Ik moet ook niet zo veel hebben van light chips, maar de balsamico heeft een dergelijke unieke smaak, die bestaat ook niet in de gewone versie, dus ik kan hem niet vergelijken met een "betere". En ik moet zeggen dat ze achteraf ook een wat minder volgepropt gevoel geven.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOLquote:
Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light productquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
kloptquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met philadelphia light ? Dat is toch ook een light product![]()
Ik snap je punt ik was ook maar een beetje aan het plagen hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt
maar chips eet je om je zelf te tracteren... doe dat dan niet met light meuk maar gewoon met iets wat echt lekker is... (vind ik dan). Phil. light is gewoon broodbeleg waarbij je niet t risico loopt dat je ineens meer ervan gaat eten want ' het is light' . Er kan maar zoveel op een boterham.. bij light chips hoor je toch best vaak mensen zeggen: ach tis light... dus eten ze er meer van..
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-itemquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:
Er kan wel een hele dikke laag philadelphia op je boterham maar of dat lekker is.
1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:48 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja maar dan mag je maar een HANDJEVOLDe term alleen al, hoe hebben ze het lef om zo te praten, handjevol... Genieten begint bij een flinke bak en eindigt bij voorkeur met een hele zak... Een extra voordeel is dat zo'n light zak maar 150g is, een tweede zak openen is not done, dus het risico is ook weer begrensd.
ik vind het echt lekkerquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-itemIk krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
De gewone Philadelphia is gewoon 25%-vet roomkaas, hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
Philadelphia vind ik ook altijd zo'n verdrietig dieet-itemIk krijg als compensatiedrang al honger als ik het zie (honger in vette dingen that is). Al plakt het als de beste, dus het is niet een compleet mislukt product.
ja dat weet ik maar het kwam zo uit heb al ruim 2 maanden geen saucijs gegeten en had er nu trek inquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:59 schreef DarkElf het volgende:
grillworst en saucijs zijn best hele vette worstsoorten wist je dat?
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijnquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
1) vergelijk nou eens het aantal kcal per portie van, zeg, 50 gram. Is dat nou echt de moeite?
2) light bevat minder vet, maar daardoor meer koolhydraten per 100 gram. Effectief verzadigt het dus minder per gewichtsportie, waardoor je meer wilt eten. Dag toch al minimaal verschil
Light chips is echt de grootste onzin die er bestaat, vind ik
ik heb eens t bakje erbij gepakt:quote:
Maar dan heb je het over vetgehalte. Ga er maar vanuit dat dat vet volledig wordt vervangen door kh, dat verkleint je winst in calorieen nogal. Met de helft, ongeveerquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
1) Het scheelt inderdaad niet SUPER veel. Ik heb geen gewone hier voor me liggen, maar het vetgehalte was vlgs mij iets van 20% resp. 30%. Naar mijn idee is dat toch mooie winst, maar ik snap je punt wel hoor! Zoals met alle lightdingen doen ze zich lighter voor dan ze zijn
2) Dat geldt bij mij in het algemeen niet, ik doseer niet, ik gooi een bak vol en blijf dooreten tot het op is...Vandaar dat het ook mooi meegenomen is dat de light zakken kleiner zijn. 150g resp. 200g scheelt al weer een kwart!
Maar goed, ik heb m'n afval target, lukt het niet dan moet ik radicaal stoppen met chips... Maar ik hoop nog even dat dat niet nodig is
Die heb ik gehad, tot ik er achter kwam dat zo'n yoghurtdip nog HEERLIJKER is met CHIPSquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef ColdFeet het volgende:
Je bent nog niet toe aan de fase waarbij je je chips vervangt door een schaal rauwkost met yoghurtdip, I guess?
Nou ik vind dat enorm meevallenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik heb eens t bakje erbij gepakt:
per portie, dat zien zij als 30 gr wat mij ruim lijkt want dan zou ik maar 6 boterhammen ermee kunnen smeren en ik doe er langer mee... is het 46 kcal/ 3.3 gr vet en 1.5 carbs
ja vond het ook niet schokkend en wat vet heb je nodig zegt men en ik smeer nooit boter ofzoquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef winka het volgende:
[..]
Nou ik vind dat enorm meevallenIk heb gister zelf zo'n bakje gekocht, maar dan de Aldi versie. Ik zal eens kijken wat er in zit.
ik ben een moeilijke chipseter; eigenlijk lust ik alleen croky bolognesequote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
Tsja ik was er ook verslaafd aan, een zak is zo leeg gegetenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef eleusis het volgende:
Het doet me wel enigszins goed dat chips ook bij anderen zo veel los maakt. Het is de crack van de etenswaren, maar toch is het mijn goede vriend, die er altijd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |