abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84002721
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Is in Nederland niet lang vol te houden. Op een bepaald moment moet zo'n niet bestaand kind naar school en val je toch door de mand.
Met leuke constructies kun je daar aan ontkomen. denk aan Marokkaanse kinderen die zogenaamd in Marokko verblijven.
Maar ik denk dat deze controle ook meer bedoeld is voor de uitkeringtrekkers. Mensen met een studiefinaciering, AOW of kinderbijslag zouden ook onder deze regel kunnen vallen maar daar wordt niets mee gedaan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:32 #152
3542 Gia
User under construction
pi_84002737
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daarbij spreekt u wel erg goed Portugees voor iemand die er nooit gewoond heeft! Aha!
???? Hoe weet een medewerker bij de SVB of een aanvrager portugees spreekt?
pi_84002738
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Leg eens uit dan. Welke heb je die iemands leven kapot kunnen maken of zijn privacy kunnen schenden.
Nu mag je gewoon zelf beslissen wie je in je huis toelaat, dat is een grondrecht. Er zijn uitzonderingen op maar daarvoor gelden nogal zwaarwegende belangen en zware vereisten, zoals de verdenking van een misdrijf.

Met deze wet moet bijna iedereen een ambtenaar toelaten om die rond te laten neuzen. Dat is veel macht voor die ambtenaar, en die is niet ingeperkt en gaat dus misbruikt worden. Brave burgers hebben nergens last van, maar een ambtenaar en zijn organisatie mogen elk zelf bepalen of je wel braaf genoeg bent. Ook al doe je niks wat niet mag, toch moet ook de individuele ambtenaar en de individuele gemeente je braaf genoeg vinden om je niet lastig te vallen. Criteria zijn daar niet voor, dus niet braaf genoeg kan ook slaan op politieke voorkeur. PVV-poster op het raam, dan gaan we toch lekker even binnen neuzen, misschien vinden we nog wat ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:42 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002780
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Gia het volgende:

???? Hoe weet een medewerker bij de SVB of een aanvrager portugees spreekt?
Het is inderdaad maar de vraag of het Portugees is. Het is in ieder geval géén Nederlands, dus dat is al verdacht.
pi_84002782
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laat ze dan eerst maar eens meer gaan doen aan opsporing in plaats van ruimere bevoegdheden te eisen terwijl ze amper iets doen.
LOL. Deze maatregel helpt juist bij opsporing.
Het is nogal een domper iemand te verdenken en dat die persoon de wet achter heeft staan als die de deur in de neus van de controleur gooit. Nu kan dat niet meer. Winst.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:51 #156
3542 Gia
User under construction
pi_84002790
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als dat goed gebeurt, waarom zijn er dan van die draconische maatregelen voor nodig om fraude tegen te gaan ?
Omdat mensen, ja ook 65-plussers, steeds slimmer zijn in het plegen van fraude.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:01:17 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84002854
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat mensen, ja ook 65-plussers, steeds slimmer zijn in het plegen van fraude.
en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84002919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu mag je gewoon zelf beslissen wie je in je huis toelaat, dat is een grondrecht. Er zijn uitzonderingen op maar daarvoor gelden nogal zwaarwegende belangen en zware vereisten, zoals de verdenking van een misdrijf.
Fraude plegen is een misdrijf.
quote:
Met deze wet moet bijna iedereen een ambtenaar toelaten om die rond te laten neuzen. Dat is veel macht voor die ambtenaar, en die is niet ingeperkt en gaat dus misbruikt worden.
Wat een idiote aannames weer. Zaken enorm uit verband trekken om maar gelijk te willen hebben. Foei.
quote:
Brave burgers hebben nergens last van, maar een ambtenaar en zijn organisatie mogen elk zelf bepalen of je wel braaf genoeg bent. Ook al doe je niks wat niet mag, toch moet ook de individuele ambtenaar en de individuele gemeente je braaf genoeg vinden om je niet lastig te vallen.
Klopt helemaal. Maar nu draaf jij enorm erin door dat je aanneemt dat elke ambtenaar zomaar menschjes gaat pesten voor de lol en zijn taak volledig negeert.
quote:
Criteria zijn daar niet voor, dus niet braaf genoeg kan ook slaan op politieke voorkeur. PVV-poster op het raam, dan gaan we toch lekker even binnen neuzen, misschien vinden we nog wat ook.
Je kijkt te veel WW2 films. Doe eens normaal.
pi_84002968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
Nee, verdacht. Niet zaken omdraaien.
en voor je verdacht bent, ben je al op kantoor door een trechtertje gegaan.

Zie? Het valt allemaal reuze mee.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:03:41 #160
3542 Gia
User under construction
pi_84002970
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Met leuke constructies kun je daar aan ontkomen. denk aan Marokkaanse kinderen die zogenaamd in Marokko verblijven.

Ik had het dan ook over 'IN Nederland'. Dat er in landen als Marokko e.d vaak gefraudeerd wordt met kinderbijslag vanuit Nederland is bekend.

Maar IN Nederland is dat echt niet te doen.
pi_84002990
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

Helaas lijden de goeden altijd onder de slechten. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:04:28 #162
3542 Gia
User under construction
pi_84003002
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar de vraag of het Portugees is. Het is in ieder geval géén Nederlands, dus dat is al verdacht.
Wat is geen Nederlands? Waar heb je het over?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:05:20 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84003054
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

geen fraude plegen is geen misdrijf, dus een ambtenaar heeft geen ene fuckt te zoeken in mijn huis
pi_84003091
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over 'IN Nederland'. Dat er in landen als Marokko e.d vaak gefraudeerd wordt met kinderbijslag vanuit Nederland is bekend.

Maar IN Nederland is dat echt niet te doen.
Het is heel moeilijk inderdaad, evenzo voor AOW. Maarja, die boe-roepers hier halen alles erbij het maar erger te laten lijken dan het is.
pi_84003204
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef Re het volgende:

[..]

geen fraude plegen is geen misdrijf, dus een ambtenaar heeft geen ene fuckt te zoeken in mijn huis
Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhandigen om je verdachtmaking tegen te spreken.

Man, aan een hypotheek adviseur bij je thuis geef je al meer info.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:13 #166
3542 Gia
User under construction
pi_84003365
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:06 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Het is heel moeilijk inderdaad, evenzo voor AOW. Maarja, die boe-roepers hier halen alles erbij het maar erger te laten lijken dan het is.
Met AOW frauderen is echt niet moeilijk.
Ik ken mensen, beide met een alleenstaande AOW (man gescheiden, vrouw weduwe), die naast elkaar wonen in een goedkope seniorenbungalow en die altijd samen eten en samen slapen. Soms bij hem, soms bij haar, dus de energie en waterrekening verraadt niks. En dit is toch echt fraude.

Zo zijn er ook mensen die gewoon samen gaan wonen en hun eigen woning onderverhuren.
Dat is makkelijker op te sporen, natuurlijk, omdat die bewoner toch ook weer ergens ingeschreven moet zijn en dat kan dan niet op dat adres.

Dus, makkelijk is het niet en het wordt ook steeds moeilijker gemaakt, maar het is nog steeds wel degelijk mogelijk.
pi_84003376
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nou moet je eens ophouden je nog dommer voor te doen dan je bent, fraude is het criterium niet in deze wet. Ook zonder verdenking van fraude mag een ambtenaar rond komen neuzen.
quote:
Wat een idiote aannames weer. Zaken enorm uit verband trekken om maar gelijk te willen hebben. Foei.
Nee, dat zijn de droge feiten.
quote:
Klopt helemaal. Maar nu draaf jij enorm erin door dat je aanneemt dat elke ambtenaar zomaar menschjes gaat pesten voor de lol en zijn taak volledig negeert.
De wet legt ze geen strobreed in de weg, dan hoeven er maar een paar tussen te zitten.
quote:
Je kijkt te veel WW2 films. Doe eens normaal.
Waarom denk je dat de politie nu niet zomaar even rond komt neuzen in je huis en in WOII wel? Omdat het niet mocht, tot aan deze wet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:53 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84003418
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:08 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhnadigen om je verdachtname tegen te spreken.

uhmmm dat jij daar geen problemen mee hebt betekent niet dat ik daar dan ook maar geen problemen mee zou moeten hebben, het gemak waarmee je je basisrechten overboord gooit vind ik persoonlijk gewoon naief.

Maar aangezien het EPD ook al niet door de eerste kamer kwam zie ik dit voorstel iig sneuvelen aldaar
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:12:24 #169
3542 Gia
User under construction
pi_84003449
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:08 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhandigen om je verdachtmaking tegen te spreken.

Koffie zetten moet niet, maar mag wel. Komt wel vriendelijk over, eigenlijk.
pi_84003843
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou moet je eens ophouden je nog dommer voor te doen dan je bent, fraude is het criterium niet in deze wet. Ook zonder verdenking van fraude mag een ambtenaar rond komen neuzen.
Ik doe me niet dom voor, ik ben heel slim juist.
Wat je hier zegt klopt maar een ambtenaar zal zijn tijd niet verdoen met lukraak belletje trekken. Dat zijn pure verzinsels van je. Ga eens nadenken.
quote:
Nee, dat zijn de droge feiten.
[..]

De wet legt ze geen strobreed in de weg, dan hoeven er maar een paar tussen te zitten.
Jah, rotte appels heb je overal. Live with it.
Al schat ik de kans erg klein aangezien daar ook consequenties aan zitten voor die ambtenaar.
quote:
Waarom denk je dat de politie nu niet zomaar even rond komt neuzen in je huis en in WOII wel? Omdat het niet mocht, tot aan deze wet.
Zeg Willem, dat mogen ze wel bij verdachten. Als je niet open doet breken ze je deur in.
pi_84003913
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmm dat jij daar geen problemen mee hebt betekent niet dat ik daar dan ook maar geen problemen mee zou moeten hebben, het gemak waarmee je je basisrechten overboord gooit vind ik persoonlijk gewoon naief.

Maar aangezien het EPD ook al niet door de eerste kamer kwam zie ik dit voorstel iig sneuvelen aldaar
Allemaal leuk en aardig maar een gemiddelde adviseur van verzekering of bank b.v. geef je nog meer inzicht in je privacy.
Het is gewoon schreeuwen om het schreeuwen. Het slaat kant nog wal.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:19:39 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84003932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

LOL. Deze maatregel helpt juist bij opsporing.
Het is nogal een domper iemand te verdenken en dat die persoon de wet achter heeft staan als die de deur in de neus van de controleur gooit. Nu kan dat niet meer. Winst.
Ik geef het op.
pi_84003933
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84004111
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Koffie zetten moet niet, maar mag wel. Komt wel vriendelijk over, eigenlijk.
Vooral bij ambtenaren. Als je normaal doet doen zij ook normaal.

Ik heb het gehad met een belastinginspecteur. Die liep al naar binnen terwijl die zich voorstelde. Ik scheen 3 jaren geen inkomsten aan gegeven te hebben. Was niet zo, en het duurde een jaar voor ze dit door hadden, maar die inspecteur was de vriendelijkheid zelve aangezien ik er helemaal niet moeilijk om deed.

Sommige mensen willen ook gewoon wat te schoppen hebben omdat ze weten dat ze een basis van gelijk hebben. Eigenlijk is het veelal hun eigen frustratie en bitterheid wat het werkelijk probleem is.
pi_84004192
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Juist, dat bedoel ik.
En die verklaring ondertekenen hoeft niet. Het is gewoon een consequentie van de paycheck. En dan zijn we weer waar we wezen moeten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:26:09 #176
3542 Gia
User under construction
pi_84004277
quote:
Inderdaad. Gewoon bij aanvraag van een uitkering een formulier ondertekenen waarin je akkoord gaat met een eventueel huisbezoek. Dan weet je wat je te wachten KAN staan.
pi_84004348
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Gewoon bij aanvraag van een uitkering een formulier ondertekenen waarin je akkoord gaat met een eventueel huisbezoek. Dan weet je wat je te wachten KAN staan.
Gewoon regel van maken. Al dat extra papierwerk word niemand wijzer van.
pi_84004367
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:49 schreef Poekieman het volgende:
Lijkt me een prima plan. Steunfraude moet keihard aangepakt worden, want het tast de solidariteit binnen de samenleving aan. En het is ook nog een goede incentive voor klaplopers om eindelijk eens een positieve bijdrage aan de samenleving te leveren, m.a.w. te gaan werken en belasting te gaan betalen.
Ja welja, direct aftappen die zooi, internet-activiteiten opvragen, daarna gewoon inbreken en bij iemand in huis, microfoons plaatsen en de boel overhoop spitten, niks bijzonders. Privacy? Ach zeur toch niet.

Btw; ik was na 5 maanden alweer gaan werken op eigen initiatief. Ik loop alleen nog steeds met overdreven vermoeidheid. Voorheen sportte ik 5 dagen per week, 1,5 - 2 uur per dag.
Op dit moment mag ik blij zijn dat ik 2 keer per week kan trainen en gewoon te werk kan de volgende dag.
pi_84004451
quote:
Dus mocht je ziek, arbeidsongeschikt of oud worden heb je maar je grondrecht op privacy op te geven, al heb je daar tig jaar volksverzekeringen voor betaald, als je hecht aan je privacy verrek je maar?
pleased to meet you
pi_84004458
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:27 schreef romski het volgende:

[..]

Ja welja, direct aftappen die zooi, internet-activiteiten opvragen, daarna gewoon inbreken en bij iemand in huis, microfoons plaatsen en de boel overhoop spitten, niks bijzonders. Privacy? Ach zeur toch niet.
Je zeurt.
pi_84004537
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus mocht je ziek, arbeidsongeschikt of oud worden heb je maar je grondrecht op privacy op te geven, al heb je daar tig jaar volksverzekeringen voor betaald, als je hecht aan je privacy verrek je maar?
Yup.
Dat hele privacy gevoel is sterk overdreven. Zelfs een verzorger van zon erg zieke in deze schend nog meer privacy dan zon ambtenaar. Denk eens na.
pi_84004739
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je zeurt.
en jij hebt een vertrouwen in het ambtelijk apparaat dat aandoenlijk zou zijn als het niet zo gevaarlijk was.
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:35:28 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84004797
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:34 schreef moussie het volgende:

[..]

en jij hebt een vertrouwen in het ambtelijk apparaat dat aandoenlijk zou zijn als het niet zo gevaarlijk was.
Yup. Ik ben inderdaad niet zoals jij die overal en altijd maar tegen de gevestigde orde moet schoppen om maar wat te schoppen te hebben.
pi_84004856
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoeveel dan?
Errug veel tot schrikbarend veel.
quote:
Bron?
pi_84004861
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:31 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Yup.
Dat hele privacy gevoel is sterk overdreven. Zelfs een verzorger van zon erg zieke in deze schend nog meer privacy dan zon ambtenaar. Denk eens na.
Volg je eigen advies eens op en denk wat verder door .. jij gaat uit van de goedwillendheid van het ambtelijke apparaat, ik ga ervan uit wat een minder welwillend ambtelijk apparaat hier mee kan, en dat is heel wat. Dat mooie register van de Joden destijds leek ook zo'n goed idee .. tot er een kwaadwillende mee aan de haal ging
pleased to meet you
pi_84004969
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:18 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik doe me niet dom voor, ik ben heel slim juist.
Of je bent slim en je doet je dom voor, of je bent zo dom dat je denkt dat je slim bent. Andere mogelijkheden laten je posts niet toe.
quote:
Wat je hier zegt klopt maar een ambtenaar zal zijn tijd niet verdoen met lukraak belletje trekken. Dat zijn pure verzinsels van je. Ga eens nadenken.
Als je ruime bevoegdheden geeft zonder criteria voor toepassing dan zullen die misbruikt worden. Als je op het persoonlijk fatsoen van ambtenaren en instanties moet vertrouwen dan gaat het mis. Dat wijst het verleden altijd uit.
quote:
Jah, rotte appels heb je overal. Live with it.
Deal with it, die geef je dus zo min mogelijk ruimte om rot te zijn.
quote:
Al schat ik de kans erg klein aangezien daar ook consequenties aan zitten voor die ambtenaar.
Waarom? Wettelijk zal het geen misbruik zijn, het is namelijk gewoon een controlebevoegdheid en als je controleert is het dus geen misbruik. Deze wet is zo ruim en algemeen dat er op basis van die wet geen onderscheid is te maken tussen gebruik en misbruik. Of het misbruik is of niet zit hem alleen in de motieven van de ambtenaar, en daar komt niemand achter.
quote:
Zeg Willem, dat mogen ze wel bij verdachten. Als je niet open doet breken ze je deur in.
Bij verdachten wel ja, wanneer dringt dat verschil door tot jouw hersentjes? En er zijn nog meer voorwaarden. Nu moet je elke agent met een door de rechter getekend bevel tot binnentreding toelaten. Straks elke ambtenaar die om wat voor reden dan ook bij je binnen wil kijken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:38:58 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84004973
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:29 schreef Wijze_appel het volgende:

Het werkt heel eenvoudig. Je krijgt geld cadeau ten behoeve van een noodzaak. Als dat geld wordt misbruikt voor doeleinden buiten die noodzaak hebt die persoon het eigenlijk niet nodig.
Nu is controleren op basis van ingevulde papieren erg moeilijk. Dus dan maar in persoon en onverwacht.
Wie ben jij om te bepalen aan wat voor dingen mensen hun geld uitgeven? Moet ik de kinderbijslag nu verplicht aan de kinderen spenderen of mag ik het ook bij de mc Donalds uitgeven?
pi_84005011
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Volg je eigen advies eens op en denk wat verder door .. jij gaat uit van de goedwillendheid van het ambtelijke apparaat, ik ga ervan uit wat een minder welwillend ambtelijk apparaat hier mee kan, en dat is heel wat. Dat mooie register van de Joden destijds leek ook zo'n goed idee .. tot er een kwaadwillende mee aan de haal ging
Klopt. Dat liep goed mis.
En jij denkt dat dat weer gebeurd? Dan mogen we wel alle registraties afschaffen: kentekens, paspoorten, politie verbalen, drinkwater beleid, baby registratie, ziekenhuis opnames... moet ik door gaan?
Zoek toch niet achter elke kast een spook. Leef gewoon, het valt best mee.
pi_84005052
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen aan wat voor dingen mensen hun geld uitgeven? Moet ik de kinderbijslag nu verplicht aan de kinderen spenderen of mag ik het ook bij de mc Donalds uitgeven?
Je mag er een hamburger van kopen van me.
En lees eens wat door voor je domme voorbeelden aanhaalt. Of doe je het erom?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:45:14 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84005323
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, verdacht. Niet zaken omdraaien.
en voor je verdacht bent, ben je al op kantoor door een trechtertje gegaan.

Zie? Het valt allemaal reuze mee.
Je leest slecht, want dat kon al.
pi_84005334
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of je bent slim en je doet je dom voor, of je bent zo dom dat je denkt dat je slim bent. Andere mogelijkheden laten je posts niet toe.
...of je leesvermogen is zeer beperkt.
quote:
Als je ruime bevoegdheden geeft zonder criteria voor toepassing dan zullen die misbruikt worden. Als je op het persoonlijk fatsoen van ambtenaren en instanties moet vertrouwen dan gaat het mis. Dat wijst het verleden altijd uit.
Ja, altijd. Daarom werkt ook geen enkele bevoegdheid in Nederland.
Zo, en nu wakker worden voor je jezelf helemaal verliest in je onzin.
quote:
Deal with it, die geef je dus zo min mogelijk ruimte om rot te zijn.
Ah, dus 1 rotte appel is reden voor jou aan de noodrem te trekken.
Waarom zie ik dat jou niet doen in de PVV discussies waar PVV aanhangers aan de noodrem trekken met nog veel meer rotte appels? Daar bagatelliseer je erop los om die moslims goed te praten.
Nu val je toch een beetje door de mand hoor.
quote:
Waarom? Wettelijk zal het geen misbruik zijn, het is namelijk gewoon een controlebevoegdheid en als je controleert is het dus geen misbruik. Deze wet is zo ruim en algemeen dat er op basis van die wet geen onderscheid is te maken tussen gebruik en misbruik. Of het misbruik is of niet zit hem alleen in de motieven van de ambtenaar, en daar komt niemand achter.
Je herhaalt dezelfde flauwekul.
quote:
Bij verdachten wel ja, wanneer dringt dat verschil door tot jouw hersentjes? En er zijn nog meer voorwaarden. Nu moet je elke agent met een door de rechter getekend bevel tot binnentreding toelaten. Straks elke ambtenaar die om wat voor reden dan ook bij je binnen wil kijken.
In theorie wel inderdaad. De praktijk zal heel anders zijn. Voor die flauwekul hebben die ambtenaren geen tijd.
Dat weet jij ook wel maar je wens om te schreeuwen is groter dan je denkvermogen.
pi_84005378
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je leest slecht, want dat kon al.
Nee, kon niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:50:16 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84005793
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die cijfers komen uit de put van vrouw Holle dus... ergo, je loopt sprookjes te verkondigen.
Dat is de put van CPB. Ken je putten zou ik zeggen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:54:47 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84005865
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:40 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je mag er een hamburger van kopen van me.
En lees eens wat door voor je domme voorbeelden aanhaalt. Of doe je het erom?
Je hebt echt geen idee wat je zelf schrijft schat ik zo in.
pi_84005956
quote:
pi_84005986
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee wat je zelf schrijft schat ik zo in.
Kun je nog zaken onderbouwen of zelfs discussiëren of ben je alleen van de oneliners en beledigingen?
pi_84006137
Ho ho ho, even wachten.

Mensen gaan een beetje snel voorbij aan het feit dat het helemaal geen geld is van de 'staat'. Het is geld van het volk. Als werkende betaal je je jaarlijks krom aan premies (WW etc.) dus je hebt gewoon recht op een uitkering als je bijvoorbeeld tijdelijk geen baan hebt kunnen vinden.

Waar betaal je anders jarenlang die WW premie voor?

Dan moeten ze die hele sector maar gaan privatiseren en alleen degenen die premie betalen een uitkering verstrekken. Een soort verzekering zeg maar.

Maar op dit moment betaal ik me scheel aan allerlei premies. Van mijn bruto salaris wordt bijna de helft afgetrokken.

Voor die paar fraudeurs iedereen als verdachte beschouwen en huisbezoeken afleggen is niet alleen contraproductief (kosten/baten) maar het begint bijna te lijken op een TBS strafsysteem o.i.d. Wat is de volgende stap als dit niet blijkt te werken (ook bij huisbezoeken kan er nog steeds worden gefraudeerd) en er nog steeds door bepaalde individuen wordt gefraudeerd? Een camera op je huis? 24 u per dag? De politie mag niet eens zomaar je huis binnen zonder een goede reden en de daarbij horende toestemming van de Officier van Justitie. En dan hebben we het over criminelen.

edit: typo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:02:08 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84006234
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:56 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Kun je nog zaken onderbouwen of zelfs discussiëren of ben je alleen van de oneliners en beledigingen?
Heb je de vorige twee delen ook doorgelezen??? Iedereen is het erover eens dat fraudeurs aangepakt dienen te worden. Alleen ben je met dit wetsvoorstel per definitie een fraudeur als je die lui niet binnen wil laten. En daar heb ik (en gelukkig meerderen) moeite mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')