abonnement Unibet Coolblue
pi_76976142
quote:
Ambtenaar mag toegang tot woning eisen

DEN HAAG - Miljoenen Nederlanders moeten binnenkort controleambtenaren binnenlaten, zonder verdenking, maar op straffe van verlies van kinderbijslag, AOW of bijstand.

Ook voor weduwen en weduwnaren, wezen en oudere arbeidsongeschikten geldt: wie de controleur niet binnenlaat, wordt daarvoor gekort. Dat staat in een wetsvoorstel van het kabinet dat in behandeling is bij de Tweede Kamer. De kinderbijslag wordt in het wetsvoorstel wanneer de controleambtenaar niet binnenmag in zijn geheel ingehouden, de andere uitkeringen voor de helft. Rechtsgeleerden achten het wetsvoorstel in strijd met het thuisrecht van burgers, dat is vastgelegd in de grondwet, en met het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Op grond van de nieuwe wet mogen gemeenten, de Sociale Verzekeringsbank en het UWV zelf bepalen wanneer zij toegang tot iemands woning willen. Dit om na te gaan of iemand echt alleen woont, of zijn eigen kinderen verzorgt.

Draagvlak
Het kabinet acht de wet noodzakelijk om 'het draagvlak van sociale voorzieningen' in de samenleving te behouden. Van het wetsvoorstel moet 'een preventieve werking' uitgaan. Maar het kabinet verwacht dankzij de ruimere controlebevoegdheden níet meer fraude op te sporen dan nu het geval is. Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude.

Het doorzoeken van een woning van iemand die niet verdacht is, mag sinds 2007 alleen nog wanneer de burger vrijwillig meewerkt. Veel gemeenten willen echter al bij de eerste aanvraag van een uitkering een kijkje kunnen nemen in de woning van de aanvrager; het wetsvoorstel moet dat mogelijk maken.
Ambtenaar mag toegang tot woning eisen
Ambtenaar mag toegang tot woning eisen #2
pi_76979490
is maar goed ook. kunnen heel wat uitvreters worden ontmaskert. elk hoekje en gaatje alsjeblieft
  maandag 18 januari 2010 @ 21:28:21 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76985712
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:32 schreef Synthesist het volgende:
is maar goed ook. kunnen heel wat uitvreters worden ontmaskert. elk hoekje en gaatje alsjeblieft
En je privacy?

1984 is here to stay
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_76987633
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En je privacy?

1984 is here to stay
1984 eeuwige oneliner

frauderen op grote schaal heeft hier voor gezorgd
pi_76987914
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En je privacy?

1984 is here to stay
Ik ben er na twee delen wel klaar mee. De voorstanders van dit onzalige plan komen alleen maar met "Je hebt toch niets te verbergen"...

Een inhoudelijk antwoord op een mooie post van One_of_the_Few krijg je dan weer niet...
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

En hier zit direct de crux. Het geloof dat het niet gebeurt. Ik durf je op een briefje te geven dat het wel gaat gebeuren. Waarom, omdat er niet alleen maar nobele mensen werken die perfect zijn.
Ik werken mensen die per ongeluk een foutje maken. Er werken mensen die niet zo per ongeluk 'een foutje maken' etc.
De laatste tijd heb ik al meerdere keren meegemaakt dat het enkel wijzigen van mijn gegevens al niet lukt bij de overheid zonder problemen. En dan ga ik uit van de goedheid van de mensen die het gedaan hebben, kan immers gebeuren en software technisch is ook niet alles op orde.

Deze discussie gaat toch ook niet over de 95% waar het wel goed bij gaat? Dat is niet interessant, het gaat erom over de momenten dat het niet goed gaat. en is de impact die de overheid dan kan hebben te groot. Imo ja.

Jij mag het doemdenken vinden, ik niet. Dezelfde mensen vonden de kritiek tegen de ID plicht doendenken. En wat stellen partijen voor die toen zeiden: alleen bij ongeval of speciale omstandigheden maar een plicht. Die zeggen nu: het is een logische stap dat de politie altijd om je ID mag vragen. Daar is niks logisch aan en weer een stap verder weg.
Nog een voorbeeld. DNA afgifte voor opsporing. Alleen bij concrete verdachte situaties. Werd gezegd. Nu zegt het CDA al dat je DNA afstaan een burgerplicht is. Weer een stapje verder. Het is geen doemdenken dus, het is een constatering van de werkelijkheid. Als ik zou doemdenken zou ik denken dat de overheid een DDR achtige structuur wil installeren.

We moeten dus maar alle maatregelen over ons heen laten komen omdat we anders doemdenken, niet voldoen aan de burgerplicht of geen controle zouden willen? op die manier kan je elke maatregel van de overheid goedpraten. Het minste wat je kan doen is een discussie hebben over de balans tussen vrijheid, veiligheid en controlerend vermogen. Want dat is de discussie waar het om gaat. Maar zodra de discussie gestart wordt worden er algemen argumenten bijgehaald om een specifieke maatregel te onderbouwen. Dat vind ik ondeugdelijke argumenten waarop een maatregel niet zou moeten worden ingevoerd.
pi_76988196
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:59 schreef Synthesist het volgende:

[..]

1984 eeuwige oneliner

frauderen op grote schaal heeft hier voor gezorgd
Heb je de eerste twee delen ook doorgelezen? Ik zal het ff in een paar woorden samenvatten... JE BENT FRAUDEUR ALS JE IEMAND NIET BINNEN LAAT!

En dit geldt bv dus ook voor de ouden van dagen die een AOW ontvangen en mensen die kinderbijslag krijgen. Maar ja, dat zal je dan wel weer niet snappen, staar je lekker blind op "Tokkies" die de boel besodemieteren.
  maandag 18 januari 2010 @ 22:26:07 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76989148
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je de eerste twee delen ook doorgelezen? Ik zal het ff in een paar woorden samenvatten... JE BENT FRAUDEUR ALS JE IEMAND NIET BINNEN LAAT!

En dit geldt bv dus ook voor de ouden van dagen die een AOW ontvangen en mensen die kinderbijslag krijgen. Maar ja, dat zal je dan wel weer niet snappen, staar je lekker blind op "Tokkies" die de boel besodemieteren.
Dat lijkt me dus de kern van het verhaal bij dit nieuwe wetsvoorstel. Zodra je geld van de overheid krijgt (uitkering of subsidie) wordt je verplicht om te pas en te onpas overheidsambtenaren ter controle in je huis binnen te laten. Deze ambtenaren zullen de bevoegdheid hebben om je hele huis ondersteboven te keren, gewoon omdat het kan. En als je het daar niet mee eens bent dan zul je als crimineel behandeld worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 18 januari 2010 @ 23:20:18 #8
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76992042
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:32 schreef Synthesist het volgende:
is maar goed ook. kunnen heel wat uitvreters worden ontmaskert. elk hoekje en gaatje alsjeblieft
Ze kunnen dus ook zomaar bij jou binnenkomen, ook al zeg je bij de deur dat je geen kinderbijslag ontvangt. "Nee, meneertje, dat geloven wij niet, wij moeten egt naar binnen"
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 18 januari 2010 @ 23:27:44 #9
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76992364
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:59 schreef Synthesist het volgende:
frauderen op grote schaal heeft hier voor gezorgd
Daarmee zit je dus volledig fout. Mensen zoals jij die de afbraak van de privacy van de Nederlands burger goedkeuren hebben hiervoor gezorgd. Je bent wel heel makkelijk met het afschuiven van je schuld. Daarnaast heeft de geschiedenis van de mens keer op keer aangetond dat een overheid met teveel macht en controle over de burger altijd verkeerd uitpakt voor de burger. Om het maar even heel simpel te zeggen; macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76995285
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:26 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus de kern van het verhaal bij dit nieuwe wetsvoorstel. Zodra je geld van de overheid krijgt (uitkering of subsidie) wordt je verplicht om te pas en te onpas overheidsambtenaren ter controle in je huis binnen te laten. Deze ambtenaren zullen de bevoegdheid hebben om je hele huis ondersteboven te keren, gewoon omdat het kan. En als je het daar niet mee eens bent dan zul je als crimineel behandeld worden.
En de overheid zit in heel veel dagelijkse zaken. Indirect of direct. En de overheid eist steeds meer op, waardoor je steeds meer de overheid moet toelaten.

Maar gezien de vorige topics moet je er vooral geen vragen over stellen. Zelf nadenken en alleen al het stellen van vragen is al vreemd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:44:50 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76995465
Ach, er zijn voor- en tegenstanders, persoonlijk lijkt het me dramatisch en niet wenselijk als ik straks een ambtenaar moet binnenlaten die komt kijken of ik niet toevallig een dure computer of tv heb staan, waardoor mijn huursubsidie in het gedrang komt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76996034
Ik heb zelf een AO uitkering maar ik denk niet dat ze bij mij komen controleren. Maar indien er wel de behoefte is om me te verrassen met een visite heb ik vast koffie klaar staan, of anders zal ik dat wel even zetten. Een koekje erbij zal ook wel kunnen. Ze zijn welkom, en dan zal ik ook weer vragen waarom ik nou ben afgekeurd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 19 januari 2010 @ 07:00:51 #13
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_76998215
Leuk ook als je even weg bent om boodschappen te doen en zo'n ambtenaar noteert ''niet open gedaan''.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:15:07 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_77423395
quote:
Welja. Pandinval FAIL na valse Anonieme Tip

Zo ver zijn we dus al met de PolitieStaat Nederland. Wie een hekel heeft aan Pietje of Henkie belt gewoon Meld Misdaad Anoniem met de tip dat er op zolder van Pietje of Henkie een hennepkwekerij zit. En de politie gaat dan prompt met de stormram erop af om eens een kijkje in het huis te nemen. Wie denkt dat de PandGestapo een randstedelijk fenomeen is, vergist zich. Ook in de Rest van Nederland is uw huis, haard & privacy niet meer zeker. Het overkwam een familie in Castricum (NH), een nogal boring kudtdorp aan de Noordzeekust met Saabs, buxustuintjes en een hele dure strandparking. Terwijl de bewoners uithuizig waren om belastingcentjes bijeen te schrapen voor wachtgeldregelingen en subsidies beukten agenten der politie hun voordeur in, op zoek naar contrabande. En dat alles na een Anonieme Tip. Zoektocht van de politie duurde twee uur, er werd uiteindelijks niks aangetroffen, voordeur stuk, alle lampen waren aan (milieu!) en de schade bedroeg 2000 euro. Huiseigenaar haalt vervolgens verhaal bij politie en burgemeester en krijgt te horen dat hij niet moet zeuren over schade en dat het OM de actie heeft goedgekeurd. Hele verhaal HIERRR. De politie blijft volharden dat de tip anoniem was en dat ze er ook niks aan kunnen doen. Grappig. Moet je eens 112 voor de lol bellen...
Gewoon omdat het kan...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:19:01 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77423518
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:59 schreef Synthesist het volgende:

[..]

1984 eeuwige oneliner

Ik heb medelijden met je, dat je serieus waar zo weinig zicht hebt op wat zich de afgelopen jaren heeft afgespeeld.

Helaas ben je ook deel van het probleem, waarmee je verdere sympathie direct verspeelt.
Intelligent, but fucked up.
pi_83974832
Bij mij gaan ze steeds naar binnen als ik niet thuis ben. Ik weet dat omdat ze expres sporen achterlaten. De reden? Ik had een lijstje medicijnen die ik kon bestellen via internet bij een vent. Hij had er ook eentje gestuurd voor als je onder een bepaald bedrag bestelde, daar stond boven: 'reseller'.
Maarja, ik werk bij defensie en omdat ik al 6 jaar overspannen ben en in juni 2009 een burnout kreeg, zijn ze toen begin juli mijn telefoon gaan aftappen en mijn internet activiteiten gaan uitpluizen.
Die medicijnlijsten hebben ze gezien, dus een 'gegronde reden' om mijn deur open te breken. In september 2009 was zelfs mijn bloed gestolen wat ik had laten afnemen voor controle op suikerziekte (niet dat er iets bijzonders in zat ofzo).
Nu word nog steeds mijn telefoon afgeluisterd, zelfs gesprekken in een straal van 5 meter kunnen ze volgen of opnemen
De reden? Ik heb in zwakke momenten een paar keer drugs gebruikt nadat ik te vroeg antidepressiva had afgebouwd. Ja ik weet het, slecht, ik vervloekte die zooi zelf ook altijd. Alleen toen ik helemaal in de put zat en niks me meer wat kon schelen ben ik over mijn eigen grenzen gegaan.

Wat moet ik wel niet voor een misdadiger zijn dan???

Deur ontwricht, grendels onklaar gemaakt, korte breekschroefjes aangetroffen, vrienden hoorden piepjes als ze me belden of een fax, live-spy-software in het systeem van mijn laptop.. Steeds knoopjes in mijn telefoon-opladers achterlaten, administratie doorelkaar gegooid, groene snot op de tegels van mijn keuken gesmeerd, rooie kleurstof op mijn wc-borstel aangetroffen...

Beetje overdreven en door die grappen loop ik alleen maar langer bij de psych en ben een stuk wantrouwender en gevaarlijker naar mensen. Bedreigingingen neem ik nu veel serieuzer. Depressie wordt er ook niet bepaald minder om.

Ik wil mijn recht, mijn recht op privacy (ik voel me nu gehinderd om een meisje mee naar huis te nemen bijv.)
De comunnisten en de gestapo zouden er jaloers op zijn wat er in dit nederland allemaal toegestaan word.

[ Bericht 17% gewijzigd door romski op 13-07-2010 16:05:15 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 21:49:35 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83976420
Aan alle ik heb niks te verbergen personen zeg ik "Vandaag niks te verbergen morgen misschien wel"
Denk daar eens over na ipv kortzichtig te roepen " ik heb niks te verbergen"
pi_83980473
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Aan alle ik heb niks te verbergen personen zeg ik "Vandaag niks te verbergen morgen misschien wel"
Denk daar eens over na ipv kortzichtig te roepen " ik heb niks te verbergen"
Zou jij je op je gemak voelen als je je aanstaande vriendin ligt te palen en je weet dat er een heel smeris-stink-gestapo-team kan meeluisteren of kijken?

[ Bericht 26% gewijzigd door romski op 13-07-2010 16:00:31 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 23:23:39 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83981006
Mn beste romski, TRU is een paar fora verderop.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83981281
Romski, kleurstof op je wc-borstel, snot op je tegels? Ik zou dit niet in real life aan mensen vertellen want ik denk dat ze je dan in een gesloten inrichting plaatsen. Waarom zou er iemand uberhaupt zoveel tijd steken in zoiets oninteressants?
pi_83981326
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:13 schreef romski het volgende:

[..]

Zou jij je op je gemak voelen als je je aanstaande vriendin ligt te palen en je weet dat er een heel smeris-stink-gestapo-team kan meeluisteren of kijken?
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar als je er net achter komt, vind je het niet prettig, dat zal ik je verzekeren.
Als ze er dan uiteindelijk achter komen dat je je niet met criminele zaken bezig houd, omdat ze je nergens op kunnen pakken, gaan ze je proberen te treiteren.

Niet dat het me verder wat boeit, want ze zullen hun straf niet ontlopen. Dat is voor mij 100% zeker. Ik maak inmiddels gewoon de eventuele geluiden en loop gewoon in mijn blote reet door mijn huis.
wtf?
pi_83988592
Lijkt me een prima plan. Steunfraude moet keihard aangepakt worden, want het tast de solidariteit binnen de samenleving aan. En het is ook nog een goede incentive voor klaplopers om eindelijk eens een positieve bijdrage aan de samenleving te leveren, m.a.w. te gaan werken en belasting te gaan betalen.
Goud kan je niet bijdrukken
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:50:49 #23
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83988619
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:49 schreef Poekieman het volgende:
Lijkt me een prima plan. Steunfraude moet keihard aangepakt worden, want het tast de solidariteit binnen de samenleving aan. En het is ook nog een goede incentive voor klaplopers om eindelijk eens een positieve bijdrage aan de samenleving te leveren, m.a.w. te gaan werken en belasting te gaan betalen.
Als je nou eens leest, dan zul je zien dat mensen die verdacht worden van fraude al sinds 2007 zo kunnen worden aangepakt.

Dit gaat over het ongevraagd en zonder verdere toestemming van wie dan ook betreden van huizen van mensen die een uitkering ontvangen.
Intelligent, but fucked up.
pi_83989518
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:49 schreef Poekieman het volgende:
Lijkt me een prima plan. Steunfraude moet keihard aangepakt worden, want het tast de solidariteit binnen de samenleving aan. En het is ook nog een goede incentive voor klaplopers om eindelijk eens een positieve bijdrage aan de samenleving te leveren, m.a.w. te gaan werken en belasting te gaan betalen.
Tjeemig, lezen is echt een kunst blijkbaar, en nadenken doen we ook niet meer, dat doet de overheid wel voor ons?
Met dit voorstel kunnen ze bij heel veel mensen naar binnen zonder kloppen terwijl die mensen nergens van verdacht worden .. niet alleen bij steuntrekkers. Ontvang je kinderbijslag? Dan moet de deur open. Ontvangen je ouders/grootouders AOW? Dan moet de deur open. Jammer dan dat incontinente opoe zich van schrik bevuild heeft en nu even liever de deur niet open doet omdat ze zich rot schaamt, korten die hap, en wel de helft
pleased to meet you
pi_83989556
Bepaalde mensen waar ik niks mee te maken heb overtreden de wet dus pak mijn rechten af alsjeblieft!!! Ouders liegen op grote schaal over het feit dat ze niet 10 maar 2 kinderen hebben! AOW'ers liegen over hun leeftijd en wonen af en toe ongeoorloofd SAMEN!!!??? (je zal maar een date langs hebben en de stasi meneer komt langs...) en bijstandstrekkers doen af en toe kleine zwarte klusjes om de rekeningen en schulden te kunnen betalen!! Dat de echte boeven vaak in een hele dure auto rondrijden is geen aanwijzing dat er iets fout is.. neeee we moeten daarvoor binnenkijken! Kom maar op met die duizenden ambtenaren die dit gaan controleren en ongetwijfeld zoals gebruikelijk weer duurder zijn dan de ''opbrengsten''.
pi_83989866
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je de eerste twee delen ook doorgelezen? Ik zal het ff in een paar woorden samenvatten... JE BENT FRAUDEUR ALS JE IEMAND NIET BINNEN LAAT!

En dit geldt bv dus ook voor de ouden van dagen die een AOW ontvangen en mensen die kinderbijslag krijgen. Maar ja, dat zal je dan wel weer niet snappen, staar je lekker blind op "Tokkies" die de boel besodemieteren.
Je overdrijft. Er zal enkel sprake zijn van verdachten die de controleur moeten toelaten. Jij doet het overkomen alsof iedereen een bezoekje krijgt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:43:14 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83989918
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:41 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je overdrijft. Er zal enkel sprake zijn van verdachten die de controleur moeten toelaten.
Nee dus, want die regel was al van kracht.
quote:
Jij doet het overkomen alsof iedereen een bezoekje krijgt.
Theorethisch mogelijk :yes:

Als je een uitkering ontvangt.
Intelligent, but fucked up.
pi_83990013
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:41 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je overdrijft. Er zal enkel sprake zijn van verdachten die de controleur moeten toelaten. Jij doet het overkomen alsof iedereen een bezoekje krijgt.
Zucht, daarvoor zou geen aanpassing van de wet nodig zijn, verdachten moeten dat al. Waar het nu om gaat is dat je ze ten allen tijde moet toelaten, verdacht of niet, doe je dat niet wordt je gekort.
pleased to meet you
pi_83990166
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee dus, want die regel was al van kracht.
Ik denk eerder dat die controleurs nu zonder aanvraag paperassen direct toegang kunnen eisen zonder bijkomst van politie b.v.. Lijkt me sterk dat die wet er al was.
quote:
Theorethisch mogelijk :yes:

Als je een uitkering ontvangt.
Maar zal nooit lukken. Alleen al omdat daar de mankracht niet voor is en die controleurs er zelf ook geen zin aan hebben om bij mensen waar geen verdachte omstandigheden zijn, de deur in te trappen. Zinloos ook.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:53:23 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83990212
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee dus, want die regel was al van kracht.
[..]

Theorethisch mogelijk :yes:

Als je een uitkering ontvangt.
Dat dus, tevens zie je de laatste jaren de trend dat men indirect steeds vaker zegt " je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is"

Het lijkt wel of men ons aan dat idee wilt laten wennen echter staat het haaks op de fundamenten van onze rechtstaat.

De overheid legt de laatste jaren steeds meer fundamenten om meer macht en invloed te krijgen over de burger, het begint zelfs totalitaire trekjes te vertonen..

Mocht er gebeurtenissen plaatsvinden die we ons nu niet kunnen voorstellen dan heeft de overheid enorm veel privileges en staan we als burger machteloos.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik hou er niet van om totaal afhankelijk te zijn van overheid waarvan ik niet weet of deze in de toekomst ook het beste met ons voor heeft.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:02:52 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83990532
Men verwacht er geen extra fraude mee op te sporen, maar vindt het verder wel volkomen gerechtvaardigd om een dergelijke inbreuk te doen.
pi_83990853
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:19 schreef romski het volgende:
Ik had een lijstje medicijnen die ik kon bestellen via internet bij een vent.
Medicijnen tegen schizofrenie?

Je bent in ieder geval een uitzondering aangezien de meesten in dit topic geen banden hebben met de krijgsmacht. Je verhaal klinkt nogal paranoide/schizofreen achtig.
man van weinig woorden
pi_83991171
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, daarvoor zou geen aanpassing van de wet nodig zijn, verdachten moeten dat al. Waar het nu om gaat is dat je ze ten allen tijde moet toelaten, verdacht of niet, doe je dat niet wordt je gekort.
Euh, nee. Zoals je kunt lezen moet er sprake zijn van vrijwillige medewerking. En met deze nieuwe wet is daar geen sprake meer van.

Cruciale fout waardoor je het helemaal verkeerd inziet. Daar moet ik op mijn beurt weer van zuchten.
pi_83992019
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:23 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Euh, nee. Zoals je kunt lezen moet er sprake zijn van vrijwillige medewerking. En met deze nieuwe wet is daar geen sprake meer van.

Cruciale fout waardoor je het helemaal verkeerd inziet. Daar moet ik op mijn beurt weer van zuchten.
Omg, lees anders nog eens een keer en dan deze keer wel goed
quote:
Het doorzoeken van een woning van iemand die niet verdacht is, mag sinds 2007 alleen nog wanneer de burger vrijwillig meewerkt.
Maw, als je wel verdacht werd moest je wel opendoen, alleen als je niet verdacht werd hoefde dat niet. Na aanpassing moet iedereen die een of andere uitkering ontvangt van gemeente, UVW, of SVB opendoen, verdacht of niet, op straffe van korting/intrekking. En ja, dat kan iedereen treffen .. of je moet nooit ziek of werkloos worden, geen kinderen krijgen en voor je 65/67ste de pijp aan Marten geven
pleased to meet you
pi_83992172
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Omg, lees anders nog eens een keer en dan deze keer wel goed
[..]

Maw, als je wel verdacht werd moest je wel opendoen, alleen als je niet verdacht werd hoefde dat niet. Na aanpassing moet iedereen die een of andere uitkering ontvangt van gemeente, UVW, of SVB opendoen, verdacht of niet, op straffe van korting/intrekking. En ja, dat kan iedereen treffen .. of je moet nooit ziek of werkloos worden, geen kinderen krijgen en voor je 65/67ste de pijp aan Marten geven
Moussie, lees aub nu zelf eens goed. Het lijkt wel of je oogkleppen op hebt van woede.
Er staat duidelijk dat de bewoner vrijwillig mee diende te werken. De bewoner kon dus weigeren. Dat is heel wat anders dan de wet die eraan komt waar dat niet van belang is en de controleur zichzelf de toegang kan toe-eigenen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:58:15 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83992350
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:52 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Moussie, lees aub nu zelf eens goed. Het lijkt wel of je oogkleppen op hebt van woede.
Er staat duidelijk dat de bewoner vrijwillig mee diende te werken. De bewoner kon dus weigeren.
Als de bewoner niet verdacht werd. Een bewoner die wel verdacht werd had die optie niet.

Probeer ook eens die oogkleppen af te doen.
pi_83992390
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:52 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Moussie, lees aub nu zelf eens goed. Het lijkt wel of je oogkleppen op hebt van woede.
Er staat duidelijk dat de bewoner vrijwillig mee diende te werken. De bewoner kon dus weigeren. Dat is heel wat anders dan de wet die eraan komt waar dat niet van belang is en de controleur zichzelf de toegang kan toe-eigenen.
Als je niet verdacht werd, ja, dan was de medewerking vrijwillig, als je verdacht werd was er van vrijwilligheid geen sprake
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:00:57 #38
3542 Gia
User under construction
pi_83992439
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Tjeemig, lezen is echt een kunst blijkbaar, en nadenken doen we ook niet meer, dat doet de overheid wel voor ons?
Met dit voorstel kunnen ze bij heel veel mensen naar binnen zonder kloppen terwijl die mensen nergens van verdacht worden .. niet alleen bij steuntrekkers. Ontvang je kinderbijslag? Dan moet de deur open. Ontvangen je ouders/grootouders AOW? Dan moet de deur open. Jammer dan dat incontinente opoe zich van schrik bevuild heeft en nu even liever de deur niet open doet omdat ze zich rot schaamt, korten die hap, en wel de helft
Fraude met AOW komt best veel voor.

Volgens mijn man komt het, waar het de SVB betreft, vrijwel niet voor dat mensen de controleur weigeren, dus daarvoor is dit voorstel niet nodig. Denk dat het in gevallen van bijstandsfraude vaker voorkomt dat de ambtenaar niet binnen gelaten wordt, daar is het dan weer wel voor nodig.

Een wet die stelt dat bij aanvraag van dergelijke uitkeringen altijd een bezoek gebracht wordt, vind ik niet verkeerd. Komt er gewoon een ambtenaar op kraamvisite en wordt bij het bereiken van het 65ste levensjaar even gecontroleerd of de persoon in kwestie echt alleen woont.
Verder moet het daarna alleen mogelijk zijn in geval van verdenking van fraude, aangifte van buren bijvoorbeeld.

Lijkt me ook onzinnig om te controleren als er geen sprake kan zijn van fraude, bijvoorbeeld een echtpaar van 65. Die krijgen gewoon 2 x de helft en niet 2 x een alleenstaande uitkering. Daar is geen controle nodig, dus.
pi_83992440
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als de bewoner niet verdacht werd. Een bewoner die wel verdacht werd had die optie niet.

Probeer ook eens die oogkleppen af te doen.
Nee, dat is dus onzin. Iemand die wel verdacht werd had het recht de toegang te weigeren zodat de controleur de politie moest inschakelen de deur te forceren.... waardoor de bewoner tijd had zaakjes op orde te stellen.

Bewoners die niet verdacht werden, werden ook niet bezocht.
pi_83992486
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je niet verdacht werd, ja, dan was de medewerking vrijwillig, als je verdacht werd was er van vrijwilligheid geen sprake
Nogmaals: nee
Als je niet verdacht werd was er ook geen sprake/reden van een bezoekje.
pi_83992639
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En je privacy?

1984 is here to stay
Privacy is voor mensen die hun eigen salaris verdienen. Mensen die gesponsord worden door de staat moeten maar voor lief nemen dat er controle op is. Wil je geen controle, dan maak je gewoon geen gebruik van de mogelijkheid tot een uitkering, simpel toch?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:07:34 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83992647
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:01 schreef Wijze_appel het volgende:

Nee, dat is dus onzin.
Niet dus.
quote:
Iemand die wel verdacht werd had het recht de toegang te weigeren zodat de controleur de politie moest inschakelen de deur te forceren.... waardoor de bewoner tijd had zaakjes op orde te stellen.
Maar dat is niet waar het hier om gaat. Dit verzin je zelf allemaal bij het artikel.
quote:
Bewoners die niet verdacht werden, werden ook niet bezocht.
Hoe is volgens jou dan later die wet veranderd?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:08:16 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83992667
Wat is dat voor nonsens trouwens dat ze kunnen controleren of je je kinderen wel zelf verzorgt??

Er gaan nog steeds hele bakken kinderbijslag naar het buitenland voor niet-bestaande kinderen die naar niet-bestaande scholen gaan, en dan gaan ze hier controleren of je je kinderen wel zelf verzorgt??
Het lijkt me dat ze dat nou heel makkelijk kunnen controleren aan de hand van de gegevens van het consultatiebureau en de school.....

Daarbij; bij gescheiden ouders krijgt maar een van beide ouders de kinderbijslag, maar feitelijk co-ouderschap komt steeds vaker voor.... dan kunnen ze dus net voor de deur staan terwijl je kind bij je ex is, en dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:08:17 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83992669
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Privacy is voor mensen die hun eigen salaris verdienen. Mensen die gesponsord worden door de staat moeten maar voor lief nemen dat er controle op is. Wil je geen controle, dan maak je gewoon geen gebruik van de mogelijkheid tot een uitkering, simpel toch?
Zo simpel is het niet. Ik kan niet kiezen om van AOW af te zien.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:09:14 #45
3542 Gia
User under construction
pi_83992707
Bij het aanvragen van een uitkering is het dan normaal dat een ambtenaar even op bezoek komt.
Er zijn regels voor het verkrijgen van een dergelijke uitkering en er moet controle kunnen zijn op het naleven van die regels. Ik heb er geen bezwaar tegen. Ze mogen hier gewoon komen.

Ik denk ook dat, indien dit een wet wordt, er minder gefraudeerd zal worden, omdat men bij ontdekking behoorlijk gestraft wordt en het risico op ontdekking een stuk groter wordt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:09:24 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83992714
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Privacy is voor mensen die hun eigen salaris verdienen. Mensen die gesponsord worden door de staat moeten maar voor lief nemen dat er controle op is. Wil je geen controle, dan maak je gewoon geen gebruik van de mogelijkheid tot een uitkering, simpel toch?
Volgens mij word je in NL pas echt als verdacht beschouwd als je wel recht hebt op kinderbijslag, maar er geen gebruik van maakt.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83992763
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:01 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, dat is dus onzin. Iemand die wel verdacht werd had het recht de toegang te weigeren zodat de controleur de politie moest inschakelen de deur te forceren.... waardoor de bewoner tijd had zaakjes op orde te stellen.

Bewoners die niet verdacht werden, werden ook niet bezocht.
Iemand die ergens van verdacht werd en de toegang weigerde kreeg gewoon geen uitkering meer ..

En tja, het is uiteraard bijzonder inefficiënt om iedereen maar te bezoeken terwijl die nergens van verdacht wordt .. maar verandert dat iets aan het feit dat de overheid met dit soort wetgeving vrij toegang heeft bij vrijwel iedereen? Je wordt helemaal nergens van verdacht maar omdat je in de ziektewet loopt moet je ze binnenlaten?
pleased to meet you
pi_83992827
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Ik kan niet kiezen om van AOW af te zien.
Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:14:08 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83992848
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
Het geldt net zo goed voor AOW'ers.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:14:58 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83992878
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
Die worden wel gecontroleerd op illegaal samenwonen, want 2 keer alleenstaanden AOW is meer dan 1 keer AOW voor een stel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83992890
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
nee, daar komen ze kijken of je echt wel alleen woont
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:16:38 #52
3542 Gia
User under construction
pi_83992940
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
Die wonen ook stiekem samen met ieder een alleenstaande AOW.

Gaat dus niet om de leeftijd, maar om het samenwonen.
pi_83993030
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef Alicey het volgende:

Maar dat is niet waar het hier om gaat. Dit verzin je zelf allemaal bij het artikel.


Nee, staat erin:

"Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude."
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:19:09 #54
3542 Gia
User under construction
pi_83993031
Maar goed, voordat je een uitkering aanvraagt, breng je je huis op orde, zodat het lijkt of je aan de voorwaarde voldoet. Is de controleur geweest, haal je vriendlief weer binnen.

Daarna moet er grond van verdenking zijn voor controle, lijkt me. Ze kunnen slecht maandelijkse controles gaan houden bij iedere uitkeringsgerechtigde.

Ben wel benieuwd naar de invulling van deze 'mogelijk' nieuwe wet.
pi_83993088
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
Maar goed, voordat je een uitkering aanvraagt, breng je je huis op orde, zodat het lijkt of je aan de voorwaarde voldoet. Is de controleur geweest, haal je vriendlief weer binnen.

Daarna moet er grond van verdenking zijn voor controle, lijkt me. Ze kunnen slecht maandelijkse controles gaan houden bij iedere uitkeringsgerechtigde.

Ben wel benieuwd naar de invulling van deze 'mogelijk' nieuwe wet.
Precies.
Die doemdenkers maken hun eigen waarheid.
pi_83993242
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, staat erin:

"Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude."
Ja, en als dan de toegang geweigerd wordt komen ze niet terug met de politie maar wordt de uitkering gestopt .. zo simpel is het. En nu wordt het dus toegestaan om ook huisbezoeken te doen bij burgers die niet verdacht worden van fraude, en die moet je binnenlaten, op straffe van korting.
pleased to meet you
pi_83993314
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die worden wel gecontroleerd op illegaal samenwonen, want 2 keer alleenstaanden AOW is meer dan 1 keer AOW voor een stel.
Dan is dat dus terecht
pi_83993419
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
Maar goed, voordat je een uitkering aanvraagt, breng je je huis op orde, zodat het lijkt of je aan de voorwaarde voldoet. Is de controleur geweest, haal je vriendlief weer binnen.

Daarna moet er grond van verdenking zijn voor controle, lijkt me. Ze kunnen slecht maandelijkse controles gaan houden bij iedere uitkeringsgerechtigde.

Ben wel benieuwd naar de invulling van deze 'mogelijk' nieuwe wet.
Het gaat om het principe Gia, niet om de manier waarop dit op dit moment uitgevoerd gaat worden. Met deze wet heeft de overheid in principe toegang tot een groot gedeelte van alle huishoudens, ook het jouwe
pleased to meet you
pi_83993452
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, en als dan de toegang geweigerd wordt komen ze niet terug met de politie maar wordt de uitkering gestopt .. zo simpel is het.
Bullshit. Weigering is geen basis voor een "boete". Aantoonbare feiten van misbruik wel. En daar komen ze pas achter nadat ze toch (middels politie) toegang tot de woning hebben verkregen.
Wie weet weigert die bewoner op dat moment wel omdat er een sterfgeval aan de gang is. Weet jij veel.
quote:
En nu wordt het dus toegestaan om ook huisbezoeken te doen bij burgers die niet verdacht worden van fraude, en die moet je binnenlaten, op straffe van korting.
Moussie, denk eens na zeg. Als uitkeringsgerechtigden niet verdacht worden is het te kostbaar om zomaar lukraak overal controleurs naar toe te sturen. Gaat niet gebeuren.
Dat gebeurd enkel bij verdachte omstandigheden.

Dat het theoretisch zou kunnen maakt het nog geen beleid.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:28:34 #60
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_83993455
Als gecertificeerd informatiebeveilger ben ik fel tegen dit soort inbreuken op de privacy. Op papier lijkt het allemaal een goed idee en de motivatie om misbruik terug te dringen is an sich ook niet slecht. Maar de uitvoering is waardeloos, het risico dat er iets fout gaat (opzet of ongeluk) is te groot. Jezelf verweren tegen de overheid als je op foute gronden een indicatie hebt is blijkens alle uitspraken van de ombudsman nog steeds erg moeilijk.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:31:28 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83993577
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, staat erin:

"Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude."
Juist, en de rest van wat je in je post vermeldde staat daar dus niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:31:34 #62
3542 Gia
User under construction
pi_83993581
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat om het principe Gia, niet om de manier waarop dit op dit moment uitgevoerd gaat worden. Met deze wet heeft de overheid in principe toegang tot een groot gedeelte van alle huishoudens, ook het jouwe
Hij mag hier komen, hoor, op elk moment. Ben gewoon getrouwd, mijn man heeft een normaal inkomen en ik werk niet. Ook al heb ik WAO, ik ben vrij om te gaan en te staan waar ik maar wil, dus ik hoef niet eens thuis te zijn. Hoeveel kinderen hier wonen maakt ook niet uit. Dus ik heb geen idee wat ze zouden willen ontdekken. Ze komen maar.
pi_83993588
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat om het principe Gia, niet om de manier waarop dit op dit moment uitgevoerd gaat worden. Met deze wet heeft de overheid in principe toegang tot een groot gedeelte van alle huishoudens, ook het jouwe
In principe mag meneer Agent altijd om mijn legitimatie vragen...in de praktijk is het nog nooit gebeurd..... Ook hier hoor je altijd veel geouwehoer over, vooral door de jeugd die veel op straat hangt. Die zijn dan ook de doelgroep. Net als fraudeurs dat nu zijn........
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:32:28 #64
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83993622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

In principe mag meneer Agent altijd om mijn legitimatie vragen
In principe heeft meneer Agent daar een reden voor nodig
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:33:50 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83993670
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan is dat dus terecht
Als er een verdenking is heb ik daar ook geen moeite mee, maar het feit dat een ambtenaar nu altijd toegang tot de woning mag eisen, ook als er geen verdenking is, heb ik wel moeite mee.

Daarbij maak je zo een toch al kwetsbare groep nog kwetsbaarder, want uiteraard zullen er mensen zijn die misbruik van deze regel gaan maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:34:45 #66
3542 Gia
User under construction
pi_83993699
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

In principe heeft meneer Agent daar een reden voor nodig
Hm, maar getuige zijn van een vechtpartij of ongeluk is al een reden om naar een legitimatiebewijs te vragen. Heb je dat dan niet bij je, dan kúnnen ze een boete uitdelen. Zit je dan met je goede gedrag!

Gevolg: Er gebeurt een ongeluk, ojee, ik heb geen legitimatiebewijs bij me, laat ik maar niet gaan helpen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:37:15 #67
3542 Gia
User under construction
pi_83993784
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er een verdenking is heb ik daar ook geen moeite mee, maar het feit dat een ambtenaar nu altijd toegang tot de woning mag eisen, ook als er geen verdenking is, heb ik wel moeite mee.

Daarbij maak je zo een toch al kwetsbare groep nog kwetsbaarder, want uiteraard zullen er mensen zijn die misbruik van deze regel gaan maken.
Nou, ik zie het probleem niet zo. 't Is niet zo dat ze je hele huis op stelten komen zetten of zo. Ze kijken even rond. Tweepersoons bed voor een alleenstaande, kán natuurlijk. Maar twee tandeborstels, medicijnen in een kastje die niet van de bewoner zijn, een scheerapparaat in een huis waar een vrouw woont en kleren voor 2 mensen in de kast, wijzen toch echt op samenwoning.
pi_83993835
Als ik later AOW ontvang mogen ze bij mij komen controleren hoor, gezellig, koffie staat klaar. De mensen moeten blij zijn dat ze nu bezoek krijgen
pi_83993972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Bullshit. Weigering is geen basis voor een "boete". Aantoonbare feiten van misbruik wel. En daar komen ze pas achter nadat ze toch (middels politie) toegang tot de woning hebben verkregen.
Wie weet weigert die bewoner op dat moment wel omdat er een sterfgeval aan de gang is. Weet jij veel.
Als je verdacht werd mocht je niet weigeren, al ligt er iemand dood te gaan, deed je dat toch werd je uitkering stop gezet
[..]
quote:
Moussie, denk eens na zeg. Als uitkeringsgerechtigden niet verdacht worden is het te kostbaar om zomaar lukraak overal controleurs naar toe te sturen. Gaat niet gebeuren.
Dat gebeurd enkel bij verdachte omstandigheden.

Dat het theoretisch zou kunnen maakt het nog geen beleid.
Als je toch alleen maar mensen bezoekt die verdacht worden, waarom moet die wet dan verandert? Waarom het theoretisch mogelijk maken als het praktisch niet uit te voeren is?
pleased to meet you
pi_83994106
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef moussie het volgende:


Als je toch alleen maar mensen bezoekt die verdacht worden, waarom moet die wet dan verandert? Waarom het theoretisch mogelijk maken als het praktisch niet uit te voeren is?
Je weet dat je in Nederland woont? Gewoon omdat het kan!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:46:29 #71
3542 Gia
User under construction
pi_83994138
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als ik later AOW ontvang mogen ze bij mij komen controleren hoor, gezellig, koffie staat klaar. De mensen moeten blij zijn dat ze nu bezoek krijgen
Als er een wet komt die een dergelijk bezoek als standaard procedure bestempeld is er ook geen reden om je onterecht verdachte te voelen. Het is dan inderdaad gewoon een standaard huisbezoekje. Niks mis mee.

Een omaatje die alleen woont, laat de controleur binnen, die kijkt even rond, ziet geen onregelmatigheden en gaat weer. Als er zaken niet kloppen, kan hij hiernaar vragen. Komt er een goede verklaring, dan is er nog niks aan de hand.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:46:59 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83994155
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, ik zie het probleem niet zo. 't Is niet zo dat ze je hele huis op stelten komen zetten of zo. Ze kijken even rond. Tweepersoons bed voor een alleenstaande, kán natuurlijk. Maar twee tandeborstels, medicijnen in een kastje die niet van de bewoner zijn, een scheerapparaat in een huis waar een vrouw woont en kleren voor 2 mensen in de kast, wijzen toch echt op samenwoning.
Ik heb het over mensen die misbruik van de regeling zullen maken, en dan bedoel ik dus niet ambtenaren (hoewel daar ook genoeg incompetente hufters bijzitten die graag gebruik maken van iedere mogelijkheid die ze hebben, ongeacht of dat nodig is of niet) maar ik heb het vooral over mensen die met foute bedoelingen zich als ambtenaar gaan voordoen......

En ja, dan hebben we het over een toch al kwetsbare groep die daardoor nog kwetsbaarder wordt.

En echt, een tweepersoonsbed voor een alleenstaande zou vreemd kunnen zijn of in de categorie "het kan" zitten? Mens ik slaap al vanaf m'n 16de in een tweepersoons bed....
Oh, en toen ik nog verkering had, had een vast vriendje gewoon een tandenborstel en scheermes bij mij liggen, en zelfs wel wat kleren, en dus??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83994178
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij mag hier komen, hoor, op elk moment. Ben gewoon getrouwd, mijn man heeft een normaal inkomen en ik werk niet. Ook al heb ik WAO, ik ben vrij om te gaan en te staan waar ik maar wil, dus ik hoef niet eens thuis te zijn. Hoeveel kinderen hier wonen maakt ook niet uit. Dus ik heb geen idee wat ze zouden willen ontdekken. Ze komen maar.
hmz, ben benieuwd of je daar over 20 jaar nog zo over denkt, manlief jaren geleden overleden maar al zijn spullen liggen er nog, je kan er maar geen afscheid van nemen .. staan ze er ineens midden in je woonkamer en wordt jij gekort omdat je overduidelijk samenwoont ..
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:49:37 #74
3542 Gia
User under construction
pi_83994265
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef moussie het volgende:

Als je toch alleen maar mensen bezoekt die verdacht worden, waarom moet die wet dan verandert? Waarom het theoretisch mogelijk maken als het praktisch niet uit te voeren is?
Vanwege een mogelijke preventieve werking. Er is een mogelijkheid dat je controle krijgt, de kans om op fraude gepakt te worden is groter, dus het kan zijn dat dan mensen liever geen fraude meer plegen.

Kijk, fraude plegen is altijd een gok. Wordt je gepakt, omdat je verraden wordt, dan ben je de lul. In sommige gevallen tot aan je pensioen. Wordt je niet gepakt, dan heb je geluk.
De pakkans wordt nu groter, dus ook de gok die je neemt.

Denk dat minder mensen dat risico zullen willen lopen.
pi_83994311
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je weet dat je in Nederland woont? Gewoon omdat het kan!
Tja, maar zulke wetgeving hoort toch echt thuis in een totalitair regime .. had ik hier echt niet verwacht.
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:52:09 #76
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_83994372
Zonder ingelezen te hebben, dat ga ik na het plaatsen van deze post wel even doen, vind ik dit al een slecht plan!!

Bijvoorbeeld bij een alleenstaande (ouder) met uitkering. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik slaap op 2 kussens. Op mijn 2persoons bed lagen altijd een stuk of 4 kussens. Een controleur zou dat kunnen zien als "je woont samen" want 1 persoon heeft niet zoveel kussens nodig.
Ik heb altijd extra tandenborstels in huis gehad. Voor als mn zusjes bleven slapen bijvoorbeeld. Ook dat zou een teken kunnen zijn dat je samenwoont.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:52:39 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83994392
Maar goed, als je dus AOW hebt en je wilt stiekem hokken, dan doe je dat dus gewoon door ieder je eigen woning aan te houden en vervolgens vrolijk vrijwel het hele jaar samen in een recreatiewoning op de Veluwe te gaan zitten.... of moet je tegenwoordig ook al thuis zijn zodat ze wel kunnen controleren??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:53:34 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83994428
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:52 schreef Huppelmuts het volgende:
Zonder ingelezen te hebben, dat ga ik na het plaatsen van deze post wel even doen, vind ik dit al een slecht plan!!

Bijvoorbeeld bij een alleenstaande (ouder) met uitkering. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik slaap op 2 kussens. Op mijn 2persoons bed lagen altijd een stuk of 4 kussens. Een controleur zou dat kunnen zien als "je woont samen" want 1 persoon heeft niet zoveel kussens nodig.
Ik heb altijd extra tandenborstels in huis gehad. Voor als mn zusjes bleven slapen bijvoorbeeld. Ook dat zou een teken kunnen zijn dat je samenwoont.
Ja, nog even en het wordt al verdacht als je een blauw scheermesje hebt liggen, want dat is duidelijk geen mannenmodel
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:53:59 #79
3542 Gia
User under construction
pi_83994441
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die misbruik van de regeling zullen maken, en dan bedoel ik dus niet ambtenaren (hoewel daar ook genoeg incompetente hufters bijzitten die graag gebruik maken van iedere mogelijkheid die ze hebben, ongeacht of dat nodig is of niet) maar ik heb het vooral over mensen die met foute bedoelingen zich als ambtenaar gaan voordoen......
Dat kan en gebeurt nu ook al. 't Is niet zo dat het dan makkelijker wordt. Daarbij moet het dan uiteraard mogelijk zijn voor de gecontroleerde om even iemand erbij te laten komen, voordat de ambtenaar binnen komt. Buurman, kind dat in de buurt woont, of wie dan ook.
quote:
En echt, een tweepersoonsbed voor een alleenstaande zou vreemd kunnen zijn of in de categorie "het kan" zitten? Mens ik slaap al vanaf m'n 16de in een tweepersoons bed....
Sorry, je leest er iets in wat ik niet bedoel. Is een beetje jammer. Ik vind een tweepersoons bed dus niet verdacht. Noem daarna op wat wel verdacht kan zijn.
quote:
Oh, en toen ik nog verkering had, had een vast vriendje gewoon een tandenborstel en scheermes bij mij liggen, en zelfs wel wat kleren, en dus??
Dat kan een reden zijn om bij je huis te gaan posten. Heb je een bijstandsuitkering en slaapt dat vriendje 4 van de 7 dagen bij jou, ben je nat.
pi_83994491
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Vanwege een mogelijke preventieve werking. Er is een mogelijkheid dat je controle krijgt, de kans om op fraude gepakt te worden is groter, dus het kan zijn dat dan mensen liever geen fraude meer plegen.

Kijk, fraude plegen is altijd een gok. Wordt je gepakt, omdat je verraden wordt, dan ben je de lul. In sommige gevallen tot aan je pensioen. Wordt je niet gepakt, dan heb je geluk.
De pakkans wordt nu groter, dus ook de gok die je neemt.

Denk dat minder mensen dat risico zullen willen lopen.
yeah right, en voor een mogelijke preventieve werking gaan we maar dusdanig vergaande maatregelen invoeren waardoor privacy in feite een lachertje wordt .. de natte droom van een dictator, en dat wordt hier nog verdedigt ook
pleased to meet you
pi_83994517
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die misbruik van de regeling zullen maken, en dan bedoel ik dus niet ambtenaren (hoewel daar ook genoeg incompetente hufters bijzitten die graag gebruik maken van iedere mogelijkheid die ze hebben, ongeacht of dat nodig is of niet) maar ik heb het vooral over mensen die met foute bedoelingen zich als ambtenaar gaan voordoen......
Dus omdat er criminelen zijn mag de overheid geen regels meer maken?

Je weet dat er ook nep politieuniformen zijn? Ook maar afschaffen dan want met zo'n pak kun je maar mooi de oudjes belazeren......
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:56:23 #82
3542 Gia
User under construction
pi_83994540
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:47 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz, ben benieuwd of je daar over 20 jaar nog zo over denkt, manlief jaren geleden overleden maar al zijn spullen liggen er nog, je kan er maar geen afscheid van nemen .. staan ze er ineens midden in je woonkamer en wordt jij gekort omdat je overduidelijk samenwoont ..
Als je zegt dat het spullen van je overleden man zijn, hebben ze dat te geloven. Kan zijn dat ze middels posten gaan controleren of daar niet elke dag een man komt slapen.

En ja, posten wordt gewoon wél gedaan door verschillende instanties.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:59:05 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83994669
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:53 schreef Gia het volgende:
Dat kan een reden zijn om bij je huis te gaan posten. Heb je een bijstandsuitkering en slaapt dat vriendje 4 van de 7 dagen bij jou, ben je nat.
Ik snap best dat 4 nachten gezien zou kunnen worden als samenwonen, maar ook als het maar 2 nachten is, is er genoeg reden om wat zooi van elkaar bij elkaar thuis te hebben...... en we hadden het hier over AOW, ik kan me best voorstellen dat er voor bijstand heel strak gecontroleerd wordt, prima, zo'n preventieve werking voor een bijstandsuitkering, maar bij AOW vind ik dat van een andere orde, er is immers nooit sprake van een volledig onterechte uitkering, en het is te absurd voor woorden als men gaat vallen over een paar tandenborstels.

Hier staan er een hele voorraad: die van mij, die van mijn zoon, die van mijn vriend en die van de vriendin van mijn zoon, toch wonen mijn vriend en de vriendin van mijn zoon hier echt niet, zelfs geen 4 nachten per week.

Nou heb ik ook geen uitkering waarbij zoiets wel verdacht zou kunnen zijn, maar wellicht hadden ze in dit geval de kinderbijslag kunnen ophogen op basis van het aantal tandenborstels.... oh wacht, zo werkt het niet hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:00:22 #84
3542 Gia
User under construction
pi_83994719
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:52 schreef Huppelmuts het volgende:
Zonder ingelezen te hebben, dat ga ik na het plaatsen van deze post wel even doen, vind ik dit al een slecht plan!!

Bijvoorbeeld bij een alleenstaande (ouder) met uitkering. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik slaap op 2 kussens. Op mijn 2persoons bed lagen altijd een stuk of 4 kussens. Een controleur zou dat kunnen zien als "je woont samen" want 1 persoon heeft niet zoveel kussens nodig.
Ik heb altijd extra tandenborstels in huis gehad. Voor als mn zusjes bleven slapen bijvoorbeeld. Ook dat zou een teken kunnen zijn dat je samenwoont.
Het gaat om het totale pakket. En kleren in de kast die niet van de bewoner/bewoonster zijn, én twee tandeborstels met 2 merken tandepasta, én medicijnen in de kast die duidelijk van iemand anders zijn. Staat een naam op, hè?

En dan nog kun je je hieruit lullen, maar zal er gecontroleerd gaan worden.

Zoals ik al zei: 4 van de 7 dagen een man over de vloer wordt gezien als samenwonen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:01:20 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83994762
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dus omdat er criminelen zijn mag de overheid geen regels meer maken?

Je weet dat er ook nep politieuniformen zijn? Ook maar afschaffen dan want met zo'n pak kun je maar mooi de oudjes belazeren......
Nee, ik stel vanaf het begin al dat het wat mij betreft niet zo'n probleem is als er een verdenking is, maar op het moment dat een ambtenaar van de SVB of Sociale dienst rechten heeft die zelfs de politie niet zomaar heeft vind ik wel dat het de verkeerde kant op gaat.

Ik mag een politieagent weigeren binnen te laten als hij voor de deur staat.... en een ambtenaar van de SVB niet? Die wat moet controleren?? Of mijn kind wel thuis slaapt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83994853
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je zegt dat het spullen van je overleden man zijn, hebben ze dat te geloven. Kan zijn dat ze middels posten gaan controleren of daar niet elke dag een man komt slapen.

En ja, posten wordt gewoon wél gedaan door verschillende instanties.
Je hebt er wel erg veel vertrouwen in dat de mensen die daar over 20 jaar werken nog dezelfde instelling hebben als de mensen van nu. Je begrijpt toch hopelijk dat met deze maatregel ook de benadering van de 'cliënten' verandert? Iedereen is verdacht, tot het tegendeel bewezen is, ook jij dus .. en tegen die tijd is dat dure posten allang weg bezuinigd, in geval van twijfel: korten!!
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:05:35 #87
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_83994948
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat om het totale pakket. En kleren in de kast die niet van de bewoner/bewoonster zijn, én twee tandeborstels met 2 merken tandepasta, én medicijnen in de kast die duidelijk van iemand anders zijn. Staat een naam op, hè?

En dan nog kun je je hieruit lullen, maar zal er gecontroleerd gaan worden.

Zoals ik al zei: 4 van de 7 dagen een man over de vloer wordt gezien als samenwonen.
Nee het gaat specifiek over de nachten. 4 van de 7 nachten wordt gezien als samenwonen.
Stiekem is het officieel zo dat gescheiden ouders met een co-ouderschap de kinderen iedere keer opnieuw moeten inschrijven bij de gemeente. Na 1 week bij papa hup via de gemeente naar mama en na die week weer via de gemeente naar papa

Ik heb heel veel shirts en broeken die als mannenkleding bestempeld kunnen worden. Altijd 1 of 2 tandenborstels meer in huis dan bewoners. Volgens mij heb ik nu 3 merken tandpasta in de badkamer staan.

Ik snap heus wel dat er gecontroleerd moet worden op dingen. Maar ze trekken het te ver door
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:06:45 #88
3542 Gia
User under construction
pi_83994999
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef Leandra het volgende:

en we hadden het hier over AOW, ik kan me best voorstellen dat er voor bijstand heel strak gecontroleerd wordt, prima, zo'n preventieve werking voor een bijstandsuitkering, maar bij AOW vind ik dat van een andere orde, er is immers nooit sprake van een volledig onterechte uitkering, en het is te absurd voor woorden als men gaat vallen over een paar tandenborstels.
Mijn man werkt bij de SVB, niet als sociaal rechercheur, maar hij voert wel die uitkeringen uit. Hij komt best vaak gevallen voor die verdacht zijn. Vooral dus het stiekem samenwonen met 2 alleenstaande AOW-uitkeringen.
En ja, dan is niet de hele uitkering onterecht, maar je hoeft ook alleen maar dat deel terug te betalen wat wél onterecht is uitgekeerd. En dit gaat soms om meer dan 10 000 euro. Zielig? Nee, moeten ze niet frauderen! En het is niet zo dat ze het niet weten. De vragen op de formulieren zijn duidelijk genoeg. Als je die niet eerlijk invult, pleeg je willens en wetens fraude.

Ook komt het voor dat een uitkering doorloopt omdat een overlijden niet gemeld is. Gebeurt veel in het buitenland. Tja, dan moeten de nabestaanden opgespoord worden en die moeten terugbetalen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:10:58 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83995172
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man werkt bij de SVB, niet als sociaal rechercheur, maar hij voert wel die uitkeringen uit. Hij komt best vaak gevallen voor die verdacht zijn. Vooral dus het stiekem samenwonen met 2 alleenstaande AOW-uitkeringen.
En ja, dan is niet de hele uitkering onterecht, maar je hoeft ook alleen maar dat deel terug te betalen wat wél onterecht is uitgekeerd. En dit gaat soms om meer dan 10 000 euro. Zielig? Nee, moeten ze niet frauderen! En het is niet zo dat ze het niet weten. De vragen op de formulieren zijn duidelijk genoeg. Als je die niet eerlijk invult, pleeg je willens en wetens fraude.

Ook komt het voor dat een uitkering doorloopt omdat een overlijden niet gemeld is. Gebeurt veel in het buitenland. Tja, dan moeten de nabestaanden opgespoord worden en die moeten terugbetalen.
Fijn, dan gaat het dus om terechte verdenkingen.... prima, maar ik vind het geen reden om bij vrijwel heel NL zomaar binnen te kunnen vallen, want daar heb je het wel over als het ook over Kinderbijslag gaat.

En hoeveel gevallen van KB fraude in NL zijn er nou eigenlijk?? Ik lees daar nooit over, en toch pakken ze dat en passant ook even mee zodat ze met de aanpassing van zo'n regel in het gros van de NL-huishoudens kunnen komen binnenstappen wanneer ze willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:20:45 #90
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_83995582
Krijg ik veel boze reacties als ik zeg dat ik vind dat ze strenger moeten controleren, maar dan wel op een andere manier.

Jaren geleden had de gemeente Rotterdam het licht gezien.
Ze hadden daar eindelijk door dat heel veel mensen met een bijstandsuitkering het maandelijkse briefje met de auto gingen inleveren.
Niet zomaar een auto nee een gloednieuwe BMW bijvoorbeeld. Hier wilden ze dus op gaan controleren. Dus wat doet de gemeente Rotterdam. Die zet van tevoren in de krant dat ze dat gaan doen. Gevolg, niemand kwam met de auto.

Misschien is betere samenwerking tussen verschillende instanties een goed plan. En laat de controleurs vooral vaak eten bij snackbars, shoarmatenten enz. durf te wedden dat je dan heel wat fraudeurs te pakken krijgt.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:00:04 #91
3542 Gia
User under construction
pi_83997236
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef Leandra het volgende:


Hier staan er een hele voorraad: die van mij, die van mijn zoon, die van mijn vriend en die van de vriendin van mijn zoon, toch wonen mijn vriend en de vriendin van mijn zoon hier echt niet, zelfs geen 4 nachten per week.

Je kunt die spullen verklaren en uit je energie- en waterverbruik zal blijken hoeveel personen er ongeveer wonen. Daar wordt namelijk ook altijd naar gekeken. Die kunnen ze gewoon opvragen bij de desbetreffende bedrijven.

Andersom komt het dus ook voor. Staan ze bijvoorbeeld te posten op verdenking van samenwonen bij het huis van een meisje dat een uitkering heeft en blijkt het energie en waterverbruik nihil te zijn. Oftewel, die verblijft daar niet en waarschijnlijk wel bij de vriend. Is het alsnog fraude, maar weten ze dat ze bij het verkeerde huis posten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:01:31 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83997299
en het smoesje dat de controleurs heus geen tijd hebben om iedereen te controleren... dat gaat natuurlijk gewoon uitbesteed worden, net zoals de parkeerbeheerterroristen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:03:39 #93
3542 Gia
User under construction
pi_83997383
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Fijn, dan gaat het dus om terechte verdenkingen.... prima, maar ik vind het geen reden om bij vrijwel heel NL zomaar binnen te kunnen vallen, want daar heb je het wel over als het ook over Kinderbijslag gaat.

En hoeveel gevallen van KB fraude in NL zijn er nou eigenlijk?? Ik lees daar nooit over, en toch pakken ze dat en passant ook even mee zodat ze met de aanpassing van zo'n regel in het gros van de NL-huishoudens kunnen komen binnenstappen wanneer ze willen.
Ik lees niet per se iets over kinderbijslagfraude. Volgens mij is dat in Nederland vrijwel onmogelijk. Maar ik lees wel dat mensen die frauderen, op welk vlak dan ook, hun kinderbijslag kwijt kunnen raken.
Pleeg je bijstandsfraude, wordt in elk geval alvast je kinderbijslag ingehouden om dit terug te betalen.

Niks mis mee, m.i.

Kinderbijslagfraude in landen buiten Nederland komt wel veelvuldig voor, overigens. Daarom vind ik dat de kinderbijslag naar het buitenland gewoon afgeschaft zou moeten worden. Gewoon alleen voor kinderen in Nederland. Of, nog liever, in het geheel afschaffen en een andere regeling voor mensen die dat nodig hebben.
pi_83997456
Dus als je prive huurt kunnen ze toch het hele huis onderzoeken, dacht het niet
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:07:12 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83997503
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik lees niet per se iets over kinderbijslagfraude. Volgens mij is dat in Nederland vrijwel onmogelijk. Maar ik lees wel dat mensen die frauderen, op welk vlak dan ook, hun kinderbijslag kwijt kunnen raken.
Pleeg je bijstandsfraude, wordt in elk geval alvast je kinderbijslag ingehouden om dit terug te betalen.

Niks mis mee, m.i.

Kinderbijslagfraude in landen buiten Nederland komt wel veelvuldig voor, overigens. Daarom vind ik dat de kinderbijslag naar het buitenland gewoon afgeschaft zou moeten worden. Gewoon alleen voor kinderen in Nederland. Of, nog liever, in het geheel afschaffen en een andere regeling voor mensen die dat nodig hebben.
Het feit dat je kinderbijslag ontvangt is echter al een vrijbrief om binnen te komen stappen.... een SVB ambtenaar nota bene, die daarmee mag wat een politieagent niet zomaar mag.

Dat mogen ze dus bij iedereen, ook bij mensen die geen uitkering hebben, maar alleen kinderbijslag ontvangen, zelfs als ze geen kindertoeslag of subsidie voor kinderopvang ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:08:19 #96
3542 Gia
User under construction
pi_83997555
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:20 schreef Huppelmuts het volgende:
Krijg ik veel boze reacties als ik zeg dat ik vind dat ze strenger moeten controleren, maar dan wel op een andere manier.

Jaren geleden had de gemeente Rotterdam het licht gezien.
Ze hadden daar eindelijk door dat heel veel mensen met een bijstandsuitkering het maandelijkse briefje met de auto gingen inleveren.
Niet zomaar een auto nee een gloednieuwe BMW bijvoorbeeld. Hier wilden ze dus op gaan controleren. Dus wat doet de gemeente Rotterdam. Die zet van tevoren in de krant dat ze dat gaan doen. Gevolg, niemand kwam met de auto.

Misschien is betere samenwerking tussen verschillende instanties een goed plan. En laat de controleurs vooral vaak eten bij snackbars, shoarmatenten enz. durf te wedden dat je dan heel wat fraudeurs te pakken krijgt.
Er is een heel goede samenwerking. Personeel van de SVB heeft toegang tot informatie over inkomen en over inschrijving in de GBA. Ze kunnen precies weten wie waar werkt en wat ze verdienen, indien het nodig is om dat te achterhalen.

Er hebben weleens mensen, voor de lol, gekeken wat bepaalde beroemdheden verdienen. Maar daar kan ontslag op staan. Dus dat doe je niet zomaar. Maar het kan wel.

Dus, hoeveel privacy heb je feitelijk nog? Wat is er zo erg aan een standaard huisbezoek als je een uitkering aanvraagt waarbij dat nodig kan zijn? Voor de WAO is dat niet van belang, voor de WW ook niet, maar voor bijstand of AOW kan dat wel van belang zijn.
pi_83998059
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Wijze_appel het volgende:
Moussie, denk eens na zeg. Als uitkeringsgerechtigden niet verdacht worden is het te kostbaar om zomaar lukraak overal controleurs naar toe te sturen. Gaat niet gebeuren.
Dat gebeurd enkel bij verdachte omstandigheden.

Dat het theoretisch zou kunnen maakt het nog geen beleid.
Nee, het is wel beleid om de bevoegdheid heel ruim te maken. Brave burgers hebben daar natuurlijk geen last van. Maar ambtenaren mogen nu zelf bepalen wie er last van heeft, lastige burgers bijvoorbeeld, die in hun recht staan maar een pain in the ass zijn voor sommigen.

Het is beleid om de deur open te zetten voor willekeur. Je geeft ambtenaren ontzettend veel macht over willekeurige burgers en je geeft de staat heel veel macht. Er zit geen enkele rem op, en dus gaat die macht misbruikt worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:20:10 #98
3542 Gia
User under construction
pi_83998075
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het feit dat je kinderbijslag ontvangt is echter al een vrijbrief om binnen te komen stappen.... een SVB ambtenaar nota bene, die daarmee mag wat een politieagent niet zomaar mag.

Dat mogen ze dus bij iedereen, ook bij mensen die geen uitkering hebben, maar alleen kinderbijslag ontvangen, zelfs als ze geen kindertoeslag of subsidie voor kinderopvang ontvangen.
Als uit de GBA blijkt dat op een bepaald adres een echtpaar woont met 2 kinderen, die gewoon op school zitten, wat ook al te controleren is, is er geen enkele reden tot een huisbezoek. Dat zal ook niet plaatsvinden.

Maar feit is wel dát er in sommige gevallen gefraudeerd wordt met kinderbijslag, zelfs al is dat nog zo moeilijk in Nederland, het komt voor. In die gevallen waar dit mogelijk zou kunnen zijn, zullen ze misschien gaan controleren. Ik weet ook niet precies welke gevallen dat zijn, misschien bij uithuisplaatsingen, co-ouderschap waarbij de ouder die het niet krijgt, claimt de kinderen meer te onderhouden dan de ouder die het wel krijgt,enz...

Kom op zeg, ze gaan echt niet zomaar elk gezin controleren!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:23:34 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83998206
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als uit de GBA blijkt dat op een bepaald adres een echtpaar woont met 2 kinderen, die gewoon op school zitten, wat ook al te controleren is, is er geen enkele reden tot een huisbezoek. Dat zal ook niet plaatsvinden.

Maar feit is wel dát er in sommige gevallen gefraudeerd wordt met kinderbijslag, zelfs al is dat nog zo moeilijk in Nederland, het komt voor. In die gevallen waar dit mogelijk zou kunnen zijn, zullen ze misschien gaan controleren. Ik weet ook niet precies welke gevallen dat zijn, misschien bij uithuisplaatsingen, co-ouderschap waarbij de ouder die het niet krijgt, claimt de kinderen meer te onderhouden dan de ouder die het wel krijgt,enz...

Kom op zeg, ze gaan echt niet zomaar elk gezin controleren!
Maar ze mogen het wel....... dat is nou wat er zo krom is aan deze aanpassing.
Ze mogen het, ongeacht of er een reden toe is.

En het kan wel zijn dat dat nu onder "kom nou, ze gaan echt niet zomaar....." valt, maar je bent al een natie in de staat van verval als je het überhaupt gaat toestaan als daar geen reden toe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83998276
Ik vind het geen goed plan, liever zou ik zien dat er eerst bewijs word verzameld welke word voorgelegd aan een rechter, waarop deze toestemming kan geven tot het plegen van een huiszoeking, indien het aangeleverde bewijs dit rechtvaardigt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:31:32 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83998563
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het geen goed plan, liever zou ik zien dat er eerst bewijs word verzameld welke word voorgelegd aan een rechter, waarop deze toestemming kan geven tot het plegen van een huiszoeking, indien het aangeleverde bewijs dit rechtvaardigt.
Dat dus, net als in andere gevallen van overtreding van de wet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:33:43 #102
3542 Gia
User under construction
pi_83998662
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het geen goed plan, liever zou ik zien dat er eerst bewijs word verzameld welke word voorgelegd aan een rechter, waarop deze toestemming kan geven tot het plegen van een huiszoeking, indien het aangeleverde bewijs dit rechtvaardigt.
Zo is het nu, ongeveer, en het blijkt onvoldoende te werken om fraude tegen te gaan.

Mensen durven nu gerust de gok te wagen om fraude te plegen, bijvoorbeeld omdat ze ergens wonen waar dat moeilijk te controleren valt. Iemand die in een groot flatgebouw woont, is moelijker te controleren middels posten, dan iemand die in een rijtjeshuis woont.

Dus, wil je kunnen controleren, dan moet je binnen kunnen. En nu mag men een onverwacht bezoek weigeren. Komen ze wel terug met politie, maar dan heeft de fraudeur alle verdachte zaken al opgeruimd.
pi_83998841
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

yeah right, en voor een mogelijke preventieve werking gaan we maar dusdanig vergaande maatregelen invoeren waardoor privacy in feite een lachertje wordt .. de natte droom van een dictator, en dat wordt hier nog verdedigt ook
Als iemand fraude pleegt over mijn rug (ik betaal mee aan die uitvreters), dan mogen ze van mij hun gang gaan.
pi_83999148
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:37 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als iemand fraude pleegt over mijn rug (ik betaal mee aan die uitvreters), dan mogen ze van mij hun gang gaan.
Slimmerik, het gaat er juist om dat fraude of de verdenking daarvan niet eens een voorwaarde is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_83999233
Waarom wordt er een beetje voorbij gegaan aan het feit dat je, om te frauderen, er dus iemand jou ooit een uitkering, toeslag of wat dan ook heeft toegekend.

Kun je op dat moment niet wat verder kijken dan je neus lang is ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83999563
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Slimmerik, het gaat er juist om dat fraude of de verdenking daarvan niet eens een voorwaarde is.
Wat boeit mij dat? Er zijn te veel gevallen van fraude. Er moet iets aan gedaan worden. Als jij je handje ophoud voor centjes is dit de voorwaarde. Staat het je niet aan, dan moet je het zonder doen.
Kiezen of delen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:11:18 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84000421
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom wordt er een beetje voorbij gegaan aan het feit dat je, om te frauderen, er dus iemand jou ooit een uitkering, toeslag of wat dan ook heeft toegekend.

Kun je op dat moment niet wat verder kijken dan je neus lang is ?
In het geval van AOW is het geen kwestie van "toekennen" dan is het gewoon een kwestie van GBA-gegevens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:13:04 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84000497
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wat boeit mij dat? Er zijn te veel gevallen van fraude. Er moet iets aan gedaan worden. Als jij je handje ophoud voor centjes is dit de voorwaarde. Staat het je niet aan, dan moet je het zonder doen.
Kiezen of delen.
Kinderbijslag ontvangen is een kwestie van "handje ophouden"??
Het feit dat je het ontvangt is immers wel een reden voor ambtenaren om maar binnen te mogen vallen, met deze nieuwe regel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:15:56 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84000647
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Wat boeit mij dat? Er zijn te veel gevallen van fraude.
Dus dat het niet helpt boeit jou niets, als er maar iets gedaan wordt?

"MAAR NU DOEN ZE ER TENMINSTE IETS AAN!!!"
pi_84000795
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderbijslag ontvangen is een kwestie van "handje ophouden"??
Ja.
pi_84000873
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dus dat het niet helpt boeit jou niets, als er maar iets gedaan wordt?

"MAAR NU DOEN ZE ER TENMINSTE IETS AAN!!!"
Ze "verwachten" dat het niet helpt. Net zoals ze verwachtten dat Nederland wereldkampioen zou worden.
Tuurlijk gaat dit helpen. En ja, goed dat er wat aan gedaan wordt. 1 uitvreter trekt de economie harder naar beneden dan 10 ondernemers kunnen tegenhouden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:21:11 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84000902
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja.
Ah, okay, dan geldt dat voor de opvolger van kinderbijslag ook; Studifinanciering is daarmee dus ook een kwestie van "handje ophouden".

Ze moeten bij iedere student dus ook maar ongevraagd en zonder reden binnen kunnen vallen want "handje ophouden"?

Beetje slordig dat ze dat in deze niet gelijk even meegenomen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84000972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het geval van AOW is het geen kwestie van "toekennen" dan is het gewoon een kwestie van GBA-gegevens.
Strikt genomen wordt je nog steeds een AOW uitkering toegekend. Krijg je ook een beschikking van. Dat het inmiddels volautomatisch wordt toegekend waarbij geen mensenhand te pas komt, maakt het niet minder een toekenning.

Bij de toekenning moet je dus beter opletten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84001262
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, okay, dan geldt dat voor de opvolger van kinderbijslag ook; Studifinanciering is daarmee dus ook een kwestie van "handje ophouden".
Klopt.
quote:
Ze moeten bij iedere student dus ook maar ongevraagd en zonder reden binnen kunnen vallen want "handje ophouden"?/
Als niet valt te controleren of dit geld ten goede komt aan de studie mogen ze controleren. Simpel.

Het werkt heel eenvoudig. Je krijgt geld cadeau ten behoeve van een noodzaak. Als dat geld wordt misbruikt voor doeleinden buiten die noodzaak hebt die persoon het eigenlijk niet nodig.
Nu is controleren op basis van ingevulde papieren erg moeilijk. Dus dan maar in persoon en onverwacht.

Als ik bij je kom en smeek om 200 euro omdat ik het anders niet ga redden, en jij bereid bent dit te geven, wil je ook graag dat het gebruikt wordt voor hetgeen ik je vertelde. Als jij achteraf merkt dat ik het in de gokkast heb gegooid geef je me keihard nee als ik er nogmaals om vraag.
Maar hoe wist je dat ik het vergokte? Je had wantrouwen en bent me gevolgd om zeker te weten. Niks mis mee. Je wilt je eigen vertrouwen niet misbruikt zien.
Nu speelt de overheid met het geld van de werkende mens. Nergens anders van. Zij verdelen de taart en daar vallen ook die uitvreters onder. Dan mogen ze van mij controleren.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:29:20 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001267
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:20 schreef Wijze_appel het volgende:

Tuurlijk gaat dit helpen.
Waarom denk je dat?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:29:53 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84001301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Strikt genomen wordt je nog steeds een AOW uitkering toegekend. Krijg je ook een beschikking van. Dat het inmiddels volautomatisch wordt toegekend waarbij geen mensenhand te pas komt, maakt het niet minder een toekenning.

Bij de toekenning moet je dus beter opletten.
Dan zou je in het geval van AOW dus weer handmatig moeten gaan toekennen, compleet met huisbezoek, want zonder huisbezoek kom je nog steeds op diezelfde GBA-gegevens uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84001435
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Misbruikers worden niet zomaar verdacht. Daar is al een reden voor. Of denk je dat ambtenaren voor wat giswerk uit hun luie stoel komen?
Als ze dan op de stoep staan en in sommige gevallen de redenen bleken te kloppen, en direct naar binnen kunnen waardoor de verdachte geen tijd meer heeft orde op zaken te stellen, scheelt dat weer geld uit de staatskas.

Sterker: ze mogen van mij een website online gooien waar die schoften pontificaal bekend worden gemaakt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:33:07 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84001465
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Als niet valt te controleren of dit geld ten goede komt aan de studie mogen ze controleren. Simpel.

Het werkt heel eenvoudig. Je krijgt geld cadeau ten behoeve van een noodzaak. Als dat geld wordt misbruikt voor doeleinden buiten die noodzaak hebt die persoon het eigenlijk niet nodig.
Nu is controleren op basis van ingevulde papieren erg moeilijk. Dus dan maar in persoon en onverwacht.

Als ik bij je kom en smeek om 200 euro omdat ik het anders niet ga redden, en jij bereid bent dit te geven, wil je ook graag dat het gebruikt wordt voor hetgeen ik je vertelde. Als jij achteraf merkt dat ik het in de gokkast heb gegooid geef je me keihard nee als ik er nogmaals om vraag.
Maar hoe wist je dat ik het vergokte? Je had wantrouwen en bent me gevolgd om zeker te weten. Niks mis mee. Je wilt je eigen vertrouwen niet misbruikt zien.
Nu speelt de overheid met het geld van de werkende mens. Nergens anders van. Zij verdelen de taart en daar vallen ook die uitvreters onder. Dan mogen ze van mij controleren.
Als het toch maar ten behoeve is aan "noodzaak" dan kun je gelijk stoppen met stufi voor studenten die nu ook geen aanvulling krijgen en met kinderbijslag voor ouders met een inkomen van meer dan 2 keer modaal, voor hen is het namelijk geen noodzaak.

Met andere woorden: de betalingen van KB en stufi is dus niet gebaseerd op noodzaak. Die van AOW overigens ook niet, dat zijn simpelweg rechten die we in NL hebben, en deze zijn niet inkomensafhankelijk en dus niet afhankelijk van "noodzaak" want er zijn voldoende 65-plussers die AOW krijgen maar het niet nodig hebben..... Beatrix voorop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84001635
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het toch maar ten behoeve is aan "noodzaak" dan kun je gelijk stoppen met stufi voor studenten die nu ook geen aanvulling krijgen en met kinderbijslag voor ouders met een inkomen van meer dan 2 keer modaal, voor hen is het namelijk geen noodzaak.
Klopt. Ik zou dat ook inkomenafhankelijk willen zien.
quote:
Met andere woorden: de betalingen van KB en stufi is dus niet gebaseerd op noodzaak.
Jawel.
quote:
Die van AOW overigens ook niet, dat zijn simpelweg rechten die we in NL hebben, en deze zijn niet inkomensafhankelijk en dus niet afhankelijk van "noodzaak" want er zijn voldoende 65-plussers die AOW krijgen maar het niet nodig hebben..... Beatrix voorop.
Onzin. AOW is een opgebouwd tegoed. Ouderen kunnen nu eenmaal niet werken. Tenminste, we hebben als samenleving afgesproken dat het bij 65 ophoud.
En juist daar zie je amper misbruik omdat de toekenning heel anders in elkaar zit dan kinderbijslag/uitkering/bijstand.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:37:18 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001661
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:32 schreef Wijze_appel het volgende:

Misbruikers worden niet zomaar verdacht. Daar is al een reden voor. Of denk je dat ambtenaren voor wat giswerk uit hun luie stoel komen?
Inderdaad, maar deze wet ziet dus juist niet toe op mensen die verdacht worden van misbruik. ! !
pi_84001806
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Inderdaad, maar deze wet ziet dus juist niet toe op mensen die verdacht worden van misbruik. ! !
Je hebt er niet zoveel kaas van gegeten he?
Het komt nu een beetje over dat jij iemand bent met zon uitkering waar het angstzweet van een eventuele controle al uitbreekt. Niet dat je misbruik maakt, maar misschien schaamte bij je omgeving. En dat weerhoud je er van goed te blijven nadenken.

Die indruk heb ik dan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:41:39 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001857
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:40 schreef Wijze_appel het volgende:

Je hebt er niet zoveel kaas van gegeten he?
Ik heb in ieder geval de basisschool afgemaakt, zodat lezen me lukt.
quote:
Het komt nu een beetje over dat jij iemand bent met zon uitkering waar het angstzweet van een eventuele controle al uitbreekt. Niet dat je misbruik maakt, maar misschien schaamte bij je omgeving. En dat weerhoud je er van goed te blijven nadenken.

Die indruk heb ik dan.
Houd die gedachte vast zou ik zeggen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:42:13 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84001884
Ja gut, je zult toch kinderbijslag ontvangen, net als ieder ander met kinderen..... dat lijkt me al snel een reden voor angstzweet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84001932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:42 schreef Leandra het volgende:
Ja gut, je zult toch kinderbijslag ontvangen, net als ieder ander met kinderen..... dat lijkt me al snel een reden voor angstzweet.
Dan heb je niets te vrezen. Lijkt me al sterk dat je verdachte zult worden.
Maar je hebt ze ertussen die 5 kids opgeven en er daadwerkelijk maar 1 hebben. Die moet je kielhalen, per direct.
pi_84001951
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:41 schreef Alicey het volgende:

Houd die gedachte vast zou ik zeggen.
Ah, mijn mensenkennis faalde dus niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:44:24 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001983
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:43 schreef Wijze_appel het volgende:

Ah, mijn mensenkennis faalde dus niet.
Om verdere teleurstelling bij de kijkers thuis te voorkomen zal ik maar nee zeggen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:44:40 #127
3542 Gia
User under construction
pi_84001993
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het geval van AOW is het geen kwestie van "toekennen" dan is het gewoon een kwestie van GBA-gegevens.
Nee hoor, dat is wel degelijk ook 'toekennen'. Niet iedereen heeft recht op een even hoge AOW-uitkering, namelijk. Er moet dus gekeken worden naar het verleden van de aanvrager. Heeft hij altijd in Nederland gewoond? Zo niet, hoe lang heeft hij in het buitenland gewoond? Is hij alleenstaand of niet. Heeft zijn jongere partner nog een inkomen? Enz.....
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:45:10 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002018
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:43 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dan heb je niets te vrezen. Lijkt me al sterk dat je verdachte zult worden.
Maar je hebt ze ertussen die 5 kids opgeven en er daadwerkelijk maar 1 hebben. Die moet je kielhalen, per direct.
... waar de huidige wetgeving dus prima in voorziet.
pi_84002022
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Om verdere teleurstelling bij de kijkers thuis te voorkomen zal ik maar nee zeggen.
Dat kunnen we niet controleren he? Wie weet klets maar wat om je "gezicht" te redden.
pi_84002063
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

... waar de huidige wetgeving dus prima in voorziet.
Nee. Dan ken je de cijfers blijkbaar niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:46:14 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002071
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:44 schreef Gia het volgende:

Nee hoor, dat is wel degelijk ook 'toekennen'. Niet iedereen heeft recht op een even hoge AOW-uitkering, namelijk. Er moet dus gekeken worden naar het verleden van de aanvrager. Heeft hij altijd in Nederland gewoond? Zo niet, hoe lang heeft hij in het buitenland gewoond? Is hij alleenstaand of niet. Heeft zijn jongere partner nog een inkomen? Enz.....
Daarbij spreekt u wel erg goed Portugees voor iemand die er nooit gewoond heeft! Aha!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:46:30 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002087
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:45 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat kunnen we niet controleren he? Wie weet klets maar wat om je "gezicht" te redden.
Nee, jammer he?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:46:51 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002107
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee. Dan ken je de cijfers blijkbaar niet.
Welke cijfers doel je op? Toevallig de cijfers van het aantal verdachte mensen dat uiteindelijk toch minder verdacht blijkt?
pi_84002129
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, jammer he?
Bwoah... uit je verhaal valt wel een en ander uit te halen hoor. Ik kwam ook niet zomaar met dat idee
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:47:18 #135
3542 Gia
User under construction
pi_84002137
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat het inmiddels volautomatisch wordt toegekend waarbij geen mensenhand te pas komt, maakt het niet minder een toekenning.
Lol! Dus mijn man zit de hele dag uit zijn neus te vreten? Toch mooi dat hij daarvoor betaald wordt, dan.

Hij doet dus toekenningen AOW/ANW! En daar komen wel degelijk mensenhanden aan te pas.
pi_84002155
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Welke cijfers doel je op? Toevallig de cijfers van het aantal verdachte mensen dat uiteindelijk toch minder verdacht blijkt?
Nee, cijfers van misbruik van kinderbijslag.
Wel bij de les blijven hoor.
pi_84002185
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Lol! Dus mijn man zit de hele dag uit zijn neus te vreten? Toch mooi dat hij daarvoor betaald wordt, dan.

Hij doet dus toekenningen AOW/ANW! En daar komen wel degelijk mensenhanden aan te pas.
Als dat goed gebeurt, waarom zijn er dan van die draconische maatregelen voor nodig om fraude tegen te gaan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84002259
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Wat boeit mij dat?
Je reageert hier wel, misschien moet je dat dan ook maar niet doen als het je niet boeit omdat je de consequenties niet snapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:50:03 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002306
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef Wijze_appel het volgende:

Bwoah... uit je verhaal valt wel een en ander uit te halen hoor. Ik kwam ook niet zomaar met dat idee
Dat zal vast niet. Welke toeslagen ontvang ik volgens jou?
pi_84002329
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als dat goed gebeurt, waarom zijn er dan van die draconische maatregelen voor nodig om fraude tegen te gaan ?
Zei ik al. bij de AOW zie je ook veel minder misbruik. Iemand kan zich niet voordoen als 65, of opgeven dat ie zijn hele leven in Nederland heeft gewoond als zijn paspoort wat anders zegt... om je een idee te geven.

Bij kinderbijslag (en dan met name allochtonen) en uitkeringen/bijstand is misbruik wat makkelijker.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:50:43 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002340
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef Wijze_appel het volgende:

Nee, cijfers van misbruik van kinderbijslag. Wel bij de les blijven hoor.
En hoezo zijn die cijfers relevant?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:51:05 #142
3542 Gia
User under construction
pi_84002361
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, okay, dan geldt dat voor de opvolger van kinderbijslag ook; Studifinanciering is daarmee dus ook een kwestie van "handje ophouden".

Ze moeten bij iedere student dus ook maar ongevraagd en zonder reden binnen kunnen vallen want "handje ophouden"?

Beetje slordig dat ze dat in deze niet gelijk even meegenomen hebben.
Ook bij de stufi komt veel fraude voor en ook daar wordt al strenger gecontroleerd.
Uitwonende beurs, bijvoorbeeld, terwijl de student alleen maar staat ingeschreven bij een tante.
pi_84002390
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je reageert hier wel, misschien moet je dat dan ook maar niet doen als het je niet boeit omdat je de consequenties niet snapt.
Leg eens uit dan. Welke heb je die iemands leven kapot kunnen maken of zijn privacy kunnen schenden.
pi_84002421
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

En hoezo zijn die cijfers relevant?
Je wilt zeggen dat die er niet toe doen?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:53:20 #145
3542 Gia
User under construction
pi_84002479
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het toch maar ten behoeve is aan "noodzaak" dan kun je gelijk stoppen met stufi voor studenten die nu ook geen aanvulling krijgen en met kinderbijslag voor ouders met een inkomen van meer dan 2 keer modaal, voor hen is het namelijk geen noodzaak.

Met andere woorden: de betalingen van KB en stufi is dus niet gebaseerd op noodzaak. Die van AOW overigens ook niet, dat zijn simpelweg rechten die we in NL hebben, en deze zijn niet inkomensafhankelijk en dus niet afhankelijk van "noodzaak" want er zijn voldoende 65-plussers die AOW krijgen maar het niet nodig hebben..... Beatrix voorop.
Kinderbijslag is inderdaad niet inkomensafhankelijk, maar stufi wel zeker en ook voor AOW geldt dat de eventuele toeslag afhankelijk is van het feit of de partner, jonger dan 65 nog inkomen heeft.

Beatrix schenkt haar AOW aan een goed doel.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:53:21 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002480
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:52 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat die er niet toe doen?
Ze onderbouwen i.i.g. niet je stelling. Uit die cijfers blijkt nl. dat opsporing effectief werkt. Was dat niet het geval geweest, zou dat cijfer nl. lager liggen.
pi_84002568
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze onderbouwen i.i.g. niet je stelling. Uit die cijfers blijkt nl. dat opsporing effectief werkt. Was dat niet het geval geweest, zou dat cijfer nl. lager liggen.
Ze doen nog amper iets aan opsporing. Mondjesmaat valt er iemand, die het wel heel bont maakt en niet uitkijkt, door de mand. Dat zet geen zoden aan de dijk.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:55:07 #148
3542 Gia
User under construction
pi_84002575
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:43 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dan heb je niets te vrezen. Lijkt me al sterk dat je verdachte zult worden.
Maar je hebt ze ertussen die 5 kids opgeven en er daadwerkelijk maar 1 hebben. Die moet je kielhalen, per direct.
Is in Nederland niet lang vol te houden. Op een bepaald moment moet zo'n niet bestaand kind naar school en val je toch door de mand.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:57:43 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84002696
ik blijf het na deze statement gewoon niet echt snappen...
quote:
Maar het kabinet verwacht dankzij de ruimere controlebevoegdheden níet meer fraude op te sporen dan nu het geval is. Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude.
dus waarvoor is deze extra maatregel dan? Enige wat ik kan verzinnen is dat ze nu dus geen onderzoek meer naar fraude hoeven te doen en gewoon bij iedereen naar binnen stappen zonder tussenkomst van de rechter
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:02 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002710
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:54 schreef Wijze_appel het volgende:

Ze doen nog amper iets aan opsporing. Mondjesmaat valt er iemand, die het wel heel bont maakt en niet uitkijkt, door de mand. Dat zet geen zoden aan de dijk.
Laat ze dan eerst maar eens meer gaan doen aan opsporing in plaats van ruimere bevoegdheden te eisen terwijl ze amper iets doen.
pi_84002721
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Is in Nederland niet lang vol te houden. Op een bepaald moment moet zo'n niet bestaand kind naar school en val je toch door de mand.
Met leuke constructies kun je daar aan ontkomen. denk aan Marokkaanse kinderen die zogenaamd in Marokko verblijven.
Maar ik denk dat deze controle ook meer bedoeld is voor de uitkeringtrekkers. Mensen met een studiefinaciering, AOW of kinderbijslag zouden ook onder deze regel kunnen vallen maar daar wordt niets mee gedaan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:32 #152
3542 Gia
User under construction
pi_84002737
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daarbij spreekt u wel erg goed Portugees voor iemand die er nooit gewoond heeft! Aha!
???? Hoe weet een medewerker bij de SVB of een aanvrager portugees spreekt?
pi_84002738
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Leg eens uit dan. Welke heb je die iemands leven kapot kunnen maken of zijn privacy kunnen schenden.
Nu mag je gewoon zelf beslissen wie je in je huis toelaat, dat is een grondrecht. Er zijn uitzonderingen op maar daarvoor gelden nogal zwaarwegende belangen en zware vereisten, zoals de verdenking van een misdrijf.

Met deze wet moet bijna iedereen een ambtenaar toelaten om die rond te laten neuzen. Dat is veel macht voor die ambtenaar, en die is niet ingeperkt en gaat dus misbruikt worden. Brave burgers hebben nergens last van, maar een ambtenaar en zijn organisatie mogen elk zelf bepalen of je wel braaf genoeg bent. Ook al doe je niks wat niet mag, toch moet ook de individuele ambtenaar en de individuele gemeente je braaf genoeg vinden om je niet lastig te vallen. Criteria zijn daar niet voor, dus niet braaf genoeg kan ook slaan op politieke voorkeur. PVV-poster op het raam, dan gaan we toch lekker even binnen neuzen, misschien vinden we nog wat ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:42 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002780
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Gia het volgende:

???? Hoe weet een medewerker bij de SVB of een aanvrager portugees spreekt?
Het is inderdaad maar de vraag of het Portugees is. Het is in ieder geval géén Nederlands, dus dat is al verdacht.
pi_84002782
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laat ze dan eerst maar eens meer gaan doen aan opsporing in plaats van ruimere bevoegdheden te eisen terwijl ze amper iets doen.
LOL. Deze maatregel helpt juist bij opsporing.
Het is nogal een domper iemand te verdenken en dat die persoon de wet achter heeft staan als die de deur in de neus van de controleur gooit. Nu kan dat niet meer. Winst.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:51 #156
3542 Gia
User under construction
pi_84002790
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als dat goed gebeurt, waarom zijn er dan van die draconische maatregelen voor nodig om fraude tegen te gaan ?
Omdat mensen, ja ook 65-plussers, steeds slimmer zijn in het plegen van fraude.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:01:17 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84002854
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat mensen, ja ook 65-plussers, steeds slimmer zijn in het plegen van fraude.
en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84002919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu mag je gewoon zelf beslissen wie je in je huis toelaat, dat is een grondrecht. Er zijn uitzonderingen op maar daarvoor gelden nogal zwaarwegende belangen en zware vereisten, zoals de verdenking van een misdrijf.
Fraude plegen is een misdrijf.
quote:
Met deze wet moet bijna iedereen een ambtenaar toelaten om die rond te laten neuzen. Dat is veel macht voor die ambtenaar, en die is niet ingeperkt en gaat dus misbruikt worden.
Wat een idiote aannames weer. Zaken enorm uit verband trekken om maar gelijk te willen hebben. Foei.
quote:
Brave burgers hebben nergens last van, maar een ambtenaar en zijn organisatie mogen elk zelf bepalen of je wel braaf genoeg bent. Ook al doe je niks wat niet mag, toch moet ook de individuele ambtenaar en de individuele gemeente je braaf genoeg vinden om je niet lastig te vallen.
Klopt helemaal. Maar nu draaf jij enorm erin door dat je aanneemt dat elke ambtenaar zomaar menschjes gaat pesten voor de lol en zijn taak volledig negeert.
quote:
Criteria zijn daar niet voor, dus niet braaf genoeg kan ook slaan op politieke voorkeur. PVV-poster op het raam, dan gaan we toch lekker even binnen neuzen, misschien vinden we nog wat ook.
Je kijkt te veel WW2 films. Doe eens normaal.
pi_84002968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
Nee, verdacht. Niet zaken omdraaien.
en voor je verdacht bent, ben je al op kantoor door een trechtertje gegaan.

Zie? Het valt allemaal reuze mee.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:03:41 #160
3542 Gia
User under construction
pi_84002970
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Met leuke constructies kun je daar aan ontkomen. denk aan Marokkaanse kinderen die zogenaamd in Marokko verblijven.

Ik had het dan ook over 'IN Nederland'. Dat er in landen als Marokko e.d vaak gefraudeerd wordt met kinderbijslag vanuit Nederland is bekend.

Maar IN Nederland is dat echt niet te doen.
pi_84002990
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
Helaas lijden de goeden altijd onder de slechten. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:04:28 #162
3542 Gia
User under construction
pi_84003002
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar de vraag of het Portugees is. Het is in ieder geval géén Nederlands, dus dat is al verdacht.
Wat is geen Nederlands? Waar heb je het over?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:05:20 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84003054
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Fraude plegen is een misdrijf.
geen fraude plegen is geen misdrijf, dus een ambtenaar heeft geen ene fuckt te zoeken in mijn huis
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84003091
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over 'IN Nederland'. Dat er in landen als Marokko e.d vaak gefraudeerd wordt met kinderbijslag vanuit Nederland is bekend.

Maar IN Nederland is dat echt niet te doen.
Het is heel moeilijk inderdaad, evenzo voor AOW. Maarja, die boe-roepers hier halen alles erbij het maar erger te laten lijken dan het is.
pi_84003204
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef Re het volgende:

[..]

geen fraude plegen is geen misdrijf, dus een ambtenaar heeft geen ene fuckt te zoeken in mijn huis
Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhandigen om je verdachtmaking tegen te spreken.

Man, aan een hypotheek adviseur bij je thuis geef je al meer info.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:13 #166
3542 Gia
User under construction
pi_84003365
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:06 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Het is heel moeilijk inderdaad, evenzo voor AOW. Maarja, die boe-roepers hier halen alles erbij het maar erger te laten lijken dan het is.
Met AOW frauderen is echt niet moeilijk.
Ik ken mensen, beide met een alleenstaande AOW (man gescheiden, vrouw weduwe), die naast elkaar wonen in een goedkope seniorenbungalow en die altijd samen eten en samen slapen. Soms bij hem, soms bij haar, dus de energie en waterrekening verraadt niks. En dit is toch echt fraude.

Zo zijn er ook mensen die gewoon samen gaan wonen en hun eigen woning onderverhuren.
Dat is makkelijker op te sporen, natuurlijk, omdat die bewoner toch ook weer ergens ingeschreven moet zijn en dat kan dan niet op dat adres.

Dus, makkelijk is het niet en het wordt ook steeds moeilijker gemaakt, maar het is nog steeds wel degelijk mogelijk.
pi_84003376
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Fraude plegen is een misdrijf.
Nou moet je eens ophouden je nog dommer voor te doen dan je bent, fraude is het criterium niet in deze wet. Ook zonder verdenking van fraude mag een ambtenaar rond komen neuzen.
quote:
Wat een idiote aannames weer. Zaken enorm uit verband trekken om maar gelijk te willen hebben. Foei.
Nee, dat zijn de droge feiten.
quote:
Klopt helemaal. Maar nu draaf jij enorm erin door dat je aanneemt dat elke ambtenaar zomaar menschjes gaat pesten voor de lol en zijn taak volledig negeert.
De wet legt ze geen strobreed in de weg, dan hoeven er maar een paar tussen te zitten.
quote:
Je kijkt te veel WW2 films. Doe eens normaal.
Waarom denk je dat de politie nu niet zomaar even rond komt neuzen in je huis en in WOII wel? Omdat het niet mocht, tot aan deze wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:53 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84003418
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:08 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhnadigen om je verdachtname tegen te spreken.

Man, aan een hypotheek adviseur bij je thuis geef je al meer info.
uhmmm dat jij daar geen problemen mee hebt betekent niet dat ik daar dan ook maar geen problemen mee zou moeten hebben, het gemak waarmee je je basisrechten overboord gooit vind ik persoonlijk gewoon naief.

Maar aangezien het EPD ook al niet door de eerste kamer kwam zie ik dit voorstel iig sneuvelen aldaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:12:24 #169
3542 Gia
User under construction
pi_84003449
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:08 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhandigen om je verdachtmaking tegen te spreken.

Man, aan een hypotheek adviseur bij je thuis geef je al meer info.
Koffie zetten moet niet, maar mag wel. Komt wel vriendelijk over, eigenlijk.
pi_84003843
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou moet je eens ophouden je nog dommer voor te doen dan je bent, fraude is het criterium niet in deze wet. Ook zonder verdenking van fraude mag een ambtenaar rond komen neuzen.
Ik doe me niet dom voor, ik ben heel slim juist.
Wat je hier zegt klopt maar een ambtenaar zal zijn tijd niet verdoen met lukraak belletje trekken. Dat zijn pure verzinsels van je. Ga eens nadenken.
quote:
Nee, dat zijn de droge feiten.
[..]

De wet legt ze geen strobreed in de weg, dan hoeven er maar een paar tussen te zitten.
Jah, rotte appels heb je overal. Live with it.
Al schat ik de kans erg klein aangezien daar ook consequenties aan zitten voor die ambtenaar.
quote:
Waarom denk je dat de politie nu niet zomaar even rond komt neuzen in je huis en in WOII wel? Omdat het niet mocht, tot aan deze wet.
Zeg Willem, dat mogen ze wel bij verdachten. Als je niet open doet breken ze je deur in.
pi_84003913
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmm dat jij daar geen problemen mee hebt betekent niet dat ik daar dan ook maar geen problemen mee zou moeten hebben, het gemak waarmee je je basisrechten overboord gooit vind ik persoonlijk gewoon naief.

Maar aangezien het EPD ook al niet door de eerste kamer kwam zie ik dit voorstel iig sneuvelen aldaar
Allemaal leuk en aardig maar een gemiddelde adviseur van verzekering of bank b.v. geef je nog meer inzicht in je privacy.
Het is gewoon schreeuwen om het schreeuwen. Het slaat kant nog wal.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:19:39 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84003932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

LOL. Deze maatregel helpt juist bij opsporing.
Het is nogal een domper iemand te verdenken en dat die persoon de wet achter heeft staan als die de deur in de neus van de controleur gooit. Nu kan dat niet meer. Winst.
Ik geef het op.
pi_84003933
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84004111
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Koffie zetten moet niet, maar mag wel. Komt wel vriendelijk over, eigenlijk.
Vooral bij ambtenaren. Als je normaal doet doen zij ook normaal.

Ik heb het gehad met een belastinginspecteur. Die liep al naar binnen terwijl die zich voorstelde. Ik scheen 3 jaren geen inkomsten aan gegeven te hebben. Was niet zo, en het duurde een jaar voor ze dit door hadden, maar die inspecteur was de vriendelijkheid zelve aangezien ik er helemaal niet moeilijk om deed.

Sommige mensen willen ook gewoon wat te schoppen hebben omdat ze weten dat ze een basis van gelijk hebben. Eigenlijk is het veelal hun eigen frustratie en bitterheid wat het werkelijk probleem is.
pi_84004192
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Juist, dat bedoel ik.
En die verklaring ondertekenen hoeft niet. Het is gewoon een consequentie van de paycheck. En dan zijn we weer waar we wezen moeten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:26:09 #176
3542 Gia
User under construction
pi_84004277
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Inderdaad. Gewoon bij aanvraag van een uitkering een formulier ondertekenen waarin je akkoord gaat met een eventueel huisbezoek. Dan weet je wat je te wachten KAN staan.
pi_84004348
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Gewoon bij aanvraag van een uitkering een formulier ondertekenen waarin je akkoord gaat met een eventueel huisbezoek. Dan weet je wat je te wachten KAN staan.
Gewoon regel van maken. Al dat extra papierwerk word niemand wijzer van.
pi_84004367
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:49 schreef Poekieman het volgende:
Lijkt me een prima plan. Steunfraude moet keihard aangepakt worden, want het tast de solidariteit binnen de samenleving aan. En het is ook nog een goede incentive voor klaplopers om eindelijk eens een positieve bijdrage aan de samenleving te leveren, m.a.w. te gaan werken en belasting te gaan betalen.
Ja welja, direct aftappen die zooi, internet-activiteiten opvragen, daarna gewoon inbreken en bij iemand in huis, microfoons plaatsen en de boel overhoop spitten, niks bijzonders. Privacy? Ach zeur toch niet.

Btw; ik was na 5 maanden alweer gaan werken op eigen initiatief. Ik loop alleen nog steeds met overdreven vermoeidheid. Voorheen sportte ik 5 dagen per week, 1,5 - 2 uur per dag.
Op dit moment mag ik blij zijn dat ik 2 keer per week kan trainen en gewoon te werk kan de volgende dag.
pi_84004451
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Dus mocht je ziek, arbeidsongeschikt of oud worden heb je maar je grondrecht op privacy op te geven, al heb je daar tig jaar volksverzekeringen voor betaald, als je hecht aan je privacy verrek je maar?
pleased to meet you
pi_84004458
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:27 schreef romski het volgende:

[..]

Ja welja, direct aftappen die zooi, internet-activiteiten opvragen, daarna gewoon inbreken en bij iemand in huis, microfoons plaatsen en de boel overhoop spitten, niks bijzonders. Privacy? Ach zeur toch niet.
Je zeurt.
pi_84004537
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus mocht je ziek, arbeidsongeschikt of oud worden heb je maar je grondrecht op privacy op te geven, al heb je daar tig jaar volksverzekeringen voor betaald, als je hecht aan je privacy verrek je maar?
Yup.
Dat hele privacy gevoel is sterk overdreven. Zelfs een verzorger van zon erg zieke in deze schend nog meer privacy dan zon ambtenaar. Denk eens na.
pi_84004739
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je zeurt.
en jij hebt een vertrouwen in het ambtelijk apparaat dat aandoenlijk zou zijn als het niet zo gevaarlijk was.
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:35:28 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84004797
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:34 schreef moussie het volgende:

[..]

en jij hebt een vertrouwen in het ambtelijk apparaat dat aandoenlijk zou zijn als het niet zo gevaarlijk was.
Yup. Ik ben inderdaad niet zoals jij die overal en altijd maar tegen de gevestigde orde moet schoppen om maar wat te schoppen te hebben.
pi_84004856
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoeveel dan?
Errug veel tot schrikbarend veel.
quote:
Bron?
pi_84004861
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:31 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Yup.
Dat hele privacy gevoel is sterk overdreven. Zelfs een verzorger van zon erg zieke in deze schend nog meer privacy dan zon ambtenaar. Denk eens na.
Volg je eigen advies eens op en denk wat verder door .. jij gaat uit van de goedwillendheid van het ambtelijke apparaat, ik ga ervan uit wat een minder welwillend ambtelijk apparaat hier mee kan, en dat is heel wat. Dat mooie register van de Joden destijds leek ook zo'n goed idee .. tot er een kwaadwillende mee aan de haal ging
pleased to meet you
pi_84004969
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:18 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik doe me niet dom voor, ik ben heel slim juist.
Of je bent slim en je doet je dom voor, of je bent zo dom dat je denkt dat je slim bent. Andere mogelijkheden laten je posts niet toe.
quote:
Wat je hier zegt klopt maar een ambtenaar zal zijn tijd niet verdoen met lukraak belletje trekken. Dat zijn pure verzinsels van je. Ga eens nadenken.
Als je ruime bevoegdheden geeft zonder criteria voor toepassing dan zullen die misbruikt worden. Als je op het persoonlijk fatsoen van ambtenaren en instanties moet vertrouwen dan gaat het mis. Dat wijst het verleden altijd uit.
quote:
Jah, rotte appels heb je overal. Live with it.
Deal with it, die geef je dus zo min mogelijk ruimte om rot te zijn.
quote:
Al schat ik de kans erg klein aangezien daar ook consequenties aan zitten voor die ambtenaar.
Waarom? Wettelijk zal het geen misbruik zijn, het is namelijk gewoon een controlebevoegdheid en als je controleert is het dus geen misbruik. Deze wet is zo ruim en algemeen dat er op basis van die wet geen onderscheid is te maken tussen gebruik en misbruik. Of het misbruik is of niet zit hem alleen in de motieven van de ambtenaar, en daar komt niemand achter.
quote:
Zeg Willem, dat mogen ze wel bij verdachten. Als je niet open doet breken ze je deur in.
Bij verdachten wel ja, wanneer dringt dat verschil door tot jouw hersentjes? En er zijn nog meer voorwaarden. Nu moet je elke agent met een door de rechter getekend bevel tot binnentreding toelaten. Straks elke ambtenaar die om wat voor reden dan ook bij je binnen wil kijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:38:58 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84004973
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:29 schreef Wijze_appel het volgende:

Het werkt heel eenvoudig. Je krijgt geld cadeau ten behoeve van een noodzaak. Als dat geld wordt misbruikt voor doeleinden buiten die noodzaak hebt die persoon het eigenlijk niet nodig.
Nu is controleren op basis van ingevulde papieren erg moeilijk. Dus dan maar in persoon en onverwacht.
Wie ben jij om te bepalen aan wat voor dingen mensen hun geld uitgeven? Moet ik de kinderbijslag nu verplicht aan de kinderen spenderen of mag ik het ook bij de mc Donalds uitgeven?
pi_84005011
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Volg je eigen advies eens op en denk wat verder door .. jij gaat uit van de goedwillendheid van het ambtelijke apparaat, ik ga ervan uit wat een minder welwillend ambtelijk apparaat hier mee kan, en dat is heel wat. Dat mooie register van de Joden destijds leek ook zo'n goed idee .. tot er een kwaadwillende mee aan de haal ging
Klopt. Dat liep goed mis.
En jij denkt dat dat weer gebeurd? Dan mogen we wel alle registraties afschaffen: kentekens, paspoorten, politie verbalen, drinkwater beleid, baby registratie, ziekenhuis opnames... moet ik door gaan?
Zoek toch niet achter elke kast een spook. Leef gewoon, het valt best mee.
pi_84005052
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen aan wat voor dingen mensen hun geld uitgeven? Moet ik de kinderbijslag nu verplicht aan de kinderen spenderen of mag ik het ook bij de mc Donalds uitgeven?
Je mag er een hamburger van kopen van me.
En lees eens wat door voor je domme voorbeelden aanhaalt. Of doe je het erom?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:45:14 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84005323
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, verdacht. Niet zaken omdraaien.
en voor je verdacht bent, ben je al op kantoor door een trechtertje gegaan.

Zie? Het valt allemaal reuze mee.
Je leest slecht, want dat kon al.
pi_84005334
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of je bent slim en je doet je dom voor, of je bent zo dom dat je denkt dat je slim bent. Andere mogelijkheden laten je posts niet toe.
...of je leesvermogen is zeer beperkt.
quote:
Als je ruime bevoegdheden geeft zonder criteria voor toepassing dan zullen die misbruikt worden. Als je op het persoonlijk fatsoen van ambtenaren en instanties moet vertrouwen dan gaat het mis. Dat wijst het verleden altijd uit.
Ja, altijd. Daarom werkt ook geen enkele bevoegdheid in Nederland.
Zo, en nu wakker worden voor je jezelf helemaal verliest in je onzin.
quote:
Deal with it, die geef je dus zo min mogelijk ruimte om rot te zijn.
Ah, dus 1 rotte appel is reden voor jou aan de noodrem te trekken.
Waarom zie ik dat jou niet doen in de PVV discussies waar PVV aanhangers aan de noodrem trekken met nog veel meer rotte appels? Daar bagatelliseer je erop los om die moslims goed te praten.
Nu val je toch een beetje door de mand hoor.
quote:
Waarom? Wettelijk zal het geen misbruik zijn, het is namelijk gewoon een controlebevoegdheid en als je controleert is het dus geen misbruik. Deze wet is zo ruim en algemeen dat er op basis van die wet geen onderscheid is te maken tussen gebruik en misbruik. Of het misbruik is of niet zit hem alleen in de motieven van de ambtenaar, en daar komt niemand achter.
Je herhaalt dezelfde flauwekul.
quote:
Bij verdachten wel ja, wanneer dringt dat verschil door tot jouw hersentjes? En er zijn nog meer voorwaarden. Nu moet je elke agent met een door de rechter getekend bevel tot binnentreding toelaten. Straks elke ambtenaar die om wat voor reden dan ook bij je binnen wil kijken.
In theorie wel inderdaad. De praktijk zal heel anders zijn. Voor die flauwekul hebben die ambtenaren geen tijd.
Dat weet jij ook wel maar je wens om te schreeuwen is groter dan je denkvermogen.
pi_84005378
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je leest slecht, want dat kon al.
Nee, kon niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:50:16 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84005793
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die cijfers komen uit de put van vrouw Holle dus... ergo, je loopt sprookjes te verkondigen.
Dat is de put van CPB. Ken je putten zou ik zeggen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:54:47 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84005865
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:40 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je mag er een hamburger van kopen van me.
En lees eens wat door voor je domme voorbeelden aanhaalt. Of doe je het erom?
Je hebt echt geen idee wat je zelf schrijft schat ik zo in.
pi_84005956
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
pi_84005986
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee wat je zelf schrijft schat ik zo in.
Kun je nog zaken onderbouwen of zelfs discussiëren of ben je alleen van de oneliners en beledigingen?
pi_84006137
Ho ho ho, even wachten.

Mensen gaan een beetje snel voorbij aan het feit dat het helemaal geen geld is van de 'staat'. Het is geld van het volk. Als werkende betaal je je jaarlijks krom aan premies (WW etc.) dus je hebt gewoon recht op een uitkering als je bijvoorbeeld tijdelijk geen baan hebt kunnen vinden.

Waar betaal je anders jarenlang die WW premie voor?

Dan moeten ze die hele sector maar gaan privatiseren en alleen degenen die premie betalen een uitkering verstrekken. Een soort verzekering zeg maar.

Maar op dit moment betaal ik me scheel aan allerlei premies. Van mijn bruto salaris wordt bijna de helft afgetrokken.

Voor die paar fraudeurs iedereen als verdachte beschouwen en huisbezoeken afleggen is niet alleen contraproductief (kosten/baten) maar het begint bijna te lijken op een TBS strafsysteem o.i.d. Wat is de volgende stap als dit niet blijkt te werken (ook bij huisbezoeken kan er nog steeds worden gefraudeerd) en er nog steeds door bepaalde individuen wordt gefraudeerd? Een camera op je huis? 24 u per dag? De politie mag niet eens zomaar je huis binnen zonder een goede reden en de daarbij horende toestemming van de Officier van Justitie. En dan hebben we het over criminelen.

edit: typo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:02:08 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84006234
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:56 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Kun je nog zaken onderbouwen of zelfs discussiëren of ben je alleen van de oneliners en beledigingen?
Heb je de vorige twee delen ook doorgelezen??? Iedereen is het erover eens dat fraudeurs aangepakt dienen te worden. Alleen ben je met dit wetsvoorstel per definitie een fraudeur als je die lui niet binnen wil laten. En daar heb ik (en gelukkig meerderen) moeite mee.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:03:39 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84006316
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:53 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat is de put van CPB. Ken je putten zou ik zeggen.
Kom maar op met de cijfers dan. Want als het daar bekend is hoeft dit wetsvoorstel er niet doorheen gedrukt te worden.
pi_84006409
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je de vorige twee delen ook doorgelezen??? Iedereen is het erover eens dat fraudeurs aangepakt dienen te worden. Alleen ben je met dit wetsvoorstel per definitie een fraudeur als je die lui niet binnen wil laten. En daar heb ik (en gelukkig meerderen) moeite mee.
Duidelijk. Ik dus niet. Dacht dat dat wel duidelijk was.
En als het al klaar voor je was, vanwaar die moeite op mijn reacties die flauwe opmerkingen te geven?
pi_84006617
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:45 schreef Wijze_appel het volgende:

Ah, dus 1 rotte appel is reden voor jou aan de noodrem te trekken.
Nee, het gewoon een kwestie van de regels zo maken dat je rot tegengaat ipv stimuleert.
quote:
Waarom zie ik dat jou niet doen in de PVV discussies waar PVV aanhangers aan de noodrem trekken met nog veel meer rotte appels? Daar bagatelliseer je erop los om die moslims goed te praten.
Nu val je toch een beetje door de mand hoor.
Ik had het kunnen weten, je snapt het niet, en alles wat je niet snapt is verkeerd, en je bent niet in staat om je te concentreren op het onderwerp wat aan de orde is. Maar wel een grote bek, typisch de zwakzinnige PVV-er.
quote:
In theorie wel inderdaad. De praktijk zal heel anders zijn. Voor die flauwekul hebben die ambtenaren geen tijd.
Ik hoor wel eens dat ze tijd over hebben. Ze kunnen toch niet iedereen controleren maar ze mogen wel iedereen controleren, terwijl ze toch op controle gestuurd worden. Dan gaan ze dus zelf criteria aanleggen om te bepalen in wiens huis ze gaan neuzen. Dan kun je alleen maar hopen dat ze allemaal een goed karakter hebben.

Maar ik hou ermee op, je bent gewoon te dom om te discussieren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Weltschmerz op 13-07-2010 17:19:56 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:14:57 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84006856
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:06 schreef Wijze_appel het volgende:

Duidelijk. Ik dus niet. Dacht dat dat wel duidelijk was.
En als het al klaar voor je was, vanwaar die moeite op mijn reacties die flauwe opmerkingen te geven?
Omdat jij je, net als velen, blind staart op Tokkies die in een dikke BMW rijden met hun bijstandsuitkering. En je kijkt niet naar de gevolgen voor zo'n beetje iedere staatsburger, dit is gewoon het hele rechtsbeginsel omkeren.

Dat jij het niet zo'n probleem vindt om Jan en alleman maar binnen te laten moet je zelf weten. Maar ik bepaal zelf wel wie er in huis komt en wie niet.
pi_84008342
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:45 schreef Wijze_appel het volgende:
In theorie wel inderdaad. De praktijk zal heel anders zijn. Voor die flauwekul hebben die ambtenaren geen tijd.
ooh ja? Hoe kom je aan die wijsheid? En je kan in de toekomst kijken?
pleased to meet you
pi_84008442
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat jij je, net als velen, blind staart op Tokkies die in een dikke BMW rijden met hun bijstandsuitkering.
Foute aanname.
quote:
En je kijkt niet naar de gevolgen voor zo'n beetje iedere staatsburger
Sterk overdreven.
quote:
dit is gewoon het hele rechtsbeginsel omkeren.
Onzin.
quote:
Dat jij het niet zo'n probleem vindt om Jan en alleman maar binnen te laten moet je zelf weten. Maar ik bepaal zelf wel wie er in huis komt en wie niet.
Leuk die eigen keuze, wat ook niets zegt of die keuze wel juist is aangezien je dan nog in je heilige privacy aangetast kunt worden, maar het gaat hier om verdachten van fraude. Ik vind het gerechtvaardigd. Wat jij vind, vind jij. Das het mooie aan democratie.
pi_84008494
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:44 schreef moussie het volgende:

[..]

ooh ja? Hoe kom je aan die wijsheid? En je kan in de toekomst kijken?
Ervaring. Er zijn meer instanties die macht zouden kunnen misbruiken en dat maar heel mondjesmaat voorkomt. Helaas ben je niet bereid die andere kant te bekijken vanuit je bril met vooroordelen.
pi_84008548
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:00 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ho ho ho, even wachten.

Mensen gaan een beetje snel voorbij aan het feit dat het helemaal geen geld is van de 'staat'. Het is geld van het volk. Als werkende betaal je je jaarlijks krom aan premies (WW etc.) dus je hebt gewoon recht op een uitkering als je bijvoorbeeld tijdelijk geen baan hebt kunnen vinden.

Waar betaal je anders jarenlang die WW premie voor?

Dan moeten ze die hele sector maar gaan privatiseren en alleen degenen die premie betalen een uitkering verstrekken. Een soort verzekering zeg maar.

Maar op dit moment betaal ik me scheel aan allerlei premies. Van mijn bruto salaris wordt bijna de helft afgetrokken.

Voor die paar fraudeurs iedereen als verdachte beschouwen en huisbezoeken afleggen is niet alleen contraproductief (kosten/baten) maar het begint bijna te lijken op een TBS strafsysteem o.i.d. Wat is de volgende stap als dit niet blijkt te werken (ook bij huisbezoeken kan er nog steeds worden gefraudeerd) en er nog steeds door bepaalde individuen wordt gefraudeerd? Een camera op je huis? 24 u per dag? De politie mag niet eens zomaar je huis binnen zonder een goede reden en de daarbij horende toestemming van de Officier van Justitie. En dan hebben we het over criminelen.

edit: typo
Volgens mij is het niet de bedoeling om WW'ers te controleren.
Laat ze eens beginnen met de bijstand en de WAO daar zitten de meeste fraudeurs als ik zo eens om me heen kijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84008645
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:47 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Foute aanname.
[..]

Sterk overdreven.
[..]

Onzin.
[..]

Leuk die eigen keuze, wat ook niets zegt of die keuze wel juist is aangezien je dan nog in je heilige privacy aangetast kunt worden, maar het gaat hier om verdachten van fraude. Ik vind het gerechtvaardigd. Wat jij vind, vind jij. Das het mooie aan democratie.
aah, je bent dus gewoon verdacht vanaf het moment dat je een of andere uitkering ontvangt, van kinderbijslag tot WAO .. schuldig totdat jij het tegendeel hebt kunnen bewijzen. Dat dat het einde van de rechtsstaat is zoals wij die kennen merk je blijkbaar niet op ..
pleased to meet you
pi_84008740
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet de bedoeling om WW'ers te controleren.
Laat ze eens beginnen met de bijstand en de WAO daar zitten de meeste fraudeurs als ik zo eens om me heen kijk.
Het gaat om iedereen die een uitkering ontvangt van SVB, UVW of gemeente .. dat is nou juist het punt.
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:02:43 #211
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84009033
Was te verwachten natuurlijk...
pi_84009147
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, je bent dus gewoon verdacht vanaf het moment dat je een of andere uitkering ontvangt, van kinderbijslag tot WAO ..
schuldig totdat jij het tegendeel hebt kunnen bewijzen. Dat dat het einde van de rechtsstaat is zoals wij die kennen merk je blijkbaar niet op ..
Moussie, houd eens op met alles enorm uit zijn verband te trekken. Zuurpruim.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:12:15 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84009379
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:47 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Foute aanname.
Jij begint steeds over uitvreters en fraudeurs.
quote:
Sterk overdreven.
En waar baseer jij dat op?
quote:
Onzin.
Oh, het is nu al "schuldig totdat het tegendeel bewezen is"?
quote:
Leuk die eigen keuze, wat ook niets zegt of die keuze wel juist is aangezien je dan nog in je heilige privacy aangetast kunt worden, maar het gaat hier om verdachten van fraude. Ik vind het gerechtvaardigd. Wat jij vind, vind jij. Das het mooie aan democratie.
Nogmaals, het gaat niet om VERDACHTEN.
pi_84009479
Als je door psychische en lichamelijke moeheid uitvalt, dan pleeg je gewoon een misdaad in de ogen van veel domme mensen.
Mijn bedrijfsarts waarschuwde me daar niks van aan te trekken.
pi_84010750
Hoeveel denken ze er eigenlijk mee te besparen? En waar blijft dat geld? Komt dat bovenop het salaris van meneer de directeur?
Zijn dat dan geen fraudeurs? Wie heeft de crisis eigenlijk veroorzaakt? En we gaan mensen die praktisch niks hebben bij voorbaat verdenken van het frauderen met - in vergelijking- een heel klein beetje geld?

Ik vind het prima hoor, fraude aanpakken.. Maar dan ook aan de bovenkant!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:38:20 #216
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84012695
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:05 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Moussie, houd eens op met alles enorm uit zijn verband te trekken. Zuurpruim.
Heeft wel gelijk. Tegenwoordig is iedereen al 'verdachte'. Namelijk de regels die jaren terug alleen van toepassing van op verdachte van misdrijven kunnen nu gewoon op onschuldige burgers worden toegepast (vingerafdrukken, afluisteren, naar personalia vragen op straat, toegang tot jouw woning, inzage in jouw prive gegevens zoals bankafschriften) Dus je kunt zeerzeker stellen dat je tegenwoordig bij voorbaat al verdacht bent.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:49:58 #217
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84013222
Mocht ik nog in NL wonen en er zou zo ene lompe ambtenaar bij mij naar binnen willen heeft hij toch een heel groot probleem.
Het is gewoon huisvredebreuk imho.
Dieven die ongevraagd mijn woning binnenkomen trap ik er zo hard uit dat ze sterretjes zien, zo ook die ambtenaar.
Niemand komt ongevraagd mijn woning binnen. Punt uit!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_84013775
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:05 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Moussie, houd eens op met alles enorm uit zijn verband te trekken. Zuurpruim.
Uit z'n verband trekken? Man, daar gaat het nou juist om, dat ze bij je binnen mogen komen ook al ben je niet verdacht, het simpele gegeven dat je een of andere uitkering ontvangt is dan voldoende om je je grondrecht op privacy in eigen huis te ontzeggen .. zo'n ambtenaar van UVW, SVB of gemeente heeft geen bewijs nodig, je hoeft nog niet eens verdacht te zijn, hij mag bij je naar binnen, die heeft dan zelfs meer bevoegdheden dan de politie die eerst toestemming moet hebben van een rechter voor ze je huis mogen betreden. Hij mag zo maar in je laden kijken of daar toevallig onderbroeken voor de andere sekse in liggen, in je kasten en door je vuile was snuffelen .. hij mag je behandelen alsof je een crimineel bent, elke wettelijke bescherming van je privacy komt te vervallen.

Dat gaat dus een flink stukje verder dan de belastingambtenaar die netjes zat te wachten tot jij de juiste papieren tevoorschijn hebt gehaald. Ik vermoed dat jij toch wel vreemd opgekeken zou hebben als die man niet alleen in je huis had gestaan voor jij het goed en wel doorhad, maar als die daarna doodleuk op zoek was gegaan in je kasten.
pleased to meet you
pi_84013856
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Mocht ik nog in NL wonen en er zou zo ene lompe ambtenaar bij mij naar binnen willen heeft hij toch een heel groot probleem.
Het is gewoon huisvredebreuk imho.
Dieven die ongevraagd mijn woning binnenkomen trap ik er zo hard uit dat ze sterretjes zien, zo ook die ambtenaar.
Niemand komt ongevraagd mijn woning binnen. Punt uit!
Ja ja.. Maar je mag je huis en haard niet verdedigen als iemand je woning binnendringt en/of weigert weg te gaan, dan moet je de persoon met koffie en gebak ontvangen en de politie bellen, en als ze komen, ja als, dan kun je daarna wel een keer een aanklacht indienen..
Doe je er zelf wat aan dan is dat wederrechterlijke aanranding..
Nederland ook met zijn kromme rechtspraak..

En zover hoeft die fascistenhond ambtenaar niet eens te gaan. Weiger je toegang, dan heb je wat te verbergen en heb je dus gefraudeerd. Dus strafkoring..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:06:32 #220
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84013959
Ik moest even lachen om wederrechtelijke aanranding
pi_84014019
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Uit z'n verband trekken? Man, daar gaat het nou juist om, dat ze bij je binnen mogen komen ook al ben je niet verdacht, het simpele gegeven dat je een of andere uitkering ontvangt is dan voldoende om je je grondrecht op privacy in eigen huis te ontzeggen .. zo'n ambtenaar van UVW, SVB of gemeente heeft geen bewijs nodig, je hoeft nog niet eens verdacht te zijn, hij mag bij je naar binnen, die heeft dan zelfs meer bevoegdheden dan de politie die eerst toestemming moet hebben van een rechter voor ze je huis mogen betreden. Hij mag zo maar in je laden kijken of daar toevallig onderbroeken voor de andere sekse in liggen, in je kasten en door je vuile was snuffelen .. hij mag je behandelen alsof je een crimineel bent, elke wettelijke bescherming van je privacy komt te vervallen.

Dat gaat dus een flink stukje verder dan de belastingambtenaar die netjes zat te wachten tot jij de juiste papieren tevoorschijn hebt gehaald. Ik vermoed dat jij toch wel vreemd opgekeken zou hebben als die man niet alleen in je huis had gestaan voor jij het goed en wel doorhad, maar als die daarna doodleuk op zoek was gegaan in je kasten.
Die trend is al zolang gaande.. het begon met het girogluren en omgekeerde bewijslast voor mensen met een uitkering.. En dit is het gevolg.
Zorg dat de rechtstaat niet geldt voor een kwetsbaar, klein groepje.. en je hebt geen excuus meer om iets van volgende uitzonderingen te zeggen. En zo gaan langzaam onze rechten op de schop..
pi_84014116
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:06 schreef fs180 het volgende:
Ik moest even lachen om wederrechtelijke aanranding
Waarom dan?
pi_84014821
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die trend is al zolang gaande.. het begon met het girogluren en omgekeerde bewijslast voor mensen met een uitkering.. En dit is het gevolg.
Zorg dat de rechtstaat niet geldt voor een kwetsbaar, klein groepje.. en je hebt geen excuus meer om iets van volgende uitzonderingen te zeggen. En zo gaan langzaam onze rechten op de schop..
Wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd hem te herhalen, dat blijkt maar weer.

Ik zie het al voor me, bad scenario, dit wordt aangenomen en die etnische registratie gaat ook door .. en dan komt de PVV aan de macht, kunnen die jeugdige stormtroepers aan de slag, gegevens koppelen en hoppa, we komen gewoon te pas en te onpas even controleren
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:58:08 #224
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84016410
Pvv aan de macht is nog wel het minste probleem. Rare plannen hebben ze, maar juist de andere partijen hebben ze macht en het lef allerlei facistische maatregelen erdoor te drukken
pi_84017836
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef fs180 het volgende:
Pvv aan de macht is nog wel het minste probleem. Rare plannen hebben ze, maar juist de andere partijen hebben ze macht en het lef allerlei facistische maatregelen erdoor te drukken
Tja, maar ik heb het dan ook niet over tegelijkertijd .. eerst gaan de conventionele partijen dit doordrukken, zoals ze al zo veel hebben doorgedrukt .. en let op mijn woorden, in het kader van de verbetering van de gezondheidszorg wordt ons de etnische registratie ook nog in de maag gesplitst.
En als dan over een jaartje of wat een kwaadwillende partij aan de macht komt (niet perse de PVV trouwens, alhoewel die jeugdige 'opruimploegen' weinig goeds beloven), gespreid bedje toch .. ik moet er niet aan denken wat er allemaal mogelijk is met al die gegevens die wij al opslaan en nog op willen slaan, combineer dat met een wetgeving waarbij je bij vrijwel iedereen zomaar het huis mag betreden .. nee, daar wordt ik absoluut niet vrolijk van.
pleased to meet you
pi_84018336
lees even de algemene wet op binnentreden door!

http://lexius.nl/algemene-wet-op-het-binnentreden/paragraaf2

Dan hebben jullie de antwoorden overigens in het Wetboek van Strafvordering staat ook iets over binnentreden.
pi_84018382
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Gewoon bij aanvraag van een uitkering een formulier ondertekenen waarin je akkoord gaat met een eventueel huisbezoek. Dan weet je wat je te wachten KAN staan.
Nee hoor! de wet zal dat nooit toestaan!!
pi_84018458
trouwens de fraude met uitkeringen valt in het niet met BV-fraude.

Echter het is makkelijk scoren over de rug van een paar simpele zielen!

http://www.zibb.nl/102344(...)r-btw-carrousels.htm

Dus de vraag is? Wie zou zijn baas aangeven? De buurman aangeven is natuurlijk makkelijker. Maar van je baas ben je afhankelijk...

Ohja vergeet niet de plof B.V.'s
pi_84021518
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:59 schreef Synthesist het volgende:

[..]

1984 eeuwige oneliner

frauderen op grote schaal heeft hier voor gezorgd
klopt maar dan nog kan je middelen inzetten om echt de foute types eruit te halen blijf je nog keurig binnen de wet. Dit is gewoon onrechtvaardig om weer alles en iedereen over 1 kam te scheren en dan af te doen met die welbekende dooddoener als je niks te verbergen hebt dan laat je die persoon gewoon binnen.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84023605
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:37 schreef BeffJeck het volgende:
trouwens de fraude met uitkeringen valt in het niet met BV-fraude.

Echter het is makkelijk scoren over de rug van een paar simpele zielen!

http://www.zibb.nl/102344(...)r-btw-carrousels.htm

Dus de vraag is? Wie zou zijn baas aangeven? De buurman aangeven is natuurlijk makkelijker. Maar van je baas ben je afhankelijk...

Ohja vergeet niet de plof B.V.'s
De ministers die zichzelf 30% salarisverhoging hebben gegeven willen die niet inleveren omdat ze niet aan symboolpolitiek doen..
Mijn god, het is hier al net zo corrupt als in Italie..
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:17:40 #231
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84024261
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat jij je, net als velen, blind staart op Tokkies die in een dikke BMW rijden met hun bijstandsuitkering. En je kijkt niet naar de gevolgen voor zo'n beetje iedere staatsburger, dit is gewoon het hele rechtsbeginsel omkeren.

Dat jij het niet zo'n probleem vindt om Jan en alleman maar binnen te laten moet je zelf weten. Maar ik bepaal zelf wel wie er in huis komt en wie niet.
Hulde voor deze post .
Ik kan er met mij hoofd niet bij dat sommige figuren dat niet inzien. Kijk gewoon eens iets verder dan je neus lang is, denk even 2x na voordat je bepaalde rechten inlevert.

Rechten die je zonder pardoes "weggeeft" aan de overheid krijg je nooit meer terug. Een overheid zal nooit regelgeving afschaffen als ze daardoor zelf minder invloed op de burgerij. De kans is echter groot dat de regelgeving uitgebreid word zodat men nog meer invloed / macht krijgt .Je geeft ze een vinger....
pi_84025275
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hulde voor deze post .
Ik kan er met mij hoofd niet bij dat sommige figuren dat niet inzien. Kijk gewoon eens iets verder dan je neus lang is, denk even 2x na voordat je bepaalde rechten inlevert.

Rechten die je zonder pardoes "weggeeft" aan de overheid krijg je nooit meer terug. Een overheid zal nooit regelgeving afschaffen als ze daardoor zelf minder invloed op de burgerij. De kans is echter groot dat de regelgeving uitgebreid word zodat men nog meer invloed / macht krijgt .Je geeft ze een vinger....
Alsof de tokkies niet gepakt kunnen worden als ze ver boven hun stand leven... Hele redenatie van de wet klopt al van geen meter. En je hebt gelijk met het vingertje.
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:48:06 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_84030448
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:19 schreef romski het volgende:
Bij mij gaan ze steeds naar binnen als ik niet thuis ben. Ik weet dat omdat ze expres sporen achterlaten. De reden? Ik had een lijstje medicijnen die ik kon bestellen via internet bij een vent. Hij had er ook eentje gestuurd voor als je onder een bepaald bedrag bestelde, daar stond boven: 'reseller'.
Maarja, ik werk bij defensie en omdat ik al 6 jaar overspannen ben en in juni 2009 een burnout kreeg, zijn ze toen begin juli mijn telefoon gaan aftappen en mijn internet activiteiten gaan uitpluizen.
Die medicijnlijsten hebben ze gezien, dus een 'gegronde reden' om mijn deur open te breken. In september 2009 was zelfs mijn bloed gestolen wat ik had laten afnemen voor controle op suikerziekte (niet dat er iets bijzonders in zat ofzo).
Nu word nog steeds mijn telefoon afgeluisterd, zelfs gesprekken in een straal van 5 meter kunnen ze volgen of opnemen
De reden? Ik heb in zwakke momenten een paar keer drugs gebruikt nadat ik te vroeg antidepressiva had afgebouwd. Ja ik weet het, slecht, ik vervloekte die zooi zelf ook altijd. Alleen toen ik helemaal in de put zat en niks me meer wat kon schelen ben ik over mijn eigen grenzen gegaan.

Wat moet ik wel niet voor een misdadiger zijn dan???

Deur ontwricht, grendels onklaar gemaakt, korte breekschroefjes aangetroffen, vrienden hoorden piepjes als ze me belden of een fax, live-spy-software in het systeem van mijn laptop.. Steeds knoopjes in mijn telefoon-opladers achterlaten, administratie doorelkaar gegooid, groene snot op de tegels van mijn keuken gesmeerd, rooie kleurstof op mijn wc-borstel aangetroffen...

Beetje overdreven en door die grappen loop ik alleen maar langer bij de psych en ben een stuk wantrouwender en gevaarlijker naar mensen. Bedreigingingen neem ik nu veel serieuzer. Depressie wordt er ook niet bepaald minder om.

Ik wil mijn recht, mijn recht op privacy (ik voel me nu gehinderd om een meisje mee naar huis te nemen bijv.)
De comunnisten en de gestapo zouden er jaloers op zijn wat er in dit nederland allemaal toegestaan word.
Doe eens een webcam met motion detection in je woning die live video beelden op internet gooit
  woensdag 14 juli 2010 @ 02:57:44 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_84030499
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt die spullen verklaren en uit je energie- en waterverbruik zal blijken hoeveel personen er ongeveer wonen. Daar wordt namelijk ook altijd naar gekeken. Die kunnen ze gewoon opvragen bij de desbetreffende bedrijven.

Andersom komt het dus ook voor. Staan ze bijvoorbeeld te posten op verdenking van samenwonen bij het huis van een meisje dat een uitkering heeft en blijkt het energie en waterverbruik nihil te zijn. Oftewel, die verblijft daar niet en waarschijnlijk wel bij de vriend. Is het alsnog fraude, maar weten ze dat ze bij het verkeerde huis posten.
Ik zie de logica niet helemaal voor dat meisje uit je voorbeeld. Ze huurt dus een woning maar verblijft bij haar vriend waardoor energie en water verbruik nihil is.

Aangezien ze een uitkering geniet heeft ze niet veel geld, wat is de logica dat ze dan huur blijft betalen en diverse vaste gemeente, water en energie belastingen voor een woning waar ze niet gebruik van maakt?

Of was dit gewoon een niet goed doordacht fictief voorbeeld?
pi_84031175
Als ik het goed begrijp komt het er dus eigenlijk op neer dat burgers die leven op kosten van de Nederlandse staat, dit geld niet 'zomaar' meer kunnen ontvangen, maar serieus iets moeten inleveren om gemeenschapsgeld te kunnen blijven ontvangen.

Ben benieuwd naar de invulling van die wet.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:18:15 #236
3542 Gia
User under construction
pi_84036297
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik zie de logica niet helemaal voor dat meisje uit je voorbeeld. Ze huurt dus een woning maar verblijft bij haar vriend waardoor energie en water verbruik nihil is.

Aangezien ze een uitkering geniet heeft ze niet veel geld, wat is de logica dat ze dan huur blijft betalen en diverse vaste gemeente, water en energie belastingen voor een woning waar ze niet gebruik van maakt?

Of was dit gewoon een niet goed doordacht fictief voorbeeld?
Als ze officieel samenwoont, krijgt ze die uitkering niet?

Dat is meestal de reden als mensen stiekem samenwonen, maar wel ieder een eigen woonadres hebben.
pi_84043644
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 07:16 schreef dylany het volgende:
Als ik het goed begrijp komt het er dus eigenlijk op neer dat burgers die leven op kosten van de Nederlandse staat, dit geld niet 'zomaar' meer kunnen ontvangen, maar serieus iets moeten inleveren om gemeenschapsgeld te kunnen blijven ontvangen.

Ben benieuwd naar de invulling van die wet.
Nee dat begrijp je verkeerd. Zo wordt het wel verkocht, maar dit gaat veel en veel verder. Dit komt erop neer dat controle-ambtenaren bij iedereen die een betaling ontvangt van gemeente, UVW of SVB onaangekondigd binnen mogen vallen en dat je ze binnen moet laten, op straffe van .. Dit komt erop neer dat jij als onschuldige minder wettelijke bescherming geniet dan een crimineel, omdat je kinderbijslag ontvangt of in de WW zit
pleased to meet you
pi_84044075
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee dat begrijp je verkeerd. Zo wordt het wel verkocht, maar dit gaat veel en veel verder. Dit komt erop neer dat controle-ambtenaren bij iedereen die een betaling ontvangt van gemeente, UVW of SVB onaangekondigd binnen mogen vallen en dat je ze binnen moet laten, op straffe van .. Dit komt erop neer dat jij als onschuldige minder wettelijke bescherming geniet dan een crimineel, omdat je kinderbijslag ontvangt of in de WW zit
Zo wordt het ook al verkocht. Het gaat dus helemaal niet "veel, veel verder" zoals je aandikt.
pi_84045356
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 02:48 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Doe eens een webcam met motion detection in je woning die live video beelden op internet gooit
Werkt niet, want ze zien alles wat ik via internet doe. Ook wat ik bestel. Ook kunnen ze alles verstoren als ze weten dat je iets in huis hebt. Een tijdje terug ging ik een infrarood-alarm kopen bij de Praxis. Op aanraden van een collega en mijn pa.
Maarja, natuurlijk hebben ze die gesprekken gehoord. Toen ik bij mijn werk wegreed had ik de batterij van mijn telefoon eruit gehaald. Dus geen gps-tracking voor ze.
Aangekomen bij de Praxis heb ik best lang staan kijken tussen andere spullen en bij duurdere alarm systemen. Wat me opviel was dat er steeds even wat personen langs het gangpad liepen, bleven kijken naar mij en weer door liepen.
Volgens mij waren het er 2 of 3 die zich verdacht gedroegen.

En dan nog, waarom zou ik een hoop geld investeren om erachter te komen wie er in mijn huis loopt, de kans lopen dat ze het signaal verstoren, terwijl ik toch al steeds door andere manieren erachter ben gekomen.

Ik wil wel een hond, dan ook gewoon omdat ik dat zelf leuk vind. Maar het is wel het beste alarm.
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:37:51 #240
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_84045963
ikzou me serieus zorgen maken, romski.
Mu!
pi_84046569
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:37 schreef SingleCoil het volgende:
ikzou me serieus zorgen maken, romski.
Heb ik al genoeg gedaan, genoeg afgevraagd waarom. Maar ben niet bang ofzo, voor niemand, want als het erop aankomt kan ik me goed verdedigen. Iemand s'nachts in mijn huis voel ik aan als doodsbedreiging.

Zorgen maken heeft me al teveel energie gekost. Ik moet zelf herstellen zodat ik weer voor 100% kan werken. Daarom probeer ik het zoveel mogelijk naast me neer te leggen. Ik heb toch niks te verbergen.


Het gaat er in deze wereld niet om hoe hard je terug vecht, maar juist om hoeveel je kan incasseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door romski op 14-07-2010 15:01:03 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:04:41 #242
3542 Gia
User under construction
pi_84047183
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:37 schreef SingleCoil het volgende:
ikzou me serieus zorgen maken, romski.
Ik ook als ik hem was, voor mijn geestelijk welzijn. Klinkt mij als een gevalletje paranoïa.
pi_84048384
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zo wordt het ook al verkocht. Het gaat dus helemaal niet "veel, veel verder" zoals je aandikt.
Tuurlijk joh, blijf maar volhouden dat het heel normaal is om mensen toegang tot je huis te moeten verlenen terwijl je nergens van verdacht wordt, dat het normaal is dat iemand die kinderbijslag ontvangt minder rechten heeft dan een crimineel .. jij had het dus ook heel normaal gevonden als die belastingambtenaar zomaar in je kasten was gaan snuffelen neem ik aan?
pleased to meet you
pi_84052065
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, blijf maar volhouden dat het heel normaal is om mensen toegang tot je huis te moeten verlenen terwijl je nergens van verdacht wordt, dat het normaal is dat iemand die kinderbijslag ontvangt minder rechten heeft dan een crimineel .. jij had het dus ook heel normaal gevonden als die belastingambtenaar zomaar in je kasten was gaan snuffelen neem ik aan?
Waar heb je het nu weer over? Ik zeg dat het zo nu ook al verkocht wordt waarvan jij nog beweerde dat het veel, heel veel erger is. Als je nou eens uitlegt wat die "heel, erg veel erger" nu inhoud buiten datgene wat al bekend is omtrent deze nieuwe wet maak je tenminste een punt en je woorden waar. Weer terug gaan naar je standaard afschiet riedeltje is zo, uhm, vermoeiend.
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:27:57 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84053691
Is dit trouwens ook op tv geweest in het nieuws?
pi_84053773
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit komt erop neer dat jij als onschuldige minder wettelijke bescherming geniet dan een crimineel, omdat je kinderbijslag ontvangt of in de WW zit
O ik heb iets anders begrepen.

http://docs.minszw.nl/pdf/34/2009/34_2009_3_12945.pdf

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

Ik lees nergens dat ze zomaar een woning mogen binnendringen zonder toestemming van een rechter.

Denk jij dat er andere mogelijkheden zijn om fraude tegen te gaan dan?
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:33:02 #247
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84053948
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:29 schreef dylany het volgende:

[..]

O ik heb iets anders begrepen.

http://docs.minszw.nl/pdf/34/2009/34_2009_3_12945.pdf

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

Ik lees nergens dat ze zomaar een woning mogen binnendringen zonder toestemming van een rechter.

Denk jij dat er andere mogelijkheden zijn om fraude tegen te gaan dan?
quote:
Dat staat in een wetsvoorstel van het kabinet dat in behandeling is bij de Tweede Kamer.
Je snapt wat dat betekend lijkt me?
pi_84054621
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:33 schreef fs180 het volgende:

[..]


[..]

Je snapt wat dat betekend lijkt me?
Jij ook?
pi_84054665
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Waar heb je het nu weer over? Ik zeg dat het zo nu ook al verkocht wordt waarvan jij nog beweerde dat het veel, heel veel erger is. Als je nou eens uitlegt wat die "heel, erg veel erger" nu inhoud buiten datgene wat al bekend is omtrent deze nieuwe wet maak je tenminste een punt en je woorden waar. Weer terug gaan naar je standaard afschiet riedeltje is zo, uhm, vermoeiend.
Is het nou echt zo moeilijk om het verschil te snappen tussen verdacht en niet verdacht?
pleased to meet you
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:49:24 #250
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84054766
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:46 schreef dylany het volgende:

[..]

Jij ook?
Nee


Ik het betreffende voorstel niet doorgelezen, maar ik ga er vannuit dat tussenkomt van de rechter niet meer vereist is, teminste dat impliceert de op
pi_84054864
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:29 schreef dylany het volgende:

[..]

O ik heb iets anders begrepen.

http://docs.minszw.nl/pdf/34/2009/34_2009_3_12945.pdf

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

Ik lees nergens dat ze zomaar een woning mogen binnendringen zonder toestemming van een rechter.

Denk jij dat er andere mogelijkheden zijn om fraude tegen te gaan dan?
tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
pleased to meet you
pi_84054990
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het nou echt zo moeilijk om het verschil te snappen tussen verdacht en niet verdacht?
Met jou is niet te discussiëren. Je blijft van de hak op de tak springen omdat je ten koste van alles hiertegen moet ageren.
pi_84055023
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
*zucht*
pi_84055192
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
Ik denk dat het meer gaat om erachter te komen of alle kinderen wel echt bestaan.
pi_84055313
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:53 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Met jou is niet te discussiëren. Je blijft van de hak op de tak springen omdat je ten koste van alles hiertegen moet ageren.
Dat jij het niet kan volgen ligt anders meer aan jouw gebrekkig inzicht .. nogal eendimensionaal
pleased to meet you
pi_84055465
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat jij het niet kan volgen ligt anders meer aan jouw gebrekkig inzicht .. nogal eendimensionaal
Zo goed ken je me ook weer niet. Maar je blaat er maar op los, het is toch niet zo interessant.
pi_84055567
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:57 schreef dylany het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer gaat om erachter te komen of alle kinderen wel echt bestaan.
Want je kan hier in Nederland dan ook zo makkelijk kinderen gaan opgeven die helemaal niet bestaan? Dat argument telt misschien voor kinderen geboren en verblijvend in het buitenland, bestaan die wel echt, maar daarvoor hoef je toch hier niet in de kasten te woelen?
pleased to meet you
pi_84056410
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Want je kan hier in Nederland dan ook zo makkelijk kinderen gaan opgeven die helemaal niet bestaan? Dat argument telt misschien voor kinderen geboren en verblijvend in het buitenland, bestaan die wel echt, maar daarvoor hoef je toch hier niet in de kasten te woelen?
Moet je kinderen die in Nederland geboren zijn meenemen als je ze aangeeft dan?
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:46:39 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84057372
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef dylany het volgende:

[..]

Moet je kinderen die in Nederland geboren zijn meenemen als je ze aangeeft dan?
Nee, maar op een gegeven moment wordt wel verwacht dat je ze naar school stuurt en dat soort dingen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:56:37 #260
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_84057823
dit komt mij eerlijk gezegd over als zo'n typische CDA voorstel waarbij de relatie tussen burger en staat volstrekt getrivialiseerd wordt ten behoeve van de staat.

Trouwens, hoe kan dit door een demissionair kabinet worden voorgelegd?


Is dit dan niet gewoon bedoeld om de 'bodem te testen'?
pi_84058225
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, maar op een gegeven moment wordt wel verwacht dat je ze naar school stuurt en dat soort dingen.
Ja en dan? Hoe komt de uitkerende instantie het dan te weten?
pi_84058473
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef dylany het volgende:

[..]

Moet je kinderen die in Nederland geboren zijn meenemen als je ze aangeeft dan?
nope, maar je moet naast de relevante ID-bewijzen wel een bewijs hebben van arts of vroedvrouw, en dat wordt uiteraard gecontroleerd .. zonder de verklaring van een arts wordt je in dit land niet geboren en ga je ook niet dood.
pleased to meet you
pi_84060677
Helemaal terecht!

Het moet maar eens snel afgelopen zijn met al die uitvreters die in de bijstand zitten en 's avonds gewoon bijklussen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84060705
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ook als ik hem was, voor mijn geestelijk welzijn. Klinkt mij als een gevalletje paranoïa.
Je hebt gelijk, zo klinkt het ook.

Gelukkig heb ik sterke zintuigen. Kijk je weleens naar The Mentalist? Je kan het je zelf leren en heeft niks met iets bovennatuurlijks te maken. Gewoon onopvallend je omgeving in de gaten houden. Als je scherp genoeg bent, dan erken je precies de reacties van mensen.
pi_84060765
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Want je kan hier in Nederland dan ook zo makkelijk kinderen gaan opgeven die helemaal niet bestaan? Dat argument telt misschien voor kinderen geboren en verblijvend in het buitenland, bestaan die wel echt, maar daarvoor hoef je toch hier niet in de kasten te woelen?
Ik heb laatst mijn dochter aangegeven... Toen viel me pas op hoe makkelijk dat eigenlijk was. Ik hoefde werkelijk geen ENKEL bewijs van geboorte te overleggen... Vraag me ook af of het uberhaupt nog gecheckt wordt. Als je zegt dat je thuis bent bevallen hebben ze niks om te controleren... Ja, je krijgt een brief om naar het consulatiebureau te komen, maar daar is makkelijk iets op te vinden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_84060856
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je de eerste twee delen ook doorgelezen? Ik zal het ff in een paar woorden samenvatten... JE BENT FRAUDEUR ALS JE IEMAND NIET BINNEN LAAT!

En dit geldt bv dus ook voor de ouden van dagen die een AOW ontvangen en mensen die kinderbijslag krijgen. Maar ja, dat zal je dan wel weer niet snappen, staar je lekker blind op "Tokkies" die de boel besodemieteren.
Als ze dan moedwillig de boel besodemieteren dan kan er via een rechtelijk bevel toch toegang tot de woning verschaft worden? Zoals het gebeurt met wietplantages etc.? Ik moet er niet aan denken dat elke jan boerenlul bij mij aan de deur mag komen om te eisen dat hij naar binnen mag.
pi_84060924
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:08 schreef moussie het volgende:

[..]

nope, maar je moet naast de relevante ID-bewijzen wel een bewijs hebben van arts of vroedvrouw, en dat wordt uiteraard gecontroleerd .. zonder de verklaring van een arts wordt je in dit land niet geboren en ga je ook niet dood.
Misschien kan het nu niet overal meer maar het gebeurde wel en de kinderen die toen onterecht zijn opgegeven, kunnen nu worden nu opgespoord.

http://www.wuz.nl/artikel(...)deren%20NEE!%20.html
quote:
tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen [b]om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
Wat bedoel je daarmee? De kinderbijslag is toch voor het kind? Als het kind door iemand anders verzorgd wordt is dat toch een financiele kwestie tussen de verzorgers? Wat heeft de uitkerende instantie daarmee te maken?

Maar goed, ik vind het prima dat er iets aan de fraude wordt gedaan. Het zijn altijd de mensen met de grootste bekken die frauderen en de mensen die wel eerlijk zijn worden weer de dupe.

Pak maar aan die aso's, zeker in crisistijd, scheelt veel geld.

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf
pi_84061154
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die controleurs nu zonder aanvraag paperassen direct toegang kunnen eisen zonder bijkomst van politie b.v.. Lijkt me sterk dat die wet er al was.
[..]

Maar zal nooit lukken. Alleen al omdat daar de mankracht niet voor is en die controleurs er zelf ook geen zin aan hebben om bij mensen waar geen verdachte omstandigheden zijn, de deur in te trappen. Zinloos ook.
En dan staan er GODVERDOMME 4 stadswachten met hun ivbo diploma + middagcursus BOA ineens in je huiskamer. Ik heb er geen trek in. Als iemand verdacht is, prima, maar dan ook met een officieel papier en politie. Is niet voor niets. anders zijn we straks al helemaal aan de willekeur van het ahum keurkorps gemeenteambtenaren aangewezen....
Whatever...
pi_84061887
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb laatst mijn dochter aangegeven... Toen viel me pas op hoe makkelijk dat eigenlijk was. Ik hoefde werkelijk geen ENKEL bewijs van geboorte te overleggen... Vraag me ook af of het uberhaupt nog gecheckt wordt. Als je zegt dat je thuis bent bevallen hebben ze niks om te controleren... Ja, je krijgt een brief om naar het consulatiebureau te komen, maar daar is makkelijk iets op te vinden...
Dan had de vroedvrouw/het ziekenhuis het waarschijnlijk al doorgegeven
pleased to meet you
pi_84062058
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan had de vroedvrouw/het ziekenhuis het waarschijnlijk al doorgegeven
Tuurlijk joh, kinderen worden alleen maar in het ziekenhuis of in aanwezigheid van een vroedvrouw geboren.
pi_84062970
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:52 schreef dylany het volgende:

[..]

Misschien kan het nu niet overal meer maar het gebeurde wel en de kinderen die toen onterecht zijn opgegeven, kunnen nu worden nu opgespoord.

http://www.wuz.nl/artikel(...)deren%20NEE!%20.html
huh, waar in dat artikel haal je kinderen vandaan die onterecht zijn opgegeven?
quote:
Wat bedoel je daarmee? De kinderbijslag is toch voor het kind? Als het kind door iemand anders verzorgd wordt is dat toch een financiele kwestie tussen de verzorgers? Wat heeft de uitkerende instantie daarmee te maken?
Vertel dat dan maar aan de bedenker van dit plan, die heeft er blijkbaar andere idee:en over.
quote:
Maar goed, ik vind het prima dat er iets aan de fraude wordt gedaan. Het zijn altijd de mensen met de grootste bekken die frauderen en de mensen die wel eerlijk zijn worden weer de dupe.

Pak maar aan die aso's, zeker in crisistijd, scheelt veel geld.

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf
Wat wil je met die .pdf zeggen, het is al de tweede keer dat je hem post? Ik lees daar niets wat de schending van grondrechten terwijl er geen verdacht is zou rechtvaardigen
pleased to meet you
pi_84063022
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:15 schreef dylany het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, kinderen worden alleen maar in het ziekenhuis of in aanwezigheid van een vroedvrouw geboren.
Hier in Nederland wel ja ..
pleased to meet you
pi_84063802
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef moussie het volgende:


huh, waar in dat artikel haal je kinderen vandaan die onterecht zijn opgegeven?
Dat haal ik nergens vandaan ik reageer op jouw verzinsels.
quote:
Vertel dat dan maar aan de bedenker van dit plan, die heeft er blijkbaar andere idee:en over.
Zie hierboven. We hebben hier in Nederland ook nog wetten en rechters enzo.
quote:
Wat wil je met die .pdf zeggen, het is al de tweede keer dat je hem post? Ik lees daar niets wat de schending van grondrechten terwijl er geen verdacht is zou rechtvaardigen
Je kunt in het pdf
http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

lezen dat er veel gefraudeerd wordt, en ik geef aan dat steunfraude wat mij betreft mag worden aangepakt; we moeten bezuinigen dus pak de steunfraudeurs eerst maar aan.

OK Moussie, hier een link naar de uitspraak die de verontwaardiging veroorzaakte.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
pi_84063884
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Hier in Nederland wel ja ..
Sure, only in the Netherlands kun je kinderen vertellen hoelang ze moeten blijven zitten.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:54:28 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84064583
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die met dit wetsvoorstel buitenspel gezet worden.
Nee hoor. Als jij de mensen niet wilt binnenlaten, komen ze er niet in.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:12:53 #277
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84065018
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:04 schreef dylany het volgende:

[..]

Nee hoor. Als jij de mensen niet wilt binnenlaten, komen ze er niet in.
Maar dan ben je alsnog je uitkering/bijstand/whateverrr kwijt
pi_84065164
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:50 schreef dylany het volgende:

[..]

Dat haal ik nergens vandaan ik reageer op jouw verzinsels.
nou en waaruit blijkt dan dat er kinderen opgegeven zijn die niet bestaan? In dat artikel gaat het over moeders die valse aangifte doen door te zeggen dat de vader onbekend is terwijl die wel degelijk bekend is en ook met het kind te maken wil hebben .. het heeft helemaal niets te maken met niet bestaande kinderen waarvoor kinderbijslag ontvangen wordt.
quote:
Zie hierboven. We hebben hier in Nederland ook nog wetten en rechters enzo.
tja, ik zei het al, je hebt het dus niet goed begrepen
[..]
quote:
Je kunt in het pdf
http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

lezen dat er veel gefraudeerd wordt, en ik geef aan dat steunfraude wat mij betreft mag worden aangepakt; we moeten bezuinigen dus pak de steunfraudeurs eerst maar aan.
Het wil maar niet doordringen hé? Dit gaat veel verder dan steunfraudeurs! Dit is een vrijbrief om bij iedereen die geld ontvangt van een van deze instanties binnen te mogen treden, dus ook bij jou als je toevallig kinderbijslag krijgt, in de ziektewet zit of WW krijgt. Je zou er nog zo instinken ook, verblind als je bent met je: ja ja, laten we de aso's pakken
quote:
OK Moussie, hier een link naar de uitspraak die de verontwaardiging veroorzaakte.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
En omdat iemand die de boel belazerd heeft zich op zijn recht beroept moeten we dat recht maar helemaal afschaffen? Rare logica.
pleased to meet you
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:23:59 #279
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84065639
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:04 schreef dylany het volgende:

[..]

Ja en dan? Hoe komt de uitkerende instantie het dan te weten?
Door de GBA wanneer blijkt dat de kinderen niet bestaan.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:29:20 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84066786
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Door de GBA wanneer blijkt dat de kinderen niet bestaan.
Sowieso komen ze je al na een paar dagen lastig vallen, eerste huisbezoek, hielprikje, afspraken voor het consultatiebureau etc etc .. niet binnenlaten en niet op het consultatiebureau verschijnen terwijl men niet met eigen ogen gezien heeft dat het goed gaat met die baby zal toch al gauw resulteren in een melding bij jeugdzorg.
pleased to meet you
pi_84067368
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef moussie het volgende:


huh, waar in dat artikel haal je kinderen vandaan die onterecht zijn opgegeven?
OK je hebt gelijk, in dat artikel staat daar niets over, maar je zult het met me eens zijn dat fraude met kinderen die niet bestaan om kinderbijslag te krijgen, vooral in het verleden veel voorkwam. Het zal nu niet het grootste probleem zijn. Sorry ik reageerde op jouw gedraaf zoals dit.
quote:
tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag [b]die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
quote:
tja, ik zei het al, je hebt het dus niet goed begrepen
Ik weet het Moussie, als mensen een andere mening hebben, hebben ze het niet goed begrepen. Je vergeet dat in deze kwestie de rechter heeft beslist. Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen, deze mensen fraudeerden en werden terecht verdacht.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
quote:
Dit gaat veel verder dan steunfraudeurs!
Dat maak jij ervan. Je weet nog helemaal niet hoe alles wordt ingevuld.
quote:
Het wil maar niet doordringen hé? Dit gaat veel verder dan steunfraudeurs! Dit is een vrijbrief om bij iedereen die geld ontvangt van een van deze instanties binnen te mogen treden, dus ook bij jou als je toevallig kinderbijslag krijgt, in de ziektewet zit of WW krijgt. Je zou er nog zo instinken ook, verblind als je bent met je: ja ja, laten we de aso's pakken
Er wordt nou eenmaal veel gefraudeerd en de mensen die van de gemeenschapsgelden gebruik willen maken zullen daar ook iets voor over moeten hebben. Op die manier kunnen we samen fraude tegengaan.
Dat is mijn mening en die mening mag ik hebben.
pi_84068293
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef dylany het volgende:

[..]

OK je hebt gelijk, in dat artikel staat daar niets over, maar je zult het met me eens zijn dat fraude met kinderen die niet bestaan om kinderbijslag te krijgen, vooral in het verleden veel voorkwam. Het zal nu niet het grootste probleem zijn. Sorry ik reageerde op jouw gedraaf zoals dit.
Nee daar ben ik het niet mee eens
quote:
De SVB is recent nagegaan of de noodzaak bestaat voor een grootschalig onderzoek naar aangifte van niet-bestaande kinderen. Het risico bleek zeer gering te zijn en in de praktijk kwam de SVB geen enkel geval van misbruik tegen. De SVB besloot dan ook geen onderzoek te starten.
Kinderbijslag voor niet-bestaande kinderen komt niet voor
quote:
Ik weet het Moussie, als mensen een andere mening hebben, hebben ze het niet goed begrepen. Je vergeet dat in deze kwestie de rechter heeft beslist. Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen, deze mensen fraudeerden en werden terecht verdacht.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
[..]

Dat maak jij ervan. Je weet nog helemaal niet hoe alles wordt ingevuld.
[..]

Er wordt nou eenmaal veel gefraudeerd en de mensen die van de gemeenschapsgelden gebruik willen maken zullen daar ook iets voor over moeten hebben. Op die manier kunnen we samen fraude tegengaan.
Dat is mijn mening en die mening mag ik hebben.
Als je maar beseft dat je daarmee ook jouw recht op privacy aan de wilgen hangt, volgens mij was dat het gedeelte dat jij nog niet hebt begrepen. Of dacht je dat je nooit van je leven met een van deze instanties te maken krijgt? Verheug je er maar vast op, ben je 55 plus, werkloos en lichtelijk incontinent, sta je daar in je zeiknatte onderbroek terwijl een vreemde door je kasten loopt te snuffelen, en als die je wil treiteren, komt die volgende week terug .. verdenking is niet nodig hoor, gewoon omdat het kan. En ja, ik overdrijf nu, maar dat is de essentie, dat zou in principe kunnen met dit soort regelgeving
pleased to meet you
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:23:15 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84068800
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef dylany het volgende:
Ik weet het Moussie, als mensen een andere mening hebben, hebben ze het niet goed begrepen. Je vergeet dat in deze kwestie de rechter heeft beslist. Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen, deze mensen fraudeerden en werden terecht verdacht.
Ook jij begrijpt het niet helemaal...

Nu: Verdacht => rechter/ovj => huisbezoek. (niets mis mee)
Wetsvoorstel: Uitkering (Kinderbijslag, WW, WIA, bijstand en weet ik veel wat) => Ambtenaar => niet binnen laten => tot ziens uitkering.

Je bent dus overgeleverd aan de grillen van een of andere schaal 3 knaap die meent (en het gaat krijgen) dat hij macht heeft.
pi_84068976
quote:
Dit artikel was van 1997?

Dit aritkel is van 2009.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_kinderbijslag.html

en je hebt er zelf over gediscussieerd hier op FOK.

Fraude bij Marokkanen en Turken met kinderen in buitenland
pi_84069026
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:


Je bent dus overgeleverd aan de grillen van een of andere schaal 3 knaap die meent (en het gaat krijgen) dat hij macht heeft.
Jij denkt niet dat die mensen zich aan regels horen te houden?
pi_84069136
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:26 schreef dylany het volgende:

[..]

Dit artikel was van 1997?

Dit aritkel is van 2009.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_kinderbijslag.html

en je hebt er zelf over gediscussieerd hier op FOK.

Fraude bij Marokkanen en Turken met kinderen in buitenland
Dat gaat over kinderen die in het buitenland wonen, daarvoor hoef je toch niet hier in de kasten te kijken?
pleased to meet you
pi_84069176
Je flikkert de deur dicht en wat gaan ze dan doen?
pi_84069210
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:30 schreef sig000 het volgende:
Je flikkert de deur dicht en wat gaan ze dan doen?
korten
pleased to meet you
pi_84069297
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:31 schreef moussie het volgende:

[..]

korten
Tsja als je geld van de staat vangt moet je dan de afweging maken.
Privacy of poen.
pi_84069334
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef dylany het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat die mensen zich aan regels horen te houden?
Je wil grote delen van de bevolking hun grondrechten ontnemen omdat enkelen zich niet aan de regels houden?
Let wel, bij die grote delen hoor ook jij zodra je ook maar iets van een van deze instanties ontvangt
pleased to meet you
pi_84069348
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:26 schreef dylany het volgende:

[..]

Dit artikel was van 1997?

Dit aritkel is van 2009.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_kinderbijslag.html

en je hebt er zelf over gediscussieerd hier op FOK.

Fraude bij Marokkanen en Turken met kinderen in buitenland
Nou goed, ik zie niet dat de kinderen niet bestaan, maar het gaat om de fraude, daar draait alles om en dat mogen ze van mij aanpakken.
pi_84069540
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:33 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tsja als je geld van de staat vangt moet je dan de afweging maken.
Privacy of poen.
aah, dus je betaald je eerst blauw aan volksverzekeringen maar als je dan arbeidsongeschikt raakt moet je ook nog je privacy opgeven anders zoek je het maar uit .. of ben jij d'r ook zo eentje die het niet echt boeit omdat je denkt dat het op jou nooit van toepassing zal zijn, jouw gezondheid komt met een garantie?
pleased to meet you
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:52:14 #294
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84070222
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Je wil grote delen van de bevolking hun grondrechten ontnemen omdat enkelen zich niet aan de regels houden?
Let wel, bij die grote delen hoor ook jij zodra je ook maar iets van een van deze instanties ontvangt
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:55:03 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:55:35 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84070394
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat gaat over kinderen die in het buitenland wonen, daarvoor hoef je toch niet hier in de kasten te kijken?
Eigenlijk zitten we nu steeds over kinderen te praten terwijl dit stuk over andere fraude gaat.
Ik vind het niet erg als ze bij me thuiskomen om te kijken hoe mijn gezinssamenstelling is als ik van de gemeenschapsgelden gebruik wil maken. Als je dit rustig doorleest, kun je ook lezen dat het best veel oplevert en dat is echt wel nodig in deze tijd.

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

De plannen zijn nog niet definitief dus we zullen even moeten afwachten hoe het er allemaal uit gaan zien maar dat het aanpakken van de steunfraude veel geld kan opleveren, staat wel vast.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:59:28 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84070547
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:56 schreef dylany het volgende:

[..]

Eigenlijk zitten we nu steeds over kinderen te praten terwijl dit stuk over andere fraude gaat.
Ik vind het niet erg als ze bij me thuiskomen om te kijken hoe mijn gezinssamenstelling is als ik van de gemeenschapsgelden gebruik wil maken. Als je dit rustig doorleest, kun je ook lezen dat het best veel oplevert en dat is echt wel nodig in deze tijd.
En als je de OP leest dan verwachten ze niet dat er veel opgelost gaat worden:
quote:
Maar het kabinet verwacht dankzij de ruimere controlebevoegdheden níet meer fraude op te sporen dan nu het geval is. Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude.
quote:
http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

De plannen zijn nog niet definitief dus we zullen even moeten afwachten hoe het er allemaal uit gaan zien maar dat het aanpakken van de steunfraude veel geld kan opleveren, staat wel vast.
Niet dus.
pi_84070707
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook kinderbijslag of AOW?
Ja.
pi_84070782
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:38 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus je betaald je eerst blauw aan volksverzekeringen maar als je dan arbeidsongeschikt raakt moet je ook nog je privacy opgeven anders zoek je het maar uit .. of ben jij d'r ook zo eentje die het niet echt boeit omdat je denkt dat het op jou nooit van toepassing zal zijn, jouw gezondheid komt met een garantie?


Er moet toch onderzocht worden of je wel recht hebt op die uitkering?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')