abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83992890
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
nee, daar komen ze kijken of je echt wel alleen woont
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:16:38 #52
3542 Gia
User under construction
pi_83992940
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
Die wonen ook stiekem samen met ieder een alleenstaande AOW.

Gaat dus niet om de leeftijd, maar om het samenwonen.
pi_83993030
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef Alicey het volgende:

Maar dat is niet waar het hier om gaat. Dit verzin je zelf allemaal bij het artikel.

Nee, staat erin:

"Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude."
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:19:09 #54
3542 Gia
User under construction
pi_83993031
Maar goed, voordat je een uitkering aanvraagt, breng je je huis op orde, zodat het lijkt of je aan de voorwaarde voldoet. Is de controleur geweest, haal je vriendlief weer binnen.

Daarna moet er grond van verdenking zijn voor controle, lijkt me. Ze kunnen slecht maandelijkse controles gaan houden bij iedere uitkeringsgerechtigde.

Ben wel benieuwd naar de invulling van deze 'mogelijk' nieuwe wet.
pi_83993088
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
Maar goed, voordat je een uitkering aanvraagt, breng je je huis op orde, zodat het lijkt of je aan de voorwaarde voldoet. Is de controleur geweest, haal je vriendlief weer binnen.

Daarna moet er grond van verdenking zijn voor controle, lijkt me. Ze kunnen slecht maandelijkse controles gaan houden bij iedere uitkeringsgerechtigde.

Precies.
Die doemdenkers maken hun eigen waarheid.
pi_83993242
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, staat erin:

"Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude."
Ja, en als dan de toegang geweigerd wordt komen ze niet terug met de politie maar wordt de uitkering gestopt .. zo simpel is het. En nu wordt het dus toegestaan om ook huisbezoeken te doen bij burgers die niet verdacht worden van fraude, en die moet je binnenlaten, op straffe van korting.
pleased to meet you
pi_83993314
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die worden wel gecontroleerd op illegaal samenwonen, want 2 keer alleenstaanden AOW is meer dan 1 keer AOW voor een stel.
Dan is dat dus terecht
pi_83993419
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Gia het volgende:

Het gaat om het principe Gia, niet om de manier waarop dit op dit moment uitgevoerd gaat worden. Met deze wet heeft de overheid in principe toegang tot een groot gedeelte van alle huishoudens, ook het jouwe
pleased to meet you
pi_83993452
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, en als dan de toegang geweigerd wordt komen ze niet terug met de politie maar wordt de uitkering gestopt .. zo simpel is het.
Bullshit. Weigering is geen basis voor een "boete". Aantoonbare feiten van misbruik wel. En daar komen ze pas achter nadat ze toch (middels politie) toegang tot de woning hebben verkregen.
Wie weet weigert die bewoner op dat moment wel omdat er een sterfgeval aan de gang is. Weet jij veel.
quote:
En nu wordt het dus toegestaan om ook huisbezoeken te doen bij burgers die niet verdacht worden van fraude, en die moet je binnenlaten, op straffe van korting.
Moussie, denk eens na zeg. Als uitkeringsgerechtigden niet verdacht worden is het te kostbaar om zomaar lukraak overal controleurs naar toe te sturen. Gaat niet gebeuren.
Dat gebeurd enkel bij verdachte omstandigheden.

Dat het theoretisch zou kunnen maakt het nog geen beleid.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:28:34 #60
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_83993455
Als gecertificeerd informatiebeveilger ben ik fel tegen dit soort inbreuken op de privacy. Op papier lijkt het allemaal een goed idee en de motivatie om misbruik terug te dringen is an sich ook niet slecht. Maar de uitvoering is waardeloos, het risico dat er iets fout gaat (opzet of ongeluk) is te groot. Jezelf verweren tegen de overheid als je op foute gronden een indicatie hebt is blijkens alle uitspraken van de ombudsman nog steeds erg moeilijk.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:31:28 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83993577
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:19 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, staat erin:

Juist, en de rest van wat je in je post vermeldde staat daar dus niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:31:34 #62
3542 Gia
User under construction
pi_83993581
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat om het principe Gia, niet om de manier waarop dit op dit moment uitgevoerd gaat worden. Met deze wet heeft de overheid in principe toegang tot een groot gedeelte van alle huishoudens, ook het jouwe
Hij mag hier komen, hoor, op elk moment. Ben gewoon getrouwd, mijn man heeft een normaal inkomen en ik werk niet. Ook al heb ik WAO, ik ben vrij om te gaan en te staan waar ik maar wil, dus ik hoef niet eens thuis te zijn. Hoeveel kinderen hier wonen maakt ook niet uit. Dus ik heb geen idee wat ze zouden willen ontdekken. Ze komen maar.
pi_83993588
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef moussie het volgende:

[..]

In principe mag meneer Agent altijd om mijn legitimatie vragen...in de praktijk is het nog nooit gebeurd..... Ook hier hoor je altijd veel geouwehoer over, vooral door de jeugd die veel op straat hangt. Die zijn dan ook de doelgroep. Net als fraudeurs dat nu zijn........
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:32:28 #64
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83993622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

In principe mag meneer Agent altijd om mijn legitimatie vragen
In principe heeft meneer Agent daar een reden voor nodig
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:33:50 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83993670
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan is dat dus terecht
Als er een verdenking is heb ik daar ook geen moeite mee, maar het feit dat een ambtenaar nu altijd toegang tot de woning mag eisen, ook als er geen verdenking is, heb ik wel moeite mee.

Daarbij maak je zo een toch al kwetsbare groep nog kwetsbaarder, want uiteraard zullen er mensen zijn die misbruik van deze regel gaan maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:34:45 #66
3542 Gia
User under construction
pi_83993699
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

In principe heeft meneer Agent daar een reden voor nodig
Hm, maar getuige zijn van een vechtpartij of ongeluk is al een reden om naar een legitimatiebewijs te vragen. Heb je dat dan niet bij je, dan kúnnen ze een boete uitdelen. Zit je dan met je goede gedrag!

Gevolg: Er gebeurt een ongeluk, ojee, ik heb geen legitimatiebewijs bij me, laat ik maar niet gaan helpen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:37:15 #67
3542 Gia
User under construction
pi_83993784
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er een verdenking is heb ik daar ook geen moeite mee, maar het feit dat een ambtenaar nu altijd toegang tot de woning mag eisen, ook als er geen verdenking is, heb ik wel moeite mee.

Daarbij maak je zo een toch al kwetsbare groep nog kwetsbaarder, want uiteraard zullen er mensen zijn die misbruik van deze regel gaan maken.
Nou, ik zie het probleem niet zo. 't Is niet zo dat ze je hele huis op stelten komen zetten of zo. Ze kijken even rond. Tweepersoons bed voor een alleenstaande, kán natuurlijk. Maar twee tandeborstels, medicijnen in een kastje die niet van de bewoner zijn, een scheerapparaat in een huis waar een vrouw woont en kleren voor 2 mensen in de kast, wijzen toch echt op samenwoning.
pi_83993835
Als ik later AOW ontvang mogen ze bij mij komen controleren hoor, gezellig, koffie staat klaar. De mensen moeten blij zijn dat ze nu bezoek krijgen
pi_83993972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Bullshit. Weigering is geen basis voor een "boete". Aantoonbare feiten van misbruik wel. En daar komen ze pas achter nadat ze toch (middels politie) toegang tot de woning hebben verkregen.
Wie weet weigert die bewoner op dat moment wel omdat er een sterfgeval aan de gang is. Weet jij veel.
Als je verdacht werd mocht je niet weigeren, al ligt er iemand dood te gaan, deed je dat toch werd je uitkering stop gezet
[..]
quote:
Moussie, denk eens na zeg. Als uitkeringsgerechtigden niet verdacht worden is het te kostbaar om zomaar lukraak overal controleurs naar toe te sturen. Gaat niet gebeuren.
Dat gebeurd enkel bij verdachte omstandigheden.

Dat het theoretisch zou kunnen maakt het nog geen beleid.
Als je toch alleen maar mensen bezoekt die verdacht worden, waarom moet die wet dan verandert? Waarom het theoretisch mogelijk maken als het praktisch niet uit te voeren is?
pleased to meet you
pi_83994106
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef moussie het volgende:

Als je toch alleen maar mensen bezoekt die verdacht worden, waarom moet die wet dan verandert? Waarom het theoretisch mogelijk maken als het praktisch niet uit te voeren is?
Je weet dat je in Nederland woont? Gewoon omdat het kan!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:46:29 #71
3542 Gia
User under construction
pi_83994138
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als ik later AOW ontvang mogen ze bij mij komen controleren hoor, gezellig, koffie staat klaar. De mensen moeten blij zijn dat ze nu bezoek krijgen
Als er een wet komt die een dergelijk bezoek als standaard procedure bestempeld is er ook geen reden om je onterecht verdachte te voelen. Het is dan inderdaad gewoon een standaard huisbezoekje. Niks mis mee.

Een omaatje die alleen woont, laat de controleur binnen, die kijkt even rond, ziet geen onregelmatigheden en gaat weer. Als er zaken niet kloppen, kan hij hiernaar vragen. Komt er een goede verklaring, dan is er nog niks aan de hand.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:46:59 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83994155
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, ik zie het probleem niet zo. 't Is niet zo dat ze je hele huis op stelten komen zetten of zo. Ze kijken even rond. Tweepersoons bed voor een alleenstaande, kán natuurlijk. Maar twee tandeborstels, medicijnen in een kastje die niet van de bewoner zijn, een scheerapparaat in een huis waar een vrouw woont en kleren voor 2 mensen in de kast, wijzen toch echt op samenwoning.
Ik heb het over mensen die misbruik van de regeling zullen maken, en dan bedoel ik dus niet ambtenaren (hoewel daar ook genoeg incompetente hufters bijzitten die graag gebruik maken van iedere mogelijkheid die ze hebben, ongeacht of dat nodig is of niet) maar ik heb het vooral over mensen die met foute bedoelingen zich als ambtenaar gaan voordoen......

En ja, dan hebben we het over een toch al kwetsbare groep die daardoor nog kwetsbaarder wordt.

En echt, een tweepersoonsbed voor een alleenstaande zou vreemd kunnen zijn of in de categorie "het kan" zitten? Mens ik slaap al vanaf m'n 16de in een tweepersoons bed....
Oh, en toen ik nog verkering had, had een vast vriendje gewoon een tandenborstel en scheermes bij mij liggen, en zelfs wel wat kleren, en dus??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83994178
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij mag hier komen, hoor, op elk moment. Ben gewoon getrouwd, mijn man heeft een normaal inkomen en ik werk niet. Ook al heb ik WAO, ik ben vrij om te gaan en te staan waar ik maar wil, dus ik hoef niet eens thuis te zijn. Hoeveel kinderen hier wonen maakt ook niet uit. Dus ik heb geen idee wat ze zouden willen ontdekken. Ze komen maar.
hmz, ben benieuwd of je daar over 20 jaar nog zo over denkt, manlief jaren geleden overleden maar al zijn spullen liggen er nog, je kan er maar geen afscheid van nemen .. staan ze er ineens midden in je woonkamer en wordt jij gekort omdat je overduidelijk samenwoont ..
pleased to meet you
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:49:37 #74
3542 Gia
User under construction
pi_83994265
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef moussie het volgende:

Vanwege een mogelijke preventieve werking. Er is een mogelijkheid dat je controle krijgt, de kans om op fraude gepakt te worden is groter, dus het kan zijn dat dan mensen liever geen fraude meer plegen.

Kijk, fraude plegen is altijd een gok. Wordt je gepakt, omdat je verraden wordt, dan ben je de lul. In sommige gevallen tot aan je pensioen. Wordt je niet gepakt, dan heb je geluk.
De pakkans wordt nu groter, dus ook de gok die je neemt.

Denk dat minder mensen dat risico zullen willen lopen.
pi_83994311
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Je weet dat je in Nederland woont? Gewoon omdat het kan!
Tja, maar zulke wetgeving hoort toch echt thuis in een totalitair regime .. had ik hier echt niet verwacht.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')