Heel veel succes!!!quote:Op maandag 8 februari 2010 14:12 schreef eleusis het volgende:
Hallo, ik ben moddervet, en ik ga hier wat sociale druk opdoen.
Ik ben weer eens 98,3kg, en ik wil niet al te gek doen, want dan ga ik mezelf zielig vinden en ermee kappen, dus laten we zeggen 88kg op UITERLIJK 1 januari 2011
En ik ga punten tellen met Weight watchers online.
je kunt je boterhammen beter wat meer verdelen, en toch ook een wat kleinere portie avondeten eten. als je grote porties blijft eten blijft je maag uitgerekt en blijf je dus ook snel honger houden.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef appelsap het volgende:
Ik kom me hier ook weer eens melden, want ik heb tips nodig.
Vorig jaar heb ik geloof ik voor het laatst gepost, toen was ik bijna 15 kg afgevallen en dat vond ik wel even mooi. Dat is ook een hele tijd zo gebleven maar sinds oktober heb ik een ander ritme. Veel meer beweging door werk en sport en ik kan maar moeilijk mijn balans terug vinden. Honger, dus extra eten, nog meer honger dus veeeel meer eten. Ik schommel nu tussen de -10kg tot -15 kg en het is frustrerend omdat ik bang ben om weer aan te komen en daarnaast zou ik ook wel weer wat meer willen afvallen. Afgelopen maanden at ik op werkdagen een stuk meer, maar de dag erna had ik dan alsnog heel veel honger.
Sinds vorige week begonnen met een 'nieuw' eetpatroon, wat voor mij inhoudt: elke dag hetzelfde aantal calorieen. In de hoop dat mijn lijf hieraan kan wennen en dan heb ik voor mezelf wat meer overzicht.
Ik eet op een dag nu:
O: 4 volkoren boterhammen met beleg. (meestal pindakaas, zuivelspread (yoghurt), kipfilet en dat soort dingen)
T: fruit
L: 4 volkoren boterhammen met beleg.
T: fruit
D: gewoon normaal avondeten: dingen als volkorenpasta, zilvervliesrijst, kip, veel groente. Vrij grote porties wel omdat ik honger blijf houden. (700 kcal?)
T: yoghurt.
Qua berekening kom ik uit op 2000 Kcal aan eten en dat zou toch wel genoeg moeten zijn lijkt me?
Ik sport 1 a 2 keer in de week. (uurtje zwemmen of dansen) en daarnaast werk ik zo'n 12 uur in de week. (intensief schoonmaakwerk)
Probleem is nu alleen, dat ik na ruim een week dit ritme aan te houden nog steeds honger heb en blijf houden. Als ik ontbijt of lunch op heb dan zit ik even 'vol' maar mijn maag begint al vrij snel weer te knorren.
Iemand tips? Eet ik nu genoeg? Moet mijn lijf gewoon nog even wennen?
de dietsite heeft het ons gisteren nog uitgelegd, dus t zat nog redelijk vers in mn geheugenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:29 schreef appelsap het volgende:
Dankje kwak! Ga dat eens proberen. Ik eet ongeveer 100 gram rijst/pasta. Eerder was dat 50-75. Ben dus meer gaan eten per eetmoment omdat ik honger heb. Dat had ik eerder nooit. Klinkt wel logisch dat het zou kunnen komen door grotere porties. Ik hoop dat het gaat werken.
ik denk dat het erg weinig kcal zijn...max. 1200 als het geen 1000 is. wel allemaal mooi voedsel. waar is je lunch? of is de rauwkost je lunch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:43 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen,
planning:
O brinta met mag melk en zoetstof
T 1 peer
4 cracottes. 2 met hummus en 2 met een plakje kaas verdeeld en een eitje
T beker bouillon
T Bakje rauwkost; komkommer, bleekselderij, rode ui, witte kool, ananas etc met een yoghurtdressing
D gerookte zalm met veel verse groenten (tartaartje) (met oa avocado, bleekselderij, wortel, tomaatjes, bieslook, zwarte olijven, gerookte zalm dus...met erdoor gemixt een dressing van olijfolie en wat mosterd) met wat knoflookbrood erbij
T Kom magere naturel kwark met honing, havervlokken en blauwe bessen
Sport: les 23 van evy
Absouluut, er had meer af kunnen zijn overigens.quote:
tsja, ik denk dat t echt erg weinig is. ik eet onderstaande lijst (met meer vlees en een redelijk zware avondmaaltijd) en kom tussen 1700 en 1800 kcal uit. als je minder kcal gewend bent (ik kom vanaf 2500-3000) kun je het terugbrengen naar 1300-1500 kcal door uit te gaan van 4 boterhammen en 100 gram aardappelen/gekookte pasta en rijstquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:02 schreef DarkElf het volgende:
ik had bedacht dat ik 2 lunchgedeeltes had: eerst de cracottes enzo en later nog een bak rauwkost maar misschien is het idd te weinig.. Die rauwkost laat ik sowieso wel staan want lekker maar kan wel gewoon brood eten ipv crackers... Ga zo na t hardlopen nog boodschappen doen dus zal eens een brood meenemen..
Een mager diner vind ik erg fijn, dat zorgt dat ik mij 's avonds beter voel. Ik eet liever overdag wat meer dus zal eens wat aan mijn lunch sleutelen.
quote:om nog maar eens de basisvoeding op te noemen die je nodig hebt om alle benodigde mineralen en vitamines binnen te krijgen:
-6 boterhammen besmeerd en belegd
-2 stuks fruit
-evt. extra rauwkost
-200 gram aardappelen of 200 gram gare pasta/rijst (100 gram rauw)
-100-125 gram vlees (ik eet zelf meer) of vleesvervanger
-200 gram groente
-450 ml. zuivel
-5 gram halvarine/boter per boterham, 15 gram bereidingsvet voor de warme maaltijd.
-6 eetmomenten op een dag. niet nadenken over trek of niet, gewoon eten maken en om de drie uur opeten
ik zie t! ik bak in vloeibaar bak en braad en doe twee eetlepels margarine door mijn gekookte aardappels om er puree van te maken (ik gebruik geen boter op brood en heb t wel nodig voor mn vitamine D) en zo hoef ik dan ook geen jus te maken...quote:
ah dan is bereidingsvet idd geen issue, als je dat extra eet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:12 schreef DarkElf het volgende:
6 boterhammen haal ik sowieso never nooit niet, nooit gedaan ook. Als ik vaak brood eet dan gaan mijn darmen op volle toeren werken. Geen idee hoe dat zit, heb geen allergie ofzo (daar is op een gegeven moment naar gezocht omdat het op een glutenallergie leek) maar het is gewoon een feit dat brood en ik elkaar vaak niet liggen. Daarom eet ik het niet iedere dag en zeker geen 6 boterhammen als ik t eet.
Fruit en rauwkost is nooit een probleem voor mij, evenals zuivel. Aardappelen eet ik zelden want ik vind dat werkelijk een ontzettend smakeloos iets. Ik eet denk ik 2x per week krieltjes ofzo en dan heb je t wel gehad. Rijst kan ik wel wat vaker eten (eet ik toevallig morgen weer) . Ik eet elke avond een enorme berg groente.
Ik smeer geen boter op mijn brood, das echt heel smerig. Ik gebruik wel olijfolie en bak gewoon in roomboter als dat mij uitkomt.
Die 6 eetmomenten is ook al gewoonte geworden. Ik drink genoeg water en thee zonder suiker dus krijg genoeg vocht binnen.
Al met al vind ik dat ik t niet heel slecht doe ()
Dat doe je goedquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
oh trouwens nog goed nieuws: ik was deze eerste week 2,1 kilo afgevallen
Ja hoorquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Skaai het volgende:
Verbrand ik ook calorieën als ik op hele hoge hakken loop?![]()
.
Bronquote:Hakken
Loop op hoge hakken in plaats van op platte schoenen. Bij het lopen op hakken verbrand je namelijk meer calorieën.
omdat je op deze manier wat input van anderen kan krijgen over je lijstjes. soms heb je gewoon een blinde vlek voor je eigen eetgewoontesquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:36 schreef eleusis het volgende:
Zal ik het ook eens gaan doen? Ik snap nog niet helemaal het nut ervan...
O: 2x eleusis' complex broodje, i.e. bruin broodje met plakje cervelaat, plakje lightkaas, rucola en augurkenschijfjes
T: twee chocolaatjes
L: 35 pitloze druiven
T: een kauwgompje, er is niks lekkers in huis
D: geen idee, wat mijn vriendin maakt
C: wat balsamico light chips, past volgens de weightwatchers nog in de punten
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:40 schreef eleusis het volgende:
Oh omdat chips zo heerlijk en goddelijk zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |