Je overdrijft. Er zal enkel sprake zijn van verdachten die de controleur moeten toelaten. Jij doet het overkomen alsof iedereen een bezoekje krijgt.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je de eerste twee delen ook doorgelezen? Ik zal het ff in een paar woorden samenvatten... JE BENT FRAUDEUR ALS JE IEMAND NIET BINNEN LAAT!
En dit geldt bv dus ook voor de ouden van dagen die een AOW ontvangen en mensen die kinderbijslag krijgen. Maar ja, dat zal je dan wel weer niet snappen, staar je lekker blind op "Tokkies" die de boel besodemieteren.
Nee dus, want die regel was al van kracht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je overdrijft. Er zal enkel sprake zijn van verdachten die de controleur moeten toelaten.
Theorethisch mogelijk :yes:quote:Jij doet het overkomen alsof iedereen een bezoekje krijgt.
Zucht, daarvoor zou geen aanpassing van de wet nodig zijn, verdachten moeten dat al. Waar het nu om gaat is dat je ze ten allen tijde moet toelaten, verdacht of niet, doe je dat niet wordt je gekort.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je overdrijft. Er zal enkel sprake zijn van verdachten die de controleur moeten toelaten. Jij doet het overkomen alsof iedereen een bezoekje krijgt.
Ik denk eerder dat die controleurs nu zonder aanvraag paperassen direct toegang kunnen eisen zonder bijkomst van politie b.v.. Lijkt me sterk dat die wet er al was.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee dus, want die regel was al van kracht.
Maar zal nooit lukken. Alleen al omdat daar de mankracht niet voor is en die controleurs er zelf ook geen zin aan hebben om bij mensen waar geen verdachte omstandigheden zijn, de deur in te trappen. Zinloos ook.quote:Theorethisch mogelijk :yes:
Als je een uitkering ontvangt.
Dat dus, tevens zie je de laatste jaren de trend dat men indirect steeds vaker zegt " je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is"quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee dus, want die regel was al van kracht.
[..]
Theorethisch mogelijk :yes:
Als je een uitkering ontvangt.
Medicijnen tegen schizofrenie?quote:Op maandag 12 juli 2010 21:19 schreef romski het volgende:
Ik had een lijstje medicijnen die ik kon bestellen via internet bij een vent.
Euh, nee. Zoals je kunt lezen moet er sprake zijn van vrijwillige medewerking. En met deze nieuwe wet is daar geen sprake meer van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht, daarvoor zou geen aanpassing van de wet nodig zijn, verdachten moeten dat al. Waar het nu om gaat is dat je ze ten allen tijde moet toelaten, verdacht of niet, doe je dat niet wordt je gekort.
Omg, lees anders nog eens een keer en dan deze keer wel goedquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:23 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Euh, nee. Zoals je kunt lezen moet er sprake zijn van vrijwillige medewerking. En met deze nieuwe wet is daar geen sprake meer van.
Cruciale fout waardoor je het helemaal verkeerd inziet. Daar moet ik op mijn beurt weer van zuchten.
Maw, als je wel verdacht werd moest je wel opendoen, alleen als je niet verdacht werd hoefde dat niet. Na aanpassing moet iedereen die een of andere uitkering ontvangt van gemeente, UVW, of SVB opendoen, verdacht of niet, op straffe van korting/intrekking. En ja, dat kan iedereen treffen .. of je moet nooit ziek of werkloos worden, geen kinderen krijgen en voor je 65/67ste de pijp aan Marten gevenquote:Het doorzoeken van een woning van iemand die niet verdacht is, mag sinds 2007 alleen nog wanneer de burger vrijwillig meewerkt.
Moussie, lees aub nu zelf eens goed. Het lijkt wel of je oogkleppen op hebt van woede.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg, lees anders nog eens een keer en dan deze keer wel goed
[..]
Maw, als je wel verdacht werd moest je wel opendoen, alleen als je niet verdacht werd hoefde dat niet. Na aanpassing moet iedereen die een of andere uitkering ontvangt van gemeente, UVW, of SVB opendoen, verdacht of niet, op straffe van korting/intrekking. En ja, dat kan iedereen treffen .. of je moet nooit ziek of werkloos worden, geen kinderen krijgen en voor je 65/67ste de pijp aan Marten geven
Als de bewoner niet verdacht werd. Een bewoner die wel verdacht werd had die optie niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:52 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Moussie, lees aub nu zelf eens goed. Het lijkt wel of je oogkleppen op hebt van woede.
