Nee hoor. Als jij de mensen niet wilt binnenlaten, komen ze er niet in.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die met dit wetsvoorstel buitenspel gezet worden.
Maar dan ben je alsnog je uitkering/bijstand/whateverrr kwijtquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:04 schreef dylany het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij de mensen niet wilt binnenlaten, komen ze er niet in.
nou en waaruit blijkt dan dat er kinderen opgegeven zijn die niet bestaan? In dat artikel gaat het over moeders die valse aangifte doen door te zeggen dat de vader onbekend is terwijl die wel degelijk bekend is en ook met het kind te maken wil hebben .. het heeft helemaal niets te maken met niet bestaande kinderen waarvoor kinderbijslag ontvangen wordt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:50 schreef dylany het volgende:
[..]
Dat haal ik nergens vandaan ik reageer op jouw verzinsels.
tja, ik zei het al, je hebt het dus niet goed begrepenquote:Zie hierboven. We hebben hier in Nederland ook nog wetten en rechters enzo.![]()
Het wil maar niet doordringen hé? Dit gaat veel verder dan steunfraudeurs! Dit is een vrijbrief om bij iedereen die geld ontvangt van een van deze instanties binnen te mogen treden, dus ook bij jou als je toevallig kinderbijslag krijgt, in de ziektewet zit of WW krijgt. Je zou er nog zo instinken ook, verblind als je bent met je: ja ja, laten we de aso's pakkenquote:Je kunt in het pdf
http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf
lezen dat er veel gefraudeerd wordt, en ik geef aan dat steunfraude wat mij betreft mag worden aangepakt; we moeten bezuinigen dus pak de steunfraudeurs eerst maar aan.![]()
En omdat iemand die de boel belazerd heeft zich op zijn recht beroept moeten we dat recht maar helemaal afschaffen? Rare logica.quote:OK Moussie, hier een link naar de uitspraak die de verontwaardiging veroorzaakte.![]()
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
Door de GBA wanneer blijkt dat de kinderen niet bestaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:04 schreef dylany het volgende:
[..]
Ja en dan? Hoe komt de uitkerende instantie het dan te weten?
Op straffe van??? Of heb je daar overheen gelezen???quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:04 schreef dylany het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij de mensen niet wilt binnenlaten, komen ze er niet in.
Sowieso komen ze je al na een paar dagen lastig vallen, eerste huisbezoek, hielprikje, afspraken voor het consultatiebureau etc etc .. niet binnenlaten en niet op het consultatiebureau verschijnen terwijl men niet met eigen ogen gezien heeft dat het goed gaat met die baby zal toch al gauw resulteren in een melding bij jeugdzorg.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Door de GBA wanneer blijkt dat de kinderen niet bestaan.
OK je hebt gelijk, in dat artikel staat daar niets over, maar je zult het met me eens zijn dat fraude met kinderen die niet bestaan om kinderbijslag te krijgen, vooral in het verleden veel voorkwam. Het zal nu niet het grootste probleem zijn. Sorry ik reageerde op jouw gedraaf zoals dit.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:33 schreef moussie het volgende:
huh, waar in dat artikel haal je kinderen vandaan die onterecht zijn opgegeven?
quote:tja, en die rechtsbescherming heb je dus binnenkort niet meer als dit voorstel aangenomen wordt. Ontvang je kinderbijslag? Dan zal je open moeten doen wil je het niet kwijtraken en dan mag [b]die ambtenaar in jouw spullen en de spullen van je kind gaan snuffelen om te kijken of je je kind echt wel zelf verzorgt.
Ik weet het Moussie, als mensen een andere mening hebben, hebben ze het niet goed begrepen. Je vergeet dat in deze kwestie de rechter heeft beslist. Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen, deze mensen fraudeerden en werden terecht verdacht.quote:tja, ik zei het al, je hebt het dus niet goed begrepen
Dat maak jij ervan. Je weet nog helemaal niet hoe alles wordt ingevuld.quote:Dit gaat veel verder dan steunfraudeurs!
Er wordt nou eenmaal veel gefraudeerd en de mensen die van de gemeenschapsgelden gebruik willen maken zullen daar ook iets voor over moeten hebben. Op die manier kunnen we samen fraude tegengaan.quote:Het wil maar niet doordringen hé? Dit gaat veel verder dan steunfraudeurs! Dit is een vrijbrief om bij iedereen die geld ontvangt van een van deze instanties binnen te mogen treden, dus ook bij jou als je toevallig kinderbijslag krijgt, in de ziektewet zit of WW krijgt. Je zou er nog zo instinken ook, verblind als je bent met je: ja ja, laten we de aso's pakken
Nee daar ben ik het niet mee eensquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef dylany het volgende:
[..]
OK je hebt gelijk, in dat artikel staat daar niets over, maar je zult het met me eens zijn dat fraude met kinderen die niet bestaan om kinderbijslag te krijgen, vooral in het verleden veel voorkwam. Het zal nu niet het grootste probleem zijn. Sorry ik reageerde op jouw gedraaf zoals dit.
Kinderbijslag voor niet-bestaande kinderen komt niet voorquote:De SVB is recent nagegaan of de noodzaak bestaat voor een grootschalig onderzoek naar aangifte van niet-bestaande kinderen. Het risico bleek zeer gering te zijn en in de praktijk kwam de SVB geen enkel geval van misbruik tegen. De SVB besloot dan ook geen onderzoek te starten.
Als je maar beseft dat je daarmee ook jouw recht op privacy aan de wilgen hangt, volgens mij was dat het gedeelte dat jij nog niet hebt begrepen. Of dacht je dat je nooit van je leven met een van deze instanties te maken krijgt? Verheug je er maar vast op, ben je 55 plus, werkloos en lichtelijk incontinent, sta je daar in je zeiknatte onderbroek terwijl een vreemde door je kasten loopt te snuffelen, en als die je wil treiteren, komt die volgende week terug .. verdenking is niet nodig hoor, gewoon omdat het kan. En ja, ik overdrijf nu, maar dat is de essentie, dat zou in principe kunnen met dit soort regelgevingquote:Ik weet het Moussie, als mensen een andere mening hebben, hebben ze het niet goed begrepen. Je vergeet dat in deze kwestie de rechter heeft beslist. Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen, deze mensen fraudeerden en werden terecht verdacht.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
[..]
Dat maak jij ervan. Je weet nog helemaal niet hoe alles wordt ingevuld.
[..]
Er wordt nou eenmaal veel gefraudeerd en de mensen die van de gemeenschapsgelden gebruik willen maken zullen daar ook iets voor over moeten hebben. Op die manier kunnen we samen fraude tegengaan.
Dat is mijn mening en die mening mag ik hebben.
Ook jij begrijpt het niet helemaal...quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef dylany het volgende:
Ik weet het Moussie, als mensen een andere mening hebben, hebben ze het niet goed begrepen. Je vergeet dat in deze kwestie de rechter heeft beslist. Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen, deze mensen fraudeerden en werden terecht verdacht.
Dit artikel was van 1997?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:13 schreef moussie het volgende:
Kinderbijslag voor niet-bestaande kinderen komt niet voor
[..]
Jij denkt niet dat die mensen zich aan regels horen te houden?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:
Je bent dus overgeleverd aan de grillen van een of andere schaal 3 knaap die meent (en het gaat krijgen) dat hij macht heeft.
Dat gaat over kinderen die in het buitenland wonen, daarvoor hoef je toch niet hier in de kasten te kijken?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:26 schreef dylany het volgende:
[..]
Dit artikel was van 1997?
Dit aritkel is van 2009.![]()
http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_kinderbijslag.html
en je hebt er zelf over gediscussieerd hier op FOK.![]()
Fraude bij Marokkanen en Turken met kinderen in buitenland
kortenquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:30 schreef sig000 het volgende:
Je flikkert de deur dicht en wat gaan ze dan doen?
Je wil grote delen van de bevolking hun grondrechten ontnemen omdat enkelen zich niet aan de regels houden?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef dylany het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat die mensen zich aan regels horen te houden?
Nou goed, ik zie niet dat de kinderen niet bestaan, maar het gaat om de fraude, daar draait alles om en dat mogen ze van mij aanpakken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:26 schreef dylany het volgende:
[..]
Dit artikel was van 1997?
Dit aritkel is van 2009.![]()
http://www.trouw.nl/nieuw(...)e_kinderbijslag.html
en je hebt er zelf over gediscussieerd hier op FOK.![]()
Fraude bij Marokkanen en Turken met kinderen in buitenland
aah, dus je betaald je eerst blauw aan volksverzekeringen maar als je dan arbeidsongeschikt raakt moet je ook nog je privacy opgeven anders zoek je het maar uit .. of ben jij d'r ook zo eentje die het niet echt boeit omdat je denkt dat het op jou nooit van toepassing zal zijn, jouw gezondheid komt met een garantie?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Tsja als je geld van de staat vangt moet je dan de afweging maken.
Privacy of poen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Je wil grote delen van de bevolking hun grondrechten ontnemen omdat enkelen zich niet aan de regels houden?
Let wel, bij die grote delen hoor ook jij zodra je ook maar iets van een van deze instanties ontvangt
En jij bent er heilig van overtuigd dat iedereen dat doet?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef dylany het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat die mensen zich aan regels horen te houden?
Ook kinderbijslag of AOW?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Tsja als je geld van de staat vangt moet je dan de afweging maken.
Privacy of poen.
Eigenlijk zitten we nu steeds over kinderen te praten terwijl dit stuk over andere fraude gaat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat gaat over kinderen die in het buitenland wonen, daarvoor hoef je toch niet hier in de kasten te kijken?
En als je de OP leest dan verwachten ze niet dat er veel opgelost gaat worden:quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:56 schreef dylany het volgende:
[..]
Eigenlijk zitten we nu steeds over kinderen te praten terwijl dit stuk over andere fraude gaat.
Ik vind het niet erg als ze bij me thuiskomen om te kijken hoe mijn gezinssamenstelling is als ik van de gemeenschapsgelden gebruik wil maken. Als je dit rustig doorleest, kun je ook lezen dat het best veel oplevert en dat is echt wel nodig in deze tijd.
quote:Maar het kabinet verwacht dankzij de ruimere controlebevoegdheden níet meer fraude op te sporen dan nu het geval is. Dit omdat het allang is toegestaan huisbezoeken te doen bij burgers, als zij worden verdacht van fraude.
Niet dus.quote:http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=KST139716.pdf
De plannen zijn nog niet definitief dus we zullen even moeten afwachten hoe het er allemaal uit gaan zien maar dat het aanpakken van de steunfraude veel geld kan opleveren, staat wel vast.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:38 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus je betaald je eerst blauw aan volksverzekeringen maar als je dan arbeidsongeschikt raakt moet je ook nog je privacy opgeven anders zoek je het maar uit .. of ben jij d'r ook zo eentje die het niet echt boeit omdat je denkt dat het op jou nooit van toepassing zal zijn, jouw gezondheid komt met een garantie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |