abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:31:32 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83998563
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het geen goed plan, liever zou ik zien dat er eerst bewijs word verzameld welke word voorgelegd aan een rechter, waarop deze toestemming kan geven tot het plegen van een huiszoeking, indien het aangeleverde bewijs dit rechtvaardigt.
Dat dus, net als in andere gevallen van overtreding van de wet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:33:43 #102
3542 Gia
User under construction
pi_83998662
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het geen goed plan, liever zou ik zien dat er eerst bewijs word verzameld welke word voorgelegd aan een rechter, waarop deze toestemming kan geven tot het plegen van een huiszoeking, indien het aangeleverde bewijs dit rechtvaardigt.
Zo is het nu, ongeveer, en het blijkt onvoldoende te werken om fraude tegen te gaan.

Mensen durven nu gerust de gok te wagen om fraude te plegen, bijvoorbeeld omdat ze ergens wonen waar dat moeilijk te controleren valt. Iemand die in een groot flatgebouw woont, is moelijker te controleren middels posten, dan iemand die in een rijtjeshuis woont.

Dus, wil je kunnen controleren, dan moet je binnen kunnen. En nu mag men een onverwacht bezoek weigeren. Komen ze wel terug met politie, maar dan heeft de fraudeur alle verdachte zaken al opgeruimd.
pi_83998841
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:55 schreef moussie het volgende:

[..]

yeah right, en voor een mogelijke preventieve werking gaan we maar dusdanig vergaande maatregelen invoeren waardoor privacy in feite een lachertje wordt .. de natte droom van een dictator, en dat wordt hier nog verdedigt ook
Als iemand fraude pleegt over mijn rug (ik betaal mee aan die uitvreters), dan mogen ze van mij hun gang gaan.
pi_83999148
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:37 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als iemand fraude pleegt over mijn rug (ik betaal mee aan die uitvreters), dan mogen ze van mij hun gang gaan.
Slimmerik, het gaat er juist om dat fraude of de verdenking daarvan niet eens een voorwaarde is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_83999233
Waarom wordt er een beetje voorbij gegaan aan het feit dat je, om te frauderen, er dus iemand jou ooit een uitkering, toeslag of wat dan ook heeft toegekend.

Kun je op dat moment niet wat verder kijken dan je neus lang is ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83999563
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Slimmerik, het gaat er juist om dat fraude of de verdenking daarvan niet eens een voorwaarde is.
Wat boeit mij dat? Er zijn te veel gevallen van fraude. Er moet iets aan gedaan worden. Als jij je handje ophoud voor centjes is dit de voorwaarde. Staat het je niet aan, dan moet je het zonder doen.
Kiezen of delen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:11:18 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84000421
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom wordt er een beetje voorbij gegaan aan het feit dat je, om te frauderen, er dus iemand jou ooit een uitkering, toeslag of wat dan ook heeft toegekend.

Kun je op dat moment niet wat verder kijken dan je neus lang is ?
In het geval van AOW is het geen kwestie van "toekennen" dan is het gewoon een kwestie van GBA-gegevens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:13:04 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84000497
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wat boeit mij dat? Er zijn te veel gevallen van fraude. Er moet iets aan gedaan worden. Als jij je handje ophoud voor centjes is dit de voorwaarde. Staat het je niet aan, dan moet je het zonder doen.
Kiezen of delen.
Kinderbijslag ontvangen is een kwestie van "handje ophouden"??
Het feit dat je het ontvangt is immers wel een reden voor ambtenaren om maar binnen te mogen vallen, met deze nieuwe regel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:15:56 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84000647
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Wat boeit mij dat? Er zijn te veel gevallen van fraude.
Dus dat het niet helpt boeit jou niets, als er maar iets gedaan wordt?

"MAAR NU DOEN ZE ER TENMINSTE IETS AAN!!!"
pi_84000795
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderbijslag ontvangen is een kwestie van "handje ophouden"??
Ja.
pi_84000873
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dus dat het niet helpt boeit jou niets, als er maar iets gedaan wordt?

"MAAR NU DOEN ZE ER TENMINSTE IETS AAN!!!"
Ze "verwachten" dat het niet helpt. Net zoals ze verwachtten dat Nederland wereldkampioen zou worden.
Tuurlijk gaat dit helpen. En ja, goed dat er wat aan gedaan wordt. 1 uitvreter trekt de economie harder naar beneden dan 10 ondernemers kunnen tegenhouden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:21:11 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84000902
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ja.
Ah, okay, dan geldt dat voor de opvolger van kinderbijslag ook; Studifinanciering is daarmee dus ook een kwestie van "handje ophouden".

Ze moeten bij iedere student dus ook maar ongevraagd en zonder reden binnen kunnen vallen want "handje ophouden"?

Beetje slordig dat ze dat in deze niet gelijk even meegenomen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84000972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het geval van AOW is het geen kwestie van "toekennen" dan is het gewoon een kwestie van GBA-gegevens.
Strikt genomen wordt je nog steeds een AOW uitkering toegekend. Krijg je ook een beschikking van. Dat het inmiddels volautomatisch wordt toegekend waarbij geen mensenhand te pas komt, maakt het niet minder een toekenning.

Bij de toekenning moet je dus beter opletten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84001262
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, okay, dan geldt dat voor de opvolger van kinderbijslag ook; Studifinanciering is daarmee dus ook een kwestie van "handje ophouden".
Klopt.
quote:
Ze moeten bij iedere student dus ook maar ongevraagd en zonder reden binnen kunnen vallen want "handje ophouden"?/
Als niet valt te controleren of dit geld ten goede komt aan de studie mogen ze controleren. Simpel.

Het werkt heel eenvoudig. Je krijgt geld cadeau ten behoeve van een noodzaak. Als dat geld wordt misbruikt voor doeleinden buiten die noodzaak hebt die persoon het eigenlijk niet nodig.
Nu is controleren op basis van ingevulde papieren erg moeilijk. Dus dan maar in persoon en onverwacht.

Als ik bij je kom en smeek om 200 euro omdat ik het anders niet ga redden, en jij bereid bent dit te geven, wil je ook graag dat het gebruikt wordt voor hetgeen ik je vertelde. Als jij achteraf merkt dat ik het in de gokkast heb gegooid geef je me keihard nee als ik er nogmaals om vraag.
Maar hoe wist je dat ik het vergokte? Je had wantrouwen en bent me gevolgd om zeker te weten. Niks mis mee. Je wilt je eigen vertrouwen niet misbruikt zien.
Nu speelt de overheid met het geld van de werkende mens. Nergens anders van. Zij verdelen de taart en daar vallen ook die uitvreters onder. Dan mogen ze van mij controleren.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:29:20 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001267
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:20 schreef Wijze_appel het volgende:

Tuurlijk gaat dit helpen.
Waarom denk je dat?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:29:53 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84001301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Strikt genomen wordt je nog steeds een AOW uitkering toegekend. Krijg je ook een beschikking van. Dat het inmiddels volautomatisch wordt toegekend waarbij geen mensenhand te pas komt, maakt het niet minder een toekenning.

Bij de toekenning moet je dus beter opletten.
Dan zou je in het geval van AOW dus weer handmatig moeten gaan toekennen, compleet met huisbezoek, want zonder huisbezoek kom je nog steeds op diezelfde GBA-gegevens uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84001435
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Misbruikers worden niet zomaar verdacht. Daar is al een reden voor. Of denk je dat ambtenaren voor wat giswerk uit hun luie stoel komen?
Als ze dan op de stoep staan en in sommige gevallen de redenen bleken te kloppen, en direct naar binnen kunnen waardoor de verdachte geen tijd meer heeft orde op zaken te stellen, scheelt dat weer geld uit de staatskas.

Sterker: ze mogen van mij een website online gooien waar die schoften pontificaal bekend worden gemaakt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:33:07 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84001465
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Als niet valt te controleren of dit geld ten goede komt aan de studie mogen ze controleren. Simpel.

Het werkt heel eenvoudig. Je krijgt geld cadeau ten behoeve van een noodzaak. Als dat geld wordt misbruikt voor doeleinden buiten die noodzaak hebt die persoon het eigenlijk niet nodig.
Nu is controleren op basis van ingevulde papieren erg moeilijk. Dus dan maar in persoon en onverwacht.

Als ik bij je kom en smeek om 200 euro omdat ik het anders niet ga redden, en jij bereid bent dit te geven, wil je ook graag dat het gebruikt wordt voor hetgeen ik je vertelde. Als jij achteraf merkt dat ik het in de gokkast heb gegooid geef je me keihard nee als ik er nogmaals om vraag.
Maar hoe wist je dat ik het vergokte? Je had wantrouwen en bent me gevolgd om zeker te weten. Niks mis mee. Je wilt je eigen vertrouwen niet misbruikt zien.
Nu speelt de overheid met het geld van de werkende mens. Nergens anders van. Zij verdelen de taart en daar vallen ook die uitvreters onder. Dan mogen ze van mij controleren.
Als het toch maar ten behoeve is aan "noodzaak" dan kun je gelijk stoppen met stufi voor studenten die nu ook geen aanvulling krijgen en met kinderbijslag voor ouders met een inkomen van meer dan 2 keer modaal, voor hen is het namelijk geen noodzaak.

Met andere woorden: de betalingen van KB en stufi is dus niet gebaseerd op noodzaak. Die van AOW overigens ook niet, dat zijn simpelweg rechten die we in NL hebben, en deze zijn niet inkomensafhankelijk en dus niet afhankelijk van "noodzaak" want er zijn voldoende 65-plussers die AOW krijgen maar het niet nodig hebben..... Beatrix voorop.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84001635
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het toch maar ten behoeve is aan "noodzaak" dan kun je gelijk stoppen met stufi voor studenten die nu ook geen aanvulling krijgen en met kinderbijslag voor ouders met een inkomen van meer dan 2 keer modaal, voor hen is het namelijk geen noodzaak.
Klopt. Ik zou dat ook inkomenafhankelijk willen zien.
quote:
Met andere woorden: de betalingen van KB en stufi is dus niet gebaseerd op noodzaak.
Jawel.
quote:
Die van AOW overigens ook niet, dat zijn simpelweg rechten die we in NL hebben, en deze zijn niet inkomensafhankelijk en dus niet afhankelijk van "noodzaak" want er zijn voldoende 65-plussers die AOW krijgen maar het niet nodig hebben..... Beatrix voorop.
Onzin. AOW is een opgebouwd tegoed. Ouderen kunnen nu eenmaal niet werken. Tenminste, we hebben als samenleving afgesproken dat het bij 65 ophoud.
En juist daar zie je amper misbruik omdat de toekenning heel anders in elkaar zit dan kinderbijslag/uitkering/bijstand.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:37:18 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001661
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:32 schreef Wijze_appel het volgende:

Misbruikers worden niet zomaar verdacht. Daar is al een reden voor. Of denk je dat ambtenaren voor wat giswerk uit hun luie stoel komen?
Inderdaad, maar deze wet ziet dus juist niet toe op mensen die verdacht worden van misbruik. ! !
pi_84001806
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Inderdaad, maar deze wet ziet dus juist niet toe op mensen die verdacht worden van misbruik. ! !
Je hebt er niet zoveel kaas van gegeten he?
Het komt nu een beetje over dat jij iemand bent met zon uitkering waar het angstzweet van een eventuele controle al uitbreekt. Niet dat je misbruik maakt, maar misschien schaamte bij je omgeving. En dat weerhoud je er van goed te blijven nadenken.

Die indruk heb ik dan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:41:39 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84001857
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:40 schreef Wijze_appel het volgende:

Je hebt er niet zoveel kaas van gegeten he?
Ik heb in ieder geval de basisschool afgemaakt, zodat lezen me lukt.
quote:
Het komt nu een beetje over dat jij iemand bent met zon uitkering waar het angstzweet van een eventuele controle al uitbreekt. Niet dat je misbruik maakt, maar misschien schaamte bij je omgeving. En dat weerhoud je er van goed te blijven nadenken.

Die indruk heb ik dan.
Houd die gedachte vast zou ik zeggen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:42:13 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84001884
Ja gut, je zult toch kinderbijslag ontvangen, net als ieder ander met kinderen..... dat lijkt me al snel een reden voor angstzweet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84001932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:42 schreef Leandra het volgende:
Ja gut, je zult toch kinderbijslag ontvangen, net als ieder ander met kinderen..... dat lijkt me al snel een reden voor angstzweet.
Dan heb je niets te vrezen. Lijkt me al sterk dat je verdachte zult worden.
Maar je hebt ze ertussen die 5 kids opgeven en er daadwerkelijk maar 1 hebben. Die moet je kielhalen, per direct.
pi_84001951
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:41 schreef Alicey het volgende:

Houd die gedachte vast zou ik zeggen.
Ah, mijn mensenkennis faalde dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')