van.

Het lijstje van Kwak ga ik maar eens hanteren om zo mijn basisvoedsel te eten. Het is zeker een mooi lijstje en ik ben blij dat Kwak blij is met haar therapie
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:02:51 #75
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77587536
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:34 schreef Pandorah het volgende:
Maria, hoe laat moet je dan gaan sporten? Bij mij werkt het als regel aan te houden dat je een uur van te voren niets meer eet. Misschien kan je iets van lichte soep eten met een salade?

Wat betreft stinkboertjes: dan zou ik het eten van prei en paprika misschien ook gaan minderen (of houd het in de gaten). Ik heb daar ook last van.

Het lijstje van Kwak ga ik maar eens hanteren om zo mijn basisvoedsel te eten. Het is zeker een mooi lijstje en ik ben blij dat Kwak blij is met haar therapie
Euhm dat wisselt! De ene keer 21.00, de andere keer 20.00 of 20.15. Ik streef inderdaad naar een uur van tevoren, maar als ik te zwaar eet dan heb ik er zelfs een paar uur later nog last van (zoals afgelopen maandag - ik at om 18.00 en moest om 21.00 sporten, en toch had ik buikkramp zo zwaar had ik trouwens niet eens gegeten, wat rijst met wokgroenten en runderreepjes. Wel wat te pittig. ).

Soep is wel een idee ja, thanks! Tomatensoep ofzo
Paprika en prei ook? Hm idd maar mee uitkijken dan. Ik heb het alleen als ik dus veel sta te springen enzo, dan krijg ik steeds van die *brp*-momentjes

Kwak is goed bezig ja
pi_77589209
2x 15 gelopen en zonder steken of wat dan ook: 4.60 km

1e keer 15 ging prima, 2e keer had ik na 7 minuten een dipje van 2-3 minuten maar daarna kreeg ik weer kracht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77589266
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef DarkElf het volgende:
Heldin Dat is écht een hele overwinning, zeg!
pi_77589452
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:42 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heldin Dat is écht een hele overwinning, zeg!
ja ben ook enorm fier op mijzelf!

Ik had werkelijk nooit gedacht dat ik dit ooit zou halen Toen ik begon ging t allemaal zo moeilijk en ik heb tijden gehangen op 1-2-3-3 en toen tijden op 4-4-5.. maar zoetjes aan kom ik toch steeds verder
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77590827
Goed gedaan DE

ik moet ook naar de tandarts

Mijn lijstje van vandaag
O maaltijd+ en 100 ml fruitontbijt
T een halve eierkoek
T 2 mandarijntjes en een appel
L 2 boterhammen met achterham en een cupasoupje
T waarschijnlijk een mueslireep oid voor ik naar de tandarts ga
D is vrijwel onbekend aangezien ik niet weet hoelaat ik terug ben van de tandarts
pi_77593480
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Euhm dat wisselt! De ene keer 21.00, de andere keer 20.00 of 20.15. Ik streef inderdaad naar een uur van tevoren, maar als ik te zwaar eet dan heb ik er zelfs een paar uur later nog last van (zoals afgelopen maandag - ik at om 18.00 en moest om 21.00 sporten, en toch had ik buikkramp zo zwaar had ik trouwens niet eens gegeten, wat rijst met wokgroenten en runderreepjes. Wel wat te pittig. ).

Soep is wel een idee ja, thanks! Tomatensoep ofzo
Paprika en prei ook? Hm idd maar mee uitkijken dan. Ik heb het alleen als ik dus veel sta te springen enzo, dan krijg ik steeds van die *brp*-momentjes
Da's raar, want er zit een lange tijd tussen eten en sporten. Maar misschien zat er wel te veel ui / prei in die wokgroenten? Die vis ik er altijd uit. En te pittig helpt ook niet mee . Maar verder is dat een normale maaltijd lijkt mij.

Mja, ik krijg last van prei en paprika. Kan bij iemand anders weer anders zijn. Maar goed, ik heb dan ook last van een zwakke maag dus probeer ik het eten van dat soort spul te minderen. Creme fraiche is ook zoiets...
pi_77597004
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef DarkElf het volgende:

1e keer 15 ging prima, 2e keer had ik na 7 minuten een dipje van 2-3 minuten maar daarna kreeg ik weer kracht

Mijn Evy is niet gelukt. Ik moest 2-3-5-5-5, maar tijdens de eerste keer 5 minuten moest ik na 4 minuten afhaken vanwege astma Vrijdag weer een poging
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:09:06 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77597348
Oe DarkElf, wat goed Mijlpaal

Omearos: da's rot, astma Maar 2-3-4 is toch ook iets

Pandorah: het was Thaise wokgroente, met ehhh... kool, ui, en idd prei geloof ik. En stukjes rode peper. Mja en echt zwaar was het inderdaad niet, vriend en ik eten met zn tweetjes zo'n 1-persoons bakje rijst zeg maar. Maar ach! Nu gegrilde groenten met stuk vlees proberen, misschien gaat dat beter
pi_77598523
Ik heb spierpijn v an buikdansen gisteren merk wel dat ik het een tijdje niet gedaan heb
Voel nu allerlei spieren die ik normaal niet gebruik

Vandaag bloedgegeven dus even rustig aan doen en morgen weer zumba
Eten gaat ook wel redelijk, geen snoep of snacks
pi_77598692
ik heb beginnen spierpijn in mijn behind heb ook harder gelopen dan anders
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77600267
nou ik heb vandaag een extra boterham genomen bij de lunch en tot nu toe gaat het idd veel beter!

het scheelt ook dat ik vandaag een tentamen had en dus naar school moest denk ik
gisteren zat ik de hele dag thuis...

Tnx voor de tip iedereen!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_77600611
mooi zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77603069
avondeten waren patatjes en een berenhap
pi_77609604
Na het werk ben ik naar de AH gegaan om wat gezond spul te kopen. Toen ik langs de zakken chips liep heb ik ook maar twee zakken Lays Light chips in m'n mand te stoppen.

Eenmaal thuis ben ik meteen gaan sporten (40 minuten @ crosstrainer). Daarna heb ik gegeten (avondeten). Als ik wil (en ik wil het) krijg ik die twee zakken chips zo op, maar ik laat ze toch nog maar ongeopend in de kast staan...

Kan ik me wel of niet inhouden? Overleven beide zakken chips de komende 24 uur (zéér cruciaal).
pi_77610284
Pfff, net nog snel havermout gegeten. Ik was de 1000 Kcal nog niet gepasseerd vandaag.
Per ongeluk, echt..
pi_77614321
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Na het werk ben ik naar de AH gegaan om wat gezond spul te kopen. Toen ik langs de zakken chips liep heb ik ook maar twee zakken Lays Light chips in m'n mand te stoppen.

Eenmaal thuis ben ik meteen gaan sporten (40 minuten @ crosstrainer). Daarna heb ik gegeten (avondeten). Als ik wil (en ik wil het) krijg ik die twee zakken chips zo op, maar ik laat ze toch nog maar ongeopend in de kast staan...

Kan ik me wel of niet inhouden? Overleven beide zakken chips de komende 24 uur (zéér cruciaal).
waarom jezelf zo testen? gooi ze weg, geef ze aan de buren, leg ze in de schuur, maak het jezelf makkelijk het is al lastig genoeg
pi_77619890
Ik heb gisteren na 2 weken niet gesnackt te hebben, een Snciker op.
Was nog niet eens echt lekker
pi_77620264
Mijlpaaldag: ik heb mijn oude levi's 501 eens aangedaan, die echt al tig jaar niet meer paste, en hij past!

Planning:

O muesli met mag yoghurt
T 3 yoghurt rijstwafels
L cracottes met filet am, gekookt eitje en bouillon
T yoghurt met blauwe bessen/ havervlokken en honing
D pasta met zelfgemaakte gehakt/tomatensaus.
T 1 -2 glas chardonnay (ipv zondag, zondag moet ik autorijden dus dan drink ik nooit en ik heb wijn voor in de saus nodig

[ Bericht 9% gewijzigd door DarkElf op 04-02-2010 16:21:52 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 februari 2010 @ 09:24:02 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77620278
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:

Light chips is een hoax, gooi weg die troep en verwen je zelf liever met iets dat echt lekker is

Ik kan niks op het moment, behalve dan hopen dat ik KO raak en pas weer bijkom als mijn rugpijn weg is
pi_77620282
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 08:57 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb gisteren na 2 weken niet gesnackt te hebben, een Snciker op.
Was nog niet eens echt lekker
dat had ik 2 weken terug met Lonka Fudge het zag er zoooo lekker uit maar goed dat was het dus niet

Goedemorgen trouwens Ik moet mezelf weer in het gareel krijgen hier En weer een beetje streng zijn
Mijn lijstje vandaag

O glas optimel en een groot glas fruitontbijt
T kwark met 2 mandarijntjes
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer
T een appel en wat druifjes
D lasagna ala moi (zelfgemaakte saus met tomaat/oranje paprika/wortel/ui (gepureerd want zo lusten de kids het ook ) en italiaans gekruid gehakt en van die mini lasagne dingetjes) met wat geraspte kaas in de over. Ik krijg nu al trek

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 09:25:13 ]
pi_77620728
En jawel, ik heb gisteravond een handje chips gegeten.
pi_77620792
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:47 schreef sylvesterrr het volgende:
En jawel, ik heb gisteravond een handje chips gegeten.
Een handje kan best, toch maak je het jezelf alleen maar moeilijk op deze manier
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 februari 2010 @ 09:50:39 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77620798
En, heb je er van genoten? Was het de moeite waard? Zo niet, gooi weg
pi_77621144
Uiteraard heb ik ervan genoten.
pi_77621604
Ik ben nu 3 weken bezig en ik kan het goed aan mijn lichaam merken .
Veel meer energie en ik heb veel minder honger.
Ik moet me soms er zelf toe eten nog even een lunch te nemen, soms heb ik niet echt honger.
Voorheen zat ik bijna af te tellen tot het 12:30 was .

Dus blijkbaar krimpt je maag dan toch wel weer oid ?
pi_77621834
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:24 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben nu 3 weken bezig en ik kan het goed aan mijn lichaam merken .
Veel meer energie en ik heb veel minder honger.
Ik moet me soms er zelf toe eten nog even een lunch te nemen, soms heb ik niet echt honger.
Voorheen zat ik bijna af te tellen tot het 12:30 was .

Dus blijkbaar krimpt je maag dan toch wel weer oid ?
Ik weet het niet
Ik kon 'savonds echt veeeel eten, maar dat kwam ook omdat ik bijna geen tussendoortjes nam, of gewoon at zodra ik honger had. Een totaal ander ritme dus. Nu neem je verantwoord steeds een beetje en verdeel je het over de dag. Denk dat dat ook scheelt
pi_77624745
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:32 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik weet het niet
Ik kon 'savonds echt veeeel eten, maar dat kwam ook omdat ik bijna geen tussendoortjes nam, of gewoon at zodra ik honger had. Een totaal ander ritme dus. Nu neem je verantwoord steeds een beetje en verdeel je het over de dag. Denk dat dat ook scheelt
per saldo krimpt je maag daar wel van, omdat je steeds kleinere beetjes eet ipv 1 grote hoeveelheid. dat verschil kun je al best snel gaan merken
Kwak
pi_77624782
ik zit idd veel sneller vol tegenwoordig, erg handig is dat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77637762
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mannen
7 boterhammen
3 glazen (450 ml) zuivel
1,5 plak kaas
Die 7 boterhammen he, wat voor beleg mag daar op?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_77645729
Jeayyyyyyyyyyyyy weer een kilo kwijt

Mijn lijstje van vandaag

O ; 2 sneeen volkoren brood met boter en cervelaat
kopje yoghurt
1 koffie verkeerd,1 glas melk

T ; 2 manderijnen, glas jus oranje
water

L; 2 sneeen roggebrood met kaas en komkommer en nootmuskaat, jammie
glas melk

T ; appel en peer ,water

D; 4 eetlepels wokgroenten, 3 eetlepels mihoen , 200 gram mager gehakt
2 glazen limonade light
pi_77646515
Gaat goed Candygirl!
Morgen mag ik weer wegen.....achja wel 3uur gesport deze week, we zullen zien
pi_77646684
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:51 schreef Sarabi het volgende:
Gaat goed Candygirl!
Morgen mag ik weer wegen.....achja wel 3uur gesport deze week, we zullen zien
sporten heb ik nog steeds niet echt opgepakt
dit terwijl ik notabene werk in een sportschool,weliswaar als receptie miep maar dan nog
pi_77646909
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:54 schreef candygirl het volgende:

[..]

sporten heb ik nog steeds niet echt opgepakt
dit terwijl ik notabene werk in een sportschool,weliswaar als receptie miep maar dan nog
Grappig maar nog geen motivatie gevonden om zelf te gaan sporten?
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:20:06 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77648187
Mijn zus overweegt het DrFrank dieet te gaan volgen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik even zo snel de nieuwitems scan lijkt het de nieuwste hype te zijn.
Iemand hier ervaring?
quote:
Het dieetboek 'Gezond slank met dr. Frank' staat na twee weken al op de eerste plaats in de officiële boekentop 60.
pi_77648204
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Grappig maar nog geen motivatie gevonden om zelf te gaan sporten?
Met periodes wel, maar dat zwakt vlug weer af.
toch krijg ik iedere wel zin om te gaan, als ik andere mensen het zie doen.
Maarja dan ben ik aant werk, en als ik dan klaar ben dan wil ik niet meer haha
Komt wel weer
pi_77652123
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn zus overweegt het DrFrank dieet te gaan volgen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik even zo snel de nieuwitems scan lijkt het de nieuwste hype te zijn.
Iemand hier ervaring?
[..]

soort sonja bakker qua hoeveelheden (onder de duizend calorieën vaak) en culinaire inspiratie (ei met rookvlees, bloemkool met tartaar, tonijn met worteltjes) alleen dan absoluut zonder carbs en fruit. en hij pusht eiwitshakes. ik zou t hem haar flink afraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 04-02-2010 23:42:11 (zussen zijn vrouwen...) ]
Kwak
pi_77657186
Hier staat het even stil, best lastig maar ja ook dat hoort erbij.
Ga gewoon maar door en t zal wel weer komen neem ik aan.
Misschien heeft het ook te maken met de drukte op mijn werk en thuis, alles lijkt samen te vallen deze weken
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_77657551
Ik heb ook gekeken naar die Dr Frank, maar ik kwam elke keer weer uit bij allerlei poeders die je moest bestellen. Dan haak ik altijd af eigenlijk.
pi_77657567
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:20 schreef candygirl het volgende:

[..]

Met periodes wel, maar dat zwakt vlug weer af.
toch krijg ik iedere wel zin om te gaan, als ik andere mensen het zie doen.
Maarja dan ben ik aant werk, en als ik dan klaar ben dan wil ik niet meer haha
Komt wel weer
Ja, dat begrijp ik ook wel
Als je klaar bent met werken wil je ook gewoon naar huis

Nou deze week niets afgevallen en ook niet aangekomen
Ik dacht dat ik die kilo's er wel sneller af zou krijgen....
pi_77665466
Zojuist de optie op m'n zomervakantie geboekt, een 23-daagse rondreis in Maleisisch Borneo Inclusief de beklimming van een 4km hoge berg, ik ga pas half augustus, maar ik kan nu al niet meer wachten, haha
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77665686
Een week netjes gegeten, gisteren een halve kilo erbij. Gisteren patat en KitKat, vandaag 1,2 kilo eraf =P
Stom lijf...
Sanity is (not) statistical
pi_77666429
Heb ik netjes mijn sporttas mee naar stage, ben ik de hele dag al benauwd en aan het hoesten mag ik niet hardlopen
Meh, na de mislukte les van woensdag had ik juist zo'n zin om weer te rennen. Soms word ik zo moe van mijn tegenwerkende lichaam
pi_77667140
Hier ook even een lichaam wat tegen werkt (aldus een uitblijvende menstruatie maar wel de kwaaltjes er om heen)
Mijn lijstje van vandaag: (die overigens weer erg vroeg begon )
O glas optimel en een glas fruitontbijt
T een eierkoek
T een zakje all bran minibreaks
L 2 boterhammen met gebakken ei
T appel een paar druifjes en verse sinaasappelsap
D wortels stukje kipfilet en wat aardappelschijfjes
pi_77668069
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:13 schreef omearos het volgende:
Heb ik netjes mijn sporttas mee naar stage, ben ik de hele dag al benauwd en aan het hoesten mag ik niet hardlopen
Meh, na de mislukte les van woensdag had ik juist zo'n zin om weer te rennen. Soms word ik zo moe van mijn tegenwerkende lichaam
das wel een teleurstelling maar idd zo kan je niet rennen natuurlijk! misschien voel je je morgen beter?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:25:51 #119
279894 winka
pi_77669154
Oh balen Omearos Hopen dat het snel beter gaat en dat je morgen wel kan lopen..

Het verbaast me hoeveel gezond eten invloed op me heeft Mijn huid heeft er nog nooit zo mooi uit gezien en ik krijg de hele tijd complimenten dat ik straal. Ik heb nu ook meer gevoel voor eigenwaarde, ik maak me nu op en heb heel veel verschillende cremetjes en make-up gekocht

En het allerleukste is nog wel dat koken echt een hobby van me is geworden,ik vind het leuk me te verdiepen in recepten en de ingredienten (die ik soms niet ken ) te verdiepen. En het koken gaat steeds beter. Het grootste compliment is als mijn vriend enthousiast is over mijn eten want hij is echt een vleeseter
pi_77669480
klinkt allemaal lekker positief winka

Mijn lijstje:

O mag yoghurt met blauwe bessen en honing
T Vifit sinaasappel en wat rijstwafels met yoghurt
L 3 maisboterhammen. 2 met gegrilde kipfilet , een met kaas en een gekookt eitje
T bouillon
D ??? geen idee, misschien iets van chinees en dan wrs mihoen met rundvlees ofzo.
T wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:39:22 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77669637
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 08:03 schreef lezzer het volgende:
Ik heb ook gekeken naar die Dr Frank, maar ik kwam elke keer weer uit bij allerlei poeders die je moest bestellen. Dan haak ik altijd af eigenlijk.
Oh ja, daar zou ik ook niet aan gaan beginnen.
pi_77670238
die dr Frank was eerder deze week op 3 FM, en hij beweerde juist dat zijn boek ook kon zonder eiwitshakes..

Het maffe is dat het een internist is, en hij er ook flink wat onderzoeken naar heeft gedaan.. En dan n og steeds maar zo weinig kcal aanraden...
pi_77675062
Ik heb nog niets gehoord over die Dr Frank....gelukkig
Waar is Sonja Bakker eigenlijk gebleven?

Na het eten nog maar even crosstrainen terwijl ik een aflevering van SATC kijk, op een gegeven moment moet mijn lichaam toch weer besluiten om gewicht te verliezen
pi_77676263
Net weer bij de fysio geweest voor mijn rug. Hij hoorde me toch wel licht hijgen als ik iets deed. Dat was nieuw voor hem. Ik moet dus echt snel veel gaan afvallen
pi_77694279
zag net mijn sprong naar BMI 26,2 zal ik de sprong wagen enverder te gaan in het andere topic
pi_77695081
Goedemorgen

Candygirl wat goed !!

Mijn lijstje vandaag:
T fruitsmoothie van appel verse sinaasappel banaan en druifjes
T kwark
L kibbeling op een broodje
T een glas optimel en een muslireep
D salade biefstukje aardappeltje
pi_77695545
Hi,
ik ben nieuw hier

- Floor Sofie
- 22 jaar
- 1m76
- 87 kg

als ik er voor ga val ik vrij snel af, ik moet alleen door de zure appel heen en dat vind ik het meest moeilijk

ik lees gezellig even mee!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 februari 2010 @ 10:13:24 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77696020
Welkom Floor-Sofie Hoe ga je het aanpakken?

Hier nog steeds een dramatisch slechte rug... Gisteren naproxen gekregen van de huisarts, mag daarnaast nog 6 paracetamol per dag. Vooral blijven bewegen is de tip en ik merk wel dat het klopt... Een nacht in bed is gegarandeerd pijn, terwijl een receptie lopen juist verlichting geeft

Maar sporten mag voorlopig niet van fysio
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:40:45 #129
279894 winka
pi_77696397
Wat een mooi BMi Candygirl , ik zou inderdaad de sprong wagen naar het slank&gezond topic Dat motiveert alleen maar!

@Sjeen: waardeloos zeg dat je zo'n last hebt van je rug en niet kunnen sporten is echt frusterend
@ Floor-Sofie: welkom succes met afvallen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:42:59 #130
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77696434
Of gewoon in allebei posten, zoals ikke! (BMI = ongeveer 25 komma nogwat meestal )

Beterschap Sjeen, da's balen
pi_77697079
goeiemorgen, ik heb net les 23 gerend, in de mist nota bene
uitgelopen, ging prima maar langzamer dan woensdag heb 4.30 gelopen dus iets minder dan vorige keer maar goed, toen waren de omstandigheden ook heel anders...

ga dinsdag deze les nog eens doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77700331
Welkom Floor-Sofie, succes!
En Candygirl je kan altijd in beide topics meeposten ik heb gekozen om weer naar dit topic te komen
Het is toch anders afvallen als je met een bmi van 30+ bent begonnen

Net nog even half uurtje op de crosstrainer gestaan, dus redelijk veel gesport deze week
pi_77702114
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:21 schreef Sarabi het volgende:
Welkom Floor-Sofie, succes!
En Candygirl je kan altijd in beide topics meeposten ik heb gekozen om weer naar dit topic te komen
Het is toch anders afvallen als je met een bmi van 30+ bent begonnen

Net nog even half uurtje op de crosstrainer gestaan, dus redelijk veel gesport deze week
en ik heb een bmi van 40 en post juist voornamelijk in slank dus t ligt er maar net aan waar je je prettig voelt - ik vind dit topic ook gezellig hoor, dat bedoel ik niet!
Kwak
pi_77702199
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

en ik heb een bmi van 40 en post juist voornamelijk in slank dus t ligt er maar net aan waar je je prettig voelt - ik vind dit topic ook gezellig hoor, dat bedoel ik niet!
Ja, tuurlijk is dat persoonlijk
Maar er zijn niet voor niets 2 topics en ik merk dat ik in mijn hoofd nog niet zoveel afgevallen ben dus pas ik beter hier
pi_77703384
Mijn vriendin heeft een open zak M&M's op mijn bureau laten liggen

Maar ik blijf er vanaf, want vandaag is het patatdag
pi_77740312
Raar weekend, ben ziek dus eet alles wat smaakt. Vooral zoute dingen en veel thee met honing. En zoute drop voor mijn keel
pi_77741729
Morgen weer weegdag (nog steeds niet ongesteld dus ik vermoed dat ik niet of nauwelijks ben afgevallen)
Ik wil deze week ook weer een beetje het fietsen gaan oppakken, ik verslons te snel, ik kan ook gewoon "rustig" zonder dat ik mijn heup overbelast.

Beterschap omearos, hopelijk knap je snel op.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2010 20:36:57 ]
pi_77742195
Gisteren klotedag, dus in een dag 0,9 eraf... Kreeg niks weg gisteren.
pi_77759143
Goeiemorgen, weer een nieuwe week van mijn best doen ook al zit ik nog steeds rond hetzelfde gewicht te hangen (ietsjes lager dan vorige week dus iig niet zwaarder) maar dat maakt niet uit

definitieve lijstje:

O Muesli met mag yoghurt
T fruit (een peer)
L 2 tijgerbolletjes met magere filet en een eitje erop. Beker vifit sinaasappel
T beker bouillon
T beker vifit sinaasappel
D rucola/carpaccio/zwarte olijven/pijnboompitjes/kappertjes/zongedroogde tomaatjes en parmezaanse kaas
T kom roeryoghurt met havervlokken en bramen oid.

[ Bericht 5% gewijzigd door DarkElf op 08-02-2010 22:40:42 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77759352
Oh hardlopen ga ik vandaag sowieso niet, de nevel blijkt te blijven hangen vandaag en er is een smogalarm in belgie... dat vinden mijn astamtische longetjes niet zo leuk om dan te gaan rennen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77759488
Ik zou het dan ook even uitstellen DE, morgen weer een nieuwe dag joh

Hier toch nog 2 ons eraf! En eraf is eraf zeg ik dan maar en ongesteld dus hopelijk verlies ik nu weer wat meer vocht)
O glas fruitontbijt en een glas optimel
T kwark en 2 mandarijntjes
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer
T een appel en verse sinaasappelsap
D grote kom verse groentesoep en een broodje met achterham

Sjeen hoe is het met je rug?
  Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 09:34:59 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77759642
Lief dat je het vraagt LL, het gaat de goede kant op... Met de naproxen kan ik beter bewegen en dat heeft weer een positief effect op rug, woensdag terug naar fysio, kijken wat die zegt.

Ik hoorde van het smogalarm DE, kan me voorstellen dat je dan niet gaat rennen buiten. Wel grappig om te lezen dat in België de grens op 70 µg/m3 ligt en in Nederland op 200 µg/m3, hier mag je dus langer doorgaan met troep inademen

Net een boterham gehad met het meest lekkere rookvlees ooit Gehaald bij Saveurs in Maastricht, zag eruit als rosbief (zo'n grote homp vlees, heerlijk rood van binnen en bruin aan de buitenkant) maar het is echt rookvlees. Zaterdag ga ik weer nieuw halen!
pi_77759699
fijn dat het weer wat beter gaat Sjeen

Ja die smog, mischien heeft t te maken met een wat meer wegdichtheid hier in bepaalde regio's en de haven er ook nog bij ofzo? Maar met smog hardlopen, wel eens gedaan, is geen succes dan gaan mijn longetjes protesteren... dus morgen idd weer een dag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77760122
Na weekje ziek zijn en kwakkelen met rug weer eens een planningslijstje:

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen snijworst
L: 3 crackers met salade + pistolet met soep
T: banaan, portie druiven, vitalinea
D: boerenkool + aardappel + kip met sojasaus + cashewnoten
T: bak vla
S: thuis wat oefeningetjes doen

Geen sport vandaag, eerst maar rustig opbouwen met die rug.
Sjeen: hoe is het met je rug? Niet sporten en medicatie lijkt mij erg vervelend (en ik had niet eens medicatie).
pi_77760173
Sjeen fijn dat het weer de goede kant opgaat met je rug.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2010 09:58:21 ]
pi_77760229
Vanavond weer wegen.
Tot nog toe per week 2 kilo eraf.
Ik heb het idee dat het deze week wat langzamer is gegaan, maar ik ben benieuwd
pi_77762772
hoe ik het aan ga pakken:

snack uit de kast bannen!
meer bewegen
water drinken

heb ik vaker gedaan en dat ging goed, kilo's vlogen eraf..

ooit woog ik 65 kg bij 1m76, samenwonen was + 20 kilo
pi_77764381
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:36 schreef Floor-Sofie het volgende:
hoe ik het aan ga pakken:

snack uit de kast bannen!
meer bewegen
water drinken

heb ik vaker gedaan en dat ging goed, kilo's vlogen eraf..

ooit woog ik 65 kg bij 1m76, samenwonen was + 20 kilo
samenwonen is killing

Zwanger zijn helemaal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2010 12:23:44 ]
pi_77765241
Relatie met een bourgondier ook, ook al wonen we niet samen
We zien elkaar bijna dagelijks, en hij neemt vaak iets lekkers mee voor op brood/op toastje/zo te eten of drinken

Dat is momenteel mijn valkuil
  maandag 8 februari 2010 @ 14:12:09 #150
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77767690
Hallo, ik ben moddervet, en ik ga hier wat sociale druk opdoen.

Ik ben weer eens 98,3kg, en ik wil niet al te gek doen, want dan ga ik mezelf zielig vinden en ermee kappen, dus laten we zeggen 88kg op UITERLIJK 1 januari 2011

En ik ga punten tellen met Weight watchers online.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77768138
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:12 schreef eleusis het volgende:
Hallo, ik ben moddervet, en ik ga hier wat sociale druk opdoen.

Ik ben weer eens 98,3kg, en ik wil niet al te gek doen, want dan ga ik mezelf zielig vinden en ermee kappen, dus laten we zeggen 88kg op UITERLIJK 1 januari 2011

En ik ga punten tellen met Weight watchers online.
Heel veel succes!!!
pi_77770385
De weegschalen zijn in de aanbieding bij de Marskramer. Straks maar eens een goede gaan halen
pi_77772586
mijn zwakke punt:

ik ben net klaar met school en op dit moment afhankelijk van mijn 2 werkgevers 9invalbasis) die me bellen om te werken,

gevolg: veel vrije tijd

en dan ga ik dus snacken..

met name hartige dingen..

en ik heb gewoon echt honger steeds
pi_77773283
Ik weeg met op de wii
  maandag 8 februari 2010 @ 17:08:35 #155
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77774509
Ik weeg me ook op de Wii

Floor-Sofie: eet je genoeg 'normaal' eten dan? Honger hebben lijkt me namelijk niet de bedoeling! Dan zou ik gewoon een extra boterham met lekker en gezond beleg nemen ofzo
pi_77774921
hai !
deze week aangekomen, niet verwonderljk maar ach
nu er weer tegenaan

succes allemaal !
pi_77776116
Ik heb van het weekend chinees gegeten.
Zaterdag gehaald met visite, zondag de kliekjes...
sniegoed voor de pondjes ben ik bang...
pi_77777481
Dit weekend les 3 van Evy gelopen, nog altijd vrij probleemloos, alhoewel ik wat spierpijn heb in m'n bovenbenen. De echte uitdaging zal binnenkort wel komen gok ik zo Daarnaast ook nog heerlijk stom de voordeursleutel vergeten (appartementencomplex, eigen appartementsleutel had ik wel bij), dus kon ik om half 9 's ochtends op zondag bij de buren aanbellen, oeps Ook het eten was vrij gezond dit weekend, zaterdagavond alleen iets meer Japanse Mix op dan het voor een "normaal tussendoortje" zou zijn, maar ach, ook op zowel zaterdag als zondag gesport

Voor de originaliteit maar eens een lijstje van vandaag

O: Brinta
T: Appel
L: 4 boterhammen (kaas en kipfilet) en cup-a-soup
T: Mandarijnen
D: Boerenomelet, worteltjes, aardappelpuree
T: Fruityoghurt

En vanochtend was er weer 0,8kg af, big whoop
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77781361
Ik ben vorige week ook ineens aangekomen, maar ik denk dat het vooral toe te schrijven was aan niet genoeg drinken.. Vanmorgen zag ik een dalende lijn, dus die zet ik maar even door denk ik.

Vanavond uit het Feel Good kookboek van ainsley harriott een recept gehaald, erg lekker, en volgens mij ook best slank. Misschien had ik er alleen wat minder spaghetti bij moeten pakken..
  † In Memoriam † maandag 8 februari 2010 @ 20:42:24 #160
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77783826
Het ging zo goed, 2 jaar geleden, 19 kilo afgevallen in een goed half jaar. Ik had iets van 2,5 maand geSonjaBakkerd maar dat vond ik te snel gaan en ik had telkens honger. Ben er zo'n 8 kilo mee afgevallen.
Toen ging ik op mezelf wonen, kreeg een nieuwe baan en langzaamaan viel ik verder af totdat ik 84 kilo wel mooi vond. Een aantal Sonja tips waren mijn leidraad, ik had heus wel iets aan d'r . Ik ging dus van 103 kilo naar 84kilo, waarvan ik weinig tot niet heb gesport. Dat bleef iets meer dan een jaar zo, tot afgelopen september en kerst en verjaardag en weekendjes weg.
Vanavond stond ik op de weegschaal en gaf hij 90 kilo aan . Ik wil minimaal terug naar die 84 kilo, om te beginnen. Mijn BMI is nu 28 en ik ben 1 meter 78.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_77784529
Skaai welkom en succes met afvallen
pi_77787436
Ik kom me hier ook weer eens melden, want ik heb tips nodig.

Vorig jaar heb ik geloof ik voor het laatst gepost, toen was ik bijna 15 kg afgevallen en dat vond ik wel even mooi. Dat is ook een hele tijd zo gebleven maar sinds oktober heb ik een ander ritme. Veel meer beweging door werk en sport en ik kan maar moeilijk mijn balans terug vinden. Honger, dus extra eten, nog meer honger dus veeeel meer eten. Ik schommel nu tussen de -10kg tot -15 kg en het is frustrerend omdat ik bang ben om weer aan te komen en daarnaast zou ik ook wel weer wat meer willen afvallen. Afgelopen maanden at ik op werkdagen een stuk meer, maar de dag erna had ik dan alsnog heel veel honger.

Sinds vorige week begonnen met een 'nieuw' eetpatroon, wat voor mij inhoudt: elke dag hetzelfde aantal calorieen. In de hoop dat mijn lijf hieraan kan wennen en dan heb ik voor mezelf wat meer overzicht.

Ik eet op een dag nu:
O: 4 volkoren boterhammen met beleg. (meestal pindakaas, zuivelspread (yoghurt), kipfilet en dat soort dingen)
T: fruit
L: 4 volkoren boterhammen met beleg.
D: gewoon normaal avondeten: dingen als volkorenpasta, zilvervliesrijst, kip, veel groente. Vrij grote porties wel omdat ik honger blijf houden. (700 kcal?)
T: yoghurt.

Qua berekening kom ik uit op 2000 Kcal aan eten en dat zou toch wel genoeg moeten zijn lijkt me?
Ik sport 1 a 2 keer in de week. (uurtje zwemmen of dansen) en daarnaast werk ik zo'n 12 uur in de week. (intensief schoonmaakwerk)

Probleem is nu alleen, dat ik na ruim een week dit ritme aan te houden nog steeds honger heb en blijf houden. Als ik ontbijt of lunch op heb dan zit ik even 'vol' maar mijn maag begint al vrij snel weer te knorren.
Iemand tips? Eet ik nu genoeg? Moet mijn lijf gewoon nog even wennen?
pi_77791523
Weer kilo eraf, nu 5 in 3 weken
pi_77796308
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:14 schreef junkiexp het volgende:
Weer kilo eraf, nu 5 in 3 weken
Gaat goed zo
pi_77797225
Mijn lijstje vandaag
O glas fruitontbijt en een glas optimel
T kwark en een cracker met achterham
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer en 2 gekookte eitjes
T een fruitsmooothie van banaan appel en verse sjus
D wederom weer een grote kom verse groente soep met 3 crackers (met kaas/achterham)
pi_77798744
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef appelsap het volgende:
Ik kom me hier ook weer eens melden, want ik heb tips nodig.

Vorig jaar heb ik geloof ik voor het laatst gepost, toen was ik bijna 15 kg afgevallen en dat vond ik wel even mooi. Dat is ook een hele tijd zo gebleven maar sinds oktober heb ik een ander ritme. Veel meer beweging door werk en sport en ik kan maar moeilijk mijn balans terug vinden. Honger, dus extra eten, nog meer honger dus veeeel meer eten. Ik schommel nu tussen de -10kg tot -15 kg en het is frustrerend omdat ik bang ben om weer aan te komen en daarnaast zou ik ook wel weer wat meer willen afvallen. Afgelopen maanden at ik op werkdagen een stuk meer, maar de dag erna had ik dan alsnog heel veel honger.

Sinds vorige week begonnen met een 'nieuw' eetpatroon, wat voor mij inhoudt: elke dag hetzelfde aantal calorieen. In de hoop dat mijn lijf hieraan kan wennen en dan heb ik voor mezelf wat meer overzicht.

Ik eet op een dag nu:
O: 4 volkoren boterhammen met beleg. (meestal pindakaas, zuivelspread (yoghurt), kipfilet en dat soort dingen)
L: 4 volkoren boterhammen met beleg.
D: gewoon normaal avondeten: dingen als volkorenpasta, zilvervliesrijst, kip, veel groente. Vrij grote porties wel omdat ik honger blijf houden. (700 kcal?)
T: yoghurt.

Qua berekening kom ik uit op 2000 Kcal aan eten en dat zou toch wel genoeg moeten zijn lijkt me?
Ik sport 1 a 2 keer in de week. (uurtje zwemmen of dansen) en daarnaast werk ik zo'n 12 uur in de week. (intensief schoonmaakwerk)

Probleem is nu alleen, dat ik na ruim een week dit ritme aan te houden nog steeds honger heb en blijf houden. Als ik ontbijt of lunch op heb dan zit ik even 'vol' maar mijn maag begint al vrij snel weer te knorren.
Iemand tips? Eet ik nu genoeg? Moet mijn lijf gewoon nog even wennen?
je kunt je boterhammen beter wat meer verdelen, en toch ook een wat kleinere portie avondeten eten. als je grote porties blijft eten blijft je maag uitgerekt en blijf je dus ook snel honger houden.

vb. ontbijt 2 boterhammen, tussendoor 2 boterhammen, lunch 2 boterhammen, tussendoor 2 boterhammen, avondeten (als je een grote portie neemt zit je snel tegen de 1000 kcal...ik eet redelijke porties en mijn diner is vaak rond de 800 kcal! vooral pasta en rijst tikt aan! (als je 150 gram ongekookt pasta eet zit je aan bijna 900 kcal incl. saus met vlees))

het helpt echt om je eten meer te verdelen. dan krijgt je maag de kans om meer te krimpen en krijg je minder snel een honger signaal / sneller een vol signaal

het is vrij typisch voor te dikke mensen om honger te hebben na het eten, juist omdat ze een grote portie hebben gegeten. de uitgerekte maag geeft dan als ie nog lang niet leeg is alweer het teken "honger!"
Kwak
pi_77799265
Dankje kwak! Ga dat eens proberen. Ik eet ongeveer 100 gram rijst/pasta. Eerder was dat 50-75. Ben dus meer gaan eten per eetmoment omdat ik honger heb. Dat had ik eerder nooit. Klinkt wel logisch dat het zou kunnen komen door grotere porties. Ik hoop dat het gaat werken.
pi_77801601
goeiemorgen,

planning:

T 1 peer
L 3 volkoren boterhammen met pijnboompitten en zonnebloemzaden. 2 met hummus en paprika, 1 met kaas en een eitje.
T 1 peer
T Bakje rauwkost; komkommer, bleekselderij, rode ui, witte kool, ananas etc met een yoghurtdressing
D gerookte zalm met veel verse groenten (tartaartje) (met oa avocado, bleekselderij, wortel, tomaatjes, bieslook, zwarte olijven, gerookte zalm dus...met erdoor gemixt een dressing van olijfolie en wat mosterd) met wat knoflookbrood erbij
T Kom magere naturel kwark met honing, havervlokken en blauwe bessen

S: 2x 10 minuten hardlopen

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkElf op 09-02-2010 19:42:26 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77801957
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:29 schreef appelsap het volgende:
Dankje kwak! Ga dat eens proberen. Ik eet ongeveer 100 gram rijst/pasta. Eerder was dat 50-75. Ben dus meer gaan eten per eetmoment omdat ik honger heb. Dat had ik eerder nooit. Klinkt wel logisch dat het zou kunnen komen door grotere porties. Ik hoop dat het gaat werken.
de dietsite heeft het ons gisteren nog uitgelegd, dus t zat nog redelijk vers in mn geheugen
je moet ws. wel nog wennen de eerste week, je maag krimpt niet in 1 dag...
Kwak
pi_77801999
goeie info geef je steeds Kwak en wat goed dat je er enthousiast over bent

Nog op of aanmerkingen over mijn planning?? (ben ik wel benieuwd naar)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802043
oh trouwens nog goed nieuws: ik was deze eerste week 2,1 kilo afgevallen

en de dietiste gebruikte mij als voorbeeld in de groepssessie. omdat ik de hele week heel erg regelmatig had gegeten (elke dag tussen de 1700 en 1800 kcal) mét af en toe als de gelegenheid zich voordeed iets lekkers zónder eetbuien etc. en ik zat met bijna al mijn vitamines goed enzo...

de enige die meer was afgevallen was een man die 1300 kcal at op een dag. *glimt van trots*
Kwak
pi_77802149
wauw wat goed!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802184
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:43 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen,

planning:

T 1 peer
4 cracottes. 2 met hummus en 2 met een plakje kaas verdeeld en een eitje
T beker bouillon
T Bakje rauwkost; komkommer, bleekselderij, rode ui, witte kool, ananas etc met een yoghurtdressing
D gerookte zalm met veel verse groenten (tartaartje) (met oa avocado, bleekselderij, wortel, tomaatjes, bieslook, zwarte olijven, gerookte zalm dus...met erdoor gemixt een dressing van olijfolie en wat mosterd) met wat knoflookbrood erbij
T Kom magere naturel kwark met honing, havervlokken en blauwe bessen

Sport: les 23 van evy
ik denk dat het erg weinig kcal zijn...max. 1200 als het geen 1000 is. wel allemaal mooi voedsel. waar is je lunch? of is de rauwkost je lunch?

vergis je niet: als je crackers eet ipv brood eet je maar 1/4e van eht aantal kcal van een boterham per cracker, maar wel evenveel beleg. je komt dan vaak hoger uit met je vetten. je diner is ook erg mager...

je kan eens kijken of je www.dieetinzicht.nl wat vindt... als je t niet snapt moet je me maar even pm-en, t is even wennen, maar als je bij de instellingen "eigen richtlijnen" invult met de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheden) dan kan ie ook voor je berekenen of je genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt...
Kwak
pi_77802238
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 07:53 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Gaat goed zo
Absouluut, er had meer af kunnen zijn overigens.
een paar verjaardagen gehad, waarbij ik 2 x taart heb gegeten.
Verder op vrijdag Roti en zaterdag patat.
Kwam zo uit .

En ik drink nog veels te weinig water
pi_77802294
ik had bedacht dat ik 2 lunchgedeeltes had: eerst de cracottes enzo en later nog een bak rauwkost maar misschien is het idd te weinig.. Die rauwkost laat ik sowieso wel staan want lekker maar kan wel gewoon brood eten ipv crackers... Ga zo na t hardlopen nog boodschappen doen dus zal eens een brood meenemen..

Een mager diner zo af en toe vind ik erg fijn, wissel een beetje af voor mijn gevoel; de ene avond wat magerder dan de andere (ik bak namelijk ook rustig mijn vlees in roomboter nog steeds om maar wat te noemen)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802412
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:02 schreef DarkElf het volgende:
ik had bedacht dat ik 2 lunchgedeeltes had: eerst de cracottes enzo en later nog een bak rauwkost maar misschien is het idd te weinig.. Die rauwkost laat ik sowieso wel staan want lekker maar kan wel gewoon brood eten ipv crackers... Ga zo na t hardlopen nog boodschappen doen dus zal eens een brood meenemen..

Een mager diner vind ik erg fijn, dat zorgt dat ik mij 's avonds beter voel. Ik eet liever overdag wat meer dus zal eens wat aan mijn lunch sleutelen.
tsja, ik denk dat t echt erg weinig is. ik eet onderstaande lijst (met meer vlees en een redelijk zware avondmaaltijd) en kom tussen 1700 en 1800 kcal uit. als je minder kcal gewend bent (ik kom vanaf 2500-3000) kun je het terugbrengen naar 1300-1500 kcal door uit te gaan van 4 boterhammen en 100 gram aardappelen/gekookte pasta en rijst
quote:
om nog maar eens de basisvoeding op te noemen die je nodig hebt om alle benodigde mineralen en vitamines binnen te krijgen:
-6 boterhammen besmeerd en belegd
-2 stuks fruit
-evt. extra rauwkost
-200 gram aardappelen of 200 gram gare pasta/rijst (100 gram rauw)
-100-125 gram vlees (ik eet zelf meer) of vleesvervanger
-200 gram groente
-450 ml. zuivel
-5 gram halvarine/boter per boterham, 15 gram bereidingsvet voor de warme maaltijd.
-6 eetmomenten op een dag. niet nadenken over trek of niet, gewoon eten maken en om de drie uur opeten
Kwak
pi_77802465
had nog ge-edit
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802605
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
had nog ge-edit
ik zie t! ik bak in vloeibaar bak en braad en doe twee eetlepels margarine door mijn gekookte aardappels om er puree van te maken (ik gebruik geen boter op brood en heb t wel nodig voor mn vitamine D) en zo hoef ik dan ook geen jus te maken...

bereidingsvet was ik vergeten in t lijstje: 5 gram halvarine per boterham, en 15 gram bereidingsvet voor de hoofdmaaltijd.

roomboter is niet zo'n ramp. wel dierlijk vet. sommige mensen zijn heftig anti margarine/vloeibare margarine omdat het onnatuurlijk is en teveel transvetten zou bevatten. de blue band die ik heb bevat helemaal niet zoveel transvet per portie, en de drie procent ervan die geen vetten zijn is gewoon water, dus ik vind het wel meevallen... ik gebruik dat liever dan dierlijk vet.
Kwak
pi_77802633
6 boterhammen haal ik sowieso never nooit niet, nooit gedaan ook. Als ik vaak brood eet dan gaan mijn darmen op volle toeren werken. Geen idee hoe dat zit, heb geen allergie ofzo (daar is op een gegeven moment naar gezocht omdat het op een glutenallergie leek) maar het is gewoon een feit dat brood en ik elkaar vaak niet liggen. Daarom eet ik het niet iedere dag en zeker geen 6 boterhammen als ik t eet.

Fruit en rauwkost is nooit een probleem voor mij, evenals zuivel. Aardappelen eet ik zelden want ik vind dat werkelijk een ontzettend smakeloos iets. Ik eet denk ik 2x per week krieltjes ofzo en dan heb je t wel gehad. Rijst kan ik wel wat vaker eten (eet ik toevallig morgen weer ) . Ik eet elke avond een enorme berg groente.

Ik smeer geen boter op mijn brood, das echt heel smerig. Ik gebruik wel olijfolie en bak gewoon in roomboter als dat mij uitkomt. Ik gebruik weinig zout (ook gezond, vergeten veel mensen) ivm mijn nieren)

Die 6 eetmomenten is ook al gewoonte geworden. Ik drink genoeg water en thee zonder suiker dus krijg genoeg vocht binnen.

Al met al vind ik dat ik t niet heel slecht doe ( ) maar ja dat vinden mensen meestal van zichzelf

[ Bericht 7% gewijzigd door DarkElf op 09-02-2010 12:18:47 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802684
Als ik boter gebruik ipv olie om in te bakken gebruik ik roomboter omdat ik dat gewoon lekkerder vind.

en vitamine D krijg ik genoeg binnen aangezien ik een nierziekte heb en ik verplicht van mijn arts Vit D extra moet nemen (met een nierziekte neemt een mens slechter vit d op wat juist heel belangrijk is weer als je zo een ziekte hebt dus krijg ik ampullen)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:12 schreef DarkElf het volgende:
6 boterhammen haal ik sowieso never nooit niet, nooit gedaan ook. Als ik vaak brood eet dan gaan mijn darmen op volle toeren werken. Geen idee hoe dat zit, heb geen allergie ofzo (daar is op een gegeven moment naar gezocht omdat het op een glutenallergie leek) maar het is gewoon een feit dat brood en ik elkaar vaak niet liggen. Daarom eet ik het niet iedere dag en zeker geen 6 boterhammen als ik t eet.

Fruit en rauwkost is nooit een probleem voor mij, evenals zuivel. Aardappelen eet ik zelden want ik vind dat werkelijk een ontzettend smakeloos iets. Ik eet denk ik 2x per week krieltjes ofzo en dan heb je t wel gehad. Rijst kan ik wel wat vaker eten (eet ik toevallig morgen weer ) . Ik eet elke avond een enorme berg groente.

Ik smeer geen boter op mijn brood, das echt heel smerig. Ik gebruik wel olijfolie en bak gewoon in roomboter als dat mij uitkomt.

Die 6 eetmomenten is ook al gewoonte geworden. Ik drink genoeg water en thee zonder suiker dus krijg genoeg vocht binnen.

Al met al vind ik dat ik t niet heel slecht doe ( )
ah dan is bereidingsvet idd geen issue, als je dat extra eet.

heb je dan geen probleem als je hoger in je eiwitten zit relatief omdat je minder carbs eet? met je nieren? op die site kun je trws ook bij instellingen aallerlei nierziekten aanvinken, dan past ie de ADH daar op aan!

als je gewend bent minder te eten moet je ook niet zomaar heel veel brood gaan eten - dit was maar een algemene lijst. misshcien kun je zuurdesembrood eens proberen? als je liever crackers eet eet er dan niet te weinig, er zit veel minder in dan in brood.

veel groente is prima, maar let wel op dat een met groente gevulde maag niet betekent dat je voldoende kcal hebt binnengekregen om je motortje aan de gang te houden...

die basislijst die ik gaf is niet meer dan dat - een basisilijst. je moet t verder invullen op een manier die jij lekker en rpettig vindt, anders houd je t niet vol. maar houd dan wel in de gaten dat je niet elke dag 1000 kcal maar eet ofzo...
Kwak
pi_77803113
die eiwitten maken op dit moment nog niets voor mij uit, sowieso is de vraag of een eiwitbeperkt dieet echt zinvol is. Mijn arts, haar afdeling zeg maar en sowieso steeds meer nefrologen, denken eigenlijk van niet. Minder zout eten vinden zij belangrijker , dat doe ik dus ook

Snap dat het een basislijst is en ik kijk idd gewoon hoe t voor mij kan werken zoiets maar af en toe wat tips enzo is alleen maar goed, anders loop ik idd het risico dat ik te weinig ga eten

dus tnx

en nu: les 23!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:02:56 #183
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77804517
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
oh trouwens nog goed nieuws: ik was deze eerste week 2,1 kilo afgevallen
Dat doe je goed

Argh, Weightwatchers is op een nieuw puntenstelsel overgegaan Al mijn eerder berekende etenswaren waardeloos.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77804926
nou dat ging voor geen meter!

ik heb er met moeite 2x 10 van gemaakt maar mijn ademhaling was zo zwaar! en kreeg enorme hoofdpijn... kan mij toch haast niet voorstellen dat dat door smog/kou whatever komt?

mijn hartslag was heel normaal maar t viel mij op dat hij heeeeeeeeel langzaam zakte in de minuut rust... terwijl hij afgelopen zaterdag na 1 minuut rust al bijna 25 punten gezakt was ...

teleurstellling zeg... deze ga ik vrijdag dus weer doen. pfffff en t ging zo goed zaterdag.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77807070
Ik denk dat het best van de kou zou kunnen komen. Ik heb dat wel eens als ik heel hard fiets en het vriest. Meestal gaat het dan ook pijn doen in mijn longen. Had je daar geen last van?
Alleen dat van je hartslag is wel wat minder, hou dat wel in de gaten voor de volgende keer?

Ik zal ook eens een lijstje posten dan.

O: 4 boterhammen met pindakaas
T: peer + sinaasappel
L: gegrilde kipfilet (110 gram) met 200 gram groente en 75 tot 100 gram rijst.
T: boterham met zuivelspread
D: 2 boterhammen met zuivelspread
T: yoghurt
pi_77807200
dat je hartslag niet snel zakt komt waarschijnlijk ook door het zware ademhalen. Je hart moet compenseren voor het moeilijkere ademhalen.
Dat werd mij iig als uitleg gegeven voor waarom mijn hartslag met hardlopen zo ontzettend hoog ligt, mijn hart compenseert voor mijn astma
pi_77807263
Appelsap; ik heb de hele winter doorgelopen ook met meer vrieskou en dat ging prima Ik denk idd dat mijn licht astmatische aanleg in combi met een hoge luchtvochtigheid en de smog ervoor zorgde dat ik niet in mijn normale doen liep

Hoe hoog ligt jouw hartslag dan Omearos? De mijne rond de 163 (tijdens die 12 minuten rennen) , dat schijnt niet extreem te zijn, zeker niet omdat hij altijd, op vandaag na dus, rap weer zakt ook.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77807316
die van mij ligt regelmatig rond de 175 tijdens het hardlopen. En dan loop ik dus stukjes van maximaal 5 minuten.
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:42:52 #189
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77808351
Ontbijt: 2 crackers met halvajam, 2 kleine appeltjes en een beker Optimel.
Ik heb laat ontbeten en de lunch lag er wel dicht op, dus ik lunch wat minder zwaar en neem een extra tussendoortje.
Lunch: 2 beschuitjes met kaas en plakjes tomaat, beetje peper en geen zout . Glas spa & fruit en ik neem zo een banaan en flesje water mee onderweg.
Tussendoor: Een Evergreen
Diner: Ehm dat weet ik dus nog niet, ik wil wat wokken enzo. Bedenk ik straks wel .
Ik neem over het algemeen weinig tot geen toetjes na het eten.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:43:30 #190
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77808378
Verbrand ik ook calorieën als ik op hele hoge hakken loop? .
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:20:28 #191
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_77821462
Jahaaa! Ik wil meedoen!

Ik ben sinds 1 januari al een kilootje of vier kwijt. Ik wil er graag nog 11 kwijt ofzo, dan heb ik een gezonde BMI. Verder sport ik nu twee keer per week (af en toe drie keer als we gaan zwemmen) en doe ik het Sonja Bakker dieet.

Ik ben dol op eten, dus het is hard werken om me aan m'n dieet te houden. Ik ben 1.78 m lang. Ik las dat er meer zijn die zich wegen op de Wii. Mijn weegschaal heeft het begeven en de Wii is ook wel handig.
Life is what happens to you when you're busy making other plans
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 februari 2010 @ 20:52:41 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77822780
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Skaai het volgende:
Verbrand ik ook calorieën als ik op hele hoge hakken loop? .
Ja hoor
quote:
Hakken
Loop op hoge hakken in plaats van op platte schoenen. Bij het lopen op hakken verbrand je namelijk meer calorieën.
Bron
pi_77825894
Vandaag maar 1300 kcal binnengekregen
pi_77825939
Als troel niet reageert op pm ivm drukte, wie kan ik dan vragen om mij toe te voegen in het lijstje ?
Ik heb ook al een reminder gestuurd.
pi_77836059
Ik heb geen idee eerlijk gezegd hoe dat met t lijstje zit

Planning:

O 2 gekookte eitjes, 3 crackers met (2) filet en (1) phil light, veel thee (zonder suiker natuurlijk)
T peren
L 3 boterhammen hummus (2) en kaas (1) glas vifit
T bouillon
D chili con carne met pandanrijst
T yoghurt met havervlokken en blauwe bessen

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkElf op 10-02-2010 16:39:12 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:36:29 #196
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77849853
Zal ik het ook eens gaan doen? Ik snap nog niet helemaal het nut ervan...

O: 2x eleusis' complex broodje, i.e. bruin broodje met plakje cervelaat, plakje lightkaas, rucola en augurkenschijfjes
T: twee chocolaatjes
L: 35 pitloze druiven
T: een kauwgompje, er is niks lekkers in huis
D: geen idee, wat mijn vriendin maakt, iets met rijst en kip denk ik
C: wat balsamico light chips, past volgens de weightwatchers nog in de punten
pi_77849903
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:36 schreef eleusis het volgende:
Zal ik het ook eens gaan doen? Ik snap nog niet helemaal het nut ervan...

O: 2x eleusis' complex broodje, i.e. bruin broodje met plakje cervelaat, plakje lightkaas, rucola en augurkenschijfjes
T: twee chocolaatjes
L: 35 pitloze druiven
T: een kauwgompje, er is niks lekkers in huis
D: geen idee, wat mijn vriendin maakt
C: wat balsamico light chips, past volgens de weightwatchers nog in de punten
omdat je op deze manier wat input van anderen kan krijgen over je lijstjes. soms heb je gewoon een blinde vlek voor je eigen eetgewoontes bovendien komen we zo bijv op ideetjes voor lichte maaltijden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77849920
waarom eet je trouwens light chips? daar zit nou echt niets gezonds in... ook al past het in je punten..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:40:05 #199
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77849981
Oh omdat chips zo heerlijk en goddelijk zijn...
pi_77850025
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:40 schreef eleusis het volgende:
Oh omdat chips zo heerlijk en goddelijk zijn...
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77850027
neem dan gewone chips
pi_77850193
Wat een vrouwen topic ej .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:48:09 #203
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77850253
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
Ik moet ook niet zo veel hebben van light chips, maar de balsamico heeft een dergelijke unieke smaak, die bestaat ook niet in de gewone versie, dus ik kan hem niet vergelijken met een "betere". En ik moet zeggen dat ze achteraf ook een wat minder volgepropt gevoel geven.
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef omearos het volgende:
neem dan gewone chips
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOL De term alleen al, hoe hebben ze het lef om zo te praten, handjevol... Genieten begint bij een flinke bak en eindigt bij voorkeur met een hele zak... Een extra voordeel is dat zo'n light zak maar 150g is, een tweede zak openen is not done, dus het risico is ook weer begrensd.

Ik zal wel gelijk toegeven dat smaakexplosies zoals Superchips en Sensations ongeëvenaard zijn door lightversies en die zullen er ook wel nooit komen. Maar die wil ik eigenlijk beperken tot het weekend en de dagen waarop ik extra zielig ben.

Maar ik wil niet al te veel over chips praten Al zullen ze wel regelmatig in mijn lijstje staan. Een hele zak lightchips is maar 19 ProPoints® en ik mag 46 ProPoints® per dag! (Wat ik meestal eet was 1 zak gewone chips per dag!)
pi_77850256
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light product
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:50:54 #205
279894 winka
pi_77850357
Zo, een paar dagen niet gepost maar nog steeds druk met mijn nieuwe eet- en leefwijze Het afvallen gaat nog steeds hartstikke goed, zit nu op 78,8 Maar het gaat wel snel, want iets meer dan een maand geleden woog ik nog 88,8 Nog 6 kilo en dan kan ik al mijn oude kleren weer aan

Helaas heeft het wéér gesneeuwd hier Het lukt op deze manier maar niet om goed in mijn loopritme te komen

Vandaag trouwens weer naar de kaakchirurg geweest. Ik zag er als een berg tegenop, omdat de vorige keer één groot drama was. En deze keer moest er ook door het kaakbot geboord worden, dus ik voelde de bui al hangen. Maar het viel helemaal mee omdat ik op het allerergeste x 14 was voorbereid Ik heb nu alleen Amerikaanse kaaklijn
pi_77850390
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light product
klopt

maar chips eet je om je zelf te tracteren... doe dat dan niet met light meuk maar gewoon met iets wat echt lekker is... (vind ik dan). Phil. light is gewoon broodbeleg waarbij je niet t risico loopt dat je ineens meer ervan gaat eten want ' het is light' . Er kan maar zoveel op een boterham.. bij light chips hoor je toch best vaak mensen zeggen: ach tis light... dus eten ze er meer van..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77850594
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

klopt

maar chips eet je om je zelf te tracteren... doe dat dan niet met light meuk maar gewoon met iets wat echt lekker is... (vind ik dan). Phil. light is gewoon broodbeleg waarbij je niet t risico loopt dat je ineens meer ervan gaat eten want ' het is light' . Er kan maar zoveel op een boterham.. bij light chips hoor je toch best vaak mensen zeggen: ach tis light... dus eten ze er meer van..
Ik snap je punt ik was ook maar een beetje aan het plagen hoor
Er kan wel een hele dikke laag philadelphia op je boterham maar of dat lekker is.
En idd als je jezelf wilt trakteren dan moet je het goed doen ook.

Mijn lijstje vandaag is een beetje slordig maar ach kan geen kwaad

T een krentenbol en een mueslireep
L 2 broodjes met grillworst (vd slager)
T niks
D bloemkool aardappels en een worstje (sausijs? sauzijs? zauseis? weet ik het)
pi_77850661
grillworst en saucijs zijn best hele vette worstsoorten wist je dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:03:10 #209
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77850788
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:
Er kan wel een hele dikke laag philadelphia op je boterham maar of dat lekker is.
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-item Ik krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
pi_77850846
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef eleusis het volgende:

[..]
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOL De term alleen al, hoe hebben ze het lef om zo te praten, handjevol... Genieten begint bij een flinke bak en eindigt bij voorkeur met een hele zak... Een extra voordeel is dat zo'n light zak maar 150g is, een tweede zak openen is not done, dus het risico is ook weer begrensd.

1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?
2) light bevat minder vet, maar daardoor meer koolhydraten per 100 gram. Effectief verzadigt het dus minder per gewichtsportie, waardoor je meer wilt eten. Dag toch al minimaal verschil

Light chips is echt de grootste onzin die er bestaat, vind ik
pi_77850862
O: niks
T : niks (Was pas om 11.30 uit bed)
L : 2 bruine boterhammen 1 x light boter en vruchtenhagel voor 1 snee ( doe ze altijd op elkaar) beker goedemorgen, 20+ kaas tosti met bruin brood en curry
T : appel
D : sperziebonen, karbonaadje, aardappelen, appelmoes light
T : schaaltje Optimel vruchtenyoghurt
pi_77850874
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-item Ik krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
ik vind het echt lekker maar ik ben altijd van de smeerbare dingen geweest anders vind ik brood te droog .. bluh
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77850930
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

De gewone Philadelphia is gewoon 25%-vet roomkaas, hoor Niks diëterigs aan.
pi_77851039
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:59 schreef DarkElf het volgende:
grillworst en saucijs zijn best hele vette worstsoorten wist je dat?
ja dat weet ik maar het kwam zo uit heb al ruim 2 maanden geen saucijs gegeten en had er nu trek in
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:11 #215
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77851110
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?
2) light bevat minder vet, maar daardoor meer koolhydraten per 100 gram. Effectief verzadigt het dus minder per gewichtsportie, waardoor je meer wilt eten. Dag toch al minimaal verschil

Light chips is echt de grootste onzin die er bestaat, vind ik
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is... Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart in het worst case scenario! En gister heb ik het bij een halve gehouden

Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:13:43 #216
279894 winka
pi_77851155
En de 'light'versie?
pi_77851259
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:13 schreef winka het volgende:

[..]

En de 'light'versie?
ik heb eens t bakje erbij gepakt:

per portie, dat zien zij als 30 gr wat mij ruim lijkt want dan zou ik maar 6 boterhammen ermee kunnen smeren en ik doe er langer mee... is het 46 kcal/ 3.3 gr vet en 1.5 carbs
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851261
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is... Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart!

Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
Maar dan heb je het over vetgehalte. Ga er maar vanuit dat dat vet volledig wordt vervangen door kh, dat verkleint je winst in calorieen nogal. Met de helft, ongeveer

Ik weet de precieze aantallen niet, maar wel dat ik eens met light chips op de bank zat en besloot dat het voor die paar kcal de moeite niet was om zulke droge chips te eten Maar allez, smaken verschillen.

Je bent nog niet toe aan de fase waarbij je je chips vervangt door een schaal rauwkost met yoghurtdip, I guess?
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:19:19 #219
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77851343
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef ColdFeet het volgende:
Je bent nog niet toe aan de fase waarbij je je chips vervangt door een schaal rauwkost met yoghurtdip, I guess?
Die heb ik gehad, tot ik er achter kwam dat zo'n yoghurtdip nog HEERLIJKER is met CHIPS "Hey en de yoghurtdip is nog light ook!!!"

Ik ben een kindje, als ik dat soort gezonde dingen eet 's avonds, dan is dat voor "erbij", ik hou nog steeds de zin in chips
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:22:08 #220
279894 winka
pi_77851421
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik heb eens t bakje erbij gepakt:

per portie, dat zien zij als 30 gr wat mij ruim lijkt want dan zou ik maar 6 boterhammen ermee kunnen smeren en ik doe er langer mee... is het 46 kcal/ 3.3 gr vet en 1.5 carbs
Nou ik vind dat enorm meevallen Ik heb gister zelf zo'n bakje gekocht, maar dan de Aldi versie. Ik zal eens kijken wat er in zit.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:22:35 #221
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77851438
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
pi_77851458
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef winka het volgende:

[..]

Nou ik vind dat enorm meevallen Ik heb gister zelf zo'n bakje gekocht, maar dan de Aldi versie. Ik zal eens kijken wat er in zit.
ja vond het ook niet schokkend en wat vet heb je nodig zegt men en ik smeer nooit boter ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851487
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
ik ben een moeilijke chipseter; eigenlijk lust ik alleen croky bolognese ...
oh en cheeto' s vind ik soms wel lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851518
Hou dit in je achterhoofd als je naar light-versies kijkt:

In Nederland mag een product 'light' heten als de belangrijkstebron van calorieen is verminderd met 1/3.

Dus iets met veel vet en veel suiker hoeft maar 1 van de 2 te verlagen met 1/3 om light op de verpakking te mogen zetten. Het zegt dus nog steeds niks over kcal/100g als er light op staat. In sommige gevallen is het niet-light-product van een merk zelfs gezonder dan de light-versie van een ander merk.
Etiketten lezen dus

Maar als iets alleen bestaat in een light-versie gaat dat lastig natuurlijk. Ik had nog nooit gehoord van balsamico-chips, welk merk maakt dat?
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:25:57 #225
279894 winka
pi_77851540
quote:
Tsja ik was er ook verslaafd aan, een zak is zo leeg gegeten At er wel een paar per week, met Zaansye mayonaise . Ik kan met heel veel etenswaren met mate eten zoals koek en snoep, maar met chips en zoutjes kan ik dat dus níet. Ik weet niet wat dat is. Ik heb het dus nooit meer in huis en gelukkig is mijn vriend ook geen chips/zoutjes-eter dus dat komt mooi uit
pi_77851554
quote:
Nou, popje, ik denk dat ik me minder emotioneel verbonden voel met chips, hoor

wat betreft die rauwkost: ik vindt het wel OK, als ik eens een aanval heb van algehele braverigheid, krijg ik het wel weg... Maar mijn Meneer is echt helemaal fan, die doe je geen groter plezier dan met een schaal leuk gesneden rauwkost
pi_77851627
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:25 schreef omearos het volgende:
Dus iets met veel vet en veel suiker hoeft maar 1 van de 2 te verlagen met 1/3 om light op de verpakking te mogen zetten. Het zegt dus nog steeds niks over kcal/100g als er light op staat. In sommige gevallen is het niet-light-product van een merk zelfs gezonder dan de light-versie van een ander merk.
Etiketten lezen dus
Ik ben erg fan van light jam Effi Lekker zurig, niet zo plakkerig
pi_77851637
Oh dus ik kan hem gewoon een leuk gesneden radijsje geven enzo als wij aan de gerookte forelpate gaan?

Enne omearos: etiketten lezen is altijd een goed idee idd, dan zie je ook wat er allemaal inzit.. en das vaak schrikken Ik (waarom zou je jezelf vol stouwen met ingredienten die je niet eens kan uitspreken bijv?)lees al jaren etiketten ivm mijn allergie dus de stap naar vet etc kijken was niet zo groot gelukkig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851928
quote:
Nou, niet bij mij hoor. Ik ben een moeilijke chipeter, ik lust alleen maar naturel
Ik ben meer van de simpele zoute stokjes, de fruitsleutels (al eet ik ze niet meer zoveel de laatste tijd) en de kaas/rauwkosthapjes... Maar eh, die chipbehoefte kan je afleren hoor. Daarna snap je niet meer waarom je zoveel wilde opeten. Kwestie van andere gewoontes aanleren (oke, duurt even maar dan heb je wat) .

Van de week had ik twee doorbraken:
1. ik heb een paaseitje na een hap weggegooid omdat de vulling te zoet was
2. Ik had per ongeluk - door die stomme maandelijkse ongemakken wilde ik wat chocola - een amerikaans chocoladekoekje gekocht. Kreng was mierzoet! Ik heb mijn hapje niet eens opgegeten en de resterende koek aan een dakloze gegeven (hij keek heel blij). Het moet niet gekker worden!

Lijstje vandaag:
O: glas optimel + 3 witte ( manlief keek niet goed bij het kopen van het brood ) boterhammen met kaas
L: boterham met kroket + 2 crackers met salade
T1: appel, druiven, banaan
T2: handje cashewnoten
D: gebakken aardappels + kipsnitzel + worteltjes en erwtjes
T: bakje yoghurt + handje kaasknabbels
Geen sport vandaag. Ik ben gisteren sinds 2 weken weer naar yoga gegaan en het ging wonderbaarlijk goed met mijn rug .
pi_77852103
goeie doorbraken zijn dat!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77852119
Ik heb eergisteren gezondigd, en niet zo'n klein beetje ook. Ik moest naar de drogist (Kruidvat) om het eea tegen verkoudheid te kopen, en liep toevalling langs de schepsnoep.

Die avond heb ik dus een zak chips (had ik nog thuis liggen), een paar honderd gram schepsnoep, witte chocola (Ritter Sport) gegeten. Van verkoudheid krijg je blijkbaar trek in allerlei lekkere snacks.

Het was overigens wel lekker.
pi_77852194
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb eergisteren gezondigd, en niet zo'n klein beetje ook. Ik moest naar de drogist (Kruidvat) om het eea tegen verkoudheid te kopen, en liep toevalling langs de schepsnoep.

Die avond heb ik dus een zak chips (had ik nog thuis liggen), een paar honderd gram schepsnoep, witte chocola (Ritter Sport) gegeten. Van verkoudheid krijg je blijkbaar trek in allerlei lekkere snacks.

Het was overigens wel lekker.
wow als je zondigt doe je t goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77852257
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is... Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart in het worst case scenario! En gister heb ik het bij een halve gehouden

tsja, ws. zijn ze bij weightwatchers veel minder punten dan gewone chips omdat weight watchers een (wat mij betreft) achterhaald "zo weinig mogelijk vet" dieet is in kcal scheelt het weinig...

maar ik ken je probleem met hele zakken leegeten. alleen nam ik dan liever nibb its ipv chips. hele zak nibb its is 450 kcal, hele zak chips is ruim 1000 kcal. hele zak light chips is ca. 700 kcal.

maar tegenwoordig heb ik therapie en doe ik dat soort dingen niet meer. besef me net tot mijn grote verbazing dat ik de afgelopen anderhalve week geen chips heb gegeten, alleen twee keer een paar bglokjes chocolade, 1 keer een stroopwafel en 1 keer een kleine zelfgebakken (door een vriendin) brownie. dat was alles.
Kwak
pi_77853012
Ik snack nooit meer thuis, ook niet als ik mezelf wil belonen of gewoon even wat lekkers wil.
Ik maak dan altijd avondeten met wat meer vet, of ipv brood bij de lunch een uitsmijter of een tosti.
Heb ik veel meer plezier van
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:16:20 #235
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77853251
Ooit zal ik chips misschien afleren, maar langzaam
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
tsja, ws. zijn ze bij weightwatchers veel minder punten dan gewone chips omdat weight watchers een (wat mij betreft) achterhaald "zo weinig mogelijk vet" dieet is in kcal scheelt het weinig...
De nieuwe weightwatchers methode (ProPoints®) let ook op eiwitten, koolhydraten en voedingsvezels! Eigenlijk moet je nu het hele etiketje overtypen Ik merk al wel dat de balans best is verschoven... Het verschil tussen full chips en light chips is bijvoorbeeld kleiner geworden. En fruit is nu 'goedkoper'. We zullen zien of het werkt Vooralsnog heb ik het idee dat ik meer 'mag' dan eerst
quote:
maar ik ken je probleem met hele zakken leegeten. alleen nam ik dan liever nibb its ipv chips. hele zak nibb its is 450 kcal, hele zak chips is ruim 1000 kcal. hele zak light chips is ca. 700 kcal.
Irritant is dat he met die zakken... Nibbits is daar inderdaad 'verstandiger' in Ze zijn ook lollig om aan je pink te doen. Misschien zijn ze netto nog wel beter dan light chips.
quote:
maar tegenwoordig heb ik therapie en doe ik dat soort dingen niet meer. besef me net tot mijn grote verbazing dat ik de afgelopen anderhalve week geen chips heb gegeten, alleen twee keer een paar bglokjes chocolade, 1 keer een stroopwafel en 1 keer een kleine zelfgebakken (door een vriendin) brownie. dat was alles.
Wat goed Als je even niet op chips let, haal ik dat misschien ook net Nee eigenlijk ook niet
pi_77854650
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wow als je zondigt doe je t goed
Ik hoop dat dit niet meer voorkomt, want dit is niet zo goed voor de motivatie.

* sylvesterrr gaat zometeen maar eens naar Lost kijken terwijl ie sport (crosstrainer).
pi_77855152
Deze week is echt raar....nauwelijks thuis dus eet ook raar
Nog niet echt slecht maar wel anders dan ik zou willen
Vanavond geen zumba, geen zin om door de sneeuw te gaan en ben doodmoe
Dus deze week blijft het ook maar bij 1,5 uur sporten (buikdansen)
pi_77859474
ik heb gezondigd ik heb 2 chocoladekoekjes op.

heb een beetje moeite met motivatie op t moment, heb als sinds eind dec dat ik eigenlijk niets meer afval (ook niet aankom, t fluctueert soms wat maar goed das logisch ) t zal wel een plateau zijn, in combinatie met winter... (minder geregeld sporten) ofzo maar goed...

ik houd wel vol hoor maar soms baal ik ff vind namelijk zelf dat ik mijn nest wel doe..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:30 #239
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77859896
Ik heb verdorie nog heerlijke cakes uit Engeland liggen en de houdbaarheidsdatum komt steeds dichterbij. Ik had die krengen eerder op moeten vreten, voordat ik besloot weer verantwoord te gaan doen. En weggeven kan niet want de een is geplet en de ander is te lekker om weg te geven .

Ik werd laat wakker en had absoluut geen trek, dus mijn lunch was weer een combo met ontbijt
O/L: Banaan, beker Optimel en 2 crackers met een beetje eiersalade.
T: Sultana en een plakje (NEE IK LIEG, 2 PLAKJES! ) van die kei lekkere cake
D: Couscous op de Sonja manier, met komkommer, lenteuitjes, feta en gerookte kip. Een van de weinige recepten van Sonja Bakker die ik lekker vind.

Ik moet mezelf alleen aan gaan leren veel meer te drinken, ik krijg naar mijn idee veel te weinig vocht binnen. Over de hele dag heb ik een beker optimel, kop thee en een glas Spa&Fruit gedronken. Ik denk er gewoon niet aan!
pi_77860278
Te veel drinken is volgens mij juist de oorzaak van mijn overgewicht
Gelukkig is het nu nog vooral water en afentoe melk en wijn
pi_77867065
Wat smeren jullie op brood, roomboter of margarine ?
En bakken, vloeibare margarine of olijfolie ?
pi_77867182
ik smeer niets op mijn brood want: yuk.
ik bak in becel dieetolie of olijfolie en als ik een lekker stukje vlees hebof krieltjes ofzo in roomboter
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77868330
DE: ik denk ook gedeeltelijk dat het door de winter komt. Je moet meer eten om warm te blijven en je sport minder. Zie het positief: je blijft op gewicht . Komt vast goed!

JunkieXP: ik smeer linera op mijn brood maar soms ook roomboter. Ligt eraan wat ik op die dag eet.
En bakken doe ik in olijfolie.

Skaai: ondanks die 2 stukjes cake is je lijstje een beetje karig hoor! En sultana is evil, daar zit veel suiker in. Eet dan een boterham, dat kon best vandaag . Voor meer drinken: vul die 0,5 liter flesjes met water. Ik drink dat zo dan leeg.
pi_77868598
ja heb je gelijk in... moet t ook positief bekijken maar goed das moeilijk soms
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77869154
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:11 schreef junkiexp het volgende:
Wat smeren jullie op brood, roomboter of margarine ?
En bakken, vloeibare margarine of olijfolie ?
Op brood Alpro minarine.
Bakken in zonnebloemolie over het algemeen.
pi_77872252
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:13 schreef DarkElf het volgende:
ik smeer niets op mijn brood want: yuk.
ik bak in becel dieetolie of olijfolie en als ik een lekker stukje vlees hebof krieltjes ofzo in roomboter
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde
Deze week niets eraf, maar door haast niet goed kunnen wegen (niet eerst naar het toilet enzo, dus zie het ook wel zonnig in)
pi_77873424
Planning voor vandaag:
O: glas optimel + 2 bruine boterhammen met snijworst
L: pistolet met soep + 3 crackers met kaas
T1: appel, banaan, handje amandelen
T2: boterham met kipfilet + vitalinea
S: pilates
D: maaltijdsalade met kip
T: bakje yoghurt
pi_77873762
Goedemorgen, mijn planning:
T kwark en een hero fruit 2day
L 1 broodje met achterham en 2 gekookte eitjes, glas optimel
T banaan en een appel, verse sjus
D roergebakken (veel) groenten met woknoodles en babi ketjap (alleen dan niet biefreepjes maar kipfilet)
T cappuccino en een snack a jack cracker
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 10:16:42 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77874655
Goedemorgen! Het is weer eens ingesneeuwd hier

Mijn rug begint langzaam weer de goede kant op te gaat, dankzij kilo's pijnstillers, mijn fysiotherapeut en heel veel warmte. Maar sporten mag ik de komende week nog niet, gewoon in beweging blijven was het beste.

Ik zie trouwens hele discussies over chips, interessante materie! Leuk ook, de nieuwe aanwas, dat houdt het allemaal lekker levendig hier

Skaai, heb jij zo'n cake met walnoten uit Engeland? Die zijn zo ontzettend lekker
pi_77876624
Ik heb laatst zo'n 15 pakken Spa&Fruit Light gekocht. Toen ik vanochtend twee glaasjes had gedronken keek ik even op de verpakking om te checken welke smaak het was, want het smaakte nogal lekker. Wat blijkt, het is NIET de light versie.
pi_77878820
zo ik ga de komende tijd een geen lijstjes meer posten en wat minder hier posten. merk dat ik daar minder zin in heb (niet minder zin om gezond te eten en hard te lopen hoor alleen het posten over lijnen ben ik beu...) . ben er over een paar weken wel weer, misschien wel wat afgevallen weer maar iig weer met frisse moed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:37:09 #252
279894 winka
pi_77881380
Herkenbaar
Ik ben het posten soms ook beu en ik ben hier net Maar als ik hier post en er dus meer mee bezig ben lijkt het ook allemaal weer langzamer te gaan

Tot gauw in ieder geval en succes
pi_77881775
Succes DE en tot gauw
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:39:04 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77888142

O: eleusis' complex broodje met een likje Marmite + een kop koffi
T: sabbelen op een kiezelsteentje
L: een bananen-yoghurt-shake
T: twee minuutjes kijken naar een plak cake (niet aankomen)
D: kiprolletjes met spruitjes en rijst
T: de andere helft van de zak balsamico chipjes
pi_77888258
*Proest
pi_77891412
Gisteren (10 februari) weer m'n maandelijkse weegmoment gehad, hieronder de resultaten. De nummers tussen haakjes zijn de resultaten van het vorige weegmoment (10 januari).

Gewicht: 96,7kg (103,0kg)
BMI: 27,1 (28,8)
Vetpercentage: 20,9% (23,3%)
pi_77894093
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:19 schreef Vido het volgende:
Gisteren (10 februari) weer m'n maandelijkse weegmoment gehad, hieronder de resultaten. De nummers tussen haakjes zijn de resultaten van het vorige weegmoment (10 januari).

Gewicht: 96,7kg (103,0kg)
BMI: 27,1 (28,8)
Vetpercentage: 20,9% (23,3%)
goed hoor Vido
Wat vind je eigenlijk zelf? ik reageer wel enthousiast maar ben je zelf ook tevreden over het resultaat?
pi_77894307
Lijkt me netjes, 4,3 kilo in een maand
pi_77910341
Ik ben eigenlijk té tevreden, ik probeer het allemaal wat langzamer te laten gaan (het is 6,3kg in een maand, niet 4,3 ). Ik hoopte inderdaad op rond de 4,5kg, zodat het een kilo per week was ongeveer. Ik eet echt belachelijk veel, zelfs weer bijna even veel als voordat ik begon met afvallen minus de ongezonde snacks: zit zo aan de 2000-2200 kcal per dag, en dan nog dit soort resultaten. Misschien moet ik het aantal keer per week sporten maar bijstellen van 6-7 naar 5-6 ofzo...

Nou ja, we zien wel... zodra ik m'n steefgewicht heb bereikt stap ik over naar 3-4 keer per week, en dat zou het gewicht dan op peil moeten houden volgens de berekeningen van m'n trainer bij een inname van 2500 kcal per dag.
pi_77913065
Hmm, rekenfoutje van mij kant
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 18:03:15 #261
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77926979
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:36 schreef Pandorah het volgende:
DE: ik denk ook gedeeltelijk dat het door de winter komt. Je moet meer eten om warm te blijven en je sport minder. Zie het positief: je blijft op gewicht . Komt vast goed!

JunkieXP: ik smeer linera op mijn brood maar soms ook roomboter. Ligt eraan wat ik op die dag eet.
En bakken doe ik in olijfolie.

Skaai: ondanks die 2 stukjes cake is je lijstje een beetje karig hoor! En sultana is evil, daar zit veel suiker in. Eet dan een boterham, dat kon best vandaag . Voor meer drinken: vul die 0,5 liter flesjes met water. Ik drink dat zo dan leeg.
Dat komt mede omdat ik dus geen ontbijt heb genuttigd en om een uur of 12 pas wat at . En ik was met moeders in de stad en ik had niks te eten in mijn tas gestopt en mijn moeder vond nog een pakje Sultana's dus hebben we die gedeeld .

Mijn ontbijtje: een bak yoghurt (zonder suiker, ik leer het wel!) cracker (knackebrod dan) filet american en een lekkere appel.
Bij aankomst op 't werk een kopje koffie met een beetje suiker. Klein beetje .
Lunch (half 11 ): 2 donkerbruine boterhammen met ham en 2 mandarijnen. Oh en water! .
Tussendoortje: Bruine boterham met pindakaas en een banaan.
Ik had gepland om als laatste tussendoor een Evergreen te snacken maar dat is een halve gevulde koek geworden . Die Evergreen heb ik dus laten liggen.
Zometeen bloemkool, rundervinkje en aardappelen. Ik maak dat nooit en heb er nu zo'n trek in .
Ik heb hele rare lunchtijden op het werk, maar ik begin normaal gesproken ook heel erg vroeg. Om 6 uur of half 6 beginnen is niet vreemd, alleen om half 10 of half 11 lunchen nog wel.

Gister in op bezoek bij oom geweest, die had lunch gemaakt. Ik heb heel braaf 1 donkerbruin pistoletje met ham genomen, een mandarijn en zo'n mini krentenbol. En 2 koppen thee en een sapje.
Toen doken we de stad in en heb ik bij de V&D een bak met allerlei soorten salade's en groenten gegeten, daarbij wat aardappeltjes maar dat was zo veel, ik heb de helft laten staan.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 18:11:32 #262
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77927222
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:16 schreef Sjeen het volgende:
Skaai, heb jij zo'n cake met walnoten uit Engeland? Die zijn zo ontzettend lekker
Oh nee ik heb een Lemon Iced Madeira cake en een Lyle's Golden Syrup cake. Miermiermierzoet maar zo verslavend. Het is maar goed dat ik geen Engeland plannen meer heb dit jaar .
pi_77950068
Hoi,

Ik rapporteer even omdat ik dat beloofd had,

Ik deed dus het "Denk je slank" programma.
Het werkte redelijk goed zolang ik er aan deed echter vlogen de kilo's er weer aan toen ik er mee stopte.

Tijd voor een andere methode

Ik hou me nu aan een laag koolhydraat dieet.
Geen specifieke zoals Atkins, Dr Frank(enstein) of South Beach maar meer een combinatie van deze met m'n eigen draai eraan.

Verder probeer ik regelmatig te bewegen wat lastig is doordat ik minimaal 40 uur per week zittend werk en riante reistijd heb

Maar tot nu toe ben ik al 4 kilo afgevallen en voel me er fit bij ZONDER honger

Dit is het eerste dieet wat ik volg zonder gek te worden van de trek echt zo super is dat

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen

Succes allemaal

Nog wat spec's

Begindatum 1 feb 2010 meetdatum 13 feb 2010

buikomvang al met 3 cm gereduceerd
Gewicht 4 kilo minder
BMI nu 30.1BMI was 31.4

[ Bericht 3% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 13-02-2010 12:15:44 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  † In Memoriam † zaterdag 13 februari 2010 @ 19:27:24 #264
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77962248
O (10 over 4 ): 2 Bruine boterhammen met delight jam, banaan, kop thee en beker melk
T: 2 mandarijnen en water
L (om half 11 wederom): Een bruine boterham met kalkoenfilet, appel en een handje havercrackertjes met currysmaak, blikje cola light voor de smaak.
T: Boterham kipfilet en een appel (zijn hele kleine handappeltjes, 2 staat bijna voor 1 grote )
T: Glas spa & fruit en 3 blokjes kaas.
D: Shitload aan groenten (bloemkool, champignonnen, paprika en prei) in een currypasta, scheutje kokosmelk en (omdat ik ze al had geschild en gekookt ) aardappeltjes. Oh en water.
Ik neem geen toetje, geen behoefte aan .

Merk trouwens dat ik zo tussen 3 en 6 hongergevoel krijg. En ik vind het irritant dat ik na mijn lunchpauze nooit zeker weet wanneer ik even een tussendoortje kan nemen. Ik word de ene keer van vlucht naar vlucht gestuurd en kan dat dus niet echt plannen. En ik mag niet eten bij de gate .
  zondag 14 februari 2010 @ 12:17:01 #265
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_77979448
Zaterdag 13 februari:

O: beschuitje met hagelslag + kop koffie met magere melk + glas water
L: 250 gram magere kwark met eetlepel light jam en een kleine banaan + 1 glas water
T: 1 kleine banaan
D: 2 enchiladas met véél groente en rundergehakt + één schep rijst + bosvruchtentoetje Mona
T: bakje japanse mix

Gisteren pas laat opgestaan (net als vandaag) dus weinig tussendoor. Ik heb me nog wel nuttig gemaakt in de sportschool door meer dan 1000 calorieën te verbranden.

Ik ben deze week in totaal zo'n 1 kilo afgevallen. Ik heb 3 x gesport en me best redelijk aan mijn Sonja Bakker dieet gehouden. Nog ongeveer 10 kilo tot m'n streefgewicht
nu:

86,9 kg
BMI: 27,43
Life is what happens to you when you're busy making other plans
  zondag 14 februari 2010 @ 13:37:16 #266
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77981900
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:17 schreef jubelientje het volgende:
Zaterdag 13 februari:

O: beschuitje met hagelslag + kop koffie met magere melk + glas water
L: 250 gram magere kwark met eetlepel light jam en een kleine banaan + 1 glas water
T: 1 kleine banaan
D: 2 enchiladas met véél groente en rundergehakt + één schep rijst + bosvruchtentoetje Mona
T: bakje japanse mix

Gisteren pas laat opgestaan (net als vandaag) dus weinig tussendoor. Ik heb me nog wel nuttig gemaakt in de sportschool door meer dan 1000 calorieën te verbranden.

