abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77850027
neem dan gewone chips
pi_77850193
Wat een vrouwen topic ej .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:48:09 #203
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77850253
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
Ik moet ook niet zo veel hebben van light chips, maar de balsamico heeft een dergelijke unieke smaak, die bestaat ook niet in de gewone versie, dus ik kan hem niet vergelijken met een "betere". En ik moet zeggen dat ze achteraf ook een wat minder volgepropt gevoel geven.
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef omearos het volgende:
neem dan gewone chips
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOL De term alleen al, hoe hebben ze het lef om zo te praten, handjevol... Genieten begint bij een flinke bak en eindigt bij voorkeur met een hele zak... Een extra voordeel is dat zo'n light zak maar 150g is, een tweede zak openen is not done, dus het risico is ook weer begrensd.

Ik zal wel gelijk toegeven dat smaakexplosies zoals Superchips en Sensations ongeëvenaard zijn door lightversies en die zullen er ook wel nooit komen. Maar die wil ik eigenlijk beperken tot het weekend en de dagen waarop ik extra zielig ben.

Maar ik wil niet al te veel over chips praten Al zullen ze wel regelmatig in mijn lijstje staan. Een hele zak lightchips is maar 19 ProPoints® en ik mag 46 ProPoints® per dag! (Wat ik meestal eet was 1 zak gewone chips per dag!)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77850256
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light product
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:50:54 #205
279894 winka
There is no place like home..
pi_77850357
Zo, een paar dagen niet gepost maar nog steeds druk met mijn nieuwe eet- en leefwijze Het afvallen gaat nog steeds hartstikke goed, zit nu op 78,8 Maar het gaat wel snel, want iets meer dan een maand geleden woog ik nog 88,8 Nog 6 kilo en dan kan ik al mijn oude kleren weer aan

Helaas heeft het wéér gesneeuwd hier Het lukt op deze manier maar niet om goed in mijn loopritme te komen

Vandaag trouwens weer naar de kaakchirurg geweest. Ik zag er als een berg tegenop, omdat de vorige keer één groot drama was. En deze keer moest er ook door het kaakbot geboord worden, dus ik voelde de bui al hangen. Maar het viel helemaal mee omdat ik op het allerergeste x 14 was voorbereid Ik heb nu alleen Amerikaanse kaaklijn
pi_77850390
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light product
klopt

maar chips eet je om je zelf te tracteren... doe dat dan niet met light meuk maar gewoon met iets wat echt lekker is... (vind ik dan). Phil. light is gewoon broodbeleg waarbij je niet t risico loopt dat je ineens meer ervan gaat eten want ' het is light' . Er kan maar zoveel op een boterham.. bij light chips hoor je toch best vaak mensen zeggen: ach tis light... dus eten ze er meer van..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77850594
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

klopt

maar chips eet je om je zelf te tracteren... doe dat dan niet met light meuk maar gewoon met iets wat echt lekker is... (vind ik dan). Phil. light is gewoon broodbeleg waarbij je niet t risico loopt dat je ineens meer ervan gaat eten want ' het is light' . Er kan maar zoveel op een boterham.. bij light chips hoor je toch best vaak mensen zeggen: ach tis light... dus eten ze er meer van..
Ik snap je punt ik was ook maar een beetje aan het plagen hoor
Er kan wel een hele dikke laag philadelphia op je boterham maar of dat lekker is.
En idd als je jezelf wilt trakteren dan moet je het goed doen ook.

Mijn lijstje vandaag is een beetje slordig maar ach kan geen kwaad

O glas optimel en een glas fruitontbijt
T een krentenbol en een mueslireep
L 2 broodjes met grillworst (vd slager)
T niks
D bloemkool aardappels en een worstje (sausijs? sauzijs? zauseis? weet ik het)
T bakje probiotische yoghurt
pi_77850661
grillworst en saucijs zijn best hele vette worstsoorten wist je dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:03:10 #209
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77850788
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:
Er kan wel een hele dikke laag philadelphia op je boterham maar of dat lekker is.
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-item Ik krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77850846
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef eleusis het volgende:

[..]
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOL De term alleen al, hoe hebben ze het lef om zo te praten, handjevol... Genieten begint bij een flinke bak en eindigt bij voorkeur met een hele zak... Een extra voordeel is dat zo'n light zak maar 150g is, een tweede zak openen is not done, dus het risico is ook weer begrensd.

1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?
2) light bevat minder vet, maar daardoor meer koolhydraten per 100 gram. Effectief verzadigt het dus minder per gewichtsportie, waardoor je meer wilt eten. Dag toch al minimaal verschil

Light chips is echt de grootste onzin die er bestaat, vind ik
pi_77850862
O: niks
T : niks (Was pas om 11.30 uit bed)
L : 2 bruine boterhammen 1 x light boter en vruchtenhagel voor 1 snee ( doe ze altijd op elkaar) beker goedemorgen, 20+ kaas tosti met bruin brood en curry
T : appel
D : sperziebonen, karbonaadje, aardappelen, appelmoes light
T : schaaltje Optimel vruchtenyoghurt
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77850874
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-item Ik krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
ik vind het echt lekker maar ik ben altijd van de smeerbare dingen geweest anders vind ik brood te droog .. bluh
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77850930
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

De gewone Philadelphia is gewoon 25%-vet roomkaas, hoor Niks diëterigs aan.
pi_77851039
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:59 schreef DarkElf het volgende:
grillworst en saucijs zijn best hele vette worstsoorten wist je dat?
ja dat weet ik maar het kwam zo uit heb al ruim 2 maanden geen saucijs gegeten en had er nu trek in
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:11 #215
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77851110
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?
2) light bevat minder vet, maar daardoor meer koolhydraten per 100 gram. Effectief verzadigt het dus minder per gewichtsportie, waardoor je meer wilt eten. Dag toch al minimaal verschil

Light chips is echt de grootste onzin die er bestaat, vind ik
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is... Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart in het worst case scenario! En gister heb ik het bij een halve gehouden

Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:13:43 #216
279894 winka
pi_77851155
En de 'light'versie?
pi_77851259
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:13 schreef winka het volgende:

[..]

En de 'light'versie?
ik heb eens t bakje erbij gepakt:

per portie, dat zien zij als 30 gr wat mij ruim lijkt want dan zou ik maar 6 boterhammen ermee kunnen smeren en ik doe er langer mee... is het 46 kcal/ 3.3 gr vet en 1.5 carbs
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851261
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is... Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart!

Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
Maar dan heb je het over vetgehalte. Ga er maar vanuit dat dat vet volledig wordt vervangen door kh, dat verkleint je winst in calorieen nogal. Met de helft, ongeveer

Ik weet de precieze aantallen niet, maar wel dat ik eens met light chips op de bank zat en besloot dat het voor die paar kcal de moeite niet was om zulke droge chips te eten Maar allez, smaken verschillen.

Je bent nog niet toe aan de fase waarbij je je chips vervangt door een schaal rauwkost met yoghurtdip, I guess?
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:19:19 #219
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77851343
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef ColdFeet het volgende:
Je bent nog niet toe aan de fase waarbij je je chips vervangt door een schaal rauwkost met yoghurtdip, I guess?
Die heb ik gehad, tot ik er achter kwam dat zo'n yoghurtdip nog HEERLIJKER is met CHIPS "Hey en de yoghurtdip is nog light ook!!!"

Ik ben een kindje, als ik dat soort gezonde dingen eet 's avonds, dan is dat voor "erbij", ik hou nog steeds de zin in chips
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:22:08 #220
279894 winka
pi_77851421
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik heb eens t bakje erbij gepakt:

per portie, dat zien zij als 30 gr wat mij ruim lijkt want dan zou ik maar 6 boterhammen ermee kunnen smeren en ik doe er langer mee... is het 46 kcal/ 3.3 gr vet en 1.5 carbs
Nou ik vind dat enorm meevallen Ik heb gister zelf zo'n bakje gekocht, maar dan de Aldi versie. Ik zal eens kijken wat er in zit.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:22:35 #221
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77851438
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
pi_77851458
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef winka het volgende:

[..]

Nou ik vind dat enorm meevallen Ik heb gister zelf zo'n bakje gekocht, maar dan de Aldi versie. Ik zal eens kijken wat er in zit.
ja vond het ook niet schokkend en wat vet heb je nodig zegt men en ik smeer nooit boter ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851487
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
ik ben een moeilijke chipseter; eigenlijk lust ik alleen croky bolognese ...
oh en cheeto' s vind ik soms wel lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77851518
Hou dit in je achterhoofd als je naar light-versies kijkt:

In Nederland mag een product 'light' heten als de belangrijkstebron van calorieen is verminderd met 1/3.

Dus iets met veel vet en veel suiker hoeft maar 1 van de 2 te verlagen met 1/3 om light op de verpakking te mogen zetten. Het zegt dus nog steeds niks over kcal/100g als er light op staat. In sommige gevallen is het niet-light-product van een merk zelfs gezonder dan de light-versie van een ander merk.
Etiketten lezen dus

Maar als iets alleen bestaat in een light-versie gaat dat lastig natuurlijk. Ik had nog nooit gehoord van balsamico-chips, welk merk maakt dat?
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:25:57 #225
279894 winka
pi_77851540
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Tsja ik was er ook verslaafd aan, een zak is zo leeg gegeten At er wel een paar per week, met Zaansye mayonaise . Ik kan met heel veel etenswaren met mate eten zoals koek en snoep, maar met chips en zoutjes kan ik dat dus níet. Ik weet niet wat dat is. Ik heb het dus nooit meer in huis en gelukkig is mijn vriend ook geen chips/zoutjes-eter dus dat komt mooi uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')