abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84002721
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Is in Nederland niet lang vol te houden. Op een bepaald moment moet zo'n niet bestaand kind naar school en val je toch door de mand.
Met leuke constructies kun je daar aan ontkomen. denk aan Marokkaanse kinderen die zogenaamd in Marokko verblijven.
Maar ik denk dat deze controle ook meer bedoeld is voor de uitkeringtrekkers. Mensen met een studiefinaciering, AOW of kinderbijslag zouden ook onder deze regel kunnen vallen maar daar wordt niets mee gedaan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:32 #152
3542 Gia
User under construction
pi_84002737
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daarbij spreekt u wel erg goed Portugees voor iemand die er nooit gewoond heeft! Aha!
???? Hoe weet een medewerker bij de SVB of een aanvrager portugees spreekt?
pi_84002738
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Leg eens uit dan. Welke heb je die iemands leven kapot kunnen maken of zijn privacy kunnen schenden.
Nu mag je gewoon zelf beslissen wie je in je huis toelaat, dat is een grondrecht. Er zijn uitzonderingen op maar daarvoor gelden nogal zwaarwegende belangen en zware vereisten, zoals de verdenking van een misdrijf.

Met deze wet moet bijna iedereen een ambtenaar toelaten om die rond te laten neuzen. Dat is veel macht voor die ambtenaar, en die is niet ingeperkt en gaat dus misbruikt worden. Brave burgers hebben nergens last van, maar een ambtenaar en zijn organisatie mogen elk zelf bepalen of je wel braaf genoeg bent. Ook al doe je niks wat niet mag, toch moet ook de individuele ambtenaar en de individuele gemeente je braaf genoeg vinden om je niet lastig te vallen. Criteria zijn daar niet voor, dus niet braaf genoeg kan ook slaan op politieke voorkeur. PVV-poster op het raam, dan gaan we toch lekker even binnen neuzen, misschien vinden we nog wat ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:42 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84002780
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Gia het volgende:

???? Hoe weet een medewerker bij de SVB of een aanvrager portugees spreekt?
Het is inderdaad maar de vraag of het Portugees is. Het is in ieder geval géén Nederlands, dus dat is al verdacht.
pi_84002782
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Laat ze dan eerst maar eens meer gaan doen aan opsporing in plaats van ruimere bevoegdheden te eisen terwijl ze amper iets doen.
LOL. Deze maatregel helpt juist bij opsporing.
Het is nogal een domper iemand te verdenken en dat die persoon de wet achter heeft staan als die de deur in de neus van de controleur gooit. Nu kan dat niet meer. Winst.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:59:51 #156
3542 Gia
User under construction
pi_84002790
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als dat goed gebeurt, waarom zijn er dan van die draconische maatregelen voor nodig om fraude tegen te gaan ?
Omdat mensen, ja ook 65-plussers, steeds slimmer zijn in het plegen van fraude.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:01:17 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84002854
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat mensen, ja ook 65-plussers, steeds slimmer zijn in het plegen van fraude.
en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_84002919
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu mag je gewoon zelf beslissen wie je in je huis toelaat, dat is een grondrecht. Er zijn uitzonderingen op maar daarvoor gelden nogal zwaarwegende belangen en zware vereisten, zoals de verdenking van een misdrijf.
Fraude plegen is een misdrijf.
quote:
Met deze wet moet bijna iedereen een ambtenaar toelaten om die rond te laten neuzen. Dat is veel macht voor die ambtenaar, en die is niet ingeperkt en gaat dus misbruikt worden.
Wat een idiote aannames weer. Zaken enorm uit verband trekken om maar gelijk te willen hebben. Foei.
quote:
Brave burgers hebben nergens last van, maar een ambtenaar en zijn organisatie mogen elk zelf bepalen of je wel braaf genoeg bent. Ook al doe je niks wat niet mag, toch moet ook de individuele ambtenaar en de individuele gemeente je braaf genoeg vinden om je niet lastig te vallen.
Klopt helemaal. Maar nu draaf jij enorm erin door dat je aanneemt dat elke ambtenaar zomaar menschjes gaat pesten voor de lol en zijn taak volledig negeert.
quote:
Criteria zijn daar niet voor, dus niet braaf genoeg kan ook slaan op politieke voorkeur. PVV-poster op het raam, dan gaan we toch lekker even binnen neuzen, misschien vinden we nog wat ook.
Je kijkt te veel WW2 films. Doe eens normaal.
pi_84002968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

en daarom gooien we iedereen op een hoop, je bent schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen...
Nee, verdacht. Niet zaken omdraaien.
en voor je verdacht bent, ben je al op kantoor door een trechtertje gegaan.

Zie? Het valt allemaal reuze mee.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:03:41 #160
3542 Gia
User under construction
pi_84002970
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Met leuke constructies kun je daar aan ontkomen. denk aan Marokkaanse kinderen die zogenaamd in Marokko verblijven.

Ik had het dan ook over 'IN Nederland'. Dat er in landen als Marokko e.d vaak gefraudeerd wordt met kinderbijslag vanuit Nederland is bekend.

Maar IN Nederland is dat echt niet te doen.
pi_84002990
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:01 schreef Re het volgende:

[..]

Helaas lijden de goeden altijd onder de slechten. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:04:28 #162
3542 Gia
User under construction
pi_84003002
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar de vraag of het Portugees is. Het is in ieder geval géén Nederlands, dus dat is al verdacht.
Wat is geen Nederlands? Waar heb je het over?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:05:20 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84003054
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

geen fraude plegen is geen misdrijf, dus een ambtenaar heeft geen ene fuckt te zoeken in mijn huis
pi_84003091
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over 'IN Nederland'. Dat er in landen als Marokko e.d vaak gefraudeerd wordt met kinderbijslag vanuit Nederland is bekend.

Maar IN Nederland is dat echt niet te doen.
Het is heel moeilijk inderdaad, evenzo voor AOW. Maarja, die boe-roepers hier halen alles erbij het maar erger te laten lijken dan het is.
pi_84003204
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:05 schreef Re het volgende:

[..]

geen fraude plegen is geen misdrijf, dus een ambtenaar heeft geen ene fuckt te zoeken in mijn huis
Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhandigen om je verdachtmaking tegen te spreken.

Man, aan een hypotheek adviseur bij je thuis geef je al meer info.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:13 #166
3542 Gia
User under construction
pi_84003365
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:06 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Het is heel moeilijk inderdaad, evenzo voor AOW. Maarja, die boe-roepers hier halen alles erbij het maar erger te laten lijken dan het is.
Met AOW frauderen is echt niet moeilijk.
Ik ken mensen, beide met een alleenstaande AOW (man gescheiden, vrouw weduwe), die naast elkaar wonen in een goedkope seniorenbungalow en die altijd samen eten en samen slapen. Soms bij hem, soms bij haar, dus de energie en waterrekening verraadt niks. En dit is toch echt fraude.

Zo zijn er ook mensen die gewoon samen gaan wonen en hun eigen woning onderverhuren.
Dat is makkelijker op te sporen, natuurlijk, omdat die bewoner toch ook weer ergens ingeschreven moet zijn en dat kan dan niet op dat adres.

Dus, makkelijk is het niet en het wordt ook steeds moeilijker gemaakt, maar het is nog steeds wel degelijk mogelijk.
pi_84003376
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nou moet je eens ophouden je nog dommer voor te doen dan je bent, fraude is het criterium niet in deze wet. Ook zonder verdenking van fraude mag een ambtenaar rond komen neuzen.
quote:
Wat een idiote aannames weer. Zaken enorm uit verband trekken om maar gelijk te willen hebben. Foei.
Nee, dat zijn de droge feiten.
quote:
Klopt helemaal. Maar nu draaf jij enorm erin door dat je aanneemt dat elke ambtenaar zomaar menschjes gaat pesten voor de lol en zijn taak volledig negeert.
De wet legt ze geen strobreed in de weg, dan hoeven er maar een paar tussen te zitten.
quote:
Je kijkt te veel WW2 films. Doe eens normaal.
Waarom denk je dat de politie nu niet zomaar even rond komt neuzen in je huis en in WOII wel? Omdat het niet mocht, tot aan deze wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:53 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84003418
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:08 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhnadigen om je verdachtname tegen te spreken.

uhmmm dat jij daar geen problemen mee hebt betekent niet dat ik daar dan ook maar geen problemen mee zou moeten hebben, het gemak waarmee je je basisrechten overboord gooit vind ik persoonlijk gewoon naief.

