abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84054864
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:29 schreef dylany het volgende:

[..]

O ik heb iets anders begrepen.

http://docs.minszw.nl/pdf/34/2009/34_2009_3_12945.pdf

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf

Ik lees nergens dat ze zomaar een woning mogen binnendringen zonder toestemming van een rechter.

Denk jij dat er andere mogelijkheden zijn om fraude tegen te gaan dan?
tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
pleased to meet you
pi_84054990
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het nou echt zo moeilijk om het verschil te snappen tussen verdacht en niet verdacht?
Met jou is niet te discussiėren. Je blijft van de hak op de tak springen omdat je ten koste van alles hiertegen moet ageren.
pi_84055023
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
*zucht*
pi_84055192
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer gaat om erachter te komen of alle kinderen wel echt bestaan.
pi_84055313
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:53 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Met jou is niet te discussiėren. Je blijft van de hak op de tak springen omdat je ten koste van alles hiertegen moet ageren.
Dat jij het niet kan volgen ligt anders meer aan jouw gebrekkig inzicht .. nogal eendimensionaal
pleased to meet you
pi_84055465
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat jij het niet kan volgen ligt anders meer aan jouw gebrekkig inzicht .. nogal eendimensionaal
Zo goed ken je me ook weer niet. Maar je blaat er maar op los, het is toch niet zo interessant.
pi_84055567
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:57 schreef dylany het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer gaat om erachter te komen of alle kinderen wel echt bestaan.
Want je kan hier in Nederland dan ook zo makkelijk kinderen gaan opgeven die helemaal niet bestaan? Dat argument telt misschien voor kinderen geboren en verblijvend in het buitenland, bestaan die wel echt, maar daarvoor hoef je toch hier niet in de kasten te woelen?
pleased to meet you
pi_84056410
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Want je kan hier in Nederland dan ook zo makkelijk kinderen gaan opgeven die helemaal niet bestaan? Dat argument telt misschien voor kinderen geboren en verblijvend in het buitenland, bestaan die wel echt, maar daarvoor hoef je toch hier niet in de kasten te woelen?
Moet je kinderen die in Nederland geboren zijn meenemen als je ze aangeeft dan?
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:46:39 #259
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84057372
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef dylany het volgende:

[..]

Nee, maar op een gegeven moment wordt wel verwacht dat je ze naar school stuurt en dat soort dingen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:56:37 #260
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_84057823
dit komt mij eerlijk gezegd over als zo'n typische CDA voorstel waarbij de relatie tussen burger en staat volstrekt getrivialiseerd wordt ten behoeve van de staat.

Trouwens, hoe kan dit door een demissionair kabinet worden voorgelegd?

Is dit dan niet gewoon bedoeld om de 'bodem te testen'?
pi_84058225
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, maar op een gegeven moment wordt wel verwacht dat je ze naar school stuurt en dat soort dingen.
Ja en dan? Hoe komt de uitkerende instantie het dan te weten?
pi_84058473
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef dylany het volgende:

[..]

nope, maar je moet naast de relevante ID-bewijzen wel een bewijs hebben van arts of vroedvrouw, en dat wordt uiteraard gecontroleerd .. zonder de verklaring van een arts wordt je in dit land niet geboren en ga je ook niet dood.
pleased to meet you
pi_84060677
Helemaal terecht!

Het moet maar eens snel afgelopen zijn met al die uitvreters die in de bijstand zitten en 's avonds gewoon bijklussen
pi_84060705
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ook als ik hem was, voor mijn geestelijk welzijn. Klinkt mij als een gevalletje paranoļa.
Je hebt gelijk, zo klinkt het ook.

Gelukkig heb ik sterke zintuigen. Kijk je weleens naar The Mentalist? Je kan het je zelf leren en heeft niks met iets bovennatuurlijks te maken. Gewoon onopvallend je omgeving in de gaten houden. Als je scherp genoeg bent, dan erken je precies de reacties van mensen.
pi_84060765
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb laatst mijn dochter aangegeven... Toen viel me pas op hoe makkelijk dat eigenlijk was. Ik hoefde werkelijk geen ENKEL bewijs van geboorte te overleggen... Vraag me ook af of het uberhaupt nog gecheckt wordt. Als je zegt dat je thuis bent bevallen hebben ze niks om te controleren... Ja, je krijgt een brief om naar het consulatiebureau te komen, maar daar is makkelijk iets op te vinden...
pi_84060856
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je de eerste twee delen ook doorgelezen? Ik zal het ff in een paar woorden samenvatten... JE BENT FRAUDEUR ALS JE IEMAND NIET BINNEN LAAT!

En dit geldt bv dus ook voor de ouden van dagen die een AOW ontvangen en mensen die kinderbijslag krijgen. Maar ja, dat zal je dan wel weer niet snappen, staar je lekker blind op "Tokkies" die de boel besodemieteren.
Als ze dan moedwillig de boel besodemieteren dan kan er via een rechtelijk bevel toch toegang tot de woning verschaft worden? Zoals het gebeurt met wietplantages etc.? Ik moet er niet aan denken dat elke jan boerenlul bij mij aan de deur mag komen om te eisen dat hij naar binnen mag.
pi_84060924
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:08 schreef moussie het volgende:

[..]

nope, maar je moet naast de relevante ID-bewijzen wel een bewijs hebben van arts of vroedvrouw, en dat wordt uiteraard gecontroleerd .. zonder de verklaring van een arts wordt je in dit land niet geboren en ga je ook niet dood.
Misschien kan het nu niet overal meer maar het gebeurde wel en de kinderen die toen onterecht zijn opgegeven, kunnen nu worden nu opgespoord.

http://www.wuz.nl/artikel(...)deren%20NEE!%20.html
quote:
tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen [b]om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
Wat bedoel je daarmee? De kinderbijslag is toch voor het kind? Als het kind door iemand anders verzorgd wordt is dat toch een financiele kwestie tussen de verzorgers? Wat heeft de uitkerende instantie daarmee te maken?

Maar goed, ik vind het prima dat er iets aan de fraude wordt gedaan. Het zijn altijd de mensen met de grootste bekken die frauderen en de mensen die wel eerlijk zijn worden weer de dupe.

Pak maar aan die aso's, zeker in crisistijd, scheelt veel geld.

http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf
pi_84061154
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die controleurs nu zonder aanvraag paperassen direct toegang kunnen eisen zonder bijkomst van politie b.v.. Lijkt me sterk dat die wet er al was.
[..]

Maar zal nooit lukken. Alleen al omdat daar de mankracht niet voor is en die controleurs er zelf ook geen zin aan hebben om bij mensen waar geen verdachte omstandigheden zijn, de deur in te trappen. Zinloos ook.
En dan staan er GODVERDOMME 4 stadswachten met hun ivbo diploma + middagcursus BOA ineens in je huiskamer. Ik heb er geen trek in. Als iemand verdacht is, prima, maar dan ook met een officieel papier en politie. Is niet voor niets. anders zijn we straks al helemaal aan de willekeur van het ahum keurkorps gemeenteambtenaren aangewezen....
Whatever...
pi_84061887
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb laatst mijn dochter aangegeven... Toen viel me pas op hoe makkelijk dat eigenlijk was. Ik hoefde werkelijk geen ENKEL bewijs van geboorte te overleggen... Vraag me ook af of het uberhaupt nog gecheckt wordt. Als je zegt dat je thuis bent bevallen hebben ze niks om te controleren... Ja, je krijgt een brief om naar het consulatiebureau te komen, maar daar is makkelijk iets op te vinden...
Dan had de vroedvrouw/het ziekenhuis het waarschijnlijk al doorgegeven
pleased to meet you
pi_84062058
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan had de vroedvrouw/het ziekenhuis het waarschijnlijk al doorgegeven
Tuurlijk joh, kinderen worden alleen maar in het ziekenhuis of in aanwezigheid van een vroedvrouw geboren.
pi_84062970
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:52 schreef dylany het volgende:

[..]

Misschien kan het nu niet overal meer maar het gebeurde wel en de kinderen die toen onterecht zijn opgegeven, kunnen nu worden nu opgespoord.

http://www.wuz.nl/artikel(...)deren%20NEE!%20.html
huh, waar in dat artikel haal je kinderen vandaan die onterecht zijn opgegeven?
quote:
Wat bedoel je daarmee? De kinderbijslag is toch voor het kind? Als het kind door iemand anders verzorgd wordt is dat toch een financiele kwestie tussen de verzorgers? Wat heeft de uitkerende instantie daarmee te maken?
Vertel dat dan maar aan de bedenker van dit plan, die heeft er blijkbaar andere idee:en over.
quote:
Maar goed, ik vind het prima dat er iets aan de fraude wordt gedaan. Het zijn altijd de mensen met de grootste bekken die frauderen en de mensen die wel eerlijk zijn worden weer de dupe.

Pak maar aan die aso's, zeker in crisistijd, scheelt veel geld.

Wat wil je met die .pdf zeggen, het is al de tweede keer dat je hem post? Ik lees daar niets wat de schending van grondrechten terwijl er geen verdacht is zou rechtvaardigen
pleased to meet you
pi_84063022
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:15 schreef dylany het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, kinderen worden alleen maar in het ziekenhuis of in aanwezigheid van een vroedvrouw geboren.
Hier in Nederland wel ja ..
pleased to meet you
pi_84063802
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef moussie het volgende:

huh, waar in dat artikel haal je kinderen vandaan die onterecht zijn opgegeven?
Dat haal ik nergens vandaan ik reageer op jouw verzinsels.
quote:
Vertel dat dan maar aan de bedenker van dit plan, die heeft er blijkbaar andere idee:en over.
Zie hierboven. We hebben hier in Nederland ook nog wetten en rechters enzo.
quote:
Wat wil je met die .pdf zeggen, het is al de tweede keer dat je hem post? Ik lees daar niets wat de schending van grondrechten terwijl er geen verdacht is zou rechtvaardigen
Je kunt in het pdf

lezen dat er veel gefraudeerd wordt, en ik geef aan dat steunfraude wat mij betreft mag worden aangepakt; we moeten bezuinigen dus pak de steunfraudeurs eerst maar aan.

OK Moussie, hier een link naar de uitspraak die de verontwaardiging veroorzaakte.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
pi_84063884
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Hier in Nederland wel ja ..
Sure, only in the Netherlands kun je kinderen vertellen hoelang ze moeten blijven zitten.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:54:28 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')