abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77802412
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:02 schreef DarkElf het volgende:
ik had bedacht dat ik 2 lunchgedeeltes had: eerst de cracottes enzo en later nog een bak rauwkost maar misschien is het idd te weinig.. Die rauwkost laat ik sowieso wel staan want lekker maar kan wel gewoon brood eten ipv crackers... Ga zo na t hardlopen nog boodschappen doen dus zal eens een brood meenemen..

Een mager diner vind ik erg fijn, dat zorgt dat ik mij 's avonds beter voel. Ik eet liever overdag wat meer dus zal eens wat aan mijn lunch sleutelen.
tsja, ik denk dat t echt erg weinig is. ik eet onderstaande lijst (met meer vlees en een redelijk zware avondmaaltijd) en kom tussen 1700 en 1800 kcal uit. als je minder kcal gewend bent (ik kom vanaf 2500-3000) kun je het terugbrengen naar 1300-1500 kcal door uit te gaan van 4 boterhammen en 100 gram aardappelen/gekookte pasta en rijst
quote:
om nog maar eens de basisvoeding op te noemen die je nodig hebt om alle benodigde mineralen en vitamines binnen te krijgen:
-6 boterhammen besmeerd en belegd
-2 stuks fruit
-evt. extra rauwkost
-200 gram aardappelen of 200 gram gare pasta/rijst (100 gram rauw)
-100-125 gram vlees (ik eet zelf meer) of vleesvervanger
-200 gram groente
-450 ml. zuivel
-5 gram halvarine/boter per boterham, 15 gram bereidingsvet voor de warme maaltijd.
-6 eetmomenten op een dag. niet nadenken over trek of niet, gewoon eten maken en om de drie uur opeten
Kwak
pi_77802465
had nog ge-edit
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802605
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
had nog ge-edit
ik zie t! ik bak in vloeibaar bak en braad en doe twee eetlepels margarine door mijn gekookte aardappels om er puree van te maken (ik gebruik geen boter op brood en heb t wel nodig voor mn vitamine D) en zo hoef ik dan ook geen jus te maken...

bereidingsvet was ik vergeten in t lijstje: 5 gram halvarine per boterham, en 15 gram bereidingsvet voor de hoofdmaaltijd.

roomboter is niet zo'n ramp. wel dierlijk vet. sommige mensen zijn heftig anti margarine/vloeibare margarine omdat het onnatuurlijk is en teveel transvetten zou bevatten. de blue band die ik heb bevat helemaal niet zoveel transvet per portie, en de drie procent ervan die geen vetten zijn is gewoon water, dus ik vind het wel meevallen... ik gebruik dat liever dan dierlijk vet.
Kwak
pi_77802633
6 boterhammen haal ik sowieso never nooit niet, nooit gedaan ook. Als ik vaak brood eet dan gaan mijn darmen op volle toeren werken. Geen idee hoe dat zit, heb geen allergie ofzo (daar is op een gegeven moment naar gezocht omdat het op een glutenallergie leek) maar het is gewoon een feit dat brood en ik elkaar vaak niet liggen. Daarom eet ik het niet iedere dag en zeker geen 6 boterhammen als ik t eet.

Fruit en rauwkost is nooit een probleem voor mij, evenals zuivel. Aardappelen eet ik zelden want ik vind dat werkelijk een ontzettend smakeloos iets. Ik eet denk ik 2x per week krieltjes ofzo en dan heb je t wel gehad. Rijst kan ik wel wat vaker eten (eet ik toevallig morgen weer ) . Ik eet elke avond een enorme berg groente.

Ik smeer geen boter op mijn brood, das echt heel smerig. Ik gebruik wel olijfolie en bak gewoon in roomboter als dat mij uitkomt. Ik gebruik weinig zout (ook gezond, vergeten veel mensen) ivm mijn nieren)

Die 6 eetmomenten is ook al gewoonte geworden. Ik drink genoeg water en thee zonder suiker dus krijg genoeg vocht binnen.

Al met al vind ik dat ik t niet heel slecht doe ( ) maar ja dat vinden mensen meestal van zichzelf

[ Bericht 7% gewijzigd door DarkElf op 09-02-2010 12:18:47 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802684
Als ik boter gebruik ipv olie om in te bakken gebruik ik roomboter omdat ik dat gewoon lekkerder vind.

en vitamine D krijg ik genoeg binnen aangezien ik een nierziekte heb en ik verplicht van mijn arts Vit D extra moet nemen (met een nierziekte neemt een mens slechter vit d op wat juist heel belangrijk is weer als je zo een ziekte hebt dus krijg ik ampullen)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77802916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:12 schreef DarkElf het volgende:
6 boterhammen haal ik sowieso never nooit niet, nooit gedaan ook. Als ik vaak brood eet dan gaan mijn darmen op volle toeren werken. Geen idee hoe dat zit, heb geen allergie ofzo (daar is op een gegeven moment naar gezocht omdat het op een glutenallergie leek) maar het is gewoon een feit dat brood en ik elkaar vaak niet liggen. Daarom eet ik het niet iedere dag en zeker geen 6 boterhammen als ik t eet.

Fruit en rauwkost is nooit een probleem voor mij, evenals zuivel. Aardappelen eet ik zelden want ik vind dat werkelijk een ontzettend smakeloos iets. Ik eet denk ik 2x per week krieltjes ofzo en dan heb je t wel gehad. Rijst kan ik wel wat vaker eten (eet ik toevallig morgen weer ) . Ik eet elke avond een enorme berg groente.

Ik smeer geen boter op mijn brood, das echt heel smerig. Ik gebruik wel olijfolie en bak gewoon in roomboter als dat mij uitkomt.

Die 6 eetmomenten is ook al gewoonte geworden. Ik drink genoeg water en thee zonder suiker dus krijg genoeg vocht binnen.

Al met al vind ik dat ik t niet heel slecht doe ( )
ah dan is bereidingsvet idd geen issue, als je dat extra eet.

heb je dan geen probleem als je hoger in je eiwitten zit relatief omdat je minder carbs eet? met je nieren? op die site kun je trws ook bij instellingen aallerlei nierziekten aanvinken, dan past ie de ADH daar op aan!

als je gewend bent minder te eten moet je ook niet zomaar heel veel brood gaan eten - dit was maar een algemene lijst. misshcien kun je zuurdesembrood eens proberen? als je liever crackers eet eet er dan niet te weinig, er zit veel minder in dan in brood.

veel groente is prima, maar let wel op dat een met groente gevulde maag niet betekent dat je voldoende kcal hebt binnengekregen om je motortje aan de gang te houden...

die basislijst die ik gaf is niet meer dan dat - een basisilijst. je moet t verder invullen op een manier die jij lekker en rpettig vindt, anders houd je t niet vol. maar houd dan wel in de gaten dat je niet elke dag 1000 kcal maar eet ofzo...
Kwak
pi_77803113
die eiwitten maken op dit moment nog niets voor mij uit, sowieso is de vraag of een eiwitbeperkt dieet echt zinvol is. Mijn arts, haar afdeling zeg maar en sowieso steeds meer nefrologen, denken eigenlijk van niet. Minder zout eten vinden zij belangrijker , dat doe ik dus ook

Snap dat het een basislijst is en ik kijk idd gewoon hoe t voor mij kan werken zoiets maar af en toe wat tips enzo is alleen maar goed, anders loop ik idd het risico dat ik te weinig ga eten

dus tnx

en nu: les 23!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:02:56 #183
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77804517
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:55 schreef kwakz0r het volgende:
oh trouwens nog goed nieuws: ik was deze eerste week 2,1 kilo afgevallen
Dat doe je goed

Argh, Weightwatchers is op een nieuw puntenstelsel overgegaan Al mijn eerder berekende etenswaren waardeloos.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77804926
nou dat ging voor geen meter!

ik heb er met moeite 2x 10 van gemaakt maar mijn ademhaling was zo zwaar! en kreeg enorme hoofdpijn... kan mij toch haast niet voorstellen dat dat door smog/kou whatever komt?

mijn hartslag was heel normaal maar t viel mij op dat hij heeeeeeeeel langzaam zakte in de minuut rust... terwijl hij afgelopen zaterdag na 1 minuut rust al bijna 25 punten gezakt was ...

teleurstellling zeg... deze ga ik vrijdag dus weer doen. pfffff en t ging zo goed zaterdag.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77807070
Ik denk dat het best van de kou zou kunnen komen. Ik heb dat wel eens als ik heel hard fiets en het vriest. Meestal gaat het dan ook pijn doen in mijn longen. Had je daar geen last van?
Alleen dat van je hartslag is wel wat minder, hou dat wel in de gaten voor de volgende keer?

Ik zal ook eens een lijstje posten dan.

O: 4 boterhammen met pindakaas
T: peer + sinaasappel
L: gegrilde kipfilet (110 gram) met 200 gram groente en 75 tot 100 gram rijst.
T: boterham met zuivelspread
D: 2 boterhammen met zuivelspread
T: yoghurt
pi_77807200
dat je hartslag niet snel zakt komt waarschijnlijk ook door het zware ademhalen. Je hart moet compenseren voor het moeilijkere ademhalen.
Dat werd mij iig als uitleg gegeven voor waarom mijn hartslag met hardlopen zo ontzettend hoog ligt, mijn hart compenseert voor mijn astma
pi_77807263
Appelsap; ik heb de hele winter doorgelopen ook met meer vrieskou en dat ging prima Ik denk idd dat mijn licht astmatische aanleg in combi met een hoge luchtvochtigheid en de smog ervoor zorgde dat ik niet in mijn normale doen liep

Hoe hoog ligt jouw hartslag dan Omearos? De mijne rond de 163 (tijdens die 12 minuten rennen) , dat schijnt niet extreem te zijn, zeker niet omdat hij altijd, op vandaag na dus, rap weer zakt ook.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77807316
die van mij ligt regelmatig rond de 175 tijdens het hardlopen. En dan loop ik dus stukjes van maximaal 5 minuten.
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:42:52 #189
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77808351
Ontbijt: 2 crackers met halvajam, 2 kleine appeltjes en een beker Optimel.
Ik heb laat ontbeten en de lunch lag er wel dicht op, dus ik lunch wat minder zwaar en neem een extra tussendoortje.
Lunch: 2 beschuitjes met kaas en plakjes tomaat, beetje peper en geen zout . Glas spa & fruit en ik neem zo een banaan en flesje water mee onderweg.
Tussendoor: Een Evergreen
Diner: Ehm dat weet ik dus nog niet, ik wil wat wokken enzo. Bedenk ik straks wel .
Ik neem over het algemeen weinig tot geen toetjes na het eten.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:43:30 #190
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_77808378
Verbrand ik ook calorieën als ik op hele hoge hakken loop? .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:20:28 #191
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_77821462
Jahaaa! Ik wil meedoen!

Ik ben sinds 1 januari al een kilootje of vier kwijt. Ik wil er graag nog 11 kwijt ofzo, dan heb ik een gezonde BMI. Verder sport ik nu twee keer per week (af en toe drie keer als we gaan zwemmen) en doe ik het Sonja Bakker dieet.

Ik ben dol op eten, dus het is hard werken om me aan m'n dieet te houden. Ik ben 1.78 m lang. Ik las dat er meer zijn die zich wegen op de Wii. Mijn weegschaal heeft het begeven en de Wii is ook wel handig.
Life is what happens to you when you're busy making other plans
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 februari 2010 @ 20:52:41 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77822780
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Skaai het volgende:
Verbrand ik ook calorieën als ik op hele hoge hakken loop? .
Ja hoor
quote:
Hakken
Loop op hoge hakken in plaats van op platte schoenen. Bij het lopen op hakken verbrand je namelijk meer calorieën.
Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77825894
Vandaag maar 1300 kcal binnengekregen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77825939
Als troel niet reageert op pm ivm drukte, wie kan ik dan vragen om mij toe te voegen in het lijstje ?
Ik heb ook al een reminder gestuurd.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77836059
Ik heb geen idee eerlijk gezegd hoe dat met t lijstje zit

Planning:

O 2 gekookte eitjes, 3 crackers met (2) filet en (1) phil light, veel thee (zonder suiker natuurlijk)
T peren
L 3 boterhammen hummus (2) en kaas (1) glas vifit
T bouillon
D chili con carne met pandanrijst
T yoghurt met havervlokken en blauwe bessen

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkElf op 10-02-2010 16:39:12 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:36:29 #196
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77849853
Zal ik het ook eens gaan doen? Ik snap nog niet helemaal het nut ervan...

O: 2x eleusis' complex broodje, i.e. bruin broodje met plakje cervelaat, plakje lightkaas, rucola en augurkenschijfjes
T: twee chocolaatjes
L: 35 pitloze druiven
T: een kauwgompje, er is niks lekkers in huis
D: geen idee, wat mijn vriendin maakt, iets met rijst en kip denk ik
C: wat balsamico light chips, past volgens de weightwatchers nog in de punten
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77849903
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:36 schreef eleusis het volgende:
Zal ik het ook eens gaan doen? Ik snap nog niet helemaal het nut ervan...

O: 2x eleusis' complex broodje, i.e. bruin broodje met plakje cervelaat, plakje lightkaas, rucola en augurkenschijfjes
T: twee chocolaatjes
L: 35 pitloze druiven
T: een kauwgompje, er is niks lekkers in huis
D: geen idee, wat mijn vriendin maakt
C: wat balsamico light chips, past volgens de weightwatchers nog in de punten
omdat je op deze manier wat input van anderen kan krijgen over je lijstjes. soms heb je gewoon een blinde vlek voor je eigen eetgewoontes bovendien komen we zo bijv op ideetjes voor lichte maaltijden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77849920
waarom eet je trouwens light chips? daar zit nou echt niets gezonds in... ook al past het in je punten..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:40:05 #199
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77849981
Oh omdat chips zo heerlijk en goddelijk zijn...
pi_77850025
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:40 schreef eleusis het volgende:
Oh omdat chips zo heerlijk en goddelijk zijn...
light meuk ook? kan je dan niet beter een keer in de week lekkere chips eten en de rest van de week niet ipv light dingen? (ja sorry ik ben niet van de light producten... zo onnatuurlijk zijn die producten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')