Maar aangezien het EPD ook al niet door de eerste kamer kwam zie ik dit voorstel iig sneuvelen aldaar
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:12:24 #169
3542 Gia
User under construction
pi_84003449
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:08 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zeker wel. Fuck.
Als jij verdacht wordt van dat misdrijf komen ze bewijzen verzamelen. En het mooie is, je mag het tegendeel bewijzen. Prachtig. Ze komen met keurige manieren aan je deur, vertellen waarom ze komen en het enige wat je hoeft te doen is ze binnen laten, koffie zetten en hun de gewenste documenten te overhandigen om je verdachtmaking tegen te spreken.

Koffie zetten moet niet, maar mag wel. Komt wel vriendelijk over, eigenlijk.
pi_84003843
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou moet je eens ophouden je nog dommer voor te doen dan je bent, fraude is het criterium niet in deze wet. Ook zonder verdenking van fraude mag een ambtenaar rond komen neuzen.
Ik doe me niet dom voor, ik ben heel slim juist.
Wat je hier zegt klopt maar een ambtenaar zal zijn tijd niet verdoen met lukraak belletje trekken. Dat zijn pure verzinsels van je. Ga eens nadenken.
quote:
Nee, dat zijn de droge feiten.
[..]

De wet legt ze geen strobreed in de weg, dan hoeven er maar een paar tussen te zitten.
Jah, rotte appels heb je overal. Live with it.
Al schat ik de kans erg klein aangezien daar ook consequenties aan zitten voor die ambtenaar.
quote:
Waarom denk je dat de politie nu niet zomaar even rond komt neuzen in je huis en in WOII wel? Omdat het niet mocht, tot aan deze wet.
Zeg Willem, dat mogen ze wel bij verdachten. Als je niet open doet breken ze je deur in.
pi_84003913
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmm dat jij daar geen problemen mee hebt betekent niet dat ik daar dan ook maar geen problemen mee zou moeten hebben, het gemak waarmee je je basisrechten overboord gooit vind ik persoonlijk gewoon naief.

Maar aangezien het EPD ook al niet door de eerste kamer kwam zie ik dit voorstel iig sneuvelen aldaar
Allemaal leuk en aardig maar een gemiddelde adviseur van verzekering of bank b.v. geef je nog meer inzicht in je privacy.
Het is gewoon schreeuwen om het schreeuwen. Het slaat kant nog wal.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:19:39 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84003932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

LOL. Deze maatregel helpt juist bij opsporing.
Het is nogal een domper iemand te verdenken en dat die persoon de wet achter heeft staan als die de deur in de neus van de controleur gooit. Nu kan dat niet meer. Winst.
Ik geef het op.
pi_84003933
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84004111
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Koffie zetten moet niet, maar mag wel. Komt wel vriendelijk over, eigenlijk.
Vooral bij ambtenaren. Als je normaal doet doen zij ook normaal.

Ik heb het gehad met een belastinginspecteur. Die liep al naar binnen terwijl die zich voorstelde. Ik scheen 3 jaren geen inkomsten aan gegeven te hebben. Was niet zo, en het duurde een jaar voor ze dit door hadden, maar die inspecteur was de vriendelijkheid zelve aangezien ik er helemaal niet moeilijk om deed.

Sommige mensen willen ook gewoon wat te schoppen hebben omdat ze weten dat ze een basis van gelijk hebben. Eigenlijk is het veelal hun eigen frustratie en bitterheid wat het werkelijk probleem is.
pi_84004192
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laat iedereen die geld van de staat ontvangt gewoon een verklaring tekenen dat ze hun recht op privacy opgeven. Willlen ze dat niet, geen controles, maar ook geen geld van de staat. De anderen kunnen van tijd tot tijd een controle verwachten. Zo vreemd is dat niet als je op andermans zak teert.
Juist, dat bedoel ik.
En die verklaring ondertekenen hoeft niet. Het is gewoon een consequentie van de paycheck. En dan zijn we weer waar we wezen moeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')