Ik ben deze week in totaal zo'n 1 kilo afgevallen. Ik heb 3 x gesport en me best redelijk aan mijn Sonja Bakker dieet gehouden. Nog ongeveer 10 kilo tot m'n streefgewicht
nu:

86,9 kg
BMI: 27,43
Oei, dat is gevaarlijk weinig Vooral ook dat je zo hebt gesport. Wat zal dit zijn... ong 1000/1200 kcal?? Dat heb je al verbruikt in de sportzaal.. waarvan moet je lichaam nu warm blijven? Spierweefsel misschien?
Meer eten jongedame
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_77982576
tvp bmi;60
  zondag 14 februari 2010 @ 14:01:18 #268
279894 winka
pi_77982638
Zit in de lappenmaand Ben niet lekker en heb ook last van mijn mond, mijn hele wang is blauw van het verwijderen van verstandkies en krijg mijn mond amper open..

Einde klaagsessie
pi_77982883
Welkom palladium

Beterschap winka
  zondag 14 februari 2010 @ 14:28:49 #270
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77983521
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:01 schreef winka het volgende:
Zit in de lappenmaand Ben niet lekker en heb ook last van mijn mond, mijn hele wang is blauw van het verwijderen van verstandkies en krijg mijn mond amper open..
Dan kun je ook niet eten
  † In Memoriam † zondag 14 februari 2010 @ 20:03:24 #271
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77994066
O: 250 gram Optimel kwark, boterham met 30+ kaas en een glas water
T: 2 mandarijntjes, een plak cake kop koffie
L: 2 bruine boterhammen met 30+ kaas, 1 Evergreen koek en oh water
T: Banaan en een blikje cola light
T: Ik had trek maar water vulde niet dus heb ik wat droge Melba toastjes gegeten (stuk of 6) en dat hielp
D: Worteltjes en doperwtjes (iets meer dan 200 gram), aardappelpuree en een kipfileetje met wat kruiden, en echt minimaal een snufje zout toen ik de kip ging bakken. Heb er water bij genuttigd.

Ehm geen toetje in de planning, neem een lekkere kop thee zonder suiker omdat die ene lekkere thee al een zoetige smaak heeft .

Nu 2 dagen vrij, kijken of ik het goed gaat omdat ik sneller in de verleiding dreig te raken om meer of slechter te eten.
Morgenavond het officiële weegmoment van de week .

[ Bericht 3% gewijzigd door Skaai op 14-02-2010 20:09:08 ]
  zondag 14 februari 2010 @ 20:05:54 #272
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77994167
Gister heb ik me misdragen

Vandaag semi...

Maar goed, morgen weer serieus beginnen!

O: complex broodje
T: een bonbon die ik voor Valentijn heb gehad
L: druiven
T: weer een bonbon! tja het doosje gaat toch op vroeg of laat. en een paar tictacjes!
D: rijst met kip, alweer...
T: een paar sushi-hapjes die nog liggen hopelijk kan ik van de chips afblijven...
pi_78010710
Hoi
Ik had ff geen zin om hier in het weekend ook te posten, heb een rare week achter de rug en in het weekend weinig opgelet met eten eerlijk gezegd.

Zaterdag lekker warm gelunched en 'savonds waren het tosti's
Gister een rommeldagje met koek, chips en broodjes kroket als aflsuiter, ondanks dat toch geprobeerd om genoeg te drinken en te bewegen.
Vandaag gewogen en er is toch 700 gram af en zoals ik zei, eraf is eraf!

Mijn lijstje vandaag:
O glas optimel en glas fruitontbijt
T een mueslireep en een appel
L 2 roggebroodjes met kaas
T een smoothie van appel sinaasappel en banaan
D bietjes aardappeltjes en kipfilet

S nog steeds niet, ik moet eerst van die enorme moeheid afkomen. Energie is echt drama op het moment
pi_78017165
Heb je een idee waarom je zo moe bent Lovelylady? Fijn dat je toch wat bent afgevallen!

Ik heb er dit weekend ook een potje van gemaakt. Veel teveel slechte dingen op en te weinig beweging. Op de weegschaal viel het tot nu hoe wel mee, maar ik ben bang dat het nog moet komen.
Komende week probeer ik me weer aan mijn schema te houden. Vanavond uurtje sporten, dat is al een begin.
pi_78017493
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:56 schreef appelsap het volgende:
Heb je een idee waarom je zo moe bent Lovelylady? Fijn dat je toch wat bent afgevallen!

Ik heb er dit weekend ook een potje van gemaakt. Veel teveel slechte dingen op en te weinig beweging. Op de weegschaal viel het tot nu hoe wel mee, maar ik ben bang dat het nog moet komen.
Komende week probeer ik me weer aan mijn schema te houden. Vanavond uurtje sporten, dat is al een begin.
Ik heb wel een idee waarom ik moe ben hoor komt wel goed, wordt tijd dat die zon ook wat vaker gaat schijnen
pi_78024060
Ik wil patat! Het is inmiddels exact 4 weken geleden dat ik patat heb gegeten.
pi_78024935
Vandaag begonnen bij mijn nieuwe baan, kreeg gelijk de eerste dag gebak .
Heb gelukkig afgeslagen .
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 19:19:26 #278
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78027128
Net gewogen, de weegschaal gaf 88,2 aan. Vorige week zat ik tegen de 90 kilo .

Ik moet niet te snel gaan maar wil wel resultaat zien maar dit is wel een groot resultaat. Nouja ik kijk het even aan, ik heb vandaag een beetje gek dagje gehad omdat ik om 11 uur wakker werd en dus een ander ritme had dan wanneer ik werk.

Ontbijt was dus niet te doen, om half 12 heb ik 250 magere kwark met cruesli gegeten en een kop thee. Toen 3 uur later 2 donkerbruine boterhammen met ham en een appel en een glas spa & fruit.
Als snack nog 2 handjes Grain Waves (granenchips met currysmaak) en weer een kop thee.
Diner was een heleboel sla, cherrytomaatjes, komkommer, paprika, zongedroogde tomaatjes, croutons, pijnboompitten met een dressing van (volvette ) mayo, mosterd en groene pesto. Ohja en een glas cola light.
pi_78038861
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:12 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag begonnen bij mijn nieuwe baan, kreeg gelijk de eerste dag gebak .
Heb gelukkig afgeslagen .
Ja wreed he dan kijken ze zo van is mij gebak nie goed genoeg voor je of zo
pi_78041714
carnaval doet mijn weegschaal geen goed
pi_78046490

Yes vanmorgen bleek dat mijn BMI 29.9 is onder de 30 dus feestje
pi_78046645
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Goed bezig
pi_78046671
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:55 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Goed bezig
Thanks
pi_78047892

T 1 hartige sultana kaas/tomaat (dus niet 1 pakje maar 1 koekje) + 250 gram optimel kwark
L broodje achterham en 2 gekookte eitjes
T een smoothie van appel banaan en verse sinaasappelsap
D salade met biefstukje en wat gebakken champignons
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 09:43:39 #285
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78047958
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Voelt goed he?
pi_78053455
Moet zeggen dat er toch wel een grote nadeel zit aan het afvallen; Kleding wordt echt veel te snel te groot als je blijft afvallen. Ik blijf kleding kopen, maand of twee geleden nog twee mooie broeken gekocht die nu alweer eruit zien als super pipo broeken.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 13:14:28 #287
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78053812
Ik heb me vorige maand gek gewinkeld in Engeland, een volle tas voor weinig. Het is maar goed dat de mooie truitjes en broeken een beetje nauwsluitend zaten, dan zitten ze over 5 kg nog wel aardig .
Nou heb ik mezelf voorgenomen dat wanneer ik een mooi gewicht heb bereikt ik naar Rotterdam ga en daar heel erg veel wil winkelen mede omdat er een Primark en New Look zitten, fijne winkels en niet duur .
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:58:47 #288
279894 winka
pi_78057659
Kleding gaat inderdaad al gauw niet meer goed zitten. Gelukkig heb ik kleding in de maten 40 t/m 46, dus voorlopig kan ik nog wel even voort
pi_78058414
daar heb ik niet zo heel veel last van nog, draag veel jurkjes met leggings en die zijn maar heel langzaam krapper gaan zitten toen ik aankwam, en gana nu dus ook maar heel langzaam weer losser zitten. (ben ook nog niet zoveel afgevallen op zich)
Kwak
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 16:10:32 #290
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78060889
Oh ik had juist de kleding die te groot waren weggegooid, een voornemen om er nooit meer in te passen . Net als jassen, allemaal naar het leger des heils .
pi_78069349
Herkenbaar ik zeg gewoon dat ik urbaan ben geworden
pi_78069449
Ik heb zelfs broeken van 100 euro die eigenlijk te klein waren na het kopen toch maar gehouden omdat ik zoveel wil afvallen dat ik er weer in pas
pi_78069464
Wat een zin
pi_78070930
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik wil patat! Het is inmiddels exact 4 weken geleden dat ik patat heb gegeten.
Ik heb afgelopen zaterdag met carnaval mn eerst frietje op sinds begin oktober Het scheelt natuurlijk dat ik niet zo'n friet fan ben Mij maak je vee blijer met een homemade pizza ofzo, yumm...

PS) 0,0 kilo aangekomen met carnaval. Lang leve dat ik een echte die hard carnavaller ben die de hele avond rond aan het springen en dansen is
pi_78073574
Ik eet de komende tijd ongeveer 2050-2100 kcal per dag. Man, 182 cm lang, circa 120 kilo zwaar.

07.30

50 gram brinta, 330ml magere melk. 285 kcal
cracker met pindakaas 120 kcal
boterham met mager beleg 90 kcal
20 gram noten 130 kcal

10.00

Boterham met mager beleg 90 kcal
250 gram yoghurt met fruit 125 kcal

12.30

4 volkoren boterhammen 390 kcal
(3 x mager beleg, 1 x pindakaas)

15.00

2 volkoren crackers met pindakaas 240 kcal
fruit 50 kcal

17.30

Avondeten circa 400 kcal

20.00

250 gram kwark 120 kcal

eventueel aangevuld met wat rauwkost hier en daar.

Wat kan hier beter?
pi_78092095
*meldt*
Alweer ja, voor de 5e keer ofzo

Maar goed, vorig jaar na de bevalling van de jongste lekker veel afgevallen, nu niet meer dus
Mijn valkuilen zijn vooral het te weinig eten als ik wil afvallen, en dan vervolgens weer alle grenzen loslaten.
Ik moet denk ik vooral meer eten als ik wil afvallen (dus niet op 1400 kcal gaat zitten).
Wat is nou zo'n beetje een goede richtlijn? Zo rond de 1900 kcal per dag?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:22:12 #297
279894 winka
pi_78092421
Hoi Fuente, succes maar weer! Vijf maal is scheepsrecht
Ik denk dat je 1900 calorieën wel wat afvalt, maar dit ligt er natuurlijk aan op welk getal je nu dagelijks zit en of je ook beweegt..

Ik zit nu denk ik op een plateau, ben de afgelopen week 2 ons afgevallen Maar goed, van hardlopen is natuurlijk weer helemaal niets terechtgekomen dus ik kijk reikhalzend uit naar dooi
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:25:49 #298
279894 winka
pi_78092522
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:54 schreef Gulo het volgende:
Ik eet de komende tijd ongeveer 2050-2100 kcal per dag. Man, 182 cm lang, circa 120 kilo zwaar.
-lijstje met zeer gezond eten-

Wat kan hier beter?
Ik denk dat het makkelijker te zien is wat beter kan als je wat meerdere dagen doorgeeft. Het aantal calorieën lijkt me wat aan de lage kant, denk dat 2500 beter is.
Maar je bent dus niet tevreden begrijp ik hieruit? Sport je trouwens ook?

Succes in ieder geval
pi_78093403
Vandaag eindelijk weer sporten
Na 1,5 week vakantie/verjaardagen vieren
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 16:02:26 #300
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_78102981
Het ging de hele dag goed, totdat ik muffins (voor op het werk ging maken) en er beslag over bleef . En mijn zus en zwager komen niet eten (was wel afgesproken) en nu zit ik met een grote pot stoofpeertjes hangop die me aan staart. Weggooien doe ik niet . .
pi_78103419
@ skaai: als je t opeet gooi je t uitiendelijk ook weg, alleen blijft t dan aan je heupen plakken... kun je er buren mee blijmaken? anders zou ik toch echt 1 bakje nemen en de rest wegmieteren...

ik bedenk me net dat ik ngo twee boterhammen heb die ik nog moet/mag eten hoera!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')