Er staat duidelijk dat de bewoner vrijwillig mee diende te werken. De bewoner kon dus weigeren.
Als je niet verdacht werd, ja, dan was de medewerking vrijwillig, als je verdacht werd was er van vrijwilligheid geen sprakequote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:52 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Moussie, lees aub nu zelf eens goed. Het lijkt wel of je oogkleppen op hebt van woede.
Er staat duidelijk dat de bewoner vrijwillig mee diende te werken. De bewoner kon dus weigeren. Dat is heel wat anders dan de wet die eraan komt waar dat niet van belang is en de controleur zichzelf de toegang kan toe-eigenen.
Fraude met AOW komt best veel voor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Tjeemig, lezen is echt een kunst blijkbaar, en nadenken doen we ook niet meer, dat doet de overheid wel voor ons?
Met dit voorstel kunnen ze bij heel veel mensen naar binnen zonder kloppen terwijl die mensen nergens van verdacht worden .. niet alleen bij steuntrekkers. Ontvang je kinderbijslag? Dan moet de deur open. Ontvangen je ouders/grootouders AOW? Dan moet de deur open. Jammer dan dat incontinente opoe zich van schrik bevuild heeft en nu even liever de deur niet open doet omdat ze zich rot schaamt, korten die hap, en wel de helft
Nee, dat is dus onzin. Iemand die wel verdacht werd had het recht de toegang te weigeren zodat de controleur de politie moest inschakelen de deur te forceren.... waardoor de bewoner tijd had zaakjes op orde te stellen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als de bewoner niet verdacht werd. Een bewoner die wel verdacht werd had die optie niet.
Probeer ook eens die oogkleppen af te doen.
Nogmaals: neequote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je niet verdacht werd, ja, dan was de medewerking vrijwillig, als je verdacht werd was er van vrijwilligheid geen sprake
Privacy is voor mensen die hun eigen salaris verdienen. Mensen die gesponsord worden door de staat moeten maar voor lief nemen dat er controle op is. Wil je geen controle, dan maak je gewoon geen gebruik van de mogelijkheid tot een uitkering, simpel toch?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je privacy?
1984 is here to stay
Niet dus.quote:
Maar dat is niet waar het hier om gaat. Dit verzin je zelf allemaal bij het artikel.quote:Iemand die wel verdacht werd had het recht de toegang te weigeren zodat de controleur de politie moest inschakelen de deur te forceren.... waardoor de bewoner tijd had zaakjes op orde te stellen.
Hoe is volgens jou dan later die wet veranderd?quote:Bewoners die niet verdacht werden, werden ook niet bezocht.
Zo simpel is het niet. Ik kan niet kiezen om van AOW af te zien.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Privacy is voor mensen die hun eigen salaris verdienen. Mensen die gesponsord worden door de staat moeten maar voor lief nemen dat er controle op is. Wil je geen controle, dan maak je gewoon geen gebruik van de mogelijkheid tot een uitkering, simpel toch?
Volgens mij word je in NL pas echt als verdacht beschouwd als je wel recht hebt op kinderbijslag, maar er geen gebruik van maakt.....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Privacy is voor mensen die hun eigen salaris verdienen. Mensen die gesponsord worden door de staat moeten maar voor lief nemen dat er controle op is. Wil je geen controle, dan maak je gewoon geen gebruik van de mogelijkheid tot een uitkering, simpel toch?
Iemand die ergens van verdacht werd en de toegang weigerde kreeg gewoon geen uitkering meer ..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee, dat is dus onzin. Iemand die wel verdacht werd had het recht de toegang te weigeren zodat de controleur de politie moest inschakelen de deur te forceren.... waardoor de bewoner tijd had zaakjes op orde te stellen.
Bewoners die niet verdacht werden, werden ook niet bezocht.
Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Ik kan niet kiezen om van AOW af te zien.
Het geldt net zo goed voor AOW'ers.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
Die worden wel gecontroleerd op illegaal samenwonen, want 2 keer alleenstaanden AOW is meer dan 1 keer AOW voor een stel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar AOW'ers zullen echt niet gecontroleerd worden hoor. "hallo mevrouw, ik kom even kijken of u wel echt 85 bent".... Daar hebben ze het GBA voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |